Suvestinė redakcija nuo 2023-04-14

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 39-1960, i. k. 1122070ISAK000V-552

 

Nauja redakcija nuo 2023-04-14:

Nr. V-511, 2023-04-13, paskelbta TAR 2023-04-13, i. k. 2023-07141

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2012 m. kovo 28 d. Nr. V-552

Vilnius

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2 ir 6 dalimis bei Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“:

t v i r t i n u  Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                                  Gintaras Steponavičius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo

ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymu Nr. V-552

(Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto

ministro 2023 m. balandžio 13 d. įsakymo Nr. V-511

redakcija)

 

 

 

PRIĖMIMO Į VALSTYBINES BENDROJO UGDYMO IR IKIMOKYKLINIO UGDYMO MOKYKLAS, KURIŲ SAVININKO TEISES IR PAREIGAS ĮGYVENDINA ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA, TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas (išskyrus į Mickūnų vaikų lopšelio-darželio, Rudaminos vaikų lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“, Juodšilių „Šilo“ gimnazijos, Lavoriškių gimnazijos, Eitminiškių gimnazijos, Riešės gimnazijos, Bukiškio progimnazijos, Buivydiškių pagrindinės mokyklos, Vilniaus agroekologijos mokymo centro ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo programas, į kurias priėmimas ir grupių sudarymas vykdomas vadovaujantis Centralizuoto vaikų priėmimo į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu  Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2022 m. lapkričio 25 d. sprendimu Nr. T3-326 „Dėl Centralizuoto vaikų priėmimo į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir aptarnaujamų teritorijų nustatymo“), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja valstybinių bendrojo ugdymo mokyklų ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų (toliau – kartu mokykla), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, mokyklų paskirtį, programas, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, priėmimo kriterijus, asmenų priėmimo mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas prašymų ir kitų dokumentų pateikimo vietą, pradžią, pabaigą, prašymų registravimo, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarką.

2. Kiekvienais kalendoriniais metais iki gegužės 31 d. švietimo, mokslo ir sporto ministras tvirtina ikimokyklinio ugdymo mokykloms, bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse), mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio programas, skaičių, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių (toliau – ugdymo grupės) skaičių, bendrojo ugdymo mokykloms mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute. Jei sudaromos jungtinės klases, tai tvirtina, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodo kiekvienos klasės mokinių skaičių. Iki rugsėjo 1 d. mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute, mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo  programas, skaičių ir ugdymo grupių skaičių patikslina:

2.1. jei prašymų mokytis mokykloje skaičius yra didesnis, nei buvo nustatytas iki gegužės 31 d., mokinių, klasių ir (ar) ugdymo grupių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, didinamas;

2.2.  jei mokykla nesurenka nustatyto mokinių skaičiaus ir nesudaro patvirtinto klasių ir (ar) ugdymo grupių skaičiaus, mokinių, klasių ir (ar) ugdymo grupių skaičius mažinamas.

3. Mokyklos vadovas Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją informuoja raštu:

3.1. apie prognozuojamą ugdymo grupių (jungtinių ugdymo grupių) ir mokinių skaičiaus vidurkį ugdymo grupėse (jungtinėse ugdymo grupėse) kitiems mokslo metams; mokyklos klasių skaičių kiekviename sraute ir mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute kitiems mokslo metams; tuo atveju, jei planuoja sudaryti jungtines klases, nurodo, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė ir kiekvienos klasės mokinių skaičių – iki einamųjų metų kovo 15 dienos;

3.2. tuo atveju, jei numato didinti ar mažinti ugdymo grupių (jungtinių ugdymo grupių) skaičių, klasių (jungtinių klasių) skaičių kitiems mokslo metams, – iki einamųjų metų rugpjūčio 20 dienos.

4. Asmenų prašymams dėl jiems aktualių priėmimo į mokyklas Apraše nenumatytų atvejų nagrinėti sudaroma Apraše nenumatytų atvejų komisija (toliau – Komisija). Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras. Asmenys prašymus teikia mokyklos vadovui, kuris prašymus perduoda nagrinėti Komisijai.

 

II SKYRIUS

MOKYKLŲ PASKIRTIS IR PROGRAMOS, Į KURIAS VYKDOMAS MOKINIŲ PRIĖMIMAS

 

5. Bendrojo ugdymo mokyklos:

5.1. bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos:

5.1.1. Buivydiškių pagrindinė mokykla (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla) priima mokinius mokytis į pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, Kalesninkų Mykolo Rudzio pagrindinė mokykla (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo pagrindinė mokykla) priima mokinius mokytis į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, Bukiškio progimnazija (paskirtis – progimnazijos tipo progimnazija) priima mokinius mokytis į pradinio ugdymo programą ir pagrindinio ugdymo pirmos dalies programą;

5.1.2. Juodšilių „Šilo“, Riešės, Lavoriškių, Eitminiškių gimnazijos (paskirtis – gimnazijos tipo gimnazijos visų amžiaus tarpsnių vaikams) priima mokinius mokytis į pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, Turgelių „Aistuvos“, Šalčininkų Lietuvos tūkstantmečio gimnazijos (paskirtis – gimnazijos tipo gimnazijos visų amžiaus tarpsnių vaikams) priima mokinius mokytis į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;

5.2. mokyklos specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams:

5.2.1. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

5.2.1.1. Kauno Juozo Gruodžio konservatorija, Klaipėdos Stasio Šimkaus konservatorija, Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorija (paskirtis – gimnazijos tipo konservatorija) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programos antrąją dalį ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programą;

5.2.1.2. Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnazija (paskirtis – gimnazijos tipo muzikos gimnazija) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programas;

5.2.1.3 Kauno dailės gimnazija (paskirtis – gimnazijos tipo dailės gimnazija) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su dailės ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su dailės ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programas;

5.2.1.4. Klaipėdos Eduardo Balsio menų gimnazija, Panevėžio Vytauto Mikalausko menų gimnazija, Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija (paskirtis – gimnazijos tipo menų gimnazija (menas, muzika) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programas; pradinio ugdymo kartu su dailės ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su dailės ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programas;

5.2.1.5. Nacionalinė Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokykla (paskirtis – gimnazijos tipo menų mokykla (menas, muzika, baletas) priima mokinius mokytis pagal specializuoto ugdymo krypties programas: pradinio ugdymo kartu su meniniu ugdymu, pagrindinio ugdymo kartu su meniniu ugdymu ir vidurinio ugdymo kartu su meniniu ugdymu programas;

5.2.2. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių:

5.2.2.1. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras (pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo specialiojo ugdymo centras klausos sutrikimų ar kochlearinių implantų turintiems mokiniams) priima į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl klausos sutrikimų ar kochlearinių implantų; į pradinio ugdymo individualizuotą programą, pagrindinio ugdymo individualizuotą programą – mokinius, turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra klausos sutrikimas ir intelekto sutrikimas, ar turinčius kochlearinius implantus ir intelekto sutrikimą; į socialinių įgūdžių ugdymo programą – mokinius, turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra klausos sutrikimas ir intelekto sutrikimas, ar turinčius kochlearinius implantus ir intelekto  sutrikimą;

5.2.2.2. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras (pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo specialiojo ugdymo centras regos sutrikimą turintiems mokiniams) priima į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl regos sutrikimo; į pradinio ugdymo individualizuotą programą, pagrindinio ugdymo individualizuotą programą – mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl regos sutrikimo ar kurčneregystės bei turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra regos sutrikimas; į socialinių įgūdžių ugdymo programą – mokinius, turinčius kompleksinę negalią, kurios derinyje yra regos sutrikimas ar kurčneregystė ir intelekto sutrikimas;   

5.2.2.3. „Diemedžio“ ugdymo centras (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialiojo ugdymo centras elgesio ir / ar emocijų sutrikimų turintiems mokiniams) ir  Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro Žeimenos skyrius (toliau – Žeimenos skyrius) (paskirtis – pagrindinės mokyklos tipo specialioji mokykla, skirta elgesio ir / ar emocijų sutrikimų turintiems mokiniams) priima į pagrindinio ugdymo programą mokinius, turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl elgesio ir / ar emocijų sutrikimų;

5.2.3. mokyklos, skirtos mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių:

5.2.3.1. Gruzdžių vaikų socializacijos centras (pagrindinės mokyklos tipo vaikų socializacijos centras, skirtas 14–17 metų vaikams (išimtinais atvejais jaunesniems nei 14 metų vaikams), kuriems teisės aktų nustatyta tvarka paskirta vidutinės priežiūros priemonė ar auklėjamojo poveikio priemonė) priima mokinius mokytis į pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas, pasirinktą profesinio mokymo programą ar jos modulį profesinėje mokymo įstaigoje ir į socialinių įgūdžių ugdymo programą;

5.2.3.2. Vilniaus lietuvių namai (paskirtis – gimnazija) priima mokinius mokytis į pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo ir individualizuoto ugdymo programas.

 

III SKYRIUS

PRIĖMIMO Į MOKYKLAS KRITERIJAI

 

6. Priėmimo į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą kriterijai:

6.1. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis pirmumo teise priimami toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Į likusias laisvas vietas klasėse (ugdymo grupėse) gali būti priimami asmenys, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje: pirmumo teise priimami asmenys, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, mokykloje jau besimokančių mokinių broliai (įbroliai) ir seserys (įseserės) ir arčiausiai mokyklos gyvenantys asmenys;

6.2. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą asmenys renkasi patys. Į mokyklą pirmumo teise priimami asmenys, pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą, baigę joje pagrindinio ugdymo programą ir įgiję pagrindinį išsilavinimą. Jei norinčiųjų yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys, gyvenantys savivaldybės, kurioje yra mokykla, teritorijoje, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą ir mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus).

7. Priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kriterijai: į Kauno Juozo Gruodžio, Klaipėdos Stasio Šimkaus ir Vilniaus Juozo  Tallat-Kelpšos konservatorijas,  Nacionalinę Mikalojaus Konstantino Čiurlionio menų mokyklą, Kauno Juozo Naujalio muzikos gimnaziją, Klaipėdos Eduardo Balsio, Panevėžio Vytauto Mikalausko, Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijas, Kauno dailės gimnaziją, vykdančias specializuoto ugdymo krypties programas (toliau – specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdanti mokykla), priimami gabūs muzikai, dailei ar kitai mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypties programai vaikai iš visos šalies, išlaikę stojamuosius egzaminus, kurių metu patikrinami gebėjimai mokytis pagal atitinkamą specializuoto meninio ugdymo krypties programą vykdančioje mokykloje (toliau – stojamieji egzaminai).

8. Priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, kriterijai:

8.1. Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras priima mokinius, kuriems gydytojas oftamologas yra įvertinęs regėjimo būklę ir nustatyta:

8.1.1. vidutinė silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,3–0,1 (30–10 procentų), žymi silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,1–0,05 (10–5 procentai), aklumas su regėjimo likučiu (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,04–0,01 (4–1 procentas), praktiškas ar visiškas aklumas (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,01–1 šviesos, tamsos skyrimas), kurčneregystė;

8.1.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra vidutinė silpnaregystė, žymi silpnaregystė, aklumas su regėjimo likučiu, praktiškas, visiškas aklumas ar kurčneregystė;

8.2. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras priima mokinius, kuriems gydytojas audiologas (otorinolaringologas) yra įvertinęs klausą ir pagal klausos toninę audiogramą nustatyta:

8.2.1. vidutinis klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 41–55 decibelai), žymus klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 56–70 decibelų), labai žymus klausos sutrikimas (71–90 decibelų), gilus klausos sutrikimas (kurtumas) (> 90 decibelų), ar turinčius kochlearinius implantus;

8.2.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra vidutinis klausos sutrikimas, žymus klausos sutrikimas, labai žymus klausos sutrikimas ar gilus klausos sutrikimas (kurtumas);

8.3. „Diemedžio“ ugdymo centras priima mokinius, kuriems gydytojo vaikų ir paauglių psichiatro nustatyta: elgesio sutrikimai (kodas F 91 pagal TLK-10-AM sisteminį ligų sąrašą (Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos dešimtasis pataisytas ir papildytas leidimas, Australijos modifikacija) (toliau – TLK-10-AM); mišrūs elgesio ir emocijų sutrikimai (kodas F 92 pagal TLK-10-AM); asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (jei šių sutrikimų simptomatikoje vyrauja elgesio sutrikimai arba jie išsivysto, patyrus galvos smegenų traumas) ir lėtinių ligų (kodas F 7 pagal TLK-10-AM); kiti organiniai asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (kodas F 07.8 pagal TLK-10-AM). Mokiniai priimami ne ilgiau kaip 2 mokslo metams, išskyrus atvejus, kai ugdymo proceso trukmė baigiasi sausio–birželio mėnesį, – tokiu atveju mokinys gali baigti mokslo metus mokykloje;

8.4. Žeimenos skyrius priima mokinius, kuriems gydytojo vaikų ir paauglių psichiatro nustatyta: elgesio sutrikimai (kodas F 91 pagal TLK-10-AM; mišrūs elgesio ir emocijų sutrikimai (kodas F 92 pagal TLK-10-AM); asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (jei šių sutrikimų simptomatikoje vyrauja elgesio sutrikimai arba jie išsivysto, patyrus galvos smegenų traumas) ir lėtinių ligų (kodas F 07 pagal TLK-10-AM); kiti organiniai asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (kodas F 07.8 pagal TLK-10-AM). Mokiniai priimami ne ilgiau kaip 2 mokslo metams, išskyrus atvejus, kai ugdymo proceso trukmė baigiasi sausio–birželio mėnesį, – tokiu atveju mokinys gali baigti mokslo metus mokykloje;

8.5. jei norinčiųjų mokytis yra daugiau nei laisvų vietų į mokyklas, skirtas mokiniams, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, pirmumo teise priimami asmenys, kuriems nustatyti labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai.

9. Priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kriterijai:

9.1. į vaikų socializacijos centrą priimami mokiniai, kuriems yra paskirta vidutinės priežiūros priemonė pagal Lietuvos Respublikos vaiko  minimalios ir vidutinės priežiūros  įstatyme nustatytus pagrindus. Į vaikų socializacijos centrą taip pat gali būti siunčiami mokiniai Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, kai jiems skiriama auklėjamojo poveikio priemonė – atidavimas į specialiąją auklėjimo įstaigą. Vaikų socializacijos centro parinkimo vaikui kriterijus ir tvarką reglamentuoja Išvados teikimo dėl vidutinės priežiūros priemonės vaikui skyrimo ir vaikų socializacijos centro parinkimo  tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. kovo 16 d. įsakymu Nr. V-181 „Dėl Išvados teikimo dėl vidutinės priežiūros priemonės vaikui skyrimo ir vaikų socializacijos centro parinkimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo“;

9.2. į Gruzdžių vaikų socializacijos centrą priimami mokytis 14–17 metų amžiaus mokiniai išimtinais atvejais, kai yra Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 10 straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatytas pagrindas – mokiniai, nesukakę 14 metų;

9.3. į Vilniaus lietuvių namus pirmumo teise priimami 7 (6)–18 metų lietuvių kilmės  tremtinių,  politinių kalinių palikuonys, lietuvių kilmės užsieniečių ir Lietuvos piliečių, atvykusių ar grįžusių nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, vaikai, užsienyje gyvenančių Lietuvos piliečių vaikai Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka. Į likusias laisvas vietas pirmumo teise priimami Vilniaus miesto gyventojų vaikai, atitinkantys Aprašo 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nustatytus kriterijus. 

10. Priėmimo į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal ikimokyklinio ugdymo programą kriterijai:

10.1. į mokyklą priimami asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje teritorijoje, pagal tėvų (globėjų) prašymų registracijos eilę. Registracijos eilė sudaroma pagal tėvų (globėjų) prašymų priimti asmenį į ikimokyklinio ugdymo grupę pateikimo datą. Asmeniui išvykus, priimamas kitas registracijos eilėje esantis asmuo. Jei asmenų, gyvenančių mokyklai priskirtoje teritorijoje ir pageidaujančių lankyti ugdymo grupę, yra daugiau nei laisvų ugdymo vietų, pirmenybė teikiama: asmenims, kurių vienas iš tėvų (globėjų) yra miręs; asmenims, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių; asmenims, kurių broliai (įbroliai) ir (ar) seserys (įseserės) jau yra ugdomi šioje mokykloje pagal vieną iš įgyvendinamų programų; kurių vienas iš tėvų (globėjų) dirba toje pačioje mokykloje, kurioje įsteigta ugdymo grupė. Pirmumo teisę suteikiančios priežastys sumuojamos ir yra lygiavertės;

10.2. į mokyklą mokytis be eilės, esant laisvai vietai, priimami asmenys, kurie yra įvaikinti arba globojami;

10.3. į mokyklą mokytis priimami asmenys, negyvenantys mokyklai priskirtoje teritorijoje, jei ugdymo grupėse yra laisvų vietų, pirmenybę teikiant Aprašo 10.1 papunktyje numatytiems atvejams;

10.4. į Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centrą priimi vaikai, kuriems nustatyta:

10.4.1. vidutinė silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,3–0,1 (30–10 procentų), žymi silpnaregystė (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,1–0,05 (10–5 procentai), aklumas su regėjimo likučiu (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,04–0,01 (4–1 procentas), praktiškas ar visiškas aklumas (regėjimo aštrumas geriau matančia akimi su korekcija 0,01–1 šviesos, tamsos skyrimas), kurčneregystė;

10.4.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra vidutinė silpnaregystė, žymi silpnaregystė, aklumas su regėjimo likučiu, praktiškas, visiškas aklumas ar kurčneregystė;

10.5. į Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą priimami vaikai, kuriems nustatyta:

10.5.1. vidutinis klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 41–55 decibelai), žymus klausos sutrikimas (klausos susilpnėjimo vidurkių diapazonas yra 56–70 decibelų), labai žymus klausos sutrikimas (71–90 decibelų), gilus klausos  sutrikimas (kurtumas) (> 90 decibelų), ar turinčius kochlearinius implantus;

10.5.2. kompleksinė negalia, kurios derinyje yra vidutinis klausos sutrikimas, žymus klausos sutrikimas, labai žymus klausos sutrikimas ar gilus klausos sutrikimas (kurtumas).

11. Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikai, nemokantys lietuvių kalbos, į mokyklą priimami, vadovaujantis Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“.

12. Mokiniai į pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programas priimami, vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 „Dėl Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo“. Asmenys į priešmokyklinio ugdymo programą bendrosiose bendrojo ugdymo  mokyklose priimami, vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr.V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

PRIĖMIMO MOKYTIS PAGAL IKIMOKYKLINIO, PRIEŠMOKYKLINIO IR BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS PRAŠYMŲ IR KITŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMO PRADŽIA, PABAIGA, VIETA, REGISTRAVIMAS IR TVARKA

 

13. Mokinių priėmimą į mokyklą (išskyrus į vaikų socializacijos centrą) ir paskirstymą į klases pagal mokyklos vadovo patvirtintus paskirstymo į klases kriterijus organizuoja ir vykdo mokyklos vadovas ir mokinių priėmimo komisija kiekvienais kalendoriniais metais į ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo programas – nuo gegužės 31 d. iki birželio 15 d.; į pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas – nuo birželio 1 d. iki birželio 30 d.; papildomas priėmimas į mokykloje esančias laisvas vietas organizuojamas nuo rugpjūčio 27 d. iki rugpjūčio 30 d.

14. Prašymai mokytis mokykloje priimami ir registruojami eilės tvarka:

14.1. į specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančias  mokyklas:

14.1.1. į dailės, menų, muzikos mokyklų ir gimnazijų 1-ą klasę nuo sausio 15 d. iki balandžio 25 d.;

14.1.2. į 2-ą–8-ą klases bei į I–IV gimnazijų klases, jei yra laisvų vietų, nuo sausio 15 d. iki gegužės 30 d.;

14.2. į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų pagal bendrojo ugdymo programas ir priešmokyklinio ugdymo programas, nuo sausio 15 d. iki gegužės 30 d.;

14.3. į Vilniaus lietuvių namus pagal bendrojo ugdymo programas nuo gegužės 6 d. iki gegužės 30 d.;

14.4. į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas nuo balandžio 15 d. iki gegužės 30 d.;

14.5. į ikimokyklinio ugdymo programą visus kalendorinius metus;

14.6. papildomai prašymai į laisvas mokymo vietas priimami į mokyklas, skirtas mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, į Vilniaus lietuvių namus, į bendrąsias bendrojo ugdymo mokyklas pagal priešmokyklinio, pradinio  ugdymo programas nuo birželio 11 d. iki rugpjūčio 26 d.; pagal pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas – nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 26 d.

15. Per mokslo metus mokiniai priimami į mokyklų, skirtų mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, į Vilniaus lietuvių namų, į bendrųjų bendrojo ugdymo mokyklų laisvas mokymosi vietas.

16. Į specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančias mokyklas priimami mokytis stojamąjį egzaminą išlaikę mokiniai. Stojamojo egzamino datą nustato švietimo, mokslo ir sporto ministras. Stojamųjų egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarką tvirtina specializuoto meninio ugdymo krypties programas vykdančios mokyklos vadovas. Esant didesniam stojančiųjų skaičiui, negu yra patvirtinta klasių komplektų, įstojusiųjų eilė sudaroma atsižvelgiant į stojamojo egzamino rezultatus. Esant laisvų mokymosi vietų, skelbiamas papildomas prašymų priėmimas nuo liepos 1 d. iki rugpjūčio 25 d. Į laisvas mokymosi vietas per mokslo metus gali būti priimti mokiniai, atvykę iš kitos atitinkamą specializuoto meninio ugdymo krypties programą vykdančios mokyklos.

17. Mokinys, pageidaujantis mokytis pagal mokykloje teikiamas ugdymo programas (išskyrus vaikų socializacijos centrą), mokyklos vadovui teikia prašymą, taip pat mokinys, norintis tęsti mokymąsi toje pačioje mokykloje (išskyrus vaikų socializacijos centrą) pagal aukštesnę ugdymo programą, mokyklos vadovui teikia prašymą (prašymą už vaiką iki 14 metų teikia vienas iš tėvų (globėjų), nuo 14 metų – vaikas, turintis vieno iš tėvų (rūpintojų) raštišką sutikimą), gimimo liudijimą ar vaiko asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba šio dokumento kopiją, leidimą gyventi Lietuvoje (išskyrus Lietuvos Respublikos piliečius) arba šio dokumento kopiją, vaiko įgyto išsilavinimo pažymėjimą arba mokymosi pasiekimų pažymėjimą (netaikytina ikimokyklinio ugdymo mokyklai ir pradėsiantiems mokytis pirmoje klasėje) arba šio dokumento kopiją, nustatytos formos vaiko sveikatos pažymėjimą ir vieną fotonuotrauką. Jeigu pateikiami gimimo liudijimo ar vaiko asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, leidimo gyventi Lietuvoje, vaiko įgyto išsilavinimo pažymėjimo arba mokymosi pasiekimų pažymėjimo originalai, mokykla patvirtina jų kopijas, o originalus grąžina mokiniui ar vienam iš tėvų (globėjų). Jeigu pateikiamos gimimo liudijimo ar vaiko asmens tapatybę patvirtinančio dokumento, leidimo gyventi Lietuvoje, vaiko įgyto išsilavinimo pažymėjimo arba mokymosi pasiekimų pažymėjimo kopijos, nepaliudytos dokumentų kopijų tikrumo paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos, mokinys ar vienas iš tėvų dokumentų originalus pateikia prieš pasirašydami mokymosi sutartį. Jei prašymų mokytis mokykloje pagal atitinkamas ugdymo programas yra daugiau nei mokymosi vietų, mokyklos priėmimo komisija turi teisę prašyti papildomai pateikti per jos nustatytą terminą pažymą apie vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) ir paties vaiko deklaruotą gyvenamąją vietą ir kitus dokumentus, patvirtinančius pirmumo kriterijus.      

18. Savivaldybės meras, informavęs vaikų socializacijos centrą, į kurį siunčiamas vaikas, nedelsdamas, tačiau ne vėliau kaip per 1 darbo dieną organizuoja vaiko pristatymą į šį vaikų socializacijos centrą. Pristatant vaiką į vaikų socializacijos centrą, turi būti pateikti dokumentai: vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, teismo leidimas ir savivaldybės mero sprendimas dėl vaiko vidutinės priežiūros priemonės skyrimo, vaiko išsilavinimo pažymėjimas arba pažyma apie vaiko mokymosi pasiekimus, pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma apie asmens specialiuosius ugdymo (ugdymosi) poreikius, pažyma iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi, apie jo išregistravimą iš Mokinių registro, valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos raštu pateikta išvada, švietimo, mokslo ir sporto ministro įgaliotos institucijos išvada, vaiko sveikatos pažymėjimas, vaiko charakteristika iš mokyklos, kurioje vaikas mokėsi. Taip pat pateikiama kita informacija, numatyta Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatymo 22 straipsnio 4 dalyje. Pristatant į vaikų socializacijos centrą vaiką, kuriam paskirta auklėjamojo poveikio priemonė Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, turi būti pateikiamas vaiko asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, įsiteisėjęs teismo nuosprendis dėl auklėjamojo poveikio priemonės skyrimo ir anksčiau nurodyti dokumentai. Jeigu anksčiau nurodyti dokumentai nepateikiami, savivaldybės administracijos Vaiko gerovės komisija organizuoja šių dokumentų surinkimą ir pateikimą vaikų socializacijos centrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo vaikų socializacijos centro informavimo apie vaiko atvykimą dienos.

19. Kartu su prašymu mokytis Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centre pateikiama pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažyma dėl nustatytų didelių  ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; gydytojo oftalmologo asmens regėjimo būklės įvertinimas.

20. Kartu su prašymu mokytis Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centre teikiama pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažyma dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; gydytojo surdologo asmens klausos įvertinimas su klausos tonine audiograma.

21. Kartu su prašymu mokytis „Diemedžio“ ugdymo centre ir Žeimenos skyriuje teikiama pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) pažyma dėl nustatytų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių; gydytojo vaikų psichiatro įvertinimas ir rekomendacija.

22. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti teikiami asmeniškai, elektroniniu paštu arba registruotu laišku ir mokykloje yra registruojami Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

23. Tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, Aprašo 8.1, 8.2, 8.3, 8.4, 10.4, 10.5 papunkčiuose nenumatytais atvejais dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo mokykloje, skirtoje mokiniams, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, sprendimą priima mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su Komisija.

24. Mokinių priėmimas mokytis į mokyklas įforminamas mokymo sutartimi. Mokymo sutartis su kiekvienu naujai atvykusiu asmeniu sudaroma iki pirmos jo mokymosi dienos pagal ugdymo programą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Mokykla (išskyrus vaikų socializacijos centrą) skelbia informaciją apie mokinių priėmimą ir laisvas vietas mokyklos interneto svetainėje. Informacija papildomai gali būti skelbiama mokyklos skelbimų lentoje ar kitu būdu.

 

__________________

 

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-124, 2014-02-19, paskelbta TAR 2014-02-20, i. k. 2014-01858

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-187, 2014-02-27, paskelbta TAR 2014-02-28, i. k. 2014-02345

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-771, 2015-07-22, paskelbta TAR 2015-07-22, i. k. 2015-11556

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

4.

Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas

Nr. V-410, 2018-04-27, paskelbta TAR 2018-04-30, i. k. 2018-06805

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

5.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-338, 2019-03-28, paskelbta TAR 2019-03-28, i. k. 2019-04823

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

6.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-470, 2020-03-30, paskelbta TAR 2020-03-30, i. k. 2020-06560

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

7.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-983, 2021-06-02, paskelbta TAR 2021-06-02, i. k. 2021-12557

Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina švietimo, mokslo ir sporto ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

8.

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Įsakymas

Nr. V-511, 2023-04-13, paskelbta TAR 2023-04-13, i. k. 2023-07141

Dėl švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 28 d. įsakymo Nr. V-552 „Dėl Priėmimo į valstybines bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Švietimo ir mokslo ministerija, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_01aea59709a74ddbad095e89d1c4e743_end