Nutarimas netenka galios 2023-07-14:
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 538, 2023-07-12, paskelbta TAR 2023-07-13, i. k. 2023-14474
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 14 d. nutarimo Nr. 647 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2009-05-29 iki 2023-07-13
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 80-3260, i. k. 1071100NUTA00000743
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BIRŽELIO 14 D. NUTARIMO NR. 647 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2007 m. liepos 11 d. Nr. 743
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 14 d. nutarimą Nr. 647 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 75-2725; 2006, Nr. 35-1249, Nr. 118-4478):
1.1. Įrašyti preambulėje po oficialaus paskelbimo šaltinio „Nr. 91-3190“ oficialaus paskelbimo šaltinį „2006, Nr. 82-3253“.
1.3. Nurodytuoju nutarimu patvirtintose Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėse:
1.3.1. Išdėstyti 1 punktą taip:
„1. Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 17-447; 2004, Nr. 171-6295), Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymu (Žin., 2001, Nr. 91-3190; 2006, Nr. 82-3253), Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymu (Žin., 1994, Nr. 59-1153; 2005, Nr. 71-2555), Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 4-26), Lietuvos Respublikos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 110-3207; 2003, Nr. 114-5114), Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 111-3574), Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo senatvės pensijų išankstinio mokėjimo įstatymu (Žin., 2003, Nr. 114-5116), Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 55-1287; 2002, Nr. 123-5512), Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 2004, Nr. 63-2243) ir Lietuvos Respublikos pensijų kaupimo įstatymu (Žin., 2003, Nr. 75-3472). Šiose Taisyklėse nustatoma Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo (toliau vadinama – Fondas) biudžeto sudarymo, vykdymo ir finansinės atskaitomybės tvarka, valstybinio socialinio draudimo įmokų (toliau vadinama – socialinio draudimo įmokos) mokėjimo tvarka, socialinio draudimo įmokų įsiskolinimo mokėjimo atidėjimo, delspinigių ir baudų išieškojimo laiko atidėjimo ir atleidimo nuo delspinigių ir baudų mokėjimo tvarka, nedarbo socialinio draudimo įmokų pervedimo į Užimtumo fondą terminai ir tvarka, taip pat pateikiama Fondo biudžeto pajamų ir išlaidų, pinigų srautų klasifikacija pagal jų pobūdį ir paskirtį ir papildomos lentelės (šių Taisyklių 1 priedas), Fondo balanso, pajamų ir išlaidų, pinigų srautų ataskaitų struktūra ir pagrindiniai apskaitos principai (šių Taisyklių 2 priedas).“
1.3.2. Išdėstyti 3 punktą taip:
„3. Šiomis Taisyklėmis turi vadovautis Fondo administravimo įstaigos, Valstybinė mokesčių inspekcija, Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Lietuvos darbo birža), Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Fondo taryba, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Lietuvos Respublikos kredito įstaigos, draudėjai ir apdraustieji.“
1.3.3. Išdėstyti 7 punktą taip:
„7. Fondo biudžeto projektas sudaromas ir tvirtinamas šia tvarka:
7.1. Fondo biudžeto projektas sudaromas biudžetiniams metams. Biudžetiniai metai – tai metai, kurie prasideda sausio 1 dieną ir baigiasi gruodžio 31 dieną.
7.2. Fondo biudžeto projektas detalizuojamas laikantis šių Taisyklių 1 priede pateiktos Fondo biudžeto pajamų ir išlaidų bei pinigų srautų klasifikacijos pagal jų pobūdį ir paskirtį. Taip pat pateikiamos 1 priede nurodytos papildomos lentelės.
7.3. Fondo biudžeto projektą ir Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo (toliau vadinama – Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymas), kuriuo Lietuvos Respublikos Seimas tvirtina nurodytąjį biudžetą, projektą rengia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Fondo valdyba).
7.4. Fondo biudžeto projekte pateikiama metinė apyvarta pagal Fondo biudžeto pajamų ir išlaidų, pinigų srautų klasifikaciją ir papildomų lentelių straipsnius. Kartu su Fondo biudžeto projektu pateikiama kitų 2 biudžetinių metų numatomų Fondo rodiklių prognozė.
7.5. Kartu su Fondo biudžeto projektu pateikiamas socialinio draudimo įmokų tarifų, nurodytų Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sandaros įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje, dydžių bei socialinio draudimo įmokų valstybinio savanoriškojo pensijų socialinio draudimo senatvės pensijai gauti tarifo dydžio ir valstybinio savanoriškojo socialinio pensijų draudimo įmokų valstybinės socialinio draudimo senatvės pensijos papildomai pensijos daliai tarifo dydžio pagrindimas.
7.6. Fondo valdyba, parengusi Fondo biudžeto ir Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektus, taip pat kitų 2 biudžetinių metų numatomų Fondo rodiklių prognozę ir aiškinamąjį raštą bei suderinusi šiuos dokumentus su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, pateikia juos derinti Finansų ministerijai ir Teisingumo ministerijai. Gavus šių ministerijų išvadas, Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektas ir jį lydintys dokumentai bei pagrindimai teikiami svarstyti Fondo tarybai. Gavusi Fondo tarybos išvadą, Fondo valdyba Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą kartu su jį lydinčiais dokumentais, pagrindimais ir Fondo tarybos išvada teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai, kuri nustatytąja tvarka juos teikia svarstyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
7.7. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, apsvarsčiusi ateinančių metų Fondo biudžeto, Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektus, pritaria Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymo projektui ir ne vėliau kaip prieš 75 kalendorines dienas iki einamųjų biudžetinių metų pabaigos pateikia jį svarstyti Lietuvos Respublikos Seimui, kartu pateikdama:
7.7.3. socialinio draudimo įmokų tarifo (draudėjų bendrojo pensijų, ligos ir motinystės, nedarbo, sveikatos draudimo įmokų; apdraustųjų bendrojo pensijų, ligos ir motinystės įmokų) dydžio pagrindimą, nurodydama draudėjų ir apdraustųjų socialinio draudimo įmokų tarifų atskiroms draudimo rūšims dydžių pagrindimą;
7.7.4. socialinio draudimo įmokų valstybinės socialinio draudimo pensijos pagrindinei ir papildomai dalims gauti tarifų dydžių pagrindimą;
7.7.5. pensijų socialinio draudimo įmokos tarifo dalies, skirtos senatvės pensijos papildomai daliai, dydžio pagrindimą;
7.7.6. socialinio draudimo įmokų valstybinio savanoriškojo socialinio pensijų draudimo pagrindinei ir papildomai pensijos dalims gauti bei valstybinio savanoriškojo socialinio pensijų draudimo įmokų valstybinės socialinio draudimo senatvės pensijos papildomai pensijos daliai tarifų dydžių pagrindimą;
7.7.7. socialinio draudimo įmokų valstybinio savanoriškojo socialinio pensijų draudimo senatvės pensijai gauti tarifo dydžio pagrindimą;
7.7.8. nelaimingų atsitikimų darbe socialinio draudimo įmokų tarifų grupių skaičių ir grupių tarifų dydžių pagrindimą, šalies bendrojo nelaimingų atsitikimų darbe socialinio draudimo įmokos tarifo pagrindimą;
7.8. Atitinkamų biudžetinių metų Fondo biudžetas tvirtinamas Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu, laikantis šių Taisyklių 1 priede pateiktos Fondo biudžeto pajamų ir išlaidų bei pinigų srautų klasifikacijos pagal jų pobūdį ir paskirtį. Šiuo įstatymu taip pat tvirtinamas draudėjų bendrasis pensijų, ligos ir motinystės, nedarbo, sveikatos socialinio draudimo įmokų tarifas, kiti tarifų dydžiai (rodikliai), nurodyti šių Taisyklių 7.7.4–7.7.8, 7.7.10 punktuose, ir socialinio draudimo įmokų tarifo dydis asmenims, turintiems teisę mokėti sumažintas įmokas valstybinės socialinio draudimo pensijos pagrindinei daliai gauti, valstybės lėšomis kompensuojamų socialinio draudimo įmokų tarifo dydis, apdraustų asmenų, dalyvaujančių pensijų kaupime, pensijų socialinio draudimo įmokų dalies, pervedamos pensijų kaupimo bendrovėms, tarifo dydis, asignavimų iš valstybės biudžeto ir (ar) kitų valstybės piniginių išteklių, skirtų padengti Fondo biudžeto išlaidoms dėl pensijų socialinio draudimo įmokų dalies pervedimo pensijų kaupimo bendrovėms, dydis.
7.9. Jeigu Fondo biudžetas laiku nepatvirtinamas, prasidėjus naujiems biudžetiniams metams taikomi praėjusių biudžetinių metų socialinio draudimo įmokų tarifai, o Fondo veiklos sąnaudos nuo naujų biudžetinių metų pradžios iki Fondo biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusiais biudžetiniais metais Fondo veiklos sąnaudoms skirtų lėšų.
7.10. Įsigaliojus Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymui, Fondo valdyba per 2 savaites atlieka šiuos darbus:
7.10.1. paskirsto ir patvirtina ketvirčiais Fondo biudžeto pajamas, išlaidas ir pinigų srautus pagal klasifikacijos straipsnius;
1.3.5. Išdėstyti 8.4 punktą taip:
„8.4. Kasmet, ne vėliau kaip iki balandžio 1 dienos, atliekamas nepriklausomas Fondo biudžeto vykdymo ir Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudų metinės finansinės atskaitomybės auditas pagal tarptautinius audito standartus ir parengiamos Lietuvos Respublikos audito įstatyme (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2004, Nr. 63-2242) numatytos išvados. Konkursą atlikti Fondo biudžeto vykdymo ir Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudų metinės finansinės atskaitomybės auditą organizuoja Fondo valdyba jos pačios nustatyta tvarka.“
1.3.6. Išdėstyti 8.5 punktą taip:
„8.5. Fondo valdyba, suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Fondo biudžeto vykdymo metų ataskaitą kartu su audito išvada pateikia derinti Finansų ministerijai ir Teisingumo ministerijai. Fondo valdyba, suderinusi su Finansų ministerija ir Teisingumo ministerija, Fondo biudžeto vykdymo ataskaitą kartu su audito išvada pateikia svarstyti Fondo tarybai, kuri pateikia išvadą. Gavusi šią išvadą, Fondo valdyba Fondo biudžeto vykdymo metų ataskaitą kartu su Fondo tarybos ir audito išvada teikia Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.“
1.3.8. Išdėstyti 9.1 punktą taip:
„9.1. Fondo pajamas sudaro draudėjų, apdraustųjų asmenų įmokos, įskaitant savarankiškai dirbančių asmenų, asmenų, apsidraudusių valstybiniu savanoriškuoju socialiniu draudimu, įmokas, baudos, delspinigiai, asignavimai iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (ar) kitų valstybės piniginių išteklių, taip pat socialinio draudimo įmokų sumos, pervedamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto už valstybės lėšomis draudžiamus asmenis, atgautos į ankstesnių metų Fondo biudžeto išlaidas iškeltos abejotinai atgautinos sumos, Fondo veiklos pajamos ir iš įtraukto į Fondo biudžeto apskaitą turto gaunamos pajamos.“
1.3.9. Įrašyti 9.2 punkte vietoj žodžio „prognozuojamos“ žodį „planuojamos“ ir vietoj žodžio „planuojamus“ žodį „numatomus“.
1.3.10. Išdėstyti 9.3 punktą taip:
„9.3. Savarankiškai dirbančių asmenų socialinio draudimo įmokos planuojamos atsižvelgiant į jų valstybiniam socialiniam draudimui deklaruojamų pajamų dydį, numatomus valstybinės socialinio draudimo pensijos pagrindinės dalies (toliau vadinama – bazinė pensija) bei minimaliosios mėnesinės algos dydžius ir šių asmenų skaičiaus kitimą per paskutinius 2 metus.“
1.3.11. Išdėstyti 9.4 punktą taip:
1.3.12. Išdėstyti 9.6 punktą taip:
„9.6. Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokos planuojamos atsižvelgiant į savanoriškai apsidraudusių asmenų deklaruojamas valstybiniam socialiniam draudimui draudžiamąsias pajamas pagal sudarytas per paskutinius 2 metus valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo sutartis ir šių sutarčių skaičiaus kitimą nurodytuoju laikotarpiu, numatomus valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokų tarifus, bazinės pensijos ir minimaliosios mėnesinės algos numatomus kitiems biudžetiniams metams dydžius, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. kovo 23 d. nutarimu Nr. 339 „Dėl Valstybinio savanoriškojo socialinio pensijų draudimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 26-696) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. spalio 28 d. nutarimu Nr. 1191 „Dėl Valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo ligos ir motinystės pašalpoms taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 1997, Nr. 98-2497) nustatytą valstybinio savanoriškojo socialinio draudimo įmokų mokėjimo ir sutarčių sudarymo tvarką.“
1.3.13. Išdėstyti 9.8 punktą taip:
„9.8. Fondo veiklos pajamos ir iš įtraukto į Fondo biudžeto apskaitą turto gaunamos pajamos – tai Fondo pajamos iš tiesioginės su valstybiniu socialiniu draudimu susijusios Fondo administravimo įstaigų veiklos (išieškotinos praėjusiais metais neteisėtai padarytos išlaidos, sumos Fondui padarytai žalai atlyginti ir kita), pajamos iš įtraukto į Fondo biudžeto apskaitą turto ir Fondo administravimo įstaigų veiklos, tiesiogiai nesusijusios su valstybiniu socialiniu draudimu (palūkanos, dividendai, pajamų, gautinų pardavus ilgalaikį materialųjį turtą, dalis, viršijanti jo likutinę vertę, ir kita), pajamos už Fondo administravimo įstaigų teikiamas (suteiktas) paslaugas, tiesiogiai nesusijusias su socialiniu draudimu, pajamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (ar) kitų šaltinių už Fondo administravimo įstaigoms pavestų funkcijų vykdymą ir kitos pajamos. Jų dydis planuojamas atsižvelgiant į Fondo veiklos pajamų ir iš įtraukto į Fondo biudžeto apskaitą turto gautų pajamų kitimą per paskutinius 2 metus ir kitus veiksnius, turinčius įtakos jų dydžiui.“
1.3.14. Išdėstyti 11.1 punktą taip:
„11.1. Fondo išlaidas sudaro pensijų socialinio draudimo, ligos ir motinystės socialinio draudimo, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo išlaidos, sveikatos draudimui pervedamos lėšos, į pensijų kaupimo bendrovių valdomus pensijų fondus (toliau vadinama – pensijų fondai) ir nedarbo socialiniam draudimui pervedamos lėšos, neatgautinos ir abejotinai atgautinos sumos ir Fondo veiklos sąnaudos.“
1.3.15. Išdėstyti 11.2 punktą taip:
„11.2. Fondo išlaidos planuojamos pagal šių Taisyklių 1 priede nurodytas Fondo išlaidų klasifikacijas, atsižvelgiant į šalies ūkio plėtros makroekonomines prognozes, demografinius rodiklius, kitiems biudžetiniams metams numatomus įmokų tarifus atskiroms socialinio draudimo rūšims, taip pat paskutinių 2 metų draudžiamųjų pajamų bazės, savarankiškai dirbančių ar savanoriškuoju socialiniu draudimu apsidraudusių asmenų socialiniam draudimui deklaruotų pajamų sumų, apdraustųjų ir socialinio draudimo išmokų gavėjų skaičiaus kitimą.“
1.3.16. Išbraukti 11.3 punkte oficialaus paskelbimo šaltinį „(Žin., 2003, Nr. 114-5116)“.
1.3.20. Išdėstyti 11.11 punktą taip:
1.3.22. Išdėstyti 11.13 punktą taip:
„11.13. Neatgautinos ir abejotinai atgautinos sumos planuojamos atsižvelgiant į atidėtas per paskutinius 2 metus neatgautinas ir abejotinai atgautinas sumas ir jų kitimo tendencijas. Fondo biudžeto vykdymo ataskaitoje neatgautinas ir abejotinai atgautinas sumas sudaro draudėjų skolos, kurių neįmanoma atgauti, ir Fondo valdybos nustatyta tvarka įvertinti atidėjiniai abejotinai atgautinoms sumoms.“
1.3.23. Išdėstyti 11.14 punktą taip:
„11.14. Fondo veiklos sąnaudas sudaro Fondo administravimo įstaigų valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo užmokesčio ir už juos mokamų socialinio draudimo įmokų sumos, prekių ir paslaugų įsigijimo, ilgalaikio materialiojo turto ir nematerialiojo turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, ilgalaikio turto likutinės vertės dalis, viršijanti pajamas, gautinas pardavus ilgalaikį turtą, kitos Fondo sąnaudos (palūkanos, delspinigiai, nuostolis dėl įtraukto į Fondo biudžeto apskaitą turto vertės sumažėjimo ir kita), patiriamos administruojant visų rūšių socialinį draudimą, socialinio draudimo išmokas, mokamas pagal tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos reglamentus dėl socialinės apsaugos, taip pat Fondo valdybos administruojamus registrus, pensijų socialinio draudimo įmokų dalies pervedimą pensijų kaupimo bendrovėms, išmokų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar kitų šaltinių, apskaičiavimą ir mokėjimą. Išmokų, finansuojamų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar kitų šaltinių, ir atskirų socialinio draudimo įmokų rūšių administravimo sąnaudų kompensacijos numatomos Lietuvos Respublikos teisės aktuose arba aptariamos atskiruose susitarimuose su atitinkamas išmokas administruojančiomis institucijomis.“
1.3.25. Išdėstyti V skyriaus pavadinimą taip:
1.3.26. Išdėstyti 14 punktą taip:
„14. Fondo biudžete sudaromas Fondo sukauptas rezervas, kuris skirtas Fondo funkcijų vykdymui užtikrinti. Fondo sukauptas rezervas paskirstomas į rezervą Fondo veiklai užtikrinti ir Fondo atsargos rezervą. Rezervą Fondo veiklai užtikrinti sudaro į Fondo biudžeto apskaitą įtraukto ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto vertė ir Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu patvirtintos kasos apyvartos lėšos. Likusi sukaupto rezervo dalis yra Fondo atsargos rezervas.“
1.3.27. Išdėstyti 15 punktą taip:
„15. Fondo sukauptas rezervas formuojamas, įtraukiamas į apskaitą ir naudojamas šia tvarka:
15.1. Fondo sukauptas rezervas apskaičiuojamas kiekvieną ketvirtį parengus Fondo biudžeto vykdymo ketvirčio ataskaitą. Atsižvelgiant į Fondo biudžeto vykdymo ketvirčio rezultatą, Fondo sukauptas rezervas didinamas Fondo biudžeto vykdymo ketvirčio pertekliumi arba mažinamas Fondo biudžeto vykdymo ketvirčio nepritekliumi.
15.2. Rezervas Fondo veiklai užtikrinti apskaičiuojamas kaip į Fondo biudžeto apskaitą įtraukto ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto vertės ir Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu patvirtintų kasos apyvartos lėšų suma.
15.3. Fondo atsargos rezervas apskaičiuojamas kaip Fondo sukaupto rezervo ir rezervo Fondo veiklai užtikrinti skirtumas.
15.4. Fondo atsargos rezervas gali būti naudojamas Fondo pajėgumui vykdyti teisės aktų nustatytus Fondo įsipareigojimus apdraustiesiems asmenims palaikyti, socialinio draudimo išmokoms didinti bei laikinam pajamų trūkumui dengti.
15.5. Jeigu rengiant kitų biudžetinių metų Fondo biudžeto projektą numatoma panaudoti Fondo atsargos rezervo lėšas, tai nurodoma Fondo biudžeto projekte, o pasibaigus šiems biudžetiniams metams – Fondo biudžeto vykdymo ataskaitoje. Rengiant kitų biudžetinių metų Fondo biudžeto projektą gali būti naudojamas Fondo biudžeto vykdymo praėjusių metų ataskaitoje nurodytas Fondo atsargos rezervas, įvertinus einamųjų metų Fondo biudžeto vykdymo eigą.
1.3.28. Išdėstyti 16 punktą taip:
1.3.30. Išdėstyti 20.7 punktą taip:
„20.7. Vidaus reikalų, krašto apsaugos, valstybės saugumo sistemų įstaigos, Specialiųjų tyrimų tarnyba, Kalėjimų departamentas prie Teisingumo ministerijos ir jam pavaldžios įstaigos ir valstybės įmonės moka pensijų socialinio draudimo įmokas ir nedarbo socialinio draudimo įmokas nuo statutiniams valstybės tarnautojams (išskyrus civilinę krašto apsaugos tarnybą atliekančius statutinius valstybės tarnautojus, kurie dirba ne Antrajame operatyvinių tarnybų departamente prie Krašto apsaugos ministerijos), krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos kariams apskaičiuoto atlyginimo už tarnybą šių Taisyklių 20.1–20.5 punktuose nustatyta tvarka. Šios institucijos taip pat išskaito nurodytųjų apdraustų asmenų mokamas pensijų socialinio draudimo įmokas iš jų gaunamo darbo užmokesčio šių Taisyklių 20.6 punkte nustatyta tvarka.“
1.3.31. Išdėstyti 20.13 punktą taip:
„20.13. Už laikotarpius, per kuriuos vienu metu vykdoma ir individualios įmonės (ūkinės bendrijos) veikla, ir tos individualios įmonės savininko (ūkinės bendrijos tikrojo nario) individuali veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, valstybinio socialinio draudimo įmokos pagrindinei pensijos daliai mokamos tik už vieną savarankiškai dirbantį asmenį. Šias įmokas moka individuali įmonė (ūkinė bendrija), o jeigu ji už individualios įmonės savininką (ūkinės bendrijos tikrąjį narį) pagal Valstybinio socialinio draudimo įstatymą valstybinio socialinio draudimo įmokų gali nemokėti ir jų nesumoka, – tos individualios įmonės savininkas (ūkinės bendrijos tikrasis narys), kaip asmuo, vykdantis individualią veiklą (išskyrus tuos atvejus, kai pagal Valstybinio socialinio draudimo įstatymą jis taip pat gali nemokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų).“
1.3.32. Išbraukti 20.17.2 punkte žodžius „prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – Lietuvos darbo birža)“.
1.3.33. Išdėstyti 21.1 punktą taip:
„21.1. apdraustajam apskaičiuotą pagrindinį darbo užmokestį ir visus papildomus uždarbius (konkrečius valandinius ar dieninius tarifinius atlygius; mėnesines algas; padidintus, palyginti su normaliomis sąlygomis, tarifinius atlygius; darbo užmokestį už išsiruošimo į kelionę ir įsikūrimo naujoje vietovėje laiką; kitas darbo apmokėjimo formas; kitas su darbo santykiais susijusias išmokas, apmokestinamas gyventojų pajamų mokesčiu), kad ir kaip draudėjo apskaičiuojamus apdraustajam už jo atliktą darbą;“.
1.3.34. Papildyti šiuo 22.19 punktu:
1.3.35. Papildyti šiuo 23.8 punktu:
1.3.36. Išdėstyti 24 punktą taip:
„24. Draudėjų bendrąjį valstybinio pensijų, sveikatos, ligos ir motinystės, nedarbo socialinio draudimo įmokų tarifą, jo dydžius pagal atskiras draudimo rūšis, šalies bendrą nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokos tarifą, nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokų tarifų grupes ir šioms grupėms priskirtų draudėjų mokamų nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įmokų tarifus, apdraustųjų bendrąjį valstybinio socialinio draudimo įmokų tarifą ir kitus rodiklius, būtinus Fondo biudžetui vykdyti, tvirtina Lietuvos Respublikos Seimas, priimdamas Fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymą.“
1.3.37. Išdėstyti 28 punktą taip:
„28. Savarankiškai dirbančių asmenų, išskyrus verslo liudijimus turinčius asmenis, socialinio draudimo įmokos valstybinės socialinio draudimo pensijos papildomai daliai gauti mokamos tik tuo atveju, jeigu individualių įmonių savininkų, tikrųjų ūkinių bendrijų ir komanditinių ūkinių bendrijų tikrųjų narių pajamų metinė suma yra lygi 12 minimalių mėnesinių algų, taikomų asmens draudžiamųjų pajamų koeficientui apskaičiuoti, sumai arba didesnė. Individualios įmonės savininko pajamų metinę sumą sudaro skirtumas tarp įmonės apmokestinamojo pelno, apskaičiuoto pagal Pelno mokesčio įstatymą, ir mokestinių metų pelno mokesčio sumos. Ūkinės bendrijos tikrojo nario pajamų metine suma yra laikoma tam tikrajam nariui tenkanti pajamų, kurias sudaro skirtumas tarp ūkinės bendrijos apmokestinamojo pelno, apskaičiuoto pagal Pelno mokesčio įstatymą, ir mokestinių metų pelno mokesčio sumos, dalis (ją Fondo valdybos teritoriniam skyriui nurodo ūkinė bendrija). Asmenų, kurie verčiasi individualia veikla, kaip ji apibrėžta Gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, pajamų metinę sumą sudaro skirtumas tarp Valstybinei mokesčių inspekcijai deklaruotų individualios veiklos apmokestinamųjų pajamų ir apskaičiuotos mokestinių metų individualios veiklos pajamų mokesčio sumos. Valstybiniam socialiniam draudimui deklaruota pajamų metinė suma, nuo kurios mokamos socialinio draudimo įmokos valstybinės socialinio draudimo pensijos papildomai daliai gauti, negali būti mažesnė už 12 minimalių mėnesinių algų sumą.
1.3.38. Papildyti šiuo 281 punktu:
„281. Apskaičiuojant likviduojamų individualių įmonių savininkų (ūkinių bendrijų tikrųjų narių) pajamų metinę sumą, mokestinis laikotarpis skaičiuojamas iki šių įmonių (ūkinių bendrijų) veiklos pabaigos, kurios data deklaruojama pateikiant Valstybinei mokesčių inspekcijai paskutinio mokestinio laikotarpio pelno mokesčio deklaraciją.“
1.3.39. Išdėstyti 30 punktą taip:
„30. Pajamų metinė suma apskaičiuojama pasibaigus mokestiniams metams pagal metinę pajamų (pelno) mokesčio deklaraciją. Kai savarankiškai dirbantis asmuo, išskyrus verslo liudijimą turintį asmenį, per mokestinius metus yra individualios įmonės savininkas ir (arba) tikrosios ar komanditinės ūkinės bendrijos tikrasis narys, ir (arba) užsiima individualia veikla, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatyme, pajamų metinė suma apskaičiuojama pagal pateiktą kiekvienos veiklos deklaraciją. Socialinio draudimo įmokų mokėjimo prievolė valstybinės socialinio draudimo pensijos papildomai daliai gauti nustatoma pagal pateiktą kiekvienos veiklos deklaraciją.“
1.3.40. Išdėstyti 36 punktą taip:
1.3.41. Išdėstyti 41 punktą taip:
„41. Teritorinė valstybinė mokesčių inspekcija, išduodama naują ar pratęsdama anksčiau įsigytą verslo liudijimą asmeniui arba registruodama individualią veiklą pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymą, patikrina Fondo valdybos teritorinio skyriaus pateiktą asmenų, įsiskolinusių Fondui, sąrašą. Jeigu asmuo, įsigyjantis verslo liudijimą arba registruojantis individualią veiklą, skolingas Fondui, teritorinė valstybinė mokesčių inspekcija verslo liudijimo neišduoda ar nepratęsia arba neregistruoja individualios veiklos, kol nesumokamas įsiskolinimas Fondui ir teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai nepateikiamas tai patvirtinantis dokumentas.“
1.3.42. Įrašyti 45.2 punkte vietoj oficialaus paskelbimo šaltinio „2004, Nr. 21-619“ oficialaus paskelbimo šaltinį „2005, Nr. 71-2556“.
1.3.43. Neteko galios nuo 2009-05-29
Punkto naikinimas:
Nr. 450, 2009-05-20, Žin. 2009, Nr. 62-2479 (2009-05-28), i. k. 1091100NUTA00000450
1.3.44. Išdėstyti 119 punktą taip:
1.3.45. Išdėstyti 120 punktą taip:
„120. Į Fondo lėšų sąskaitą įskaitomos socialinio draudimo įmokos ir kitos Fondo biudžete numatytos pajamos. Iš šios sąskaitos finansuojamos Fondo išlaidos atskiroms socialinio draudimo rūšims, kitos Fondo biudžete numatytos priemonės, joje esančios lėšos taip pat naudojamos kaip laikinai laisvos lėšos.“
1.3.46. Išdėstyti 123 punktą taip:
„123. Fondo administravimo įstaigoms Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių kredito įstaigose gali būti atidaromos valstybinio socialinio draudimo lėšų surenkamosios sąskaitos, išmokų mokėjimo sąskaitos, Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo administravimo įstaigų veiklos finansavimo sąskaitos. Sprendimą dėl Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo administravimo įstaigų sąskaitų skaičiaus priima Fondo valdyba, tvirtindama Fondo lėšų naudojimo ir apskaitos tvarką.“
1.3.47. Papildyti šiuo 1231 punktu:
„1231. Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo administravimo įstaigų veiklos finansavimo sąskaitoje atliekamos šių įstaigų išlaikymo ir ūkinės veiklos piniginės operacijos. Lėšos į šią sąskaitą pervedamos iš Fondo lėšų sąskaitos. Lėšos Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo administravimo įstaigų veiklai finansuoti pervedamos remiantis patvirtintomis šių įstaigų veiklos sąnaudų sąmatomis.“
1.3.49. Išdėstyti 128 punktą taip:
„128. Nepanaudotas lėšų likutis Fondo valdybos teritorinių skyrių ir kitų Fondo administravimo įstaigų veiklos finansavimo sąskaitoje pervedamas į Fondo valdybos veiklos finansavimo sąskaitą ir lieka šiai įstaigai. Atsižvelgiant į nebaigtus atsiskaitymus ir praeitais metais neatliktus socialinio draudimo sistemos palaikymo ir plėtojimo darbus, sudaroma nepanaudotų lėšų likučių sumai lygi išlaidų sąmata. Šią sąmatą kasmet sudaro ir tvirtina Fondo valdyba, suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija bei Fondo taryba.“
1.3.50. 1 priede:
1.3.50.1. Išdėstyti I skyriaus 1.8 punktą taip:
1.3.50.2. Papildyti I skyrių šiais 4 ir 5 punktais:
1.3.50.3. Išdėstyti II skyriaus 1.1.1.7 punktą taip:
1.3.50.5. Papildyti III skyrių šiuo 2.8 punktu:
„2.8. Veiklos sąnaudos
2.8.1. Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudos
2.8.1.3. Prekių ir paslaugų įsigijimo sąnaudos
1.3.51. 2 priede:
1.3.51.1. Išdėstyti I skyriaus 2.4 punktą taip:
1.3.51.2. Išdėstyti V skyriaus 1.8 punktą taip:
„1.8. Veiklos pajamos ir iš įtraukto į Fondo biudžeto apskaitą turto gaunamos pajamos
Šiame straipsnyje apskaitomos Fondo pajamos – už ne socialinio draudimo išmokų apskaičiavimą, skyrimą ar mokėjimą gautos pajamos, palūkanos, dividendai, skirtumas tarp ilgalaikio turto likutinės, investicijų (vertybinių popierių) apskaitinės vertės ir pardavimo kainos, kitos 1.1–1.7 straipsniuose nepaminėtos pajamos.“
1.3.51.3. Išdėstyti V skyriaus 2.8 punktą taip:
„2.8. Veiklos sąnaudos
Šiame straipsnyje nurodomos Fondo administravimo įstaigų veiklos sąnaudos – darbo užmokesčio, socialinio draudimo, prekių ir paslaugų įsigijimo sąnaudos (pvz., pašto, ryšių, šildymo, elektros energijos, komunalinių paslaugų, patalpų priežiūros ir eksploatavimo, transporto priežiūros ir eksploatavimo, komandiruočių, kvalifikacijos kėlimo, atsargų sunaudojimo, turto vertinimo, išmokų mokėjimo, reprezentacinės, klientų aptarnavimo, audito, teisinių ir kitų konsultacijų, programinės įrangos priežiūros ir eksploatavimo, kompiuterinės, biuro ir kitos technikos priežiūros ir eksploatavimo bei kitos sąnaudos), ilgalaikio turto nusidėvėjimo ir amortizacijos sąnaudos, kitos sąnaudos (pvz., sumokėtos palūkanos, delspinigiai už laiku draudėjams nepervestas lėšas pašalpoms išmokėti ir kitos sąnaudos).“
2. Nustatyti, kad:
2.1. Šio nutarimo 1.3.33 punktas taikomas apskaičiuojant, išskaitant ir mokant socialinio draudimo įmokas už 2007 metus ir vėlesnius ataskaitinius laikotarpius.
3. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimo Nr. 1080 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 14 d. nutarimo Nr. 647 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 118-4478) 2.1 punktą.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 450, 2009-05-20, Žin., 2009, Nr. 62-2479 (2009-05-28), i. k. 1091100NUTA00000450
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 14 d. nutarimo Nr. 647 "Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo