Suvestinė redakcija nuo 2003-01-05 iki 2003-04-11
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2000, Nr. 28-796, i. k. 100231PISAK00000115
POLICIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS GENERALINIS KOMISARAS
Į S A K Y M A S
DĖL KVALIFIKACINIŲ EGZAMINŲ PRIĖMIMO IR VAIRUOTOJO PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMO TAISYKLIŲ IR KVALIFIKACINIŲ EGZAMINŲ TEISEI VAIRUOTI TRANSPORTO PRIEMONES ĮGYTI METODIKOS
2000 m. kovo 27 d. Nr. 115
Vilnius
Siekdamas derinti kelių transporto priemonių vairuotojo pažymėjimų išdavimo tvarką su Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimais bei gerinti vairuotojų egzaminavimą,
1. Neteko galios nuo 2003-01-05
Punkto naikinimas:
Nr. 668, 2002-12-31, Žin. 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
3. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos viešosios policijos Kelių policijos tarnybai (H. Sadauskas) ir policijos komisariatų vadovams organizuoti kelių policijos egzaminų padalinių veiklą pagal taisyklių ir metodikos reikalavimus.
4. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Finansų tarnybai (R. Voišnis) skirti lėšas pagaminti dokumentams, numatytiems taisyklėse ir metodikoje.
5. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos viešosios policijos Kelių policijos tarnybai kontroliuoti, kaip vykdomi taisyklių ir metodikos reikalavimai.
1 priedas. Neteko galios nuo 2003-01-05
Priedo naikinimas:
Nr. 668, 2002-12-31, Žin. 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
1 priedas. Neteko galios nuo 2003-01-05
Priedo naikinimas:
Nr. 668, 2002-12-31, Žin. 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
2 priedas. Neteko galios nuo 2003-01-05
Priedo naikinimas:
Nr. 668, 2002-12-31, Žin. 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
3 priedas. Neteko galios nuo 2003-01-05
Priedo naikinimas:
Nr. 668, 2002-12-31, Žin. 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
4 priedas. Neteko galios nuo 2003-01-05
Priedo naikinimas:
Nr. 668, 2002-12-31, Žin. 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
PATVIRTINTA
Policijos departamento prie
Vidaus reikalų ministerijos
generalinio komisaro
2000 03 27 įsakymu Nr. 115
2 priedas
KVALIFIKACINIŲ EGZAMINŲ TEISEI VAIRUOTI TRANSPORTO PRIEMONES ĮGYTI METODIKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kvalifikacinių egzaminų tikslas – įvertinti galimybę kandidatams į vairuotojus išduoti vairuotojo pažymėjimus Kvalifikacinių egzaminų priėmimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisyklių (toliau – taisyklės) nustatyta tvarka.
Kandidatu į vairuotojus laikomas asmuo, kuriam pirmą kartą leista laikyti egzaminus, kuris pageidauja įgyti teisę vairuoti kitos kategorijos transporto priemones, taip pat asmuo, kuriam pagal galiojančius teisės aktus numatyta laikyti kvalifikacinius egzaminus.
2. Kvalifikaciniai egzaminai sudaryti iš trijų dalių: teorinio egzamino ir dviejų praktinio vairavimo egzamino etapų (pirmasis etapas – uždaroje aikštelėje arba autodrome, antrasis etapas – bandomuoju maršrutu realiomis eismo sąlygomis).
3. Kiekviena egzamino dalis vertinama atskirai pagal tokią sistemą: teigiamas įvertinimas –„IŠLAIKĖ“, neigiamas – „NEIŠLAIKĖ“. Jeigu kandidatas į vairuotojus už kurią nors egzamino dalį gavo neigiamą įvertinimą, anksčiau išlaikytų egzamino dalių perlaikyti nereikia. Teigiamas teorinio egzamino įvertinimas galioja tris mėnesius. Teigiamas įvertinimas, gautas pirmame praktinio egzamino etape, galioja tol, kol galioja teorinio egzamino teigiamas įvertinimas.
II. TEORINIS EGZAMINAS
5. Teorinio egzamino tikslas – patikrinti kandidato į vairuotojus teorines žinias ir įvertinti galimybę leisti kandidatui į vairuotojus laikyti praktinio vairavimo egzaminą arba taisyklių numatytais atvejais išduoti vairuotojo pažymėjimą.
6. Teorinio egzamino metu tikrinama, kaip kandidatas į vairuotojus moka ir žino:
6.4. kvalifikacinius reikalavimus vairuotojams tos kategorijos TP, teisę vairuoti kurias siekia įgyti;
7. Egzamino klausimus tvirtina Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos viešosios policijos Kelių policijos tarnyba. Klausimai skirstomi į 2 grupes: pagrindinę – AB ir papildomą – CDE.
AB grupės klausimai skirti kandidatams į visų kategorijų TP vairuotojus, CDE – kandidatams į B-C1, C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE ir T kategorijų TP vairuotojus. Iš šių klausimų sudaromi egzaminų bilietai (toliau – bilietai). Vieną bilietą sudaro 10 klausimų. Kiekvienam klausimui pateikiama keletas atsakymų, vienas iš kurių yra teisingas.
8. Kandidatams į A1, A, B1, B, B-C1, C1 ir C kategorijų TP vairuotojus pateikiami 35 klausimai, kandidatams į D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE ir T kategorijų TP vairuotojus – 30 klausimų. Klausimai parenkami iš AB ir CDE grupių pagal tai, kokios kategorijos (-ų) transporto priemones teisę vairuoti kandidatas į vairuotojus siekia įgyti ir kelintą kartą laiko egzaminą.
10. Teorinis egzaminas gali būti laikomas 2 būdais: į egzaminų klausimus atsakant raštu arba naudojant kompiuterinę programą. Egzamino būdas parenkamas atsižvelgiant į egzaminų padalinio aprūpinimą techninėmis egzaminavimo priemonėmis bei kandidato į vairuotojus išreikštą pageidavimą.
11. 35 klausimams atsakyti skiriamos 35 minutės, 30 klausimų – 30 minučių. Pasibaigus skirtam laikui egzaminas nutraukiamas.
12. Laiko atskaitą atsakinėjant į egzaminų klausimus raštu kontroliuoja egzaminuotojas nuo to momento, kai jis leidžia pradėti atsakinėti į klausimus. Kompiuterinėje egzaminavimo programoje laikas skaičiuojamas automatiškai.
13. Egzaminuotojas supažindina kandidatą (-us) į vairuotojus su egzamino metodu ir tvarka, atsakinėjimo į klausimus tvarka pagal egzamino metodą ir paaiškina vertinimo sistemą. Egzaminuojama lietuvių, rusų ir anglų kalbomis.
14. Laikant egzaminą raštu (atsakinėjant bilietus), egzaminuotojas pateikia kandidatui į vairuotojus egzamino bilietus ir įrašo jų numerius į egzaminų kortelę. Bilietų numerių seka rodo, kokia eilės tvarka turi būti atsakinėjama į klausimus.
15. Kiekvienam klausimui kandidatas į vairuotojus iš pateiktų atsakymų variantų pasirenka vieną, jo nuomone, teisingą ir išsamiausią atsakymą. Pasirinkto atsakymo numerį kandidatas į vairuotojus įskaitomai įrašo į atitinkamo klausimo grafą plunksnakočiu juodu, mėlynu ar violetiniu rašalu arba šių spalvų tušinukais. Klaidingas atsakymas perbraukiamas ir po juo įrašomas teisingas. Atsakymas į klausimą, kuris yra trintas ar taisytas, laikomas klaidingu.
16. Atsakęs į visus klausimus arba pasibaigus klausimams atsakyti skirtam laikui, kandidatas į vairuotojus pasirašo egzamino kortelėje ir kartu su bilietais grąžina ją egzaminuotojui. Egzaminuotojas tikrina atsakymų į klausimus teisingumą.
Klaidingų atsakymų numerius egzaminuotojas pažymi egzaminų kortelėje, o skiltyje „Egzaminuotojo žyma“ nurodo teisingą atsakymą, rašo egzamino rezultatą ir patvirtina jį parašu.
17. Kompiuterinę egzaminų programą sudaro egzaminų klausimai, patvirtinti Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos viešosios policijos Kelių policijos tarnybos.
Atsakius į visus klausimus, kompiuterio ekrane kandidatui į vairuotojus parodomas egzamino rezultatas. Jei yra neteisingi atsakymai, jų numeriai parodomi ekrane kartu su teisingais atsakymais. Egzamino kortelėje egzaminuotojas rašo tik egzamino rezultatą ir patvirtina jį parašu.
Jeigu egzamino metu nustatoma, kad yra sugedusi programinė ar techninė įranga, egzamino rezultatas anuliuojamas, o egzaminas laikomas iš naujo.
18. Kandidato į vairuotojus žinios vertinamos tokiu būdu: teigiamai – „IŠLAIKĖ“, neigiamai – „NEIŠLAIKĖ“.
19. Egzaminas vertinamas teigiamai („IŠLAIKĖ“), jei kandidatas į vairuotojus per jam skirtą laiką teisingai atsakė į visus klausimus arba klaidingai atsakė į ne daugiau kaip 2 klausimus. Priešingu atveju egzaminas vertinamas neigiamai („NEIŠLAIKĖ“).
III. PRAKTINIS VAIRAVIMO UŽDAROJE AIKŠTELĖJE ARBA AUTODROME EGZAMINAS
(PIRMASIS ETAPAS)
21. Praktinio vairavimo uždaroje aikštelėje arba autodrome egzamino tikslas – patikrinti kandidato į vairuotojus konkrečios kategorijos TP vairavimo įgūdžius, taip pat nustatyti, ar galima leisti laikyti vairavimo egzaminą realiomis eismo sąlygomis arba išduoti vairuotojo pažymėjimą (A1 arba A kategorijos) taisyklių numatytais atvejais.
22. Pirmojo praktinio egzamino etapo metu tikrinami ir vertinami:
23. Pirmasis praktinio vairavimo egzamino etapas vyksta uždaroje aikštelėje arba autodrome (toliau – aikštelė) pagal bandomųjų pratimų kompleksus konkrečiai TP kategorijai (2 priedas).
24. Bandomųjų pratimų kompleksus sudaro:
24.1. kandidatams į A1 ir A kategorijų TP vairuotojus – 4 pratimai:
1 pratimas. Važiavimas koridoriumi, puslankiu, lenta (siaura vėžė);
2 pratimas. Važiavimas gyvatėle;
3 pratimas. Važiavimas aštuoniuke;
4 pratimas. Sustojimas ir pajudėjimas iš vietos įkalnėje;
24.2. kandidatams į B1, B, C1, C, D1 ir D kategorijų TP vairuotojus – 4 pratimai:
4 pratimas. Sustojimas ir pajudėjimas iš vietos įkalnėje;
5 pratimas. Apsisukimas 180 laipsnių kampu ribotoje erdvėje;
6 pratimas. Įvažiavimas į garažą (boksą);
7 pratimas. TP pastatymas į laikino stovėjimo vietą;
25. Kad kandidatas į vairuotojus galėtų apsiprasti su egzaminuoti skirta TP, jam leidžiama pabandyti važiuoti aikštelėje ne daugiau kaip 3 minutes. Bandymo metu TP turi būti automobilio savininkas arba jo įgaliotas asmuo (išskyrus A1 ir A kategorijos TP). Klaidos, padarytos bandymo metu, nefiksuojamos ir neturi įtakos egzamino rezultatui. Po bandomojo važiavimo kandidatas į vairuotojus gali pareikšti, kad jis nepasirengęs ir atsisako laikyti egzaminą. Bandomasis važiavimas nelaikomas bandymu išlaikyti egzaminą.
26. Pirmasis praktinio egzamino etapas gali būti priimamas vienu metu iš vieno arba kelių kandidatų į vairuotojus.
27. Pirmasis praktinio egzamino etapas laikomas vienu iš dviejų būdų:
28. Egzamino priėmimo būdas parenkamas pagal egzaminų padalinio materialinį techninį aprūpinimą, aikštelės parametrus ir įrangą, egzaminuotojų, egzaminuojamų kandidatų į vairuotojus ir egzaminams naudojamų TP skaičių.
Konkrečios TP kategorijos komplekso pratimų atlikimo seką nustato egzaminuotojas.
29. Prieš pradedant atlikti pratimus TP variklis turi būti pašildytas ir išjungtas, pavarų perjungimo svirtis – neutralioje padėtyje, stovėjimo stabdis – įjungtas.
30. Pratimų atlikimą egzaminuotojas kontroliuoja vizualiai. Gali būti naudojamos techninės priemonės. Egzaminuotojas gali būti egzaminų TP arba lauke.
31. Egzaminuotojas supažindina kandidatą į vairuotojus su egzamino metodu ir tvarka, vertinimo sistema ir pasiūlo nustatyta seka atlikti konkrečios TP kategorijos komplekso pratimus.
32. Egzaminuotojo leidimu kandidatas į vairuotojus užima vietą egzaminų TP, pasirengia važiuoti ir atlieka pratimus.
33. Egzamino metu egzaminuotojas kontroliuoja, kaip atliekami pratimai, užtikrina saugos reikalavimų laikymąsi, pagal kontrolinę lentelę klasifikuoja ir fiksuoja egzaminų kortelėje klaidas, sumuoja kandidato į vairuotojus surinktus baudos balus, rašo įvertinimus už kiekvieną pratimą ir visą egzaminą. Egzamino rezultatą kortelėje egzaminuotojas patvirtina parašu.
34. Pirmasis praktinio vairavimo egzamino etapas vertinamas tokiu būdu: teigiamai –„IŠLAIKĖ“, neigiamai – „NEIŠLAIKĖ“. Galutinis įvertinimas rašomas pagal konkrečios TP kategorijos komplekso pratimų atlikimo įvertinimus.
35. Kiekvieno pratimo atlikimas vertinamas tokiu būdu: teigiamai – „ATLIKO“, neigiamai – „NEATLIKO“.
Kiekvienam pratimų kompleksui sudarytos kontrolinės lentelės su tipinių klaidų sąrašais ir baudos balais už padarytas klaidas (3 priedas).
Įvertinimas „ATLIKO“ rašomas, kai kandidatas į vairuotojus, atlikdamas pratimą, nepadarė klaidų arba jo surinktų baudos balų už padarytas klaidas suma mažesnė kaip 5.
Įvertinimas „NEATLIKO“ rašomas, kai kandidatas į vairuotojus, atlikdamas pratimą, surinko 5 ir daugiau baudos balų už padarytas klaidas.
36. Galutinis įvertinimas „IŠLAIKĖ“ už pirmąjį praktinio vairavimo egzamino etapą rašomas, kai kandidatas į vairuotojus gavo įvertinimą „ATLIKO“ už visus konkrečios TP kategorijos komplekso pratimus.
Galutinis įvertinimas „NEIŠLAIKĖ“ rašomas, kai kandidatas į vairuotojus gavo įvertinimą „NEATLIKO“ už 2 iš visų komplekso pratimų arba atsisakė atlikti vieną pratimą.
Tuo atveju, kai kandidatas į vairuotojus gavo įvertinimą „NEATLIKO“ už vieną komplekso pratimą, jam suteikiama galimybė pakartoti šį pratimą. Kartoti pratimą leidžiama atlikus visus komplekso pratimus.
Kartojamo pratimo numeris įrašomas egzaminų kortelėje.
IV. PRAKTINIS VAIRAVIMO REALIOMIS EISMO SĄLYGOMIS EGZAMINAS (ANTRASIS ETAPAS)
38. Praktinio vairavimo realiomis eismo sąlygomis egzamino tikslas – patikrinti, kaip kandidatas į vairuotojus sugeba savarankiškai valdyti konkrečios kategorijos TP realiomis eismo sąlygomis ir vykdo KET reikalavimus.
39. Antrasis praktinio vairavimo egzamino etapas laikomas bandomajame maršrute (toliau – maršrutas). Maršrutus sudaro egzaminų padaliniai, įvertinę vietovės, kurioje egzaminuojama, sąlygas, savivaldybės, Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos regiono skyriaus pasiūlymus ir reikalavimus. Sudarant maršrutą turi būti įvertinti užduočių atlikimo ypatumai įvairių kategorijų TP.
40. Maršrutas turi būti sudarytas taip, kad būtų galima patikrinti ir įvertinti kandidato į vairuotojus sugebėjimus, laikantis KET reikalavimų, atlikti šias egzaminuotojo užduotis:
40.4. persirikiuoti iš vienos eismo juostos į kitą kelyje, turinčiame dvi ir daugiau vienos krypties eismo juostų;
41. Kiekvienam maršrutui sudaromas A4 formato žemėlapis ir priskiriamas eilės numeris. Visus maršrutus tvirtina policijos komisariato vadovas.
42. Praktinio vairavimo realiomis eismo sąlygomis egzamino metu egzaminų TP gali būti kandidatas (-ai) į vairuotojus, egzaminuotojas, TP savininkas arba jo įgaliotas asmuo, vertėjas.
45. Prieš egzaminą TP variklis turi būti pašildytas ir išjungtas, pavarų perjungimo svirtis – neutralioje padėtyje, stovėjimo stabdis – įjungtas.
46. Egzaminuoti draudžiama, kai:
46.1. TP neatitinka Susisiekimo ministerijos nustatytų techninių reikalavimų, keliamų mokyti ir egzaminuoti skirtoms transporto priemonėms;
47. Egzaminuotojas prieš egzaminą supažindina kandidatą (-us) į vairuotojus su egzamino metodu, vertinimo sistema, užduočių atlikimo seka ir tvarka maršrute ir egzaminų kortelėje įrašo maršruto numerį.
48. Egzaminuotojo leidimu kandidatas į vairuotojus užima vairuotojo vietą egzaminų TP, pasirengia ir važiuoja maršrutu vykdydamas egzaminuotojo nurodymus.
49. Egzaminuotojo nurodymai turi būti konkretūs ir aiškūs kandidatui į vairuotojus ir neprieštarauti KET reikalavimams. Egzaminuotojas užtikrina saugų egzaminų TP judėjimą (jei nėra TP savininko), kontroliuoja, kaip atliekamos užduotys, pagal kontrolinę lentelę klasifikuoja ir egzaminų kortelėje fiksuoja klaidas, sumuoja kandidato į vairuotojus surinktus baudos balus, rašo galutinį įvertinimą už egzaminą. Egzamino rezultatą kortelėje egzaminuotojas patvirtina parašu.
50. Iškilus eismo saugumo grėsmei, egzaminuotojas arba TP savininkas ar jo įgaliotas asmuo (jei jis yra automobilyje) turi imtis priemonių, kad būtų išvengta avarinės situacijos (autoavarijos).
51. Antrasis praktinio vairavimo egzamino etapas vertinamas pagal sistemą: teigiamas įvertinimas – „IŠLAIKĖ“, neigiamas – „NEIŠLAIKĖ“.
52. Egzaminui įvertinti sudaryta kontrolinė lentelė su tipinių klaidų sąrašais ir baudos balais už padarytas klaidas (3 priedas).
V. REIKALAVIMAI EGZAMINUOTOJAMS
54. Egzaminuotojas privalo turėti vairuotojo pažymėjimą, patvirtinantį teisę vairuoti visų kategorijų TP, kuriomis egzaminuojama.
55. Egzaminuotojas turi būti ne jaunesnis kaip 25 metų ir turėti penkerių metų B kategorijos TP vairavimo stažą be griežtų nuobaudų.
56. Pradėdamas egzaminuoti A kategorijos TP vairuotojus egzaminuotojas turi būti egzaminavęs B kategorijos TP vairuotojus vienerius metus arba jo A kategorijos TP vairavimo stažas turi būti ne mažesnis kaip penkeri metai.
57. Pradėdamas egzaminuoti C/D/E kategorijų TP vairuotojus egzaminuotojas turi būti ne jaunesnis kaip 28 metų, jo egzaminavimo B kategorijos TP stažas – ne mažesnis kaip treji metai arba C/D/E kategorijų TP vairavimo stažas – ne mažesnis kaip penkeri metai.
58. Šie reikalavimai netaikomi egzaminuotojams, kurie dirbo egzaminų padaliniuose iki įsigaliojant šiai metodikai.
VI. EGZAMINŲ PATALPŲ, AIKŠTELIŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ REIKALAVIMAI
60. Teorinis egzaminas laikomas patalpoje (egzaminų klasėje), kurioje įrengtos vietos kandidatams į vairuotojus ir egzaminuotojui. Egzaminų klasės suplanavimas ir įranga turi būti tokie, kad egzaminuotojas galėtų stebėti ir kontroliuoti kandidatų į vairuotojus veiksmus.
61. Pirmasis praktinio vairavimo egzamino etapas vyksta aikštelėje, atitinkančioje šiuos reikalavimus:
61.2. 4 pratimui (sustojimas ir pajudėjimas iš vietos įkalnėje) negali būti naudojamos dviejų provėžų estakados, įkalnės atkarpa turi turėti 9-16 proc. nuolydį;
Punkto pakeitimai:
Nr. 35, 2001-01-24, Žin., 2001, Nr. 10-304 (2001-01-31), i. k. 101231PISAK00000035
62. Praktinio vairavimo egzaminas laikomas tos kategorijos TP, teisei kurią vairuoti bus išduotas vairuotojo pažymėjimas.
63. Techninius reikalavimus egzaminuoti skirtoms TP nustato Susisiekimo ministerija. Kandidatams į CE kategorijos TP vairuotojus egzaminuoti gali būti naudojamos priekabos (puspriekabės), turinčios ne mažiau kaip 2 ašis ir atstumas tarp kurių ne daugiau kaip 1 m.
64. Praktinio vairavimo egzaminas laikomas TP su mechanine arba automatine pavarų dėže. Jei kandidatas į vairuotojus bent vieną praktinio vairavimo egzamino etapą laiko TP su automatine pavarų dėže, jam išduodamas vairuotojo pažymėjimas su įrašu apie tai, kad pažymėjimas galioja tik vairuojant TP su automatine pavarų dėže. Išlaikius praktinio vairavimo egzaminą TP su mechanine pavarų dėže išduodamas vairuotojo pažymėjimas be šio įrašo.
PASTABA. TP su automatine pavarų dėže reiškia tokią TP, kurios greitis gali būti keičiamas naudojant tik kuro tiekimo reguliavimo ir stabdžių pedalus.
______________
Metodikos 1 priedas
EGZAMINŲ KORTELĖ
Transporto priemonių kategorija _________
Pavardė ____________________________________ Vardas ________________________
Asmens kodas _________________ Data ____________ Bilietų Nr. ___________________
Parašas
Teorinis egzaminas
(raštu, kompiuteriu – tai, kas nereikalinga, išbraukti)
Klausimų Nr. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
||
Atsakymų Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Egzaminuotojo žyma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Klausimų Nr. |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
|
||
Atsakymų Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Egzaminuotojo žyma |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Galutinis įvertinimas |
|
Egzaminuotojo parašas, pavardė |
|
|||||||||||||||||
Pirmasis praktinio vairavimo egzamino etapas
Data |
Užduoties numeris |
Galutinis |
Egzaminuotojo parašas, |
||||||
|
|
|
|
|
|
įvertinimas |
pavardė |
|
|
Klaidos Nr. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baudos taškai |
|
|
|
|
|
|
|
|
Antrasis praktinio vairavimo egzamino etapas
Data |
Maršruto Nr. |
|
Galutinis įvertinimas |
Egzaminuotojo parašas, pavardė |
|
Klaidos Nr. |
|
||||
Baudos taškai |
|
|
|
||
______________
Metodikos 2 priedas |
||||
|
||||
Pirmojo praktinio vairavimo egzamino etapo bandomųjų pratimų kompleksai |
||||
|
||||
Bandomųjų pratimų kompleksas kandidatams į A1 ir A kategorijų transporto priemonių vairuotojus
|
||||
Pratimas |
1. Važiavimas koridoriumi, puslankiu, vėže (siaura lenta) |
2. Važiavimas gyvatėle |
3. Važiavimas aštuoniuke |
4. Sustojimas ir pajudėjimas iš vietos įkalnėje |
Turinys |
Važiuoti koridoriumi, ranka parodyti kairio posūkio (apsisukimo) signalą, važiuoti puslankio trajektorija, važiuoti vėže (siaura lenta), parodyti ranka stabdymo signalą ir sustoti prieš STOP liniją (1 pav.). |
Važiuoti gyvatėlės trajektorija, sustoti prieš STOP liniją (2 pav.). |
Važiuoti aštuoniukės trajektorija, sustoti prieš STOP liniją (3 pav.). |
Važiuoti įkalnėje, sustoti įkalnėje priešais STOP-1 liniją, važiuoti iš vietos įkalnėje, sustoti prieš STOP liniją (4 pav.). |
Užduotis kandidatui į vairuotojus |
Egzaminuotojo leidimu kandidatas į vairuotojus privalo su motociklu užsiimti pradinę padėtį starto zonoje; pasirengti važiuoti; užvesti variklį; užsiimti pradinę padėtį prieš STARTO liniją; duoti signalą apie pasirengimą važiuoti – įjungti artimąsias žibintų šviesas. |
|||
|
pradėti judėti iš vietos starto vartuose; važiuoti koridoriumi, iš anksto ranka parodyti kairio posūkio (apsisukimo) signalą; važiuoti puslankio trajektorija; važiuoti vėže (siaura lenta); nuvažiavęs nuo lentos ranka parodyti stabdymo signalą, tolygiai stabdyti ir sustoti ne daugiau kaip 0,4 m prieš STOP liniją. |
pradėti judėti iš vietos starto vartuose; važiuoti gyvatėlės trajektorija, apvažiuojant pirmą gairelę iš kairės; sustoti prieš STOP liniją. |
pradėti judėti iš vietos starto vartuose; važiuoti aštuoniukės trajektorija (pirmas posūkis į dešinę); sustoti prieš STOP liniją. |
pradėti važiuoti iš vietos starto vartuose; važiuoti įkalne; sustoti priešais STOP-1 liniją taip, kad abu motociklo ratai būtų įkalnėje; stabdžiu užfiksuoti motociklą įkalnėje; pradėti važiuoti iš vietos įkalnėje taip, kad motociklas atgal nepavažiuotų daugiau kaip 0,3 m; sustoti prieš STOP liniją. |
|
Sustabdęs motociklą kandidatas į vairuotojus privalo įjungti neutralią pavarą; išjungti variklį; išjungti žibintų šviesas; nulipti nuo motociklo; motociklą pastatyti į starto zoną. |
|||
Egzaminuotojo veiksmai atliekant pratimą |
Egzaminuotojas kontroliuoja starto, įsibėgėjimo, vėžės (siauros lentos), sustojimo zonas, o jo padėjėjas – koridoriaus ir puslankio zonas. |
Egzaminuotojas kontroliuoja sustojimo ir gyvatėlės zonas, o jo padėjėjas – starto zoną. |
Egzaminuotojas kontroliuoja sustojimo zoną ir aštuoniukę, o jo padėjėjas – starto zoną. |
Egzaminuotojas kontroliuoja sustojimą prieš STOP-1 liniją, fiksuoja judėjimą atgal, o jo padėjėjas – sustojimą prieš STOP liniją. Judėjimas atgal fiksuojamas tokiu būdu: motociklui sustojus įkalnėje, 0,3 m atstumu nuo galo statoma gairelė. Jeigu pradedantis važiuoti motociklas pariedės atgal daugiau kaip 0,3 m, gairelė nugrius. |
Bandomųjų pratimų kompleksas kandidatams į B1, B, C1, C, D1 ir D kategorijų transporto priemonių vairuotojus
|
|||||||
Pratimas |
4. Sustojimas ir pajudėjimas iš vietos įkalnėje |
5. Apsisukimas 180 laipsnių kampu riboto pločio erdvėje |
6. Įvažiavimas į garažą (boksą) |
7. Transporto priemonės pastatymas į laikino stovėjimo vietą |
|||
Turinys |
Važiuoti įkalnėje, sustoti įkalnėje priešais STOP-1 liniją, važiuoti iš vietos įkalnėje, sustoti prieš STOP liniją (4 pav.). |
Apsisukti 180 laipsnių kampu riboto pločio erdvėje, sustoti prieš STOP liniją (5 pav.). |
Įvažiuoti į garažą atbuline pavara (6 pav.). |
Įvažiuoti į laikino stovėjimo vietą atbuline eiga (7 pav.). |
|||
Užduotis kandidatui į vairuotojus |
Egzaminuotojo leidimu kandidatas į vairuotojus privalo užimti vietą transporto priemonėje; pasirengti važiuoti; užvesti variklį; perjungdamas žibintų šviesas duoti signalą apie pasirengimą važiuoti. |
||||||
|
pradėti važiuoti iš vietos starto vartuose; važiuoti įkalne; sustoti priešais STOP-1 liniją taip, kad visi automobilio ratai būtų įkalnėje; užfiksuoti transporto priemonę įkalnėje (stovėjimo arba darbiniu stabdžiu); pradėti važiuoti iš vietos įkalnėje taip, kad transporto priemonė atgal nepavažiuotų daugiau kaip 0,3 m; sustoti prieš STOP liniją. |
pradėti važiuoti iš vietos starto vartuose; apsisukti pagal numatytą trajektoriją, vieną kartą įjungus atbulinę pavarą; sustoti prieš STOP liniją. Pastaba: Šis pratimas turi būti atliktas per: 60 sekundžių B(B1) kategorijos transporto priemone; 90 sekundžių C(C1) kategorijos transporto priemone; 90-120 sekundžių D(D1) kategorijos transporto priemone. Pratimo atlikimo laikas skaičiuojamas nuo pajudėjimo iš vietos starto vartuose iki sustojimo prie STOP linijos |
pradėti važiuoti iš vietos starto vartuose; įvažuoti į garažą numatyta trajektorija; sustoti prieš STOP liniją. Pastaba. Įvažiuoti į garažą iš pradinės padėties kandidatas į vairuotojus pasirinktinai gali tiek iš kairės, tiek ir iš dešinės pusės. |
pradėti važiuoti iš vietos starto vartuose; įvažiuoti į laikino stovėjimo vietą numatyta trajektorija; sustoti prieš STOP liniją taip, kad automobilio gabaritiniai taškai neišsikištų už stovėjimo vietą žyminčių gairelių. |
|||
|
Sustabdęs transporto priemonę kandidatas į vairuotojus privalo įjungti neutralią pavarą; įjungti stovėjimo stabdį; išjungti variklį; išlipti iš transporto priemonės. |
||||||
Egzaminuotojo veiksmai atliekant pratimą |
Egzaminuotojas kontroliuoja sustojimą prieš STOP-1 liniją, fiksuoja judėjimą atgal, o jo padėjėjas – sustojimą prieš STOP liniją. Judėjimas atgal fiksuojamas tokiu būdu: transporto priemonei sustojus įkalnėje, 0,3 m atstumu nuo galo statoma gairelė. Jeigu pradedanti važiuoti transporto priemonė pariedės atgal daugiau kaip 0,3 m, gairelė nugrius. |
Egzaminuotojas kontroliuoja starto zoną, sustojimą priešais STOP liniją, o jo padėjėjas – apsisukimo zoną fiksuoja pratimo atlikimo laiką. |
Egzaminuotojas kontroliuoja sustojimą priešais STOP liniją, transporto priemonės padėtį garaže, o jo padėjėjas – starto zoną. |
Egzaminuotojas kontroliuoja stovėjimo vietos zoną, transporto priemonės padėtį stovėjimo vietoje, o jo padėjėjas – starto zoną. |
|||
Bandomųjų pratimų kompleksas kandidatams į BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijų transporto priemonių vairuotojus
|
||
Pratimas |
8. Važiavimas tiesiai atbulomis, vilkiko ir priekabos sukabinimas |
9. Pastatymas prie rampos važiuojant atbulomis, priekabos atkabinimas |
Turinys |
Važiuoti tiesiai atbulomis, sukabinti vilkiką ir priekabą, grįžti į pradinę padėtį (8 pav.). |
Pastatyti priekabą galiniu bortu prie pakrovimo rampos imitatoriaus, atkabinti priekabą, nuvažiuoti nuo rampos (8 pav.). |
Užduotis kandidatui į vairuotojus |
Egzaminuotojui liepus kandidatas į vairuotojus privalo užimti vietą transporto priemonėje; pasirengti važiuoti; užvesti variklį; perjungdamas žibintų šviesas duoti signalą apie pasirengimą važiuoti. Pastaba. Abu šiuos pratimus kandidatas į vairuotojus turi atlikti iš eilės. Kitam kandidatui į vairuotojus gairelė A perstatoma (punktyru pažymėta padėtis), o pratimas atliekamas priešinga kryptimi. |
|
|
pradėti važiuoti atbuline eiga be priekabos (1); įvažiuoti į boksą ir sustoti ties priekaba (2); sukabinti vilkiką su priekaba; grįžti į pradinę padėtį su priekaba (3). |
pradėti važiuoti atbuline eiga su priekaba (1); įvažiuoti į koridorių atbuline eiga nustatyta trajektorija; privažiuoti galiniu bortu prie pakrovimo rampos imitatoriaus (gairelių); sustoti ne didesniu kaip 1 m atstumu prieš pakrovimo rampos imitatorių (4); atkabinti priekabą; nuvažiuoti nuo rampos (5). |
|
Sustabdęs transporto priemonę kandidatas į vairuotojus privalo įjungti neutralią pavarą; įjungti stovėjimo stabdį; išjungti variklį; išlipti iš transporto priemonės. |
|
Egzaminuotojo veiksmai atliekant pratimą |
Egzaminuotojas kontroliuoja sustojimo prie pakrovimo rampos imitatoriaus zoną, o jo padėjėjas – starto zoną. |
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. 35, 2001-01-24, Žin., 2001, Nr. 10-304 (2001-01-31), i. k. 101231PISAK00000035
Metodikos 3 priedas
Bandomųjų pratimų komplekso kandidatams į A1 ir A kategorijų transporto priemonių vairuotojus kontrolinė lentelė |
Baudos balų už klaidas skalė |
|||
Tipinės klaidos / pratimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. Kliudė gairelę (estakados atatvarą) arba pervažiavo aikštelės horizontalaus ženklinimo liniją |
5 |
5 |
5 |
5 |
2. Pradėdamas važiuoti įkalnėje pavažiavo atgal daugiau kaip 0,3 m |
- |
- |
- |
4 |
3. Neišlaikė pusiausvyros ir nukrypo nuo nustatytos važiavimo trajektorijos (nepervažiavo išilgai visos lentos abiem ratais, neapvažiavo visų „gyvatėlės“ gairelių) |
4 |
4 |
4 |
4 |
4. Atlikdamas pratimą koja palietė aikštelės (estakados) paviršių (išskyrus sustojimą įkalnėje) |
4 |
4 |
4 |
4 |
5. Ranka neparodė kairiojo posūkio signalo |
4 |
- |
- |
- |
6. Sustodamas įkalnėje pervažiavo STOP-1 ženklinimo liniją |
3 |
- |
- |
- |
7. Pervažiavo STOP liniją |
3 |
3 |
3 |
3 |
8. Pradedant važiuoti užgeso variklis (išskyrus techninius gedimus) |
3 |
3 |
3 |
3 |
9. Sustojo daugiau kaip 0,4 m prieš STOP liniją |
3 |
- |
- |
- |
10. Ranka parodė kairiojo posūkio signalą prieš pat arba pradėjęs posūkį |
3 |
- |
- |
|
11. Sustojęs, dirbant varikliui, neįjungė neutralios pavaros |
3 |
3 |
3 |
3 |
12. Ranka neparodė sustojimo signalo |
1 |
- |
- |
- |
13. Staigiai stabdė (užblokavo ratus) prieš STOP liniją |
1 |
1 |
1 |
1 |
14. Sustojęs prieš STOP liniją, neišjungė žibintų šviesų |
1 |
1 |
1 |
1 |
Bandomųjų pratimų komplekso kandidatams į B1, B, C1, C, D1 ir D kategorijų transporto priemonių vairuotojus kontrolinė lentelė |
Baudos balų už klaidas skalė |
|||
Tipinės klaidos / pratimas |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. Kliudė gairelę (estakados atatvarą) arba pervažiavo aikštelės horizontalaus ženklinimo liniją nesugebėjo apsisukti per nustatytą laiką |
5 |
5 |
5 |
5 |
2. Pradėdamas važiuoti įkalnėje pavažiavo atgal daugiau kaip 0,3 m |
4 |
- |
- |
- |
3. Sustodamas įkalnėje pervažiavo STOP-1 ženklinimo liniją (pagal transporto priemonės priekinio gabarito projekciją) |
3 |
- |
- |
- |
4. Netvarkingai pastatė transporto priemonę stovėjimo vietoje (transporto priemonės šoninis gabaritas išsikiša už gairelių) |
- |
- |
- |
3 |
5. Užvažiavo ant bortelio |
- |
- |
- |
3 |
6. Pervažiavo STOP liniją (pagal transporto priemonės priekinio gabarito projekciją) |
3 |
3 |
3 |
3 |
7. Pradedant važiuoti arba atliekant pratimą užgeso variklis |
3 |
3 |
3 |
3 |
8. Nesugebėjo apsisukti vieną kartą įjungęs atbulinę pavarą |
- |
3 |
- |
- |
9. Nesugebėjo įvažiuoti į garažą (stovėjimo vietą) vieną kartą įjungęs atbulinę pavarą |
- |
- |
3 |
3 |
10. Staigiai stabdė (užblokavo ratus) prieš STOP liniją |
1 |
- |
- |
- |
11. Sustojęs, dirbant varikliui, neįjungė neutralios pavaros |
1 |
1 |
1 |
1 |
12. Sustojęs prieš STOP liniją, neįjungė stovėjimo stabdžio |
1 |
1 |
1 |
1 |
Bandomųjų pratimų komplekso kandidatams į BE, C1E, CE, D1E ir DE kategorijų transporto priemonių vairuotojus kontrolinė lentelė |
Baudos balų už klaidas skalė |
|
Tipinės klaidos / pratimas |
8 |
9 |
1. Kliudė gairelę arba pervažiavo aikštelės horizontalaus ženklinimo liniją |
5 |
5 |
2. Sustojo daugiau kaip 1 m prieš pakrovimo rampos imitatorių |
- |
3 |
3. Atliekant pratimą užgeso variklis |
3 |
3 |
4. Nesugebėjo įvažiuoti į koridorių vieną kartą įjungęs atbulinę pavarą |
- |
3 |
5. Sustojęs, dirbant varikliui, neįjungė neutralios pavaros |
3 |
3 |
6. Sustojęs prieš STOP liniją, neįjungė stovėjimo stabdžio |
3 |
3 |
7. Nesugebėjo privažiuoti prie priekabos taip, kad ją būtų galima prikabinti, vieną kartą įjungęs atbulinę pavarą |
1 |
- |
8. Sustojo daugiau kaip 0,5 m prieš STOP liniją |
- |
1 |
9. Staigiai stabdė (užblokavo ratus) prieš STOP liniją |
- |
1 |
10. Sustojęs, dirbant varikliui, neįjungė neutralios pavaros |
1 |
1 |
11. Sustojęs prieš STOP liniją, neįjungė stovėjimo stabdžio |
|
1 |
Antrojo praktinio vairavimo egzamino etapo kontrolinė lentelė
Tipinės klaidos |
Atitinkami Kelių eismo taisyklių punktai |
Baudos balai už klaidas |
1. Kandidato į vairuotojus veiksmai arba neveikimas, dėl kurio egzaminuotojas privalėjo imtis priemonių, kad būtų išvengta avarinės situacijos (autoavarijos) |
|
5 |
2. Nedavė kelio transporto priemonių vairuotojams, turintiems važiavimo pirmumo teisę |
12.3; 12.4; 12.5; 12.7; 12.8; 12.16; 15.4; 17.1; 17.2; 17.4; 17.8; 17.10; 18.2; 21.1; 21.2; 23.2 |
3 |
3. Nepraleido pėsčiųjų ir (arba) dviratininkų, turinčių pirmumo teisę |
4.2; 4.4; 4.5; 4.8; 12.3; 12.4; 17.5 |
3 |
4. Išvažiavo į priešpriešinio eismo juostą |
12.9; 13.2; 13.3 |
3 |
5. Važiavo esant draudžiamam šviesoforo arba reguliuotojo signalui |
9.1; 9.5 |
3 |
6. Nevykdė pirmumo, draudžiamųjų ir nukreipiamųjų ženklų reikalavimų |
1 priedo 2, 3, 4 skirsniai |
3 |
7. Pažeidė važiavimo per geležinkelio pervažas taisykles |
18.1-18.4; 18.7 |
3 |
8. Išvažiavo į važiuojamųjų dalių susikirtimą, kai už jo yra kliūtis, ir trukdė kitų transporto priemonių eismui |
17.7 |
3 |
9. Daugiau kaip 10 km/h viršijo nustatytą greitį |
14.1-14.5; 14.7; 14.8, 14.10 |
3 |
10. Pasirinko greitį neatsižvelgdamas į kelio ir meteorologines sąlygas |
14.1 |
2 |
11. Pažeidė lenkimo taisykles |
15.1-15.3; 15.5 |
2 |
12. Pažeidė sustojimo taisykles |
16.1; 16.3; 16.4; 16.7; 16.8 |
2 |
13. Nedavė signalų atitinkamos krypties posūkių šviesos rodyklėmis prieš pradėdamas važiuoti, prieš sustodamas, persirikiuodamas, sukdamas (apsisukdamas) |
10.2 |
2 |
14. Nevykdė nurodomųjų ir informacinių kelio ženklų, kelio ženklinimo (išskyrus Kelių eismo taisyklių 2 priedo ženklinimo liniją 1.3) |
1 priedo 5, 6 skirsniai, 2 priedas |
2 |
15. Nepanaudojo avarinės signalizacijos arba avarinio sustojimo ženklo |
10.9; 10.10 |
2 |
16. Neužsisegė saugos diržų (šalmo) |
3.6; 3.7 |
1 |
17. Ne laiku davė posūkio signalą |
10.4; 10.5 |
1 |
18. Pažeidė transporto priemonių išsidėstymo kelyje taisykles |
13.1; 13.3-13.5; 13.8-13.10 |
1 |
19. Be reikalo važiavo pernelyg lėtai |
14.10.3 |
1 |
20. Be reikalo staigiai stabdė, kai tai nebūtina eismo saugumui |
14.10.4 |
1 |
21. Pažeidė šviesos prietaisų naudojimo taisykles |
11.1; 11.2; 11.4; 11.5; 11.6; 29.4 |
1 |
22. Neužtikrintai naudojosi transporto priemonės valdymo įtaisais, važiavo netolygiai |
|
1 |
23. Nesinaudojo užpakalinio vaizdo veidrodžiais |
|
1 |
24. Kiti Kelių eismo taisyklių pažeidimai |
|
1 |
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. 35, 2001-01-24, Žin., 2001, Nr. 10-304 (2001-01-31), i. k. 101231PISAK00000035
Metodikos 4 priedas
______________
Pakeitimai:
1.
Policijos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Įsakymas
Nr. 35, 2001-01-24, Žin., 2001, Nr. 10-304 (2001-01-31), i. k. 101231PISAK00000035
Dėl Kvalifikacinių egzaminų priėmimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisyklių ir kvalifikacinių egzaminų teisei vairuoti transporto priemones įgyti metodikos dalinio pakeitimo ir papildymo
2.
Lietuvos policijos generalinis komisaras, Įsakymas
Nr. 145, 2002-03-19, Žin., 2002, Nr. 31-1198 (2002-03-27), i. k. 10200GKISAK00000145
Dėl Kvalifikacinių egzaminų priėmimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisyklių ir Kvalifikacinių egzaminų teisei vairuoti transporto priemones įgyti metodikos dalinio pakeitimo ir papildymo
3.
Lietuvos policijos generalinis komisaras, Įsakymas
Nr. 668, 2002-12-31, Žin., 2003, Nr. 1-27 (2003-01-04), i. k. 10200GKISAK00000668
Dėl Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generalinio komisaro 2000 m. kovo 27 d. įsakymo Nr. 115 "Dėl Kvalifikacinių egzaminų priėmimo ir vairuotojo pažymėjimų išdavimo taisyklių ir Kvalifikacinių egzaminų teisei vairuoti transporto priemones įgyti metodikos" pakeitimo