Suvestinė redakcija nuo 2018-01-04 iki 2018-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 48-1602, i. k. 1052310ISAK0001V-97
Nauja redakcija nuo 2018-01-04:
Nr. 1V-878, 2017-12-21, paskelbta TAR 2018-01-03, i. k. 2018-00103
LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NUSIKALTIMŲ IR KITŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ PREVENCIJOS PROJEKTŲ IR BENDRUOMENIŲ INICIATYVŲ GEROSIOS PRAKTIKOS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2005 m. balandžio 8 d. Nr. 1V-97
Vilnius
Vykdydamas Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 13 d. nutarimu Nr. 370 „Dėl Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, 1.1.3 priemonę „organizuoti nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų (programų) konkursus ir skatinti jų autorius“:
1. Tvirtinu Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2005 m. balandžio 8 d.
įsakymu Nr. 1V-97
(Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministro 2017 m. gruodžio 21 d.
įsakymo Nr. 1V-878 redakcija)
NUSIKALTIMŲ IR KITŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ PREVENCIJOS
PROJEKTŲ IR BENDRUOMENIŲ INICIATYVŲ GEROSIOS PRAKTIKOS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkurso nuostatai (toliau – nuostatai) nustato nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkurso organizavimą, paraiškų teikimą nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkursui (toliau – konkursas), Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos vertinimo komisijos darbo organizavimą, nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų vertinimą bei šių projektų ir iniciatyvų rengėjų (toliau – rengėjai) skatinimo tvarką.
2. Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektas (toliau – projektas) nuostatuose suprantamas kaip visuma susietų veiklų, kuriomis siekiama užkirsti kelią nusikaltimams ir kitiems teisės pažeidimams, nustatant ir šalinant bendrąsias nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų priežastis bei sąlygas, taip pat individualiai veikiant asmenis, kurie linkę daryti nusikaltimus ir kitus teisės pažeidimus ar ateityje gali tapti tokių veikų aukomis, ir kurioms nustatomas tam tikras biudžetas ir įgyvendinimo laikotarpis.
3. Bendruomenės iniciatyva (toliau – iniciatyva) šiuose nuostatuose suprantama kaip savanoriška ir savarankiška bendruomenės veikla, skirta su viešojo saugumo užtikrinimu susijusioms problemoms bendruomenės gyvenamojoje vietovėje (jos dalyje ar keliose gyvenamosiose vietovėse) arba problemoms, kurios yra bendros kelioms bendruomenėms, spręsti.
4. Kitos nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos sodininkų bendrijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme apibrėžtas sąvokas.
5. Konkurso tikslai:
5.1. pabrėžti nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos svarbą ir skatinti projektų ir iniciatyvų, kuriais siekiama užkirsti kelią nusikaltimams ir kitiems teisės pažeidimams bei mažinti nusikalstamumą, rengimą ir vykdymą;
5.2. skatinti geriausių projektų ir iniciatyvų rengėjus, siekiant į nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją įtraukti kuo daugiau subjektų;
5.3. skatinti bendruomenių savarankiškumą užtikrinant bendruomenės saugumą, stiprinti jų narių sutelktumą ir tarpusavio pasitikėjimą, bendruomeninę veiklą;
5.4. skatinti bendruomenių ir gyventojų aktyvumą ir iniciatyvumą sprendžiant jiems aktualias su viešojo saugumo užtikrinimu susijusias problemas; įtraukti gyventojus, jų grupes ir savanoriškas organizacijas į veiklą, skirtą nusikalstamumui savo gyvenamojoje vietovėje mažinti ir gyvenimo kokybei gerinti;
6. Konkursą, siekdama nustatyti geriausią praėjusių metų šalies projektą ir iniciatyvą bei paskatinti rengėjus, kiekvienais metais organizuoja Vidaus reikalų ministerija.
7. Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos vertinimo komisija (toliau – komisija) savo darbe vadovaujasi nuostatais.
8. Lėšos rengėjams skatinti ir oficialiam rengėjų apdovanojimų renginiui organizuoti skiriamos iš einamųjų metų valstybės biudžeto asignavimų, skirtų Vidaus reikalų ministerijai.
9. Didžiausia galima skirti suma:
II SKYRIUS
KONKURSO OBJEKTAS IR DALYVIAI
11. Konkurso objektas – ne anksčiau kaip per praėjusius trejus kalendorinius metus, ėjusius prieš kalendorinius metus, kuriais skelbiamas konkursas vykdytas (-a) (baigtas (-a) vykdyti arba tebevykdomas (-a)) projektas, atitinkantis Vidaus reikalų ministerijos nurodytą konkurso temą (temas), ar iniciatyva.
12. Konkurso dalyviai:
12.1. konkursui projektus gali teikti valstybės ir savivaldybių institucijos bei įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, mokslo ir studijų institucijos, verslo subjektai, taip pat nuostatų 12.2 papunktyje nurodyti subjektai;
12.2. konkursui iniciatyvas gali teikti visos juridinio asmens statusą turinčios registruotos ir veikiančios:
III SKYRIUS
KONKURSO ORGANIZAVIMAS
14. Konkursas skelbiamas viešai Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje http://vrm.lrv.lt/. Skelbime nurodoma:
14.1. konkurso tema (-os), kurią (-ias) turi atitikti teikiami projektai (ši nuostata netaikoma iniciatyvoms);
16. Iki kiekvienų metų gegužės 1 d. komisija įvertina paraiškas ir pateikia vidaus reikalų ministrui pasiūlymus dėl rengėjų skatinimo.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
18. Konkursui pateikiama nuostatų 1 ir 2 prieduose nustatyto turinio paraiška, kuria atitinkamai aprašomi teikiami projektai ir iniciatyvos. Paraiška turi būti pasirašyta rengėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.
19. To paties rengėjo konkursui teikiamų paraiškų dėl skirtingų projektų ar iniciatyvų skaičius neribojamas, dėl vieno ir to paties projekto ar iniciatyvos pildoma viena paraiška. Jei rengėjas pateikia daugiau nei vieną paraišką dėl to paties projekto ar iniciatyvos, vertinama pirmiausiai pateikta paraiška.
20. Konkursui negali būti teikiama projekto ar iniciatyvos paraiška, už kurį (-ią) rengėjui jau buvo skirta premija nuostatų nustatyta tvarka. Projektas ar iniciatyva, kuris (-i) vykdomas (-a) kasmet ar tokiu dažniu, kad jau yra tapęs (-usi) tradicija, ir kurį (-ią) įgyvendindamas rengėjas iš esmės naudoja panašius metodus ir priemones, yra laikomas (-a) vienu tęstiniu projektu (iniciatyva).
21. Paraiška su lydraščiu turi būti pateikta Vidaus reikalų ministerijai vienu iš šių būdu:
22. Rengėjas lydraštyje turi pateikti sutikimą, kad jo visa paraiška būtų viešinama Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje. Rengėjas, kuris, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo nuostatomis, nesutinka skelbti viešai dalies pateiktoje paraiškoje esančios informacijos (pavyzdžiui, vaikų nuotraukų), kartu pateikia viešinimui skirtą elektroninę versiją (kompiuterinėje laikmenoje kartu su teikiama popierine paraiška arba elektroninio pašto adresu, nurodytu Vidaus reikalų ministerijos konkurso skelbime).
23. Popierinė paraiška teikiama voke, ant kurio yra nurodomas Vidaus reikalų ministerijos adresas, konkurso, kuriam teikiama paraiška, pavadinimas, rengėjo pavadinimas ir adresas.
24. Paraiška turi būti pateikta iki galutinės paraiškų teikimo dienos – einamųjų metų kovo 1 d. Jeigu paraiška siunčiama registruotu paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė nei galutinė paraiškų teikimo data. Tiesiogiai į Vidaus reikalų ministeriją pristatoma paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną iki nustatytos Vidaus reikalų ministerijos darbo dienos pabaigos.
25. Vidaus reikalų ministerijoje gautos paraiškos registruojamos Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 1V-558 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
V SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
26. Projektus ir iniciatyvas vertina ir pasiūlymus vidaus reikalų ministrui dėl rengėjų skatinimo teikia komisija, kurios sudėtį tvirtina vidaus reikalų ministras. Komisijos nariais gali būti Vidaus reikalų ministerijos, kitų ministerijų, įstaigų prie ministerijų, kitų suinteresuotų institucijų, tiesiogiai dalyvaujančių nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijoje, atstovai. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 7 asmenys.
27. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Nesančio komisijos pirmininko funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius.
28. Komisijos sekretorius:
28.1. per 10 darbo dienų po paskutinės paraiškų teikimo dienos įvertina, ar projektas ar iniciatyva konkursui yra pateikti tinkamų konkurso dalyvių, ar projektas ar iniciatyva yra vykdytas (-a) (baigtas (-a) vykdyti arba tebevykdomas (-a)) ne anksčiau kaip praėjusius trejus kalendorinius metus, ėjusius prieš kalendorinius metus, kuriais skelbiamas konkursas, ar projekto ar iniciatyvos paraiška atitinka nuostatų 18, 20–24 punktuose išdėstytus reikalavimus, ir apie atitiktį minėtiems reikalavimams, trūkstamus dokumentus ar informaciją ir kitas organizuojant konkursą svarbias aplinkybes informuoja komisiją;
28.2. komisijos pavedimu prašo rengėjų paaiškinti, papildyti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus bei patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;
28.3. informuoja rengėjus apie priimtus sprendimus dėl jų pateiktų projektų ar iniciatyvų įvertinimo ir rengėjų paskatinimo;
28.4. rengia vidaus reikalų ministro įsakymo dėl konkurso dalyvių paskatinimo projektą, kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;
30. Komisijos sprendimai priimami dalyvaujant ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių atviru balsavimu paprasta balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, galutinį sprendimą priima komisijos pirmininkas (jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas). Komisijos sprendimai įforminami protokolu.
31. Komisijos nariams apie posėdį elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas praneša komisijos sekretorius. Kartu su pranešimu komisijos nariams jis pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais.
32. Tarp posėdžių komisijos veiklos einamieji klausimai gali būti aptariami ir narių nuomonė išdėstoma elektroniniu paštu.
33. Komisija iki einamųjų metų gegužės 1 d. įvertina pateiktus projektus ir iniciatyvas, išrenka geriausią projektą ir iniciatyvą, parengia pasiūlymus dėl rengėjų skatinimo ir pateikia juos vidaus reikalų ministrui.
34. Komisija nuostatų 30 punkte nustatyta tvarka gali priimti sprendimą atmesti paraišką ir nevertinti projekto ar iniciatyvos, jeigu:
34.2. projektas ar iniciatyva yra baigtas (-a) vykdyti anksčiau kaip per praėjusius trejus kalendorinius metus, ėjusius prieš kalendorinius metus, kuriais skelbiamas konkursas;
34.3. paraišką pateikė rengėjas, kuris nepatenka į nuostatų 12 punkte nurodytą konkurso dalyvių grupę;
34.6. rengėjas komisijos nustatytu laiku nepateikė paraiškoje pateiktos informacijos paaiškinimo, papildymo ar patikslinimo;
35. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos komisijos nario (-ių) sprendimui, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti nuo atitinkamos paraiškos vertinimo proceso apie priežastis informuodamas (-i) komisijos pirmininką komisijos posėdžio metu.
VI SKYRIUS
INICIATYVŲ VERTINIMAS
37. Tinkamomis paskatinti laikomos iniciatyvos, prisidedančios prie:
37.2. viešojo saugumo užtikrinimo bendruomenės gyvenamojoje teritorijoje (jos dalyje ar keliose gyvenamosiose vietovėse);
38. Komisija iniciatyvas vertina pagal šiuos kriterijus:
38.1. iniciatyva yra skirta nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičiui mažinti, viešajam saugumui užtikrinti ir (arba) bendruomenės sutelktumo ir gyventojų saugumo jausmui didinti;
38.2. bendruomenei iniciatyvos teikiama nauda, teigiamas poveikis visuomenės ir (arba) gyvenamosios vietovės saugumui;
38.3. iniciatyva įgyvendinama bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, kitomis bendruomenėmis;
39. Komisija iniciatyvas vertina nuo 0 iki 50 balų, atitiktis kiekvienam kriterijui vertinamas skalėje nuo 0 iki 10 balų (0 – visiškai neatitinka, 10 – visiškai atitinka), atsižvelgiant į jos atitiktį kriterijui.
40. Tuo atveju, jei po vertinimo daugiausia balų surinkusios iniciatyvos gauna vienodą įvertinimą, geriausia iniciatyva išrenkama balsuojant komisijos nariams, kiekvienam iš jų suteikiant galimybę skirti po papildomą vieną balą, komisijos nario nuomone, geresnei iniciatyvai – geriausia pripažįstama daugiau balų surinkusi iniciatyva.
VII SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS
41. Komisija projektus vertina pagal šiuos bendruosius kriterijus:
41.1. projektas turi būti skirtas nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų skaičiui mažinti ir (arba) gyventojų saugumo jausmui, pasitikėjimui teisėsaugos institucijomis didinti;
41.2. projektas turi būti įvertintas pačių projekto rengėjų ar nepriklausomų ekspertų ir turi būti pasiekti visi arba bent dauguma projekto tikslų;
41.3. projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, į prevencinę veiklą siekiama įtraukti visuomenę ar jos grupes;
42. Komisija projektų atitiktį bendriesiems kriterijams vertina pagal kriterijus, nurodytus nuostatų 3 priede.
44. Tuo atveju, jei po vertinimo daugiausia balų surinkę projektai gauna vienodą įvertinimą, geriausias projektas išrenkamas balsuojant komisijos nariams, kiekvienam iš jų suteikiant galimybę skirti po papildomą vieną balą, komisijos nario nuomone, geresniam projektui – geriausiu pripažįstamas daugiau balų surinkęs projektas.
VIII SKYRIUS
PROJEKTŲ IR INICIATYVŲ RENGĖJŲ SKATINIMAS
46. Konkursą laimėjusio projekto ir iniciatyvos rengėjui vidaus reikalų ministro įsakymu skiriama iki 2000 Eur premija, kuri pervedama į rengėjo nurodytą banko sąskaitą.
47. Be šios premijos, vidaus reikalų ministras, įvertinęs komisijos pasiūlymus, kitiems konkurso dalyviams gali skirti ne didesnes kaip 600 Eur paskatinamąsias premijas, kurios pervedamos į jų nurodytas banko sąskaitas.
48. Konkursą laimėjusio projekto ir iniciatyvos rengėjai bei paskatinamąsias premijas gavę konkurso dalyviai, o komisijos pasiūlymu ir kiti projektų rengėjai apdovanojami vidaus reikalų ministro padėkos raštais. Apdovanojimams įteikti gali būti organizuojamas oficialus apdovanojimų renginys.
49. Konkurso rezultatai skelbiami Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje (http://vrm.lrv.lt/), vidaus reikalų ministrui priėmus sprendimą dėl projektų ir iniciatyvų rengėjų skatinimo. Konkursą laimėjusio projekto ir iniciatyvos rengėjai, konkurso dalyviai, kuriems skiriamos paskatinamosios premijos, ir vidaus reikalų ministro padėkos raštais apdovanojami projektų rengėjai apie konkurso rezultatus informuojami raštu.
50. Konkursą laimėjęs projektas gali būti teikiamas Europos nusikaltimų prevencijos apdovanojimų konkursui, kurį kasmet organizuoja Europos nusikalstamumo prevencijos tinklas, jei atitinka konkurso skelbiamą temą. Kiti projektai ir iniciatyvos gali būti siūlomi kitiems tarptautiniams apsikeitimo teigiama patirtimi renginiams, pirmenybę teikiant geriausiai įvertintiems.
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1V-878, 2017-12-21, paskelbta TAR 2018-01-03, i. k. 2018-00103
Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkurso nuostatų
1 priedas
PROJEKTO, TEIKIAMO NUSIKALTIMŲ IR KITŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ PREVENCIJOS PROJEKTŲ IR BENDRUOMENIŲ INICIATYVŲ GEROSIOS PRAKTIKOS KONKURSUI, PARAIŠKOS APRAŠAS
3. Projekto rengėjo (-ų) pavadinimas, juridinio asmens kodas, adresas, telefonai, el. pašto adresas, banko sąskaita.
4. Informacija apie projektą:
4.1. projekto pradžios data (metai-mėnuo-diena), (numatoma) projekto pabaigos data (metai-mėnuo-diena);
4.2. informacija apie tai, kaip projektu prisidedama prie nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos ir (arba) nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičiaus ar nusikaltimų baimės mažinimo (iki 150 žodžių);
4.3. informacija apie tai, kaip projektu prisidedama prie gyventojų informuotumo apie nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją didinimo (iki 150 žodžių);
4.8. nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos mechanizmo (-ų), naudojamų projekte, aprašymas (iki 150 žodžių);
4.14. projekto rezultatai:
4.14.1. informacija apie tai, ar buvo daromas (yra planuojamas) proceso vertinimas. Jei taip, kokie proceso rodikliai buvo nustatyti, kas atliko (atliks) vertinimą (viduje ar iš šalies) ir kokie buvo pagrindiniai rezultatai (iki 300 žodžių);
4.14.2. informacija apie tai, ar buvo atliktas (yra planuojamas) rezultatų ar poveikio vertinimas. Jei taip, kokie projekto rezultato rodikliai buvo nustatyti, kas atliko (atliks) vertinimą (viduje ar iš šalies), koks duomenų ir vertinimo metodas buvo (bus) naudojamas, kokie buvo pagrindiniai rezultatai (iki 300 žodžių);
4.15. paaiškinimas, kodėl projektas gali būti vadinamas naujovišku pagal savo metodus ar priemones (iki 150 žodžių);
4.16. paaiškinimas, kodėl projektą būtų galima įgyvendinti kitame kontekste (pavyzdžiui, kitoje savivaldybėje, šalyje), įskaitant informaciją apie tai:
4.17. Kur galima rasti daugiau informacijos apie projektą? Pateikiamos nuorodos į projekto svetainę ar internete esančius pranešimus bei publikacijas apie projektą (įskaitant užsienio kalbomis);
Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkurso nuostatų
2 priedas
INICIATYVOS, TEIKIAMOS NUSIKALTIMŲ IR KITŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ PREVENCIJOS PROJEKTŲ IR BENDRUOMENIŲ INICIATYVŲ GEROSIOS PRAKTIKOS KONKURSUI, PARAIŠKOS APRAŠAS
1. Informacija apie iniciatyvos rengėją:
2. Informacija apie iniciatyvą:
2.3. iniciatyvos aprašymas: pagrindinės veiklos (priemonės), etapai (jei yra), įgyvendinimo laikotarpis (pradžia, pabaiga, įgyvendinama nuolat), iniciatyvos įgyvendinimo vieta ir kita susijusi aktuali informacija;
2.4. informacija apie tai, kaip iniciatyva prisidedama prie nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičiaus mažinimo, viešojo saugumo užtikrinimo ir (arba) bendruomenės sutelktumo ir gyventojų saugumo jausmo didinimo;
2.5. aprašoma bendruomenei iniciatyvos teikiama nauda, teigiamas poveikis visuomenės ir (arba) gyvenamosios vietovės saugumui;
2.6. informacija apie tai, ar iniciatyva įgyvendinama bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, kitomis bendruomenėmis (jei taip, su kokiais ir kaip jie yra įsitraukę);
2.7. paaiškinimas, kodėl iniciatyvą būtų galima pakartoti arba vykdyti kitose gyvenamosiose vietovėse, įskaitant informaciją apie tai:
Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų ir bendruomenių iniciatyvų gerosios praktikos konkurso nuostatų
3 priedas
PROJEKTŲ ATITIKTIES BENDRIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMO KRITERIJAI
Eil. Nr. |
Kriterijaus apibūdinimas |
Skiriami balai ir rekomendacijos dėl vertinimo |
1. |
Projektas turi būti skirtas nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų skaičiui mažinti ir (arba) gyventojų saugumo jausmui, pasitikėjimui teisėsaugos institucijomis didinti |
|
1.1. |
Projekto atitiktis pasirinktai konkurso temai |
Nuo 0 iki 2 balų. Vertintina 2 balais, kai projektas visiškai atitinka pasirinktą konkurso temą. Vertintina 1 balu, kai projektas labiau atitinka pasirinktą konkurso temą, nei neatitinka. Vertintina 0 balų, kai projektas iš esmės neatitinka pasirinktos tų metų temos. Projektas, įvertintas 0 balų, toliau nevertinamas. |
1.2. |
Projektas yra skirtas nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičiui mažinti |
Nuo 0 iki 2 balų. Vertintina 2 balais, kai projekto tikslais ir uždaviniais yra aiškiai siekiama mažinti nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičių. Vertintina 1 balu, kai suformuluoti projekto tikslai ir uždaviniai nėra pakankamai konkretūs, kad būtų matyti siekis mažinti nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičių. Vertintina 0 balų, kai projekto tikslais ir uždaviniais nėra siekiama mažinti nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų skaičių. |
1.3. |
Projektas prisideda prie visuomenės informuotumo apie nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją |
Nuo 0 iki 1 balo. Vertintina 1 balu, kai projektas prisideda prie visuomenės informuotumo apie nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją. Vertintina 0 balų, kai projektas neprisideda prie visuomenės informuotumo apie nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją. |
2. |
Projektas turi būti įvertintas pačių projekto rengėjų ar nepriklausomų ekspertų ir turi būti pasiekti visi arba bent dauguma projekto tikslų |
|
2.1. |
Esamos situacijos (problemos) analizė |
Nuo 0 iki 3 balų. Vertintina 3 balais, kai yra pateikta konkreti ir su projekto sprendžiama problema susijusi esamos situacijos (problemos) analizė. Vertintina 0 balų, kai esamos situacijos (problemos) analizės nėra pateikta. |
2.2. |
Konkrečių tikslų ir uždavinių suformulavimas |
Nuo 0 iki 3 balų. Vertintina 3 balais, kai suformuluotas aiškus į konkrečius rezultatus orientuotas tikslas ir uždaviniai. Tikslas ir uždaviniai atitinka tikslinės projekto grupės specifiką ir poreikius. Vertintina 0 balų, kai tikslas ir uždaviniai nėra suformuluoti arba suformuluoti neaiškiai, nėra pakankamai konkretūs, neatitinka tikslinės grupės specifikos ir poreikių. |
2.3. |
Susijusių projekto proceso rodiklių nustatymas |
Nuo 0 iki 4 balų. Vertintina 4 balais, kai yra nustatyti trys ir daugiau susijusių proceso rodiklių. Vertintina 2 balais, kai yra nustatyti vienas ar du susijusių proceso rodiklių. Vertintina 0 balų, kai jokie proceso rodikliai nėra nustatyti. |
2.4. |
Susijusių projekto rezultatų rodiklių nustatymas |
Nuo 0 iki 4 balų. Vertintina 4 balais, kai yra nustatyti trys ir daugiau susijusių rezultatų rodiklių. Vertintina 2 balais, kai yra nustatyti vienas ar du susijusių rezultatų rodiklių. Vertintina 0 balų, kai jokie rezultatų rodikliai nėra nustatyti. |
2.5. |
Ryšys su teorija ir empiriniais tyrimais (pateiktas teorinis pasirinkto prevencijos būdo pagrindimas) |
Nuo 0 iki 3 balų. Vertintina 3 balais, kai pasirinktų prevencijos būdo ir priemonių tinkamumas tikslinei grupei yra pagrįstas tiek teoriškai, tiek empiriniais tyrimais. Vertintina 1,5 balu, kai pasirinktų prevencijos būdo ir priemonių tinkamumas tikslinei grupei yra pagrįstas arba teoriškai, arba empiriniais tyrimais. Vertintina 0 balų, kai pasirinktų prevencijos būdo ir priemonių tinkamumas tikslinei grupei nėra pagrįstas nei teoriškai, nei empiriniais tyrimais. |
2.6. |
Nusikaltimų prevencijos mechanizmų nustatymas (yra nustatyti keli (du ir daugiau) nusikaltimų prevencijos mechanizmai, pateiktas paaiškinimas, kaip pasirinktas metodas veikia mažindamas esamą nusikaltimų lygį ar užkirsdamas jiems kelią) |
Nuo 0 iki 2 balų. Vertintina 2 balais, kai du ir daugiau nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos mechanizmai yra nustatyti. Vertintina 1 balu, kai yra nustatytas tik vienas nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos mechanizmas. Vertinta 0 balų, kai nėra nustatyta nė vieno nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos mechanizmo. |
2.7. |
Projekto veiksmingumo (rezultatyvumo) nustatymas |
Nuo 0 iki 3 balų. Vertintina 3 balais, kai yra atliktas arba numatytas (vykdomiems projektams) projekto rezultatų vertinimas pagal nustatytus tikslus, uždavinius ir rodiklius, vertinimas atliktas ar jį numatoma atlikti taikant tyrimo metodus (pvz., kiekybines ar kokybines apklausas), statistinius duomenis ir pan., išsamiai aprašyti vertinimo metodai, pagrįstas jų pasirinkimas. Vertintina 2 balais, kai yra atliktas arba numatytas (vykdomiems projektams) projekto rezultatų vertinimas pagal nustatytus tikslus, uždavinius ir rodiklius, vertinimas atliktas ar jį numatoma atlikti taikant tyrimo metodus (pvz., kiekybines ar kokybines apklausas), statistinius duomenis ir pan., tačiau nėra pagrįstas konkrečių metodų pasirinkimas ir (arba) jie nėra išsamiai aprašyti. Vertintina 1 balu, kai projekte numatytas projekto rezultatų vertinimas, tačiau nėra įvardyti ir (ar) išsamiai aprašyti konkretūs vertinimo metodai ir (ar) būdai, pasirinkti vertinimo metodai tik iš dalies tinkami nustatytų tikslų, uždavinių, rodiklių pasiekimui įvertinti. Vertintina 0 balų, kai projekte nenumatytas projekto rezultatų vertinimas. |
2.8. |
Sąnaudų ir naudos analizė |
Nuo 0 iki 2 balų. Vertintina 2 balais, kai buvo atlikta sąnaudų ir naudos analizė. Vertintina 0 balų, kai sąnaudų ir naudos analizės atlikta nebuvo. |
3. |
Projektas įgyvendinamas bendradarbiaujant su socialiniais partneriais, į prevencinę veiklą siekiama įtraukti visuomenę ar jos grupes |
|
3.1. |
Socialinių partnerių įtraukimas |
Nuo 0 iki 3 balų. Vertintina 3 balais, kai įtraukti 2 ir daugiau socialinių partnerių bei savanoriai ir (arba) bendruomenė. Vertintina 2 balais, kai įtraukti 2 ir daugiau socialinių partnerių. Vertintina 1 balu, kai įtrauktas bent vienas socialinis partneris. Vertintina 0 balų, kai socialiniai partneriai nėra įtraukti. |
4. |
Projektą galima pakartoti arba vykdyti kitiems subjektams |
|
4.1. |
Projekto pakartojimo galimybės (yra pateikta pakankamai informacijos, kad projektą būtų galima įgyvendinti kitame kontekste (pavyzdžiui, kitoje savivaldybėje, šalyje), išliekamoji vertė |
Nuo 0 iki 2 balų. Vertintina 2 balais, kai projektas turi išliekamąją vertę, projektą galima pakartoti arba vykdyti kitiems subjektams. Vertintina 1 balu, kaip projektą galima pakartoti arba vykdyti kitiems subjektams, tačiau projektas neturi išliekamosios vertės. Vertintina 0 balų, kaip nėra tęstinumo galimybių, projektas neturi išliekamosios vertės. |
5. |
Projekto novatoriškumas, naujų metodų ir priemonių taikymas |
|
5.1. |
Projektas yra novatoriškas, yra taikomi nauji metodai ir priemonės |
Nuo 0 iki 3 balų. Vertintina 3 balais, kai įgyvendinant projektą taikomi inovatyvūs metodai: projekto priemonės ir metodai, anksčiau netaikyti įgyvendinant atitinkamų nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencinius projektus. Vertintina 2 balais, kai įgyvendinant projektą taikomi iš dalies inovatyvūs metodai: projekto veiklos nėra naujos įgyvendinant atitinkamų nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencinius projektus, tačiau taikomi nauji darbo su tiksline grupe metodai. Vertintina 1 balu, kai projekto veiklos ir metodai nėra inovatyvūs, tačiau atitinka tikslinę grupę ir jos poreikius. Vertintina 0 balų, kai projekto veiklos ir metodai nėra inovatyvūs. |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas
Nr. 1V-21, 2007-01-19, Žin., 2007, Nr. 10-401 (2007-01-25), i. k. 1072310ISAK0001V-21
Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. 1V-97 "Dėl Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų (programų) konkurso nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas
Nr. 1V-4, 2011-01-10, Žin., 2011, Nr. 7-258 (2011-01-18), i. k. 1112310ISAK00001V-4
Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. 1V-97 "Dėl Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų (programų) konkurso nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas
Nr. 1V-519, 2014-07-31, paskelbta TAR 2014-07-31, i. k. 2014-10714
Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. 1V-97 „Dėl Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų (programų) konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas
Nr. 1V-150, 2015-03-05, paskelbta TAR 2015-03-05, i. k. 2015-03408
Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. 1V-97 „Dėl Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų (programų) konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija, Įsakymas
Nr. 1V-878, 2017-12-21, paskelbta TAR 2018-01-03, i. k. 2018-00103
Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2005 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. 1V-97 „Dėl Nusikaltimų ir kitų teisės pažeidimų prevencijos projektų (programų) konkurso nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo