Nutarimas netenka galios 2012-12-22:

Lietuvos banko valdyba, Nutarimas

Nr. 03-263, 2012-12-13, Žin., 2012, Nr. 151-7755 (2012-12-21), i. k. 112505ANUTA0003-263

Dėl Finansų maklerio įmonių licencijų išdavimo taisyklių patvirtinimo

 

Suvestinė redakcija nuo 2009-05-15 iki 2012-12-21

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 115-4740, i. k. 1072051NUTA0001K-32

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJOS

 

N U T A R I M A S

DĖL FINANSŲ MAKLERIO ĮMONIŲ LICENCIJŲ IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2007 m. spalio 30 d. Nr. 1K-32

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija nutaria:

1. Patvirtinti pridedamas:

1.1. Finansų maklerio įmonių licencijų išdavimo ir panaikinimo taisykles;

1.2. prašymo išduoti finansų maklerio įmonės licenciją formą;

1.3. prašymo pateikti išvadą apie kredito įstaigos pasirengimą teikti investicines paslaugas formą;

1.4. Neteko galios nuo 2009-05-15

Punkto naikinimas:

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin. 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

 

1.5. Neteko galios nuo 2009-05-15

Punkto naikinimas:

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin. 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

 

1.6. duomenų apie vadovą formą;

1.7. duomenų apie vidaus kontrolierių formą;

1.8. finansų maklerio įmonės licencijos formą.

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2002 m. vasario 15 d. nutarimą Nr. 6 „Dėl Finansų maklerio įmonių licencijų išdavimo ir panaikinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 31-1192);

2.2. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2004 m. lapkričio 18 d. nutarimą Nr. 21 „Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2002 m. vasario 15 d. nutarimo Nr. 6 „Dėl Finansų maklerio įmonių licencijų išdavimo ir panaikinimo taisyklių“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 172-6377).

 

 

KOMISIJOS PIRMININKĖ                                                                          VILIJA NAUSĖDAITĖ

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių

komisijos 2007 m. spalio 30 d. nutarimu

Nr. 1K-32

 

FINANSŲ MAKLERIO ĮMONIŲ LICENCIJŲ IŠDAVIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Šios Taisyklės reglamentuoja finansų maklerio įmonių licencijų, suteikiančių teisę teikti investicines paslaugas, išdavimo, Vertybinių popierių komisijos leidimo įsigyti finansų maklerio įmonės akcijų paketą suteikimo, pritarimo finansų maklerio įmonės vadovo kandidatūrai tvarką.

2. Taisyklių teisinis pagrindas – Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatymo (Žin., 2007, Nr. 17-627) 9 straipsnio 3 dalis, 18 straipsnio 1 ir 3 punktai.

3. Sprendimus dėl finansų maklerio įmonių licencijų išdavimo, išduotos licencijos galiojimo panaikinimo ar licencijoje nurodytų investicinių paslaugų skaičiaus keitimo (padidinimo, sumažinimo), dėl leidimo įsigyti finansų maklerio įmonės akcijų paketą, taip pat dėl pritarimo finansų maklerio įmonės vadovo kandidatūrai priima Vertybinių popierių komisija.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos turi tą pačią prasmę, kaip ir Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų ir Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatymuose.

5. Vertybinių popierių komisija finansų maklerio įmonės licenciją išduoda Lietuvos Respublikoje įsteigtoms akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, ketinančioms verstis finansų maklerio įmonės veikla, taip pat ne valstybėje narėje licencijuotoms finansų maklerio įmonėms, ketinančioms teikti investicines paslaugas Lietuvos Respublikoje.

6. Licencijos išduodamos neribotam laikui. Licencijos turėtojas išduotos licencijos negali perduoti kitiems fiziniams, juridiniams asmenims.

7. Mokestis už finansų maklerio įmonės licencijos išdavimą mokamas Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo nustatyta tvarka.

 

II. PRAŠYMO IŠDUOTI LICENCIJĄ DOKUMENTŲ PATEIKIMO TVARKA

 

8. Asmuo, siekiantis gauti finansų maklerio įmonės licenciją, Vertybinių popierių komisijai turi pateikti prašymą (I forma). Prašyme turi būti pridedamų dokumentų sąrašas, taip pat nurodyta, kokiame konkrečiame dokumente yra duomenys, kuriuos reikalaujama pateikti.

9. Vertybinių popierių komisijai pateikiami dokumentų originalai arba notaro patvirtinti nuorašai. Pačios įmonės parengtų dokumentų nuorašai gali būti patvirtinti tos įmonės atsakingų darbuotojų. Prireikus Vertybinių popierių komisija gali pareikalauti pateikti dokumentų originalus.

10. Prašymas išduoti licenciją ir kiti Vertybinių popierių komisijai pateikiami dokumentai privalo būti parengti lietuvių kalba. Užsienio kalba parengti dokumentai pateikiami su jų oficialiais vertimais į lietuvių kalbą ir patvirtinti notaro, išskyrus atvejus, kai dokumentai yra pateikiami Vertybinių popierių komisijai priimtina kalba.

11. Vertybinių popierių komisijai pateikiami užsienio valstybėse parengti dokumentai turi būti legalizuoti arba apostilizuoti.

12. Vertybinių popierių komisijai prašymą ir kitus dokumentus pateikiantys asmenys turi užtikrinti, kad pas juos liekantys dokumentai ar jų nuorašai atitiktų Vertybinių popierių komisijai pateiktus dokumentus ar jų nuorašus.

13. Vertybinių popierių komisijai kartu su prašymu išduoti finansų maklerio įmonės licenciją turi būti pateikta:

13.1. veiklos planas, parengtas pagal šiose Taisyklėse nustatytus reikalavimus;

13.2. duomenys apie juridinį asmenį ir jo dokumentai:

13.2.1. registravimo pažymėjimas;

13.2.2. naujausia registruotų įstatų redakcija;

13.2.3. nuolatinio valdymo organo buveinė;

13.2.4. paskutinių finansinių metų finansinė atskaitomybė;

13.2.5. nepriklausomo auditoriaus išvada;

13.3. duomenys apie dalyvius, kuriems priklauso įmonės akcijų paketas, ir informacija apie įmonės akcijų paketo įsigijimą bei jo finansavimą (šių Taisyklių 371, 372, 374 ir 375 punktai);

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

 

13.4. duomenys apie vadovus (V forma);

13.5. kapitalo pakankamumo skaičiavimo ataskaita ir įstatinio kapitalo apmokėjimą liudijantys dokumentai;

13.6. duomenys apie glaudžius ryšius su kitais Lietuvos Respublikos fiziniais ar juridiniais asmenimis (pridėti aprašymą ir nurodyti finansų maklerio įmonės ir šių asmenų santykių pobūdį (kapitalas, valdymas ar kt.));

13.7. duomenys apie glaudžius ryšius su trečiosios šalies fiziniais ar juridiniais asmenimis (pridėti aprašymą ir nurodyti šalį, su kurios fiziniais ar juridiniais asmenimis sieja glaudus ryšys, finansų maklerio įmonės ir šių asmenų santykių pobūdį (kapitalas, valdymas ar kt.), taip pat patvirtinti, kad nurodytosios šalies asmenų statusą reglamentuojantys įstatymų ar kitų teisės aktų reikalavimai ir šių reikalavimų įgyvendinimas netrukdys Vertybinių popierių komisijai vykdyti veiksmingos priežiūros;

13.8. išsamus turimų ar nuomojamų patalpų ir įrangos aprašymas;

13.9. dokumentai, patvirtinantys įsipareigojimą tapti pripažintos investuotojų draudimo sistemos nare;

13.10. duomenys apie įdarbintus ar ketinamus įdarbinti finansų maklerius ir kitus investicines paslaugas teikiančius darbuotojus (I forma);

13.11. dokumentai, patvirtinantys, kad sumokėta valstybės rinkliava už finansų maklerio įmonės licencijos išdavimą;

13.12. priemonių ir procedūrų, skirtų užtikrinti, kad būtų laikomasi finansų maklerio įmonėms keliamų organizacinių reikalavimų, dokumentai ir duomenys:

13.12.1. veiklos organizavimo politika;

13.12.2. įmonės veiklos tęstinumo politika (priemonės ir procedūros, skirtos užtikrinti, kad investicinės paslaugos būtų teikiamos nuolat ir nenutrūkstamai);

13.12.3. administravimo ir apskaitos politikos ir procedūrų aprašymas;

13.12.4. vidaus kontrolės taisyklės ir asmens, atsakingo už vidaus kontrolės vykdymą, duomenys (VI forma);

13.12.5. rizikos valdymo politikos, procedūrų ir priemonių aprašymas;

13.12.6. interesų konfliktų vengimo politika;

13.12.7. klientų skundų nagrinėjimo taisyklės;

13.12.8. priemonių, skirtų asmeninių sandorių kontrolei, klientų turto saugumui užtikrinti, klientų turto sumažėjimo ar netekimo rizikai užkirsti, aprašymas;

13.12.9. pavedimų vykdymo politika;

13.13. pinigų plovimo prevencijos priemonių įgyvendinimo tvarka;

13.14. informacija apie pasirengimą teikti sandorių duomenis, remiantis sandorių duomenų teikimo Vertybinių popierių komisijai sistema (angl. Transaction Reporting System (TRS));

13.15. informacija apie naudojamų IT sistemų architektūrą, įskaitant informaciją apie sutartis su subrangovais ir jų pasikeitimus, naudojamų IT procesų struktūrinę schemą, naudojamos programinės įrangos aprašymą, pagrindines duomenų ir IT sistemų saugumo priemones bei procedūras (atsarginių duomenų kopijų darymo tvarką, IT sistemų tęstinumo planą, IT sistemų auditą ir kt.).

Punkto pakeitimai:

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

 

14. Asmuo, siekiantis gauti finansų maklerio įmonės licenciją, Vertybinių popierių komisijai turi pateikti visus šių taisyklių 13 punkte nurodytus dokumentus. Jei pateikiami ne visi dokumentai, prašymą pateikusiam asmeniui nurodoma pateikti visus teisės aktų reikalavimus atitinkančius dokumentus.

 

III. PRAŠYMO IŠDUOTI LICENCIJĄ NAGRINĖJIMO IR SPRENDIMO PRIĖMIMO TVARKA

 

15. Prašymas išduoti licenciją išnagrinėjamas ir sprendimas priimamas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo visų reikalingų dokumentų ir duomenų pateikimo.

16. Vertybinių popierių komisija turi teisę reikalauti, kad būtų pateikta papildomų duomenų ar paaiškinimų. Šiuo atveju prašymo nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo paskutinių dokumentų ir duomenų pateikimo.

17. Jei prašymo nagrinėjimo metu pasikeičia prašyme ar kituose pateiktuose dokumentuose nurodyti duomenys, prašymą pateikęs asmuo pasikeitusius duomenis privalo Vertybinių popierių komisijai pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po jų pasikeitimo.

18. Prašymą išduoti licenciją Vertybinių popierių komisija nagrinėja, kai gauti visi sprendimui priimti reikalingi dokumentai arba kai baigiasi Vertybinių popierių komisijos prašyme pateikti papildomus dokumentus ar informaciją nurodyti terminai.

19. Vertybinių popierių komisijai priėmus sprendimą išduoti licenciją, prašymą pateikusiam asmeniui išduodama finansų maklerio įmonės licencija.

20. Licencija finansų maklerio įmonei suteikia teisę teikti šias investicines paslaugas su viena ar keliomis Finansinių priemonių rinkų įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje nurodytomis finansinėmis priemonėmis:

20.1. priimti ir perduoti pavedimus;

20.2. vykdyti pavedimus klientų sąskaita;

20.3. sudaryti sandorius savo sąskaita;

20.4. valdyti finansinių priemonių portfelius;

20.5. teikti investavimo rekomendacijas;

20.6. platinti ir (arba) pasirašyti finansines priemones įsipareigojant jas išplatinti;

20.7. platinti finansines priemones be įsipareigojimo jas išplatinti;

20.8. administruoti daugiašalės prekybos sistemą.

21. Vertybinių popierių komisija išduoda šių kategorijų finansų maklerio įmonių licencijas:

21.1. A kategorijos finansų maklerio įmonės licenciją, suteikiančią finansų maklerio įmonei teisę teikti vieną, kelias ar visas investicines paslaugas, nustatytas šių Taisyklių 20 punkte;

21.2. B kategorijos licenciją, suteikiančią finansų maklerio įmonei teisę teikti vieną ar kelias investicines paslaugas, nustatytas šių Taisyklių 20 punkte, išskyrus išvardytąsias šių Taisyklių 20.3, 20.6 ir 20.8 papunkčiuose;

21.3. C kategorijos licenciją, suteikiančią finansų maklerio įmonei teisę teikti investicines paslaugas, nustatytas šių Taisyklių 20.1, 20.5, 20.7 papunkčiuose, taip pat šių taisyklių 20.4 papunktyje, perduodant kitai finansų maklerio įmonei pavedimų vykdymą bei finansinių priemonių saugojimą, apskaitą ir valdymą.

22. Finansų maklerio įmonė, kuriai išduodama A, B ar C kategorijos licencija, privalo atitikti kapitalo pakankamumo reikalavimus, nustatytus Finansų maklerio įmonių ir valdymo įmonių kapitalo pakankamumo taisyklėse, Vertybinių popierių komisijos patvirtintose 2007 m. kovo 22 d. nutarimu Nr. 1K-10 (Žin., 2007, Nr. 36-1349).

23. Finansų maklerio įmonė turi teisę teikti tik licencijoje nurodytas investicines paslaugas. Licencijoje taip pat gali būti nurodytos viena ar kelios papildomos paslaugos. Finansų maklerio įmonės licencija vien tik papildomoms paslaugoms teikti neišduodama.

24. Finansų maklerio įmonės filialas turi teisę teikti tik tas investicines paslaugas, kurios nurodytos finansų maklerio įmonės licencijoje.

25. Finansų maklerio įmonės licencijoje nurodoma:

25.1. licencijos numeris ir kategorija;

25.2. licencijos turėtojas;

25.3. leidžiamų teikti investicinių paslaugų pavadinimas;

25.4. licencijos išdavimo pagrindas (Vertybinių popierių komisijos sprendimas);

25.5. Vertybinių popierių komisijos pirmininko parašas, patvirtintas herbiniu antspaudu.

 

IV. FINANSŲ MAKLERIO ĮMONĖS LICENCIJOS PAPILDYMAS

 

26. Finansų maklerio įmonė, ketinanti teikti investicines paslaugas ir (arba) papildomas paslaugas, kurios jai išduotoje licencijoje nenurodytos, turi kreiptis į Vertybinių popierių komisiją su prašymu papildyti galiojančią licenciją ketinamomis teikti investicinėmis paslaugomis ir (arba) papildomomis paslaugomis. Su prašymu turi būti pateikti šie dokumentai:

26.1. veiklos planas, parengtas pagal šiose Taisyklėse nustatytus reikalavimus;

26.2. kiti šių Taisyklių 13 punkte nurodyti dokumentai ir duomenys, kurie keičiasi dėl ketinamų teikti investicinių paslaugų ir (arba) papildomų paslaugų.

 

V. IŠVADOS APIE KREDITO ĮSTAIGOS PASIRENGIMĄ TEIKTI INVESTICINES PASLAUGAS PATEIKIMO TVARKA

 

27. Lietuvos Respublikoje įsteigtoms kredito įstaigoms teisę teikti investicines paslaugas suteikia kredito įstaigos licencija, jeigu joje ši veikla nėra apribota. Vertybinių popierių komisija pateikia Lietuvos bankui išvadą apie kredito įstaigos pasirengimą teikti investicines paslaugas. Tuo tikslu Vertybinių popierių komisijai turi būti pateikti šie kredito įstaigos duomenys ir dokumentai:

27.1. prašymas (II forma);

27.2. veiklos planas, parengtas pagal šiose Taisyklėse nustatytus reikalavimus;

27.3. duomenys apie vadovus (V forma);

27.4. duomenys apie asmenį, atsakingą už vidaus kontrolę (VII forma);

27.5. duomenys apie įdarbintus ar ketinamus įdarbinti finansų maklerius ir kitus investicines paslaugas teikiančius darbuotojus (II forma);

27.6. išsamus turimų ar nuomojamų patalpų ir įrangos aprašymas;

27.7. specializuoto vidaus struktūrinio padalinio nuostatai;

27.8. dokumentai ir duomenys, nurodyti šių Taisyklių 13.12 ir 13.14 papunkčiuose.

28. Kredito įstaiga, ketinanti teikti investicines paslaugas ir (arba) papildomas paslaugas, kurios jai išduotoje licencijoje nenurodytos, turi kreiptis į Lietuvos banką su prašymu papildyti galiojančią licenciją ketinamomis teikti investicinėmis paslaugomis ir (arba) papildomomis paslaugomis. Vertybinių popierių komisija pateikia Lietuvos bankui išvadą apie kredito įstaigos pasirengimą teikti investicines paslaugas ir (arba) papildomas paslaugas. Tuo tikslu Vertybinių popierių komisijai turi būti pateiktas prašymas (II forma), veiklos planas, parengtas pagal šiose Taisyklėse nustatytus reikalavimus, ir kiti 27 punkte nurodyti dokumentai bei duomenys, kurie keičiasi dėl ketinamų teikti investicinių paslaugų ir (arba) papildomų paslaugų.

 

VI. LICENCIJOS IŠDAVIMAS NE VALSTYBĖJE NARĖJE LICENCIJUOTAI FINANSŲ MAKLERIO ĮMONEI

 

29. Licencija ne valstybėje narėje licencijuotai finansų maklerio įmonei, ketinančiai teikti investicines paslaugas Lietuvos Respublikoje, išduodama bendra tvarka.

 

VII. VEIKLOS PLANO PARENGIMO REIKALAVIMAI

 

30. Veiklos planas – tai finansų maklerio įmonės strategijos ir taktikos, jos uždavinių apibūdinimas. Veiklos plane įvertinama veiklos išorinė ir vidaus situacija, numatoma būsima finansų maklerio įmonės veikla. Veiklos planas turi padėti nustatyti finansų maklerio įmonės pajėgumą, įvertinti jos veiklos riziką bei galimybes.

31. Veiklos plane turi būti pateikta visa šiose Taisyklėse reikalaujama informacija, taip pat kitos žinios, kurias įmonė mano esant reikalinga pateikti. Veiklos planą turi pasirašyti administracijos vadovas ir valdybos pirmininkas.

32. Finansų maklerio įmonės veiklos plane turi būti pateikta būsimos veiklos prognozė ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui.

33. Veiklos plane turi būti:

33.1. finansų maklerio įmonės pristatymas:

33.2. jos visas ir sutrumpintas pavadinimas;

33.2.1. buveinės adresas;

33.2.2. įmonės vadovų vardai ir pavardės;

33.2.3. akcininkų, turinčių daugiau kaip 10 procentų įmonės įstatinio kapitalo, vardai ir pavardės (juridinio asmens pavadinimas), jų turimų akcijų dalis (procentais);

33.2.4. kita įmonės nuožiūra pateikiama informacija;

33.3. įmonės veiklos aprašymas;

33.4. numatomos veiklos sritys ir įmonės organizacinė struktūra;

33.5. informacija apie tai, ar tenkinami kapitalo pakankamumo reikalavimai;

33.6. rinkodaros strategija (apibūdinti kainodaros ir paslaugų skatinimo strategiją);

33.7. įmonės finansinė prognozė (pateikti planuojamus ne mažiau kaip trejų metų pinigų srautus, balansą, pelno (nuostolio) ataskaitą, nurodyti finansavimo šaltinius ir pagrindines jų panaudojimo kryptis bei paaiškinimus).

34. Jei pateiktas veiklos planas neišsamus, Vertybinių popierių komisija turi teisę reikalauti papildomos informacijos.

35. Vertybinių popierių komisija veiklos planą nagrinėja kartu su kitais dokumentais, pridėtais prie prašymo išduoti licenciją.

 

VIII. VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJOS SPRENDIMO NEPRIEŠTARAUTI FINANSŲ MAKLERIO ĮMONĖS AKCIJŲ PAKETO ĮSIGIJIMUI PRIĖMIMO TVARKA

 

36. Fizinis ar juridinis asmuo arba kartu veikiantys asmenys, nusprendę tiesiogiai ar netiesiogiai įsigyti arba tiesiogiai ar netiesiogiai padidinti turimą finansų maklerio įmonės akcijų paketą (toliau – įsigyjantis asmuo), jei po planuojamo įmonės akcijų įsigijimo asmeniui priklausančių balsavimo teisių ar įstatinio kapitalo dalis pasiektų arba didėjimo tvarka peržengtų 20, 30 ar 50 procentų arba įmonė taptų to juridinio asmens dukterine įmone (toliau – siūlomas įsigijimas), turi gauti išankstinį Vertybinių popierių komisijos sprendimą neprieštarauti siūlomam įsigijimui. Vertybinių popierių komisijos sprendimo neprieštarauti finansų maklerio įmonės akcijų paketo įsigijimui priėmimo procedūra vykdoma ir sprendimas priimamas Finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta tvarka. Asmens turimi balsai yra skaičiuojami Vertybinių popierių įstatymo 24 straipsnyje nustatyta tvarka.

37. Įsigyjantis asmuo privalo iš anksto raštu pranešti Vertybinių popierių komisijai apie planuojamą finansų maklerio įmonės akcijų paketo įsigijimą ir (arba) 36 punkte nustatytų ribų peržengimą bei pateikti šiuos papildomus dokumentus ir informaciją:

37.1. duomenis apie įsigyjančio asmens tapatybę (šių Taisyklių 371 punktas);

37.2. papildomą informaciją apie įsigyjantį asmenį (šių Taisyklių 372 punktas);

37.3. informaciją apie siūlomą įsigijimą (šių Taisyklių 373 punktas);

37.4. informaciją apie įsigijimo finansavimą (šių Taisyklių 374 punktas);

37.5. papildomą informaciją apie įsigijimą, atsižvelgiant į įsigyjamo akcijų paketo dydį (šių Taisyklių 375 punktas);

37.6. arba tik pasikeitusius duomenis ir dokumentus, jei asmuo, norintis padidinti jau turimą akcijų skaičių, 371–375 punktuose reikalaujamą informaciją yra pateikęs Vertybinių popierių komisijai anksčiau ir nuo informacijos pateikimo nėra praėję 1 metai.

371. Duomenys apie įsigyjančio asmens tapatybę:

371.1. fizinis asmuo:

371.1.1. vardas, pavardė, asmens kodas ar kita užsienio fiziniam asmeniui suteikta unikali identifikavimo simbolių seka, gimimo data ir vieta, gyvenamosios vietos adresas;

371.1.2. gyvenimo aprašymas (CV), kuriame turi būti pateikta išsami informacija apie išsilavinimą ir kvalifikacijos kėlimą, ankstesnę profesinę patirtį bei šiuo metu asmens einamas pareigas ir (arba) vykdomą veiklą ar funkcijas;

371.2. juridinis asmuo:

371.2.1. pavadinimas, buveinės adresas;

371.2.2. registracijos pažymėjimas;

371.2.3. įstatai;

371.2.4. vykdomos veiklos aprašymas;

371.2.5. duomenys apie vadovus (šių Taisyklių V forma);

371.2.6. duomenys apie juridinio asmens dalyvius, kuriems priklauso daugiau kaip 10 procentų balsavimo teisių ir (ar) didesnė kaip 10 procentų įstatinio kapitalo dalis. Jei dalyvis yra juridinis asmuo, turi būti pateikti duomenys apie jo dalyvius ir vadovus. Minėti duomenys apie juridinio asmens dalyvius, kurie irgi yra juridiniai asmenys, turi būti atskleidžiami iki dalyvių fizinių asmenų, turinčių daugiau kaip 10 procentų balsavimo teisių ir (ar) įstatinio kapitalo, grandies.

372. Papildoma informacija apie įsigyjantį asmenį:

372.1. duomenys apie fizinį asmenį ir apie visas įmones, kurioje jis kada nors ėjo vadovaujamas pareigas ir (arba) jas kontroliavo:

372.1.1. duomenys apie asmens reputaciją, įskaitant baudžiamosiose, civilinėse ir administracinėse bylose asmens atžvilgiu priimtus sprendimus, drausmine tvarka taikytas poveikio priemones, įskaitant atleidimo iš vadovo pareigų pagrindus ir priežastis, informaciją apie asmeniui ar jo kontroliuojamai įmonei taikytas bankroto, nemokumo ar panašias procedūras;

372.1.2. informacija apie Vertybinių popierių komisijos ar kitos priežiūros institucijos įsigyjančio asmens atžvilgiu atliktus tyrimus ir taikytas poveikio priemones;

372.1.3. duomenys apie priežiūros institucijos arba kito administravimo subjekto atsisakymą išduoti įsigyjančiam asmeniui verslo ar profesinės veiklos leidimą arba licenciją verstis tam tikra veikla, taip pat duomenys apie minėto leidimo arba licencijos panaikinimą ar sustabdymą, asmens nušalinimą arba reikalavimą atsistatydinti iš einamų pareigų;

372.1.4. informacija apie tai, ar asmens reputacija kitos priežiūros institucijos jau buvo vertinta kaip įsigyjančio asmens ar finansų įstaigai vadovaujančio asmens reputacija. Jei toks vertinimas buvo atliekamas, nurodyti jį atlikusią instituciją ir pateikti vertinimo rezultatus;

372.1.5. informacija apie tai, ar asmens reputacija jau buvo vertinta ne finansų sektoriaus priežiūros institucijos. Jei toks vertinimas buvo atliekamas, nurodyti jį atlikusią instituciją ir pateikti vertinimo rezultatus;

372.1.6. informacija apie asmens finansinę padėtį ir jos stabilumą, kartu nurodyti pajamų šaltinius, turimą turtą bei įsipareigojimus, suteiktus laidavimus ir išduotas garantijas, taip pat kitą svarbią informaciją, kuri yra reikšminga vertinant asmens finansinę padėtį;

372.1.7. asmens profesinės veiklos aprašymas;

372.1.8. duomenys apie turimus kitų įmonių akcijų paketus;

372.1.9. asmens vadovaujamų ir (arba) kontroliuojamų įmonių finansinė informacija, įskaitant paskutinių finansinių metų finansinę ataskaitą su nepriklausomų auditorių išvada (jei asmuo šią pareigą turi), kitas asmens vadovaujamų ir (arba) kontroliuojamų įmonių viešai paskelbtas ataskaitas ir (arba) šioms įmonėms suteiktus reitingus, taip pat, jei taikoma, įsigyjančiam asmeniui suteiktus reitingus ir (arba) šio asmens viešai paskelbtas ataskaitas;

372.1.10. įsigyjančio asmens finansinių ir nefinansinių interesų ar santykių, susijusių su dabartiniais finansų maklerio įmonės akcininkais (įskaitant asmenis, kuriems yra perleista balsavimo teisė finansų maklerio įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime ir kurie naudojasi balsavimo teise savo nuožiūra), vadovais, pačia finansų maklerio įmone ar įmonių, kuriai priklauso finansų maklerio įmonė, grupe, taip pat visų kitų santykių, kurie gali sukelti įsigyjančio asmens ir finansų maklerio įmonės interesų konfliktą, aprašymas ir galimi interesų konfliktų sprendimo variantai;

372.2. duomenys apie juridinį asmenį, šiam juridiniam asmeniui vadovaujančius ir jį kontroliuojančius asmenis bei šio juridinio asmens kontroliuojamas įmones:

372.2.1. duomenys apie asmens reputaciją, įskaitant baudžiamosiose, civilinėse ir administracinėse bylose asmens atžvilgiu priimtus sprendimus, drausmine tvarka taikytas poveikio priemones, įskaitant atleidimo iš vadovo pareigų pagrindus ir priežastis, informaciją apie asmeniui arba jo kontroliuojamai įmonei taikytas bankroto, nemokumo ar panašias procedūras;

372.2.2. informacija apie Vertybinių popierių komisijos ar kitos priežiūros institucijos įsigyjančio asmens atžvilgiu atliktus tyrimus ir taikytas poveikio priemones;

372.2.3. duomenys apie priežiūros institucijos arba kito administravimo subjekto atsisakymą išduoti įsigyjančiam asmeniui verslo ar profesinės veiklos leidimą arba licenciją verstis tam tikra veikla, taip pat duomenys apie minėto leidimo arba licencijos panaikinimą ar sustabdymą, asmens nušalinimą arba reikalavimą atsistatydinti iš einamų pareigų;

372.2.4. informacija apie tai, ar asmens reputacija kitos priežiūros institucijos jau buvo vertinta kaip įsigyjančio asmens ar finansų įstaigai vadovaujančio asmens reputacija. Jei toks vertinimas buvo atliekamas, nurodyti jį atlikusią instituciją ir pateikti vertinimo rezultatus;

372.2.5. informacija apie tai, ar asmens reputacija jau buvo vertinta ne finansų sektoriaus priežiūros institucijos. Jei toks vertinimas buvo atliekamas, nurodyti jį atlikusią instituciją ir pateikti vertinimo rezultatus;

372.2.6. duomenys apie turimus kitų įmonių akcijų paketus;

372.2.7. įsigyjančio asmens finansinių ir nefinansinių interesų ar santykių, susijusių su dabartiniais finansų maklerio įmonės akcininkais (įskaitant asmenis, kuriems yra perleista balsavimo teisė valdymo įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime ir kurie naudojasi balsavimo teise savo nuožiūra), vadovais, pačia finansų maklerio įmone ar įmonių, kuriai priklauso finansų maklerio įmonė, grupe, taip pat visų kitų santykių, kurie gali sukelti įsigyjančio asmens ir finansų maklerio įmonės interesų konfliktą, aprašymas ir galimi interesų konfliktų sprendimo variantai;

372.2.8. duomenys apie įsigyjančio asmens akcininkų struktūrą – atskleisti visus akcininkus, galinčius daryti lemiamą įtaką įsigyjančiam asmeniui, nurodyti jų tapatybę ir turimą įstatinio kapitalo ir (ar) balsavimo teisių dalį procentais bei informaciją apie visus kitus akcininkų susitarimus;

372.2.9. jei įsigyjantis asmuo priklauso įmonių grupei (yra dukterinė ar patronuojanti įmonė), turi būti pateiktas išsamus įmonių grupės organizacinės ir valdymo struktūros aprašymas, informacija apie dabartinių akcininkų turimas įstatinio kapitalo ir (ar) balsavimo teisių dalis procentais ir informacija apie įmonių grupės vykdomą veiklą;

372.2.10. paskutinių 3 finansinių metų finansines ataskaitas su nepriklausomų auditorių išvada (jei asmuo šią pareigą turi);

372.2.11. informacija apie įsigyjančiam asmeniui ir įmonių grupei, kuriai priklauso įsigyjantis asmuo, suteiktą kredito reitingą;

372.2.12. duomenys apie įgaliotąjį atstovą ir dokumentas, patvirtinantis jo įgaliojimus.

373. Informacija apie siūlomą įsigijimą:

373.1. duomenys apie finansų maklerio įmonę, kurios akcijų paketą ketinama įsigyti;

373.2. siūlomo įsigijimo tikslas;

373.3. finansų maklerio įmonės akcijų, kurias įgijėjas turi iki siūlomo įsigijimo ir kurias įgis įgyvendinęs siūlomą įsigijimą, skaičius ir rūšis bei šių akcijų suteikiama įstatinio kapitalo ir (ar) balsavimo teisių dalis (vienetais, procentais, eurais ir litais);

373.4. duomenys apie veikimą sutartinai su kitais asmenimis (kitų asmenų veiksmai dalyvaujant finansavime, dalyvavimo finansiniuose susitarimuose priemonės, numatomi organizaciniai pokyčiai ir t. t.);

373.5. įsigyjančio asmens sutartys ir susitarimai su kitais finansų maklerio įmonės akcininkais, kiek tai yra susiję su finansų maklerio įmone, kurios akcijų paketą ketinama įsigyti.

374. Informacija apie įsigijimo finansavimą:

374.1. paaiškinimas, iš kokių privačių finansinių išteklių bus finansuojamas planuojamas įsigijimas, kartu nurodyti lėšų kilmę ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus;

374.2. duomenys apie siūlomo įsigijimo finansavimui naudojamų lėšų sukaupimo būdus ir jų pervedimo schemą;

374.3. duomenys apie lėšų siūlomo įsigijimo finansavimui sukaupimą naudojantis finansų ir kapitalo rinkomis (jei jomis naudojamasi);

374.4. duomenys apie siūlomo įsigijimo finansavimui numatomas naudoti iš kredito įstaigų, kitų finansų maklerio įmonės, dėl kurios pateikiamas pranešimas apie siūlomą įsigijimą, akcininkų ar kitų asmenų pasiskolintas lėšas (duomenys apie asmenis, iš kurių numatoma skolintis, lėšų skolinimosi būdai, skolinimosi terminai, skolos užtikrinimo priemonės ir pan.);

374.5. informacija apie įsigyjančio asmens arba įmonės turtą, kurį artimiausiu metu ketinama parduoti, nurodant pardavimo sąlygas, kainos nustatymo būdus bei kitas svarbias detales.

375. Papildoma informacija apie siūlomą įsigijimą priklausomai nuo įsigyjamo akcijų paketo dydžio:

375.1. tuo atveju, kai akcijų įgijėjui po įsigijimo priklausys daugiau kaip 50 procentų balsų finansų įmonės akcininkų susirinkime, turi būti pateikiamas papildytas finansų maklerio įmonės veiklos planas, kuriame pateikiama informacija apie įsigyjančio asmens numatomus su siūlomu įsigijimu susijusius strateginius įmonės veiklos pasikeitimus ir būsimus (prognozuojamus) veiklos rezultatus:

375.1.1. veiklos planas, kuriame turi būti išdėstyti pagrindiniai įsigijimo tikslai ir numatomi jų įgyvendinimo terminai bei būdai, nurodytos įsigijimo priežastys, finansinis tikslas vidutiniuoju laikotarpiu (nuosavybės grąža, išlaidų ir naudos santykis, akcijai tenkantis pelnas ir kiti rodikliai), pagrindiniai bendro veikimo ypatumai įvykdžius siūlomą įsigijimą, galimybė keisti finansų maklerio įmonės veiklos apimtį, teikiamų paslaugų spektrą, tikslinę klientų grupę bei perskirstyti finansų maklerio įmonės turtą ir išteklius. Jei įsigyjantis asmuo yra įmonių grupei priklausanti įmonė, turi būti nurodoma, kaip įsigyjama finansų maklerio įmonė bus integruojama į įmonių grupės, kuriai priklauso įsigyjanti įmonė, struktūrą, įskaitant pagrindinių sąsajų ir laukiamos sąveikos su kitomis įmonių grupės įmonėmis aprašymą bei santykius tarp grupės narių reglamentuojančią strategiją;

375.1.2. prognozuojamos finansų maklerio įmonės 3 finansinių metų finansinės ataskaitos, informacija apie riziką ribojančius normatyvus (kapitalo pakankamumo, likvidumo ir kt.) ir priimtiną rizikos (kredito, rinkos, operacinės ir kt.) lygį;

375.1.3. akcijų paketo įsigijimo poveikis finansų maklerio įmonės valdymui ir įmonės organizacinei struktūrai, įskaitant poveikį įmonės stebėtojų tarybos, valdybos, vadovų ir pagrindinių įmonės komitetų (valdymo, rizikos, audito ir kitų komitetų) sudarymui; administracinėms ir apskaitos procedūroms bei vidaus kontrolei, nurodyti pagrindinius apskaitos, audito, vidaus kontrolės ir vidaus audito, pinigų plovimo prevencijos sistemų ir procedūrų pasikeitimus, už vidaus kontrolę ir vidaus auditą atsakingų asmenų (padalinių) skyrimą ir (arba) pasikeitimą;

375.1.4. informacija apie naudojamų IT sistemų architektūrą, įskaitant informaciją apie sutartis su subrangovais ir jų pasikeitimus, naudojamų IT procesų struktūrinę schemą, naudojamos programinės įrangos aprašymą, pagrindines duomenų ir IT sistemų saugumo priemones bei procedūras (atsarginių duomenų kopijų darymo tvarką, IT sistemų tęstinumo planą, IT sistemų auditą ir kt.);

375.1.5. informacija apie strategiją, kurios bus laikomasi renkantis paslaugų teikėjus ir (arba) pavedant dalį finansų maklerio įmonės funkcijų atlikti kitam asmeniui (atitinkamų veiklos sričių aprašymas, paslaugų teikėjų pasirinkimo principai ir kt.), susitariančių šalių esminės teisės ir įsipareigojimai (susitarimai dėl audito, nuostatos dėl paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų kokybės ir kt.);

375.2. tuo atveju, kai akcijų įgijėjui po įsigijimo priklausys nuo 20 iki 50 procentų finansų maklerio įmonės akcijų:

375.2.1. informacija apie tai, kiek laiko akcijų įgijėjas ketina laikyti finansų maklerio įmonės akcijų paketą;

375.2.2. informacija apie įsigyjančio asmens ketinimus artimoje ateityje padidinti, sumažinti ar išlaikyti tą patį finansų maklerio įmonės akcijų paketo dydį;

375.2.3. informacija apie tai, kokie įsigyjančio asmens planai finansų maklerio įmonės atžvilgiu, įskaitant informaciją, ar akcijų įgijėjas ketina veikti kaip aktyvus smulkusis akcininkas, ir atitinkamų planų pasirinkimo pagrindimas;

375.2.4. informacija apie tai, ar įsigyjantis asmuo pasirengęs ir ar turėtų galimybę asmeninėmis lėšomis finansuoti įmonės veiklos plėtrą arba, finansų maklerio įmonei susidūrus su tam tikrais sunkumais, asmeninėmis lėšomis prisidėti prie šių problemų sprendimo;

375.2.5. išsami informacija apie įsigyjančio asmens ketinimą daryti įtaką finansų maklerio įmonės finansinei padėčiai (įskaitant įtaką, susijusią su dividendų formavimu), strateginei plėtrai ir išteklių paskirstymui;

375.2.6. įsigyjančio asmens ketinimų ir lūkesčių finansų maklerio įmonės atžvilgiu vidutiniuoju laikotarpiu aprašymas, įskaitant informaciją apie visus finansų maklerio įmonės veiklos ir plėtros plano elementus, nurodytus šių Taisyklių 375.1.1 papunktyje;

375.3. tuo atveju, kai įsigyjančiam asmeniui po įsigijimo priklausys mažiau kaip 20 procentų finansų maklerio įmonės akcijų, jis privalo pateikti informaciją, nurodytą šių Taisyklių 375.2.1–375.2.4 papunkčiuose.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

 

IX. PRITARIMO FINANSŲ MAKLERIO ĮMONIŲ VADOVŲ KANDIDATŪROMS IR FINANSŲ MAKLERIO ĮMONĖS REORGANIZAVIMUI TVARKA

 

38. Finansų maklerio įmonė privalo iš anksto pranešti Vertybinių popierių komisijai apie visus būsimus įmonės vadovų pasikeitimus. Išrinkti nauji finansų maklerio įmonės vadovai gali pradėti eiti pareigas tik po to, kai Vertybinių popierių komisija pritaria jų kandidatūroms. Finansų maklerio įmonė, norėdama gauti pritarimą vadovų kandidatūroms, Vertybinių popierių komisijai pateikia šiuos dokumentus ir informaciją:

38.1. duomenis apie vadovus (V forma);

38.2. vadovo patirtį liudijančius dokumentus;

38.3. vadovo nepriekaištingą reputaciją liudijančius dokumentus;

38.4. pridedamų dokumentų sąrašą.

39. Finansų maklerio įmonė gali būti reorganizuojama tik gavusi išankstinį Vertybinių popierių komisijos pritarimą. Finansų maklerio įmonė privalo iš anksto raštu pranešti Vertybinių popierių komisijai apie planuojamą reorganizavimą, pateikti prašymą ir šiuos dokumentus bei informaciją:

39.1. visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimą reorganizuoti finansų maklerio įmonę;

39.2. visuotinio akcininkų susirinkimo patvirtintas reorganizavimo sąlygas;

39.3. audito įmonės parengtą reorganizavimo sąlygų vertinimo ataskaitą (jei ši ataskaita buvo rengiama);

39.4. pakeistus ar parengtus naujus po reorganizavimo veiksiančios finansų maklerio įmonės įstatus;

39.5. finansų maklerio įmonės valdybos ataskaitą apie numatomą reorganizavimą (jei ši ataskaita buvo rengiama);

39.6. informaciją apie tai, kokiu būdu apie reorganizavimą buvo informuoti finansų maklerio įmonės klientai;

39.7. informaciją apie tai, kokią įtaką reorganizavimas turės finansų maklerio įmonei perduotoms klientų finansinėms priemonėms ir lėšoms. Jei finansų maklerio įmonė po reorganizavimo pasibaigs, ji privalo pateikti informaciją, susijusią su finansų maklerio įmonės klientų finansinėmis priemonėmis bei lėšų likučiais, ir nurodyti:

39.7.1. ar klientai buvo informuoti ir kokiu būdu apie finansų maklerio įmonės ketinimą nebeteikti investicinių paslaugų ir kokie yra klientų pranešimo finansų maklerio įmonei apie jų turimų finansinių priemonių ir lėšų pervedimą kitiems klientų nurodytiems sąskaitų tvarkytojams terminai;

39.7.2. nurodyti institucijas, į kurias finansų maklerio įmonė numatė pervesti klientų, nenurodžiusių, kur turi būti pervesti jiems priklausančių finansinių priemonių ir lėšų likučiai, finansinių priemonių ir lėšų likučius (pridėti susitarimų su institucijomis, į kurių depozitines sąskaitas bus pervestos finansinių priemonių ir piniginės prievolės, kopijas);

39.7.3.pridėti klientų, kurių finansines priemones ir pinigines lėšas apskaito finansų maklerio įmonė, sąrašą;

39.8. kiekvienos reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios bendrovės finansines ataskaitas, parengtas pagal paskutinio ataskaitinio laikotarpio (ketvirčio) paskutinės dienos duomenis;

39.9. po reorganizavimo veiksiančios finansų maklerio įmonės(-ių) preliminarias (konsoliduotas) finansines ataskaitas ir kapitalo pakankamumo skaičiavimo ataskaitą(-as);

39.10. kitus dokumentus ir informaciją, patvirtinančią, kad reorganizavimas nesukels grėsmės klientų finansų maklerio įmonei perduotoms finansinėms priemonėms ir lėšoms.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

 

X. PRANEŠIMŲ APIE PASIKEITUSIUS DUOMENIS IR DOKUMENTUS TVARKA

 

40. Investicines paslaugas teikianti finansų maklerio įmonė ir kredito įstaiga privalo per 5 darbo dienas raštu informuoti Vertybinių popierių komisiją, jeigu pasikeitė pateikti duomenys ir (ar) dokumentai. Pasikeitę dokumentai ar jų patvirtintos kopijos turi būti pateikiami vadovaujantis šių taisyklių U skyriuje nustatytais reikalavimais.

41. Vertybinių popierių komisijai finansų maklerio įmonės ir kredito įstaigos pasikeitusius (aktualius) duomenis turi pateikti užpildydamos tą formą, kurios duomenys pasikeitę. Pildant atitinkamą formą, gali būti pildomos tik tos dalys, kurių duomenys pasikeitę, bet visada pildoma pirmoji formos eilutė -juridinio asmens kodas ir juridinio asmens pavadinimas.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Apie finansų maklerio įmonės licencijos išdavimą ir panaikinimą Vertybinių popierių komisija praneša Juridinių asmenų registro tvarkytojui, VĮ Indėlių ir investuotojų draudimo fondui, Juridinių asmenų registrui, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir paskelbia Vertybinių popierių komisijos interneto tinklalapyje.

43. Panaikinus finansų maklerio įmonės licencijos galiojimą, licencija turi būti gražinta Vertybinių popierių komisijai per 10 dienų nuo pranešimo apie licencijos galiojimo panaikinimą gavimo dienos.

______________

 

 


 

Patvirtinta Lietuvos Respublikos vertybinių

popierių komisijos 2007 m. spalio 30 d.

nutarimu Nr. 1K-32

 

 

I FORMA

 

PRAŠYMAS IŠDUOTI FINANSŲ MAKLERIO ĮMONĖS

LICENCIJĄ

 

1. Juridinio asmens kodas

1.1. juridinio asmens pavadinimas

 

(Pažymėti T)

 

£ Šiuo prašymu prašoma išduoti finansų maklerio įmonės licenciją.

 

£ Šiuo prašymu prašoma papildyti finansų maklerio įmonės licenciją ketinamomis teik investicinėmis paslaugomis ir (arba) papildomomis paslaugomis.

 

Pateikiami šie duomenys apie įmonę:

 

2. Buveinė (adresas)

2.1. savivaldybė

 

2.2. miestas

2.3. gatvė

 

2.3.1. namo Nr.

2.3.2. korpuso Nr.

2.3.3. patalpos Nr.

2.4. telefono numeris

 

2.5. fakso numeris

2.6. elektroninio pašto adresas

2.7. tinklalapio adresas

 

2.8. svarbi informacija kita įmonės nuožiūra

Jei užsienio juridinis asmuo

2.9. šalis

2.10. adresas

3. Teisinė forma

 

4. Finansų maklerio įmonės kategorija

4.1. A kategorija

£

4.2. B kategorija

£

4.3. C kategorija

£

5. Investicinės paslaugos

5.1. £ priimti ir perduoti pavedimus

5.2. £ vykdyti pavedimus klientų sąskaita

5.3. £ sudaryti sandorius savo sąskaita

5.4. £ valdyti finansinių priemonių portfelius

5.5. £ teikti investavimo rekomendacijas

5.6. £ platinti ir (arba) pasirašyti finansines priemones įsipareigojant jas išplatinti

5.7. £ platinti finansines priemones be įsipareigojimo jas išplatinti

5.8. £ administruoti daugiašalės prekybos sistemą

6. Papildomos paslaugos (įrašyti konkrečias paslaugas)

6.1. £

7. Kapitalas

7.1. apmokėto įstatinio kapitalo dydis (Lt)

7.2. struktūra: skolinto kapitalo dalis (proc.) palyginti su nuosavu kapitalu

8. Finansų makleriai

8.1. vardas, pavardė

8.2. licencijos Nr.

8.3. priėmimo į darbą data

8.4. atleidimo iš darbo data

9. Kiti įmonės investicines paslaugas teikiantys darbuotojai

 

(nurodyti tuos darbuotojus, kurie nebuvo nurodyti kitose formose, pvz., finansinių priemonių apskaitą tvarkantys darbuotojai)

9.1. Vardas, pavardė

9.2. pareigos

 

9.3. priėmimo į darbą data

9.4. atleidimo iš darbo data

10. Pridedamų dokumentų sąrašas

 

 

 

 

(išvardyti pridedamus dokumentus)

 

__________________         _____________                   ____________________

Pareigos                                            parašas                                               vardas ir pavardė

______________

 


 

Patvirtinta Lietuvos Respublikos vertybinių

popierių komisijos 2007 m. spalio 30 d.

nutarimu Nr. 1K-32

 

 

II FORMA

 

PRAŠYMAS PATEIKTI IŠVADĄ APIE KREDITO ĮSTAIGOS PASIRENGIMĄ TEIKTI INVESTICINES PASLAUGAS

 

1. Juridinio asmens kodas

 

1.1. juridinio asmens pavadinimas

 

(Pažymėti T)

 

£ Prašymas paduotas norint gauti išvadą apie kredito įstaigos pasirengimą teikti investicines paslaugas ir (arba) papildomas paslaugas:

 

2. Buveinė (adresas)

2.1. savivaldybė

 

2.2. miestas

2.3. gatvė

 

2.3.1. namo Nr.

2.3.2. korpuso Nr.

2.3.3. patalpos Nr.

2.4. telefono numeris

 

2.5. fakso numeris

2.6. elektroninio pašto adresas

2.7. tinklalapio adresas

 

2.8. kita svarbi informacija įmonės nuožiūra

Jei užsienio juridinis asmuo

2.9. šalis

2.10. adresas

3. Teisinė forma

4. Investicinės paslaugos

4.1. £ priimti ir perduoti pavedimus

4.2. £ vykdyti pavedimus klientų sąskaita

4.3. £ sudaryti sandorius savo sąskaita

4.4. £ valdyti finansinių priemonių portfelius

4.5. £ teikti investavimo rekomendacijas

4.6. £ platinti ir (arba) pasirašyti finansines priemones įsipareigojant jas išplatinti

4.7. £ platinti finansines priemones be įsipareigojimo jas išplatinti

4.8. £ administruoti daugiašalės prekybos sistemą

5. Papildomos paslaugos

(įrašyti konkrečias paslaugas)

5.1. £

6. Finansų makleriai

6.1. vardas, pavardė

6.2. licencijos Nr.

6.3. priėmimo į darbą data

6.4. atleidimo iš darbo data

7. Kiti įmonės investicines paslaugas teikiantys darbuotojai

(nurodyti tuos darbuotojus, kurie nebuvo nurodyti kitose formose, pvz., finansinių priemonių apskaitą tvarkantys darbuotojai)

7.1. vardas, pavardė

7.2. pareigos

7.3. priėmimo į darbą data

7.4. atleidimo iš darbo data

 

Pridedamų dokumentų sąrašas

 

 

 

(išvardyti pridedamus dokumentus)

 

__________________         _____________                   ____________________

Pareigos                                            parašas                                               vardas ir pavardė

______________


 

Patvirtinta Lietuvos Respublikos vertybinių

popierių komisijos 2007 m. spalio 30 d.

nutarimu Nr. 1K-32

 

 

V FORMA

 

DUOMENYS APIE VADOVĄ*

 

1. Juridinio asmens kodas

 

1.1. juridinio asmens pavadinimas

 

Duomenys apie finansų maklerio įmonės vadovą

 

2. Vardas

 

3. Pavardė

4. Asmens kodas

4.1. užsienio fizinio asmens kodas

 

(pildomas kartu su šalies raidiniu kodu)

5. Gyvenamoji vieta

5.1. savivaldybė

 

5.2. miestas

5.3. gatvė

5.3.1. namo Nr.

5.3.2. korpuso Nr.

5.3.3. buto Nr.

Jei gyvenamoji vieta užsienyje

5.4. šalis

5.5. adresas

6. Pareigos

6.1. pareigų pavadinimas

6.2. paskyrimo (išrinkimo) data

6.3. atleidimo (kadencijos pabaigos) data

7. Darbovietės per paskutinius 5 metus

7.1. pareigų pavadinimas

7.2. darbo pradžia ir pabaiga

8. Išsilavinimas

(pridėti diplomą (-us)

8.1. mokymo įstaiga

8.2. baigimo metai

9. Kvalifikacija

(pridėti sertifikatus, pažymėjimus ir pan.)

9.1. įstaiga, kurioje buvo keliama kvalifikacija

9.2. kvalifikacijos kėlimo data

10. Nepriekaištinga reputacija

(pridėti reputaciją liudijančius dokumentus)

10.1. formą pasirašantis asmuo patvirtina, kad vadovas yra nepriekaištingos reputacijos (parašas)

11. Pridedamų dokumentų sąrašas**

 

11.1. išvardyti pridedamus dokumentus

 

* Forma pildoma kiekvienam asmeniui atskirai.

** Pridedamų dokumentų sąrašas šioje formoje pateikiamas tada, kai forma pateikiama be prašymo išduoti finansų maklerio įmonės licenciją (I forma) ar be prašymo pateikti išvadą apie kredito įstaigos pasirengimą teikti investicines paslaugas (II forma), kitais atvejais dokumentai išvardijami I ar II formoje.

 

__________________         _____________                   ____________________

Pareigos                                            parašas                                               vardas ir pavardė

______________

 


 

Patvirtinta Lietuvos Respublikos vertybinių

popierių komisijos 2007 m. spalio 30 d.

nutarimu Nr. 1K-32

 

 

VI FORMA

 

DUOMENYS APIE VIDAUS KONTROLIERIŲ*

 

1. Juridinio asmens kodas

 

1.1. juridinio asmens pavadinimas

 

Duomenys apie vidaus kontrolierių

 

2. Vardas

 

3. Pavardė

4. Asmens kodas

4.1. užsienio fizinio asmens kodas

 

(pildomas kartu su šalies raidiniu kodu)

5. Gyvenamoji vieta

5.1. savivaldybė

 

5.2. miestas

5.3. gatvė

5.3.1. namo Nr.

5.3.2. korpuso Nr.

5.3.3. buto Nr.

Jei gyvenamoji vieta užsienyje

5.4. šalis

5.5. adresas

6. Pareigos

6.1. pareigų pavadinimas

6.2. paskyrimo (išrinkimo) data

6.3. atleidimo (kadencijos pabaigos) data

7. Darbovietės per paskutinius 5 metus

7.1. pareigų pavadinimas

7.2. darbo pradžia ir pabaiga

8. Išsilavinimas

(pridėti diplomą (-us)

8.1. mokymo įstaiga

8.2. baigimo metai

9. Kvalifikacija

(pridėti sertifikatus, pažymėjimus ir pan.)

9.1. įstaiga, kurioje buvo keliama kvalifikacija

9.2. kvalifikacijos kėlimo data

10. Nepriekaištinga reputacija

(pridėti reputaciją liudijančius dokumentus)

10.1. formą pasirašantis asmuo patvirtina, kad vidaus kontrolierius yra nepriekaištingos reputacijos (parašas)

11. Pridedamų dokumentų sąrašas**

 

11.1. išvardyti pridedamus dokumentus

 

* Forma pildoma kiekvienam asmeniui atskirai.

** Pridedamų dokumentų sąrašas šioje formoje pateikiamas tada, kai forma pateikiama be prašymo išduoti finansų maklerio įmonės licenciją (I forma) ar be prašymo pateikti išvadą apie kredito įstaigos pasirengimą teikti investicines paslaugas (II forma), kitais atvejais dokumentai išvardijami I ar II formoje.

 

__________________         _____________                   ____________________

Pareigos                                            parašas                                               vardas ir pavardė

______________

 


 

Patvirtinta Lietuvos Respublikos vertybinių

popierių komisijos 2007 m. spalio 30 d.

nutarimu Nr. 1K-32

 

 

VII FORMA

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJA

 

 

Finansų maklerio įmonės

 

LICENCIJA Nr.

 

 

 

 

Ši licencija suteikia teisę

__________________________________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas)

 

teikti šias investicines paslaugas:

 

__________________________________________________________________________________________

 

 

teikti šias papildomas paslaugas:

 

__________________________________________________________________________________________

 

 

Licencija išduota Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos

____ m. ___________ mėn. ___ d. sprendimu Nr. ___________.

 

 

 

 

 

Vertybinių popierių komisijos pirmininkas ____________ __________________

(Parašas)        (Vardas, pavardė)

 

A. V.

 

 

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija, Nutarimas

Nr. 1K-7, 2009-04-30, Žin., 2009, Nr. 55-2194 (2009-05-14), i. k. 1092051NUTA00001K-7

Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. spalio 30 d. nutarimo Nr. 1K-32 "Dėl Finansų maklerio įmonių licencijų išdavimo taisyklių" pakeitimo ir papildymo