Suvestinė redakcija nuo 2021-12-21

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 18-675, i. k. 1072210ISAK00003-35

 

Nauja redakcija nuo 2021-12-21:

Nr. 3-561, 2021-12-20, paskelbta TAR 2021-12-20, i. k. 2021-26197

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BENDRŲJŲ ELEKTRONINIŲ KELIŲ RINKLIAVOS SISTEMŲ SĄVEIKUMO, KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO IR KELIŲ RINKLIAVOS SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2007 m. vasario 6 d. Nr. 3-35

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ 3.3.1 papunkčiu ir įgyvendindamas 2019 m. kovo 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2019/520 dėl elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo, kuria sudaromos palankesnės sąlygos tarpvalstybiniu lygmeniu keistis informacija apie kelių rinkliavų nesumokėjimo atvejus Sąjungoje,

tvirtinu Bendrųjų elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo, kelių naudotojo mokesčio ir kelių rinkliavos sistemų reikalavimų aprašą (pridedama).

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2007 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. 3-35

(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro

2021 m.  gruodžio 20 d. įsakymo Nr. 3-561

redakcija)

 

 

BENDRŲJŲ ELEKTRONINIŲ KELIŲ RINKLIAVOS SISTEMŲ SĄVEIKUMO, KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO IR KELIŲ RINKLIAVOS SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bendrųjų elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo, kelių naudotojo mokesčio ir kelių rinkliavos sistemų reikalavimų aprašas (toliau – Aprašas) nustato bendruosius elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo (įskaitant technologinius sprendimus, subjektų teises ir pareigas, Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjų atlygį, kelių rinkliavos taikymą ir su tuo susijusį transporto priemonių klasifikavimą, kelių rinkliavos paslaugos apskaitą, bandomąsias kelių rinkliavos sistemas, bendrą tolydžią paslaugą ir papildomus su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga susijusius aspektus), Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos sąsajų ir sąveikos sudedamųjų dalių reikalavimus, sąveikos sudedamosioms dalims taikomos atitikties specifikacijoms ir tinkamumo naudoti vertinimo tvarkos ir kelių naudotojo mokesčio ir kelių rinkliavos sistemose tvarkomų duomenų apsaugos reikalavimus, siekiant užtikrinti elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumą visame Europos Sąjungos ir Europos ekonominės erdvės kelių tinkle, apimančiame miesto ir tarpmiestinius kelius, greitkelius, pagrindinius ir šalutinius kelius ir įvairius objektus (pavyzdžiui, tunelius, tiltus, keltus ir kt.), ir sudaryti sąlygas, nustačius kelių naudotojo mokesčių ir kelių rinkliavų nesumokėjimo atvejus, tarpvalstybiniu lygmeniu keistis transporto priemonių registracijos ir jų savininkų arba valdytojų duomenimis.

2. Aprašo reikalavimai (išskyrus duomenų apsaugos reikalavimus, nustatytus Aprašo
XII skyriuje) netaikomi:

2.1. kelių rinkliavos sistemoms, kurios nėra elektroninės;

2.2. mažoms tik vietos lygmeniu taikomoms kelių rinkliavos sistemoms.

3. Aprašo reikalavimai netaikomi mokesčiams už transporto priemonių stovėjimą.

4. Pagrindinės Apraše ir elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo, kelių naudotojo mokesčio ir kelių rinkliavos sistemų srityje vartojamos sąvokos:

4.1. Akreditavimas – procedūra, kurią apibrėžia ir valdo kelių rinkliavos rinkėjas ir kuri taikoma Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjui, prieš jam suteikiant teisę šią paslaugą teikti Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje.

4.2. Automatizuota paieška – internetinės prieigos procedūra, naudojama vienos, daugiau nei vienos arba visų valstybių narių duomenims duomenų bazėse ieškoti.

4.3. Elektroninė kelių rinkliavos sistema – kelių rinkliavos rinkimo sistema, pagal kurią pareiga kelių naudotojui mokėti šią rinkliavą registruojama ir atliekama tik automatinio nustatymo, kad transporto priemonė yra tam tikroje vietoje, būdu, palaikant nuotolinį ryšį su transporto priemonėje montuojama įranga, arba remiantis automatiniu registracijos numerio identifikavimu.

4.4. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslauga (toliau – EERP) – kelių rinkliavos paslauga, kurią Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas pagal sutartį teikia Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjui vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų.

4.5. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjas (toliau – EERP gavėjas) – fizinis arba juridinis asmuo, sudaręs su Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėju naudojimosi šia paslauga sutartį.

4.6. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos reikalavimus atitinkanti sistema (toliau – EERP reikalavimus atitinkanti sistema) – elektroninė kelių rinkliavos sistema su tam tikrais elementais, reikalingais, kad Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai būtų įtraukti į bendrą sistemą ir ši paslauga veiktų.

4.7. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas (toliau – EERP teikėjas)  – subjektas, kuris pagal atskirą sutartį sudaro sąlygas Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos gavėjui naudotis šia paslauga, perveda kelių rinkliavas jų rinkėjui ir yra įregistruotas savo įsisteigimo valstybėje narėje.

4.8. Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorija (toliau – EERP teritorija) – kelias, kelių tinklas, statinys (pavyzdžiui, tiltas ar tunelis) arba keltas, už važiavimą ar naudojimąsi kuriais rinkliavos renkamos naudojant elektroninę kelių rinkliavos sistemą.

4.9. Iš esmės pakeista elektroninė kelių rinkliavos sistema – pakeista arba keičiama esama elektroninė kelių rinkliavos sistema, dėl kurios pakeitimų Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjai turi modifikuoti eksploatuojamas sąveikos sudedamąsias dalis, pavyzdžiui, perprogramuoti ar pritaikyti savo vidinės informacijos sistemos sąsajas, tokiu mastu, kad reikalingas pakartotinis akreditavimas.

4.10. Kelių naudotojo mokestis – kelių naudotojo išankstinė įmoka už naudojimąsi tam tikrą laiką keliu, kelių tinklu, statiniu (pavyzdžiui, tiltu ar tuneliu) arba keltu.

4.11. Kelių naudotojo mokesčio arba kelių rinkliavos nesumokėjimas – valstybės narės teisės aktuose apibrėžtas pažeidimas, kai kelių naudotojas nesumoka kelių naudotojo mokesčio arba kelių rinkliavos valstybėje narėje.

4.12. Kelių rinkliava – kelių naudotojo įmoka už važiavimą tam tikrą atstumą keliu, kelių tinklu arba naudojimąsi statiniu (pavyzdžiui, tiltu ar tuneliu) ar keltu.

4.13. Kelių rinkliavos deklaracija – kelių rinkliavos paslaugos teikėjo ir kelių rinkliavos rinkėjo suderintos formos pareiškimas kelių rinkliavos rinkėjui, kuriuo patvirtinama, kad transporto priemonė yra Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje.

4.14. Kelių rinkliavos kontekstiniai duomenys – atsakingojo kelių rinkliavos rinkėjo nurodyta informacija, būtina siekiant nustatyti kelių rinkliavą už transporto priemonės važiavimą per konkrečią rinkliavos teritoriją ir atlikti rinkliavos operaciją.

4.15. Kelių rinkliavos paslauga – paslauga, kuria kelių naudotojams, sudariusiems vieną sutartį ir, kai būtina, turintiems vieną transporto priemonėje montuojamos įrangos elementą, suteikiama galimybė transporto priemonę naudoti vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų ir kuri apima:

4.15.1. kai būtina, individualizuotos transporto priemonėje montuojamos įrangos teikimą kelių naudotojams ir jos funkcijų palaikymą; 

4.15.2. užtikrinimą, kad kelių rinkliavos rinkėjui kelių naudotojas sumokės kelių rinkliavą;

4.15.3. priemonių, kuriomis turi būti atliktas mokėjimas, suteikimą kelių naudotojui arba esamų priemonių priėmimą;

4.15.4. kelių rinkliavos surinkimą iš kelių naudotojo;

4.15.5. santykių su kelių naudotojais kaip klientais valdymą;

4.15.6. kelių rinkliavos sistemų saugumo ir privatumo politikos įgyvendinimą ir jos laikymąsi.

4.16. Kelių rinkliavos paslaugos teikėjas – juridinis asmuo, kuris teikia kelių rinkliavos paslaugas vienoje ar daugiau Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijų vienos ar daugiau klasių transporto priemonių valdytojams.

4.17. Kelių rinkliavos rinkėjas – viešasis ar privatusis subjektas, kuris renka kelių rinkliavas už transporto priemonių važiavimą Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje.

4.18. Lengvoji transporto priemonė – transporto priemonė, kurios didžiausioji leidžiamoji masė neviršija 3,5 tonos.

4.19. Nacionalinis ryšių palaikymo centras – kompetentinga valstybės narės institucija, atsakinga už tarpvalstybinius transporto priemonių registracijos duomenų mainus.

4.20. Pagrindinis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas – kelių rinkliavos paslaugos teikėjas, kuriam nustatytos tam tikros pareigos (pavyzdžiui, pareiga pasirašyti sutartis su visais suinteresuotaisiais kelių naudotojais) arba suteiktos tam tikros teisės (pavyzdžiui, konkretus atlygis arba garantuota ilgalaikė sutartis), besiskiriančios nuo kitų paslaugos teikėjų teisių ir pareigų.

4.21. Paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas – viešasis ar privatusis subjektas, paskirtas kelių rinkliavos rinkėju būsimoje Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teritorijoje.

4.22. Sąveikos sudedamoji dalis – nedalomas komponentas, komponentų grupė, mazgas ar sukomplektuotas blokas, kuris yra įtrauktas arba kurį ketinama įtraukti į Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugą ir nuo kurio tiesiogiai ar netiesiogiai priklauso šios paslaugos sąveikumas, įskaitant materialius ir nematerialius objektus, tokius kaip programinė įranga.

4.23. Sunkioji transporto priemonė – transporto priemonė, kurios didžiausioji leidžiamoji masė viršija 3,5 tonos.

4.24. Tinkamumas naudoti – naudojamos ir į Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos rinkliavos rinkėjo sistemą tipiškai integruotos sąveikos sudedamosios dalies ypatybė, užtikrinanti, kad būtų atliekamos ir palaikomos tam tikros nurodytos funkcijos.

4.25. Transporto priemonė – motorinė transporto priemonė arba jungtinė transporto priemonė, skirta arba naudojama keleiviams arba kroviniams vežti keliais.

4.26. Transporto priemonėje montuojama įranga (toliau – TPMĮ) – visuma aparatinės ir programinės įrangos, kuri naudojama teikiant kelių rinkliavos paslaugą duomenims rinkti, saugoti, tvarkyti ir gauti ar siųsti nuotoliniu būdu ir kuri yra sumontuota arba yra kaip atskiras prietaisas transporto priemonėje.

4.27. Transporto priemonės klasifikavimo parametrai – transporto priemonės informacija, pagal kurią, remiantis kelių rinkliavos kontekstiniais duomenimis, apskaičiuojama kelių rinkliava.

4.28. Transporto priemonės registracijos valstybė narė – valstybė narė, kurioje įregistruota transporto priemonė, už kurią reikia mokėti kelių naudotojo mokestį arba kelių rinkliavą.

4.29. Transporto priemonės valdytojas – asmuo, kurio vardu registruota transporto priemonė, kaip apibrėžta transporto priemonės registracijos valstybės narės teisės aktuose.

4.30. Vidinė informacijos sistema – centrinė elektroninė sistema, kurią kelių rinkliavos rinkėjas, kelių rinkliavos rinkėjų grupė, sukūrusi sąveikos centrą, arba Europos elektroninės kelių rinkliavos paslaugos teikėjas naudoja informacijai rinkti, tvarkyti ir siųsti per elektroninę kelių rinkliavos sistemą.

5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme.

6. Elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo tikslui pasiekti naudojamasi EERP, papildančia nacionalinę elektroninės kelių rinkliavos paslaugą.

 

II SKYRIUS

TECHNOLOGINIAI SPRENDIMAI

 

7. Elektroninėms kelių rinkliavos operacijoms atlikti elektroninėse kelių rinkliavos sistemose, kuriose naudojama TPMĮ, turi būti naudojamos šios technologijos:

7.1. palydovinio padėties nustatymo;

7.2. mobiliojo ryšio, taikant GSM-GPRS standartą (žymuo GSM TS 03.60/23.060);

7.3. 5,8 GHz dažnio mikrobangų.

8. TPMĮ, kuri naudoja palydovinio padėties nustatymo technologiją, turi būti suderinama su padėties nustatymo paslaugomis, kurios teikiamos naudojant sistemą „Galileo“ ir Europos geostacionarinę navigacinę tinklo sistemą (EGNOS).

9. EERP teikėjai EERP gavėjams tiekia TPMĮ, kuri yra tinkama naudoti, sąveiki ir gali palaikyti ryšį su tam tikromis Europos Sąjungos valstybėse narėse eksploatuojamomis elektroninėmis kelių rinkliavos sistemomis, naudojančiomis Aprašo 7 punkte išvardytas technologijas.

10. TPMĮ gali naudoti joje įdiegtą techninę ir programinę įrangą, kitos transporto priemonėje (pavyzdžiui, sunkiojoje transporto priemonėje) jau sumontuotos techninės ir programinės įrangos elementus arba ir įdiegtą įrangą, ir sumontuotos įrangos elementus. TPMĮ gali naudoti kitas technologijas, nei nurodyta Aprašo 7 punkte, ryšiui su kitomis transporto priemonėje įdiegtomis techninės įrangos sistemomis palaikyti su sąlyga, kad bus užtikrinamas kelių rinkliavos paslaugos saugumas, kokybė ir privatumas. Leidžiama, kad EERP naudojama TPMĮ sudarytų palankesnes sąlygas teikti kitas nei kelių rinkliava paslaugas su sąlyga, kad tokių paslaugų veikimas netrukdys kelių rinkliavos paslaugoms jokioje EERP teritorijoje.

11. EERP teikėjai gali iki 2027 m. gruodžio 31 d. tiekti lengvųjų transporto priemonių naudotojams tokią TPMĮ, kuri gali būti naudojama tik su 5,8 GHz dažnio mikrobangų technologija ir kuri skirta naudoti EERP teritorijose, kuriose nereikalaujama naudoti palydovinio padėties nustatymo ar mobiliojo ryšio technologijų.

 

III SKYRIUS

EERP TEIKĖJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

12. EERP teikėjai, įsisteigę Lietuvos Respublikoje, registruojami Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinėje sistemoje (toliau – EIS). EIS įregistruoti EERP teikėjai per 36 mėnesius po jų įregistravimo dienos turi sudaryti EERP sutartis, apimančias visas EERP teritorijas, esančias bent keturių Europos Sąjungos valstybių narių teritorijose. Šie EERP teikėjai turi sudaryti EERP sutartis, apimančias visas EERP teritorijas tam tikroje Europos Sąjungos valstybėje narėje, per
24 mėnesius nuo pirmosios sutarties sudarymo toje Europos Sąjungos valstybėje narėje dienos, išskyrus tas EERP teritorijas, kuriose atsakingi kelių rinkliavos rinkėjai nesilaiko Aprašo
25–27 punktų nuostatų.

13. EIS įregistruoti EERP teikėjai, sudarę EERP sutartis, turi visada išlaikyti visų EERP teritorijų aprėptį. Tuo atveju, kai EERP teikėjas negali išlaikyti EERP teritorijos aprėpties dėl nuo kelių rinkliavos rinkėjo veiksmų priklausančių priežasčių, jis turi kuo greičiau imtis priemonių, kad būtų atkurta tam tikros EERP teritorijos aprėptis.

14. EIS įregistruoti EERP teikėjai turi skelbti informaciją apie EERP teritorijų aprėptį ir visus su tuo susijusius pakeitimus, taip pat per vieną mėnesį nuo registracijos datos turi paskelbti išsamius bet kokio jų paslaugų teikimo kitoms papildomoms EERP teritorijoms planus ir kasmet skelbti atnaujintus planus.

15. EIS įregistruoti EERP teikėjai ir Lietuvoje EERP teikiantys EERP teikėjai EERP gavėjams turi teikti TPMĮ, atitinkančią Aprašo 59 punkte nurodytus reikalavimus.

16. EERP teikėjai, teikiantys EERP Lietuvos teritorijoje, turi tvarkyti pripažintos negaliojančia TPMĮ, kuri susijusi su jų EERP sutartimis su EERP gavėjais, sąrašus. Tokie sąrašai turi būti tvarkomi griežtai laikantis asmens duomenų apsaugos reikalavimų, nurodytų Aprašo 63 punkte.

17. EIS įregistruoti EERP teikėjai turi viešai skelbti EERP gavėjų atžvilgiu taikomą sutarčių sudarymo politiką.

18. Lietuvos teritorijoje EERP teikiantys EERP teikėjai turi pateikti kelių rinkliavos rinkėjams informaciją, kurios jiems reikia siekiant apskaičiuoti ir taikyti kelių rinkliavą už EERP gavėjų transporto priemones, arba pateikti kelių rinkliavos rinkėjams visą informaciją, kuri būtina tam, kad jie galėtų patikrinti, kaip EERP teikėjai apskaičiuoja EERP gavėjų transporto priemonėms taikomą kelių rinkliavą.

19. Lietuvos teritorijoje EERP teikiantys EERP teikėjai turi bendradarbiauti su kelių rinkliavos rinkėjais siekiant nustatyti įtariamus pažeidėjus. Tuo atveju, jei įtariamas kelių rinkliavos nesumokėjimo atvejis, kelių rinkliavos rinkėjas gali gauti iš EERP teikėjo duomenis apie transporto priemonę, susijusią su įtariamu kelių rinkliavos nesumokėjimu, ir duomenis apie tos transporto priemonės savininką ar valdytoją, kuris yra šio EERP teikėjo klientas. Tokius duomenis EERP teikėjas turi pateikti nedelsdamas. Kelių rinkliavos rinkėjas negali atskleisti tokių duomenų jokiam kitam EERP teikėjui. Tuo atveju, jeigu kelių rinkliavos rinkėjas ir kelių rinkliavos paslaugos teikėjas yra integruoti į vieną subjektą, duomenys turi būti naudojami tik įtariamų pažeidėjų nustatymo tikslu.

20. Lietuvos teritorijoje už EERP teritoriją atsakingas kelių rinkliavos rinkėjas gali gauti iš EERP teikėjo duomenis, susijusius su visomis EERP teikėjo klientams nuosavybės teise priklausančiomis ar jų valdomomis transporto priemonėmis, kurios konkrečiu laikotarpiu buvo vairuojamos EERP teritorijoje, už kurią yra atsakingas kelių rinkliavos rinkėjas, taip pat duomenis, susijusius su tų transporto priemonių savininkais ar valdytojais, su sąlyga, kad kelių rinkliavos rinkėjui reikia šių duomenų, kad jis galėtų įvykdyti savo pareigas mokesčių institucijų atžvilgiu. EERP teikėjas prašomus duomenis turi pateikti ne vėliau kaip per dvi dienas nuo prašymo gavimo dienos. Kelių rinkliavos rinkėjas negali atskleisti tokių duomenų jokiam kitam kelių rinkliavos paslaugos teikėjui. Tuo atveju, jeigu kelių rinkliavos rinkėjas ir kelių rinkliavos paslaugos teikėjas yra integruoti į vieną subjektą, duomenys turi būti naudojami tik kelių rinkliavos rinkėjo pareigų mokesčių institucijų atžvilgiu įvykdymo tikslu.

21. EERP teikėjų kelių rinkliavos rinkėjams pateikti duomenys tvarkomi laikantis asmens duomenų apsaugos reikalavimų, nurodytų Aprašo 63 punkte.

 

IV SKYRIUS

KELIŲ RINKLIAVOS RINKĖJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

22. Lietuvos Respublikoje nustatytos EERP teritorijos duomenys registruojami EIS. Jeigu Lietuvos Respublikoje nustatyta EERP teritorija neatitinka Apraše ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ 3.1 papunktyje nurodytuose teisės aktuose numatytų techninių ir procedūrinių EERP sąveikumo sąlygų, atsakingas kelių rinkliavos rinkėjas turi įvertinti neatitikimą kartu su tam tikrais suinteresuotaisiais subjektais ir, jei tai patenka į jo atsakomybės sritį, imtis taisomųjų veiksmų kelių rinkliavos sistemos EERP sąveikumui užtikrinti. Jei reikia, turi būti atnaujinti Lietuvos Respublikoje nustatytos EERP teritorijos duomenys, registruoti EIS.

23. Kelių rinkliavos rinkėjas, atsakingas už EERP teritoriją, turi parengti ir turėti EERP teritorijos dokumentą, kuriame būtų išdėstytos EERP teikėjų patekimo į EERP teritoriją bendrosios sąlygos, vadovaujantis 2019 m. lapkričio 28 d. Komisijos deleguotojo reglamento (ES) 2020/203 dėl transporto priemonių klasifikavimo, Europos elektroninės rinkliavos paslaugos gavėjų pareigų, sąveikos sudedamosioms dalims taikomų reikalavimų ir paskelbtųjų įstaigų būtinųjų tinkamumo kriterijų ir 2019 m. lapkričio 28 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2020/204 dėl Europos elektroninės rinkliavos paslaugos teikėjų detalizuotų pareigų, Europos elektroninės rinkliavos paslaugos teritorijos dokumento būtinojo turinio, elektroninių sąsajų ir sąveikos sudedamosioms dalims taikomų reikalavimų, kuriuo panaikinamas Sprendimas 2009/750/EB, nuostatomis.

24. Kai Lietuvos Respublikos teritorijoje sukuriama nauja elektroninė kelių rinkliavos sistema, už šią sistemą atsakingas paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas turi vykdyti veiksmus, nurodytus Aprašo 50 punkte. Jeigu Lietuvos Respublikos teritorijoje veikianti elektroninė kelių rinkliavos sistema iš esmės pakeičiama, už šią sistemą atsakingas kelių rinkliavos rinkėjas turi vykdyti veiksmus, nurodytus Aprašo 51 punkte.

25. Kelių rinkliavos rinkėjas, laikydamasis nediskriminavimo principo, turi leisti teikti kelių rinkliavos paslaugą bet kuriam EERP teikėjui, paprašiusiam leidimo teikti EERP kelių rinkliavos rinkėjo EERP teritorijoje, ir sudaryti su juo rašytinę sutartį. Leidimo EERP teikėjui teikti kelių rinkliavos paslaugą EERP teritorijoje suteikimas priklauso nuo to, ar EERP teikėjas laikosi EERP teritorijos dokumente nustatytų pareigų ir bendrųjų sąlygų. Jeigu EERP teikėjas šių pareigų ir bendrųjų sąlygų laikosi (atitinka), sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo teikti EERP pateikimo.

26. Kelių rinkliavos rinkėjas neturi reikalauti, kad EERP teikėjai naudotų specialius techninius sprendimus ar procesus, trukdančius EERP teikėjo sąveikos sudedamųjų dalių sąveikai su elektroninėmis kelių rinkliavos sistemomis kitose EERP teritorijose.

27. Jeigu tarp kelių rinkliavos rinkėjo ir EERP teikėjo, su kuriuo sudaryta sutartis arba deramasi dėl sutarties, kyla ginčas, pagal ginčo šalies prašymą įsikišti į ginčą dėl ginčo gali būti tarpininkaujama (įskaitant galimybę sudaryti taikos sutartį) Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ 3.5.2 papunktyje nurodytoje komisijoje (toliau – taikinimo organas).

28. Kelių rinkliavos rinkėjo ir EERP teikėjo sutartys, susijusios su EERP teikimu, turi užtikrinti galimybę EERP teikėjui tiesiogiai išrašyti sąskaitą faktūrą už kelių rinkliavą EERP gavėjui. Kelių rinkliavos rinkėjas gali reikalauti, kad EERP teikėjas išrašytų sąskaitas EERP gavėjui kelių rinkliavos rinkėjo vardu, o EERP teikėjas turi laikytis to reikalavimo.

29. Kelių rinkliavos rinkėjo iš EERP gavėjų renkama kelių rinkliava neturi viršyti atitinkamų pagal Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 6 straipsnio 2 dalį Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatomų kelių rinkliavos dydžių. Jeigu nustatomos lengvatos ar nuolaidos, siekiant skatinti naudoti elektronines kelių rinkliavų mokėjimo priemones, jos turi būti skaidrios, viešai paskelbtos ir prieinamos tokiomis pačiomis sąlygomis EERP teikėjų klientams.

30. Kelių rinkliavos rinkėjas savo EERP teritorijoje turi leisti EERP teikėjams, su kuriais jis turi sutartinių santykių, naudoti veikiančią TPMĮ, kuri buvo sertifikuota laikantis procedūrų ir reikalavimų, nustatytų Deleguotajame reglamente (ES) 2020/203 ir Įgyvendinimo reglamente (ES) 2020/204, ir kuri nėra įtraukta į pripažintos negaliojančia TPMĮ sąrašą, tvarkomą EERP teikėjo.

31. Jeigu EERP teikimas sutrinka dėl nuo kelių rinkliavos rinkėjo priklausančių priežasčių, kelių rinkliavos rinkėjas turi numatyti supaprastintą kelių rinkliavos paslaugos teikimo režimą, kad transporto priemonės, kuriose sumontuota Aprašo 30 punkte nurodyta TPMĮ, galėtų važiuoti saugiai ir būtų kuo trumpiau užlaikomos, neįtariant kelių rinkliavos nesumokėjimo.

32. Kelių rinkliavos rinkėjas, laikydamasis nediskriminavimo principo, turi bendradarbiauti su EERP teikėjais, gamintojais ar paskelbtosiomis įstaigomis, kad būtų įvertintas sąveikos sudedamųjų dalių tinkamumas naudoti jo EERP teritorijoje.

 

V SKYRIUS

EERP TEIKĖJŲ ATLYGIS

 

33. EERP teikėjai turi teisę į kelių rinkliavos rinkėjo mokamą atlygį.

34. EERP teikėjų atlygio nustatymo metodika turi būti skaidri, nediskriminacinė ir vienoda visiems EERP teikėjams, akredituotiems konkrečioje EERP teritorijoje. EERP teikėjų atlygio nustatymo metodiką turi parengti kelių rinkliavos paslaugos teikėjas ir paskelbti EERP teritorijos dokumento komercinių sąlygų dalyje.

35. EERP teritorijoje, kurioje EERP teikia pagrindinis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas, EERP teikėjų atlygio nustatymo metodikos struktūra turi būti tokia pati kaip atlygio už panašias paslaugas, kurias teikia pagrindinis kelių rinkliavos paslaugos teikėjas. EERP teikėjų atlygio suma gali skirtis nuo pagrindinio kelių rinkliavos paslaugos teikėjo atlygio sumos, jeigu tai pateisinama dėl:

35.1. išlaidų, susijusių su pagrindiniam kelių rinkliavos paslaugos teikėjui (bet ne EERP teikėjams) keliamais konkrečiais reikalavimais ir jam nustatytomis pareigomis;

35.2. būtinybės atskaityti iš EERP teikėjų atlygio kelių rinkliavos rinkėjo nustatytus fiksuotus mokesčius, pagrįstus kelių rinkliavos rinkėjui tenkančiomis išlaidomis, susijusiomis su jo kelių rinkliavos teritorijoje EERP reikalavimus atitinkančios sistemos teikimu, naudojimu ir išlaikymu, įskaitant akreditavimo išlaidas, jei tokios išlaidos nėra įskaičiuotos į kelių rinkliavą.

 

VI SKYRIUS

KELIŲ RINKLIAVOS TAIKYMAS IR SU TUO SUSIJĘS TRANSPORTO PRIEMONIŲ KLASIFIKAVIMAS

 

36. Jeigu siekiant nustatyti konkrečiai transporto priemonei taikytiną kelių rinkliavos tarifą EERP teikėjo ir kelių rinkliavos rinkėjo taikomas transporto priemonių klasifikavimas skiriasi, turi būti laikomasi kelių rinkliavos rinkėjo nustatyto klasifikavimo, nebent yra įrodoma, kad padaryta klaida.

37. Kelių rinkliavos rinkėjas turi teisę reikalauti, kad EERP teikėjas sumokėtų už visas pagrįstas kelių rinkliavos deklaracijas ir už bet kokį pagrįstą kelių rinkliavos nedeklaravimą, susijusius su to EERP teikėjo tvarkoma bet kuria EERP gavėjo paskyra.

38. Jeigu EERP teikėjas kelių rinkliavos rinkėjui yra pateikęs EERP teikėjo tvarkomą su jo EERP sutartimis su EERP gavėjais susijusios pripažintos negaliojančia TPMĮ sąrašą, EERP teikėjas nėra laikomas atsakingu už tokia negaliojančia TPMĮ paskirtą kelių rinkliavą. Kelių rinkliavos rinkėjas ir EERP teikėjai susitaria dėl pripažintos negaliojančia TPMĮ sąrašo įrašų skaičiaus, sąrašo formos ir jo atnaujinimo dažnumo.

39. Tuo atveju, jeigu būtų naudojama 5,8 GHz dažnio mikrobangų technologija grindžiama kelių rinkliavos sistema, kelių rinkliavos rinkėjas turi perduoti EERP teikėjams pagrįstas jų tam tikrų EERP gavėjų mokėtinų kelių rinkliavų deklaracijas.

40. Su kelių rinkliavos taikymu susijusio transporto priemonių klasifikavimo reikalavimai nustatyti Deleguotajame reglamente (ES) 2020/203.

 

VII SKYRIUS

KELIŲ RINKLIAVOS PASLAUGOS APSKAITA

 

41. Kelių rinkliavos paslaugas teikiantys juridiniai subjektai turi tvarkyti apskaitos dokumentus, kuriuose aiškiai atskirtos su kelių rinkliavos paslaugų teikimu susijusios išlaidos ir pajamos ir su kita veikla susijusios išlaidos ir pajamos.

42. Kelių rinkliavos paslaugos teikėjui gavus taikinimo organo ar teismo prašymą, informacija apie su kelių rinkliavos paslaugos teikimu susijusias išlaidas ir pajamas turi būti nedelsiant (ne vėliau kaip per 3 darbo dienas) pateikiama tam taikinimo organui ar teismui.

43. Draudžiamas kelių rinkliavos paslaugos teikėjo veiklos ir kitų rūšių veiklos kryžminis subsidijavimas.

 

VIII SKYRIUS

EERP GAVĖJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

44. EERP gavėjai gali užsisakyti EERP iš bet kurio EERP teikėjo nepriklausomai nuo jo pilietybės, gyvenamosios vietos valstybės narės ar transporto priemonės registracijos valstybės narės. Sudarant sutartį, EERP gavėjai turi būti EERP teikėjo tinkamai informuojami apie priimtinas mokėjimo priemones ir, laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB, apie jų asmens duomenų tvarkymą ir jų teises, kurias jie turi pagal taikomus teisės aktus dėl asmens duomenų apsaugos.

45. Laikoma, kad kelių rinkliavą EERP teikėjui sumokėjęs EERP gavėjas yra įvykdęs mokėjimo pareigas tam tikram kelių rinkliavos rinkėjui. Jei transporto priemonėje įdiegta ne viena TPMĮ, EERP gavėjas turi naudoti arba įjungti konkrečiai EERP teritorijai skirtą TPMĮ.

46. Kitos EERP gavėjų pareigos, susijusios su duomenų pateikimu EERP teikėjui ir TPMĮ naudojimu ir valdymu, nustatytos Deleguotajame reglamente (ES) 2020/203.

 

 

 

IX SKYRIUS

BENDRA TOLYDI PASLAUGA IR PAPILDOMI SU EERP SUSIJĘ ASPEKTAI

 

47. EERP gavėjams EERP turi būti teikiama kaip bendra tolydi paslauga laikantis šių reikalavimų:

47.1. išsaugojus arba deklaravus (pvz., naudojant TPMĮ vartotojo sąsają arba kitais EERP teikėjo nustatytais būdais) transporto priemonės klasifikavimo parametrus, įskaitant kintamuosius, arba atlikus abu veiksmus, kelionės metu nebereikia atlikti jokių tolesnių žmogaus veiksmų, nebent pasikeistų transporto priemonės charakteristikos;

47.2. žmogaus sąveika su konkrečiu TPMĮ elementu yra tokia pati nepriklausomai nuo EERP teritorijos.

48. EERP gavėjų ir kelių rinkliavos rinkėjų tarpusavio sąveika turi apsiriboti sąskaitų faktūrų išrašymo procesu pagal Aprašo 28 punktą ir vykdymo užtikrinimo procesais. EERP gavėjų ir EERP teikėjų arba jų TPMĮ sąveika gali būti specifinė, atsižvelgiant į kiekvieną EERP teikėją, nepakenkiant EERP sąveikumui.

49. Kompetentingų valstybės institucijų prašymu kelių rinkliavos paslaugos teikėjai, įskaitant EERP teikėjus, turi pateikti savo klientų eismo duomenis, laikydamiesi taikytinų duomenų apsaugos reikalavimų. Tokius duomenis kompetentingos valstybės institucijos gali naudoti tik eismo politikai ir eismo valdymui gerinti, šių duomenų negalima naudoti klientams identifikuoti.

 

X SKYRIUS

EERP SĄSAJŲ IR SĄVEIKOS SUDEDAMŲJŲ DALIŲ REIKALAVIMAI, SĄVEIKOS SUDEDAMOSIOMS DALIMS TAIKOMA ATITIKTIES SPECIFIKACIJOMS IR TINKAMUMO NAUDOTI VERTINIMO TVARKA

 

50. Kai Lietuvos Respublikos teritorijoje sukuriama nauja elektroninė kelių rinkliavos sistema, už šią sistemą atsakingas paskirtasis kelių rinkliavos rinkėjas turi parengti ir ne vėliau kaip likus šešiems mėnesiams iki naujos sistemos veikimo pradžios EERP teritorijos dokumente paskelbti išsamų sąveikos sudedamųjų dalių atitikties specifikacijoms ir tinkamumo naudoti vertinimo proceso planą, kad suinteresuotieji EERP teikėjai galėtų būti akredituoti ne vėliau kaip likus vienam mėnesiui iki naujos sistemos veikimo pradžios. Kelių rinkliavos rinkėjas privalo laikytis plano nuostatų.

51. Jeigu elektroninė kelių rinkliavos sistema Lietuvos Respublikos teritorijoje iš esmės pakeičiama, už šią sistemą atsakingas kelių rinkliavos rinkėjas turi parengti ir ne vėliau kaip likus šešiems mėnesiams iki iš esmės pakeistos elektroninės kelių rinkliavos sistemos veikimo pradžios EERP teritorijos dokumente paskelbti ne tik Aprašo 50 punkte nurodytą išsamų planą, bet ir iki sistemos esminio pakeitimo jau akredituotų EERP teikėjų įrangos sąveikos sudedamųjų dalių atitikties specifikacijoms ir tinkamumo naudoti pakartotinio vertinimo proceso išsamų planą. Planas turi suteikti galimybę tam tikrus EERP teikėjus pakartotinai akredituoti ne vėliau kaip likus vienam mėnesiui iki iš esmės pakeistos elektroninės kelių rinkliavos sistemos veikimo pradžios. Kelių rinkliavos rinkėjas privalo laikytis plano nuostatų.

52. Kelių rinkliavos rinkėjas, atsakingas už EERP teritoriją, turi sukurti bandymams skirtą aplinką, kurioje EERP teikėjas ar jo įgaliotieji atstovai galėtų pasitikrinti, ar jų naudojama TPMĮ yra tinkama naudoti kelių rinkliavos rinkėjo EERP teritorijoje, ir atlikus tam tikrus bandymus gauti iš kelių rinkliavos rinkėjo sertifikatą. Kelių rinkliavos rinkėjas gali bendradarbiauti su kitais kelių rinkliavos rinkėjais ir kartu sukurti daugiau kaip vienai EERP teritorijai skirtą bendrą bandymų aplinką, kad vienas įgaliotasis atstovas galėtų daugiau kaip vieno EERP teikėjo vardu patikrinti vieno tipo TPMĮ tinkamumą naudoti.

53. Kelių rinkliavos rinkėjas gali reikalauti, kad EERP teikėjai ar jų įgaliotieji atstovai padengtų tam tikrų bandymų, nurodytų Aprašo 52 punkte, išlaidas.

54. Nedraudžiama, neribojama ir nekliudoma pateikti rinkai sąveikos sudedamųjų dalių, naudojamų EERP teikti, jeigu jos pažymėtos CE ženklu arba turi atitikties specifikacijoms deklaraciją ir (arba) tinkamumo naudoti deklaraciją. Nereikalaujama atlikti patikrinimų, kurie jau buvo atlikti per atitikties specifikacijoms ir (arba) tinkamumo naudoti patikrinimo procedūrą.

55. Jeigu yra priežasčių manyti, kad CE ženklu pažymėtos ir rinkai pateiktos sąveikos sudedamosios dalys, jas naudojant pagal paskirtį, neatitinka esminių reikiamą funkcionalumą užtikrinančių reikalavimų, kelių rinkliavos rinkėjas informuoja apie tai gamintoją, EERP teikėją ar Europos Sąjungoje įsisteigusius jų įgaliotuosius atstovus ir tam tikrą paskelbtąją įstaigą ir rinkos priežiūros instituciją ir nurodo sprendimo priežastis (visų pirma nurodo, ar neatitikimą nulėmė neteisingas techninių specifikacijų taikymas arba techninių specifikacijų netinkamumas), kad būtų imtasi visų būtinų priemonių apriboti jų taikymo sritį, uždrausti jų naudojimą arba pašalinti iš rinkos, taip pat kad nedelsiant būtų pranešta Europos Komisijai apie priemones, kurių buvo imtasi, kad Europos Komisija konsultuotųsi su tam tikra Europos Sąjungos valstybe nare, gamintoju, EERP teikėju ar Europos Sąjungoje įsisteigusiais jų įgaliotaisiais atstovais ir po tokių konsultacijų priimtų sprendimą dėl priemonės pagrįstumo ir informavimo apie tai. Jeigu priemonės yra pagristos, sąveikos sudedamųjų dalių gamintojas ar Europos Sąjungoje įsisteigęs jo įgaliotasis atstovas turi nedelsdamas imtis priemonių pašalinti juos iš rinkos.

56. Jeigu CE ženklu pažymėtos sąveikos sudedamosios dalys neatitinka sąveikumo reikalavimų, kelių rinkliavos rinkėjas informuoja apie tai gamintoją, EERP teikėją ar Europos Sąjungoje įsisteigusius jų įgaliotuosius atstovus ir tam tikrą paskelbtąją įstaigą ir rinkos priežiūros instituciją, kad būtų pareikalauta, kad gamintojas arba Europos Sąjungoje įsisteigęs jo įgaliotasis atstovas atkurtų sąveikos sudedamąją dalį taip, kad ji atitiktų specifikacijas ir (arba) būtų tinkama naudoti pagal nustatytas sąlygas, ir apie tai nedelsiant būtų pranešama Europos Komisijai ir kitoms Europos Sąjungos valstybėms narėms. Sąveikos sudedamųjų dalių gamintojas ar Europos Sąjungoje įsisteigęs jo įgaliotasis atstovas turi nedelsdamas imtis priemonių atkurti sąveikos sudedamąją dalį taip, kad ji atitiktų specifikacijas ir (arba) būtų tinkama naudoti pagal nustatytas sąlygas.

57. Bet kuriame tam tikros rinkos priežiūros institucijos ir kelių rinkliavos rinkėjo priimtame sprendime dėl sąveikos sudedamųjų dalių atitikties specifikacijoms arba tinkamumo naudoti vertinimo ir bet kuriame sprendime, priimtame pagal Aprašo 55 ir 56 punktus, išsamiai nurodomos priežastys, kuriomis grindžiamas šis sprendimas. Apie tokį sprendimą kuo greičiau pranešama tam tikram gamintojui, EERP teikėjui arba jų įgaliotiesiems atstovams, taip pat nurodomos teisių gynimo priemonės, kuriomis galima pasinaudoti, ir terminas, per kurį galima pasinaudoti tomis teisių gynimo priemonėmis.

58. EERP sąsajų ir sąveikos sudedamųjų dalių reikalavimai, jų atitikties specifikacijoms ir tinkamumo vertinimo tvarka, paskelbtųjų įstaigų būtinieji tinkamumo kriterijai nustatyti Deleguotajame reglamente (ES) 2020/203 ir Įgyvendinimo reglamente (ES) 2020/204. Sąveikos sudedamųjų dalių atitikties specifikacijoms ir tinkamumo naudoti vertinimas, elektroninės kelių rinkliavos sistemoje naudojamų gaminių atitikties vertinimo priežiūra ir rinkos apsauga vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos atitikties vertinimo įstatymu, 2008 m. liepos 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 765/2008, nustatančiu su gaminių prekyba susijusius akreditavimo ir rinkos priežiūros reikalavimus ir panaikinančiu Reglamentą (EEB)
Nr. 339/93, ir 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2019/1020 dėl rinkos priežiūros ir gaminių atitikties, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2004/42/EB ir reglamentai (EB) Nr. 765/2008 ir (ES) Nr. 305/2011.

59. EERP teikėjų EERP gavėjams teikiama TPMĮ turi atitikti šiame skyriuje nustatytus reikalavimus. Be to, TPMĮ turi atitikti Radijo ryšio įrenginių techninio reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2016 m. birželio 14 d. įsakymu Nr.  1V-670 „Dėl Radijo ryšio įrenginių techninio reglamento patvirtinimo“, ir Elektromagnetinio suderinamumo techninio reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2006 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. 1V-1328 „Dėl Elektromagnetinio suderinamumo techninio reglamento patvirtinimo“, kuriuose reglamentuojamų radijo ryšio įrenginių ir elektrinių ir elektroninių aparatų rinkos priežiūrą vykdo minėtuose reglamentuose nurodyta rinkos priežiūros institucija, reikalavimus. EERP teikėjai turi turėti ir prireikus pateikti suinteresuotiems subjektams šių reikalavimų laikymosi įrodymus.

XI SKYRIUS

BANDOMOSIOS KELIŲ RINKLIAVOS SISTEMOS

 

60. Tam, kad EERP galėtų būti techniškai tobulinama, gali būti laikinai leista ribotose kelių rinkliavos teritorijos dalyse kartu su EERP reikalavimus atitinkančia sistema taikyti bandomąsias kelių rinkliavos sistemas, kuriose naudojamos naujos technologijos arba naujos koncepcijos, neatitinkančios Aprašo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ 3.1 papunktyje nurodytų teisės aktų reikalavimų.

61. Nereikalaujama, kad EERP teikėjai dalyvautų bandomųjų kelių rinkliavos sistemų veikloje.

62. Prieš pradėdamas naudoti bandomąją kelių rinkliavos sistemą, kelių rinkliavos rinkėjas pateikia Europos Komisijai prašymą suteikti leidimą naudoti bandomąją kelių rinkliavos sistemą. Europos Komisija per šešis mėnesius nuo prašymo gavimo dienos suteikia leidimą naudoti bandomąją kelių rinkliavos sistemą (ne ilgesniam kaip trejų metų pradiniam laikotarpiui) arba atsisako jį suteikti priimdama sprendimą. Europos Komisija gali atsisakyti suteikti leidimą naudoti bandomąją kelių rinkliavos sistemą, jeigu bandomoji kelių rinkliavos sistema galėtų pakenkti tinkamam esamos elektroninės kelių rinkliavos sistemos arba EERP veikimui.

 

XII SKYRIUS

DUOMENŲ APSAUGA

 

63. Elektroninėje kelių rinkliavos sistemoje ir kelių naudotojo mokesčio sistemoje tvarkomiems duomenimis taikomi Reglamento (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo, Lietuvos Respublikos asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir privatumo apsaugą, reikalavimai.

64. Užtikrinant elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumą ir sudarant sąlygas, nustačius kelių naudotojo mokesčių ir kelių rinkliavų nesumokėjimo atvejus, tarpvalstybiniu lygmeniu keistis transporto priemonių registracijos ir jų savininkų arba valdytojų duomenimis, tvarkomi asmens duomenys naudojami šiais tikslais:

64.1. siekiant nustatyti įtariamus pažeidėjus atsižvelgiant į pareigą mokėti kelių naudotojo mokesčius ir kelių rinkliavas;

64.2. siekiant užtikrinti kelių rinkliavos rinkėjo pareigų mokesčių institucijų atžvilgiu vykdymą;

64.3. siekiant identifikuoti transporto priemonę, kurios atžvilgiu nustatytas kelių naudotojo mokesčio arba kelių rinkliavos nesumokėjimas, ir tos transporto priemonės savininką ar valdytoją;

64.4. siekiant išieškoti nesumokėtus kelių naudotojo mokesčius ir kelių rinkliavas.

65. Tarpvalstybiniam keitimuisi transporto priemonių registracijos ir jų savininkų arba valdytojų duomenimis, nustačius kelių naudotojo mokesčių ir kelių rinkliavų nesumokėjimo atvejus, įskaitant automatizuotų paieškų vykdymą, transporto priemonės savininko, valdytojo arba kito identifikuoto asmens, įtariamo kelių naudotojo mokesčio ar kelių rinkliavos nesumokėjimu, informavimui ir kelių rinkliavos rinkėjo tolesnių procedūrų vykdymui tvarkomi tik Vyriausybės paskirto nacionalinio ryšių palaikymo centro nustatyti duomenų elementai (įskaitant asmens duomenis), būtini automatizuotai paieškai atlikti.

66. Asmens duomenys turi būtų tikslūs ir atnaujinti, o prašymai ištaisyti ar ištrinti asmens duomenis turi būti tvarkomi nepagrįstai nedelsiant. Vyriausybės paskirtas nacionalinis ryšių palaikymo centras ir kelių rinkliavos rinkėjas turi nustatyti asmens duomenų saugojimo laikotarpį.

67. Visi asmenys (duomenų subjektai) turi vienodas teises gauti informaciją, prieigą prie duomenų, juos ištaisyti, ištrinti ir apriboti tvarkymą ir pateikti skundą duomenų apsaugos priežiūros institucijai, gauti kompensaciją ir naudotis veiksmingomis teisminėmis teisių gynimo priemonėmis, kaip numatyta Reglamente (ES) 2016/679, Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme ir Asmens duomenų, tvarkomų nusikalstamų veikų prevencijos, tyrimo, atskleidimo ar baudžiamojo persekiojimo už jas, bausmių vykdymo arba nacionalinio saugumo ar gynybos tikslais, teisinės apsaugos įstatyme.

68. Kiekvienas suinteresuotas asmuo (transporto priemonės, kurios atžvilgiu nustatytas kelių naudotojo mokesčio arba kelių rinkliavos nesumokėjimo atvejis, savininkas, valdytojas arba kitas identifikuotas asmuo) turi teisę nepagrįstai nedelsiant (ne vėliau kaip per 72 valandas nuo prašymo pateikimo dienos) gauti informaciją apie tai, kokie asmens duomenys, įrašyti transporto priemonės registracijos valstybėje narėje, perduoti valstybei narei, kurioje nustatytas kelių naudotojo mokesčio arba kelių rinkliavos nesumokėjimo atvejis, įskaitant užklausos datą ir duomenis apie valstybės narės, kurios teritorijoje nustatytas kelių naudotojo mokesčio arba kelių rinkliavos nesumokėjimo atvejis, kompetentingą instituciją.

_______________________

Papildyta priedu:

Nr. 3-561, 2021-12-20, paskelbta TAR 2021-12-20, i. k. 2021-26197

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-103, 2011-02-21, Žin., 2011, Nr. 23-1111 (2011-02-24), i. k. 1112210ISAK0003-103

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 3-35 "Dėl reikalavimų elektroninėms kelių rinkliavų surinkimo sistemoms" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas

Nr. 3-561, 2021-12-20, paskelbta TAR 2021-12-20, i. k. 2021-26197

Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 3-35 „Dėl reikalavimų, užtikrinančių elektroninių kelių rinkliavos sistemų suderinamumą Europos Sąjungoje, nustatymo“ pakeitimo