Suvestinė redakcija nuo 2012-03-30 iki 2017-05-17
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2006, Nr. 107-4083, i. k. 1062217ISAK004R-203
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO STEBĖJIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2006 m. spalio 3 d. Nr. 4R-203
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) 31 straipsniu ir atsižvelgdamas į 2003 m. lapkričio 20 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 2042/2003 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ I priedo reikalavimus,
PATVIRTINTA
Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus
2006 m. spalio 3 d. įsakymu Nr. 4R-203
ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO STEBĖJIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios taisyklės nustato orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo tvarką ir planavimą, orlaivių patikrą ir trūkumų nustatymą.
2. Šios taisyklės taikomos atliekant tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimą orlaivių, registruotų Lietuvos Respublikos civilinių orlaivių registre (toliau – Registras), išskyrus orlaivius, kurie išvardyti Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (EB) Nr. 1592/2002 „Dėl bendrųjų taisyklių civilinės aviacijos srityje ir įsteigiantis Europos aviacijos saugos agentūrą“ 4 straipsnio 2 dalyje (II priedo orlaivių sąrašas) arba kuriems išduotas Leidimas skristi pagal Tinkamumo skraidyti pažymėjimo ir tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimo išdavimo taisykles (Žin., 2006, Nr. 43-1581).
3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokų apibrėžtys:
Čikagos konvencija – Tarptautinė civilinės aviacijos konvencija, pasirašyta Čikagoje 1944 m. gruodžio 7 d., taip pat jos priedai;
tinkamumo skraidyti tęstinumas – visi procesai, užtikrinantys, kad bet kuriuo orlaivio naudojimo momentu orlaivis atitiktų galiojančius reikalavimus, o jo būklė – saugaus naudojimo reikalavimus.
4. Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) atlieka planuotas ir neplanuotas orlaivių, išvardytų 3 punkte, patikras, siekdama įsitikinti, kad:
4.1. tikrinamo orlaivio būklė atitinka Čikagos konvencijoje ir jos prieduose, Europos Sąjungos, CAA, orlaivių gamintojų bei atsakingųjų aviacijos administracijų dokumentuose nurodytus skrydžių saugos reikalavimus, galiojančius patikros metu (toliau – reikalavimai);
4.2. orlaivio savininkas/naudotojas užtikrina efektyvią orlaivio tinkamumo skraidyti vadybą ir tęstinumą pagal 2003 m. lapkričio 20 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 2042/2003 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ I priedo (toliau – M dalis) nuostatas;
4.3. visi patvirtinimai ir licencijos, išduotos organizacijoms ir/arba asmenims, susijusiems su tikrinamu orlaiviu, išlieka galioti pagal 2003 m. lapkričio 20 d. Europos Komisijos reglamento Nr. 2042/2003 „Dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ reikalavimus;
II. ORLAIVIŲ TINKAMUMO SKRAIDYTI TĘSTINUMO STEBĖJIMO PLANAS
5. CAA Orlaivių skyriaus vedėjas parengia ir pateikia CAA direktoriui tvirtinti orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo planą (toliau – planas).
6. Planas sudaromas atsižvelgiant į Registre registruotų orlaivių tipų skaičių, CAA turimas žinias apie konkretaus orlaivio techninę priežiūrą, orlaivio naudojimo sąlygas, tinkamumo skraidyti reikalavimus ir metų skridą, buvusių patikrų rezultatus, orlaivių bazavimosi oro uostų/aerodromų geografinę padėtį.
III. ORLAIVIŲ PATIKRA
7. CAA įgaliotieji darbuotojai (toliau – darbuotojai) pagal parengtą planą tikrina orlaivius perone, skrydžio metu (siekiant įsitikinti orlaivio sistemų ir prietaisų veikimu, kai CAA nusprendžia, jog tokia patikra yra būtina) bei atlieka orlaivio techninės priežiūros darbų patikrą (nuodugni apžiūra techninės priežiūros darbų metu siekiant įsitikinti, kad darbai atliekami pagal nustatytus tinkamumo skraidyti reikalavimus ir procedūras).
8. CAA įgaliotieji darbuotojai savo nuožiūra gali atlikti neplanuotas patikras, jei yra įtarimų, kad orlaivis neatitinka galiojančių reikalavimų.
9. Apie planuojamą patikrą orlaivio savininkas/naudotojas yra informuojamas iš anksto ir su juo yra suderinama patikrinimo data.
10. Orlaivio patikros metu turi dalyvauti orlaivio savininkas/naudotojas ir/arba licencijuotas specialistas/patvirtintos techninės priežiūros organizacijos (toliau – PTPO) atstovas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4R-70, 2012-03-20, Žin., 2012, Nr. 37-1886 (2012-03-29), i. k. 1122217ISAK0004R-70
11. Orlaivio patikros metu privalo būti įvertinti visi M dalies M.B.303 (d) punkte nurodyti pagrindiniai rizikos elementai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4R-70, 2012-03-20, Žin., 2012, Nr. 37-1886 (2012-03-29), i. k. 1122217ISAK0004R-70
13. Patikros metu pildomas šių taisyklių 1 priede nustatytos formos Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo patikros lapas (toliau – patikros lapas), kuriame surašomi rasti trūkumai. Patikros lape turi būti nurodyti peržiūrėti dokumentai (dokumento numeris, leidimas, pakeitimas). Po atlikto patikrinimo užpildytą patikros lapą privalo peržiūrėti Orlaivių skyriaus vedėjas ar kitas, patikrinime nedalyvavęs, įgaliotasis Orlaivių skyriaus darbuotojas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4R-70, 2012-03-20, Žin., 2012, Nr. 37-1886 (2012-03-29), i. k. 1122217ISAK0004R-70
14. Jei patikros metu įgaliotasis CAA darbuotojas susiduria su situacija, kurioje neaišku, ar tai yra trūkumas, galutinis sprendimas gali būti priimtas vėliau, detaliai išnagrinėjus situaciją. Apie rastą galimą trūkumą ir vėlesnį sprendimo priėmimą informuojamas orlaivio savininkas/naudotojas. Jei vėliau nustatoma, kad tai yra trūkumas, jis įrašomas į pildomą patikros lapą. Jei nustatoma, kad trūkumo nėra, įgaliotasis CAA darbuotojas apie tai žodžiu informuoja orlaivio savininką/naudotoją.
15. Po atlikto patikrinimo orlaivio savininkas/naudotojas supažindinamas su rezultatais ir nustatytais trūkumais.
16. Patikrą atlikęs darbuotojas kartu su orlaivio savininku arba naudotoju ir / arba techninės priežiūros organizacija/licencijuotu specialistu privalo nustatyti kiekvieno rasto trūkumo priežastis ir jas surašyti patikros lape.
IV. TRŪKUMAI
19. 1 lygio trūkumams priskiriami pavojų skrydžių saugai keliantys trūkumai. Nustačius 1 lygio trūkumą, CAA privalu nedelsti ir sustabdyti arba atšaukti Tinkamumo skraidyti pažymėjimą (toliau – TSP) ir Tinkamumo skraidyti periodinės patikros pažymėjimą (toliau – TSPPP), kol trūkumas nebus ištaisytas.
20. Jeigu nustatyti trūkumai nekelia pavojaus skrydžių saugai, jie priskiriami 2 lygio trūkumams. Šio lygio trūkumams taisyti gali būti suteiktas terminas iki 3 mėnesių. Ypatingomis aplinkybėmis orlaivio savininko/naudotojo prašymu, CAA turi teisę pratęsti nurodytą terminą dar trims mėnesiams. Jei trūkumai neištaisomi per nustatytą laiką, CAA gali sustabdyti arba atšaukti TSP ir TSPPP galiojimą, kol trūkumai nebus ištaisyti.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
21. Patikrą atlikęs darbuotojas privalo įsitikinti, kad korekciniai veiksmai, kurių imamasi siekiant ištaisyti rastus trūkumus, yra pakankami ir užtikrinantys, kad panašių trūkumų ateityje nebūtų.
22. Įgaliotasis CAA darbuotojas per 2 savaites po atlikto patikrinimo privalo užpildyti patikros lapą, surašyti jame rastų trūkumų lygius bei jų taisymo terminus ir kopiją pasirašytinai įteikti orlaivio savininkui/naudotojui. Kopijos įteikimas turi būti užregistruotas Perduotų patikrinimo formų registracijos žurnale.
23. Atlikęs patikrinimą, įgaliotasis CAA darbuotojas privalo kontroliuoti, kad orlaivio savininkas/naudotojas per nustatytą laiką ištaisytų visus rastus trūkumus. Ar trūkumai ištaisyti, įsitikinama pakartotinio patikrinimo metu arba gavus tai patvirtinančius atitinkamus dokumentus. Trūkumų ištaisymo data įrašoma patikros lape, pildytame patikrinimo metu, ir orlaivio savininkui/naudotojui išsiunčiamas raštiškas pripažinimas, kad trūkumai yra ištaisyti.
24. Ištaisius visus trūkumus, užpildoma Patikrų planavimo ir registravimo forma (šių taisyklių 2 priedas).
25. Patikros lapas kartu su Patikrų planavimo ir registravimo forma yra segami į tam skirtą segtuvą.
Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo
stebėjimo taisyklių
1 priedas
|
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJA |
Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo patikros lapas
1 DALIS: BENDROJI INFORMACIJA
Lėktuvo reg. ženklas ____________ Tipas ____________ Serijos numeris ______________
Lėktuvo TSP Nr. ___________
|
|
|||
2 DALIS: Tinkamumo skraidyti atitikties reikalavimų patikrinimo apžvalga
|
|
|||
|
REIKALAVIMŲ ATITIKTIS |
|
||
|
|
Atitinka |
Neatitinka, trūkumo Nr. |
|
1 |
Tinkamumo skraidyti direktyvų kontrolė |
£ |
£ |
|
2 |
Patvirtinta techninės priežiūros darbų vykdymo programa |
£ |
£ |
|
3 |
Patikimumo programa |
£ |
£ |
|
4 |
Orlaivio tipo projektas |
£ |
£ |
|
5 |
Konfigūracijos kontrolė |
£ |
£ |
|
6 |
Masė ir centruotė |
£ |
£ |
|
7 |
Struktūros remonto vadovas |
£ |
£ |
|
8 |
Formuliarai, įrašai |
£ |
£ |
|
9 |
Ženklinimas ir privalomieji užrašai |
£ |
£ |
|
10 |
Tinkamumo skraidyti apribojimai |
£ |
£ |
|
11 |
Paskirtasis resursas |
£ |
£ |
|
12 |
Techniniai dokumentai |
£ |
£ |
|
13 |
Techninis personalas |
£ |
£ |
|
14 |
TP darbų atlikimo procedūros ir standartai |
£ |
£ |
|
15 |
Įrankiai |
£ |
£ |
|
16 |
Orlaivio įvertinimas (pildomas atitinkamas CAA direktoriaus 2004 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. 4R-14 „Dėl patikros lapų tvirtinimo“ patvirtintas patikros lapas) |
£ |
£ |
|
3 DALIS: Trūkumų, susijusių su tinkamumo skraidyti reikalavimais, sąrašas Kiekvienas 1 ir 2 lygio trūkumas turi būti įrašytas, nežiūrint į tai, ar jis buvo ištaisytas ar ne. Visi neištaisyti trūkumai turi būti perduoti orlaivio savininkui / naudotojui raštu, kad būtų atlikti būtini koreguojantys veiksmai.
|
|||||
2 dalies nuoroda |
Trūkumai |
L Y G I S |
Koreguojantys veiksmai |
||
Ištaisymo terminas |
Ištaisymo data |
Nuoroda |
|||
|
|
|
|
|
|
CAA įgaliotasis darbuotojas:_____________________________________________ Parašas__________________
Patikros data:_______________________________________ Su trūkumais susipažinau:_____________________
|
______________
Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo stebėjimo taisyklių
2 priedas
Orlaivių tinkamumo skraidyti tęstinumo patikra |
Patikrų planavimo ir registravimo forma |
Lapas iš |
|||||||||||||||||||||
Savininkas / naudotojas |
|
G poskyrio nuoroda |
|
||||||||||||||||||||
Techninės priežiūros paslaugų teikėjas |
|
Techninės priežiūros paslaugų teikėjo nuoroda |
|
||||||||||||||||||||
Orlaivio tipas |
|
Orlaivių kiekis |
|
Atsakingasis CAA darbuotojas |
|
||||||||||||||||||
Adresas |
|
Planavimo periodas |
Nuo iki |
||||||||||||||||||||
Eil. Nr. |
Pastabos |
Orlaivių įvertinimas |
Tinkamumo skraidyti direktyvos |
TP programa |
Orlaivio tipo projektas |
Patikimumo programa |
Masė ir centruotė |
Skrydžių vykdymo vadovas |
MEL |
Naudojama įranga |
Konstrukcijos remonto vadovas |
Paskirtasis resursas |
Konfigūracijos patikrinimas |
Įrašai |
Ženklinimas ir privalomieji užrašai |
Tinkamumo skraidyti apribojimai |
Periodinė peržiūra, parašas ir pastabos |
||||||
Registracija |
Planuota |
Atlikta |
Trūkumai ištaisyti |
CAA darbuotojas |
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
______________
Pakeitimai:
1.
Civilinės aviacijos administracija, Įsakymas
Nr. 4R-70, 2012-03-20, Žin., 2012, Nr. 37-1886 (2012-03-29), i. k. 1122217ISAK0004R-70
Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2006 m. spalio 3 d. įsakymo Nr. 4R-203 pakeitimo