Įsakymas netenka galios 2023-01-01:
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-810, 2022-12-06, paskelbta TAR 2022-12-06, i. k. 2022-24865
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2020-07-11 iki 2022-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 32-1513, i. k. 1122230ISAK00A1-135
Nauja redakcija nuo 2020-01-22:
Nr. A1-45, 2020-01-21, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00889
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SOCIALINĖMS ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2012 m. kovo 9 d. Nr. A1-135
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo 23 straipsnio 1, 6 bei 7 dalimis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 852 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo įgyvendinimo“ 2.1.4 papunkčiu,
Preambulės pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135
(2020 m. sausio 21 d. įsakymo Nr. A1-45
redakcija)
VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SOCIALINĖMS ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠAS
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (toliau – Įstatymas) 13 straipsnyje nustatytos valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarką.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Asistentas – neįgaliųjų socialinės įmonės darbuotojas, padedantis neįgaliam darbuotojui, kuriam darbo funkcijoms atlikti nustatytas asistento pagalbos poreikis, atlikti darbo funkciją.
2.2. Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų neįgaliam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas sudarymas.
2.3. Darbo vietos pritaikymas – darbo vietos pritaikymas darbo funkcijoms atlikti pagal neįgalaus darbuotojo specialiuosius poreikius.
2.5. Priemonės – socialinės įmonės projektai (darbo vietų įsteigimas, darbo priemonių įsigijimas, darbo vietų pritaikymas, darbo priemonių pritaikymas, darbuotojų mokymas, darbo aplinkos, gamybinių ir poilsio patalpų pritaikymas), kurių įgyvendinimo išlaidoms padengti prašoma valstybės pagalbos.
3. Jeigu prekėms ar paslaugoms pirkti numatoma naudoti skirtas valstybės pagalbos lėšas, pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, o jei pirkimus atlieka ne perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, – Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) direktoriaus įsakymu.
4. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia skiriamos valstybės pagalbos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti nuosavu įnašu. Nuosavu įnašu negali būti laikomos lėšos, skirtos tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo užmokesčiui mokėti, išskyrus lėšas išlaidoms, kurių nepadengia subsidija darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms (toliau – subsidija darbo užmokesčiui). Socialinei įmonei tenkančios išlaidos negali būti padengiamos natūra.
5. Į priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatą turi būti įtrauktos visos priemonei įgyvendinti reikalingos lėšos, nurodytos eurais. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje nurodomos išlaidos, įskaitant visus mokesčius, išskyrus pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM), jei socialinė įmonė yra registruota Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) kaip PVM mokėtoja.
6. Socialinės įmonės ir Užimtumo tarnyba, tvarkydamos fizinių asmenų duomenis, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi.
II skyrius
PARAIŠKŲ GAUTI VALSTYBĖS PAGALBĄ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL SUBSIDIJŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS
7. Socialinė įmonė, norinti gauti Įstatymo 13 straipsnyje nurodytą valstybės pagalbą, užpildo nustatytos formos paraišką gauti tam tikros rūšies valstybės pagalbą (aprašo 1 priedas) ir prie jos prideda šių dokumentų originalus arba aprašo 10 punkte nurodyta tvarka patvirtintas jų kopijas:
7.1. prie paraiškos gauti subsidiją darbo užmokesčiui pridedami šie dokumentai:
7.1.1. tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų, įdarbintų socialinėje įmonėje po to, kai jai buvo suteiktas socialinės įmonės statusas, darbo sutarčių kopijos;
7.1.2. darbuotojų priklausymą tikslinei grupei įrodantys dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – NDNT) išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
7.2. prie paraiškos gauti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti bei subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti pridedami šie dokumentai:
7.2.1. turto valdymo teisę ne mažiau kaip 36 mėnesius nuo numatomos darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo dienos patvirtinančių dokumentų kopijos, jeigu šių duomenų nėra Nekilnojamojo turto registre, kai teikiama paraiška gauti subsidiją neįgalių darbuotojų, priklausančių Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytoms tikslinėms grupėms, darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, arba turto valdymo teisę ne mažiau kaip 12 mėnesių nuo numatomos darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo dienos patvirtinančių dokumentų kopijos, jeigu šių duomenų nėra Nekilnojamojo turto registre, kai teikiama paraiška gauti subsidiją neįgalių darbuotojų, priklausančių Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytai tikslinei grupei, darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti;
7.2.2. dokumentai, pagrindžiantys lėšų poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos, steigiamai darbo vietai reikalingų darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems poreikio pagrindimas pagal darbo pobūdį (technologinis darbo proceso aprašymas);
7.2.3. ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymai dėl kiekvienos planuojamos įsigyti paslaugos ar planuojamo įsigyti įrenginio (mašinos, aparato, prietaiso, įrankio, įtaiso);
7.2.4. socialinės įmonės sutarčių su įmonėmis dėl paslaugų teikimo kopijos, jei socialinė įmonė paslaugas teikia ne jai nuosavybės ar valdymo teise priklausančiose patalpose (tikslinės grupės darbuotojai dirba (teikia paslaugas) ne socialinei įmonei nuosavybės ar valdymo teise priklausančiose patalpose);
7.3. prie paraiškos gauti subsidiją tikslinėms grupėms priklausantiems darbuotojams mokyti (toliau – subsidija mokymui) pridedami šie dokumentai:
7.3.2. socialinės įmonės vadovo patvirtintas mokymuose dalyvausiančių darbuotojų sąrašas (vardai, pavardės);
7.3.3. mokymuose dalyvausiančių darbuotojų priklausymą tikslinėms grupėms įrodantys dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
7.4. prie paraiškos gauti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo aplinkai, gamybinėms ir poilsio patalpoms pritaikyti (toliau – subsidija aplinkai pritaikyti) pridedami šie dokumentai:
7.4.1. dokumentai, pagrindžiantys lėšų poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos, steigiamai darbo vietai reikalingų darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems poreikio pagrindimas pagal darbo pobūdį (technologinis darbo proceso aprašymas);
7.5. prie paraiškos gauti subsidiją administravimo išlaidoms pridedami šie dokumentai:
7.5.1. darbuotojų priklausymą tikslinei grupei įrodantys dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
7.6. prie paraiškos gauti subsidiją transporto išlaidoms pridedami šie dokumentai:
7.6.1. neįgalių darbuotojų, kuriems bus organizuotas vežimas į darbą ir iš jo ir kuriems dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės bus vežama į namus ir iš jų, turinčių sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalių darbuotojų, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, priklausymą tikslinei grupei įrodantys dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
7.6.2. socialinės įmonės vadovo patvirtintas neįgalių darbuotojų, turinčių sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalių darbuotojų, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, kurie bus vežami į darbą ir iš jo, sąrašas (vardai, pavardės);
7.6.3. socialinės įmonės vadovo patvirtintas neįgalių darbuotojų, turinčių sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalių darbuotojų, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, kuriems dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės bus vežama į namus ir iš jų, sąrašas (vardai, pavardės);
7.6.4. socialinės įmonės vadovo patvirtintas maršrutas (darbuotojo gyvenamosios vietos adresas: miestas arba kaimas, gatvės pavadinimas, namo numeris), kuriuo bus vežami darbuotojai, turintys sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalūs darbuotojai, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, į darbą ir iš jo ir kuriuo darbuotojams, turintiems sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgaliems darbuotojams, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės bus vežama į namus ir iš jų;
7.7. prie paraiškos gauti subsidiją asistento išlaidoms (toliau – subsidija asistentui) pridedami šie dokumentai:
7.7.2. asistento darbo funkcijų, susijusių su pagalba neįgaliems darbuotojams, kuriems nustatytas sunkus, vidutinis neįgalumo lygis ar 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis ir kuriems darbo funkcijoms atlikti nustatytas asistento pagalbos poreikis, aprašymas ir asistentui priskirtų darbuotojų sąrašas (vardai, pavardės);
7.7.3. darbuotojų priklausymą tikslinei grupei įrodantys dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
8. Socialinės įmonės neteikia paraiškų gauti valstybės pagalbą išlaidoms, kurioms finansuoti buvo panaudota socialinės įmonės grynojo ataskaitinių finansinių metų pelno dalis, nustatyta Įstatymo 27 straipsnyje.
9. Suteikus socialinės įmonės statusą, socialinė įmonė pirmąją paraišką gauti valstybės pagalbą pateikia, kai tenkina visas Įstatymo 14 straipsnyje nurodytas sąlygas valstybės pagalbai gauti, pirmąjį mokėjimo prašymą gauti valstybės pagalbą – po 6 mėnesių nuo socialinės įmonės statuso suteikimo dienos. Prie pirmosios paraiškos gauti valstybės pagalbą pridedama Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos ekonominės erdvės valstybėje veikiančios kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos (toliau – kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaiga) aprašo 10 punkte nustatyta tvarka patvirtinta sutarties dėl specialios (naujos) socialinės įmonės sąskaitos kopija.
10. Socialinės įmonės paraiškas gauti valstybės pagalbą ir mokėjimo prašymus gauti valstybės pagalbą teikia raštu tam Užimtumo tarnybos administracijos padaliniui, kurio aptarnaujamoje teritorijoje yra socialinės įmonės buveinė. Dokumentai gali būti popieriniai arba elektroniniai, pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Teikiamų dokumentų kopijos turi būti patvirtintos juridinio asmens antspaudu, jei jis privalo jį turėti, ir vadovo parašu.
11. Paraiškos gauti valstybės pagalbą Užimtumo tarnybai turi būti pateiktos registruotu laišku, per pašto kurjerį, įteiktos tiesiogiai Užimtumo tarnybos administracijos padaliniui arba pateiktos elektroninių ryšių priemonėmis (jeigu paraiška ir jos priedai pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu).
13. Užimtumo tarnyba, gavusi socialinės įmonės paraišką gauti valstybės pagalbą, per 5 darbo dienas nuo paraiškos gauti valstybės pagalbą gavimo dienos patikrina, ar pateikti visi apraše nurodyti dokumentai, ar socialinė įmonė atitinka valstybės pagalbai gauti keliamus reikalavimus, ar jai skirtos valstybės pagalbos dydis neviršija Įstatymo 25 straipsnyje nurodyto didžiausio leistino valstybės pagalbos dydžio ir ar nėra gauta informacija apie Europos Komisijos sprendimą iš socialinės įmonės išieškoti valstybės pagalbos lėšas dėl valstybės pagalbos paskelbimo neteisėta ir nesuderinama su bendrąja rinka. Užimtumo tarnyba taip pat kreipiasi dėl duomenų ir informacijos į šias institucijas (kreipdamasi turi nurodyti socialinės įmonės juridinio asmens pavadinimą ir kodą, teisinį duomenų gavimo pagrindą, teisėto asmens duomenų tvarkymo sąlygą, gautinų asmens duomenų apimtį ir naudojimo tikslą ir negali prašyti daugiau duomenų, negu reikia socialinės įmonės paraiškai gauti valstybės pagalbą išnagrinėti):
13.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos – dėl informacijos apie neatidėtus socialinės įmonės įsiskolinimus Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui, Privalomojo sveikatos draudimo fondui;
13.2. Lietuvos Respublikos valstybinę darbo inspekciją prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos – dėl Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatytų sąlygų atitikties;
13.3. valstybės įmonę Registrų centrą – dėl Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 10, 12 punktuose nustatytų sąlygų atitikties ar dėl turto priklausymo nuosavybės ar valdymo teise ne mažiau kaip 36 mėnesius nuo numatomos darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo dienos, jeigu šie duomenys yra Nekilnojamojo turto registre, kai teikiama paraiška gauti subsidiją neįgalių darbuotojų, priklausančių Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytoms tikslinėms grupėms, darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, arba dėl turto priklausymo nuosavybės ar valdymo teise ne mažiau kaip 12 mėnesių nuo numatomos darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo dienos, jeigu šie duomenys yra Nekilnojamojo turto registre, kai teikiama paraiška gauti subsidiją neįgalių darbuotojų, priklausančių Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytai tikslinei grupei, darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, arba dėl informacijos apie mokymo paslaugos teikėjo veiklos sritį ir rūšį (jeigu ji tvarkoma registre), jeigu socialinė įmonė pateikė paraišką gauti subsidiją mokymui;
13.4. Informatikos ir ryšių departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos – dėl Įstatymo 7 straipsnio 2 dalies ir Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 8 punkte nustatytų sąlygų atitikties;
13.5. Valstybinę mokesčių inspekciją – dėl informacijos apie neatidėtus įsiskolinimus Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir savivaldybių biudžetams arba dėl informacijos apie mokymo paslaugos teikėjo, vykdančio individualią veiklą pagal verslo liudijimą arba verslo pažymą (nurodant jo vardą, pavardę, gimimo datą), vykdomos veiklos rūšį, jeigu socialinė įmonė pateikė paraišką gauti subsidiją mokymui;
14. Valstybės pagalba socialinei įmonei skiriama, jeigu tenkinami Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies ir 23 straipsnio 3 bei 6 dalių reikalavimai valstybės pagalbai gauti ir Įstatymo 15–22 straipsnių reikalavimai atitinkamai subsidijai gauti. Jei socialinė įmonė netenkina bent vieno nurodyto reikalavimo, prašoma valstybės pagalba neskiriama.
15. Neteko galios nuo 2020-07-11
Punkto naikinimas:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
III skyrius
SUTARČIŲ DĖL SUBSIDIJOS IŠMOKĖJIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS SUDARYMAS
17. Užimtumo tarnyba, priėmusi sprendimą skirti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti, subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, subsidiją mokymui, subsidiją aplinkai pritaikyti, subsidiją administravimo išlaidoms, subsidiją transporto išlaidoms, subsidiją asistentui, socialinei įmonei elektroniniu paštu išsiunčia sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos projektą bei sprendimą skirti valstybės pagalbą, nurodydama sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pasirašymo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo pranešimo gavimo dienos. Priėmus sprendimą skirti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti, subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, prieš pasirašant sutartį dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos, socialinė įmonė privalo Užimtumo tarnybai aprašo 10 punkte nurodytu būdu pateikti sutartinių įsipareigojimų įvykdymo užtikrinimą, nurodytą Įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje ir 17 straipsnio 4 dalyje. Sutartį dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pasirašo Užimtumo tarnybos direktorius ir socialinės įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo.
18. Pasikeitus aplinkybėms, sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos sąlygos gali būti keičiamos. Šiuo atveju kiekviena iš sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos šalių turi teisę raštu kreiptis į kitą šalį, siūlydama pakeisti konkrečias sutarties sąlygas. Atsakymą dėl sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pakeitimo šalis turi raštu pateikti per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos. Jei šio atsakymo šalis per nurodytą terminą nepateikia, laikoma, kad ši šalis sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pakeitimui nepritaria. Jei nepakeistos sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos vykdyti neįmanoma, šalys gali sutartį nutraukti. Sutartis dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pasibaigia šalims įvykdžius visus sutartinius įsipareigojimus.
IV skyrius
SUBSIDIJŲ darbo užmokesčiui, transporto išlaidoms, asistentui Apskaičiavimas
19. Subsidija darbo užmokesčiui skiriama socialinės įmonės išlaidoms darbo užmokesčiui, įskaitant vidutinį darbo užmokestį už kasmetines ir mokymosi atostogas, padengti.
20. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas pagal šią formulę:
K = D x P / 100, kur:
D = D (max), kai D > = D (max);
P = 100 – V(K) / D(f) x l00, kur:
K – subsidijos darbo užmokesčiui dydis eurais;
D – apskaičiuoto darbo užmokesčio, išskyrus tikslinei grupei priklausančio darbuotojo darbo užmokestį, kuriam socialinė įmonė gavo subsidiją Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka, ir draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų suma eurais, kurios maksimalus dydis, nuo kurio gali būti skaičiuojama subsidija, neturi viršyti 1,5 tą mėnesį galiojančios Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos;
D (f) – faktiškai apskaičiuoto darbo užmokesčio, išskyrus tikslinei grupei priklausančio darbuotojo darbo užmokestį, kuriam socialinė įmonė gavo subsidiją Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka, ir draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų suma eurais;
P – kompensuojamos dalies dydis procentais, kuris negali būti: didesnis kaip 75 procentai už kiekvieną sunkų neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis; didesnis kaip 60 procentų už kiekvieną vidutinį neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis; didesnis kaip 50 procentų už kiekvieną lengvą neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis;
V(K) – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba darbo užmokesčiui ir draudėjo privalomoms mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokoms kompensuoti eurais.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-299, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-08, i. k. 2020-07382
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
21. Subsidijos transporto išlaidoms dydis apskaičiuojamas pagal šią formulę:
S(T) = 2 x L x N x K x D x P / 100, kur:
L – trumpiausias atstumas nuo darbuotojo, turinčio sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, kuris vežamas į darbą ir iš jo ir kuriam dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai, kitos priemonės vežama į namus ir iš jų, gyvenamosios vietos iki darbo vietos, kuris negali viršyti 80 kilometrų. Trumpiausias socialinės įmonės prašyme nurodyto maršruto atstumas apskaičiuojamas viešai prieinamų elektroninių žemėlapių atstumo skaičiuokle (https://www.google.lt/maps) kilometrais su vienu ženklu po kablelio, o jei vietovės skaičiuoklėje nėra, ją galima rasti https: //www.maps.lt. Jeigu tuo pačiu maršrutu vežama daugiau nei vienas darbuotojas arba daugiau nei vienam darbuotojui dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės, subsidija transporto išlaidoms apskaičiuojama pagal toliausiai gyvenančio darbuotojo gyvenamąją vietą;
N – degalų sunaudojimo norma 100 kilometrų litrais. Transporto priemonės degalų norma nustatoma pagal transporto priemonės gamintojo nurodytus transporto priemonės techninius duomenis;
K – 1 litro degalų kaina (neįskaitant PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja) eurais;
D – dienų, kuriomis darbuotojas, kuriam nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, buvo vežamas į darbą ir iš jo ar kuriomis buvo vežamos darbuotojui dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės, skaičius per mėnesį;
P – subsidijuojama dalis procentais;
P = 70 – V(K) / 2 x L x N x K x D x100, kur:
V(K) – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba degalų išlaidoms padengti eurais.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
22. Subsidijos asistentui dydis apskaičiuojamas pagal šią formulę:
V(A) = (N(1) x M x 0,6208 + N(2) x M x 0,388) – V(K), kur:
V(A) – subsidijos asistentui dydis eurais;
N(1) – sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį turinčio neįgalaus darbuotojo ar neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis, per mėnesį faktiškai dirbtų valandų, padedant asistentui, skaičius;
N(2) – neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis, per mėnesį faktiškai dirbtų valandų, padedant asistentui, skaičius;
M – atitinkamą mėnesį, už kurį prašoma subsidijos asistentui, galiojęs Vyriausybės patvirtintas minimalusis valandinis atlygis;
V(K) – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba toms pačioms išlaidoms padengti eurais.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
V skyrius
VALSTYBĖS PAGALBOS IŠMOKĖJIMAS
23. Užimtumo tarnyba socialinėms įmonėms subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti, subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, subsidiją mokymui, subsidiją aplinkai pritaikyti, subsidiją administravimo išlaidoms, subsidiją transporto išlaidoms, subsidiją asistentui, išmoka, laikydamasi sutartyse dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos nustatytų įsipareigojimų.
24. Valstybės pagalba socialinėms įmonėms išmokama pasirašius sutartis dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos (išskyrus subsidiją darbo užmokesčiui, kuri išmokama priėmus sprendimą skirti šią subsidiją) ir šioms įmonėms pateikus mokėjimo prašymus gauti atitinkamą valstybės pagalbą (aprašo 2, 3, 4, 5, 8 priedai) ir prie jų pridedamus aprašo 7 punkte nurodytus pagal kiekvieną valstybės pagalbos rūšį privalomus pateikti dokumentų originalus (popierinius arba elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu) arba popierines dokumentų kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu, jei jis privalo jį turėti, ir vadovo parašu, arba skaitmenine forma pateikiamas popierinių dokumentų kopijas, patvirtintas kvalifikuotu elektroniniu parašu.
25. Mokėjimo prašymai gauti valstybės pagalbą turi būti atsiųsti Užimtumo tarnybai elektroniniu būdu (pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu), nesant galimybės teikti elektroniniu būdu, – registruotu laišku arba pateikti tiesiogiai Užimtumo tarnybai.
27. Socialinė įmonė pradeda veiklą iš savo lėšų ir kas mėnesį, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos, teikia Užimtumo tarnybai užpildytą atitinkamą nustatytos formos mokėjimo prašymą gauti subsidiją darbo užmokesčiui, subsidiją transporto išlaidoms, subsidiją asistentui (aprašo 2, 3, 5 priedai).
28. Prie mokėjimo prašymo gauti subsidiją darbo užmokesčiui (aprašo 2 priedas) pridedama:
28.1. visų tikslinėms grupėms nepriklausančių darbuotojų ir tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų, įdarbintų po paraiškos gauti subsidiją darbo užmokesčiui pateikimo, darbo sutarčių ar sutarčių pakeitimų kopijos, jeigu jos jau buvo pateiktos Užimtumo tarnybai, ir tikslinių grupių darbuotojų priklausymą tikslinei grupei įrodantys dokumentai (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija, NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos išvada dėl darbo pobūdžio ir sąlygų), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
28.2. mėnesio darbo užmokesčio apskaičiavimo žiniaraščio kopija kartu su dokumentais, įrodančiais apskaičiuotas lėšas (įsakymų ar kitų dokumentų dėl darbo užmokesčio sudedamųjų dalių, atostogų suteikimo, pavadavimų, darbo normų patvirtinimo, atostoginių apskaičiavimo kopijos);
28.6. Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. A1-225 „Dėl Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašo ir Tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų dalies nuo vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos aprašas), nurodyta pažyma apie darbuotojų skaičių;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
28.7. Socialinės įmonės statuso suteikimo juridiniams asmenims tvarkos apraše nurodyta pažyma apie gautas pajamas;
29. Prie mokėjimo prašymo gauti subsidiją asistentui (aprašo 5 priedas) pridedami šie dokumentai:
29.2. asistento dirbto darbo su priskirtais neįgaliais darbuotojais laiko apskaitos žiniaraščio kopija;
29.3. laisvos formos pažyma apie asistentų per mėnesį dirbtą darbo su priskirtais neįgaliais darbuotojais laiką (darbo dienos ir darbo valandos);
29.5. neįgalaus darbuotojo priklausymą tikslinei grupei įrodantys dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
30. Prie mokėjimo prašymo gauti subsidiją transporto išlaidoms (aprašo 3 priedas) pridedami šie dokumentai:
30.1. neįgalių darbuotojų, turinčių sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalių darbuotojų, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, kurie buvo vežami į darbą ir iš jo ir (arba) kuriems dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės buvo vežama į namus ir iš jų, sąrašas (vardai, pavardės);
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
30.2. patvirtintas maršrutas (darbuotojo gyvenamosios vietos adresas: miestas arba kaimas, gatvės pavadinimas, namo numeris), kuriuo buvo vežami neįgalūs darbuotojai, turintys sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalūs darbuotojai, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, į darbą ir iš jo ir kuriuo neįgaliems darbuotojams, turintiems sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgaliems darbuotojams, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės buvo vežama į namus ir iš jų;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
30.3. darbo (pamainų) grafiko kopija (jeigu aprašo 30.1 papunktyje nurodytame sąraše esantys darbuotojai dirba pagal nustatytą grafiką);
31. Socialinė įmonė kas ketvirtį, ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos, teikia Užimtumo tarnybai mokėjimo prašymą gauti subsidiją administravimo išlaidoms (aprašo 4 priedas).
32. Prie mokėjimo prašymo gauti subsidiją administravimo išlaidoms (aprašo 4 priedas) pridedami šie dokumentai:
32.1. neįgalių darbuotojų dokumentai, patvirtinantys nustatytą neįgalumo lygį arba darbingumo lygį (NDNT išduota NDNT direktoriaus patvirtintos formos darbingumo lygio pažyma arba neįgaliojo pažymėjimo kopija), jei jie dar nebuvo pateikti Užimtumo tarnybai arba jei pasikeitė įdarbintų darbuotojų neįgalumo lygis arba darbingumo lygis;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
33. Socialinė įmonė teikia mokėjimo prašymus gauti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti, neįgalių darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, subsidiją aplinkai pritaikyti šia tvarka:
33.1. po sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pasirašymo, jeigu tai buvo numatyta šioje sutartyje, – avanso mokėjimo prašymą (aprašo 8 priedas);
33.2. panaudojusi visas gauto avanso lėšas bei 50 procentų įmonės lėšų, jeigu tai buvo numatyta sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos, – tarpinio mokėjimo prašymą (aprašo 8 priedas), prie kurio pridedami šie dokumentai:
33.2.2. dokumentai, įrodantys, kad pirkimai vykdyti vadovaujantis aprašo 3 punkte nurodytais reikalavimais (patvirtintų pirkimų sąlygų; techninių specifikacijų; pasiūlymų dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimo ir teikėjų apklausų pažymų; prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutarčių kopijos);
33.2.3. dokumentų, įrodančių patirtas ir apmokėtas išlaidas (sąskaitos faktūros; priėmimo–perdavimo aktai; mokėjimo pavedimai), kopijos (jei buvo perkama užsienio valiuta, – informacija, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 5 straipsnio 2, 3, 4, 6 dalių nuostatomis, apie pirkimo dienos valiutos kursą);
33.3. sudariusi materialines ir teisines sąlygas neįgaliam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas arba pritaikiusi darbo vietą pagal neįgalaus darbuotojo specialiuosius poreikius jo darbo funkcijoms atlikti, arba pritaikiusi neįgaliam darbuotojui darbo aplinką, gamybines ir poilsio patalpas (įdarbinusi neįgalų darbuotoją), – galutinio mokėjimo prašymą (aprašo 8 priedas), prie kurio pridedami šie dokumentai:
33.3.3. jeigu nebuvo teikiama tarpinė išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita (aprašo 6 priedas), – dokumentai įrodantys, kad pirkimai vykdyti vadovaujantis aprašo 3 punkte nurodytais reikalavimais (patvirtintų pirkimų sąlygų; techninių specifikacijų; pasiūlymų dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimo ir teikėjų apklausų pažymų; prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutarčių kopijos);
33.3.4. dokumentų, įrodančių visas patirtas ir apmokėtas išlaidas (sąskaitos faktūros; perdavimo–priėmimo aktai; mokėjimo pavedimai), kopijos (jei buvo perkama užsienio valiuta, – informacija, parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo 5 straipsnio 2, 3, 4, 6 dalių nuostatomis, apie pirkimo dienos valiutos kursą);
33.3.5. turto vertinimo paslaugų sutarčių kopijos, jei steigiant darbo vietą buvo įsigyti naudoti darbo įrenginiai ir kiti reikmenys, kuriems įsigyti socialinės įmonės nurodytos reikalingos išlaidos viršija 19,39 subsidijos skyrimo mėnesį galiojančios Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio, arba jei buvo įsigyjami įrenginiai steigiant daugiau kaip 5 darbo vietas ir visų darbo įrenginiams ir kitiems reikmenims įsigyti reikalingų išlaidų dydis buvo nustatomas pagal socialinės įmonės užsakymu turto vertintojo atlikto numatomo įsigyti turto vertinimo metu nustatytą darbo įrenginių ir kitų reikmenų vertę.
34. Socialinė įmonė teikia mokėjimo prašymus gauti subsidiją mokymui šia tvarka:
34.1. po sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pasirašymo, jeigu tai buvo numatyta šioje sutartyje, – mokėjimo prašymą pervesti sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos nurodyto dydžio avansą (aprašo 8 priedas);
34.2. panaudojusi visas gauto avanso lėšas bei 50 procentų įmonės lėšų, jeigu tai buvo numatyta sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos, – tarpinio mokėjimo prašymą (aprašo 8 priedas), prie kurio pridedami šie dokumentai:
34.2.2. dokumentai, įrodantys, kad pirkimai vykdyti vadovaujantis aprašo 3 punkte nurodytais reikalavimais (patvirtintų pirkimų sąlygų; techninių specifikacijų; pasiūlymų dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimo ir teikėjų apklausų pažymų; prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutarčių kopijos);
34.3. pasirašiusi darbų perdavimo–priėmimo aktą, – galutinio mokėjimo prašymą (aprašo 8 priedas), prie kurio pridedami šie dokumentai:
34.3.2. dokumentai, įrodantys, kad mokymų paslaugos pirkimai vykdyti vadovaujantis aprašo 3 punkte nurodytais reikalavimais (jei patvirtinus tarpinę išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą buvo vykdyti nauji pirkimai, – patvirtintų pirkimų sąlygų; techninių specifikacijų; pasiūlymų dėl prekių, paslaugų ar darbų pirkimo ir teikėjų apklausų pažymų; prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutarčių kopijos);
34.3.3. mokymų programa, mokymuose dalyvavusių darbuotojų sąrašas (vardai, pavardės), darbo laiko apskaitos žiniaraščio kopija;
35. Užimtumo tarnyba, gavusi atitinkamą mokėjimo prašymą gauti valstybės pagalbą, atlieka šiuos veiksmus:
35.1. jei gautas mokėjimo prašymas gauti subsidiją atitinkamoms mėnesio išlaidoms ar pervesti avansą:
35.1.1. ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gauti valstybės pagalbą gavimo dienos įvertina, ar jame nurodytos išlaidos yra tinkamos kompensuoti;
35.1.2. jei gautas mokėjimo prašymas gauti atitinkamo mėnesio subsidiją darbo užmokesčiui, asmens duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka kreipiasi į šias institucijas, įstaigas ir įmones, siekdama išsiaiškinti, ar mokėjimo prašyme nurodyti darbuotojai atitinka Įstatymo 4 straipsnio 4 dalies nuostatas:
35.1.2.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos – dėl informacijos apie tai, ar tikslinei grupei priklausantis darbuotojas dirba pagal darbo sutartį ne mokėjimo prašymą pateikusioje įmonėje arba yra darbo santykiams prilygintų teisinių santykių subjektas;
35.1.2.2. valstybės įmonę Registrų centrą – dėl informacijos apie tai, ar tikslinei grupei priklausantis darbuotojas nėra individualiosios įmonės savininkas arba mažosios bendrijos narys, tikrosios ūkinės bendrijos ar komanditinės ūkinės bendrijos tikrasis narys;
35.1.2.3. Valstybinę mokesčių inspekciją – dėl informacijos apie tai, ar tikslinei grupei priklausantis darbuotojas nėra savarankiškai dirbantis asmuo;
35.1.3. nustačiusi, kad, jos turimais duomenimis, mokėjimo prašyme nurodyta informacija nėra tiksli ir išsami arba kad pateikti ne visi išlaidas pateisinantys ir jų apmokėjimą įrodantys dokumentai, ji kreipiasi į socialinę įmonę, nurodydama, kokią trūkstamą (patikslintą) informaciją ar dokumentus ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos apie nustatytus trūkumus gavimo dienos socialinė įmonė privalo pateikti. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepateikus trūkstamos informacijos ar dokumentų, valstybės pagalba neišmokama arba valstybės pagalbos lėšomis dengiama tik tinkamų kompensuoti išlaidų dalis;
35.1.4. nustačiusi, kad išlaidos yra tinkamos kompensuoti ir, jei buvo pateiktas mokėjimo prašymas gauti atitinkamo mėnesio subsidiją darbo užmokesčiui, darbuotojai atitinka Įstatymo 4 straipsnio 4 dalies nuostatas, perveda prašomą sumą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės sąskaitą kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigoje valstybės pagalbai gauti ne vėliau kaip iki kito mėnesio 25 dienos.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
35.2. jei gautas mokėjimo prašymas gauti tarpinį mokėjimą, išnagrinėja socialinės įmonės mokėjimo prašymą pervesti sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos nurodyto dydžio tarpinį mokėjimą bei tarpines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas ir priima sprendimą dėl ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus pateiktas tarpines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas, tarpinis mokėjimas socialinei įmonei pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 25 dienos. Užimtumo tarnybai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl to, kad patikrinus ataskaitas paaiškėja, jog jose pateikti duomenys netikslūs, informacijos dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo nepakanka, pateikti finansiniai dokumentai netikslūs ar taisytini, socialinė įmonė privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos apie nustatytus trūkumus gavimo dienos pašalinti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu pervesti sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos nurodyto dydžio tarpinį mokėjimą;
35.3. jei gautas mokėjimo prašymas gauti galutinį mokėjimą, išnagrinėja socialinės įmonės mokėjimo prašymą pervesti sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos nurodyto dydžio galutinį mokėjimą (aprašo 8 priedas) bei galutines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (aprašo 6 ir 7 priedai), priima sprendimą dėl šių ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo jų gavimo dienos. Užimtumo tarnybai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl aprašo 35.2 papunktyje nurodytų priežasčių, socialinė įmonė privalo per Užimtumo tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 10 darbo dienų, pašalinti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti ištaisytas ataskaitas. Patvirtinus galutines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas (aprašo 6 ir 7 priedai), teikiamas dėl subsidijų neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti, neįgalių darbuotojų darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, aplinkai pritaikyti, Užimtumo tarnybos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos nuvykęs į socialinę įmonę, įsitikina, kad sudarytos materialinės ir teisinės sąlygos neįgaliam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas arba kad darbo vieta pritaikyta pagal neįgalaus darbuotojo specialiuosius poreikius jo darbo funkcijoms atlikti, arba kad darbo aplinka, gamybinės ir poilsio patalpos pritaikytos neįgaliam darbuotojui, pagal Užimtumo tarnybos direktoriaus patvirtintą formą surašo darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo arba aplinkos, gamybinių ir poilsio patalpų pritaikymo aktą, kurį pasirašo socialinė įmonė ir Užimtumo tarnyba. Surašant darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo aktą, dalyvauja vyriausiojo valstybinio darbo inspektoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, kuris patikrina naujai įsteigtos ar pritaikytos darbo vietos atitiktį darbuotojų saugos ir sveikatos bei higienos normų reikalavimams ir tai pažymi darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo akte. Galutinis mokėjimas pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo ir darbo vietos įsteigimo ar pritaikymo arba aplinkos, gamybinių ir poilsio patalpų pritaikymo akto surašymo dienos, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 25 dienos.
36. Įsteigtos darbo vietos išlaikymo terminas pradedamas skaičiuoti nuo pirmo įdarbinto tikslinei asmenų grupei priklausančio darbuotojo pirmosios darbo dienos naujai įsteigtoje darbo vietoje.
37. Turto valdymo teisę patvirtinančiame dokumente, kurio kopijos teikimas nustatytas aprašo 7.2.1 papunktyje, turi būti numatyta pareiga grąžinti socialinės įmonės investuotas lėšas darbo vietai steigti ar pritaikyti, kurios neatskiriamos nuo turto ir būtų prarastos, jei turto valdymo sutartis būtų nutraukta ne dėl jos kaltės.
38. Jei, įdarbinus tikslinei asmenų grupei priklausantį darbuotoją, valstybės pagalba skiriama ir mokama terminuotai, jos mokėjimo terminas skaičiuojamas sumuojant šio darbuotojo darbo laikotarpius, už kuriuos buvo skirta valstybės pagalba (įskaitant kasmetines ir mokymosi atostogas, pirmas dvi ligos dienas), nuo įsidarbinimo pradžios iki darbo sutarčių nutraukimo kiekvienoje socialinėje įmonėje.
39. Jei toje pačioje darbo vietoje dirba keli neįgalūs darbuotojai pamainomis (skirtingu darbo laiku), laikoma, kad tai yra viena darbo vieta.
40. Neįgalaus darbuotojo ir asistento darbo laikas žymimas šių darbuotojų darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose.
42. Atitinkamo mėnesio subsidija darbo užmokesčiui socialinei įmonei neišmokama, jei socialinės įmonės darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, dalis iš to mėnesio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus yra mažesnė, nei nustatyta Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 2 punkte. Jeigu pasibaigus kalendoriniams metams paaiškėja, kad socialinės įmonės darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, dalis iš metinio vidutinio sąrašuose esančių darbuotojų skaičiaus atitinka Įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytą sąlygą, atitinkamą mėnesį neišmokėta subsidija darbo užmokesčiui išmokama socialinei įmonei kartu su gruodžio mėnesio ar paskutinio metų ketvirčio subsidija darbo užmokesčiui.
43. Socialinė įmonė gali savo nuožiūra pakeisti priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas ar jų dydžius, jeigu:
44. Socialinei įmonei neišmokama ta skirtos valstybės pagalbos dalis, kuri viršytų Įstatymo 25 straipsnyje nurodytus didžiausius leistinus valstybės pagalbos vienai socialinei įmonei dydžius.
441. Socialinė įmonė, kuriai valstybės pagalbos mokėjimas yra sustabdytas Įstatymo 26 straipsnio 11 dalyje nustatytu pagrindu, pasibaigus tikslinei grupei priklausančiam darbuotojui Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju paskelbtos prastovos terminui, kurio metu socialinei įmonei buvo išmokėta subsidija tikslinei grupei priklausančio darbuotojo darbo užmokesčiui Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 21 dalyje nustatyta tvarka, pateikia Užimtumo tarnybai aprašo 10 punkte nurodytu būdu prašymą atnaujinti valstybės pagalbos mokėjimą (toliau – prašymas atnaujinti mokėjimą) (aprašo 9 priedas). Užimtumo tarnyba priima sprendimą dėl valstybės pagalbos mokėjimo atnaujinimo per 5 darbo dienas nuo prašymo atnaujinti mokėjimą gavimo dienos.
Papildyta punktu:
Nr. A1-299, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-08, i. k. 2020-07382
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.
Valstybės pagalbos teikimo
socialinėms įmonėms tvarkos aprašo
1 priedas
(Paraiškos gauti valstybės pagalbą forma)
________________________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
Paraiška gauti ________________________________
(įrašyti valstybės pagalbos rūšį)
_______________Nr.____________
(data)
1. Duomenys apie paraiškos teikėją
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
Socialinės įmonės pažymėjimo Nr. |
|
Socialinės įmonės rekvizitai: |
|
kodas |
|
adresas (gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė) |
|
telefono ryšio numeris |
|
el. p. adresas |
|
kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas |
|
kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos kodas |
|
atsiskaitomosios sąskaitos numeris |
|
Pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) mokėjimas |
□ taip PVM mokėtojo kodas ___________________________________ □ ne PVM nemokėjimo teisinis pagrindas _______________________
|
2. Duomenys apie prašomos valstybės pagalbos panaudojimą:
2.3. valstybės pagalbos dydis2 (per metus) _______________________________________________________ Eur;
(skaičiais ir žodžiais)
3. Valstybės pagalbos poreikio pagrindimo ir jos panaudojimo aprašymas (toliau pateiktais paaiškinimais vadovautis, atsižvelgiant į prašomos valstybės pagalbos rūšį):
3.1. prašomos valstybės pagalbos panaudojimo tikslas (nurodyti, ko bus siekiama panaudojant valstybės pagalbą);
3.2. numatomų vykdyti veiklų aprašymas (numatomos veiklos, jų organizavimas, tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų darbo funkcijos; tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų mokymų, skirtų socialinės įmonės veiklai reikalingai darbuotojų kvalifikacijai tobulinti, organizavimas ir kt.);
3.3. valstybės pagalbos lėšų poreikio pagrindimas (nurodyti, kokias išlaidas prašoma subsidijuoti (darbo procese naudojamiems darbo įrenginiams (mašinoms, aparatams, prietaisams, įrankiams, įtaisams) ar kitiems reikmenims, kurių reikia tik neįgaliam darbuotojui darbo funkcijoms atlikti, įsigyti ir sumontuoti (įrengti);
4. Duomenys apie gaunamą ir (arba) numatomą gauti kitą valstybės pagalbą (atskirai pateikiama informacija apie gautą ir numatomą gauti valstybės pagalbą)
Valstybės pagalbos rūšis |
Programos, pagal kurią finansuojama, pavadinimas |
Kitos valstybės pagalbos lėšų šaltinis |
Skirta / numatoma gauti valstybės pagalbos suma (Eur) |
Skyrimo data / numatoma gavimo data |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
5. Priemonių įgyvendinimo išlaidų sąmata4
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Iš viso išlaidų (neįskaitant PVM) (Eur): |
Iš jų: |
|||||
valstybės pagalbos lėšos |
socialinės įmonės lėšos |
kitos valstybės pagalbos lėšos |
||||||
suma (Eur) |
dalis (proc.) |
suma (Eur) |
dalis (proc.) |
suma (Eur) |
dalis (proc.) |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
6. Kalendorinis priemonės įgyvendinimo veiklos planas4
Eil. Nr. |
Veiklos etapas |
Įvykdymo terminas |
Veiklos etapo vertė (Eur) |
Subsidijuojamos veiklos vertė (Eur) |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
8. pareiškėjo deklaracija
Aš, ________________________, ________________________________________‚
(vardas ir pavardė) (pareigų pavadinimas)
patvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai būtina.
______________________ ____________ _______________
(socialinės įmonės vadovo (parašas) (vardas ir pavardė)
pareigų pavadinimas)
______________________
1 Nepildoma, jei prašoma subsidijos įdarbintų neįgaliųjų, turinčių sunkų neįgalumo lygį, arba neįgaliųjų, kuriems nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis, arba neįgaliųjų, turinčių vidutinį neįgalumo lygį, arba neįgaliųjų, kuriems nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis, darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms, subsidijos asistentui bei subsidijos administravimo ir transporto išlaidoms.
Išnašos pakeitimas nuo 2020-07-11
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
2 Jei prašoma subsidijos darbo užmokesčiui, subsidijos asistentui, subsidijos administravimo ir transporto išlaidoms, nurodoma apytikslė prašoma suma. Prašomos valstybės pagalbos dydis apskaičiuojamas iš paraiškos 5 dalies lentelės 3 skiltyje nurodytos sumos atėmus 8 skiltyje nurodytą sumą.
3 Pildoma tik tada, jei prašoma subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti.
4 Pildoma tik tada, jei prašoma subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar darbo vietoms pritaikyti ir jų darbo priemonėms pritaikyti, subsidijos tikslinėms asmenų grupėms priklausantiems darbuotojams mokyti, subsidijos darbo aplinkai, gamybinėms ir poilsio patalpoms pritaikyti
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
2 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms forma)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas GAUTI subsidiją
20___M. ___________ MĖNESIO DARBO UŽMOKESČIUI IR VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮMOKOMS
____________Nr._________
(data)
Tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo sutartyse nustatytas darbo laikas per mėnesį – ____val.
Tikslinėms grupėms nepriklausančių darbuotojų darbo sutartyse nustatytas darbo laikas per mėnesį – ____val.
Eil. Nr. |
Tikslinės asmenų grupės |
Darbuotojo vardas ir pavardė |
Asmens kodas |
Įdarbinimo socialinėje įmonėje data ir darbo sutarties Nr. |
Apskai- čiuoto darbo užmo- kesčio ir draudėjo privalo- mojo valstybi-nio sociali-nio draudi-mo įmokų suma Df |
Dydis, nuo kurio skaičiuo-jama kompen-sacija1
D |
Kitos valstybės pagalbos suma
Vk |
Kom-pensuo-jamoji dalis (proc.)
P |
Kom-pensaci-jos suma, kai negauta kita valsty-bės pagalba
D x P / 100 |
Kom-pensaci-jos suma, kai gauta kita valstybės pagalba2
((Dx P) / 100) – Vk |
Galuti-nė kom-pensa-cijos suma3
K |
Veiklos, kuria užsiima darbuotojas pagal pažymoje apie planuojamą valstybės pagalbos lėšų poreikį nurodytas numatomas vykdyti veiklas, pavadinimas
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
1. |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 0–25 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
75 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
2. |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 30–40 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
3. |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 45–55 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4. |
Neįgalieji, kuriems nustatytas sunkus neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
75 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
5. |
Neįgalieji, kuriems nustatytas vidutinis neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
60 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
6. |
Neįgalieji, kuriems nustatytas lengvas neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
|
50 |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Iš viso: |
|
x |
x |
|
|
x |
x |
|
|
|
|
Pastaba. Lentelės 6–8 ir 10–12 stulpeliuose apskaičiuota suma nurodoma eurais.
1 Įrašoma lentelės 7 stulpelyje nurodyta suma, kuri yra ne didesnė kaip 1,5 ataskaitinį mėnesį galiojusios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų suma.
2 Kompensacijos ir kitos valstybės pagalbos bendra suma negali viršyti Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatyme nustatytos tikslinių grupių darbuotojų darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos.
3 Įrašoma lentelės 10 ar 11 stulpelyje nurodyta suma.
Subsidiją darbo užmokesčiui pervesti į šią sąskaitą:
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas |
|
Adresas |
|
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_______________________________ ____________________ ______________________________
(vadovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas ir pavardė)
_______________________________ ____________________ _______________________________
(vyriausiasis finansininkas) (parašas) (vardas ir pavardė)
Papildyta priedu:
Nr. A1-45, 2020-01-21, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00889
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
3 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją transporto išlaidoms forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ 20__ M. __________ MĖNESIO transporto išlaidoms
____________ Nr. _____________
(data)
__________________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas, data ir numeris)
Transporto priemonės markė, modelis _______________________________________________
Vežioja: ______________________________________________________________________________
(nurodyti vežiojamų darbuotų, turinčių sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgalių darbuotojų, kuriems nustatytas 40 procentų neviršijantis darbingumo lygis, skaičių, medžiagų, detalių, gaminių ir kitų priemonių pavadinimus)
Detalus maršrutas: ______________________________________________________________________
(nurodyti maršrutą nuo darbovietės (adresas) iki
__________________________________________________________________________________________
neįgalių darbuotojų gyvenamosios vietos (adresas))
1. |
Trumpiausias maršruto atstumas nuo darbovietės iki neįgaliųjų gyvenamosios vietos (pirmyn ir atgal) (km) |
|
2. |
Degalų sunaudojimo norma 100-ui kilometrų (litrais) |
|
3. |
Sunaudotų degalų kiekis (1 eil. x 2 eil. / 100) (litrais) |
|
4. |
1 litro degalų kaina (Eur) |
|
5. |
Dienų, kuriomis darbuotojas buvo vežamas į darbo vietą ir atgal ir kuriomis darbuotojui dirbti namuose reikalingos medžiagos, detalės, gaminiai ir kitos priemonės buvo vežama į namus ir iš jų, skaičius per mėnesį |
|
6. |
Iš viso išlaidų degalams (3 eil. x 4 eil. x 5 eil.) |
|
7. |
Nustatyta subsidijuojama dalis (proc.) |
|
8. |
Kitos gaunamos valstybės pagalbos suma (Eur) |
|
9. |
Prašomos subsidijos dydis (6 eil. x 7 eil. / 100 – 8 eil.) (Eur) |
|
Subsidiją transporto išlaidoms pervesti į šią sąskaitą:
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas |
|
Adresas |
|
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
4 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją administravimo išlaidoms forma)
__________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ administravimo 20____ M. __________ MĖNESIO išlaidoms
______________ Nr. ______________
(data)
_______________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Vieneto kaina |
Vienetų skaičius |
Iš viso išlaidų: |
1. |
Įmonės vidaus administravimo individualaus ar bendro pobūdžio raštų vertimas Brailio raštu |
|
|
|
|
2. |
Kanceliarinių priemonių, būtinų bendraujant su kurčiaisiais, įsigijimas: |
|
|
|
|
2.1. |
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
3. |
Specialios pranešimų ir informacijos pateikimo neįgaliesiems įrangos bei priemonių įsigijimas: |
|
|
|
|
3.1. |
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
Subsidiją administravimo išlaidoms pervesti į šią sąskaitą:
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas |
|
Adresas |
|
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
_____________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
_____________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
5 priedas
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją asistento išlaidoms forma)
__________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ asistento 20__ M. __________ MĖNESIO išlaidoms
___________ Nr. _________
(data)
____________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas, data ir numeris)
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Neįgalieji, kuriems nustatytas: |
Iš viso: |
|||
sunkus neįgalumo lygis |
0–25 proc. darbingumo lygis |
vidutinis neįgalumo lygis |
30–40 proc. darbingumo lygis |
|||
1. |
Neįgaliųjų, kuriems teikiama asistento pagalba, skaičius |
|
|
|
|
|
2. |
Neįgaliųjų, kuriems prašoma skirti subsidiją asistento išlaidoms, skaičius |
|
|
|
|
|
3. |
Neįgalių darbuotojų dirbtų valandų, padedant asistentui, skaičius per mėnesį |
|
|
|
|
|
4. |
Neįgalių darbuotojų dirbtų valandų, padedant asistentui, už kurias prašoma skirti subsidiją, skaičius per mėnesį (iš viso) |
|
|
|
|
|
5. |
Minimalus valandinis atlygis (Eur) |
|
|
|
|
|
6. |
Asistentų skaičius |
x |
x |
x |
x |
|
7. |
Subsidijos dydis, skaičiuojant nuo minimalaus valandinio atlygio (proc.) |
62,08 |
62,08 |
38,8 |
38,8 |
|
8. |
Prašoma subsidijos suma (4 eil. x 5 eil. x 7 eil.) / 100 (Eur) |
|
|
|
|
|
Subsidiją asistento išlaidoms pervesti į sąskaitą:
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas |
|
Adresas |
|
Kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
__________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
__________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Priedo pakeitimai:
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
6 priedas
(Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
____________________ IŠLAIDŲ SĄMATOS ĮVYKDYMO ATASKAITA
(įrašyti: tarpinė / galutinė)
_____________ Nr. _________
(data)
_________________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis: nuo 20____ m. ___________ _______ d.
iki 20____ m. ___________ _______ d.
Eil. Nr. |
Išlaidų straipsniai |
Išlaidų sąmata (Eur): |
Faktinės išlaidos (Eur): |
||
iš viso: |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
iš viso: |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
____________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
7 priedas
(Veiklos (darbų) įvykdymo ataskaitos forma)
__________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
VEIKLOS (DARBŲ) ĮVYKDYMO ATASKAITA
_______________ Nr. _________
(data)
____________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Veiklos (darbų) įvykdymo ataskaita pateikiama pagal paraiškos 3 punktą „Valstybės pagalbos poreikio pagrindimo ir jos panaudojimo aprašymas“ (Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo 1 priedas). Nurodomas įvykdytų veiklų (darbų) ryšys su išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos eilutėmis.
________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
8 priedas
(Mokėjimo prašymo pervesti avanso / tarpinį / galutinį mokėjimą forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
MOKĖJIMO PRAŠYMAS PERVESTI SUTARTYJE DĖL SUBSIDIJOS IŠMOKĖJIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS NURODYTO DYDŽIO
_____________________________ MOKĖJIMĄ
(įrašyti: avanso / tarpinį / galutinį)
_____________ Nr. _________
(data)
____________________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis |
Pradžia 20_____ m._________________ d.,
pabaiga 20_____m._________________ d. |
Išlaidų, deklaruojamų mokėjimo prašyme, patyrimo periodas |
Nuo 20_______ m._________________ d.
iki 20________ m._________________ d. |
Sutartyje dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos nurodyto dydžio valstybės pagalbos suma (Eur) |
|
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo gautos valstybės pagalbos suma (įskaitant avansą) (Eur) |
|
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo patirtos išlaidos, pripažintos tinkamomis finansuoti (Eur) |
|
Prašoma kompensuoti suma (Eur) |
|
Išmokėtina suma[1] (Eur) |
|
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
________________________ (vyriausiasis finansininkas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
9 priedas
(Prašymo atnaujinti valstybės pagalbos mokėjimą, sustabdytą Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo 26 straipsnio 11 dalyje nustatytu pagrindu, forma)
_________________________________________________________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
PRAŠYMAS ATNAUJINTI VALSTYBĖS PAGALBOS MOKĖJIMĄ, SUSTABDYTĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMO 26 STRAIPSNIO
11 DALYJE NUSTATYTU PAGRINDU
_____________ Nr. _________
(data)
Prašome atnaujinti valstybės pagalbos mokėjimą, sustabdytą Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo 26 straipsnio 11 dalyje nustatytu pagrindu.
_________________________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
___________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Papildyta priedu:
Nr. A1-299, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-08, i. k. 2020-07382
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-550, 2012-12-03, Žin., 2012, Nr. 140-7210 (2012-12-05), i. k. 1122230ISAK00A1-550
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 "Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-200, 2013-05-07, Žin., 2013, Nr. 47-2346 (2013-05-09), i. k. 1132230ISAK00A1-200
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 "Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-625, 2014-12-08, paskelbta TAR 2014-12-09, i. k. 2014-19238
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-613, 2015-10-30, paskelbta TAR 2015-10-30, i. k. 2015-17094
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-704, 2015-12-01, paskelbta TAR 2015-12-01, i. k. 2015-19104
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-449, 2016-08-18, paskelbta TAR 2016-08-19, i. k. 2016-22476
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-559, 2016-10-14, paskelbta TAR 2016-10-14, i. k. 2016-25158
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
8.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-119, 2017-03-13, paskelbta TAR 2017-03-13, i. k. 2017-04245
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
9.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-574, 2018-10-12, paskelbta TAR 2018-10-15, i. k. 2018-16173
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
10.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-45, 2020-01-21, paskelbta TAR 2020-01-21, i. k. 2020-00889
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
11.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-299, 2020-04-08, paskelbta TAR 2020-04-08, i. k. 2020-07382
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
12.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-656, 2020-07-10, paskelbta TAR 2020-07-10, i. k. 2020-15521
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
[1] Pildo atsakingas Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbuotojas.