Įsakymas netenka galios 2006-01-13:

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-2, 2006-01-04, Žin., 2006, Nr. 4-112 (2006-01-12), i. k. 1062230ISAK0000A1-2

Dėl Socialinių darbuotojų kvalifikacinių reikalavimų aprašo ir Socialinį darbą dirbančiųjų profesinės kvalifikacijos tobulinimo tvarkos aprašo patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2005-08-05 iki 2006-01-12

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 101-4521, i. k. 1022230ISAK00000127

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ IR ATESTAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2002 m. spalio 16 d. Nr. 127

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 104-2367; 1997, 66-1604) 14 straipsnio 6 punktu,

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Socialinių darbuotojų kvalifikacinius reikalavimus;

1.2. Socialinių darbuotojų atestavimo tvarką.

2. Laikau netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 1998 m. sausio 29 d. įsakymą Nr. 31 „Dėl socialinių darbuotojų kvalifikacinių reikalavimų ir atestavimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 15-364; 2001, Nr. 22-754, Nr. 92-3216).

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRĖ                           VILIJA BLINKEVIČIŪTĖ


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir

darbo ministro 2002 m. spalio 16 d. įsakymu

Nr. 127

 

SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI

 

1. Socialinis darbuotojas – specialistas, kurio darbo paskirtis yra sustiprinti žmogaus prisitaikymo prie aplinkos sugebėjimus, atstatyti ryšius su bendruomene, padedant jam integruotis į visuomenę ir skatinant pilnavertiškesnį žmogaus socialinį funkcionavimą.

2. Socialinis darbuotojas turi suprasti, kaip funkcionuoja visuomenė ir kaip joje funkcionuoja individas. Jis turi visapusiškai pažinti žmogų, jį supančią aplinką, jų tarpusavio santykius ir jiems turinčius įtakos veiksnius.

3. Socialinis darbas orientuojamas į asmenį ar šeimą, esančius tam tikroje socialinėje aplinkoje ir veikiamus tam tikrų socialinių veiksnių. Socialinio darbo reikalavimas – sisteminis požiūris, kad visi trys elementai – asmuo, aplinka bei santykiai tarp asmens ir aplinkos – sudarytų vieningą visumą.

4. Socialinio darbo vizija (idealus siekis) – suteikti galimybę žmonėms (grupėms, bendruomenėms) savarankiškai įveikti iškilusias socialines problemas.

5. Socialinio darbo tikslas – žmogaus socialinė integracija, atskleidžiant reikalingus jam vidinius bei išorinius išteklius ir visiškai, veiksmingai, koordinuotai juos panaudojant.

6. Socialinis darbuotojas dirba vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais norminiais aktais, Socialinių darbuotojų etikos kodeksu.

7. Socialinis darbuotojas vykdo šias funkcijas:

7.1. Nustatyti socialinę problemą:

7.1.1. surenkant informaciją ir ištiriant probleminę situaciją;

7.1.2. aiškinantis priežastis, sukeliančias kliento socialines problemas;

7.1.3. pildant reikiamus dokumentus ir aiškinantis kliento galimybes problemai spręsti;

7.1.4. užmezgant kontaktus su klientu;

7.1.5. renkant informaciją apie galimus paramos šaltinius;

7.1.6. organizuojant probleminės situacijos tyrimą;

7.1.7. aiškinantis galimybes į pagalbos procesą įtraukti kliento aplinką;

7.1.8. motyvuojant klientą ieškoti pagalbos;

7.1.9. siūlant būdus problemai spręsti;

7.1.10. garantuojant ryšį su klientu tarpusavio pasitikėjimo pagrindu.

7.2. Planuoti paramą:

7.2.1. nustatant prioritetus problemai spręsti;

7.2.2. įvertinant kliento vidinius resursus problemai spręsti;

7.2.3. sudarant paramos programą;

7.2.4. nusprendžiant, kas ką turi daryti;

7.2.5. pasirenkant tinkamą paramos teikimo modelį;

7.2.6. „įsiterpiant“ į kliento situaciją ir jo santykius su jam turinčiais įtakos asmenimis;

7.2.7. konsultuojant, kaip elgtis probleminėje situacijoje;

7.2.8. lemiant kliento socialinės aplinkos keitimą;

7.2.9. pateikiant klientui problemos sprendimų ir veiklos būdų alternatyvas;

7.2.10. nustatant būdus, kaip panaudoti kliento aplinką paramai organizuoti;

7.2.11. apibrėžiant paramos teikimo reikalavimus klientui ir situacijos ribas;

7.2.12. parengiant reikalingą informaciją apie klientą kitai institucijai.

7.3. Teikti paramą:

7.3.1. tarpininkaujant tarp kliento ir jo socialinės aplinkos;

7.3.2. mobilizuojant reikiamus vidinius ir išorinius resursus problemos sprendimui ar jos išvengimui;

7.3.3. pateikiant klientui informaciją apie reikalingas idėjas, faktus, vertybes ugdant žmonių socialinius įgūdžius;

7.3.4. formuojant komandą, pasirenkant partnerius ir organizuojant darbą atstovaujant ir ginant kliento interesus;

7.3.5. vykdant socialinį reabilitacinį darbą;

7.3.6. informuojant visuomenę bei pavienius asmenis apie prognozuojamas socialines problemas;

7.3.7. skatinant klientus įsijungti į savipagalbos grupes, aktyvinant žmones;

7.3.8. derinant prevencinę veiklą su kitomis paramos formomis;

7.3.9. inicijuojant dokumentų rengimą teigiamiems socialiniams pokyčiams įgyvendinti;

7.3.10. renkant informaciją ir sisteminant duomenis apie socialines problemas;

7.3.11. rengiant informacinę medžiagą, reikalingą klientui ir visuomenei;

7.3.12. sukuriant ir plėtojant komunikacijos su klientu sistemą;

7.3.13. informuojant suinteresuotuosius, savanorius, besimokančius;

7.3.14. rūpinantis institucijai reikalingos duomenų bazės kūrimu ir jos tobulinimu.

7.4. Įvertinti paramą:

7.4.1. apibendrinant ir įvertinant įvykusį pokytį;

7.4.2. analizuojant ir tikslinant paramos teikimo metodus, tikslus ir naujas galimybes;

7.4.3. aiškinantis kliento priklausomumą nuo socialinio darbuotojo;

7.4.4. aptariant paramos teikimo procesą su klientu, kitais suinteresuotais asmenimis ir institucijomis;

7.4.5. vertinant paramos procesą, analizuojant grįžtamąjį ryšį.

7.5. Bendradarbiauti su socialiniais partneriais:

7.5.1. koordinuojant savanorišką ir profesinę paramą klientams;

7.5.2. rengiant ir vedant diskusijas aktualiais veiklos klausimais tarpininkaujant specialistams iš kitų institucijų, sprendžiant bendrus paramos klausimus;

7.5.3. prižiūrint ir vertinant savanorių darbą;

7.5.4. prognozuojant socialinių problemų ir socialinių konfliktų atsiradimą.

7.6. Tobulinti profesinę veiklą:

7.6.1. sekant ir nagrinėjant bendruomenės gyvenimo ypatumus;

7.6.2. atkreipiant valdžios ir kitų institucijų dėmesį į socialinės rizikos grupes ir aplinkybes, turinčias įtakos socialinių problemų atsiradimui;

7.6.3. analizuojant įstatymus ir norminius dokumentus, teikiant pasiūlymus juos tobulinti;

7.6.4. teikiant informaciją visuomenei apie negatyvų norminių dokumentų poveikį;

7.6.5. inicijuojant socialinės infrastruktūros kūrimą;

7.6.6. konsultuojant socialinius darbuotojus apie profesines naujoves;

7.6.7. keliant profesinę kvalifikaciją;

7.6.8. bendradarbiaujant su tarptautinėmis organizacijomis, kitomis institucijomis bei savipagalbos grupėmis.

 

______________

Patvirtinta. Neteko galios nuo 2005-08-05

Priedo naikinimas:

Nr. A1-218, 2005-07-27, Žin. 2005, Nr. 94-3510 (2005-08-04), i. k. 1052230ISAK00A1-218

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-29, 2003-02-17, Žin., 2003, Nr. 17-761 (2003-02-19), i. k. 1032230ISAK000A1-29

Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 127 "Dėl socialinių darbuotojų kvalifikacinių reikalavimų ir atestavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-190, 2003-12-05, Žin., 2003, Nr. 116-5299 (2003-12-12), i. k. 1032230ISAK00A1-190

Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 127 "Dėl Socialinių darbuotojų kvalifikacinių reikalavimų ir atestavimo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-218, 2005-07-27, Žin., 2005, Nr. 94-3510 (2005-08-04), i. k. 1052230ISAK00A1-218

Dėl Socialinių darbuotojų atestacijos tvarkos aprašo patvirtinimo