Nutarimas paskelbtas: Žin., 1992, Nr. 29-858
Neoficialus nutarimo tekstas
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
1992 m. liepos 22 d. Nr. 585
Vilnius
Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:
1. Patvirtinti Ekonomikos ir privatizacijos instituto įstatus (pridedama).
2. Skirti iš 1992 metų Lietuvos valstybės biudžeto Ekonomikos ir privatizacijos institutui 3900 tūkst. rublių ir nustatyti 80 etatinių vienetų.
3. Pritarti Ekonomikos ir privatizacijos instituto steigimo tarybos pasiūlymui skirti instituto direktoriumi V.Pakalniškį.
4. Pavesti Ekonomikos ir privatizacijos institutui parengti ir iki 1992 m. gruodžio 20 d. pateikti Lietuvos mokslo tarybai pasiūlymus dėl šio instituto reorganizavimo į valstybinį mokslo institutą.
Punkto pakeitimai:
Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko pavaduotojas A.Dobravolskas
__________________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1992 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 585
1. Ekonomikos ir privatizacijos institutas (toliau vadinama - institutas) yra valstybinė mokslo įstaiga. Instituto veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, potvarkiais ir kitais normatyviniais aktais bei šiais įstatais, parengtais pagal Tipinius valstybinės mokslo įstaigos įstatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 283 "Dėl Tipinių valstybinės mokslo įstaigos įstatų tvirtinimo" (Žin., 1991, Nr. 23-625; Nr. 26-708).
2. Institutas yra juridinis asmuo, turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu, taip pat atsiskaitomąsias sąskaitas Lietuvos ir užsienio bankuose ir savarankišką balansą.
3. Instituto steigėjas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
4. Instituto adresas:
Vilnius, A.Goštauto g. 11.
5. Institutas atlieka ekonominius ir socialinius mokslinius tyrimus, vykdo steigėjo užsakymus bei komercines ūkines sutartis, plėtoja ekonomikos mokslą atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos ūkio poreikius ir užsienio mokslo patirtį.
6. Institutas disponuoja valstybės perduotu jam valdyti ir naudotis valstybiniu turtu.
7. Svarbiausias instituto veiklos uždavinys - vykdyti ekonominius mokslinius tyrimus, kuriuos užsako Lietuvos Respublikos Vyriausybė, ministerijos arba kiti valstybinės valdžios ir valdymo organai.
8. Vykdydamas steigėjo užsakymą, institutas:
8.1. analizuoja Lietuvos Respublikos ūkio būklę ir prognozuoja jo raidos variantus;
8.2. tiria Lietuvos Respublikos ūkio šakų struktūrą ir rengia jo restruktūrizavimo bei prioritetinių krypčių projektus;
8.3. rengia pasiūlymus dėl valstybinės investicijų politikos;
8.4. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl monetarinės politikos, atlieka reikiamus tyrimus šioje srityje;
8.5. nagrinėja infliacijos priežastis ir teikia antiinfliacinių sprendimų projektus;
8.6. teikia pasiūlymus, kaip tobulinti fiskalinę sistemą;
8.7. rengia kilnojamojo ir nekilnojamojo turto įvertinimo metodiką;
8.8. analizuoja privatizavimo būdus ir metodus;
8.9. rengia nuosavybės santykių transformavimo teisinio pagrindimo medžiagą.
9. Institutas, įvykdęs steigėjo įpareigojimus, savarankiškai planuoja kitą savo (be kita ko, ir neturinčią nuolatinio pobūdžio komercinę) veiklą.
Savo veiklą institutas plėtoja naudodamasis įvairiais finansiniais ištekliais, kuriuos numato Lietuvos Respublikos įstatymai, taip pat turimais intelektualiniais ištekliais.
10. Iš instituto veiklos gauto apmokestinamojo pelno atskaitomas pelno mokestis pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus mokesčių tarifus. Likęs pelnas skiriamas instituto veiklai plėtoti, instituto mokslininkams ir kitiems darbuotojams skatinti, jų darbo, buities ir poilsio sąlygoms gerinti, taip pat kitoms privalomoms įmokoms bei tikslams.
11. Institutas, vykdydamas jam pavestą uždavinį:
11.1. veikia bet kuria užsakovams priimtina forma, jeigu tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymų, šių įstatų ir steigėjo nustatytos mokslinio tyrimo darbų finansavimo tvarkos;
11.2. neatlygintinai valdo ir naudoja steigimo (perregistravimo) aktu jam perduotą valstybinį turtą, skirtą ne komercinei veiklai, jį tausoja bei gausina;
11.3. savarankiškai nustato savo organizacinę struktūrą ir ryšius su kitais (taip pat su užsienio) partneriais, steigia nuolatinius ar laikinus padalinius, filialus, bendras įstaigas, įmones ar atstovybes;
11.4. nustato savo produkcijos ir teikiamų paslaugų kainas, įkainius bei tarifus, darbo apmokėjimo sistemas, išskyrus tuos atvejus, kai šiuos klausimus reguliuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti normatyviniai aktai arba kai produkcija ir paslaugos teikiami steigėjui - Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
11.5. naudoja savo nuožiūra instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo rezultatus, jeigu tai nepažeidžia autoriaus teisių ir Lietuvos Respublikos įstatymų;
11.6. turi Lietuvos ir užsienio bankų įstaigose savo sąskaitas ir naudoja jose esančias lėšas;
11.7. rūpinasi instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo, buities ir poilsio sąlygomis, padeda jų šeimoms;
11.8. nustatytąja tvarka remia valstybinius mokslo ir studijų bei kitus fondus arba steigia savus fondus.
12. Institutas arba jo padaliniai, spręsdami mokslo, ūkinius ar socialinius uždavinius, gali vienytis su kitomis įstaigomis, įmonėmis ar jų padaliniais, užmegzti nuolatinius arba laikinus asociacinius ryšius, kurių sąlygos ir galiojimo laikas numatomi sutartyse, pasirašomose ir registruojamose Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
13. Institutas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus tvarko ūkinės-finansinės veiklos apskaitą, teikia valstybinės valdžios ir valdymo organams informaciją, kurios reikia instituto pelno mokesčiui nustatyti ir valstybinei finansinei apskaitai užtikrinti.
14. Institutas organizuoja savo raštvedybos ir dokumentų tvarkymą, saugojimą, naudojimą bei perdavimą valstybiniams archyvams Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
15. Institutas gali turėti ir kitų teisių bei pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir šiems įstatams.
16. Instituto turtą sudaro intelektualinio darbo produktai (kiek tai nepažeidžia autoriaus teisių), pastatai, kitas nekilnojamasis bei kilnojamasis turtas, finansiniai ištekliai, vertybiniai popieriai bei kitos įstatymų nedraudžiamos turėti vertybės. Valstybė perduoda institutui valdyti ir naudoti valstybinį turtą, o institutas šį turtą naudoja Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
17. Instituto turtinė atsakomybė yra ribota, jis neatsako už steigėjo bei instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų įsipareigojimus.
18. Instituto valdymo organai yra instituto taryba (toliau vadinama - taryba) ir direktorius, kuris atsiskaito visuotiniam darbuotojų susirinkimui (konferencijai) ir steigėjui.
19. Svarbiausieji tarybos uždaviniai yra:
19.1. teikti direktoriui pasiūlymus dėl instituto organizacinės struktūros ir mokslinės veiklos krypčių formavimo, išlaidų sąmatos, darbo apmokėjimo bei pelno paskirstymo principų;
19.2. vertinti instituto nagrinėjamų temų (atliekamų darbų) rezultatus;
19.3. nustatyti renkamųjų pareigų kvalifikacinius reikalavimus ir rinkti mokslininkus (specialistus) vakuojančioms konkursinėms vietoms užimti;
19.4. teikti steigėjui išvadas dėl direktoriaus kandidatūros;
19.5. spręsti instituto mokslininkų, kitų darbuotojų bei administracijos ginčus, susijusius su mokslo darbų vykdymu;
19.6. nustatyti nuolatinių ar laikinų asociacinių ryšių pobūdį ir pagrindines kryptis, tvirtinti asociacines sutartis.
20. Tarybą sudaro septyni nariai, iš jų šeši renkami iš instituto darbuotojų, vieną (iš kitų mokslo įstaigų specialistų bei mokslininkų) skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kuri taip pat nustato kandidatui į tarybos narius keliamus reikalavimus.
21. Tarybos narių - instituto darbuotojų rinkimus organizuoja direktorius (prieš mėnesį iki tarybos įgaliojimų pabaigos), o reorganizuojant institutą - steigėjas (paskelbus apie instituto reorganizavimą). Tarybos narių - instituto darbuotojų rinkimams organizuoti direktorius skiria rinkiminę komisiją.
22. Kandidatu į renkamus tarybos narius gali būti iškeltas arba pats pasisiūlyti kiekvienas asmuo nepriklausomai nuo darbovietės, jeigu jo savybės atitinka kandidatui į tarybos narius keliamus reikalavimus.
23. Tarybos narius slaptu balsavimu renka instituto mokslininkai.
24. Taryba išsirenka iš savo narių pirmininką ir sekretorių ir dirba pagal savo patvirtintą reglamentą.
25. Įgaliojimai tarybai suteikiami dvejiems metams.
26. Instituto direktorių, tarybai pritarus, penkeriems metams skiria ir nustato jam atlyginimą steigėjas. Instituto direktorius turi būti mokslininkas.
27. Instituto tarybai pateikus motyvuotą pasiūlymą, direktorius steigėjo sprendimu gali būti atšauktas prieš laiką.
28. Direktoriaus pavaduotojus skiria ir jų kompetenciją nustato instituto direktorius. Direktoriaus pavaduotojai, atsakingi už mokslinę veiklą, turi būti mokslininkai, ir juos skiriant būtina atsižvelgti į tarybos nuomonę.
29. Direktorius vykdo šias funkcijas:
29.1. vadovauja ir atstovauja institutui, atsako už jo veiklą, formuoja instituto administraciją ir skelbia mokslininkų (specialistų) konkursus vakuojančioms vietoms užimti, priima darbuotojus pagal samdos sutartis, nustato jų atlyginimus.
29.2. formuoja instituto valdymo struktūrą, sudaro darbuotojų pareigų sąrašus;
29.3. priima sprendimus visais instituto veiklos klausimais.
30. Direktorius ne rečiau kaip dukart per metus kviečia visuotinį darbuotojų susirinkimą (konferenciją), kuriame informuoja apie instituto veiklą.
31. Visuotinis darbuotojų susirinkimas renka dvejiems metams socialinės apsaugos komisiją ir tvirtina jos nuostatus. Ši komisija rūpinasi instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, socialinėmis bei teisinėmis jų garantijomis.
32. Visuotinis darbuotojų susirinkimas renka dvejiems metams revizijos komisiją (iš trijų asmenų) komercinei ūkinei instituto veiklai tikrinti. Kartą per metus revizijos komisija atsiskaito visuotiniam darbuotojų susirinkimui.
Direktorius revizijos komisijos prašymu privalo pateikti dokumentus, susijusius su instituto veikla, taip pat sudaryti sąlygas patikrinti institute esančius dokumentus, vertybinius popierius, prekes, materialinius išteklius ir kitas vertybes.
Revizijos komisijos nariai privalo saugoti komercines paslaptis, kurias sužino, kontroliuodami instituto veiklą.
33. Be tarybos sutikimo draudžiama atleisti tarybos ar revizijos komisijos narį iš darbo arba skirti jam drausminę nuobaudą.
34. Darbo santykius institute reglamentuoja:
34.1. Lietuvos Respublikos darbo įstatymų kodeksas, Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymas bei kiti Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai bei potvarkiai ir kolektyvinė sutartis;
34.2. šie įstatai ir vidaus tvarkos taisyklės.
35. Mokslo darbuotojų pareigos užimamos konkurso būdu.
36. Konkursą vakuojančioms vietoms užimti skelbia direktorius.
Konkursui rengti iš tarybos narių ir instituto darbuotojų sudaroma komisija. Rinkimai ir jų sąlygos skelbiami viešai ne vėliau kaip prieš mėnesį iki rinkimų pradžios. Komisijoje turi būti bent vienas padalinio, kuriame dirbs mokslininkas, atstovas.
37. Sutartį su laimėjusiu konkursą mokslininku direktorius sudaro penkeriems metams.
Pasibaigus konkurso būdu sudarytos sutarties galiojimo laikui, darbo sutartis sėkmingai dirbusiems mokslininkams (išskyrus padalinių vadovus) tarybos sprendimu gali būti pratęsta be konkurso dar vienai kadencijai.
38. Instituto mokslininkai turi teisę:
38.1. dalyvauti įvairiuose profesiniuose ir visuomeniniuose mokslininkų susivienijimuose ir organizacijose (tarp jų ir užsienyje);
38.2. dalyvauti konferencijose, simpoziumuose, taip pat konkursuose mokslo programoms vykdyti bei mokslo ir studijų fondų paramai gauti;
38.3. dalyvauti konkursuose, kad galėtų stažuotis Lietuvoje ir užsienyje;
38.4. skelbti savo mokslinius darbus;
38.5. dalyvauti priimant sprendimus dėl instituto valdymo organų rinkimo ir mokslinės veiklos krypčių formavimo;
38.6. gauti iš valstybinių įstaigų informaciją, kurios reikia moksliniam darbui.
39. Instituto mokslininkai privalo vykdyti darbo sutartyse numatytus ir kitus savarankiškai priimtus įsipareigojimus, reglamento numatytas funkcijas bei padalinių vadovų pavedimus.
40. Kiti darbuotojai ir techninis personalas priimami į darbą pagal samdos sutartį. Jie perkeliami į aukštesnes pareigas arba atleidžiami iš pareigų direktoriaus įsakymu.
41. Direktorius ir instituto padalinių vadovai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus atsako už tai, kad institute ir jo padaliniuose būtų vykdomi kolektyvinės sutarties įsipareigojimai.
42. Instituto mokslininkai ir kiti darbuotojai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus materialiai atsako už savo veiksmais padarytą žalą instituto turtui.
43. Institutą reorganizuoja ir panaikina Lietuvos Respublikos Vyriausybė Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo nustatyta tvarka.
_______________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 619, 1992 08 17
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1992 M. LIEPOS 22 D. NUTARIMO NR. 585 PAPILDYMO
*** Pabaiga ***
Redagavo: Angonita Rupšytė (2001-09-27)