LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS 2002 M. GRUODŽIO 2 D. ĮSAKYMO NR. 563 „DĖL GYVENAMOSIOS VIETOS DEKLARAVIMO IR DEKLARAVIMO DUOMENŲ TVARKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAPILDYMO
2004 m. rugpjūčio 30 d. Nr. 1V-274
Vilnius
Atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 66-1910; 2004, Nr. 80-2834) 4 straipsnio 6 dalį,
Papildau Gyvenamosios vietos deklaravimo ir deklaravimo duomenų tvarkymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 563 „Dėl gyvenamosios vietos deklaravimo ir deklaravimo duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 117-5276), šiuo VIII skyriumi:
„VIII. GYVENAMOSIOS VIETOS DEKLARAVIMAS PER LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINES ATSTOVYBES AR KONSULINES ĮSTAIGAS UŽSIENIO VALSTYBĖSE
90. Užsienio valstybėse gyvenantys asmenys, kurie iš Lietuvos Respublikos išvyko trumpesniam kaip šešių mėnesių laikotarpiui, tačiau liko užsienio valstybėje ilgiau negu šešis mėnesius, apie gyvenamosios vietos pakeitimą šių taisyklių nustatyta tvarka deklaruoja per Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ar konsulines įstaigas užsienio valstybėse (toliau – konsulinės įstaigos).
91. Asmuo konsulinei įstaigai pateikia užpildytą nustatytos formos deklaraciją (šių taisyklių 2 priedas) ir kitus dokumentus, nurodytus šių taisyklių 13.2, 13.3 ir/ar 13.4 punktuose.
92. Konsulinės įstaigos pareigūnas, priimdamas asmens užpildytą deklaraciją bei kitus dokumentus, privalo patikrinti:
93. Konsulinės įstaigos pareigūnas, atlikęs patikrinimą šių taisyklių 92 punkte nustatyta tvarka, savo parašu ir herbiniu antspaudu patvirtina deklaraciją ir asmens pateiktų dokumentų kopijas, kai pateikti šių dokumentų originalai.
94. Konsulinė įstaiga asmens pateiktą deklaraciją bei kitų dokumentų kopijas nedelsdama diplomatiniu paštu ar kitu saugiu ir skubiu būdu persiunčia Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Konsuliniam departamentui (toliau – Konsulinis departamentas).
95. Konsulinis departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo deklaracijos bei asmens pateiktų dokumentų kopijų gavimo dienos perduoda juos Migracijos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas).
96. Įgaliotas Migracijos departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, gavęs iš Konsulinio departamento deklaraciją bei dokumentų kopijas, patikrina, ar deklaracijoje nurodyti asmens duomenys atitinka duomenis, esančius Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo deklaracijos bei dokumentų kopijų gavimo dienos persiunčia juos migracijos tarnybai, kurios aptarnaujamoje teritorijoje asmuo yra deklaravęs gyvenamąją vietą.
97. Jeigu įgaliotas Migracijos departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas nustato, kad deklaracijos eilutėje „Gyvenamoji vieta, iš kurios išvykstama“ asmens nurodyti duomenys apie gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje nesutampa su duomenimis Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, tai pažymi deklaracijos eilutėje „Pastabos“ ir išsiunčia deklaraciją asmens gyvenamosios vietos, nurodytos Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, migracijos tarnybai.
98. Jeigu įgaliotas Migracijos departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, patikrinęs duomenis apie asmens gyvenamąją vietą Gyventojų registro duomenų centrinėje bazėje, nustato, kad asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos, nes deklaravimo duomenys panaikinti teismo sprendimu, pakeisti gyvenamosios patalpos savininko (bendraturčių) prašymu ar pan., tai pažymi deklaracijos eilutėje „Pastabos“ ir išsiunčia deklaraciją tai migracijos tarnybai, kurios aptarnaujamoje teritorijoje asmuo buvo deklaravęs paskutinę gyvenamąją vietą.
99. Įgaliotas migracijos tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, gavęs Migracijos departamento persiųstą deklaraciją, ją užregistruoja deklaracijų registracijos žurnale (šių taisyklių 4 priedas), deklaracijos tam skirtoje vietoje nurodo deklaracijos registracijos datą ir suteiktą registracijos numerį, deklaracijos eilutėje „Duomenys sutikrinti, deklaracija priimta“ nurodo savo pareigas, vardą, pavardę, deklaracijos gavimo datą ir pasirašo.
100. Įgaliotas migracijos tarnybos valstybės tarnautojas ar darbuotojas šių taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka įrašo į Gyventojų registro duomenų centrinę bazę valstybės, į kurią asmuo išvyksta, pavadinimą ir deklaracijos gavimo datą, nuo kurios asmuo laikomas deklaravusiu gyvenamosios vietos pakeitimą, t. y. išvykimą iš Lietuvos Respublikos.“