Suvestinė redakcija nuo 2012-03-11 iki 2012-10-06
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 8-315, i. k. 112225CISAK000T1-31
VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL pacientų skundų NAGRINĖJIMO valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie sveikatos apsaugos ministerijos TVARKOS APRAŠO paTVIRTINIMO
2012 m. sausio 11 d. Nr. T1-31
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839 (Žin., 2011, Nr. 112-5279) patvirtintų Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų 10.40 punktu:
1. T v i r t i n u Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtinto Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo nuostatos taikomos ir iki šio įsakymo įsigaliojo gautiems pacientų skundams nagrinėti, išskyrus nuostatas dėl skundų nagrinėjimo terminų ir reikalavimų skundo turiniui bei įforminimui, kuriems taikomos šių skundų gavimo dieną galiojusių teisės aktų nuostatos.
PATVIRTINTA
Valstybinės akreditavimo sveikatos
priežiūros veiklai tarnybos prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2012 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. T1-31
pacientų skundų NAGRINĖJIMO valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie sveikatos apsaugos ministerijos TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja asmens, pateikiančio skundą Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau –Tarnyba), skundo priėmimo tvarką, skundo įforminimo reikalavimus, jo nagrinėjimą, skundo nagrinėjimo įforminimą bei apskundimo tvarką.
2. Aprašas parengtas įgyvendinant Lietuvos Respublikos Konstitucijos (Žin., 1992, Nr. 33-1014) 5 straipsnio 3 dalies nuostatą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 102-2317; 2009, Nr. 145-6425), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-839 (Žin., 2011, Nr. 112-5279), nuostatas.
3. Aptarnaujant asmenį, šio aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.
4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
Asmuo – pacientas ar jo atstovas, kuris kreipiasi į Tarnybą su rašytiniu skundu, pateikiant skundą atvykus į Tarnybą, atsiunčiant paštu, per kurjerį, faksu ar elektroniniu paštu pasirašius elektroniniu parašu.
Asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimas – Tarnybos atliekama asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės kontrolė ir pacientų teisių priežiūra, kurios metu nustatoma juridinių ir fizinių asmenų, kurie verčiasi asmens sveikatos priežiūros veikla, teiktų ar nesuteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktis teisės aktų reikalavimams.
Skundas – paciento ar jo atstovo kreipimasis į Tarnybą, neatsižvelgiant į jo pavadinimą (antraštę), kuriame nurodoma, kad yra pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, atsisakymo jas teikti arba asmens sveikatos priežiūros įstaigos, asmens sveikatos priežiūros specialistų neveikimo.
5. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), vartojamas sąvokas.
6. Tarnybos darbuotojas, nagrinėdamas skundą, vadovaujasi pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo ir subsidiarumo principais.
7. Tarnybos darbuotojas teikia prašymą nusišalinti arba (ir) Tarnybos direktoriaus rašytiniu pavedimu nušalinamas nuo skundo nagrinėjimo, jeigu yra priežastys, galinčios sukelti darbuotojo viešųjų ir privačių interesų konfliktą.
II. SKUNDO PATEIKIMAS, PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS
9. Asmuo skundą turi teisę pateikti raštu, pateikiant jį atvykus į Tarnybą, atsiunčiant paštu, per kurjerį, faksu ar elektroniniu paštu pasirašius elektroniniu parašu.
12. Skundą priima ir registruoja Tarnybos Kanceliarijos darbuotojas Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka.
13. Skunde turi būti nurodyta:
13.2. paciento vardas, pavardė, gimimo data, adresas (faktinė gyvenamoji vieta), telefono numeris ir/ar kiti kontaktiniai duomenys bei pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka, jei asmuo pateikia skundą paštu, faksu ar per kurjerį;
13.3. skundą pateikusio asmens duomenys, jei asmuo nėra pacientas, kuriam teiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, ir pateikiami atstovavimą (pavedimas, teismo nutartis ir pan.) bei asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ar jų kopijos, patvirtintos įstatymų nustatyta tvarka;
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-272, 2012-03-05, Žin., 2012, Nr. 30-1433 (2012-03-10), i. k. 112225CISAK00T1-272
13.4. skundo dalykas (esmė) – suteiktos arba nesuteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, pažeistos paciento teisės ar teisėti interesai, asmens sveikatos priežiūros įstaiga ir, jei žinoma, kurių asmens sveikatos priežiūros specialistų veiksmai skundžiami, taip pat kuo tikslesnis asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo laikotarpis, kitos aplinkybės;
13.5. ar skundas tuo pačiu klausimu išnagrinėtas asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, pateikiant šio skundo ir atsakymo kopiją;
16. Kai Tarnyba neturi įgaliojimų nagrinėti skundo, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo Tarnyboje gavimo dienos išsiunčia skundą viešojo administravimo subjektui ar kitam asmeniui, kuris turi reikiamus įgaliojimus, ir apie tai praneša asmeniui.
17. Skundas nepradedamas nagrinėti iš esmės, jei:
17.7. jeigu nėra pateiktas paciento tapatybę patvirtinantis dokumentas arba jo kopija, patvirtinta įstatymų nustatyta tvarka;
17.8. jeigu nėra pateikti paciento atstovavimą ir/ar asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai arba jų kopijos, patvirtintos įstatymų nustatyta tvarka (jei skundą pateikęs asmuo nėra pacientas).
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-272, 2012-03-05, Žin., 2012, Nr. 30-1433 (2012-03-10), i. k. 112225CISAK00T1-272
18. Jei yra šio aprašo 17 punkte nustatyti pagrindai, asmeniui per 5 darbo dienas nuo skundo Tarnyboje gavimo dienos išsiunčiama informacija apie nustatytus skundo trūkumus, nustatant 20 kalendorinių dienų terminą, skaičiuojant nuo siunčiamo rašto registracijos dienos, trūkumams pašalinti. Jei per šį terminą trūkumai nepašalinami, skundas paliekamas nenagrinėtu.
19. Jei asmuo šio aprašo 18 punkte nustatyta tvarka nurodytus trūkumus pašalina vėliau nustatyto termino, skundas turi būti teikiamas Tarnybai iš naujo.
20. Skundas nenagrinėjamas ar skundo nagrinėjimas nutraukiamas:
20.2. jeigu skundas Tarnyboje gautas vėliau nei vieneri metai nuo tos dienos, kai pacientas sužinojo ar turėjo sužinoti apie savo teisių pažeidimą, arba praėjo daugiau kaip treji metai nuo paciento teisių pažeidimo padarymo dienos;
20.5. jeigu Tarnyba neturi įgaliojimų nagrinėti skundo pagal įgaliojimus, nustatytus Tarnybos nuostatuose;
21. Tarnyba sprendimą dėl skundo nenagrinėjimo ar jo nagrinėjimo nutraukimo priima per 5 darbo dienas nuo šio aprašo 20 punkte nustatytų pagrindų paaiškėjimo dienos.
22. Asmeniui apie Tarnybos priimtą sprendimą nenagrinėti skundo ar nutraukti jo nagrinėjimą šio aprašo 20 punkte nustatytais pagrindais informacija išsiunčiama per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
23. Tarnyba pagal kompetenciją nagrinėdama skundą privalo išsiaiškinti, ar buvo pažeistos paciento teisės asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, ir atlikti pacientui suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimą.
24. Atlikdama skundo nagrinėjimą Tarnyba turi teisę naudotis visais jai teisės aktų suteiktais įgaliojimais.
26. Skundo nagrinėjamas vykdomas tokia tvarka:
26.1. Skunde nurodytai asmens sveikatos priežiūros įstaigai patikrinti Tarnybos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija, susidedanti ne mažiau kaip iš dviejų Tarnybos darbuotojų (toliau – Komisija), kuriai pavedama paimti iš įstaigos skundo tyrimui reikalingų dokumentų kopijas ir, jei reikia, įstaigos darbuotojų paaiškinimus. Komisija į asmens sveikatos priežiūros įstaigą vykdyti jai pavestos užduotis vyksta įstaigos iš anksto neįspėjusi;
26.2. Komisijai, atlikus šio aprašo 26.1 punkte nurodytą užduotį, Komisijos narys, Tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už pacientų teisių priežiūrą, darbuotojas skyriaus vadovo pavedimu per 20 kalendorinių dienų surašo Vertinimo išvadą dėl atitinkamų įstaigos asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimo ir pacientų teisių pažeidimo ar nepažeidimo ir šią išvadą pateikia Tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už pacientų teisių priežiūrą, vadovui tvirtinti;
27. Tarnybos darbuotojo, rengusio Vertinimo išvadą, Tarnybos struktūrinio padalinio, atsakingo už pacientų teisių priežiūrą, vadovo ar direktoriaus pavaduotojo iniciatyva, Tarnybos direktoriui pritarus, gali būti kreipiamasi į ekspertus dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės įvertinimo skunde nurodytais pagrindais.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-272, 2012-03-05, Žin., 2012, Nr. 30-1433 (2012-03-10), i. k. 112225CISAK00T1-272
IV. SKUNDO NAGRINĖJIMO ĮFORMINIMAS IR SPRENDIMO APSKUNDIMAS
29. Skundo nagrinėjimas Tarnyboje baigiamas įforminant direktoriaus įsakymu, kuris turi atitikti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 8 straipsnio reikalavimus.
30. Priėmus šio aprašo 29 punkte nurodytą įsakymą, Tarnyba per 3 darbo dienas išsiunčia asmeniui, pateikusiam skundą, ir asmens sveikatos priežiūros įstaigai, kurios veika buvo skundžiama, šio aprašo 29 punkte nurodyto Tarnybos direktoriaus įsakymo bei šio aprašo 26.2 punkte nurodytos Vertinimo išvados kopijas.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-272, 2012-03-05, Žin., 2012, Nr. 30-1433 (2012-03-10), i. k. 112225CISAK00T1-272
31. Pacientas ir/ar jo atstovas per 10 darbo dienų nuo šio aprašo 30 punkte nurodytų dokumentų kopijų išsiuntimo dienos yra pakviečiamas į Tarnybą pokalbio.
Punkto pakeitimai:
Nr. T1-272, 2012-03-05, Žin., 2012, Nr. 30-1433 (2012-03-10), i. k. 112225CISAK00T1-272
32. Asmuo pateikęs skundą ir asmens sveikatos priežiūros įstaiga nesutinkantys su šio aprašo 18, 21 ir 29 punkte nurodytais Tarnybos sprendimais turi teisę per vieną mėnesį nuo sprendimo įteikimo dienos paduoti skundą Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Pakeitimai:
1.
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos, Įsakymas
Nr. T1-272, 2012-03-05, Žin., 2012, Nr. 30-1433 (2012-03-10), i. k. 112225CISAK00T1-272
Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2012 m. sausio 11 d. įsakymo Nr. T1-31 "Dėl Pacientų skundų nagrinėjimo Valstybinėje akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyboje prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo