Suvestinė redakcija nuo 2021-10-29 iki 2022-06-21
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2005, Nr. 79-2879, i. k. 1052230ISAK00A1-171
Nauja redakcija nuo 2020-12-23:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO, DARBINGUMO LYGIO, SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ IR SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIO NUSTATYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. birželio 17 d. Nr. A1-171
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 23 straipsnio 2 dalimi,
tvirtinu Ginčų dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2005 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. A1-171
GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO, DARBINGUMO LYGIO, SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ IR SPECIALIŲJŲ POREIKIŲ LYGIO NUSTATYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
Pakeistas priedo pavadinimas:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
1. Ginčų dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja skundų (prašymų) dėl neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir specialiųjų poreikių lygio nustatymo padavimą, priėmimą, pasirengimą juos nagrinėti, nagrinėjimą, sprendimo priėmimą, sprendimo vykdymą ir jo apskundimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
2. Ginčus tarp asmens (jo įgalioto atstovo), pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) nagrinėja Ginčų komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Komisija).
3. Komisija ginčus nagrinėja vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymais, reglamentuojančiais darbingumo lygio, neįgalumo lygio bei bendro pirminio neįgaliųjų specialiųjų poreikių nustatymą, šiuo aprašu bei kitais teisės aktais.
4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
Pareiškėjas – asmuo ar jo įgaliotas atstovas, pensiją ar išmoką mokanti institucija, įteikę Komisijai rašytinį skundą (prašymą) dėl Tarnybos priimtų sprendimų.
Skundas (prašymas) – pareiškėjo tiesiogiai pateiktas ar kitų institucijų persiųstas nagrinėti pareiškėjo kreipimasis raštu į Komisiją dėl Tarnybos priimtų sprendimų.
II SKYRIUS
SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
6. Pareiškėjas turi teisę apskųsti Komisijai Tarnybos priimtus sprendimus dėl:
6.3. profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio asmenims iki 18 metų, kurie yra (buvo) draudžiami valstybiniu socialiniu draudimu, ir asmenims, vyresniems kaip 18 metų;
6.5. specialiojo nuolatinės slaugos poreikio, specialiojo nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikio, specialiojo lengvojo automobilio įsigijimo ir jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos poreikio ir šių poreikių terminų nustatymo;
6.10. neįgaliesiems rekomenduojamų specialiosios pagalbos priemonių.
Papildyta papunkčiu:
Nr. A1-778, 2021-10-28, paskelbta TAR 2021-10-28, i. k. 2021-22477
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
7. Skunde (prašyme) turi būti nurodyta:
7.2. pareiškėjo vardas, pavardė, gimimo data ar juridinio asmens pavadinimas ir kodas, juridinio asmens buveinės adresas ar kitas adresas korespondencijai, fizinio asmens deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ar kitas adresas korespondencijai, telefono ryšio numeris, jeigu pareiškėjas turi, – elektroninio pašto adresas;
7.21. jei skundą (prašymą) paduoda pareiškėjo atstovas pagal įstatymą ar įgaliotas atstovas (toliau – atstovas), – atstovo vardas, pavardė, gimimo data ar juridinio asmens pavadinimas ir kodas, juridinio asmens buveinės adresas ar kitas adresas korespondencijai, fizinio asmens deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ar kitas adresas korespondencijai, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, atstovavimo pagrindas ir kartu su skundu (prašymu) teikiami jį patvirtinantys dokumentai ar patvirtintos šių dokumentų kopijos;
7.3. konkretus skundžiamas Tarnybos sprendimas, jo priėmimo data, aplinkybės, kuriomis pareiškėjas grindžia savo skundą (prašymą), ir kartu su skundu (prašymu) teikiami dokumentai, pagrindžiantys skundą (prašymą), ar patvirtintos šių dokumentų kopijos;
7.4. trečiųjų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės, deklaruotos gyvenamosios vietos adresas ar kitas adresas korespondencijai (juridinio asmens pavadinimas ir kodas, buveinės adresas ar kitas adresas korespondencijai);
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
8. Skundas (prašymas) Komisijai gali būti paduodamas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo raštiško Tarnybos priimto sprendimo gavimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
9. Skundas (prašymas) turi būti pasirašytas pareiškėjo ar jo atstovo. Jei skundas (prašymas) paduodamas elektroninio ryšio priemonėmis, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
10. Gauti skundai (prašymai) registruojami Komisijos dokumentų valdymo sistemoje, nurodant:
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
10.4. komisijos nario, kuriam perduotas skundas (prašymas) nagrinėti, vardą, pavardę ir perdavimo nagrinėti datą;
12. Pradėtos skundų (prašymų) bylos perduodamos Komisijos pirmininkui, kuris sprendžia, ar priklauso Komisijos kompetencijai nagrinėti gautą skundą (prašymą), ar skundas (prašymas) paduotas nepraleidus skundo (prašymo) padavimo termino.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
13. Komisijos nario padėjėjas ar sekretorius-referentas pirmininko pavedimu raštu informuoja Tarnybą apie gautą skundą (prašymą) (nurodo skundo (prašymo) gavimo datą, pareiškėjo vardą, pavardę, gimimo datą, jeigu pareiškėjui atstovauja atstovas, ‒ atstovo vardą, pavardę, gimimo datą ar juridinio asmens pavadinimą ir kodą) ir paprašo pateikti Komisijai dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, ar patvirtintas jų kopijas bei kitą reikalingą informaciją, susijusią su skundo (prašymo) nagrinėjimu. Prašoma informacija turi būti susijusi su negalios nustatymu, nurodoma, kokie konkretūs duomenys yra prašomi, neturi būti prašoma daugiau informacijos, negu reikia skundui išnagrinėti.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
14. Komisijos prašomus dokumentus bei kitą reikalingą informaciją Tarnyba privalo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, jeigu pati Komisija nenustato kito termino.
15. Komisijos pirmininkas gali įpareigoti Komisijos narį nusiųsti pranešimą apie gautą skundą (prašymą) kitiems asmenims ar institucijoms, susijusioms su skunde (prašyme) keliamu klausimu, ir paprašyti iš jų reikiamos skundui (prašymui) tirti informacijos.
151. Komisijos pirmininkas paveda komisijos nariui nagrinėti skundą (prašymą).
Papildyta punktu:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
III SKYRIUS
SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
16. Komisijos narys, gavęs dokumentus ir kitą reikalingą informaciją iš Tarnybos ir, reikalui esant, informaciją iš kitų asmenų ar institucijų, išnagrinėja gautus dokumentus bei pareiškėjo skundą, įvertina pareiškėjo skunde nurodytas aplinkybes, pateiktus įrodymus bei pareiškėjo reikalavimo pagrįstumą ir parengia motyvuotą skundo nagrinėjimo sprendimo projektą, kuris teikiamas Komisijos pirmininkui.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-345, 2014-06-27, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09191
17. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos pasitarimą, kurio metu sprendžia, ar skundas (prašymas) toliau nagrinėtinas:
18. Skundas (prašymas) nagrinėjamas be žodinio klausymo tada, kai pateiktos informacijos pakanka objektyviai išnagrinėti skundą (prašymą) ir priimti teisėtą ir pagrįstą sprendimą.
19. Jeigu surinkus visą reikiamą informaciją Komisijos nariams kyla neaiškumų ar manoma, kad žodinio klausymo metu gali būti pateikta papildoma informacija, susijusi su nagrinėjamu skundu (prašymu), tada skundas (prašymas) nagrinėjamas dalyvaujant ginčo šalims.
20. Nusprendus, kad skundas (prašymas) turi būti nagrinėjamas dalyvaujant ginčo šalims, Komisijos pirmininkas nustato konkrečią Komisijos posėdžio datą ir apie tai nedelsdamas jiems praneša, informuodamas, kur ir kada vyks Komisijos posėdis.
22. Ginčo šalių neatvykimas į Komisijos posėdį, jeigu jiems apie tai buvo tinkamai pranešta, nėra kliūtis nagrinėti skundą (prašymą) ir priimti sprendimą.
23. Visi skundai (prašymai) yra nagrinėjami ir sprendimai priimami Komisijos posėdžiuose, kuriuos organizuoja ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas.
24. Komisija sprendimą priima bendru sutarimu, dalyvaujant ne mažiau kaip keturiems Komisijos nariams, įskaitant ir Komisijos pirmininką. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimas laikomas priimtu, kai už jį balsuoja dauguma dalyvavusiųjų Komisijos posėdyje. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi Komisijos pirmininkas.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-345, 2014-06-27, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09191
Nr. A1-242, 2016-05-05, paskelbta TAR 2016-05-05, i. k. 2016-11333
Nr. A1-778, 2021-10-28, paskelbta TAR 2021-10-28, i. k. 2021-22477
25. Visi Komisijos posėdžiai turi būti protokoluojami ir (ar) daromas posėdžio garso įrašas. Komisijos protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai, dalyvavę Komisijos posėdyje. Ginčo šalys turi teisę susipažinti su Komisijos posėdžio protokolu ir (ar) garso įrašu.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-345, 2014-06-27, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09191
26. Komisijos pirmininkas ar jos narys privalo nusišalini nuo skundo (prašymo) nagrinėjimo arba jie gali būti nušalinti jeigu:
26.2. jeigu jis arba jo giminaičiai yra tiesiogiai ar netiesiogiai suinteresuoti skundo (prašymo) nagrinėjimo baigtimi arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl jo nešališkumo.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
27. Sprendimą dėl Komisijos nario nušalinimo nuo skundo (prašymo) nagrinėjimo priima Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkas, esant priežastims, nurodytoms 26.1 ir 26.2 papunkčiuose, nuo skundo (prašymo) nagrinėjimo nusišalina pats.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-345, 2014-06-27, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09191
28. Komisijos narys, kuriam buvo pavesta nagrinėti skundą (prašymą), pristato jį Komisijos posėdyje. Po šio pristatymo savo paaiškinimus gali pateikti ginčo šalys bei kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys.
29. Komisijos sprendimas turi būti pagrįstas išnagrinėtais dokumentais ir įstatymų bei kitų teisės aktų normomis.
31. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:
31.2. skundą (prašymą) patenkinti, įpareigojant Tarnybą per Komisijos nustatytą laiką pakeisti sprendimą.
Punkto pakeitimai:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
32. Komisijos sprendime turi būti įrašyta: sprendimo priėmimo vieta ir data, Komisijos sudėtis, ginčo šalių ir jų atstovų vardai, pavardės, skundo (prašymo) turinys, Komisijos nustatytos aplinkybės, priimtas sprendimas, sprendimo priėmimo motyvai ir pagrindai, sprendimo apskundimo tvarka.
33. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai, kurie dalyvavo priimant sprendimą.
34. Apie skundo (prašymo) išnagrinėjimą ir sprendimo priėmimą pareiškėjui turi būti pranešta raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS IR JO APSKUNDIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
36. Tarnyba privalo įvykdyti sprendimą per jame nurodytą laiką. Jeigu laikas nenurodytas – per 15 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
39. Ginčo šalys turi teisę susipažinti su skundo (prašymo) nagrinėjimo metu surinktais dokumentais bei informacija.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-345, 2014-06-27, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09191
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 17 d. įsakymo Nr. A1-171 „Dėl Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-242, 2016-05-05, paskelbta TAR 2016-05-05, i. k. 2016-11333
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 17 d. įsakymo Nr. A1-171 „Dėl Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-1290, 2020-12-22, paskelbta TAR 2020-12-22, i. k. 2020-28175
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 17 d. įsakymo Nr. A1-171 „Dėl Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas
Nr. A1-778, 2021-10-28, paskelbta TAR 2021-10-28, i. k. 2021-22477
Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 17 d. įsakymo Nr. A1-171 „Dėl Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo