Suvestinė redakcija nuo 2009-01-30 iki 2014-12-31
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 59-2090, i. k. 10511DPNUTA0000N-81
Nauja redakcija nuo 2009-01-30:
Nr. N-35, 2009-01-20, Žin. 2009, Nr. 11-453 (2009-01-29), i. k. 10911DPNUTA0000N-35
LIETUVOS RESPUBLIKOS DRAUDIMO PRIEŽIŪROS KOMISIJA
NUTARIMAS
DĖL VYRIAUSIOJO AKTUARO ATASKAITOS SUDARYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. gegužės 3 d. Nr. N-81
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo (Žin., 2003, Nr. 94-4246; 2006, Nr. 87-3409; 2007, Nr. 125-5092) 193 straipsnio 1 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija nutaria:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos draudimo
priežiūros komisijos
2005 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr. N-81
(Lietuvos Respublikos draudimo
priežiūros komisijos
2009 m. sausio 20 d.
nutarimo Nr. N-35 redakcija)
VYRIAUSIOJO AKTUARO ATASKAITOS SUDARYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vyriausiojo aktuaro ataskaitos sudarymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato minimalius reikalavimus Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijai (toliau – Priežiūros komisija) teikiamai Vyriausiojo aktuaro ataskaitai (toliau – Aktuaro ataskaita). Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nustatytas Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme (Žin., 2003, Nr. 94-4246) bei draudimo įmonių apskaitą ir draudimo techninių atidėjinių sudarymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
2. Draudimo įmonių ir užsienio valstybių draudimo įmonių filialų, įsteigtų Lietuvos Respublikoje, (toliau – draudimo įmonės) vyriausieji aktuarai privalo kasmet sudaryti ir pateikti Priežiūros komisijai Aktuaro ataskaitą.
3. Aktuaro ataskaitos tikslas – suteikti draudimo įmonės valdybai analitinę informaciją, reikalingą priimti sprendimus, atskleisti vyriausiojo aktuaro veiklą ir jos rezultatus, užtikrinti vyriausiojo aktuaro atsakingumą bei suteikti Priežiūros komisijai galimybę įsitikinti geriausios praktikos ir teisės aktais nustatytų principų laikymusi.
4. Priežiūros komisijai pateikiama Aktuaro ataskaita neturėtų savo išvadomis skirtis nuo draudimo įmonės valdybai pateikiamos Aktuaro ataskaitos. Esant esminiams skirtumams, skirtumai bei jų atsiradimo priežastys turi būti atskleisti Priežiūros komisijai teikiamoje Aktuaro ataskaitoje.
5. Aktuaro ataskaitoje turi būti:
5.1. apžvalginė dalis, kurioje, siekiant Aktuaro ataskaitos tikslų, trumpai apžvelgiama visa draudimo įmonės draudimo bei perdraudimo veikla, išskiriant pagrindines veiklos kryptis, atskleidžiami pagrindiniai draudimo įmonės veiklos pokyčiai ar nenumatyti įvykiai, turėję įtakos draudimo įmonės rezultatams per ataskaitinį laikotarpį, apžvelgiamos pagrindinės rizikos, galinčios turėti įtakos įmonės finansiniams rezultatams, bei jų valdymui taikomi principai ir priemonės;
5.2. draudimo techninių atidėjinių (toliau – atidėjiniai) analizė, kurioje analizuojama, ar sudaryti atidėjiniai atitinka prisiimtus įsipareigojimus visai draudimo įmonės draudimo ir perdraudimo veiklai, pateikiamos išvados dėl atidėjinių pakankamumo, pagrįstos praeityje sudarytų atidėjinių pakankamumo tyrimais, bei atskleidžiami visų atidėjinių sudarymo principai, metodai ir naudojamos prielaidos bei jų pagrindimas. Tuo atveju, jei draudimo įmonė yra gavusi Priežiūros komisijos leidimą techninius atidėjinius formuoti taikant kitus, nei nustatyti Priežiūros komisijos 2004 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. N-117 „Dėl Metodikos draudimo techninių atidėjinių dydžiams apskaičiuoti patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 150-5471) patvirtintoje Metodikoje draudimo techninių atidėjinių dydžiams apskaičiuoti (toliau – Metodika), atidėjinių sudarymo metodus, papildomai turi būti pateikta naudojamų metodų tikslingumo vertinimas ir vyriausiojo aktuaro nuomonė, kokią įtaką turės naudojamų metodų taikymas prisiimtų įsipareigojimų vykdymui;
5.3. draudimo įmokų pakankamumo analizė, kurioje įvertinami atskirų draudimo grupių (rizikų) veiklos rezultatai arba pateikiami kiti tyrimai, jeigu draudimo įmonė pradėjo vykdyti veiklą pagal naujas draudimo rizikas, bei pateikiamos išvados dėl draudimo įmokų pakankamumo;
6. Gyvybės draudimo veiklą vykdančios draudimo įmonės Aktuaro ataskaitoje papildomai turi būti pateikta pelno paskirstymo gyvybės draudimo sutartims analizė ir vyriausiojo aktuaro nuomonė apie tai, ar pelno paskirstymas gyvybės draudimo sutartims atitinka prisiimtus įsipareigojimus.
7. Aktuaro ataskaitoje vyriausiasis aktuaras privalo pareikšti savo nuomonę apie atidėjinių pakankamumą ir apie tai, ar jie atitinka prisiimtus įsipareigojimus visai draudimo įmonės draudimo ir perdraudimo veiklai, ar atidėjinių sudarymo principai atitinka teisės aktų nustatytus ir pripažintus principus bei reikalavimus per visą ataskaitinį laikotarpį. Jeigu vyriausiasis aktuaras pareiškia nuomonę su išlygomis, tai kartu turi būti įvardyti ir trūkumai bei atskleistos jų susidarymo priežastys. Vyriausiojo aktuaro nuomonė ir išvados gali būti paremtos tyrimais, atliktais per ataskaitinį laikotarpį, jei pateikiama informacija, kad po šių tyrimų įmonės veikloje neįvyko reikšmingų įvykių, galinčių turėti įtakos objektyvioms išvadoms.
8. Aktuaro ataskaitoje gali būti neatliekama Tvarkos aprašo 5.3 ir 5.4 punktuose nurodyta analizė atskiroms draudimo grupėms (rizikoms), kurias vyriausiasis aktuaras vertina kaip mažai reikšmingas ir kurios atitinka šiuos kriterijus:
8.1. grupės (rizikos) pasirašytų įmokų suma sudaro ne daugiau kaip 8 proc. bendros draudimo įmonės pasirašytų draudimo ir perdraudimo įmokų sumos per ataskaitinį laikotarpį;
8.2. grupės (rizikos) išmokų suma sudaro ne daugiau kaip 8 proc. bendros draudimo ir perdraudimo išmokų sumos, kurią draudimo įmonė išmokėjo per ataskaitinį laikotarpį;
9. Aktuaro ataskaitoje turi būti atskleista informacija apie aktuarinių ir statistinių vertinimų ribotumą, susijusį su duomenų trūkumu, bei visos su tuo susijusios prielaidos ir išlygos, naudotos formuojant atidėjinius.
10. Aktuaro ataskaita turi būti parengta suprantamai kitam aktuarinį išsilavinimą turinčiam asmeniui, o išvados ir vyriausiojo aktuaro nuomonė turi būti suprantama ir neturinčiam aktuarinio išsilavinimo asmeniui.
11. Aktuaro ataskaita sudaroma ir teikiama Priežiūros komisijai vyriausiojo aktuaro pasirinkta forma. Šio nutarimo prieduose pateiktos lentelės yra pavyzdinės, todėl rengiant Aktuaro ataskaitą jų pildymas nėra privalomas.
12. Aktuaro ataskaita už einamuosius finansinius metus, atitinkanti šio Tvarkos aprašo reikalavimus, turi būti pateikta Priežiūros komisijai ne vėliau kaip per 5 mėnesius nuo ataskaitinių finansinių metų pabaigos.
13. Priežiūros komisija nagrinėja pateiktas Aktuaro ataskaitas ir vertina vyriausiojo aktuaro kvalifikaciją. Priežiūros komisija turi teisę reikalauti, kad vyriausiasis aktuaras pateiktų papildomą informaciją ar patikslintų Aktuaro ataskaitą, jeigu ji neatitinka šiame Tvarkos apraše nustatytų reikalavimų ar joje pateikiami duomenys neatitinka iš kitų šaltinių gautų duomenų apie draudimo įmonę.
II. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI AKTUARO ATASKAITAI NE GYVYBĖS DRAUDIMO VEIKLOS ATVEJU
14. Aktuaro ataskaitoje atliekamos analizės pagrindas yra draudimo grupės (rizikų) rezultatų tyrimai.
15. Vyriausiasis aktuaras privalo suprasti kiekvienos draudimo grupės (rizikų) savitumus ir tyrimus pradėti nuo draudimo rizikų apibūdinimo, atskleisdamas visus esminius pokyčius draudimo rūšyse, galinčius turėti įtakos praeities rezultatų palyginamumui.
16. Aktuaro ataskaitos tikslui pasiekti vyriausiasis aktuaras turi atlikti:
16.1. dinaminę rizikų analizę, tai yra draudimo grupės rizikų, prisiimtų per paskutinius 3 metus, portfelio evoliucijos analizę, pateikiant rizikų skaičių, pasirašytas ir uždirbtas draudimo įmokas, išmokų skaičių ir patirtas išmokų sąnaudas bei skaidant rizikų portfelį pagal draudimo sumas ar kitus požymius. Dinaminės rizikų analizės pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 1 priedo N1 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 23 punkte;
16.2. žalų analizę, tai yra draudimo grupės (rizikų) žalų, įvykusių ataskaitiniu laikotarpiu, analizę, grupuojant žalas pagal pobūdį ir (ar) dydį bei nagrinėjant žalų skaičių, sumą, perdraudikų atlyginamą dalį. Žalų analizės pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 1 priedo N2 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 24 punkte;
16.3. techninio rezultato analizę, tai yra draudimo grupės (rizikų) visų techninį pelną sudarančių komponenčių analizę ne mažiau kaip trejų metų laikotarpiu. Techninio rezultato analizės pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 1 priedo N3 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 25 punkte;
16.4. numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio pakankamumo analizę, tai yra draudimo grupės (rizikų) numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio ir jo sudėtinių dalių pakankamumo analizę bent trejų metų laikotarpiu. Numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio pakankamumo analizės pavyzdys pateikiamas Tvarkos aprašo 1 priedo N4 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 26 punkte.
17. Siekiant atlikti atidėjinių analizę bei nustatyti, ar atidėjiniai atitinka prisiimtus įsipareigojimus ir ar jie yra pakankami, gali būti naudojama dinaminė rizikų analizė, žalų analizė, techninio rezultato analizė ir numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio pakankamumo analizė.
18. Atidėjinių pakankamumo analizė turi apimti numatomų išmokėjimų ir draudimo įmokų grąžinimo techninių atidėjinių pakankamumo vertinimą, išskaičiavus bei neišskaičiavus perdraudikų dalis.
19. Draudimo įmokų pakankamumo analizei gali būti naudojama dinaminė rizikų analizė ir techninio rezultato analizė.
20. Atliekant įmokų pakankamumo analizę vertinama:
20.1. ar ataskaitinio laikotarpio pabaigai sudaryto perkeltų įmokų techninio atidėjinio pakaks sąnaudoms pagal galiojančias draudimo ir perdraudimo rizikas padengti;
20.2. ar praeityje (ne mažiau kaip trejų metų laikotarpiu) sudarytų perkeltų įmokų bei nepasibaigusios rizikos techninių atidėjinių pakako sąnaudoms pagal atidėjinių sudarymo momentu galiojusias rizikas padengti;
21. Įmokų pakankamumo analizei atlikti taip pat turi būti pateikiami tarifų nustatymo bei pakankamumo tyrimai, jeigu įmonė pradėjo vykdyti veiklą pagal naujas draudimo rizikas.
22. Aktuaro ataskaitoje turi būti pateiktas trumpas persidraudimo programos apibūdinimas (ar persidraudimas pakankamas, ar adekvačios persidraudimo įmokos), persidraudimo (taip pat ir finansinio) sutarčių, kurioms tenka didžioji dalis perduodamos rizikos, aprašymas: persidraudimo tipas, pasirinkimo galimybės. Persidraudimo programos efektyvumo ir persidraudimo pakankamumo analizei atlikti gali būti naudojama dinaminė rizikų ir žalų analizė, taip pat gali būti skaičiuojami persidraudimo pakankamumo ir efektyvumo rodikliai:
22.1. persidraudimo pakankamumo rodikliai apskaičiuojami įvertinant pasiliekamos rizikos lygį (galimą maksimalią išmoką, išskaičiavus perdraudikų dalį, lyginant su nuosavo kapitalo dydžiu, taip pat su pasirašytomis įmokomis, neišskaičiavus perdraudikų dalies) ir įvertinant persidraudimo išlaikymo ribą įmokose ir išmokose (perdraudikų dalį įmokose (išmokose) lyginant su pasirašytomis įmokomis (išmokomis);
22.2. persidraudimo efektyvumui įvertinti gali būti naudojami šie rodikliai: persidraudimo nuostolingumo rodiklis (išmokų sąnaudų perdraudikų dalis lyginama su uždirbtų įmokų perdraudikų dalimi), persidraudimo sudėtinis nuostolingumo rodiklis (išmokų ir veiklos sąnaudų perdraudikų dalis lyginama su uždirbtų įmokų perdraudikų dalimi) ir persidraudimo komisinių rodiklis (veiklos sąnaudų perdraudikų dalis lyginama su uždirbtų įmokų perdraudikų dalimi).
23. Pastabos dinaminei rizikų analizei:
23.1. rizikų portfelis gali būti skaidomas pagal draudimo požymius, pavyzdžiui, draudimo sumas ar kitus požymius (su sausumos transporto priemonių valdymu susijusios civilinės atsakomybės draudime prasmingas skaidymas pagal transporto priemonės tipą, vairuotojų patirtį ir kita);
23.2. analizuojami laikotarpiai gali būti finansiniai metai arba kitokie laikotarpiai. Kitokio laikotarpio pasirinkimas galimas įvykus esminiams pokyčiams, turintiems įtakos duomenų palyginamumui ir rezultatams, pavyzdžiui, metų viduryje pakeitus persidraudimo programą;
23.3. draudimo sumų intervalai ar kiti požymiai parenkami vyriausiojo aktuaro nuožiūra pagal analizuojamos draudimo grupės (rizikos) ypatybes;
23.4. jeigu persidraudimo programą sudaro kelių skirtingų tipų persidraudimo sutartys, rekomenduojama atitinkamai išskaidyti perdraudiko rezultatą;
24. Pastabos žalų analizei:
24.1. žalos gali būti skirstomos ne tik pagal žalų dydžius, bet ir pagal žalų rūšį, prigimtį, pavyzdžiui, gali būti atskirai nagrinėjamos žala asmeniui ir žala turtui civilinės atsakomybės draudime;
24.3. žalų dydžių intervalai ar kitoks skirstymas (pagal žalų rūšį, prigimtį ar pan.) parenkamas vyriausiojo aktuaro nuožiūra pagal analizuojamos draudimo grupės (rizikos) ypatybes;
24.4. jeigu persidraudimo programą sudaro kelių skirtingų tipų persidraudimo sutartys, rekomenduojama atitinkamai išskaidyti perdraudiko dalį;
25. Techninio rezultato analizė gali būti atliekama išskaidant pajamų ir išlaidų straipsnius į smulkesnes dalis, jei jose nurodytos sumos yra reikšmingos arba toks skaidymas yra prasmingas dėl įmonės veiklos pokyčių ar ypatingų įvykių, turinčių didelę įtaką techniniams rezultatams.
26. Pastabos numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio pakankamumo analizei:
26.1. analizės tikslas – numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio (toliau – NITA) pakankamumo vertinimas, išskiriant:
26.1.1. numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio dalies, skirtos įvykusiems įvykiams, apie kuriuos dar nepranešta (toliau – IBNR), pakankamumo vertinimą;
26.1.2. numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio dalies, skirtos įvykusiems įvykiams, apie kuriuos jau pranešta (toliau – RBNS), pakankamumo vertinimą;
26.1.3. numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio dalies, skirtos numatomoms žalos sureguliavimo sąnaudoms (toliau – ŽSS), pakankamumo vertinimą;
26.2. NITA pakankamumas per ataskaitinį laikotarpį vertinamas iš ataskaitinio laikotarpio pradžioje sudaryto NITA atimant per ataskaitinį laikotarpį išmokėtas išmokas, patirtas žalos sureguliavimo sąnaudas bei laikotarpio pabaigos NITA dalį, skirtus įvykiams, įvykusiems iki ataskaitinio laikotarpio pradžios, ir pridedant numatomą regresą, skirtą įvykiams, įvykusiems iki ataskaitinio laikotarpio pradžios;
26.3. IBNR pakankamumas per ataskaitinį laikotarpį vertinamas iš ataskaitinio laikotarpio pradžioje sudaryto IBNR atimant per ataskaitinį laikotarpį išmokėtas išmokas bei laikotarpio pabaigos IBNR, skirtus įvykusiems įvykiams, apie kuriuos dar nebuvo pranešta iki ataskaitinio laikotarpio pradžios;
26.4. RBNS pakankamumas per ataskaitinį laikotarpį vertinamas iš ataskaitinio laikotarpio pradžioje sudaryto RBNS atimant per ataskaitinį laikotarpį išmokėtas išmokas bei laikotarpio pabaigos RBNS, skirtus įvykusiems įvykiams, apie kuriuos jau buvo pranešta iki ataskaitinio laikotarpio pradžios;
26.5. ŽSS pakankamumas per ataskaitinį laikotarpį vertinamas iš ataskaitinio laikotarpio pradžioje sudaryto ŽSS atimant per ataskaitinį laikotarpį patirtas žalos sureguliavimo sąnaudas bei laikotarpio pabaigos ŽSS, skirtus įvykiams, įvykusiems iki ataskaitinio laikotarpio pradžios;
26.6. numatomo regreso pakankamumas per ataskaitinį laikotarpį vertinamas iš ataskaitinio laikotarpio pradžioje sudaryto numatomo regreso atimant per ataskaitinį laikotarpį išieškotas sumas bei laikotarpio pabaigos numatomą regresą, skirtus įvykiams, įvykusiems iki ataskaitinio laikotarpio pradžios.
III. SPECIALIEJI REIKALAVIMAI AKTUARO ATASKAITAI GYVYBĖS DRAUDIMO VEIKLOS ATVEJU
27. Vyriausiasis aktuaras Aktuaro ataskaitoje privalo atskleisti kiekvienos draudimo rūšies rizikų savitumus, skirtingų rūšių rizikų bendrybes ir pradėti tyrimus nuo draudimo rizikų apibūdinimo, atskleisdamas visus esminius pokyčius draudimo rūšyse, galinčius turėti įtakos praeities rezultatų palyginamumui bei ateities rezultatams.
28. Vertindamas tai, ar atidėjiniai atitinka prisiimtus įsipareigojimus, ir tai, ar atidėjiniai yra pakankami, vyriausiasis aktuaras turi atsižvelgti į mirtingumo ir investicijų grąžos analizės rezultatus.
29. Draudimo įmokų pakankamumo įvertinimo pagrindas yra rizikų, investicijų grąžos ir veiklos sąnaudų analizė.
30. Draudimo rizikų tyrimo pagrindu turi būti mirtingumo analizė pagal visus draudimo įmonės gyvybės draudimo duomenis bei šios analizės rezultatų palyginimas su naudojamomis aktuarinėmis prielaidomis apie mirtingumą. Atliekant mirtingumo analizę, turi būti atsižvelgta į mirtingumo nuokrypį nuo bendro šalies vidurkio (gali būti remiamasi viešai skelbiama informacija apie mirtingumą Lietuvoje, Aktuaro ataskaitoje nurodant informacijos šaltinį) dėl apdraustųjų atrankos efekto.
31. Aktuaro ataskaitoje turi būti pateiktas trumpas persidraudimo programos apibūdinimas (ar persidraudimas pakankamas, ar adekvačios persidraudimo įmokos), persidraudimo (taip pat ir finansinio) sutarčių, kurioms tenka didžioji dalis perduodamos rizikos, aprašymas: persidraudimo tipas, pasirinkimo galimybės. Rengiant persidraudimo programos efektyvumo ir persidraudimo pakankamumo analizę gali būti naudojami analogiški metodai kaip ir ne gyvybės draudime, tai yra dinaminė rizikų analizė ir žalų analizė.
32. Jeigu draudimo įmonė vykdo draudimo rūšių su draudėjų dalyvavimu pelne veiklą, tai Aktuaro ataskaitoje turi būti atlikta pelno paskirstymo pagal tokias draudimo sutartis analizė, atskleidžiant pelno paskirstymo metodus ir lyginant juos su sutartiniais įsipareigojimais.
33. Aktuaro ataskaitos tikslui pasiekti vyriausiasis aktuaras turi:
33.1. parengti pagrindinių grupių aprašymą (pagrindinių grupių aprašymo pavyzdys pateiktas Tvarkos aprašo 2 priedo G1 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 34 punkte);
33.2. atlikti įmokų pakankamumo įvertinimą, įskaitant:
33.2.1. rizikų analizę (rizikų analizės pavyzdys pateiktas Tvarkos aprašo 2 priedo G2 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 35 punkte);
33.2.2. investicijų grąžos analizę (investicijų grąžos analizės pavyzdys pateiktas Tvarkos aprašo 2 priedo G3 lentelėje, pastabos – Tvarkos aprašo 36 punkte);
34. Pastabos pagrindinių grupių aprašymui:
34.1. draudimo įmokos (už metus) ir draudimo sumos gali būti skirstomos ne tik pagal draudimo sumų dydžius, bet ir sutarčių trukmę, laikotarpį, likusį iki sutarties pabaigos, pagal tai, ar įmoka (draudimo suma) vienkartinė ar periodinė, kokia yra garantuojama palūkanų norma ir kitus draudimo sutarčių požymius;
34.2. pildydamas ataskaitą, draudimo sumų, įmokų ir draudimo išmokų suskaidymą pagal dydžius į atskirus sumų intervalus aktuaras pasirenka individuliai;
35. Pastabos rizikų analizei:
35.1. gyvybės draudimo rizikų tyrimo pagrindu turi būti mirtingumo analizė pagal visus draudimo įmonės gyvybės draudimo duomenis bei šios analizės rezultatų palyginimas su naudojamomis aktuarinėmis prielaidomis apie mirtingumą;
35.2. draudimo išmokas į atskiras rūšis aktuaras suskirsto individualiai, atsižvelgdamas į vykdomų draudimo grupių (pogrupių) ypatybes;
35.3. prognozuotos išmokos – tai suma, kurią draudikas buvo numatęs išmokėti per ataskaitinį laikotarpį pagal atitinkamą išmokos rūšį pagal draudimo įmokos dydžio apskaičiavimui naudotas ar kitas (išperkamųjų sumų atveju) aktuarines prielaidas. Jei sutartis nutraukta (nutrūkusi, pasibaigusi) per ataskaitinį laikotarpį arba sudaryta po ataskaitinio laikotarpio pradžios, apskaičiuojant planuotas išmokas, reikia atsižvelgti į trumpesnį nei ataskaitinis laikotarpis sutarties galiojimo laikotarpį. Anuitetų atveju rašoma anuitetų išmokų už metus suma (arba mažesnė, jei pradedama mokėti ne nuo metų pradžios ar išmokos baigtos mokėti nepasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, suma);
35.4. faktinės išmokos – tai sumos, kurias per ataskaitinį laikotarpį pagal atitinkamą išmokos rūšį išmokėjo draudikas, įskaitant žalos sureguliavimo sąnaudas. Anuitetų atveju rašoma pradėtų mokėti anuitetų išmokų už metus suma (arba mažesnė, jei pradedama mokėti ne nuo metų pradžios ar išmokos baigtos mokėti nepasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui, suma);
35.5. papildomai turi būti pateikta informacija apie:
36. Pastabos investicijų grąžos analizei:
36.1. šioje dalyje aktuaras pateikia informaciją tik apie draudimo rūšis, kuriose draudikas garantuoja draudėjui minimalų pelningumą;
37. Pastabos veiklos sąnaudų analizei:
37.1. planuotos sąnaudos – tai draudimo sąnaudų suma, kurią sudaro per metus pasirašytų draudimo įmokų (ar atskaitymų iš fondo gyvybės draudimo, susijusio su investiciniais fondais, atveju) dalis, skirta grynosioms veiklos sąnaudoms padengti. Planuotų sąnaudų suma nutrauktų (nutrūkusių, pasibaigusių) per ataskaitinį laikotarpį ir sudarytų po ataskaitinio laikotarpio pradžios sutarčių atveju apskaičiuojama atsižvelgiant į sutarčių galiojimo trukmę. Atliekant veiklos sąnaudų analizę, įsigijimo ir administracinės veiklos sąnaudos privalo būti detalizuotos atskirai;
37.2. papildomai pateikiama informacija apie metodus, kurie taikomi rezervuojant ateities sąnaudas (Metodikoje numatytais atvejais);
38. Techninių atidėjinių analizėje turi būti pateikta:
38.1. gyvybės draudimo matematinio techninio atidėjinio pakankamumo įvertinimas, apibendrinant mirtingumo, investicijų grąžos, sąnaudų ir pelno paskirstymo (sutartims su dalyvavimu pelne) analizės rezultatus;
38.2. prielaidų, naudojamų skaičiuojant atidėjinius bei nustatant tarifus ataskaitiniu laikotarpiu (palūkanų norma, mirtingumo, sergamumo tikimybiniai dydžiai), kilmė ir išvada apie jų patikimumą;
38.3. jei skaičiuojant atidėjinius naudojamas modifikuotas perspektyvinis grynųjų įmokų metodas, modifikacijos priežastys ir apibūdinimas. Jei gyvybės draudimo matematinis techninis atidėjinys mažinamas Zilmerio metodu, nurodyti, ar jis atitinka Metodikoje nurodytus apribojimus. Jei neatitinka, nurodyti priežastis;
38.4. jei sudarant gyvybės draudimo matematinį techninį atidėjinį naudojamas kitoks nei perspektyvinis grynųjų įmokų pagrindu metodas, nurodyti priežastis bei testus ar priemones, užtikrinančius, kad atidėjiniai atitiktų prisiimtus įsipareigojimus;
38.5. testai ar kitos priemonės, užtikrinančios, kad nė vienai draudimo sutarčiai nebūtų suformuotas neigiamas ar mažesnis už garantuotą išperkamąją sumą atidėjinys;
38.6. trumpas aprašymas, kaip nustatoma techninė palūkanų norma, kuri naudojama diskontuojant ateities įsipareigojimus ir būsimas įmokas;
38.7. trumpas aprašymas, kaip nustatant techninę palūkanų normą atsižvelgiama į valiutų skirtumus, jei įsipareigojimai prisiimti kitomis nei litas valiutomis;
Priedo pakeitimai:
Nr. N-35, 2009-01-20, Žin., 2009, Nr. 11-453 (2009-01-29), i. k. 10911DPNUTA0000N-35
Vyriausiojo aktuaro ataskaitos sudarymo tvarkos aprašo
1 priedas
N1 lentelė. DINAMINĖ RIZIKŲ ANALIZĖ
|
Draudimo grupė (pogrupis) |
|
|
|
Rizikų portfelio charakteristikos |
„N-2“ |
„N-2“ + „N-1“ |
„N-2“ + „N-1“ + „N“ |
|
Persidraudimo rezultatas |
||||||||||||||||||||
Sutarties įsigaliojimo metai |
Draudimo suma, Lt |
Rizikų (polisų, objektų) skaičius, perskaičiuotas į metines |
Pasirašytos įmokos |
Vidutinis tarifas |
Uždirbtos įmokos |
PĮTA |
Išmokos |
Išmokų sąnaudos |
Nuostolingumo rodiklis |
Uždirbtos įmokos |
PĮTA |
Išmokos |
Išmokų sąnaudos |
Nuostolingumo rodiklis |
Uždirbtos įmokos |
PĮTA |
Išmokos |
Išmokų sąnaudos |
Nuostolingumo rodiklis |
|
Uždirbtos įmokos |
Išmokų sąnaudos |
Nuostolingumo rodiklis |
|||
Nuo |
Iki |
vnt. |
% |
Lt |
% |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
|
Lt |
Lt |
% |
|
„N-2“ |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
„N-1“ |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
„N“ |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai:
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis,
PĮTA – perkeltų įmokų techninis atidėjinys.
N2 lentelė. ŽALŲ ANALIZĖ
|
Nagrinėjamas laikotarpis |
|
|
Skaičius |
Suma |
|
|
|
|
|||||||
Žalos dydis, Lt |
Žalos, praneštos ataskaitiniu laikotarpiu |
Vėliau praneštos žalos |
Iš viso |
Dalis |
Žalos, praneštos ataskaitiniu laikotarpiu |
Vėliau praneštos žalos |
Iš viso |
Dalis |
Vidutinė žala |
|
Perdraudiko dalis |
||
Nuo |
Iki |
vnt. |
vnt. |
vnt. |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
|
Lt |
% |
0 |
99 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
100 |
499 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
500 |
999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
1.000 |
1.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
2.000 |
4.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
5.000 |
9.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
... |
... |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
0 |
0 |
0 |
100% |
0 |
0 |
0 |
100% |
|
|
0 |
|
N3 lentelė. TECHNINIO REZULTATO ANALIZĖ
|
|
Draudimo grupė (pogrupis) |
|
||||
|
|
Ataskaitinis laikotarpis |
|||||
|
|
N-2 |
N-1 |
N |
|||
|
|
Bendra suma |
Perdraudikų dalis |
Bendra suma |
Perdraudikų dalis |
Bendra suma |
Perdraudikų dalis |
|
Pasirašytos įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
PĮTA pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
UŽDIRBTOS ĮMOKOS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Uždirbtos įmokos, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Išmokos |
|
|
|
|
|
|
|
Žalos sureguliavimo sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
Išieškotos sumos |
|
|
|
|
|
|
|
NITA pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
IŠMOKŲ SĄNAUDOS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Išmokų sąnaudos, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Įsigijimo sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
Atidėtų įsigijimų sąnaudų pasikeitimas |
|
|
|
|
|
|
|
Administracinės sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
Perdraudimo komisiniai ir perdraudikų pelno dalis |
|
|
|
|
|
|
|
GRYNOSIOS VEIKLOS SĄNAUDOS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Grynosios veiklos sąnaudos, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Grąžintos įmokos ir ĮGTA pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
Kitų techninių atidėjinių pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
Kitos techninės sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
TECHNINIS REZULTATAS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Techninis rezultatas, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Techninio rezultato ir uždirbtų įmokų, išskaičiavus perdraudikų dalį, santykis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|||
Rezultatai neišskaičiavus perdraudikų dalies |
Draudimo nuostolingumas |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
Veiklos sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
Kitų techninių sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
Sudėtinis sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
Rezultatai išskaičiavus perdraudikų dalį |
Draudimo nuostolingumas |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|||
Veiklos sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
||||
Kitų techninių sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
||||
Sudėtinis sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
Lentelėje vartojami sutrumpinimai:
PĮTA – perkeltų įmokų techninis atidėjinys.
NITA – numatomų išmokėjimų techninis atidėjinys.
ĮGTA – įmokų grąžinimo techninis atidėjinys.
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis.
N4 lentelė. NUMATOMŲ IŠMOKĖJIMŲ TECHNINIO ATIDĖJIMO PAKANKAMUMO ANALIZĖ
|
|
Numatomų išmokėjimų techninis atidėjinys*, mln. Lt |
|
Pakankamumas N-aisiais m., mln. Lt |
|
Pakankamumas N-taisiais m., % |
||||||||
N |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
||
Draudimo grupė/pogrupis |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
Iš viso: |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
N-1 |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
||
Draudimo grupė/pogrupis |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
Iš viso: |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
N-2 |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
||
Draudimo grupė/pogrupis |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
Iš viso: |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
* – Tokios pat struktūros lentelė gali būti naudojama vertinant numatomų išmokėjimų techninio atidėjimo bei jo sudedamųjų dalių pakankamumą.
Lentelėje vartojami sutrumpinimai:
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis.
Bruto – numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio bendra suma.
Neto – numatomų išmokėjimų techninis atidėjinys, išskaičiavus perdraudikų dalį.
Perdr – perdraudikų dalis numatomų išmokėjimų techniniame atidėjinyje.
Vyriausiojo aktuaro ataskaitos sudarymo tvarkos aprašo
2 priedas
G1 lentelė. PAGRINDINIŲ GRUPIŲ APRAŠYMAS
|
|
N |
|
N-1 |
|
N-2 |
|||||||||
|
|
Grupė (pogrupis) Nr. 1 |
Pogrupis (rūšis) Nr. 2 |
|
Grupė (pogrupis) Nr. 1 |
Pogrupis (rūšis) Nr. 2 |
|
Grupė (pogrupis) Nr. 1 |
Pogrupis (rūšis) Nr. 2 |
||||||
|
|
Vnt. |
Suma |
Vnt. |
Suma |
|
Vnt. |
Suma |
Vnt. |
Suma |
|
Vnt. |
Suma |
Vnt. |
Suma |
Draudimo įmokų (už metus) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
600 |
2.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.000 |
6.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.000 |
10.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo sumų pasiskirstymas, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
5.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.000 |
20.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
50.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100.000 |
500.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo išmokų pasiskirstymas, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
5.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.000 |
20.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
50.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100.000 |
500.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo išmokų dažnis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai:
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis.
G2 lentelė. ĮMOKŲ PAKANKAMUMAS. RIZIKŲ ANALIZĖ
Išmokų rūšis / Laikotarpis |
Prognozuotos išmokos, Lt |
Faktinės išmokos, Lt |
NITA pasikeitimas, Lt |
Rezultatas, Lt (3)-(4)-(5) |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
mirties atvejui |
N |
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
termino pabaigos atvejui |
N |
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
ligos atvejui |
N |
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
nelaimingų atsitikimų atvejui |
N |
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
anuitetai |
N |
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
išperkamosios sumos |
N |
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai:
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis.
G3 lentelė. ĮMOKŲ PAKANKAMUMAS. INVESTICIJŲ GRĄŽOS ANALIZĖ
Draudimo grupė (pogrupis) |
Garantuotos palūkanos, proc./ Laikotarpis |
Garantuotos palūkanos, Lt |
Pelno dalis draudėjams, Lt |
Investicinis pelnas iš draudimo techninių atidėjinių Lt |
Rezultatas, Lt
|
|
(6)-(4)-(5) |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
X |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
y |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
z |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai:
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis.
G4 lentelė. ĮMOKŲ PAKANKAMUMAS. VEIKLOS SĄNAUDŲ ANALIZĖ
Draudimo grupė (pogrupis) / Laikotarpis |
Planuotos veiklos sąnaudos, Lt |
Patirtos veiklos sąnaudos, Lt |
Sąnaudų dalies pasikeitimas techniniuose atidėjimuose, Lt |
Rezultatas, Lt |
|||||||
Įsigijimo |
Administracinės |
Įsigijimo |
Administracinės |
Įsigijimo |
Administracinės |
(3)-(5)-(7) |
(4)-(6)-(8) |
(9)+ (10) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
|
N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelėje naudojami sutrumpinimai:
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija, Nutarimas
Nr. N-35, 2009-01-20, Žin., 2009, Nr. 11-453 (2009-01-29), i. k. 10911DPNUTA0000N-35
Dėl Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijos 2005 m. gegužės 3 d. nutarimo Nr. N-81 "Dėl Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitos sudarymo tvarkos patvirtinimo" pakeitimo