Suvestinė redakcija nuo 2015-05-13

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 50-2520, i. k. 1132080ISAK00ĮV-346

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ

 

2013 m. gegužės 7 d. Nr. ĮV-346

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (Žin., 2012, Nr. 44-2179; 2013, Nr. 13-629), 51 punktu,

t v i r t i n u pridedamas 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisykles.

 

 

Kultūros ministras                                                                      Šarūnas Birutis

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2013-04-17 raštu Nr. ((4.166-26)-5K-1308403)-6K-1303642


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos kultūros ministro

2013 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. ĮV-346

(Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2015  m. gegužės 5 d. įsakymo Nr. ĮV-290 redakcija)

 

 

2009-2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  2009-2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo (toliau – EEE finansinis mechanizmas) Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos (toliau – Programa) dvišalio bendradarbiavimo fondo (toliau – dvišalis fondas) lėšų skyrimo sąlygas ir tvarką bei atsiskaitymą už panaudotas lėšas.

2.  Taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės (toliau – valstybės donorės) 2011 m. gegužės 18 d. susitarimo memorandumą dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo, 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamentą, patvirtintą 2011 m. sausio 18 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalių santykių stiprinimo gaires, patvirtintas 2012 m. kovo 29 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 18 d. nutarimą Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašą ir 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 (toliau - PAFT).

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Bendradarbiavimo komitetas (toliau – komitetas) – Programos įgyvendinimo patariamoji institucija, kurį sudaro Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos (toliau – Kultūros ministerija), Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos ir Norvegijos kultūros paveldo direktorato atstovai. Komiteto personalinę sudėtį tvirtina ir pirmininką skiria kultūros ministras. Komitetą techniškai aptarnauja Kultūros ministerija.

Donorų partnerystės projektas – Projektas, įgyvendinamas kartu su partneriu ar partneriais iš valstybių donorių, pasirašius partnerystės sutartį.

Donorų programos partneris – Norvegijos kultūros paveldo direktoratas, turintis patariamąją galią rengiant ir įgyvendinant Programą.

Dvišalio fondo veiklos partneris (toliau – veiklos partneris) – juridinis asmuo ar kita organizacija iš valstybės donorės, kurie dalyvaudami dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdomoje veikloje gali patirti išlaidas, tinkamas finansuoti iš dvišalio fondo lėšų.

Dvišalio fondo veiklos vykdytojas (toliau – veiklos vykdytojas) – Lietuvoje registruotas juridinis asmuo, konkurso tvarka ar komiteto sprendimu gavęs lėšų iš dvišalio fondo konkrečiai partnerystės užmezgimo ir (ar) vystymo veiklai vykdyti.

Dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdoma veikla (toliau – veikla) – partnerystės užmezgimui ir (ar) vystymui skirta veikla, kuriai vykdyti konkurso tvarka ar komiteto sprendimu skiriamos lėšos iš dvišalio fondo.

Dvišalis fondas – Programos biudžeto dalis, skirta Lietuvos ir valstybių donorių dvišaliams santykiams kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo srityje stiprinti, šiose srityse veikiančių organizacijų tarpusavio partnerystei diegti ar skatinti ir bendradarbiavimui plėtoti.

Finansinio mechanizmo komitetas – Europos Laisvosios Prekybos asociacijos įsteigtas komitetas EEE finansiniam mechanizmui administruoti.

Programos remiamas projektas (toliau – Projektas) nekilnojamo kultūros paveldo (medinio ir kitos rūšies) objektų sutvarkymo ir (ar) atgaivinimo projektas, įgyvendinamas atliekant medinių objektų tvarkybos darbus, nemedinių objektų tvarkybos darbų užbaigimą arba kultūros paveldo tyrimų ir restauravimo centrų įsteigimą ir (ar) plėtrą, kurio finansavimui gautos Programos lėšos ir dėl kurio įgyvendinimo pasirašyta sutartis su Kultūros ministerija ir Centrine projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).

Projekto partneris – juridinis asmuo ar kita organizacija iš Lietuvos ar valstybės donorės, kuris aktyviai dalyvauja rengiant partnerystės projekto paraišką ir su Projekto vykdytoju pasirašytos partnerystės sutarties pagrindu prisideda prie partnerystės projekto įgyvendinimo.

Projekto vykdytojas – Lietuvoje registruotas juridinis asmuo, atsakingas už Projekto paraiškos pateikimą ir Projekto įgyvendinimą.

Tikrumo žyma – žodžiai „kopija tikra“, organizacijos vadovo parašas, data ir antspaudas, jei organizacija jį turi.

Veiklos dalyviai – organizacijos, veikiančios kultūros ir (ar) kultūros paveldo išsaugojimo srityje Lietuvoje ir valstybėse donorėse, organizacijos, susijusios su Programos tikslų įgyvendinimu Lietuvoje ir valstybėse donorėse bei nekilnojamo kultūros paveldo objektų valdytojai ir (ar) savininkai.

4.  Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamente, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše, 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

II. DVIŠALIS FONDAS

 

5.  Dvišalio fondo lėšomis finansuojama:

5.1. Kultūros ministerijos organizuojamos veiklos, kuriomis prisidedama prie Programos tikslų siekimo, visų pirma, stiprinant bendradarbiavimą tarp Kultūros ministerijos ir kitų EEE finansinio mechanizmo administravimo veikloje dalyvaujančių subjektų, taip pat organizacijų, veikiančių kultūros ir (ar) kultūros paveldo išsaugojimo srityje Lietuvos Respublikoje ir valstybėse donorėse;

5.2. veiklos, skirtos Projektų partnerių iš valstybių donorių paieškai prieš rengiant donorų partnerystės projektų paraiškas arba donorų partnerystės projektų paraiškų rengimo metu (toliau – priemonė „a“);

5.3. Kultūros ministerijos organizuojamos veiklos, kuriomis skatinamas kompetencijos kėlimas, ryšių užmezgimas ir plėtojimas, apsikeitimas žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika tarp Projektų vykdytojų ir (ar) Projektų partnerių ir (ar) kitų veiklos dalyvių (toliau – priemonė „b“).

6.  Dvišalio fondo biudžetas sudaro 1,5 procento Programos biudžeto, t.y. 158 823 eurus.

7.  Dvišalio fondo lėšos skirstomos taip:

7.1. ne daugiau kaip 24 000 eurų skiriama veikloms, nurodytoms šių taisyklių 5.1 punkte;

7.2. 40 procentų likusių lėšų skiriama priemonei „a“:

7.2.1.      iki 20 000 eurų priemonės „a“ lėšų skiriama partnerių paieškos renginiams, kuriuos organizuoja Kultūros ministerija;

7.2.2.      likusios priemonės „a“ lėšos atviro konkurso būdu skiriamos veiklų vykdytojams;

7.2.3.      dėl nepakankamo kiekio kokybiškų paraiškų likus nepanaudotų lėšų priemonėje „a“, šios lėšos perkeliamos į priemonę „b“;

7.3. likę 60 procentų lėšų skiriama priemonei „b“ šių taisyklių XI skyriuje nustatyta tvarka.

8Dvišalį fondą administruoja Kultūros ministerija. Dvišalio fondo išlaidų apskaitą tvarko Kultūros ministerijos EEE finansinių mechanizmų programų finansininkas (toliau – Programų finansininkas) ir Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyrius.

9.  Dvišalio fondo išlaidos yra tinkamos nuo 2013 m. balandžio 16 d. iki 2017 m. balandžio 30 d.

10.  Visa informacija apie dvišalį fondą ir jo lėšų naudojimo tvarką skelbiama lietuvių ir anglų kalbomis pagrindinėje EEE finansinio mechanizmo interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

 

III. TAISYKLIŲ 5.1 PUNKTE MINIMŲ VEIKLŲ ORGANIZAVIMAS 

 

11.  Tinkamos finansuoti veiklos yra Kultūros ministerijos renginių organizavimas ir Kultūros ministerijos bei kitų EEE finansinio mechanizmo administravimo veikloje dalyvaujančių subjektų, taip pat organizacijų, veikiančių kultūros ir (ar) kultūros paveldo išsaugojimo srityje dalyvavimas renginiuose, kurie atitinka 5.1 punkte apibūdinamus tikslus.

12.  Tinkamos finansuoti išlaidos:

12.1. renginių organizavimo išlaidos:

12.1.1. renginio salės nuomos ir aptarnavimo išlaidos;

12.1.2. tarptautinių kelionių visų rūšių transporto priemonėmis (išskyrus lengvuosius automobilius ir taksi) išlaidos (keliaujant lėktuvu tinkami finansuoti tik ekonominės klasės skrydžiai) renginio dalyviams;

12.1.3. su renginio tikslais susijusios vietinių kelionių šalyje, kurioje vyksta renginys, visų rūšių transporto priemonėmis išlaidos renginio dalyviams;

12.1.4. gyvenamojo ploto nuomos išlaidos ir maistpinigiai arba dienpinigiai renginio dalyviams;

12.1.5. atlyginimas pranešėjams už pranešimus;

12.1.6. su renginio tikslais susijusios vertimo išlaidos;

12.1.7. su renginio tikslais susijusios viešinimo išlaidos;

12.1.8. kitos tiesiogiai su renginio organizavimu susijusios išlaidos.

12.2. Kultūros ministerijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų komandiruočių bei kitų 5.1 punkte nurodytų organizacijų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų kelionių į renginius išlaidos:

12.2.1. gyvenamojo ploto nuomos išlaidos ir dienpinigiai arba maistpinigiai;

12.2.2. tarptautinių kelionių visų rūšių transporto priemonėmis (išskyrus lengvuosius automobilius ir taksi) išlaidos (keliaujant lėktuvu tinkami finansuoti tik ekonominės klasės skrydžiai);

12.2.3. su renginio tikslais susijusios vietinių kelionių visų rūšių transporto priemonėmis išlaidos;

12.2.4. nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių teritorijose (taksi – tik miesto, kuriame gyvena komandiruotasis darbuotojas arba vyksta renginys, teritorijoje) į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir parvykimo iš jų išvykimo į komandiruotę ir parvykimo iš jos dienomis išlaidos;

12.2.5. renginio dalyvio mokesčio išlaidos;

12.2.6. kitos su komandiruote ar kelione susijusios būtinos išlaidos (kelionės draudimo išlaidos (kaip numatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 patvirtintose „Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse“), registruoto bagažo mokestis ir kt.).

13.  Kultūros ministerijos organizuojamų renginių išlaidos apmokamos tokia tvarka:

13.1. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas parengia prašymą Kultūros ministerijos kancleriui (toliau – kancleris) dėl paslaugų ir (ar) prekių pirkimo iš dvišalio fondo lėšų (toliau – prašymas), kurį teikia derinti (vizuoti) Kultūros ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atsakingam už viešuosius pirkimus, Programų finansininkui ir Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus vedėjui;

13.2. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas parengia renginio sąmatą, kurią teikia derinti (vizuoti) Strateginio planavimo ir kontrolės departamento Finansų skyriaus vedėjui ir tvirtinti kancleriui kartu su prašymu;

13.3. kancleriui pritarus prašyme nurodytų prekių ir (ar) paslaugų pirkimui ir patvirtinus renginio sąmatą, renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas organizuoja prašyme nurodytų prekių ir (ar) paslaugų pirkimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme ir (ar) Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių nustatyta tvarka;

13.4. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, gavęs paslaugų teikėjo (-ų) ir (ar) prekių tiekėjo (-ų) išrašytą sąskaitą ir (ar) kitus išlaidų pagrindimo dokumentus, patikrina, ar jie atitinka paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutartyje nustatytas sąlygas, ir, jeigu sąskaita tinkama apmokėti, teikia ją apmokėti Programų finansininkui;

13.5. Programų finansininkas vadovaudamasis kanclerio rezoliucija ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195, pagal pateiktą Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų (sistemos formą MOK-01 „Mokėjimo paraiškos“ (Lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių 1 priedas) (toliau – mokėjimo paraiška) parengia mokėjimo paraišką mokėjimo institucijai dėl dvišalio fondo lėšų pervedimo.

14.  Kultūros ministerijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų patirtas komandiruočių išlaidas Programų finansininkas apmoka iš dvišalio fondo lėšų remdamasis kultūros ministro įsakymu arba kanclerio potvarkiu dėl komandiruotės pagal komandiruotės išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas tikrumo žymomis per 10 darbo dienų nuo dokumentų pristatymo dienos.

15.  Kitų 5.1 punkte minimų organizacijų atstovų kelionės išlaidas Programų finansininkas apmoka iš dvišalio fondo lėšų ne vėliau kaip per 15 darbo dienų po to, kai organizacijos Kultūros ministerijai pristato šiuos dokumentus:

15.1. prašymą kompensuoti organizacijos atstovo kelionės išlaidas;

15.2. organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimo dėl atstovo siuntimo į komandiruotę kopiją;

15.3. kelionės išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas tikrumo žymomis. Subjektų, veikiančių valstybėse donorėse, atstovai kelionės išlaidų tinkamumui pagrįsti gali pateikti nepriklausomo auditoriaus išvadą.

15.4. Donorų programos partnerio patiriamos kelionių išlaidos padengiamos pagal valstybių donorių teisės aktuose įprastai taikomą praktiką.

 

IV. PARTNERIŲ PAIEŠKOS RENGINIŲ ORGANIZAVIMAS

 

16.  Kultūros ministerija iš priemonės „a“ lėšų organizuoja bent vieną Projektų partnerių paieškos renginį (toliau – renginys), kuris vyksta Vilniuje iki paskelbiant kvietimą teikti Projektų paraiškas.

17.  Renginyje gali dalyvauti potencialūs Projektų vykdytojai iš Lietuvos ir potencialūs Projektų partneriai iš valstybių donorių.

18.  Tinkamos finansuoti renginio išlaidos atitinka išvardintas šių taisyklių 12.1 punkte.

19.  Renginio išlaidų apmokėjimo tvarka atitinka aprašytą šių taisyklių 13–15 punktuose.

20.  Likus lėšų nuo renginio organizavimo, Kultūros ministerijos nuožiūra šios lėšos gali būti panaudotos kitiems Projektų partnerių paieškos renginiams organizuoti arba skirtos priemonės „a“ konkurso būdu finansuojamoms veikloms finansuoti.

 

V. PRIEMONEI „A“ PRISKIRTOS KONKURSO BŪDU FINANSUOJAMOS VEIKLOS

 

21.  Veiklos, skirtos Projektų partnerių iš valstybių donorių paieškai prieš rengiant donorų partnerystės projektų paraiškas arba donorų partnerystės projektų paraiškų rengimo metu, dvišalio fondo lėšomis finansuojamos konkurso būdu, taisyklių VII-X skyriuose nustatyta tvarka.

22.  Veiklų vykdytojais gali būti:

22.1. Lietuvoje registruoti juridiniai asmenys, kuriems nuosavybės ar patikėjimo teise priklauso arba panaudos pagrindais yra perduoti nekilnojamojo kultūros paveldo objektai;

22.2. Lietuvoje registruoti juridiniai asmenys, kurie veikia nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimo ir (ar) tyrimų srityje.

23.  Tinkamos finansuoti veiklos:

23.1. veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio dalyvavimas vienas kito organizuojamuose renginiuose, siekiant parengti donorų partnerystės projektą;

23.2. veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio renginių organizavimas, siekiant parengti donorų partnerystės projektą;

23.3. veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio dalyvavimas donorų programos partnerio organizuojamuose partnerių paieškos/bendradarbiavimo renginiuose.

24.  Tinkamos finansuoti veiklų išlaidos:

24.1. veiklų vykdytojų ir veiklų partnerių renginių ir susitikimų organizavimo išlaidos, kaip jos apibrėžtos taisyklių 12.1 punkte;

24.2. veiklų vykdytojų ir veiklų partnerių komandiruočių į renginius ir susitikimus išlaidos, kaip jos apibrėžtos taisyklių 12.2 punkte.

25.  Iš dvišalio fondo lėšų gali būti apmokėta 100 procentų tinkamų veiklos išlaidų.

26.  Maksimali veiklai finansuoti skiriama lėšų suma yra 25 000 eurų.

27.  Paraiškų teikimas veikloms vykdyti skelbiamas 2013 m. pirmajame pusmetyje ir tęsiasi ne ilgiau nei likus vienam mėnesiui iki Projektų paraiškų teikimo pabaigos. Veiklos gali trukti iki Projektų paraiškų teikimo pabaigos.

28.  Jeigu lieka dvišalio fondo „a“ priemonės lėšų, ir jeigu organizuojamas papildomas Projektų paraiškų konkursas, gali būti organizuojamas pakartotinis veiklų konkursas.

 

VI. REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS (PRIEMONĖS „A“ ATVEJU)

 

29.  Dvišalio fondo veiklos, priskirtos priemonei „a“ (išskyrus Kultūros ministerijos organizuojamus renginius, kurių organizavimo tvarka detalizuota šių taisyklių IV skyriuje), finansuojamos konkurso būdu, teikiant kultūros ministro nustatytos formos paraiškas (taisyklių 2 priedas).

30.  Paraiškos siunčiamos paštu. Paraiškų elektroninės versijos atsiunčiamos skelbime apie paraiškų priėmimą nurodytu elektroninio pašto adresu. Paraiškos originalas ir elektroninė versija turi būti identiški. Jeigu jie nesutampa, vadovaujamasi paraiškos originale pateikta informacija.

31.  Paraiškos Kultūros ministerijai turi būti pateiktos iki paraiškų teikimo termino, nurodyto skelbime apie paraiškų priėmimo pradžią, pabaigos. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui pateiktos paraiškos nevertinamos ir grąžinamos jas pateikusioms organizacijoms.

32.  Paraiškos pateikimo data laikoma pašto spaude pažymėta siuntimo data.

33.  Paraiškos pildomos kompiuteriu, anglų kalba. Paraiškos lapai numeruojami, pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas. Kiekviena paraiška teikiama kartu su kultūros ministro nustatytos formos veiklos planuojamų išlaidų sąmata (taisyklių 4 priedas).

34.  Kartu su paraiška privaloma pateikti projekto vykdytojo steigimo dokumentų (nuostatai, įstatai, statutas ir pan.), jei jie nėra viešai paskelbti, kopiją su tikrumo žyma.

35.  Teikiant paraiškas dėl dalyvavimo renginiuose ir (ar) susitikimuose valstybėse donorėse, kartu su paraiška turi būti pateiktas veiklos partnerio kvietimas ir (ar) renginio, kuriame ketinama dalyvauti, programa. Teikiant paraiškas dėl renginių ir (ar) susitikimų organizavimo Lietuvoje, kartu su paraiška turi būti pateiktas susirašinėjimas su veiklos partneriu, patvirtinantis, kad veiklos partneris ketina atvykti į organizuojamą renginį.

36.  Veiklų vykdytojai teikdami veiklų paraiškas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti dalinį finansavimą toms pačioms veikloms vykdyti iš kitų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir (ar) priemonių. Veiklos negali būtų dalinamos į mažesnes veiklas ar projektus (vykdomus to paties ar kito vykdytojo), kuriems paraiškos būtų teikiamos ir skiriamas dalinis finansavimas jų įgyvendinimui, kaip atskiriems projektams, iš kitų Kultūros ministerijos strateginio veiklos plano nurodytų programų priemonių.

 

VII. PARAIŠKŲ SVARSTYMAS (PRIEMONĖS „A“ ATVEJU)

 

37Komitetas svarsto paraiškas ir siūlo kultūros ministrui skirti (neskirti) veiklos įgyvendinimui prašomas lėšas.

38.  Komitetui vadovauja ir jam atstovauja komiteto pirmininkas, o jo nesant –komiteto pirmininko pavaduotojas, renkamas komiteto pirmajame posėdyje paprasta balsų dauguma.

39.  Pagrindinė komiteto veiklos forma yra posėdis. Paraiškų vertinimas komiteto pirmininko sprendimu taip pat gali vykti, komiteto nariams susirašinėjant elektroniniu paštu bei organizuojant tele- ar videokonferencijas tarp komiteto narių.

40.  Komiteto sprendimai dėl veiklos finansavimo yra teisėti, kai veiklos paraišką vertina ne mažiau kaip pusė komiteto narių. Sprendimai priimami paprasta vertinime dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą priima komiteto pirmininkas (jam nesant – pavaduotojas).

41.  Komiteto narys, negalintis dalyvauti posėdyje ar kitokios formos paraiškų vertinime, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną komitetui gali raštu pateikti savo nuomonę dėl vertinamų paraiškų, kuri įskaičiuojama į kvorumą.

42.  Komiteto sekretorių (toliau – sekretorius) iš Kultūros ministerijos atstovų, priklausančių komitetui, paskiria komiteto pirmininkas.

43.  Sekretoriaus funkcijos:

43.1. skelbia kvietimą teikti paraiškas;

43.2. registruoja pateiktas paraiškas, vertina pareiškėjų ir pateiktų paraiškų administracinę atitiktį, rengia paraiškoms vertinti reikalingą medžiagą ir teikia ją komiteto nariams;

43.3. konsultuoja veiklų vykdytojus, juos informuoja apie paraiškų trūkumus, nustato terminą trūkumams pašalinti;

43.4. organizuoja paraiškų svarstymą, jį protokoluoja, skaičiuoja paraiškų individualaus vertinimo balų vidurkius, rengia sprendimų dėl paraiškų finansavimo ar nefinansavimo projektus;

43.5. informuoja veiklų vykdytojus apie komiteto sprendimus dėl pateiktų paraiškų;

43.6. rengia, derina ir prireikus keičia ar nutraukia sutartis su veiklų vykdytojais;

43.7. renka ataskaitas apie faktinį lėšų panaudojimą ir veiklų įvykdymo rezultatus.

44.  Vertindamas paraiškos administracinę atitiktį, sekretorius per 3 darbo dienas nuo paraiškos gavimo įvertina, ar paraišką pateikęs pareiškėjas ir jo pateikta paraiška atitinka taisyklių 29-35 punktų reikalavimus.

45.  Jeigu paraiška neatitinka bent vieno administracinės atitikties vertinimo reikalavimo, sekretorius paraiškoje nurodytais adresais ir elektroniniu paštu išsiunčia paraišką pateikusiai organizacijai rašytinį pranešimą apie trūkumus, pasiūlo juos ištaisyti ir nurodo terminą.

46.  Paraiškos komiteto nesvarstomos, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

46.1. paraiška finansavimui gauti užpildyta netinkamai (nesilaikant nustatytos formos, pateikti ne visi paraiškoje nurodyti dokumentai ir pan.) ir veiklos vykdytojas jos nepataisė sekretoriaus nustatytais terminais;

46.2. paraiška pateikta pasibaigus paraiškų priėmimo terminui;

46.3. veiklos vykdytojas nustatytais terminais neatsiskaitė su Kultūros ministerija už iš valstybės biudžeto ankstesniais metais finansuotus projektus ar neįvykdė sutartyje dėl projekto finansavimo numatytų sąlygų;

46.4. veiklos vykdytojas anksčiau gautas lėšas, skirtas projektams įgyvendinti, panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

46.5. vyksta teisminiai ginčai tarp Kultūros ministerijos ir veiklos vykdytojo dėl netinkamai panaudotų ar nepanaudotų anksčiau gautų lėšų;

46.6. veiklos vykdytojas pažeidė šių taisyklių 45 punkto reikalavimus.

47.  Komiteto narys turi nusišalinti nuo paraiškos svarstymo, jeigu jis yra:

47.1. veiklos vykdytojo ir (ar) veiklos partnerio darbuotojas, kolegialaus valdymo organo narys, steigėjas, dalininkas ar savininkas;

47.2. veiklos kūrybinės grupės narys;

47.3. susijęs giminystės ryšiais su veiklos vykdytojo ir (ar) veiklos partnerio darbuotojais, kolegialaus valdymo organo nariais, steigėjais, dalininkais ar savininkais.

48.  Komiteto narys turi raštu informuoti sekretorių apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą prieš pradedant svarstyti paraiškas. Jeigu komiteto narys nenusišalina, kilus interesų konfliktui, jo balsavimo rezultatai tuo klausimu laikomi negaliojančiais.

49.  Priemonės „a“ veiklų paraiškos vertinamos pagal šiuos kriterijus:

49.1. veiklos, kurios įgyvendinimui teikiama paraiška, tikslai sutampa su EEE finansinio mechanizmo ir Programos tikslais:

49.1.1. prisidėti prie ekonominių ir socialinių skirtumų mažinimo Europos ekonominėje erdvėje;

49.1.2. stiprinti dvišalius santykius tarp Lietuvos ir valstybių donorių;

49.1.3. gerinti visuomenės požiūrį ir didinti supratimą apie kultūros paveldą, jo reikšmę ir svarbą, siekiant jį išsaugoti ir perduoti ateities kartoms;

49.1.4. sudaryti sąlygas, kad nekilnojamojo kultūros paveldo objektų valdytojų/savininkų ir meistrų, kurie verčiasi tradiciniais amatais, pastangomis nekilnojamojo kultūros paveldo objektai (pastatai) būtų sutvarkyti ir išsaugoti;

49.1.5. sudaryti sąlygas kompleksinių kultūros paveldo tyrimų vykdymui Lietuvos regionuose;

49.2. veikla, kurios įgyvendinimui teikiama paraiška, yra reikalinga siekiant parengti donorų partnerystės projektą;

49.3. veiklos biudžetas yra pagrįstas, subalansuotas ir realus, o visos planuojamos išlaidos reikalingos veiklos tikslams pasiekti.

50.  Apie gautas paraiškas ir reikalingą jų vertinimą komiteto narius informuoja komiteto pirmininkas.

51.  Komiteto nariai paraiškas vertina individualiai, užpildydami vertinimo lentelę (taisyklių 1 priedas). Kiekvienas komiteto narys įvertina veiklų atitikimą taisyklių 58 punkte nustatytiems kriterijams balais nuo 0 iki 3:

0 – neatitinka;

1 – vidutiniškai atitinka;

2 – gerai atitinka;

3 – puikiai atitinka.

52.  Individualias vertinimų lenteles komiteto nariai pateikia sekretoriui, kuris apskaičiuoja kiekvienos paraiškos vertinimo balų vidurkį, suskirsto paraiškas pagal gautų balų skaičių. Kad veiklai būtų skirtos lėšos, veiklai skirtų balų vidurkis turi būti ne mažesnis nei 7 balai.

53.  Komitetas įvertintas paraiškas suskirsto pagal gautų balų skaičių ir daugiausia balų surinkusiose paraiškose pateiktoms veikloms siūlo skirti dvišalio fondo lėšų.

54.  Lėšų skirti nesiūloma, jeigu paraišką pateikęs juridinis asmuo:

54.1. paraiškoje arba jos prieduose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją;

54.2. bandė daryti įtaką paraiškas vertinantiems asmenims;

54.3. juridiniam asmeniui yra iškelta bankroto ar restruktūrizavimo byla arba jis yra likviduojamas.

55.  Jei komitetui kyla abejonių dėl išlaidų pagrįstumo, komitetas gali rekomenduoti skirti mažesnę lėšų sumą nei prašoma paraiškoje.

56.  Jeigu kelios paraiškos surenka vienodai balų, tačiau dvišalio fondo lėšų nepakanka visoms daugiausia balų surinkusioms veikloms finansuoti, komitetas sprendimus dėl lėšų skyrimo priima balsuodamas dėl vienodai balų surinkusių paraiškų. Tokiu atveju komiteto sprendimai priimami atviru balsavimu, paprastąja balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamą balsą turi komiteto pirmininkas (jam nesant – pavaduotojas).

57.  Komiteto sprendimai įforminami protokolu, kuriame turi būti pateikti komiteto sprendimų motyvai ir nurodytas siūlomų veikloms skirti lėšų dydis.

58.  Paraiškų bendri vertinimo rezultatai ir jų suvestinės pagal atskirus vertinimo kriterijus kartą per mėnesį, jei tą mėnesį yra gauta paraiškų, skelbiami pagrindinėje EEE finansinių mechanizmų interneto svetainėje www.eeagrants.lt

59.  Komiteto sprendimas pateikiamas kultūros ministrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo.

 

VIII. LĖŠŲ SKYRIMAS (PRIEMONĖS „A“ ATVEJU)

 

60.  Sprendimą skirti (neskirti) konkrečioms veikloms dvišalio fondo lėšas priima kultūros ministras, atsižvelgdamas į komiteto motyvuotą siūlymą.

61.  Kultūros ministras ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komiteto siūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl veiklų finansavimo (nefinansavimo).

62.  Kultūros ministro sprendimai įforminami kultūros ministro įsakymais, kurie yra skelbiami pagrindinėje EEE finansinių mechanizmų interneto svetainėje www.eeagrants.lt. Skiriant konkrečioms veikloms dvišalio fondo lėšas, kultūros ministro įsakyme nurodoma veiklų vykdytojų pavadinimai, veiklų pavadinimai, skiriamų lėšų (taip pat avansų, jeigu komitetas siūlo juos skirti) dydžiai litais, finansavimo tvarka ir kita informacija.

63.  Kultūros ministerija ir veiklos vykdytojas, kuriam yra skiriamos lėšos, sudaro kultūros ministro nustatytos formos sutartį (taisyklių 3 priedas). Sutartyje numatomi finansuojamų veiklų įgyvendinimo terminai, finansavimo tvarka, atsiskaitymas, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos.

64.  Prie sutarties pridedama veikloms vykdyti skirtų lėšų detali išlaidų sąmata (taisyklių 4 priedas), kuri yra neatskiriama sutarties dalis. Jeigu veiklai skiriama suma nesiekia 100 procentų reikalingos sumos, veiklos vykdytojas privalo užtikrinti, kad likusi sąmatos dalis būtų finansuojama iš kitų šaltinių. Veiklos partnerių išlaidas veiklos vykdytojas įtraukia į išlaidų sąmatą ir jas apmoka iš veiklai vykdyti skirtų lėšų.

65.  Pasirašius sutartį veiklos vykdytojui gali būti išmokamas avansas, kuris gali sudaryti ne daugiau negu 80 procentų skiriamų lėšų sumos. Konkretus avanso dydis, kurį paraiškos vertinimo metu nustato komitetas, nurodomas sutartyje. Likusi lėšų suma išmokama veiklos vykdytojui pateikus veiklos įgyvendinimo ataskaitą kartu su išlaidas pagrindžiančiais dokumentais.

66.  Finansuojamos tik tinkamos veiklos išlaidos, kurios:

66.1. yra tiesiogiai susijusios su veiklos įgyvendinimu ir yra būtinos veiklai vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą išlaidų kontekstą (turinį) veikloje, jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

66.2. patirtos veiklos vykdymo laikotarpiu (nurodytu paraiškoje ir sutartyje);

66.3. yra realios ir atitinka rinkos kainas;

66.4. nėra (nebuvo) apmokamos iš kitų finansavimo šaltinių;

66.5. išlaidų paskirtis atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

66.6. išlaidos aiškiai identifikuojamos, patikrinamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

66.7. perkančiųjų organizacijų iš Lietuvos išlaidos patirtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, o partnerių iš valstybių donorių – šių valstybių teisės aktų, reglamentuojančių pirkimus, nustatyta tvarka.

67.  Netinkamos finansuoti išlaidos:

67.1. pastatų statybos, rekonstravimo, remonto ir kitų darbų atlikimas;

67.2. įrangos, įrenginių pirkimas;

67.3. ilgalaikio turto (turto, kuris naudingai eksploatuojamas ilgiau negu vienerius metus, o jo įsigijimo vertė ne mažesnė nei 290 eurų), pirkimas;

67.4. veiklos ir (ar) projekto paraiškos rengimo ar konsultavimo dėl jų rengimo paslaugos pirkimas;

67.5. veiklos administravimo išlaidos (veiklos tikslams pasiekti būtinos veiklos vykdytojo vadovo ir darbuotojų atlyginimai, įskaitant ir tuos atvejus, kai darbuotojas veikia kaip ekspertas ir (ar) konsultantas; biuro nuomos, komunalinių ir ryšių paslaugų; kanceliarinių prekių išlaidos ir pan.);

67.6. išlaidos, dėl kurių padidėja veiklos įgyvendinimo kaina, tačiau tokiomis išlaidomis veiklos pridėtinė vertė nekuriama;

67.7. baudos, delspinigiai, finansinės nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

67.8. skolų padengimo išlaidos;

67.9. išlaidos, nepateiktos veiklos vykdymo apskaitoje ir nepagrįstos išlaidų mokėjimą įrodančiais dokumentais;

67.10. PVM susigrąžinimas.

68.  Veiklų dalyvių maitinimui skirtas lėšų dydis negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarime Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“ nustatytų sumų.

69.  Lėšos į veiklos vykdytojo turimą atskirą kredito įstaigos sąskaitą pervedamos valstybės iždo valdymo nustatyta tvarka. Šioje sąskaitoje veiklos vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

 

IX. FINANSUOJAMOS VEIKLOS VYKDYMAS IR ATSAKOMYBĖ UŽ SUTARTIES PAŽEIDIMĄ (PRIEMONĖS „A“ ATVEJU)

 

70.  Finansinių metų pradžioje veiklos vykdytojas privalo skaičiuoti planuojamą metų savo veiklos finansavimą. Jeigu numatoma, kad organizacijos veikla bus daugiau kaip 50 procentų finansuojama iš valstybės ar savivaldybių biudžetų arba kitų valstybės ar savivaldybių fondų, arba Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatytų viešųjų ar privačiųjų juridinių asmenų lėšų, veiklos vykdytojas tais finansiniais metais visus savo pirkimus, nepriklausomai nuo lėšų šaltinio, vykdo Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu veiklos vykdytojas pagal planuojamą metų pradžioje finansavimą yra ne perkančioji organizacija, o per metus gavus finansavimą paaiškėja, kad jis tapo perkančiąja organizacija, visus pirkimus nuo šio momento jis privalo vykdyti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

71.  Veiklos vykdytojas, kuris nėra perkančioji organizacija, pirkimus turi vykdyti taip, kad:

71.1. užtikrintų kuo didesnį tiekėjų varžymąsi;

71.2. visiems tiekėjams taikytų vienodus reikalavimus ir kriterijus, suteiktų vienodas galimybes ir pateiktų vienodą informaciją;

71.3. racionaliai naudotų prekių, paslaugų ar darbų įsigijimui skirtas lėšas;

71.4. įsigytų prekių, paslaugų ar darbų kainos neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų.

72.  Veiklos vykdytojas, negalintis vykdyti veiklos, kuriai gavo dvišalio fondo lėšų, turi nedelsdamas raštu apie tai informuoti Kultūros ministeriją, nurodydamas pagrįstas priežastis ir siūlymus dėl sutarties keitimo ar nutraukimo.

73.  Veiklos vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje prie veiklos finansavimo sutarties nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška. Veiklos vykdytojas, negalintis įgyvendinti veiklos pagal Kultūros ministerijos patvirtintą sąmatą, turi nedelsdamas raštu kreiptis į ministeriją dėl jos patikslinimo, nurodydamas pagrįstas priežastis. Motyvuotą veiklos vykdytojo prašymą tikslinti sąmatą Kultūros ministerija priima ne vėliau nei likus 5 darbo dienoms iki veiklos vykdymo pabaigos. Sprendimą dėl sąmatos tikslinimo priima komiteto pirmininkas. Sąmatos keitimų skaičius neribojamas.

74.  Išskirtiniais atvejais, esant force majeure ar kitoms svarbioms aplinkybėms, kurių veiklos vykdytojas negalėjo numatyti, motyvuotas veiklos vykdytojo prašymas tikslinti sąmatą yra priimamas likus 1 darbo dienai iki veiklos pabaigos. Pasibaigus veiklai prašymai tikslinti sąmatą nepriimami.

75.  Sąmatą privaloma tikslinti, jeigu:

75.1. faktiškai panaudotų lėšų kiekis pagal atskirą išlaidų grupę viršija 10 procentų;

75.2. mažėja mato vienetų kiekis.

76.  Pažeidus sąmatų tikslinimo tvarką (dėl sąmatos tikslinimo nesikreipus ar praleidus prašymo pateikimo terminą) išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus yra pripažįstamos netinkamomis ir turi būti grąžintos Kultūros ministerijai Finansinės paramos, išmokėtos ir (ar) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d.  nutarimu Nr. 590  (toliau – Finansinės paramos grąžinimo taisyklės) nustatyta tvarka ir terminais arba yra išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

77.  Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitoms veikloms ar projektams įgyvendinti.

78.  Jeigu veiklos vykdytojas nespėja įgyvendinti veiklos sutartyje nustatytu laiku, skirtos lėšos neišmokamos, o jeigu veiklos vykdytojas nepanaudoja išmokėtų lėšų, jos turi būti grąžinamos Kultūros ministerijai jos nustatytu terminu.

79.  Kultūros ministerija bet kuriuo veiklos vykdymo metu gali patikrinti veiklų vykdytojų lėšų panaudojimą ir priimti sprendimus dėl netinkamai naudojamų lėšų. Kultūros ministerijai pareikalavus, veiklos vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti su veiklos vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą. Nustačiusi sutarties pažeidimų, Kultūros ministerija gali ją nutraukti, apie tai prieš 10 darbo dienų raštu įspėjusi veiklos vykdytoją, arba imtis kitų veiksmų teisės aktų nustatyta tvarka.

80.  Kultūros ministerijai nustačius, kad veiklos vykdytojas nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gavo ar netinkamai panaudojo veiklai skirtas lėšas (įskaitant procentinio finansavimo rodiklių viršijimą, kai skirtas finansavimas nesiekia 100 procentų veiklos sąmatos), veiklos vykdytojas privalo jas grąžinti Kultūros ministerijai Finansinės paramos grąžinimo taisyklių nustatyta tvarka. Toks veiklos vykdytojas praranda teisę penkerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų Kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ar priemonių. Jeigu veiklos vykdytojas negrąžina nepagrįstai gautų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X. ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMĄ (PRIEMONĖS „A“ ATVEJU)

 

81.  Veiklos vykdytojas už gautas dvišalio fondo lėšas ir veiklos įvykdymą atsiskaito Kultūros ministerijai sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

82.  Kultūros ministerijos Strateginio planavimo ir kontrolės departamentui per 1 mėnesį po to, kai veikla baigiama įgyvendinti, pateikiama:

82.1. ataskaita apie veiklos rezultatus (taisyklių 5 priedas). Ataskaitoje turi būti išsamiai aprašyta, kaip siekta veiklos tikslų, nurodyti įvykdyti veiklos veiksmai, išlaidos, pasiekti rezultatai ir kilusios problemos;

82.2. ataskaita apie faktinį biudžeto lėšų panaudojimą (taisyklių 6 priedas);

82.3. visi išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai (arba jų kopijos, patvirtintos veiklos vykdytojo vadovo parašu).

83.  Išlaidų pagrindimo dokumentais laikomi: prekių ar paslaugų pirkimo sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, prekių, paslaugų ar darbų perdavimo – priėmimo aktai, keleivinio transporto bilietai ir įlaipinimo talonai ar kitokie kelionių dokumentai, sutartys ir kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

Išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentais laikomi: kredito įstaigų antspaudais ir darbuotojų parašais patvirtinti sąskaitų išrašai, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidų pagrindimo dokumentus buvo atlikti mokėjimai.

84.  Veiklos vykdytojas penkerius metus po veiklos įgyvendinimo privalo saugoti ir, Kultūros ministerijai pareikalavus, pateikti visus patirtas išlaidas patvirtinančius dokumentus.

 

XI. PRIEMONEI „B“ PRISKIRTŲ VEIKLŲ ORGANIZAVIMAS

 

85. Kultūros ministerijos organizuojamos veiklos, kuriomis skatinamas kompetencijos kėlimas, ryšių užmezgimas ir plėtojimas, apsikeitimas žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika tarp Projektų vykdytojų ir (ar) Projektų partnerių ir (ar) kitų veiklos dalyvių, dvišalio fondo lėšomis finansuojamos ne konkurso būdu.

86. Kultūros ministerijos organizuojamų renginių išlaidos apmokamos tokia tvarka:

86.1. Kultūros ministerija siunčia kvietimą į renginį, kurio tema patvirtinama Programos bendradarbiavimo komiteto. Kvietime numatoma dalyvių, susijusių su Programos tikslų įgyvendinimu, registracijos į renginį tvarka, terminai ir kitos sąlygos;

86.2. kultūros ministro įsakymu patvirtinamas sąrašas asmenų, kuriems apmokamos ar kompensuojamos kelionės išlaidos, jei įsakyme nenumatyta kitaip;

86.3. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas parengia prašymą kancleriui dėl paslaugų ir (ar) prekių pirkimo iš dvišalio fondo lėšų, kurį teikia derinti (vizuoti) Strateginio planavimo ir kontrolės departamento vadovui, Kultūros ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atsakingam už viešuosius pirkimus, Programų finansininkui ir Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės skyriaus vedėjui;

86.4. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas parengia renginio sąmatą, kurią teikia derinti (vizuoti) Strateginio planavimo ir kontrolės departamento vadovui, Kultūros ministerijos valstybės tarnautojui ar darbuotojui, atsakingam už viešuosius pirkimus, Programų finansininkui, Finansų skyriaus vedėjui ir tvirtinti kancleriui kartu su prašymu;

86.5. kancleriui pritarus prašyme nurodytų prekių ir (ar) paslaugų pirkimui ir patvirtinus renginio sąmatą, renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas organizuoja prašyme nurodytų prekių ir (ar) paslaugų pirkimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme  ir (ar) Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos supaprastintų viešųjų pirkimų taisyklių nustatyta tvarka;

86.6. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, gavęs paslaugų teikėjo (-ų) ir (ar) prekių tiekėjo (-ų) išrašytą sąskaitą ir (ar) kitus išlaidų pagrindimo dokumentus, patikrina, ar jie atitinka paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutartyje nustatytas sąlygas, ir, jeigu sąskaita tinkama apmokėti, teikia ją apmokėti Programų finansininkui;

86.7. Programų finansininkas, vadovaudamasis kanclerio rezoliucija ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195,  pagal pateiktą Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemos formą MOK-01 „Mokėjimo paraiškos“ parengia mokėjimo paraišką mokėjimo institucijai dėl dvišalio fondo lėšų pervedimo.

87. Kultūros ministerijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų patirtas komandiruočių išlaidas Programų finansininkas apmoka iš dvišalio fondo lėšų remdamasis kultūros ministro įsakymu arba kanclerio potvarkiu dėl komandiruotės pagal komandiruotės išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas tikrumo žymomis per 10 darbo dienų nuo dokumentų pristatymo dienos.

88. Kitų 85 punkte minimų organizacijų ir renginyje dalyvaujančių veiklos dalyvių atstovų kelionės išlaidas Programų finansininkas kompensuoja iš dvišalio fondo lėšų ne vėliau kaip per 15 darbo dienų po to, kai veiklos dalyvio atstovas Kultūros ministerijai pristato šiuos dokumentus:

88.1. prašymą kompensuoti veiklos dalyvio atstovo kelionės išlaidas;

88.2. organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimo dėl atstovo siuntimo į komandiruotę kopiją. Esant poreikiui įsakyme nurodoma, kad visos deleguojamo asmens išlaidos padengiamos Kultūros ministerijos lėšomis ir komandiruojanti įstaiga deleguojamam asmeniui dienpinigių nemoka;

88.3. kelionės išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas tikrumo žymomis. Subjektų, veikiančių valstybėse donorėse, atstovai kelionės išlaidų tinkamumui pagrįsti gali pateikti nepriklausomo auditoriaus išvadą.

89. renginį organizuojantis Kultūros ministerijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas pateikia visų renginyje dalyvavusių asmenų sąrašą su parašais, patvirtinantį organizacijų atstovų dalyvavimą renginyje.

 

90.  Tinkamos finansuoti veiklos:

90.1. Kultūros ministerijos, Projektų vykdytojų, Projektų partnerių ir kitų veiklos dalyvių dalyvavimas konferencijose, seminaruose, kursuose, susitikimuose, dirbtuvėse, apsikeitimo patirtimi vizituose ir kituose renginiuose;

90.2.  Konferencijų, seminarų, kursų, susitikimų, dirbtuvių, apsikeitimo patirtimi vizitų ir kitų renginių organizavimas Projektų vykdytojams, Projektų partneriams ir kitiems veiklos dalyviams.

91.  Tinkamos finansuoti veiklų išlaidos:

91.1. Kultūros ministerijos, Projektų vykdytojų, Projektų partnerių ir kitų veiklos dalyvių renginių ir susitikimų organizavimo išlaidos, kaip jos apibrėžtos taisyklių 12.1 punkte;

91.2. Kultūros ministerijos, Projektų vykdytojų, Projektų partnerių  bei kitų veiklos dalyvių komandiruočių ir kelionių į renginius ir susitikimus išlaidos, kaip jos apibrėžtos taisyklių 12.2 punkte.

92.  Išlaidos laikomos tinkamomis kompensuoti, jeigu jos patiriamos nuo kultūros ministro įsakyme, kuriuo patvirtinamas sąrašą asmenų, kuriems apmokamos ar kompensuojamos kelionės išlaidos, nurodytos datos arba šio įsakymo registravimo Kultūros Ministerijoje datos.

93. Iš dvišalio fondo lėšų gali būti apmokėta 100 procentų tinkamų finansuoti priemonės „b“ veiklos išlaidų.

94. Veikla gali būti įgyvendinama ne ilgiau nei iki 2017 m. balandžio 1 dienos.

 

XII. KULTŪROS MINISTERIJOS ATSISKAITYMAS UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS

 

95. Kultūros ministerija, norėdama apmokėti dvišalio fondo išlaidas, įtraukia šias išlaidas į mokėjimo paraišką valstybės iždui dėl Kultūros ministerijos programos administravimo lėšų pervedimo į mokėjimo paraiškoje valstybės iždui nurodytą gavėjo sąskaitą arba Kultūros ministerijos banko sąskaitą.

96. Kultūros ministerija patirtas dvišalio fondo išlaidas įtraukia į išlaidų deklaraciją, kurią teikia CPVA kartu su audito išvada dėl į išlaidų deklaraciją įtrauktų išlaidų tinkamumo finansuoti (toliau – audito išvada).

97. Audito išvadą Kultūros ministerija turi gauti PAFT nustatyta tvarka. Per 5 darbo dienas po audito išvados gavimo dienos Kultūros ministerija turi CPVA pateikti išlaidų deklaraciją kartu su audito išvada.

98. Kultūros ministerijos patirtos dvišalio fondo išlaidos patvirtinamos apskaitos dokumentais, turinčiais Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.

 

XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

99. Veiklų vykdytojų paraiškos, komiteto posėdžių protokolai, veiklų finansavimo sutartys ir veiklų vykdymo ataskaitos iki Programos pabaigos (iki 2017 m. balandžio 30 d.) saugomi Kultūros ministerijos Strateginio planavimo ir kontrolės departamente, o penkerius metus po Programos pabaigos – Kultūros ministerijos archyve.

100. Kultūros ministro veiksmai ar sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir (ar) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________________

Priedo pakeitimai:

Nr. ĮV-290, 2015-05-05, paskelbta TAR 2015-05-12, i. k. 2015-07115

 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių

1 priedas

 

Bendradarbiavimo komiteto nario vardas, pavardė..........................................................................

 

DVIŠALIO FONDO VEIKLOS VERTINIMO LENTELĖ

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Skirtas balas

(0–3)

Skirto balo pagrindimas

1

1. Veiklos tikslai sutampa su EEE finansinio mechanizmo ir Programos tikslais:

1.1. prisidėti prie ekonominių ir socialinių skirtumų mažinimo Europos ekonominėje erdvėje;

1.2. stiprinti dvišalius santykius tarp Lietuvos ir valstybių donorių;

1.3. gerinti visuomenės požiūrį ir didinti supratimą apie kultūros paveldą, jo reikšmę ir svarbą, siekiant jį išsaugoti ir perduoti ateities kartoms;

1.4. sudaryti sąlygas, kad nekilnojamojo kultūros paveldo objektų valdytojų/savininkų ir meistrų, kurie verčiasi tradiciniais amatais, pastangomis nekilnojamojo kultūros paveldo objektai (pastatai) būtų sutvarkyti ir išsaugoti;

1.5. sudaryti sąlygas kompleksinių kultūros paveldo tyrimų vykdymui Lietuvos regionuose;

 

 

2

Veikla yra reikalinga siekiant parengti donorų partnerystės projektą (priemonės „a“ atveju).

 

 

3

Veikla prisideda prie kompetencijos kėlimo, ryšių užmezgimo ir plėtojimo, apsikeitimo žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika kultūros paveldo srityje tarp Lietuvos ir valstybių donorių (priemonės „b“ atveju).

 

 

4

Veiklos biudžetas yra pagrįstas, subalansuotas ir realus, o visos planuojamos išlaidos reikalingos

 

 

 

IŠ VISO BALŲ:........................................

 

 

 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių

2 priedas

 

2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO FONDO VEIKLOS FINANSAVIMO PARAIŠKA

 

1. INFORMACIJA APIE VEIKLOS VYKDYTOJĄ:

 

1.1. Juridinio asmens pavadinimas, teisinė forma ir juridinio asmens kodas

 

___________________________________________________________________________

 

1.2. Adresas, pašto indeksas ____________________________________________________

 

1.3. Telefono Nr. ______________Fakso Nr. ____________ El. pašto adresas_____________

 

1.4. Juridinio asmens vadovo vardas, pavardė, kontaktai______________________________

 

___________________________________________________________________________

 

1.5. Atsakingo už veiklos vykdymą asmens vardas, pavardė, kontaktai___________________

 

___________________________________________________________________________

 

Telefono Nr._______________ Fakso Nr.________________ El. pašto adresas____________

 

2. INFORMACIJA APIE VEIKLOS PARTNERĮ

 

2.1. Organizacijos pavadinimas, teisinė forma ir kodas

 

___________________________________________________________________________

 

2.2. Adresas, pašto indeksas ____________________________________________________

 

2.3. Telefono Nr. ______________Fakso Nr. ____________ El. pašto adresas_____________

 

2.4. Organizacijos vadovo vardas, pavardė, kontaktai_________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

2.5. Atsakingo asmens vardas, pavardė, kontaktai____________________________________

 

___________________________________________________________________________

 

Telefono Nr._______________ Fakso Nr.________________ El. pašto adresas____________

 

3. INFORMACIJA APIE PLANUOJAMĄ VEIKLĄ

 

3.1. Veiklos pavadinimas (iki 20 žodžių)

 

 

 

3.2. Trumpas planuojamos veiklos apibūdinimas (iki 200 žodžių)

 

 

 

3.3. Kaip planuojama veikla atitinka EEE finansinio mechanizmo ir programos „Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimas ir atgaivinimas tikslus“? (Iki 200 žodžių)

 

 

 

3.4. Prašome pagrįsti, kad veikla reikalinga donorų partnerystės projekto parengimui. Trumpai apibūdinkite planuojamą donorų partnerystės projektą, partnerio vaidmenį jame. (Pildyti tik tada, kai paraiška teikiama priemonei „a“) (Iki 300 žodžių)

 

 

 

3.5. Prašome pagrįsti, kaip planuojama veikla prisidės prie kompetencijos kėlimo, ryšių užmezgimo ir plėtojimo, apsikeitimo žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika kultūros paveldo srityje tarp Lietuvos ir šalių donorių. (Pildyti tik tada, kai paraiška teikiama priemonei „b“) (Iki 300 žodžių)

 

 

 

3.6. Planuojamas veiklos vykdymo laikotarpis (pradžios ir pabaigos datos), vieta (vietos) ir veiklos vykdymo etapai (etapų pradžios ir pabaigos datos bei kiekviename etape numatomi veiksmai)

 

 

 

4. DETALI VEIKLOS IŠLAIDŲ SĄMATA

 

Čia prašome pateikti visos veiklos išlaidų sąmatą

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

1.

Išlaidų grupė. Apmokėjimas pagal sutartis fiziniams asmenims už intelektines ir kitas nematerialaus pobūdžio paslaugas (pvz., autoriniai atlyginimai, atlyginimai pagal atlygintinų paslaugų sutartis, atlyginimai asmenims, turintiems verslo liudijimus ar individualios veiklos pažymas ir kt.): 

 

 

Mato vnt.

 

Kiekis

Suma (Lt)

1.1.

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

1.4.

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

2.

Išlaidų grupė. Komandiruočių ir piniginių kompensacijų išlaidos (dalyvių kelionių išlaidos, maistpinigiai ir kt. ):

 

 

Mato vnt.

 

Kiekis

Suma (Lt)

2.1.

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

2.4.

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

3.

Išlaidų grupė. Paslaugų įsigijimas, išskyrus intelektines ir kitas nematerialaus pobūdžio paslaugas (pvz., reklamos, spaudos, reprezentacinės, įrangos ir patalpų nuomos, licencijos ir kt.):  

 

 

Mato vnt.

 

Kiekis

Suma (Lt)

2.1.

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

2.4.

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

5. AVANSAS

Prašome nurodyti, ar veiklos vykdymui bus reikalingas avansas. Jei taip, prašome paaiškinti, kodėl ir kam jis bus naudojamas. Taip pat nurodykite reikalingą avanso dydį procentine išraiška. Avanso dydis negali viršyti 80 procentų nuo prašomos lėšų sumos.

 

 

 

6. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

6.1. Veiklos vykdytojo steigimo dokumentų, jei jie nėra viešai paskelbti, kopija su tikrumo žyma.

6.2. Organizatorių kvietimas dalyvauti renginyje ar susitikime, jei veiklos vykdytojas vyksta į renginį ar susitikimą.

6.3. Renginio programa, jei veiklos vykdytojas vyksta į renginį (pageidautina).

6.4. Susirašinėjimas su veiklos partneriais, patvirtinantis jų dalyvavimą renginyje ar susitikime, jei veiklos vykdytojas organizuoja renginį ar susitikimą.

 

___________________

(veiklos vykdytojo vadovo pareigų pavadinimas)

 

__________

(parašas)

 

_____________

(vardas ir pavardė)

A. V.

 

___________________

(vadovo paskirto asmens, atsakingo už finansinę veiklą, pareigų pavadinimas)

 

__________

(parašas)

 

_____________

(vardas ir pavardė)

 


 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių

3 priedas

 

2009-2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO FONDO VEIKLOS FINANSAVIMO  SUTARTIS

 

20_____m. ______________d. Nr._____________

(Vilnius)

 

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija (toliau – Ministerija), atstovaujama _________

____________________ , ir____________________________, (toliau – Veiklos vykdytojas),

(juridinio asmens pavadinimas ir teisinė forma)

atstovaujama(-as)_____________________________ , (toliau kartu – šalys), sudarė šią sutartį:

 

1. Sutarties dalykas

1.1. Šios sutarties dalykas yra veiklos  ________________________________________

(veiklos pavadinimas)

____________________________ (toliau – veikla) vykdymas.

1.2. Priemonės kodas Ministerijos strateginiame veiklos plane 02.004.01.03.02.

 

2. Šalių įsipareigojimai

2.1. Ministerija, vadovaudamasi kultūros ministro ___________________d. įsakymo Nr. _______      ______ punktu, įsipareigoja:

2.1.1. finansuoti šios sutarties 1.1 punkte nurodytos veiklos vykdymą ir skirti šiam tikslui, atsižvelgdama į Veiklos vykdytojo pateiktą ir Ministerijos patvirtintą sąmatą, kuri yra neatskiriama sutarties dalis, ________________________________________________litų;

(suma skaičiais ir žodžiais)

2.1.2. Veiklos vykdytojui atsiskaičius už įvykdytą veiklą, per 14 kalendorių dienų lėšas pervesti Veiklos vykdytojui __________________________________________________________________

(juridinio asmens kodas)

į atskirą Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo paramos ir bendrojo finansavimo lėšoms skirtą sąskaitą Nr. LT_______________________________________________________________ , esančią

__________________________, kredito įstaigos kodas ____________;

(kredito įstaigos pavadinimas)

2.1.3. jeigu kultūros ministro įsakyme, nurodytame šios sutarties 2.1 punkte, numatytas avanso išmokėjimas, jis išmokamas per 14 kalendorinių dienų nuo šios sutarties pasirašymo, o likusi veiklai skirta lėšų suma išmokama Veiklos vykdytojui atsiskaičius už įvykdytą veiklą. Avanso dydis ___________________ litų.

(suma skaičiais ir žodžiais)

2.2. Veiklos vykdytojas įsipareigoja:

2.2.1. sutarties 1.1 punkte nurodytą veiklą įvykdyti nuo ________________________ iki

(data)

_______________________________________________________pagal pridedamą sąmatą;

(data)

2.2.2. skirtas lėšas naudoti tik pagal paskirtį tik tinkamoms šios veiklos išlaidoms padengti ir tik pagal prie šios sutarties patvirtintą sąmatą. Išlaidos yra tinkamos finansuoti, jeigu jos atitinka 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių 75 punkte nurodytas išlaidas;

2.2.3. įvykdžius veiklą, per 1 mėnesį pateikti Ministerijos Strateginio planavimo ir kontrolės departamentui:

2.2.3.1. kultūros ministro nustatytos formos ataskaitą apie faktinį lėšų panaudojimą ir veiklos įvykdymo rezultatus;

2.2.3.2. veiklos įvykdymo faktines išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą;

2.2.3.3. visus išlaidas pateisinančius ir apmokėjimą įrodančius dokumentus ar jų patvirtintas kopijas;

2.2.4. veiklos reklaminėje medžiagoje nurodyti, kad veikla įgyvendinama Europos ekonominės erdvės finansinis mechanizmo lėšomis;

2.2.5. nepanaudotas veiklos vykdymui lėšas Ministerijos nustatytu terminu grąžinti į Ministerijos sąskaitą Nr. LT_____________________________;

2.2.6. netinkamai panaudotas veiklos vykdymui lėšas Finansinės paramos, išmokėtos ir (arba) panaudotos pažeidžiant teisės aktus, grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d.  nutarimu Nr. 590 (Žin., 2005, Nr. 69-2469) (toliau – Finansinės paramos grąžinimo taisyklės) nustatyta tvarka ir terminais grąžinti į Ministerijos sąskaitą Nr. LT_____________________________;

2.2.7. užtikrinti, kad perkant paslaugas, prekes, darbus skirtomis lėšomis bus laikomasi tiekėjų lygiateisiškumo, skaidrumo ir nešališkumo principų, šiuos pirkimus reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų;

2.2.8. neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims;

2.2.9. užtikrinti, kad skirtos lėšos būtų apskaitomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais. 

 

3. Papildomos sutarties sąlygos

3.1. Pagal Ministerijos patvirtintą sąmatą planuoti išlaidų straipsniai tikslinami, jeigu faktiškai panaudotų lėšų kiekis pagal atskirą išlaidų grupę viršija 10 procentų arba mažėja mato vienetų kiekis. Motyvuotą Veiklos vykdytojo prašymą tikslinti sąmatą Ministerija priima ne vėliau nei likus 5 dienoms iki veiklos vykdymo pabaigos, nurodytos šios sutarties 2.2.1 punkte.

3.2. Išskirtiniais atvejais, esant force majeure ar kitoms svarbioms aplinkybėms, kurių Veiklos vykdytojas negalėjo numatyti, motyvuotas Veiklos vykdytojo prašymas tikslinti sąmatą, nurodantis minėtas aplinkybes, yra priimamas likus 1 dienai iki veiklos pabaigos. Pasibaigus veiklai sąmata netikslinama.

3.3. Pažeidus sąmatų tikslinimo tvarką, išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, yra pripažįstamos netinkamomis ir Finansinės paramos grąžinimo taisyklių nustatyta tvarka ir terminais turi būti gražintos į šios sutarties 2.2.5 punkte nurodytą sąskaitą arba bus išieškotos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.4. Už įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą šios sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

3.5. Ministerija neatsako už sutarties vykdymo nesklandumus, kylančius dėl sutartyje neteisingai nurodytų Veiklos vykdytojo rekvizitų bei duomenų. Už jų tikslumą ir teisingumą atsako Veiklos vykdytojas.

3.6. Jeigu viena iš šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors šios sutarties punkto, nedelsdama raštu kreipiasi į kitą šalį dėl sutarties papildymo, pakeitimo ar nutraukimo.

3.7. Sutarties papildymai ir pakeitimai galioja tik raštu sutikus abiem šalims.

3.8. Sutartis gali būti nutraukta:

3.8.1. rašytiniu sutarties šalių susitarimu;

3.8.2. vienos iš sutarties šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita šalis nevykdo ar netinkamai vykdo šioje sutartyje nustatytus įsipareigojimus, apie tai raštu informuojant kaltąją sutarties šalį ne vėliau nei prieš 14 darbo dienų iki numatomo sutarties nutraukimo.        

3.9. Sutartį nutraukus dėl Veiklos vykdytojo kaltės, vykdytojas privalo per 15 kalendorinių dienų grąžinti Ministerijai visas gautas lėšas.

3.10. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

3.11. Sutartis sudaryta dviem vienodą juridinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

3.12. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja, iki šalys visiškai įvykdys savo įsipareigojimus.

 

4. Šalių rekvizitai ir jų atstovų parašai:

 

Kultūros ministerija

__________________________________

Kodas 188683671

__________________________________

J. Basanavičiaus g. 5, 01118 Vilnius

__________________________________

AB bankas „Swedbank“

_________________________________

A.s. ____________________

__________________________________

Banko kodas 73000

__________________________________

Tel. 219 34 00

__________________________________

Faksas 262 31 20

__________________________________

 

________________________

(pareigų pavadinimas)   A.V.

 

________________________

(pareigų pavadinimas)   A.V.

 

 

 

________________________

(parašas)

 

________________________

(parašas)

 

 

 

________________________

(vardas ir pavardė)

 

________________________

(vardas ir pavardė)

 

 


 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių

4 priedas

 

TVIRTINU

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

_________________________________

(pareigų pavadinimas)

_________________________________

(parašas)

_________________________________

(vardas, pavardė)

 

2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO FONDO VEIKLOS SĄMATA

 

VEIKLOS PAVADINIMAS__________________________________

(pavadinimas)

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

1.

Išlaidų grupė. Apmokėjimas pagal sutartis fiziniams asmenims už intelektines ir kitas nematerialaus pobūdžio paslaugas (pvz., autoriniai atlyginimai, atlyginimai pagal atlygintinų paslaugų sutartis, atlyginimai asmenims, turintiems verslo liudijimus ar individualios veiklos pažymas ir kt.): 

 

 

Mato vnt.

Kiekis

Suma (Lt)

1.1.

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

1.3.

 

 

 

 

1.4.

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

2.

Išlaidų grupė. Komandiruočių ir piniginių kompensacijų išlaidos (dalyvių kelionių išlaidos, maistpinigiai ir kt. ):

 

 

Mato vnt.

Kiekis

Suma (Lt)

2.1.

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

2.4.

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

3.

Išlaidų grupė. Paslaugų įsigijimas, išskyrus intelektines ir kitas nematerialaus pobūdžio paslaugas (pvz., reklamos, spaudos, reprezentacinės, įrangos ir patalpų nuomos, licencijos ir kt.):  

 

 

Mato vnt.

Kiekis

Suma (Lt)

2.1.

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

2.3.

 

 

 

 

2.4.

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

(Veiklos vykdytojo atstovo pareigų pavadinimas)

A.V.

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 

(Asmens, atsakingo už veiklos vykdytojo finansinę veiklą, pareigų pavadinimas)

A.V.

(Parašas)

 

(Vardas, pavardė)

 


 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių

5 priedas

 

______________________________________________

(veiklos pavadinimas)

___________________________________________________

(veiklos vykdytojo pavadinimas, teisinė forma, kodas)

 

_______________________________________________________

(veiklos vykdytojo adresas, telefono Nr., el. pašto adresas)

 

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija

J. Basanavičiaus g. 5, LT-01118

Vilnius

 

2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO FONDO FINANSUOTOS VEIKLOS ATASKAITA

 

____________ Nr. _____

(data)

 

Programa__________________________________ , priemonės kodas___________________

(Kultūros ministerijos programos pavadinimas, priemonės kodas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos strateginiame veiklos plane)

 

Sutartyje (_______, Nr. _____) nurodytas veiklos įgyvendinimo terminas: 20__ m. _______d.

(data)                                                                                                           (data)

 

Veiklos įvykdymo rezultatai:

Veiklos pobūdis

 

Veiklos tikslų, uždavinių įgyvendinimas

 

Veiklos rezultatų aprašymas. Kur įmanoma, rezultatų skaičiais pateikimas:

veiklos dalyvių skaičius (iš Lietuvos ir iš šalių donorių), kiti rodikliai.

 

Priemonės „a“ veiklos atveju – ar ir kaip veikla prisidėjo prie donorų partnerystės projekto parengimo

 

Priemonės „b“ veiklos atveju  prašome apibūdinti pasiektus rezultatus pagal šias kategorijas:

- bendradarbiavimo apimtis;

- bendri veiklos rezultatai;

- pagerintos žinios ir tarpusavio supratimas;

- platesnis bendradarbiavimo poveikis.

 

 

Patvirtiname, kad veiklos vykdymui skirtos lėšos_______________________________

(suma skaičiais ir žodžiais)

panaudotos pagal paskirtį sąmatoje prie 20__ m. ____ mėn._ d. sutarties Nr.____ nurodytoms

išlaidoms padengti. (Nepanaudotos lėšos __________________________________________

(suma skaičiais ir žodžiais)

grąžintos į Kultūros ministerijos sąskaitą – į valstybės iždą ___________________________ ).

(grąžinimo dokumento data ir Nr.)

 

Išlaidų sumos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus, nurodytus faktines veiklos išlaidas patvirtinančių dokumentų sąraše. Visos ministerijos skirtos lėšos panaudotos veiklos tikslui pasiekti.

 

Veiklos vykdytojo vadovas

 

 

 

 

 

 

_______________

(parašas)

 

__________________

(vardas ir pavardė)

 

Vadovo paskirtas asmuo, atsakingas už finansinę veiklą

 

 

 

 

 

 

_______________

(parašas)

 

__________________

(vardas ir pavardė)

 

Ataskaitą užpildęs asmuo:

_____________________________________________

 

ATASKAITĄ PRIĖMĖ:

___________________________________________________________________________

(Kultūros ministerijos valstybės tarnautojo (darbuotojo), atsakingo už priemonės vykdymą, pareigų pavadinimas)

 

_______________________________________

(parašas)

 

_______________________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo Kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio fondo administravimo taisyklių

6 priedas

 

_____________________________________________________________

(Veiklos vykdytojo pavadinimas, teisinė forma, kodas)

_______________________________________________________________

(Veiklos pavadinimas, sutarties data ir numeris)

 

2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO KULTŪROS IR GAMTOS PAVELDO IŠSAUGOJIMO IR ATGAIVINIMO PROGRAMOS DVIŠALIO FONDO FINANSUOTOS VEIKLOS ĮVYKDYMO FAKTINES IŠLAIDAS PATVIRTINANČIŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

 

Išlaidos pagal patvirtintą sąmatą prie sutarties

Faktines išlaidas patvirtinantys dokumentai

(sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, sąskaitos, PVM sąskaitos faktūros, kvitai ir kt.)

Išlaidų pavadinimas ir paskirtis

pavadinimas

suma litais

data

numeris

pavadinimas

prekių ar paslaugų teikėjas

suma litais

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos išlaidos apmokėtos iš ministerijos pervestų lėšų veiklai vykdyti, atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus.

 

Lėšos panaudotos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.

_________________________________________________________________________________________________________

(Nurodyti viešųjų pirkimų būdus, apimtis ir pan., taikytus valstybės biudžeto lėšomis perkant prekes, paslaugas ir kt.)

 

Veiklos vykdytojo vadovas       _____________________________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

 

Vadovo paskirtas asmuo, atsakingas        _____________________________________________

už finansinę veiklą                                      (parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 

_______________________________________________________________

(vardas ir pavardė, tel. Nr., el. pašto adresas)

 

ATASKAITĄ PRIĖMĖ:

 

 

 

PATIKRINO AR LĖŠOS PANAUDOTOS PAGAL SUTARTYJE NUMATYTAS SĄLYGAS:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Kultūros ministerijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo,

 

(Kultūros ministerijos valstybės tarnautojo ar darbuotojo,

 

 

atsakingo už priemonės vykdymą, pareigų pavadinimas,

 

atsakingo už priemonės vykdymą, pareigų pavadinimas,

 

 

vardas ir pavardė)

 

 

 

vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(parašas ir ataskaitos gavimo data)

 

 

(parašas, išvados ir perdavimo Buhalterinės

 

 

 

 

 

 

 

apskaitos ir atskaitomybės skyriui data)

 

 

 

 

ATASKAITĄ PRIĖMĖ IR PATIKRINO:

 

_______________________________________________________

(Kultūros ministerijos Buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės

skyriaus valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigų pavadinimas,

vardas ir pavardė)

 

___________________________________________________

(parašas, data ir išvados apie įtraukimą į apskaitą)

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Įsakymas

Nr. ĮV-290, 2015-05-05, paskelbta TAR 2015-05-12, i. k. 2015-07115

Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2013 m. gegužės 7 d. įsakymo Nr. ĮV-346 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo kultūros ir gamtos paveldo išsaugojimo ir atgaivinimo programos dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisyklių“ pakeitimo