Suvestinė redakcija nuo 2009-05-10 iki 2009-11-12
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 108-4144, i. k. 1082020ISAK0004-421
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO
2008 m. rugsėjo 12 d. Nr. 4-421
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1449 „Dėl žmogiškųjų išteklių plėtros, ekonomikos augimo ir sanglaudos skatinimo veiksmų programų priedų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-241) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 8.2 punktu, Investicijų skatinimo 2008-2013 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1447 (Žin., 2008, Nr. 7-239):
2. Pavedu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos sekretoriui Arūnui Keraminui kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. 4-421
(Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2008 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. 4-645 redakcija)
VALSTYBĖS PLANUOJAMŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PAGAL 2007–2013 M. EKONOMIKOS AUGIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS 2 PRIORITETO „VERSLO PRODUKTYVUMO DIDINIMAS IR APLINKOS VERSLUI GERINIMAS“ VP-2.2-ŪM-03-V PRIEMONĘ „ASISTENTAS 3“, SĄRAŠAS NR. 01
Eil. Nr. |
Projekto pavadinimas |
Pareiškėjas |
Projekto tikslai ir siektini rezultatai |
Preliminari projekto vertė, mln. Lt |
Projekto finansavimo šaltiniai, mln. Lt |
Projekto terminai |
|||
Europos Sąjungos fondų suma, iki mln. Lt |
kiti finansavimo šaltiniai, mln. Lt |
projekto pradžia |
projekto įgyvendinimo maksimali trukmė |
paraiškos pateikimo įgyvendinančiajai institucijai terminas |
|||||
1. |
1.1. Konkurencingumo centras (I etapas) |
Viešoji įstaiga Lietuvos ekonominės plėtros agentūra (toliau – LEPA) |
Projekto tikslas – sukurti ir įdiegti kompleksinę konkurencingumo vertinimo ir stebėjimo sistemą, leisiančią vertinti pramonės šakos ir atskiros įmonės konkurencingumą bei nustatyti ir šalinti įmonių, šakų konkurencingumą mažinančius veiksnius. Siekiami rezultatai: parengtos ir įdiegtos konkurencingumo vertinimo priemonės, leisiančios vertinti įmonės ir atskiros pramonės šakos konkurencingumą ir lyginti su geriausios praktikos pavyzdžiais Lietuvoje ir Europoje; atliktas tyrimas, identifikuojantis įmonių ir atskirų pramonės šakų konkurencingumą ribojančias priemones; parengti 60 įmonių efektyvumo didinimo planai; perspektyvioms įmonėms suteikta negrąžintina parama konsultacinių paslaugų kainai iš dalies kompensuoti. Parengta 15 konkurencingumo vertinimo bei aplinkos ir vadybos sistemos (toliau – EMAS) specialistų, įdiegta EMAS sistema 10 Lietuvos įmonių. Suorganizuoti 6 informaciniai renginiai, skirti įmonių vadovams supažindinti su naujomis įmonių veiklos tobulinimo galimybėmis. |
7,3 |
7,3 |
– |
2008 m. |
36 mėn. |
Iki 2008 m. spalio 31 d. |
1.2. Konkurencingumo centras (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – palaikyti ir gerinti kompleksinę konkurencingumo vertinimo ir stebėjimo sistemą, leisiančią vertinti įmonių bei atskirų pramonės šakų konkurencingumą ir lyginti jį su geriausios praktikos pavyzdžiais Lietuvoje ir Europoje. Siekiami rezultatai: identifikuotos 75 įmonių bei 6 pramonės šakų konkurencingumą ribojančios priežastys; parengti 60 įmonių efektyvumo didinimo planai; perspektyvioms įmonėms suteikta negrąžintina parama konsultacinių paslaugų kainai iš dalies kompensuoti; suorganizuoti 6 informaciniai renginiai, skirti įmonių vadovams supažindinti su naujomis įmonių veiklos tobulinimo galimybėmis. |
5,0 |
5,0 |
– |
2011 m. |
36 mėn. |
Iki 2011 m. rugsėjo 30 d. |
|
2. |
2.1. Lietuva – patraukli verslo partnerė (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – prisidėti prie Lietuvos įmonių įsitvirtinimo tarptautinėse rinkose, skatinant vis didesnį jų įsitraukimą į tarptautinę prekybą ir didinti jų konkurencingumą. Siekiami rezultatai: pristatytas 10 Lietuvos sektorių potencialas užsienio partneriams; Lietuvoje vykstančių parodų metu suorganizuoti 3 tiksliniai rengimai. |
2,3 |
2,3 |
– |
2008 m. |
24 mėn. |
Iki 2008 m. spalio 31 d. |
2.2. Lietuva – patraukli verslo partnerė (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – prisidėti prie Lietuvos įmonių įsitvirtinimo tarptautinėse rinkose, skatinant vis didesnį jų įsitraukimą į tarptautinę prekybą bei didinant jų konkurencingumą. Siekiami rezultatai: suorganizuoti 3 tarptautinio masto daugiašaliai renginiai, kuriuose dalyvaus 300–340 įmonių iš Lietuvos bei kitų Europos šalių. |
2,3 |
2,3 |
– |
2010 m. |
36 mėn. |
Iki 2010 m. rugsėjo 30 d. |
|
3. |
3.1. Pagalbos klasterizacijai Lietuvoje tinklas (PKLT) (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – sukurti Lietuvoje tvarią, palankią inovatyvių viešųjų paslaugų verslui ir mokslui klasterių kūrimo aplinką. Siekiami rezultatai: sukurtas Klasterių kompetencijos tinklas (toliau – KKT) kaip bendradarbiavimo struktūrą kuri padės panaudoti esamos viešų paslaugų verslui sistemos Lietuvoje infrastruktūrą ir personalo išteklius; suorganizuoti 26 informaciniai rengimai, skirti klasterių veiklai tam palankiuose regionuose skatinti. |
0,9 |
0,9 |
– |
2008 m. |
33 mėn. |
Iki 2008 m. gruodžio 31 d. |
3.2. Pagalbos klasterizacijai Lietuvoje tinklas (PKLT) (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslas – stiprinti veikiančias klasterių iniciatyvas ir inicijuoti naujus klasterius per veikiantį KKT. Siekiami rezultatai: patobulinta KKT veikla; suorganizuota 10 informacinių renginių, skirtų klasterių veiklai tam palankiuose regionuose skatinti. |
1,0 |
1,0 |
– |
2011 m. |
33 mėn. |
Iki 2011 m. birželio 30 d. |
|
4. |
4.1. Patrauklus Lietuvos ekonomikos įvaizdis: strategija ir priemonės (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – kuriant patrauklų Lietuvos ekonomikos įvaizdį skatinti šalies žinomumą ir konkurencingumą pasaulyje. Siekiami rezultatai: sukurta Lietuvos ekonominio įvaizdžio 2009– 2014 m. strategija; parengtas Lietuvos ekonominio įvaizdžio 2009– 2011 m. strategijos komunikacijos priemonių detalusis planas bei komunikacijos gairės 2012– 2014 metams. |
1,0 |
1,0 |
– |
2008 m. |
9 mėn. |
Iki 2008 m. spalio 31 d. |
4.2. Patrauklus Lietuvos ekonominis įvaizdis: komunikacija (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – kuriant patrauklų Lietuvos ekonominį įvaizdį skatinti šalies žinomumą ir konkurencingumą pasaulyje. Siekiami rezultatai: įgyvendintos suplanuotos projekto „Patrauklus Lietuvos ekonominis įvaizdis: strategija ir priemonės“ I etapo Lietuvos ekonominio įvaizdžio strategijos 2009– 2011 m. komunikacijos priemonės, atliktas Lietuvos ekonominio įvaizdžio žinomumo tyrimas. |
7,0 |
7,0 |
– |
2009 m. |
36 mėn. |
Iki 2009 m. birželio 30 d. |
|
4.3. Patrauklus Lietuvos ekonominis įvaizdis: pokyčių įvertinimas ir tolesnė komunikacija (III etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – kuriant patrauklų Lietuvos ekonominį įvaizdį skatinti šalies žinomumą bei konkurencingumą pasaulyje. Siekiami rezultatai: peržiūrėta ir atnaujinta pirmojo etapo metu sukurta Lietuvos ekonominio įvaizdžio 2009– 2014 m. strategija; parengtas Lietuvos ekonominio įvaizdžio strategijos 2012– 2014 m. komunikacijos priemonių detalusis planas; įgyvendintos Lietuvos ekonominio įvaizdžio strategijos 2012– 2014 m. komunikacijos priemonės. |
6,8 |
6,8 |
– |
2012 m. |
36 mėn. |
Iki 2011 m. gruodžio 31 d. |
|
5. |
5.1. Tikslinis tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas į Lietuvą (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – padidinti Lietuvos kaip patrauklios tiesioginėms užsienio investicijoms (toliau – TUI), šalies žinomumą, gerinti TUI struktūrą didinant aukštųjų technologijų dalį, inicijuoti ir vykdyti projektus su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, asocijuotomis verslo struktūromis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis, pramoniniais parkais, kitomis suinteresuotomis institucijomis; įvairaus pobūdžio rengimuose pristatyti pasauliui Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką. Siekiami rezultatai: 24 rengimai, pristatantys Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką, norinčių investuoti užsienio įmonių paieška su profesionalių konsultantų pagalba (angl. „Lead Generation“) 2 pasirinktose šalyse, perimta TUI skatinimo praktika iš užsienio organizacijų; konsultuotos savivaldybės, asocijuotos verslo struktūros, laisvosios ekonominės zonos, pramoniniai parkai ir kitos suinteresuotos institucijos tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo klausimais; parengta laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų rinkodaros koncepcija, surengti dveji mokymai laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų darbuotojams. |
4,8 |
4,8 |
– |
2008 m. |
27 mėn. |
Iki 2008 m. gruodžio 31 d. |
5.2. Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas į Lietuvą (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – padidinti Lietuvos kaip patrauklios TUI šalies žinomumą, gerinti TUI struktūrą didinant aukštųjų technologijų dalį, inicijuoti ir vykdyti projektus su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, asocijuotomis verslo struktūromis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis, pramoniniais parkais, kitomis suinteresuotomis institucijomis. Siekiami rezultatai: suorganizuoti 23 renginiai, pristatantys Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką, norinčių investuoti užsienio įmonių paieška su profesionalių konsultantų pagalba (angl. „Lead Generation“) 2 pasirinktose šalyse, perimta TUI skatinimo praktika iš užsienio organizacijų; konsultuotos savivaldybės, asocijuotos verslo struktūros, laisvosios ekonominės zonos, pramoniniai parkai ir kitos suinteresuotos institucijos tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo klausimais; organizuota laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų rinkodara dvejose užsienio šalyse. |
4,0 |
4,0 |
– |
2010 m. |
27 mėn. |
Iki 2010 m. rugsėjo 30 d. |
|
5.3. Tiesioginių užsienio investicijų pritraukimas į Lietuvą (III etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – padidinti Lietuvos kaip patrauklios TUI šalies žinomumą, gerinti TUI struktūrą didinant aukštųjų technologijų dalį, inicijuoti ir vykdyti projektus su valstybės institucijomis, savivaldybėmis, asocijuotomis verslo struktūromis, laisvosiomis ekonominėmis zonomis, pramoniniais parkais, kitomis suinteresuotomis institucijomis, įvairaus pobūdžio renginiuose pristatyti pasauliui Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką. Siekiami rezultatai: 26 renginiai, pristatantys Lietuvos ekonominę ir investicinę aplinką, norinčių investuoti užsienio įmonių paieška su profesionalių konsultantų pagalba (angl. „Lead Generation“) 3 pasirinktose šalyse, perimta TUI skatinimo praktika iš užsienio organizacijų; konsultuotos savivaldybės, asocijuotos verslo struktūros, laisvosios ekonominės zonos, pramoniniai parkai bei kitos suinteresuotos institucijos tiesioginių užsienio investicijų pritraukimo klausimais; laisvųjų ekonominių zonų ir pramoninių parkų rinkodara trijose užsienio šalyse. |
5,0 |
5,0 |
– |
2012 m. |
33 mėn. |
Iki 2012 m. gruodžio 31 d. |
|
6. |
6.1. Lietuvos ekonominės plėtros agentūros analitinės bazės ir gebėjimų stiprinimas (I etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – nustačius Lietuvos eksporto ir investicijų potencialą, įvertinti dabartinę tarptautinės prekybos aplinką ir eksporto didinimo galimybes, taip pat įvertinti TUI tendencijas ir jų didinimo galimybes; pasiūlyti Lietuvos eksporto ir TUI skatinimo priemonių planą; vertinant Lietuvos eksporto ir investicijų potencialą išskirti perspektyviausius Lietuvos sektorius eksporto plėtros ir TUI pritraukimui ir apibrėžti tikslines šalis (rinkas) (bent jau regionais), į kurias bus skatinamas eksportas ir iš kurių pritraukiamos TUI. Siekiami rezultatai: parengtos rekomendacijos, kurios ūkio šakos ir tikslinės rinkos turi didžiausią, vidutinį ir mažą potencialą, siekiant didinti eksporto ir TUI apimtį; įsigytos 3 analitinės duomenų bazės eksporto ir TUI tikslinėms rinkoms įvertinti. |
0,975332 |
0,975332 |
– |
2008 m. |
33 mėn. |
Iki 2008 m. rugsėjo 30 d. |
6.2. Lietuvos ekonominės plėtros agentūros analitinės bazės ir gebėjimų stiprinimas (II etapas) |
LEPA |
Projekto tikslai – pakartotinai įvertinti esamą tarptautinės prekybos aplinką bei eksporto didinimo galimybes, taip pat įvertinti TUI tendencijas ir jų didinimo galimybes; pasiūlyti Lietuvos eksporto ir TUI skatinimo priemonių planą. Vertinant Lietuvos eksporto ir investicijų potencialą, išskirti perspektyviausius Lietuvos sektorius eksporto plėtrai ir TUI pritraukti ir apibrėžti tikslines šalis (rinkas) (bent jau regionais), į kurias bus skatinamas eksportas ir iš kurių pritraukiamos TUI. Siekiami rezultatai: parengtos rekomendacijos, kurios ūkio šakos ir tikslinės rinkos turi didžiausią potencialą, siekiant didinti eksporto ir TUI apimtį; įsigytos 3–5 analitinės duomenų bazės eksporto ir TUI tikslinėms rinkoms įvertinti. |
0,524668 |
0,524668 |
– |
2011 m. |
27 mėn. |
Iki 2011 m. birželio 31 d. |
|
7. |
7.1. Lietuvos ekonominės plėtros agentūros informacinės sistemos funkcionalumo išplėtimas |
LEPA |
Projekto tikslas – sukurti saugią patikimą ir funkcionalią informacijos kaupimo, saugojimo ir pateikimo sistemą. Siekiami rezultatai – įdiegta investuotojų ir eksportuotojų kontaktų duomenų bazė, sukurta darbuotojų, įskaitant atstovus užsienyje, prieiga prie bendro naudojimo duomenų ir prieigos valdymo, užtikrinta LEPA duomenų sauga ir vidinio kompiuterių tinklo (intraneto) patikimumas, įdiegta dokumentavimo sistema. |
0,67 |
0,67 |
– |
2009 m. |
36 mėn. |
Iki 2009 m. rugsėjo 30 d. |
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-645, 2008-12-22, Žin., 2008, Nr. 148-5960 (2008-12-27), i. k. 1082020ISAK0004-645
Nr. 4-198, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 53-2111 (2009-05-09), i. k. 1092020ISAK0004-198
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-645, 2008-12-22, Žin., 2008, Nr. 148-5960 (2008-12-27), i. k. 1082020ISAK0004-645
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. 4-421 "Dėl valstybės planuojamų projektų sąrašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-198, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 53-2111 (2009-05-09), i. k. 1092020ISAK0004-198
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. 4-421 "Dėl valstybės planuojamų projektų sąrašo patvirtinimo" pakeitimo