Suvestinė redakcija nuo 1992-01-22 iki 1992-03-13
Nutarimas paskelbtas: Lietuvos aidas 1991, Nr. 214-0; Žin. 1992, Nr.2-30, i. k. 0911100NUTA00000420
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO ĮMONIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO BEI JŲ REORGANIZAVIMO LAIKINOSIOS TVARKOS
1991 m. spalio 12 d. Nr. 420
Vilnius
Vykdydama Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1991 m. gegužės 21 d. nutarimą Nr. I-1340 „Dėl žemės ūkio įmonių turto privatizavimo bei jų reorganizavimo eksperimento“ ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1991 m. liepos 30 d. nutarimą Nr. I-1629 „Dėl žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymo įsigaliojimo tvarkos“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti pridedamus:
1.2. Tikslinių žemės ūkio kompensacijų ir žemės ūkio įmonės išmokų skyrimo, apskaičiavimo ir išdavimo tvarką;
1.3. Žemės ūkio įmonių turto privatizavimo pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymą programų sudarymo principus;
2. Nustatyti, kad:
2.1. žemės ūkio įmonės negražintos ilgalaikės paskolos, paimtos po 1990 m. sausio 1 d., taip pat negrąžintos trumpalaikės paskolos, turtinės teisės ir pareigos paskirstomos tarp privatizuojamų įmonės objektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. birželio 19 d. nutarimo Nr. 238 „Dėl privatizuojamų valstybinių ir valstybinių akcinių įmonių reorganizavimo (skaidymo) į smulkesnius objektus“ (Žin., 1991, Nr. 20-533) nustatyta tvarka. Reorganizavimo komisijos ir įmonės direktorių valdybos funkcijas privatizuojamoje žemės ūkio įmonėje atlieka atitinkamai agrarinės reformos tarnyba ir laikinoji administracija;
2.2. asmenys prašymus dėl išlikusio nekilnojamojo turto (žemės), kuriuo disponuoja šiuo nutarimu patvirtintame sąraše nurodytos privatizuojamos ir reorganizuojamos žemės ūkio įmonės, sugrąžinimo ar kompensacijos pateikia iki 1991 m. lapkričio 1 dienos. Rajono valdybos sprendimu šis terminas gali būti pratęstas iki 1991 m. gruodžio 1 dienos;
2.3. piniginės įplaukos, gautos privatizavus žemės ūkio įmones, priskirtas Žemės ūkio ministerijos reguliavimo sferai ir privatizuojamas pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą, atskaičius aukcionų ir viešo akcijų pasirašymo organizavimo išlaidas, turi būti pervedamos į agrarinės reformos fondą;
2.4. rajonų valdybos iki 1991 m. lapkričio 1 d. sudaro pramoninio pobūdžio žemės ūkio įmonėse (tvenkininės žuvininkystės, pramoninės sodininkystės, žirgininkystės, kailinės žvėrininkystės) objektų (išskyrus objektus, pastatytus tik žemės ūkio įmonės lėšomis), privatizuojamų pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą, sąrašus, nurodo jų likutinę vertę (pagal 1991 m. spalio 1 d. būklę) ir pateikia šiuos sąrašus Žemės ūkio ministerijai.
Žemės ūkio ministerija iki 1991 m. lapkričio 10 d. sudaro bendrą šių objektų sąrašą ir pateikia jį tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
2.5. tais atvejais, kai pagal buhalterinės apskaitos dokumentus galima nustatyti 2.4 punkte išvardytiems objektams paimtas ilgalaikių ir trumpalaikių paskolų sumas, šios paskolos dengiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. rugsėjo 12 d. nutarimo Nr. 379 „Dėl lėšų, gautų privatizavus valstybinį turtą, ir privatizuojamų įmonių kapitalo apskaitos“ nustatyta tvarka. Jeigu tokių paskolų sumos konkretiems objektams nustatyti nėra galimybių, ilgalaikės ir trumpalaikės paskolos iki jų padengimo paskirstomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. birželio 19 d. nutarimo Nr. 238 nustatyta tvarka;
2.7. privatizuojamas žemės ūkio įmonių turtas (pagal 1991 m. spalio 1 d. būklę) indeksuojamas ir įkainojamas vadovaujantis Perkainoto žemės ūkio įmonių turto indeksavimo ir įkainojimo metodika. Žemės ūkio įmonių administracija indeksuoto ir įkainoto turto apyrašus apylinkių agrarinės reformos tarnyboms turi pateikti iki 1991 m. lapkričio 1 dienos.
3. Įpareigoti:
3.1. Lietuvos banką, Lietuvos taupomąjį banką ir Lietuvos agropramoninį banką kartu su Žemės ūkio ministerija – iki 1991 m. spalio 25 d. parengti tikslinių žemės ūkio kompensacijų ir žemės ūkio įmonių išmokų apskaitos tvarką;
3.2. Finansų ministeriją – atsižvelgiant į nustatytąja tvarka patvirtintą sąmatą, skirti grąžintinas lėšas privatizavimo darbų organizavimo išlaidoms (pagal Žemės ūkio ministerijos pateiktą išlaidų sąmatą) parinktose žemės ūkio įmonėse padengti;
3.3. Lietuvos agropramoninį banką – nuo 1991 m. spalio 1 d. skirti kiekvienoje banko įstaigoje (jos darbo dienomis, nuo 9 iki 21 valandos) po 2 darbuotojus investicinėms sąskaitoms įforminti;
3.4. Lietuvos archyvų generalinę direkciją – užtikrinti, kad privatizavimą vykdančioms žemės ūkio įmonėms archyvinė medžiaga būtų teikiama pirmumo tvarka;
3.5. Žemės ūkio ministeriją:
3.5.1. iki 1991 m. lapkričio 15 d. parengti žemės ūkio įmonių reformavimo projekto rengimo metodiką ir turto privatizavimo vertine išraiška tvarką;
3.5.2. iki 1991 m. lapkričio 1 d. parengti natūra privatizuotų objektų, nuo kurių veiklos priklauso kitų buvusios žemės ūkio įmonės subjektų funkcionavimas, eksploatavimo principus;
3.6. Žemės ūkio ministeriją kartu su Ekonomikos ministerija, Finansų ministerija, Socialinės apsaugos ministerija, Lietuvos banku, Lietuvos taupomuoju banku ir Lietuvos agropramoniniu banku – teikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl žemės ūkio įmonių turto privatizavimo ir reorganizavimo;
3.7. rajonų valdybas – užtikrinti, kad apylinkių agrarinės reformos tarnybos aiškintų gyventojams, turintiems teisę į valstybės vienkartines išmokas, kitas tikslines kompensacijas, taip pat tikslines žemės ūkio kompensacijas, kad jie gali įgalioti savo atstovus atidaryti jiems investicines sąskaitas Lietuvos agropramoniniame banke.
4. Leisti Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymo 3 straipsnio 1–4 punktuose išvardytiems asmenims patiems spręsti, kiek privatizuojamos įmonės turto parduoti už pinigus, jeigu šios įmonės lėšų atsiskaitomojoje sąskaitoje neužtenka nustatyto dydžio įmokai į agrarinės reformos fondą. Įmokos pinigais į agrarinės reformos fondą iš šių asmenų galima reikalauti tik Žemės ūkio ministerijai leidus.
Nustatyti, kad:
4.1. sprendimas dėl turto pardavimo laikomas teisėtu, jeigu jį priimant susirinkime dalyvavo ne mažiau kaip pusė apylinkės agrarinės reformos tarnyboje iki 1991 m. gruodžio 31 d. įregistruotų privatizuojamos žemės ūkio įmonės turtą pirkti pageidaujančių Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymo 3 straipsnio 1–4 punktuose išvardytų asmenų ir už šį sprendimą balsavo ne mažiau kaip du trečdaliai susirinkimo dalyvių;
4.2. žemės ūkio įmonės turto pardavimui už pinigus organizuoti susirinkimas turi teisę sudaryti 3–5 asmenų organizacinę grupę ir nustatyti jai įgalinimus;
4.3. šis turtas parduodamas pagal Privatizuojamo žemės ūkio įmonių turto aukcionų nuostatus perpus trumpesniais, negu nustatyta, terminais;
4.4. gautos piniginės lėšos pervedamos į žemės ūkio įmonės atsiskaitomąją sąskaitą ir turi būti naudojamos Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymo 3 straipsnio 1–4 punktuose išvardytų asmenų nupirkto turto arba pajaus vertės nustatytai daliai apmokėti į agrarinės reformos fondą, o papildomai (virš nustatytos dalies) gautos lėšos – ir ilgalaikėms ar trumpalaikėms banko paskoloms, gautoms po 1990 m. sausio 1 d. grąžinti;
4.5. skirto parduoti už pinigus turto vertė atimama iš žemės ūkio įmonės privatizuojamo turto vertės;
Punkto pakeitimai:
Nr. 31, 1992-01-22, Lietuvos aidas, 1992, Nr. 19-0 (1992-01-29); Žin., 1992, Nr. 12-322 (1992-04-30), i. k. 0921100NUTA00000031
5. Nustatyti, kad rajonų valdybos gali:
5.1. padidinti žemės ūkio skyriuose specialistų skaičių priklausomai nuo to, kiek rajone yra privatizuojamų žemės ūkio įmonių: kai tokių įmonių ne daugiau kaip 25 – 2 specialistais, nuo 25 iki 30 – 3, o kai įmonių daugiau kaip 30 – 4 specialistais;
5.2. nustatyti žemės ūkio skyrių darbuotojams, atsakingiems už žemės reformą ir žemės ūkio įmonių turto privatizavimą, maksimalius tarnybinius atlyginimus per mėnesį, o žemės ūkio skyrių vedėjams mokėti iki 50 procentų nustatyto tarnybinio atlyginimo dydžio priedą.
Papildomai priimtiems specialistams atlyginimai bei žemės ūkio skyrių vedėjams priedai mokami iš agrarinės reformos fondo;
6. Leisti:
6.1. žemės ūkio įmonėms – lėšas, gautas pardavus įmonės balanse esančius gyvenamuosius namus, butus, naudoti įnašams į agrarinės reformos fondą;
6.2. Žemės ūkio ministerijai – grąžinti iš agrarinės reformos fondo lėšų iki 50 procentų žemės ūkio įmonių ilgalaikių ir trumpalaikių paskolų, jeigu šių įmonių įsiskolinimo suma 1992 m. sausio 1 d. buvo didesnė kaip 30 procentų įmonės privatizuojamo turto vertės.
Papildyta punktu:
Nr. 31, 1992-01-22, Lietuvos aidas, 1992, Nr. 19-0 (1992-01-29); Žin., 1992, Nr. 12-322 (1992-04-30), i. k. 0921100NUTA00000031
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
AGRARINĖS REFORMOS ORGANŲ PAPILDOMOS FUNKCIJOS
Bendroji dalis
1. Privatizavimo organus sudaro apylinkių agrarinės reformos tarnybos, rajonų privatizavimo komisijos, rajonų valdybos, Žemės ūkio ministerija, Agrarinės reformos komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Centrinė privatizavimo komisija.
Centrinė privatizavimo komisija
3. Centrinė privatizavimo komisija, veikianti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. balandžio 12 d. nutarimu Nr. 130 „Dėl valstybinio turto pirminio privatizavimo dokumentų tvirtinimo“ patvirtintus Privatizavimo komisijų nuostatus, vadovauja Agrarinės reformos komisijai prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, koordinuoja žemės ūkio įmonių turto privatizavimo organų veiklą, kontroliuoja privatizavimo eigą bei su tuo susijusių teisinių aktų įgyvendinimą.
Agrarinės reformos komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės
4. Agrarinės reformos komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės susideda iš 13 narių. Šios komisijos narius bei pirmininką Žemės ūkio ministerijos teikimu skiria ir atleidžia Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Komisijos nariai neatleidžiami nuo darbo pagrindinėje darbovietėje. Už darbą šioje komisijoje jos nariams iš agrarinės reformos fondo lėšų mokamas iki 30 procentų priedas prie atlyginimo pagrindinėje darbovietėje. Šiuos priedus nustato Žemės ūkio ministerija.
5. Agrarinės reformos komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės yra laikina valstybinė institucija agrarinei reformai įgyvendinti, koordinuojanti ir kontroliuojanti apylinkių agrarinės reformos tarnybų bei rajonų privatizavimo komisijų darbą agrarinės reformos vykdymo srityje.
6. Agrarinės reformos komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės vykdo šias funkcijas:
6.1. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei bei jos vykdomosioms struktūroms pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos įstatymų – Žemės reformos, Žemės ūkio įmonių turto privatizavimo, Piliečių nuosavybės teisių į išlikusį nekilnojamąjį turtą atstatymo tvarkos ir sąlygų – įgyvendinimo;
6.2. svarsto rengiamų atitinkamų įstatymų, poįstatyminių aktų bei normatyvinių dokumentų projektus, teikia išvadas apie agrarinės reformos vykdymo eigą;
6.3. analizuoja ir apibendrina Lietuvos Respublikoje įregistruotų partijų, judėjimų, visuomeninių organizacijų ir atskirų piliečių pasiūlymus bei nuomones agrarinės reformos klausimais;
Rajonų valdybos
7. Rajonų valdybos vykdo šias papildomas funkcijas, susijusias su agrarine reforma:
7.1. vadovauja apylinkių agrarinės reformos tarnyboms, tvirtina jų sudėtį (apylinkių Tarybos teikimu), kontroliuoja, kaip naudojamos šių tarnybų veiklai skirtos lėšos, sudaro šių išlaidų suvestines, atlieka tarnybų finansavimo operacijas, sprendžia kitus su žemės ūkio įmonių turto privatizavimu susijusius klausimus;
7.2. teikia Žemės ūkio ministerijai pasiūlymus dėl privatizuojamų ir neprivatizuojamų įmonių, objektų sąrašų sudarymo;
7.3. priima sprendimus dėl valstybės lėšomis sukurtų socialinės ir gamybinės infrastruktūros, melioracijos bei kitų specifinės paskirties objektų privatizavimo;
7.5. teikia rajono privatizavimo komisijai pasiūlymus dėl ūkių įtraukimo į žemės reformos žemėtvarkos projektų sudarymo grafikus;
7.6. tvirtina suderintus su suinteresuotomis valstybinėmis institucijomis kompleksinius žemės reformos žemėtvarkos projektus;
7.9. apylinkės agrarinės reformos tarnybos teikimu priima sprendimus dėl rajono savivaldybės reguliavimo sferai priskirtų įmonių reorganizavimo arba veiklos nutraukimo;
7.11. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl normatyvinių aktų priėmimo ir jų papildymo;
7.13. teikia paramą agrarinės reformos tarnybų bei Valstybinio žemėtvarkos instituto specialistams, sudarantiems žemės reformos žemėtvarkos projektus, – aprūpina juos reikiamomis darbo patalpomis, suteikia galimybę apsigyventi, padeda tarnybiniu transportu;
Rajonų privatizavimo komisijos
9. Rajonų privatizavimo komisijos dirba pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. balandžio 12 d. nutarimu Nr. 130 patvirtintus Privatizavimo komisijų nuostatus, savo veiklą koordinuoja su Agrarinės reformos komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Žemės ūkio ministerija ir vykdo šias su agrarine reforma susijusias papildomas funkcijas:
9.1. priima sprendimus dėl piliečių, steigiančių privatų ūkį, žemės plotų, numatytų Lietuvos Respublikos žemės reformos įstatymo 9 straipsnio 1 punkte, padidinimo iki 10 procentų;
9.3. svarsto žemės ūkio įmonių, privatizuojamų natūra, sąrašus ir pateikia juos tvirtinti rajonų valdyboms;
9.4. apylinkių agrarinės reformos tarnybų teikimu tvirtina žemės ūkio įmonių privatizavimo vertine išraiška būdus;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
TIKSLINIŲ ŽEMĖS ŪKIO KOMPENSACIJŲ IR ŽEMĖS ŪKIO ĮMONĖS IŠMOKŲ SKYRIMO, APSKAIČIAVIMO IR IŠDAVIMO TVARKA
Tikslinių žemės ūkio kompensacijų išdavimas ir įregistravimas
1. Tikslinės žemės ūkio kompensacijos skiriamos asmenims, dirbantiems ir dirbusiems Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonėse. Jos apskaičiuojamos pagal darbo stažą Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonėse:
nuo 5 iki 10 metų – 10 procentų valstybės vienkartinės išmokos,
nuo 10 iki 15 metų – 20 procentų valstybės vienkartinės išmokos,
daugiau kaip 15 metų – 30 procentų valstybės vienkartinės išmokos.
Į darbo stažą žemės ūkio įmonėse, suteikiantį teisę į tikslinę žemės ūkio kompensaciją, įskaitomas darbo žemės ūkio artelėse, kolūkiuose, tarybiniuose ūkiuose ir kitose žemės ūkio įmonėse, privatizuojamose pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymą, laikas.
2. Tikslines žemės ūkio kompensacijas įmonės darbuotojams ir kitiems įmonės teritorijoje gyvenantiems asmenims, kuriems priklauso ši kompensacija, apskaičiuoja apylinkės agrarinės reformos tarnybos, o asmenims, dirbusiems žemės ūkio įmonėse, taip pat pensininkams ir invalidams, turintiems teisę į tikslinę žemės ūkio kompensaciją ir gyvenantiems Lietuvos Respublikos miestuose, – rajonų valdybų žemės ūkio skyriai (pagal asmenų gyvenamąją vietą). Šios kompensacijos apskaičiuojamos pateikus išrašą iš darbo ar kolūkiečio knygelės arba kitus dokumentus, įrodančius darbo Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonėse laiką.
3. Išrašus iš darbo ar kolūkiečio knygelės ar kitus dokumentus, patvirtinančius darbo žemės ūkio įmonėse stažą, išduoda ir tvirtina:
įmonės darbuotojams ir įmonės teritorijoje gyvenantiems asmenims, iš įmonės išėjusiems į pensiją, I ir II grupės invalidams, kurie jais tapo dirbdami šioje įmonėje, valstiečių ūkio nariams, prieš tai dirbusiems šioje įmonėje, – tos įmonės administracija pagal darbuotojų sąrašą (pridedama 1 forma); asmenims, dirbusiems žemės ūkio įmonėse, – dabartinės darbovietės administracija arba pareigūnai, turintys teisę atlikti notarinius veiksmus pagal Lietuvos Respublikos valstybinio notariato įstatymą;
nedirbantiems pensininkams ir invalidams, negyvenantiems įmonės teritorijoje, – valstybinio socialinio draudimo skyriai pagal gyvenamąją vietą.
4. Remdamosi 3 punkte nurodytais dokumentais, apylinkių agrarinės reformos tarnybos arba rajonų valdybų žemės ūkio skyriai turintiems teisę gauti tikslinę žemės ūkio kompensaciją asmenims išduoda tikslinės žemės ūkio kompensacijos skyrimo pažymą (pridedama 2 forma). Ši pažyma pateikiama tai banko įstaigai, kurioje jau atidaryta asmens investicinė sąskaita arba kurioje norima ją atidaryti. Banko įstaiga pažymą pateikusio asmens investicinėje sąskaitoje ir kituose atitinkamuose dokumentuose padaro reikiamus įrašus.
Žemės ūkio įmonės išmokų skyrimas, apskaičiavimas ir įregistravimas
5. Žemės ūkio įmonės išmokos skiriamos:
6. Žemės ūkio įmonės išmokos skaičiuojamos ir asmenims, dirbantiems kolūkiuose pagal samdos sutartis.
7. Sezoniniams ir laikiniems darbuotojams tikslinės žemės ūkio kompensacijos ir žemės ūkio įmonės išmokos neskaičiuojamos.
8. Žemės ūkio įmonės išmokų suma apskaičiuojama iš įmonės kapitalo vertės atėmus:
savininkams ir kitiems Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl piliečių nuosavybės teisės į išlikusį nekilnojamąjį turtą atstatymo tvarkos ir sąlygų“ numatytiems asmenims grąžinamo turto vertę;
valstybės lėšomis sukurtų socialinės ir gamybinės infrastruktūros, melioracijos, taip pat kitų rajono valdybos arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų specifinės paskirties objektų vertę;
pramoninio pobūdžio žemės ūkio įmonių (tvenkininės žuvininkystės, pramoninės sodininkystės, žirgininkystės, kailinės žvėrininkystės) objektų, privatizuojamų pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą, ir kitų Žemės ūkio ministerijos nustatytų objektų vertę;
įregistruotų valstybės vienkartinių išmokų, kitų tikslinių kompensacijų, taip pat tikslinių žemės ūkio kompensacijų sumas, skirtas šios tvarkos 5 punkte išvardytiems asmenims. Jeigu šie asmenys skirtas valstybės vienkartines išmokas, kitas tikslines kompensacijas arba jų dalį perleido kitiems asmenims, atskaitoma panaudota ar perleista suma. Jeigu šie asmenys neatidarė investicinės sąskaitos, iš jiems skirtų žemės ūkio įmonės išmokų atskaitoma valstybės vienkartinės išmokos, jiems priklausiusios pagal amžių, suma;
trumpalaikių paskolų, taip pat ilgalaikių paskolų, paimtų po 1990 m. sausio 1 d., sumas.
9. Žemės ūkio įmonės išmokai apskaičiuoti asmuo, turintis teisę ją gauti, pristato apylinkės agrarinės reformos tarnybai investicinės sąskaitos taupomąją knygelę. Agrarinės reformos tarnyba, remdamasi pateiktos knygelės įrašais, pažymi valstybės vienkartinių išmokų, kitų tikslinių kompensacijų, taip pat tikslinių žemės ūkio kompensacijų registravimo žurnale (3 forma pridedama) valstybės vienkartinės išmokos, kitų tikslinių kompensacijų, taip pat tikslinės žemės ūkio kompensacijos dydžius.
10. Nustačius žemės ūkio įmonės turto vertę, nuo kurios skaičiuojamos išmokos, sumą (4 forma pridedama), išmokos apskaičiuojamos kiekvienam turinčiam teisę jas gauti asmeniui. Į darbo stažą žemės ūkio įmonės išmokai apskaičiuoti įskaitomas laikas, dirbtas visose Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonėse iki 1991 m. spalio 1 dienos. Darbo stažas nurodomas suapvalinant metus (apvalinama pagal bendras skaičių apvalinimo taisykles).
Bendrą žemės ūkio įmonės išmokų sumą padalijus iš darbo metų, nustatomas išmokos dydis už vienerius metus. Kiekvienam asmeniui žemės ūkio įmonės išmoka apskaičiuojama jo darbo žemės ūkio įmonėse metus padauginus iš išmokos dydžio už vienerius darbo metus. Jeigu išmoka už vienerius darbo metus yra mažesnė negu 50 rublių, žemės ūkio įmonės išmokos šioje įmonėje neskaičiuojamos.
11. Asmenys, turintys teisę įsigyti privatizuojamos žemės ūkio įmonės turtą, apie apskaičiuotas žemės ūkio įmonės išmokas informuojami šių asmenų susirinkime.
12. Apylinkės agrarinės reformos tarnyba išduoda asmenims žemės ūkio įmonės išmokas patvirtinančias nustatytos formos pažymas (5 forma pridedama) ir įregistruoja tai nustatytos formos žemės ūkio įmonės išmokų registravimo žurnale (6 forma pridedama).
Tikslinės žemės ūkio kompensacijos ir žemės ūkio įmonės išmokų skyrimo pažymų išdavimas
14. Tikslinių žemės ūkio kompensacijų ir žemės ūkio įmonės išmokų skyrimo pažymos išrašomos kiekvienam asmeniui, turinčiam teisę į šias išmokas, išskyrus asmenis, pripažintus itin pavojingais recidyvistais, ir neveiksnius asmenis, globojamus valstybės.
15. Po 1991 m. vasario 28 d., mirus asmeniui, turinčiam teisę į tikslinę žemės ūkio kompensaciją, o po 1991 m. spalio 1 d., – mirus asmeniui, turinčiam teisę į žemės ūkio įmonės išmoką, pažymos išrašomos mirusiojo vardu ir išduodamos vienam iš įpėdinių, pateikusiam dokumentą, patvirtinantį įpėdinystę, ir mirties liudijimo nuorašą. Jeigu tarp lygiateisių įpėdinių kyla ginčas dėl įpėdinystės, jis sprendžiamas teismine tvarka.
16. Tikslinės žemės ūkio kompensacijos paveldimos bendra tvarka, o žemės ūkio įmonės išmoką paveldi mirusiojo įpėdiniai, turintys teisę į šią išmoką, ar nepilnamečiai įpėdiniai, gyvenantys šios įmonės teritorijoje.
17. Paveldėtos tikslinės žemės ūkio kompensacijos sumos įrašomos į įpėdinių investicines sąskaitas pagal paveldėjimo teisės liudijimą.
19. Kiekvienoje apylinkių agrarinės reformos tarnyboje arba rajonų valdybų žemės ūkio skyriuose pažymos numeruojamos pradedant pirmuoju numeriu.
21. Vieną tikslinės žemės ūkio kompensacijos skyrimo pažymos egzempliorių banko įstaiga pateikia (su savo žymomis) savivaldybei, o kitą pasilieka.
22. Žemės ūkio įmonės išmokų registravimo žurnalas saugomas apylinkės agrarinės reformos tarnyboje iki naujų įmonių įregistravimo pagal Lietuvos Respublikos įmonių rejestro įstatymą.
23. Asmenys, kuriems tikslinės žemės ūkio kompensacijos arba žemės ūkio įmonės išmokos apskaičiuotos klaidingai, gavę kompensacijų ar išmokų skyrimo pažymas, per 10 dienų pateikia pareiškimus rajono privatizavimo komisijai. Pareiškimas turi būti išnagrinėtas per mėnesį nuo skundo pateikimo dienos. Rajono valdybos sprendimus gali pakeisti Centrinė privatizavimo komisija arba Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
1 forma
_____________ rajono ______________________________________
(žemės ūkio įmonės pavadinimas)
___________________________________________________________
DARBUOTOJŲ SĄRAŠAS
Eil. Nr. |
Pavardė, vardas, tėvo vardas |
Gimimo metai |
Darbo stažas šioje įmonėje |
Bendras darbo stažas žemės ūkio įmonėse |
Įmonės vadovas (parašas) vardo raidė ir
pavardė
(antspaudo vieta)
Užpildė dokumentą (parašas) vardo raidė ir
pavardė
______________
2 forma
TVIRTINU
___________ apylinkės agrarinės
199_ m. mėn. d. reformos tarnybos pirmininkas
(rajono valdybos žemės ūkio
skyriaus viršininkas)
__________
(parašas) (vardo raidė, pavardė)
________
antspaudo vieta data
TIKSLINĖS ŽEMĖS ŪKIO KOMPENSACIJOS SKYRIMO
P A Ž Y M A Nr. ___________
Teritorijos kodas _____________ rajonas, apylinkė_______________________________________
_______________________________________________________________________________ ,
(pavardė, vardas, tėvo vardas)
gimusiam(-iai) _____________________________________ metais ir gyvenančiam(-iai) _________
________________________________________________________________________ , skiriama
(tikslus adresas)
___________________________________________________________________________ rublių
(skaičiais ir žodžiais)
tikslinės kompensacijos.
Pažymą užpildė _________ ___
(pareigos) (parašas) (vardo raidė, pavardė) (data)
________________________________________________________________________________
Banko įstaigos kodas (Nr.) ____________________________________ , sąskaitos Nr. __________
Banko įstaigos pavadinimas _________________________________________________________
Banko įstaigos adresas _____________________________________________________________
Banko korespondencinės sąskaitos Nr. _____________________ ________________________
________________________________________________________________________________
(banko pavadinimas)
Banko darbuotojas ______________
(parašas) (vardo raidė, pavardė) (data)
(antspaudo vieta)
______________
3 forma
Valstybės vienkartinių išmokų, kitų tikslinių kompensacijų, taip pat tikslinių žemės ūkio kompensacijų registravimo
Ž U R N A L A S
__________________________________________________________________
(apylinkės ir žemės ūkio įmonės pavadinimas)
(rubliais)
Eil. Nr. |
Pavardė, vardas, tėvo vardas |
Gimimo metai |
Dabartinė gyvenamoji vieta |
Investicinės sąskaitos Nr. |
Banko įstaigos, atidariusios investicinę sąskaitą, Nr. |
Valstybės vienkartinės išmokos suma |
Tikslinės kompensacijos suma |
Tikslinės žemės ūkio kompensacijos suma |
Iš viso išmokų ir kompensacijų (7Ū8Ū9) |
Asmenų parašas |
Apylinkės agrarinės reformos tarnybos (parašai) vardų raidės ir
vadovas pavardės
Sekretorius
(antspaudo vieta)
Pastaba. Žurnale įrašomi asmenys, turintys teisę gauti žemės ūkio įmonės išmoką.
______________
4 forma
_____________ rajono ______________________________________
(žemės ūkio įmonės pavadinimas)
turto vertės, nuo kurios skaičiuojamos žemės ūkio įmonės išmokos,
APSKAIČIAVIMAS
(rubliais)
1. |
Bendra turto likutinė vertė |
____________________ |
2. |
Savininkams ir kitiems Lietuvos Respublikos |
|
|
įstatyme „Dėl piliečių nuosavybės teisės į |
|
|
išlikusį nekilnojamąjį turtą atstatymo tvarkos |
|
|
ir sąlygų“ numatytiems asmenims grąžinamo |
|
|
turto vertė |
____________________ |
3. |
Valstybės lėšomis sukurtų socialinės ir |
|
|
gamybinės infrastruktūros, melioracijos, |
|
|
taip pat kitų rajono valdybos arba |
|
|
Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų |
|
|
specifinės paskirties objektų vertė |
____________________ |
4. |
Įregistruotų valstybės vienkartinių išmokų, |
|
|
kitų tikslinių kompensacijų, taip pat |
|
|
tikslinių žemės ūkio kompensacijų suma |
____________________ |
5. |
Trumpalaikių paskolų, taip pat ilgalaikių |
|
|
paskolų, paimtų po 1990 m. sausio 1 d., sumos |
____________________ |
6. |
Bendra žemės ūkio įmonių išmokų suma |
|
|
(1-2-3-4-5) |
____________________ |
Apylinkės agrarinės reformos (parašai) vardų raidės ir
tarnybos vadovas pavardės
Sekretorius
Žemės ūkio įmonės
vadovas
Vyriausiasis buhalteris
(antspaudo vieta)
______________
5 forma
____________________________________ apylinkės agrarinės reformos
(rajono ir apylinkės pavadinimas) tarnybos
P A Ž Y M A
Asmens ___________________________________________________ , gimusio(-ios) ________ m.
(pavardė, vardas, tėvo vardas)
ir dirbančio(-os)___________________________________________________________________ ,
(rajono ir ūkio pavadinimas)
darbo stažas Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonėse yra ___________________________ metų.
Jam(jai) tenkanti žemės ūkio įmonės išmokos suma _______________________________________
__________________________________________________________________________ rublių.
(skaičiais ir žodžiais)
Apylinkės agrarinės reformos (parašai) vardų raidės ir
tarnybos vadovas pavardės
Pažymą išrašiusio darbuotojo pareigos
(antspaudo vieta)
______________
6 forma
ŽEMĖS ŪKIO ĮMONĖS IŠMOKŲ REGISTRAVIMO
Ž U R N A L A S
____________________________________________________________
(žemės ūkio įmonės pavadinimas)
Eil. Nr. |
Pavardė, vardas tėvo vardas |
Gimimo metai |
Dabartinė gyvenamoji vieta |
Darbo stažas žemės ūkio įmonėse (metai) |
Žemės ūkio įmonės išmokos dydis (rub.) |
Žemės ūkio išmokas gavusio asmens parašas |
Pastaba. Pabaigoje skaitmenimis ir žodžiais nurodomas bendras gavusiųjų išmokas asmenų skaičius ir žemės ūkio įmonės išmokų suma.
Apylinkės agrarinės reformos (parašai) vardų raidės ir
tarnybos vadovas pavardės
Sekretorius
(antspaudo vieta)
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
Perkainoto žemės ūkio įmonių turto indeksavimo ir įkainojimo metodika
1.2. įsigyti 1991 metais materialiniai ištekliai (mineralinės trąšos, degalai, tepalai, įvairus kuras, dujos, chemikalai, medikamentai, biopreparatai, atsarginės dalys, statybinės medžiagos bei medžiagos einamajam remontui) įvertinami faktine įsigijimo kaina, o jeigu yra pereinamasis likutis iš anksčiau – faktine įsigijimo kaina, indeksavus koeficientu 2,2;
1.3. suaugusių arklių vertė indeksuojama šiais koeficientais:
Pavadinimas |
Koeficientai |
Traktoriai: |
|
mažo ir vidutinio galingumo MTZ; JUMZ-6 |
1,5 |
T-40A; T-16; T-25 |
1 |
vikšriniai (DT-75, T-150) |
0,9 |
galingieji (K-700, T-150K) |
0,8 |
Kombainai, |
0,9 |
varikliai(vidaus degimo ir elektros) |
1,5 |
Žemės ūkio, kelių priežiūros ir statybos mašinos |
1,1 |
Metalo bei medžio apdirbimo ir kitos staklės |
2 |
Sunkvežimiai |
2 |
Lengvieji automobiliai: |
|
Visų modifikacijų „Moskvič“, VAZ, ZAZ |
3 |
Visų modifikacijų „Volga“, GAZ-62, UAZ-469 |
4 |
GAZ-13, „Čaika“, ZIL-114 |
5 |
Autobusai |
2,5 |
Įvairūs įrankiai ir prietaisai |
1,5 |
Automobilių ir traktorių priekabos (puspriekabės) |
1,2 |
1.2. įsigyti 1991 metais materialiniai ištekliai (mineralinės trąšos, degalai, tepalai, įvairus kuras, dujos, chemikalai, medikamentai, biopreparatai, atsarginės dalys, statybinės medžiagos bei medžiagos einamajam remontui) įvertinami faktine įsigijimo kaina, o jeigu yra pereinamasis likutis iš anksčiau – faktine įsigijimo kaina, indeksavus koeficientu 2,2;
1.3. suaugusių arklių vertė indeksuojama šiais koeficientais:
Arklių svoris |
Amžius |
|
2,5–10 metų |
vyresni kaip 10 metų |
|
Suaugę arkliai |
|
|
iki 450 kg |
1 |
0,8 |
451–550 kg |
1,2 |
1 |
daugiau 550 kg |
1,5 |
1,3 |
Kumelės |
1,8 |
1,6; |
2. Gyvuliams, paukščiams, sėklai, daigams, pašarams ir organinėms trąšoms indeksavimas, nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. balandžio 18 d. nutarime Nr. 147 ir 1991 m. birželio 28 d. nutarime Nr. 253, netaikomas. Šis žemės ūkio įmonių turtas įkainojamas taip:
2.1. gyvuliai ir paukščiai įvertinami esamomis galvijų, kiaulių ir naminių paukščių superkamosiomis kainomis, kaip numatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991m. gegužės 10 d. nutarime Nr. 186.
Gyvulių ir paukščių vertė nustatoma pagal vidutinių fermų gyvulių grupių duomenis, remiantis buhalterinės apskaitos dokumentais. Individualiai gyvuliai įkainojami tuo atveju, kai jie parduodami po vieną.
Visose fermose sveikų veislinių galvijų, kiaulių veislininkystės ūkiuose ir fermose – paršavedžių, kuilių, veislinio prieauglio, prekinėse fermose – kuilių (jeigu yra kilmę patvirtinantys dokumentai) vertė priklausomai nuo veislinių savybių, produktyvumo, amžiaus didinama 15 procentų. Specializuotuose paukštininkystės ūkiuose sveikų paukščių tėvinių veislinių pulkų vertė didinama 15 procentų, protėvinių veislinių pulkų – 30 procentų, grynųjų linijų vištų veislinių pulkų – 50 procentų.
Melžiamų karvių vertė nustatoma esamomis galvijų valstybinėmis superkamosiomis kainomis, atsižvelgiant į jų gyvąjį svorį bei įmitimą, ir papildomai didinant vertę priklausomai nuo produktyvumo ir laktacijų skaičiaus:
Laktacija |
Primilžis per metus, kg |
|||||||
iki 3000 |
3001–3500 |
3501–4000 |
4001–5000 |
5001–6000 |
6001–7000 |
7001–8000 |
8001–9000 |
|
1 |
1,4 |
1,5 |
1,6 |
1,8 |
2 |
2,2 |
2,4 |
2,6 |
2–6 |
1,5 |
1,6 |
1,7 |
1,9 |
2,1 |
2,3 |
2,5 |
2,7 |
7 |
1,4 |
1,5 |
1,6 |
1,8 |
2 |
2,2 |
2,4 |
2,6 |
8–9 |
1,2 |
1,3 |
1,4 |
1,6 |
1,8 |
2 |
2,2 |
2,4 |
10 ir vyresni |
0,8 |
0,8 |
0,8 |
0,8 |
0,9 |
0,9 |
0,9 |
0,9 |
Žindomos paršavedės įvertinamos pagal svorį esamomis I kategorijos kiaulių valstybinėmis superkamosiomis kainomis, papildomai didinant jų vertę priklausomai nuo produktyvumo:
Amžius |
Žindomų paršelių skaičius (vieno paršiavimosi) |
|||
iki 6 |
7–8 |
9–10 |
daugiau kaip 10 |
|
iki 2 metų |
1,4 |
1,6 |
1,8 |
1,9 |
2–4 metų |
1,5 |
1,7 |
1,9 |
2 |
vyresnės kaip 4 metų |
1,3 |
1,5 |
1,7 |
1,8 |
Parduodant paršavedę su paršeliais, vertinamas bendras lizdo svoris.
2–4 mėnesių paršelių, iki 6 mėnesių veršelių vertė nustatoma pagal jų svorį ir kategoriją, taikant esamas valstybines superkamąsias kainas, indeksuojant koeficientu 1,5;
2.2. savo išauginta sėkla ir daigai įvertinami pagal Žemės ūkio ministerijos patvirtintas sutartines kainas;
2.3. savos gamybos pašarai perskaičiuojami į sutartinius vienetus – grūdus pagal koeficientus ir įkainojami vidutine valstybine superkamąja grūdų kaina – 1000 rublių už toną:
Produkcija |
Perskaičiavimo koeficientai |
Grūdai |
1 |
Vienmečių žolių šienas |
0,38 |
Daugiamečių žolių šienas |
0,5 |
Natūralių žolynų šienas |
0,3 |
Kukurūzų silosas |
0,2 |
Kitų kultūrų silosas |
0,18 |
Šienainis |
0,3 |
Pašariniai šakniavaisiai |
0,12 |
Žalioji masė: |
|
daugiamečių žolių |
0,18 |
vienmečių žolių |
0,15 |
natūralių žolynų |
0,13 |
Šiaudai: |
|
žieminių pasėlių |
0,2 |
vasarinių pasėlių |
0,3; |
3. Apyvartinis turtas indeksuojamas pagal atskirą apyvartinio turto papildomo indeksavimo sąrašą (pridedama forma).
Forma
Įmonės pavadinimas ______________________
Adresas ________________________________
Apyvartinio turto papildomo indeksavimo sąrašas
Eil. Nr. |
Apyvartinio turto pavadinimas |
Mato vienetas |
Kiekis |
Pradinė vertė rubliais |
Perskaičiavimo koeficientas |
Papildomai indeksuoto turto vertė rubliais |
Įmonės vadovas (parašai) vardų raidės ir
pavardės
Vyriausiasis buhalteris
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
Žemės ūkio įmonių turto privatizavimo pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto
privatizavimo įstatymą, programų sudarymo principai
1. Respublikos ūkio reguliavimo sferai priskirtų žemės ūkio įmonių turto privatizavimo programas savo teritorijai rengia apylinkių agrarinės reformos tarnybos ir, suderinusios su rajono valdyba, pateikia jas tvirtinti Žemės ūkio ministerijai. Iškilus ginčams, nesutarimų protokolas pateikiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybei.
2. Vietinio ūkio reguliavimo sferai priskirtų žemės ūkio įmonių turto privatizavimo programas rengia apylinkių agrarinės reformos tarnybos ir, suderinusios su rajono valdyba, pateikia tvirtinti rajono privatizavimo komisijai.
Jeigu apylinkės agrarinės reformos tarnyba nesutinka su rajono valdybos ar privatizavimo komisijos nuomone, nesutarimų protokolas pateikiamas Žemės ūkio ministerijai.
3. Žemės ūkio įmonių turtas privatizuojamas natūra ir vertine išraiška. Privatizuojant žemės ūkio įmonių turtą vertine išraiška (pasirašant pajus) steigiamos žemės ūkio bendrovės. Į privatizavimo programų projektus žemės ūkio įmonių turtas įtraukiamas atsižvelgiant į asmenų, turinčių teisę įsigyti privatizuojamos įmonės turtą, pareiškimus.
4. Apylinkių agrarinės reformos tarnybos, prieš rengdamos apylinkių žemės ūkio įmonių turto privatizavimo programas:
4.1. surenka ir registruoja asmenų, turinčių teisę įsigyti privatizuojamos įmonės turto, pareiškimus, sužino jų pageidavimus įsigyti įmonių objektus (turtą), žemės sklypo plotą ir numatomą ūkininkavimo formą;
4.2. išanalizavusios pageidavimus apie norimą įsigyti turtą ir numatomas ūkininkavimo formas, parengia pasiūlymus dėl įmonės privatizavimo;
4.3. kartu su privatizuojamų žemės ūkio įmonių administracija nustato šių įmonių privatizuojamo turto vertę, apskaičiuoja jų išmokas ir turto, tenkančio kiekvienam asmeniui, turinčiam teisę jį įsigyti, vertę. Ne vėliau kaip 10 dienų iki susirinkimo šie duomenys turi būti viešai paskelbti privatizuojamose žemės ūkio įmonėse;
4.4. sudaro pramoninio pobūdžio žemės ūkio įmonių objektų (pramoninės sodininkystės, tvenkininės žuvininkystės, žirgininkystės, kailinės žvėrininkystės, pagalbinių verslų), kurie privatizuojami pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą, sąrašus, taip pat įmonių neprivatizuotinų objektų sąrašus, kuriuos, suderinusios su rajono privatizavimo komisija, pateikia tvirtinti rajono valdybai.
Specifinės paskirties įmonių, socialinės ir gamybinės infrastruktūros ir melioracijos įmonių (objektų), privatizuojamų pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą, sąrašus sudaro ir suderina su atitinkamomis ministerijomis ar valstybinėmis tarnybomis. Iškilusius ginčus dėl šių įmonių (objektų) privatizavimo sprendžia Centrinė privatizavimo komisija;
4.5. sušaukia asmenų, turinčių teisę įsigyti privatizuojamų žemės ūkio įmonių turtą, susirinkimą, kuriame informuoja šiuos asmenis apie išmokų dydžius ir aptaria su jais įmonių privatizavimo būdus;
4.6. išduoda kiekvienam asmeniui, turinčiam teisę įsigyti privatizuojamų žemės ūkio įmonių turto, dokumentą apie jam tenkančios įmonės išmokos dydį;
4.7. parengia ir pateikia žemės ūkio įmonių privatizavimo programos projektus rajono valdybai.
Jeigu rajono valdyba nepritaria projektui, apylinkės agrarinės reformos tarnyba turi jį patikslinti per 15 dienų.
Jeigu rajono valdyba pakartotinai nepritaria pateiktam projektui, nesutarimų protokolas pateikiamas Žemės ūkio ministerijai, kuri per 10 dienų priima galutinį sprendimą.
5. Rengiant įmonės privatizavimo programą, pirmiausia, atsižvelgiant į asmenų pageidavimus bei žemėtvarkos projekto sudarymo metodiką, suformuojami gamybiniai-technologiniai komplektai:
5.1. gamybiniam-technologiniam komplektui priskiriami pastatai, statiniai, technologinė įranga ir jų užimtas žemės plotas. Jeigu pagal ekologinius reikalavimus šiems pastatams, statiniams ir technologinei įrangai funkcionuoti reikia papildomo žemės ploto, jis apylinkės agrarinės reformos tarnybos sprendimu turi būti padidintas iki reikiamo šiam projektui funkcionuoti dydžio. Be to, gyvulininkystės technologiniams komplektams priskiriami gyvuliai bei gali būti priskirtas žemės plotas, kurio reikia šiems komplektams aprūpinti žaliaisiais pašarais pagal Žemės ūkio ministerijos parengtas rekomendacijas;
5.2 asmenų, pareiškusių norą ūkininkauti individualiai, formuojami privatūs ūkiai prilyginami gamybiniams- technologiniams komplektams, ir privatizuojamos žemės ūkio įmonės technika bei gyvuliai būsimiems ūkių savininkams parduodami atsižvelgiant į jų pageidavimus;
5.3. jeigu nėra galimybių patenkinti būsimų ūkių savininkų pageidavimų, jiems leidžiama pirkti žemės ūkio technikos ir gyvulių (pagal rūšis) proporcingai skirtam žemės plotui, priklausomai nuo to, kiek technikos ir gyvulių turėjo įmonė 100 ha žemės ūkio naudmenų pagal 1991 m. liepos 1 d. inventorizavimo duomenis;
5.4. asmenys, pareiškę norą ūkininkauti individualiai, techniką ir gyvulius perka jiems surengtame aukcione pagal šiuo nutarimu patvirtintus Privatizuojamo žemės ūkio įmonių turto aukcionų nuostatus;
5.5. techniką ir gyvulius, skirtus parduoti formuojamiems (kuriamiems) valstiečių ūkiams, parenka apylinkės agrarinės reformos tarnybos sudaryta komisija, į kurią įeina po 2 atstovus iš privatizuojamos žemės ūkio įmonės ir pareiškusių norą individualiai ūkininkauti asmenų bei rajono privatizavimo komisijos atstovas. Komisijai nepriėmus sprendimo, klausimą sprendžia rajono valdyba.
6. Objektų privatizavimas programose išdėstomas ketvirčiais ir mėnesiais.
Nuostolingų žemės ūkio įmonių, kurių aktyvai mažiau kaip 50 procentų padengti savomis lėšomis, privatizavimo eiliškumą nustato Žemės ūkio ministerija.
7. Privatizavimo programose apylinkės agrarinės reformos tarnybos gali numatyti, kad privatizuotos įmonės iki 5 metų nekeistų savo veiklos pobūdžio.
Privatizuojamos žemės ūkio įmonės valstybinė užduotis ir sutartiniai įsipareigojimai paskirstomi naujai susiformavusioms įmonėms proporcingai jų įsigyto turto (įskaitant žemę) vertei.
8. Rajonų privatizavimo komisijos pateikia Žemės ūkio ministerijai pasiūlymus dėl atskirų objektų pardavimo už laisvai konvertuojamą valiutą. Žemės ūkio ministerija pateikia Centrinei privatizavimo komisijai objektų, parduodamų už laisvai konvertuojamą valiutą, sąrašo projektą. Sąrašą patvirtinus Centrinėje privatizavimo komisijoje, Žemės ūkio ministerija organizuoja šių objektų pardavimą. Už laisvai konvertuojamą valiutą objektai parduodami ta pačia tvarka, kaip ir objektai, numatyti privatizuoti už šią valiutą pagal Lietuvos Respublikos valstybinio turto pirminio privatizavimo įstatymą.
9. Privatizavimo programose nurodoma aukcionų vykdymo laikas ir vieta, akcijų pasirašymo vieta, pradžia ir pabaiga, pajaus įskaitymo laikas.
10. Žemės ūkio įmonių turto privatizavimo programose išdėstomi svarbiausieji duomenys apie privatizuojamus objektus (forma pridedama).
Rajonų valdybos privatizavimo programų suvestines (pagal tą pačią formą) pateikia Žemės ūkio ministerijai tvirtinti.
Žemės ūkio įmonių privatizavimo programų pateikimo tvarką nustato Žemės ūkio ministerija.
11. Rajono privatizavimo komisija skelbia įmonių turto privatizavimo programas rajono savivaldybės informaciniame privatizavimo biuletenyje arba rajono laikraštyje.
Forma
___________________________________________ reguliavimo sferoje
(ministerijos, rajono savivaldybės)
esančio žemės ūkio įmonių turto privatizavimo p r o g r a m a
199 __ m. ___ ketvirčiui
A. Objektų privatizavimas parduodant aukcionuose
Objekto pavadinimas |
Trumpas objekto apibūdinimas (veiklos pobūdis, gamybos apimtis) |
Objekto adresas |
Objekto indeksuota likutinė vertė (tūkst. rb arba tūkst dolerių) |
Aukciono vykdymo laikas ir vieta |
Objekto eksploatavimo sąlygos |
I. Objektai, parduodami už laisvai konvertuojamą valiutą
II. Įmonių gamybiniai-technologiniai komplektai
III. Esamų įmonių atskiros pagrindinės priemonės
B. Objektų privatizavimas įskaitant pajų vertine išraiška
Objekto pavadinimas |
Trumpas objekto apibūdinimas (veiklos pobūdis, gamybos apimtis) |
Objekto adresas |
Objekto indeksuota likutinė vertė (tūkst. rb arba tūkst dolerių) |
Pajaus įskaitymo laikas ir vieta |
Objekto eksploatavimo sąlygos |
______________
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
Eksperimento tvarka privatizuojamų ir reorganizuojamų žemės ūkio įmonių sąrašas
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
APYLINKIŲ AGRARINĖS REFORMOS TARNYBŲ NUOSTATAI
1. Apylinkių agrarinės reformos tarnybos steigiamos agrarinei reformai įgyvendinti, turi juridinio asmens teises ir yra pavaldžios rajonų valdyboms.
2. Apylinkių agrarinės reformos tarnybų pirmininkus tvirtina rajono valdyba apylinkės Tarybos teikimu.
Į šios tarnybos sudėtį skiriamas apylinkės viršaitis bei rekomenduojama skirti 3-5 svarbiausių žemės ūkio specialybių darbuotojus: žemėtvarkininkus, ekonomistus, buhalterius.
3. Apylinkių agrarinės reformos tarnybų veiklos laikotarpiu jų nariai, išskyrus apylinkių viršaičius, atleidžiami nuo pagrindinio darbo.
4. Apylinkių agrarinės reformos tarnybų pirmininkus iš agrarinės reformos tarnybos narių skiria ir su juo sudaro samdos sutartį rajono valdyba. Su kitais tarnybos darbuotojais samdos sutartį sudaro apylinkės agrarinės reformos tarnybos pirmininkas, kuris nustato ir jų tarnybinius atlyginimus iš darbo apmokėjimui skirtų lėšų. Apylinkės agrarinės reformos tarnybos pirmininkui nustatomas tarnybinis atlyginimas per mėnesį neturi būti didesnis už Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytą rajono valdybos skyriaus viršininko (vedėjo) pagrindinį tarnybinį atlyginimą per mėnesį. Apylinkės agrarinės reformos tarnybos pirmininku negali būti apylinkės viršaitis. Jam už darbą apylinkės agrarinės reformos tarnyboje rajono valdybos sprendimu mokamas priedas – iki 50 procentų tarnybinio atlyginimo, gaunamo pagrindinėje darbovietėje.
Apylinkės agrarinės reformos tarnybos nariai gali būti premijuojami iš agrarinės reformos fondo lėšų. Premijavimo sąlygas ir premijų dydį tarnybos pirmininko teikimu tvirtina rajono valdyba.
Apylinkės agrarinės reformos tarnybos sprendimai priimami šios tarnybos narių posėdyje paprasta balsų dauguma. Apylinkės agrarinės reformos tarnybos dokumentus pasirašo šios tarnybos pirmininkas ir posėdžio sekretorius.
5. Įvykdžius agrarinę reformą ir nutraukus apylinkių agrarinės reformos tarnybų veiklą, jų darbuotojams suteikiamas darbas ankstesnėje darbo vietoje arba jie įdarbinami valstybinėse įstaigose, įmonėse bei organizacijose.
6. Darbuotojams, perėjusiems dirbti iš žemės ūkio įmonių į apylinkių agrarinės reformos tarnybas, išlieka teisė įsigyti privatizuojamos žemės ūkio įmonės turto, kaip yra numatyta Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymo 3 straipsnio 1–4 punktuose.
8. Apylinkių agrarinės reformos tarnybos vykdo šias funkcijas:
8.1. organizuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka asmenų, turinčių teisę įsigyti privatizuojamų žemės ūkio įmonių turtą ir pageidaujančių įsigyti žemės, pareiškimų surinkimą ir registravimą, nagrinėja jų prašymus, tvarko investicinių lėšų apskaitą, konsultuoja suinteresuotus asmenis turto privatizavimo ir žemės reformos klausimais, vykdo kitus aukštesniųjų privatizavimo organų pavestus agrarinės reformos parengiamuosius darbus;
8.2. teikia rajono valdybai pasiūlymus dėl valstybės lėšomis sukurtų neprivatizuotinų žemės ūkio įmonių socialinės ir gamybinės infrastruktūros objektų perdavimo savivaldybėms;
8.3. nustato galimybes sugrąžinti savininkams buvusias žemės valdas ir parengia bei išduoda pažymą, kurios pagrindu bus atstatoma nuosavybės teisė į žemę;
8.4. apskaičiuoja tikslines žemės ūkio kompensacijas bei žemės ūkio įmonių išmokas ir išduoda atitinkamas pažymas;
8.5. registruoja ir analizuoja asmenų, norinčių įsigyti privatizuojamo žemės ūkio įmonės turto, pageidavimus bei jų pasirenkamas ūkininkavimo formas; šaukia asmenų, turinčių teisę įsigyti privatizuojamą žemės ūkio įmonės turtą, susirinkimus, siūlo žemės ūkio įmonių privatizavimo būdus, parengia tų įmonių reformavimo programas ir pateikia jas tvirtinti rajonų valdyboms;
8.7. organizuoja ir vykdo privatizuojamo žemės ūkio įmonių turto aukcionus, akcijų pasirašymą, pajaus įsigijimą, perkainoja neparduotus aukcione objektus;
8.8. teikia rajono savivaldybės informacinio privatizavimo biuletenio leidėjams informaciją apie privatizuojamus objektus, neįvykusius aukcionus, akcijų pasirašymą;
8.9. teikia rajono valdybai pasiūlymus dėl žemės reformos žemėtvarkos projektų rengimo, dėl valstybinės žemės plotų teritorinio tvarkymo ir racionalaus panaudojimo;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1991 m. spalio 12 d. nutarimu Nr. 420
Privatizuojamo žemės ūkio įmonių turto aukcionų nuostatai
Bendroji dalis
1. Šie nuostatai reglamentuoja žemės ūkio įmonių turto pardavimą aukcionuose pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto privatizavimo įstatymą. Aukcionus skelbia, organizuoja ir vykdo apylinkių agrarinės reformos tarnybos.
2. Apylinkių agrarinės reformos tarnybos turi teisę parduoti aukcionuose šių apylinkių teritorijoje esantį žemės ūkio įmonių turtą. Įmonių, kurių turtas parduodamas aukcionuose, sąrašus rajonų privatizavimo komisijų teikimu tvirtina rajonų valdybos.
Informacijos apie privatizavimo objektus** ir aukcionų organizavimą skelbimo tvarka
4. Apylinkių agrarinės reformos tarnybos rajono (miesto) savivaldybės informacinio privatizavimo biuletenio leidėjams iki kiekvieno mėnesio 5 dienos perduoda šiuos duomenis apie kitą mėnesį aukcionuose parduodamus objektus:
4.4. banko, kuriame atidaryta sąskaita atsiskaityti už privatizavimo objektus, pavadinimas, adresas bei sąskaitos numeris;
4.11. metinė gamybos arba teikiamų paslaugų apimtis (metinė apyvarta), eksportui gaminamos produkcijos (teikiamų paslaugų) procentas.
Visi 4.1 – 4.11 punktuose nurodyti duomenys tuo pačiu laiku turi būti perduoti rajono valdybai, o kai šiuose nuostatuose numatytais atvejais skelbiamas atviras aukcionas – Žemės ūkio ministerijai. Žemės ūkio ministerija gautus duomenis perduoda Respublikinio informacinio privatizavimo biuletenio leidėjams.
Aukciono dalyvių registravimas
6. Uždaro aukciono, organizuojamo pirmą kartą, dalyviais turi teisę registruotis:
7. Neparduotas pirmame uždarame aukcione žemės ūkio įmonės turtas parduodamas antrame uždarame aukcione, kurio dalyviais turi teisę registruotis:
7.2. medicinos, švietimo, kultūros, ryšių darbuotojai, taip pat kiti asmenys, gyvenantys žemės ūkio įmonės teritorijoje ir aptarnaujantys (aptarnavę iki išėjimo į pensiją) šios įmonės darbuotojus, taip pat jų šeimos narius;
7.4. kiti asmenys, dirbę vienoje žemės ūkio įmonėje ne mažiau kaip 5 metus ir ne mažiau kaip 10 metų Lietuvos žemės ūkyje (išskyrus priverstinai, neteisėtai iškeldintuosius iš tos vietovės). Tokie asmenys gali įsigyti turto toje žemės ūkio įmonėje, kurioje turi didžiausią darbo stažą;
8. Antrame uždarame aukcione neparduotas žemės ūkio įmonės turtas parduodamas atvirame aukcione, kurio dalyviais gali būti visi pageidaujantys įsigyti privatizuojamą turtą Lietuvos Respublikos gyventojai.
9. Jeigu aukcione parduodamą objektą nori įsigyti fizinių asmenų grupė, ji privalo sudaryti notariškai įformintą grupės steigimo sutartį, kurioje turi būti nurodyta:
10. Prieš atvykdamas registruotis aukciono dalyviu, asmuo (grupės atstovas) privalo pervesti į apylinkės agrarinės tarnybos sąskaitą 50 rublių registracijos mokestį (nepriklausomai nuo to, ar aukciono dalyviu nori registruotis vienas asmuo, ar asmenų grupė) ir 10 procentų norimo įsigyti privatizavimo objekto pradinės pardavimo kainos. Pradinis įnašas mokamas iš investicinėje sąskaitoje esančios pinigų (rublių) sumos. Privalomą sumokėti pinigais objekto kainos dalį gali padengti ir privatizuojama žemės ūkio įmonė.
11. Aukciono dalyvius registruoja apylinkės agrarinės tarnybos informaciniuose privatizavimo biuleteniuose nurodytu laikotarpiu. Registracija nutraukiama likus 7 dienoms iki aukciono vykdymo dienos.
12. Asmuo (asmenų grupė), norintis užsiregistruoti aukciono dalyviu, apylinkės agrarinės reformos tarnybai turi pateikti:
12.4. fizinių asmenų grupės steigimo sutartį (jeigu aukciono dalyviu nori būti asmenų grupės atstovas);
13. Užregistruotam aukciono dalyviui apylinkės agrarinės reformos tarnyba išduoda registracijos pažymėjimą (šių nuostatų 1 priedas). Duomenys apie kiekvieną užregistruotą dalyvį įrašomi apylinkės agrarinės reformos tarnybos aukciono dalyvių registravimo knygoje, kurioje kiekvienam objektui rašomas atskiras aukciono dalyvių sąrašas. Sąraše nurodomi šie duomenys apie aukciono dalyvį arba grupės atstovą:
13.2. vardas, pavardė, tėvo vardas (grupės atstovo pavardė, vardas ir duomenys iš jo įgaliojimus patvirtinančio dokumento);
14. Apylinkės agrarinės reformos tarnyba iki aukciono pradžios neturi teisės supažindinti kitų aukciono dalyvių su duomenimis apie užregistruotus aukciono dalyvius.
15. Apylinkės agrarinės reformos tarnyba neturi teisės registruoti aukciono dalyvių, jeigu:
16. Jeigu dalyvauti aukcione neužsiregistravo nė vienas asmuo arba asmenų grupė, apylinkės agrarinės reformos tarnyba privalo paskelbti miesto (rajono) savivaldybės informacinio privatizavimo biuletenio kito mėnesio numeryje, jog organizuojamas antras uždaras aukcionas ir jo dalyviai registruojami bendra šiuose nuostatuose nustatyta tvarka.
Aukciono vykdymas
17. Aukcionas vyksta, kai nustatytąja tvarka yra užsiregistravęs ir atvykęs dalyvauti bent vienas asmuo (asmenų grupės atstovas). Užsiregistravusiems, bet neatvykusiems į aukcioną asmenims nustatytąja tvarka grąžinama pusė pradinio įnašo. Registracijos mokestis negrąžinamas. Asmenims, neatvykusiems į aukcioną dėl svarbių priežasčių (nelaimingas atsitikimas, liga, laikinas sulaikymas, įkalinimas, stichinė nelaimė ir t. t.), grąžinamas visas pradinis įnašas ir registracijos mokestis.
18. Aukcionas turi būti surengtas ne anksčiau kaip po 20 kalendorinių dienų ir ne vėliau kaip po 45 kalendorinių dienų, skaičiuojant nuo duomenų paskelbimo miesto (rajono) savivaldybės informaciniame privatizavimo biuletenyje dienos.
19. Kiekvienam aukcionui vykdyti apylinkės agrarinės reformos tarnybos vadovas sudaro aukciono organizavimo grupę, į kurios sudėtį turi įeiti aukciono vedėjas, protokoluotojas ir buhalteris.
20. Dalyvauti aukcione turi teisę tik iš anksto nustatytąja tvarka užsiregistravę asmenys (grupių atstovai). Įeidami į patalpą, kurioje vyks aukcionas, dalyviai privalo pateikti registracijos pažymėjimus, o aukciono organizatoriai privalo išduoti kiekvienam dalyviui kortelę su numeriu, atitinkančiu registracijos knygoje įrašytą jo eilės numerį.
Stebėti aukcioną turi teisę Lietuvos Respublikoje įregistruotų partijų, judėjimų ir visuomeninių organizacijų atstovai, taip pat privatizavimo organų darbuotojai, pateikę darbuotojo pažymėjimą.
21. Aukciono metu turi būti pildomas privatizuojamo žemės ūkio įmonės turto aukciono protokolas (2 priedas).
22. Aukciono pradžioje vedėjas privalo apibūdinti parduodamą objektą, paskelbti informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytą pradinę objekto kainą ir minimalų kainos didinimo intervalą. Minimalus kainos didinimo intervalas turi sudaryti ne mažiau kaip 1 procentą pradinės objekto pardavimo kainos, bet neviršyti 2500 rublių.
Jeigu aukcione dalyvauja tik vienas asmuo arba tik viena asmenų grupė, objektas parduodamas pradine verte, nedidinant jo kainos minimaliu kainos didinimo intervalu.
Aukciono dalyviai, siūlydami kainą, turi pakelti kortelę su numeriu, nukreiptu į aukciono vedėjo pusę, ir garsiai skelbti savo siūlomą kainą. Aukciono vedėjas pakartoja kiekvieną pasiūlytą kainą, fiksuodamas ją plaktuko dūžiu. Kai niekas iš dalyvių nebesiūlo didesnės kainos, aukciono vedėjas skelbia paskutinę kainą, ją pasiūliusio dalyvio numerį ir kainą pakartoja 3 kartus, fiksuodamas trimis plaktuko dūžiais. Nuskambėjus trečiam plaktuko dūžiui, objektas laikomas parduotu, o didžiausia pasiūlyta kaina ir ją pasiūliusio dalyvio kortelės numeris įrašomas aukciono protokole.
23. Didžiausią kainą pasiūlęs dalyvis nedelsdamas turi pateikti aukciono organizavimo grupei savo registracijos pažymėjimą ir parašu patvirtinti, kad galutinė kaina, nurodyta aukciono protokole, atitinka jo pasiūlytąją kainą. Jeigu jis registracijos pažymėjimo nepateikia ar nepasirašo aukciono protokole, tuo atsisakydamas pirkti objektą, aukcionas laikomas neįvykusiu, ir jo organizatoriai priežastį privalo nurodyti aukciono protokole, kuris turi būti perduotas rajono privatizavimo komisijai. Toks pirkėjas išbraukiamas iš aukciono dalyvių registravimo sąrašų, o pradinis įnašas jam negrąžinamas. Jeigu šiuo atveju aukcione lieka dalyvauti ne mažiau kaip 2 dalyviai, neparduoto objekto aukcionas tęsiamas, o jeigu lieka vienas dalyvis, objektas jam parduodamas už pradinę kainą. Abiem atvejais rašomas naujas protokolas. Jeigu aukciono dalyvių nelieka, naujas aukcionas skelbiamas bendra šiuose nuostatuose nustatyta tvarka.
24. Kai didžiausią kainą pasiūlęs dalyvis arba likęs vienas dalyvis pasirašo aukciono protokolą, aukciono organizavimo grupė išduoda jam pažymą apie aukciono rezultatus, suteikiančią teisę sumokėti už įgytą objektą. Jeigu objektas parduodamas su nustatytomis pinigų (rublių) kvotomis, išduodama pažyma, kurios forma pateikta šių nuostatų 3 priede, o jeigu objektas parduodamas nenustatant pinigų (rublių) kvotos, – pažyma, kurios forma pateikta 4 priede. Rašomi trys pažymos egzemplioriai, kurių vienas lieka apylinkės agrarinės reformos tarnyboje, o du išduodami pirkėjui. Vieną egzempliorių pirkėjas pateikia banko įstaigai, o kitą pasilieka sau.
Atsiskaitymas už privatizuotą objektą
25. Apylinkės agrarinės reformos tarnybos pažyma galioja 10 dienų nuo išdavimo datos. Per šį laiką aukciono dalyvis privalo sumokėti aukcione nustatytos objekto kainos ir pradinio įnašo skirtumą. Registracijos mokestis į pradinį įnašą neįskaitomas. Jeigu atsiskaitymui už įsigytą objektą naudojama valstybės vienkartinė išmoka ar kita tikslinė kompensacija, pinigais sumokėta suma turi būti ne mažesnė už skirtumą, susidarantį iš sumos, lygios 10 procentų aukcione nustatytos kainos, atėmus įmokėto pradinio įnašo sumą, išskyrus atvejus, kai privalomą sumokėti pinigais objekto kainos dalį dengia žemės ūkio įmonė. Privaloma sumokėti pinigais suma įrašoma išduodamoje pažymoje (šių nuostatų 3 priedas).
26. Jeigu pirkėjas per 10 dienų po aukciono nesumoka 25 punkte nurodytų sumų ir apylinkės agrarinės reformos tarnybai nepateikia atsiskaitymą patvirtinančio banko įstaigos dokumento, aukcionas laikomas neįvykusiu, o pradinis įnašas ir registracijos mokestis pirkėjui negrąžinami.
27. Aukciono dalyviams, neįsigijusiems privatizuojamo objekto, privatizavimo tarnyba per 7 dienas po aukciono perveda į dalyvių registravimo knygoje nurodytas sąskaitas jų pradinius įnašus. Registracijos mokestis negrąžinamas.
28. Atsiskaitymui už perkamą objektą fiziniai asmenys (jų grupės) turi teisę panaudoti:
28.1. valstybės vienkartinę išmoką, kitą tikslinę kompensaciją, tikslinę žemės ūkio kompensaciją, žemės ūkio įmonės išmoką;
Aukciono rezultatų tvirtinimas ir nuosavybės teisės dokumentų išdavimas
29. Apylinkės agrarinės reformos tarnyba rajono privatizavimo komisijai pateikia tvirtinti aukciono rezultatus per 5 dienas nuo banko dokumento, patvirtinančio 25 punkte nurodytų sumų sumokėjimą, gavimo dienos.
30. Rajono privatizavimo komisijai, tvirtinančiai aukciono rezultatus, turi būti pateikta:
30.2. banko įstaigos dokumentas, patvirtinantis, jog sumokėtos 25 punkte nurodytos sumos.
Patvirtinusi aukciono rezultatus, privatizavimo komisija pasilieka banko dokumentą ir vieną aukciono protokolo egzempliorių. Per 5 dienas po aukciono rezultatų patvirtinimo antrasis protokolo egzempliorius grąžinamas aukcioną vykdžiusiai tarnybai, trečiasis išsiunčiamas Žemės ūkio ministerijai.
Neįvykęs ir negaliojantis aukcionas
32. Aukcionas laikomas neįvykusiu, jeigu:
32.1. aukciono dalyvis, pasiūlęs didžiausią kainą, atsisakė pateikti registracijos pažymėjimą ar pasirašyti aukciono protokole;
32.2. aukciono dalyvis, pasiūlęs didžiausią kainą, nustatytu laiku neatsiskaitė už įsigytą objektą.
Šiems aukciono dalyviams pradiniai įnašai negrąžinami. Kitiems aukcione dalyvavusiems asmenims apylinkės agrarinės reformos tarnyba per 7 dienas po aukciono turi pervesti jų pradinius įnašus į sąskaitas, nurodytas aukciono dalyvių registravimo knygoje.
33. Aukcionas laikomas negaliojančiu, kai jame sudaryti sandoriai teismine tvarka pripažinti negaliojančiais dėl to, kad:
33.1. apie pirkėjų registracijos ir aukciono vykdymo vietą ir laiką nebuvo paskelbta informaciniuose privatizavimo biuleteniuose arba apie tai buvo paskelbta nesilaikant šiuose nuostatuose nustatytos tvarkos;
33.2. parduotas objektas nebuvo įtrauktas į privatizavimo programas arba buvo įtrauktas pažeidžiant Lietuvos Respublikos įstatymus ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus;
33.5. dalyvių registravimas vyko ar aukcionas buvo organizuotas kitu, nei nurodyta informaciniuose privatizavimo biuleteniuose, laiku ar kitoje vietoje;
33.7. yra kitos civilinių įstatymų nustatytos sandorių negaliojimo priežastys.
Jei aukciono sandorį teismas pripažįsta negaliojančiu dėl apylinkių agrarinės reformos tarnybos kaltės, tai visus dėl to susidariusius nuostolius dengia rajono valdyba, o apylinkės agrarinės reformos tarnybos atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Baigiamosios nuostatos
34. Jeigu objektas ir atvirame aukcione neparduodamas, tai:
34.1. rajono privatizavimo komisija turi teisę nukainoti pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. rugpjūčio 27 d. nutarimu Nr. 365 patvirtintas Privatizavimo objektų (įmonių) nukainojimo taisykles atvirame aukcione neparduotą privatizavimo objektą;
34.2. jeigu objektas nebuvo nukainotas, rajono privatizavimo komisija gali nuspręsti parduoti šį objektą atvirame aukcione, nenustatydama pinigų (rublių) kvotų;
Privatizuojamo žemės ūkio
įmonių turto aukcionų nuostatų
1 priedas
__________________________________________________________________
(aukcioną organizuojančios tarnybos pavadinimas ir adresas)
REGISTRACIJOS PAŽYMĖJIMAS Nr. _________________________
(numeris aukciono dalyvių
registravimo knygoje)
________________________________________________________________________________
(asmens ar asmenų grupės įgalioto atstovo pavardė, vardas,
_______________________________________________________________________________ ,
tėvo vardas)
gyvenantis ______________________________________________________________________ ,
(adresas, telefono numeris)
sumokėjo ___________________________________________________________________ rublių
(suma žodžiais)
pradinį įnašą ir 50 rublių registracijos mokestį ir turi teisę
dalyvauti aukcione, kuris įvyks _______________________________________________________
(aukciono vieta ir
________________________________________________________________________________
laikas)
ir kuriame bus parduodamas_________________________________________________________
(privatizavimo objekto pavadinimas
_______________________________________________________________________________ .
ir adresas)
Pažymėjimas išduotas _____________________
(data)
Registratorius (parašai) vardų raidės ir
pavardės
(antspaudo vieta)
______________
Privatizuojamo žemės ūkio
įmonių turto aukcionų nuostatų
2 priedas
TVIRTINU
___________ apylinkės agrarinės
reformos tarnybos pirmininkas
(parašas) vardo raidė ir pavardė
Data __________________________
__________________________________________________________________
(Aukcioną organizuojanti apylinkės agrarinės reformos tarnyba)
Privatizuojamo žemės ūkio įmonės turto aukciono
P R O T O K O L A S Nr._______
1. Aukciono vykdymo vieta ir laikas __________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
2. Parduodamo objekto pavadinimas ir adresas __________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
3. Parduodamo objekto pradinė kaina _________________________________________________
__________________________________________________________________________ rublių.
(suma žodžiais)
4. Didžiausia aukcione pasiūlyta kaina _________________________________________________
__________________________________________________________________________ rublių.
(suma žodžiais)
6. Didžiausią kainą pasiūliusio asmens (asmenų grupės įgalioto atstovo) vardas, pavardė ir adresas
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
7. Pirkėjas privalo per 10 dienų po aukciono pervesti į nurodytą sąskaitą ______________________
(suma žodžiais)
rublių.
8. Objektą parduodant išsimokėtinai, pirkėjas įsipareigoja __________________________________
(suma žodžiais)
rublių sumokėti šiomis sąlygomis:
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Objektą įsigijęs asmuo (parašai) vardų raidės ir
(asmenų grupės įgaliotas pavardės
atstovas)
Aukciono organizatoriai:
Vedėjas
Buhalteris
Protokoluotojas
(antspaudo vieta)
______________
Privatizuojamo žemės ūkio
įmonių turto aukcionų nuostatų
3 priedas
__________________________________________________________________
(aukcioną organizuojanti apylinkės agrarinės reformos tarnyba)
P A Ž Y MA
atsiskaityti už aukcione perkamą objektą iš investicinės sąskaitos
________________________________________________________________________________
(asmens ar asmenų grupės įgalioto atstovo
_______________________________________________________________________________ ,
pavardė, vardas, tėvo vardas)
gyvenantis ______________________________________________________________________ ,
(adresas)
įsigijo aukcione, kuris įvyko _________________________________________________________ ,
(vieta ir data)
parduodamą _____________________________________________________________________ ,
(objekto pavadinimas ir adresas)
kurio kaina _________________________________________________________________ rublių.
(suma žodžiais)
Pirkėjas (pirkėjų grupė) įmokėjo pradinį įnašą ___________________________________________
________________________________________ rublių. Iki 199___ m. ____________ mėn. ___ d.
(suma žodžiais)
jis (jie) privalo pervesti iš savo investicinės sąskaitos ______________________________________
___________________________________________________ rublių, iš šios sumos ne mažiau kaip
(suma žodžiais)
________________________________________________ rublių pinigais į ___________________
(suma žodžiais) (banko, kuriame
________________________________________________________________________________
atidaryta sąskaita, pavadinimas ir adresas)
sąskaitą Nr. ______________________________________________________________________ .
Aukciono organizatoriai: (parašai) vardų raidės ir
pavardės
Aukciono vedėjas
Buhalteris
Protokoluotojas
(antspaudo vieta)
______________
Privatizuojamo žemės ūkio
įmonių turto aukcionų nuostatų
4 priedas
__________________________________________________________________
(aukcioną organizuojanti apylinkės agrarinės reformos tarnyba)
P A Ž Y M A
atsiskaityti už aukcione perkamą objektą
________________________________________________________________________________
(asmens ar asmenų grupės įgalioto atstovo
_______________________________________________________________________________ ,
pavardė, vardas, tėvo vardas)
gyvenantis ______________________________________________________________________ ,
(adresas)
įsigijo aukcione, kuris įvyko _________________________________________________________ ,
(aukciono vieta ir data)
parduodamą _____________________________________________________________________ ,
(objekto pavadinimas ir adresas)
kurio kaina _________________________________________________________________ rublių.
(suma žodžiais)
Pirkėjas (pirkėjų grupė) įmokėjo pradinį įnašą ___________________________________________
_____________________________________ rublių. Iki 199___ m. _____________ mėn. _____ d.
(suma žodžiais)
jis (jie) privalo įmokėti ________________________________________________________ rublių
(suma žodžiais)
į _______________________________________________________________________________
(banko, kuriame atidaryta sąskaita, pavadinimas ir adresas)
sąskaitą Nr. ______________________________________________________________________ .
Aukciono organizatoriai: (parašai) vardų raidės ir
pavardės
Aukciono vedėjas
Buhalteris
Protokoluotojas
(antspaudo vieta)
______________
Privatizuojamo žemės ūkio
įmonių turto aukcionų nuostatų
5 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKA
(Lietuvos valstybės herbas)
NUOSAVYBĖS TEISĖS LIUDIJIMAS
________________________________________________________________________________
(metai, mėnuo, diena žodžiais)
_______________________________________________________________________________ ,
(privatizavimo komisijos pavadinimas)
vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto
privatizavimo įstatymu ir remdamasi patvirtintais ________________________________________
________________________________________________________________________________
(aukciono vieta ir data)
įvykusio aukciono rezultatais, liudija, kad ______________________________________________
________________________________________________________________________________
(fizinio asmens vardas, pavardė ir adresas)
priklauso privatinės nuosavybės teise __________________________________________________
_______________________________________________________________________________ ,
(nesutrumpintas įmonės (objekto) pavadinimas ir adresas)
esanti(-is) _________________________________ kv. metrų žemės sklype, įgyta(-as) už ________
__________________________________________________________________________ rublių.
(suma žodžiais)
Įmonės (objekto) eksploatavimo sąlygos _______________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
_______________ privatizavimo komisijos (parašas) vardo raidė ir
pirmininkas pavardė
(antspaudo vieta)
______________
Privatizuojamo žemės ūkio
įmonių turto aukcionų nuostatų
6 priedas
LIETUVOS RESPUBLIKA
(Lietuvos valstybės herbas)
NUOSAVYBĖS TEISĖS LIUDIJIMAS
________________________________________________________________________________
(metai, mėnuo, diena žodžiais)
_______________________________________________________________________________ ,
(privatizavimo komisijos pavadinimas)
vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio įmonių turto
privatizavimo įstatymu ir remdamasi patvirtintais ________________________________________
________________________________________________________________________________
(aukciono vieta ir data)
įvykusio aukciono rezultatais, liudija, kad fizinių asmenų grupei
Vardai, pavardės |
Adresai |
Kiekvieno grupės nario nuosavybės dalis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
priklauso: |
bendrosios dalinės nuosavybės teise |
|
sutuoktinių bendrosios jungtinės nuosavybės teise |
|
(nereikalinga – išbraukti) |
_______________________________________________________________________________ ,
(nesutrumpintas įmonės (objekto) pavadinimas, adresas)
esanti(-is)___________________________________ kv. metrų žemės sklype, įgyta(-as) už _______
__________________________________________________________________________ rublių.
(suma žodžiais)
Įmonės (objekto) eksploatavimo sąlygos _______________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________ .
_______________ privatizavimo komisijos (parašas) vardo raidė ir
pirmininkas pavardė
(antspaudo vieta)
______________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 31, 1992-01-22, Lietuvos aidas, 1992, Nr. 19-0 (1992-01-29); Žin., 1992, Nr. 12-322 (1992-04-30), i. k. 0921100NUTA00000031
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. spalio 12 d. nutarimo Nr. 420 dalinio pakeitimo ir papildymo
* Į objekto sąvoką įeina ir suformuoti pagal asmenų pageidavimus gamybiniai-technologiniai komplektai.