Suvestinė redakcija nuo 2007-01-01 iki 2007-08-31

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 157-5742, i. k. 1042210ISAK0003-495

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL UNIVERSALIŲJŲ PAŠTO PASLAUGŲ KOKYBĖS REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2004 m. spalio 12 d. Nr. 3-495

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 851 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos pašto įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 107-3990) 1.3 punktu,

tvirtinu Universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimų aprašą (pridedama).

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

susisiekimo ministro

2004 m. spalio 12 d.

įsakymu Nr. 3-495

 

UNIVERSALIŲJŲ pašto paslaugų kokybės REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimų aprašo (toliau vadinama – reikalavimų aprašas) tikslas – užtikrinti kokybišką universaliųjų pašto paslaugų teikimą universaliųjų pašto paslaugų naudotojams.

2. Reikalavimų aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos pašto įstatymu (Žin., 1999, Nr. 36-1070; 2004, Nr. 60-2125) ir įgyvendina 1997 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/67/EB dėl Bendrijos pašto paslaugų vidaus rinkos plėtros bendrųjų taisyklių ir paslaugų kokybės gerinimo (su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2003 m. rugsėjo 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1882/2003).

3. Reikalavimų apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos pašto įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II. REIKALAVIMAI, KELIAMI UNIVERSALIŲJŲ PAŠTO PASLAUGŲ TEIKĖJUI

 

4. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas privalo užtikrinti:

4.1. visiems universaliųjų pašto paslaugų naudotojams vienodomis sąlygomis universaliųjų pašto paslaugų nenutrūkstamą teikimą visoje šalies teritorijoje kiekvieną darbo dieną ir ne mažiau kaip penkias dienas per savaitę, išskyrus atvejus, priklausančius nuo nenugalimos jėgos (force majeure);

4.2. universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimus (standartus), kurie nustatomi atsižvelgiant į korespondencijos siuntimo nuo pradžios iki galo terminą, pagal formulę D+n*.

5. Universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimai (standartai) siunčiamoms korespondencijos siuntoms Lietuvoje ir tarp Europos Bendrijos valstybių turi atitikti šioje lentelėje nustatytus reikalavimus:

 

Lietuvoje

 

Terminas

 

Kiekybinis kriterijus

D +1

85% korespondencijos siuntų

D+3

97% korespondencijos siuntų

 

 

Tarp Europos Bendrijos valstybių

 

Terminas

 

Kiekybinis kriterijus

D +3

85% pirmenybinių korespondencijos siuntų

D+5

97% pirmenybinių korespondencijos siuntų

 

*D yra korespondencijos išsiuntimo data, o n nurodo darbo dienų skaičių nuo korespondencijos išsiuntimo iki jos pristatymo gavėjui.

 

6. Korespondencijos siuntos siuntimo laikas skaičiuojamas nuo pašto paslaugų teikimo vietos iki pristatymo gavėjui.

7. Išsiuntimo data laikoma ta pati diena, kai korespondencijos siunta buvo pateikta siųsti, jei ji buvo pateikta prieš paskelbtą vėliausią korespondencijos siuntų surinkimo iš pašto paslaugų teikimo vietos laiką. Jeigu korespondencijos siunta buvo pateikta siųsti vėliau, išsiuntimo data laikoma kita diena.

8. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas ant korespondencijos siuntų turi nurodyti duomenis, pagal kuriuos būtų galima identifikuoti universaliųjų pašto paslaugų teikėją, išsiuntimo bei gavimo vietą ir išsiuntimo bei gavimo datą.

9. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas turi vadovautis šiais standartais:

9.1. LST ISO 269 „Vokai. Žymėjimas ir formatai“;

9.2. LST ISO 415 „Vokai, atvirukai ir panašūs gaminiai. Spaudo vieta“;

9.3. LST ISO 416 „Atvirukai. Adreso rašymo vieta“;

9.4. LST L ENV13712 „Pašto paslaugos. Blankai. Terminų žodynas“;

9.5. LST EN14012 „Pašto paslaugos. Paslaugų kokybė. Skundų apskaita ir žalos atlyginimo procedūros;

9.6. LST EN 13850 „Pašto paslaugos. Paslaugų kokybė. Pavienių pirmenybinių siuntų suminės siuntimo trukmės nustatymas;

Papildyta punktu:

Nr. 3-306, 2006-07-26, Žin., 2006, Nr. 84-3318 (2006-07-31), i. k. 1062210ISAK0003-306

 

9.7. LST CEN/TR 14709 „Pašto paslaugos. Paslaugų kokybė. LST EN 13850 įgyvendinimo vadovas.

Papildyta punktu:

Nr. 3-306, 2006-07-26, Žin., 2006, Nr. 84-3318 (2006-07-31), i. k. 1062210ISAK0003-306

 

Papildyta punktu:

Nr. 3-145, 2006-04-14, Žin., 2006, Nr. 44-1612 (2006-04-22), i. k. 1062210ISAK0003-145

 

III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

10. Universaliųjų pašto paslaugų teikėjas, pažeidęs šį reikalavimų aprašą, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

Punkto numeracijos pakeitimas:

Nr. 3-145, 2006-04-14, Žin., 2006, Nr. 44-1612 (2006-04-22), i. k. 1062210ISAK0003-145

 

______________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-145, 2006-04-14, Žin., 2006, Nr. 44-1612 (2006-04-22), i. k. 1062210ISAK0003-145

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. spalio 12 d. įsakymo Nr. 3-495 "Dėl Universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimų aprašo patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-306, 2006-07-26, Žin., 2006, Nr. 84-3318 (2006-07-31), i. k. 1062210ISAK0003-306

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. spalio 12 d. įsakymo Nr. 3-495 "Dėl Universaliųjų pašto paslaugų kokybės reikalavimų aprašo patvirtinimo" papildymo