Suvestinė redakcija nuo 2019-04-02 iki 2021-07-31
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2009, Nr. 86-3660, i. k. 109106ANUTA00O3-100
VALSTYBINĖS KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS KOMISIJOS
NUTARIMAS
DĖL valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. o3-35 „dėl energetikos įmonių investicijų Projektų derinimo VALSTYBINĖJE KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo
2009 m. liepos 10 d. Nr. O3-100
Vilnius
Vadovaudamasi Energetikos įstatymo (Žin., 2002, Nr. 56-2224) 11 straipsnio 3 dalimi, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nutaria:
1. Patvirtinti Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos aprašą (toliau vadinama – Tvarkos aprašas, pridedama).
2. Nustatyti, kad:
2.2. Energetikos įmonių investicijų projektai, pateikti iki Tvarkos aprašo įsigaliojimo, vertinami ir sprendimai dėl investicijų projektų derinimo priimami vadovaujantis Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. O3-35 patvirtinta Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarka (Žin., 2003, Nr. 62-2852).
3. Nuo 2010 m. sausio 1 d. pripažinti netekusiu galios Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimą Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės
Komisijos 2015 m. balandžio 17 d. nutarimu
Nr. O3-252
energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo VALSTYBINĖJE KAINŲ IR ENERGETIKOS KONTROLĖS komisijoje tvarkos aprašas
I skyrius
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja energetikos įmonių planuojamų vykdyti, vykdomų ar įvykdytų investicijų, susijusių su reguliuojama veikla, vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje (toliau – Komisija) bei įvykdytų investicijų kontrolės tvarką.
2. Tvarkos aprašo tikslas – nustatyti skaidrius, objektyvius ir nediskriminuojančius investicijų vertinimo ir derinimo principus bei tvarką.
3. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 15 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 9 straipsnio 5 dalimi, 15 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 2 dalimi, 31 ir 37 straipsniais, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 4 straipsniu, 31 straipsnio 1 dalies 2 ir 4 punktais, 39 straipsnio 1 dalies 2 ir 4 punktais ir 67 straipsnio 3 dalimi, atsižvelgiant į Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 347/2013 dėl transeuropinės energetikos infrastruktūros gairių, kuriuo panaikinamas Sprendimas Nr. 1364/2006/EB ir kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (EB) Nr. 713/2009, (EB) Nr. 714/2009 ir (EB) Nr. 715/2009 (toliau – Reglamentas), Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/72/EB dėl elektros energijos vidaus rinkos bendrųjų taisyklių, panaikinančią Direktyvą 2003/54/EB, ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/73/EB 2009 m. liepos 13 d. dėl gamtinių dujų vidaus rinkos taisyklių, panaikinančią Direktyvą 2003/55/EB, ir taikomas Komisijos reguliuojamoms energetikos įmonėms.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-318, 2017-07-12, paskelbta TAR 2017-07-13, i. k. 2017-12088
4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Investicijos atsipirkimo laikotarpis – laikas, per kurį investicijos projekte numatytos grynosios pajamos padengia investiciją, skirtą šioms pajamoms gauti;
4.2. Bendrai derinamų investicijų sąrašas – Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos aprašo III skyriaus Antrojo skirsnio reikalavimus atitinkantis energetikos įmonių parengtas dokumentas, kuriame nurodytos planuojamos ir (ar) faktinės metinės investicijos su konkrečiu pagal vienodus turto vienetus sugrupuotu objektų sąrašu, investicijų projektams įgyvendinti reikalingi finansavimo šaltiniai;
4.3. Finansinė grynoji investicijos dabartinė vertė (FGDV) – diskontuoto pinigų srauto (investicijų, investicijų reguliuojamosios likutinės vertės ir grynųjų veiklos pajamų suma) per projekto ataskaitinį laikotarpį suma, kuri parodo, kaip projekto grynųjų veiklos pajamų srautas per projekto ataskaitinį laikotarpį, skaičiuojant šios dienos pinigų verte, padengia investicijas;
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.4. Finansinė vidinė investicijos grąžos norma (FVGN) (angl. Internal rate of return) – diskonto norma, kuriai esant diskontuotų investicijų vertė per projekto ataskaitinį laikotarpį, išreikštą metais, lygi diskontuotai grynųjų pinigų srautų vertei, t. y. diskonto norma, kurią pritaikius FGDV = 0;
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.5. Grynosios pajamos (angl. net revenue) – investicijos sąlygotų veiklos pajamų ir veiklos išlaidų bei išlaidų, patiriamų visiškai pakeičiant nudėvėtą ilgalaikį turtą, į kurį buvo investuotos konkretaus investicijų projekto lėšos, sumų per tą patį laikotarpį aritmetinis skirtumas;
Papildyta papunkčiu:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.6. Grynųjų pinigų srautas (angl. net cash flow) – investicijos sąlygotų teigiamų ir neigiamų pinigų srautų skirtumas kiekvienais projekto ataskaitinio laikotarpio metais;
Papildyta papunkčiu:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.7. Investicija – lėšų ir (arba) teisės aktų nustatyta tvarka įvertinto reguliuojamos veiklos materialiojo, nematerialiojo ir finansinio turto įdėjinys, kuris investuojamas, siekiant ilguoju laikotarpiu, minimaliomis sąnaudomis užtikrinti vartotojui patikimą reguliuojamos paslaugos teikimą, iš investavimo objekto gauti pagrįstos investicijų grąžos ir (ar) pajamų, taip pat užtikrinti valstybės nustatytų užduočių ir (ar) programų įgyvendinimą;
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.8. Investicijos projektas – dokumentas, kuriuo finansiškai, ekonomiškai, techniškai ir socialiai pagrindžiami investavimo tikslai, įvertinama investicijos grąža bei kiti Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos apraše numatyti efektyvumo rodikliai, nurodomi investicijos projektui įgyvendinti reikalingi finansavimo šaltiniai ir terminai;
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.9. Kaštų ir naudos analizė – sisteminis kiekybinis investicijų vertinimo metodas, kuriuo nustatomi ir įvertinami ilgalaikiai finansiniai bei socialiniai-ekonominiai investicijų padariniai ir galimas investicijų poveikis aplinkai;
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.10. Reguliuojamoji likutinė vertė (angl. residual value) – suma, kuri apskaičiuojama prie ilgalaikio materialiojo ar nematerialiojo turto įsigijimo ar pasigaminimo savikainos pridedant arba iš jos atimant visas reguliuojamojoje apskaitoje įvertintas turto vertės pokyčių sumas ir atimant sukauptą reguliuojamosios apskaitos nusidėvėjimo ar amortizacijos sumą;
Papildyta papunkčiu:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.11. Nacionalinės energetikos prioritetai – svarbiausios energetikos ūkio plėtros, saugumo ir patikimumo reikmės, kurias nustato Lietuvos Respublikos Seimas arba Vyriausybė;
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.12. Projekto ataskaitinis laikotarpis – metų, kuriems pateikiamos projekto investicijų, veiklos išlaidų, veiklos pajamų, mokesčių, finansavimo bei socialinės-ekonominės naudos (žalos) prognozės, skaičius. Atliekant finansinį vertinimą ir kaštų ir naudos analizę, prielaidos vertinamos ir skaičiavimai atliekami projekto ataskaitiniam laikotarpiui, kuris lygus investicija sukuriamo turto eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpiui, bet ne ilgesniam kaip 25 metai. Jei investuojama į infrastruktūrą, kurios sudedamųjų dalių eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpiai yra skirtingi, projekto ataskaitinio laikotarpio trukmė metais yra lygi turto, kuriam numatoma išleisti didžiąją dalį investicijų, naudingo tarnavimo laikotarpiui, bet ne ilgesnė nei 25 metai;
Papildyta papunkčiu:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.13. Reguliuojamos kainos – Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos energetikos įmonėms nustatomos bazinės kainos, kainų viršutinės ribos arba konkrečios kainos;
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.14. Turto atnaujinimas – investicija į ilgalaikį turtą baigiantis jo fizinio ar techninio nusidėvėjimo laikotarpiui, kuria siekiama atkurti atiduodant turtą eksploatuoti buvusias jo funkcines savybes;
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
4.15. Turto modernizavimas – investicija į ilgalaikį turtą, kuria siekiama pailginti jo naudingo tarnavimo laiką ir (ar) pagerinti kokybines savybes, pritaikant ir (ar) įdiegiant naujas technologijas.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
II skyrius
teikiamos derinti investicijos
6. Komisijoje derinamų investicijų grupės:
6.1. pagal apimtis:
6.1.1. investicijos, susijusios su naujų energetikos objektų statyba, esamų energetikos objektų atnaujinimu ar modernizacija (investicijos tipas nustatomas pagal pirminę investicijos paskirtį), energijos gamybos, perdavimo, skirstymo, skystinimo ir tiekimo veiklose ir kt. reguliuojamai veiklai vykdyti būtinos investicijos:
6.1.1.1. gamtinių dujų sektoriaus įmonių (perdavimo, skirstymo, skystinimo operatorių, reguliuojamų tiekimo įmonių (toliau – Dujų įmonės) atveju:
6.1.1.1.1. kai įmonė aptarnauja 100 tūkst. ir daugiau vartotojų ir (arba) investicijų vertė yra ne mažesnė kaip 2 mln. Eur;
6.1.1.2. suskystintų naftos dujų sektoriaus įmonių (toliau – SND) investicijos, kurių vertė ne mažesnė kaip 0,15 mln. Eur;
6.1.1.3. elektros energetikos sektoriaus įmonių (gamybos, perdavimo, skirstymo, tiekimo (toliau – Elektros įmonės) atveju:
6.1.1.3.1. Elektros energijos perdavimo sistemos operatoriaus investicijos, kurių vertė yra ne mažesnė kaip 3,5 mln. Eur, skirstomųjų tinklų operatoriaus – ne mažesnė kaip 1,5 mln. Eur;
6.1.1.4. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
6.2. pagal grupes:
6.2.1. Dujų ir Elektros įmonių atveju:
6.2.1.1. perdavimo sistemos operatoriaus dešimties metų tinklo plėtros (investicijų) planas (toliau – Planas);
6.2.2. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
III skyrius
Investicijų derinimo komisijoje reikalavimai ir tvarka
pirmasis skirsnis
INVESTICIJŲ DERINIMAS
7. Dujų įmonės Tvarkos aprašo 6.1.1.1 punkte, SND įmonės Tvarkos aprašo 6.1.1.2 punkte, Elektros įmonės Tvarkos aprašo 6.1.1.3 punkte, išskyrus Tvarkos aprašo 43 punkte nurodytas investicijas, nurodytų investicijų derinimui Komisijai pateikia šiuos dokumentus:
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.1. Prašymą derinti investicijų projektą, pasirašytą įmonės vadovo, nurodant atsakingus asmenis, kurie rengė investicijų projektą, jų telefonus, elektroninio pašto adresus;
7.2. galimybių studiją ir (arba) investicijų projektą, kuriame turi būti:
7.2.2. investicijos pagrindimas;
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.2.4. detalus pasirinktų investicijų įgyvendinimo optimalaus sprendimo apibūdinimas ir investicijos įgyvendinimo planas bei grafikas;
7.2.6. kaštų ir naudos analizė (išskyrus Dujų, Elektros bei SND įmonių investicijas, skirtas ilgalaikio turto atnaujinimui);
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.2.7. finansinis investicijos pagrindimas:
7.2.8. ekonominis investicijos įvertinimas:
7.2.9. Dujų, SND, Elektros investicijų rizikos (jautrumo) analizė ir įvertinimas pagal toliau nurodytas prielaidas:
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.2.9.1. Investicijos finansavimo struktūra įvertinama darant prielaidą, kad į Europos Sąjungos (ES) paramą pretenduojančių investicijų finansavimo struktūroje ES finansinės paramos lėšos sudaro 0, 25 ir 50 proc., išskyrus atvejus, jeigu yra pagrįstai tikimasi gauti didesnę ES paramą investicijoms; tokiu atveju ES finansinės paramos lėšų dalis finansinėje struktūroje gali sudaryti ir daugiau negu 50 proc. visos investicijų vertės. Likusiai investicijų vertės daliai reguliuojamos įmonės taiko optimalią nuosavo ir skolinto kapitalo finansavimo struktūrą, kuri užtikrina mažiausią kapitalo kainą;
7.2.9.2. Elektros įmonės įvertina investicijos finansavimo struktūrą darant prielaidą, kad į viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (toliau – VIAP) paramą pretenduojančių investicijų finansavimo struktūroje VIAP lėšos sudaro 0, 25, 50, 75 ir 100 proc.;
7.2.9.3. Investicijos finansavimo struktūra vertinama papildomai, jei negaunama ES parama, o elektros energijos perdavimo sistemos operatorius papildomai įvertina investicijos finansavimo struktūrą, jei negaunamos VIAP lėšos, ir kai negaunama nei ES parama, nei VIAP lėšos;
7.2.9.4. investicijų grąža apskaičiuojama pagal atitinkamo sektoriaus kainų nustatymo metodikų nuostatas, taikant vidutinę svertinę kapitalo kainą (WACC), kuri buvo Komisijos suskaičiuota nustatant reguliuojamas kainas, galiojančias investicijos pateikimo Komisijai laikotarpiu;
7.2.9.5. Dujų ir Elektros įmonių atveju, planuojami gamtinių dujų ir elektros energijos transportavimo kiekiai vertinami pagal konkrečios įmonės pagrįstas prognozes;
7.2.10. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.2.11. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.2.12. nurodyta investicijos įtaka Dujų, SND ir Elektros įmonės paslaugų kokybei. Jei tokios įtakos nėra – nurodyti, kad investicija įtakos paslaugų kokybės rodikliams neturi;
7.2.13. Tvarkos aprašo 92.1 ir 92.2 punktuose nurodyta informacija, jeigu energetikos įmonė investicijų derinimui pateikia dokumentus dėl jau įvykdytų investicijų;
7.3. energetikos įmonė, atsižvelgdama į savo veiklos specifiką, gali pateikti ir kitą informaciją, kuri paaiškina galimybių studiją ir (ar) investicijų projektą;
7.4. Komisijai pareikalavus energetikos įmonės pateikia ir kitus investicijas pagrindžiančius dokumentus ir informaciją;
7.5. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.6. savivaldybių tarybų sprendimų kopijos, nurodančios, kad teikiamos Komisijai derinti šilumos tiekimo įmonių investicijos yra suderintos savivaldybių tarybų sprendimais;
7.7. Valstybinės energetikos inspekcijos prie Energetikos ministerijos (toliau ‒ VEI) nurodymų kopijos investicijoms, atliekamoms pagal VEI nurodymus, pagrįsti.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
7.8. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
8. Elektros energijos perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatoriai dėl investicijų, susijusių su naujų vartotojų ar gamintojų prijungimu prie perdavimo ar skirstymo tinklo, bei dėl investicijų, orientuotų į tinklo plėtrą, kuri susijusi su papildomu komerciniu elektros energijos srauto atsiradimu, išskyrus Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytas investicijas, pateikia informaciją, reikalingą ilgo laikotarpio vidutinių padidėjimo sąnaudų apskaitos modeliui, patvirtintam Komisijos 2013 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. O3-755 „Dėl Elektros energijos perdavimo sistemos operatoriaus teikiamų paslaugų ir elektros energijos skirstomųjų tinklų operatoriaus teikiamų paslaugų ilgo laikotarpio vidutinių padidėjimo sąnaudų (LRAIC) techninio-technologinio ir ekonominio modelio tinkluose gairių ir LRAIC modelio“ (toliau ‒ LRAIC) (užpildomos Tvarkos aprašo 6 priedo 2 ir 3 lentelės).
9. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
10. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
11. Energetikos įmonių investicijos Komisijai teikiamos derinti bet kurioje įgyvendinimo stadijoje (prieš investicijų vykdymą, investicijų vykdymo metu bei įvykdžius investiciją), išskyrus Tvarkos aprašo 12 punkte nurodytus atvejus. Jei energetikos įmonė nesikreipia į Komisiją dėl jau Komisijos suderintos investicijos pakartotinio derinimo, kaip tai nurodyta Tvarkos aprašo 93 punkte, dėl investicijos sumos ar techninių sprendimų pasikeitimo, tai suprantama, kad įvykdytos investicijos techninės ir ekonominės charakteristikos yra tokios, kokios buvo nurodytos Komisijai teiktoje dokumentacijoje, kurios pagrindu buvo priimtas Komisijos investicijos suderinimas, išskyrus atvejus, jei įmonė, įvykdžiusi investiciją, papildomai nurodo Komisijai kitaip.
12. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
13. Komisija derina Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytas investicijas, atsižvelgdama į Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose pateiktą informaciją ir pateiktos derinti investicijos efektyvumo vertinimo išvesties rezultatus pagal LRAIC modelį, numatančius efektyviam elektros tinklui reikalingus tinklo elementus ir investicijų kaštus.
ANTRASIS SKIRSNIS
BENDRAI DERINAMŲ INVESTICIJŲ SĄRAŠO DERINIMAS
14. Energetikos įmonės teikia Komisijai bendrai derinamų investicijų sąrašą, kurį sudaro investicijos, kurios atskirai nederinamos pagal Tvarkos aprašo 6.1.1 punktą, su konkrečiu objektų (turto) sąrašu (Tvarkos aprašo 2, 3, 4 priedai).
15. Teikdama bendrai derinamų investicijų sąrašą energetikos įmonė turi nurodyti šią informaciją, susijusią su bendrai derinamų investicijų sąraše esančių investicijų paskirtimi:
15.1. statomos ir planuojamos statyti sistemos, tinklų ilgiai, naujomis sistemomis numatomas transportuoti ir (arba) parduoti energijos kiekis, numatomų investicijų sumos ir metinės apimtys;
15.5. investicijų įtaka energetikos įmonės patiriamoms reguliuojamų sąnaudų grupėms, reguliuojamoms kainoms bei transportuojamiems energijos kiekiams;
15.7. dujų ir elektros perdavimo sistemos operatorių bendrai derinamų investicijų sąrašas turi atitikti Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytą planą, nukrypimus nuo plano įmonė turi pagrįsti;
15.8. ankstesnių vienerių metų su Komisija suderintų Dujų, SND ir Elektros įmonių bendrai derinamų investicijų sąrašo faktinis įvykdymas, nukrypimus nuo jo įmonės turi pagrįsti;
15.9. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
16. Elektros energijos perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorių investicijų, susijusių su naujų vartotojų ar gamintojų prijungimu prie perdavimo ar skirstymo tinklo, bei investicijoms orientuotomis į tinklo plėtrą, kuri susijusi su papildomu komerciniu elektros energijos srauto atsiradimu, išskyrus Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytas investicijas, pateikia informaciją, reikalingą LRAIC modeliui (užpildomos Tvarkos aprašo 6 priedo 2 ir (arba) 3 lentelės).
17. Tvarkos aprašo 8 ir 16 punktuose nurodyta informacija neteikiama investicijoms, skirtoms Nacionalinėje energetikos nepriklausomybės strategijoje ir Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros prioritetinių projektų įgyvendinimo plane nustatytiems energetikos prioritetams įgyvendinti.
18. Energetikos įmonių bendrai derinamų investicijų sąrašas Komisijai teikiamas derinti:
18.1. Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijos Komisijai teikiamos derinti kartą per metus iki kiekvienų kalendorinių metų kovo 1 d. bet kurioje įgyvendinimo stadijoje (prieš investicijų vykdymą, investicijų vykdymo metu bei įvykdžius investiciją). Perdavimo sistemos operatorių investicijos Komisijai teikiamos derinti kartą per metus iki kiekvienų kalendorinių metų liepos 1 d.;
18.2. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
19. Komisija įvertina energetikos įmonės pateiktą bendrai derinamų investicijų sąraše numatytų investicijų įtaką reguliuojamoms kainoms pagal atitinkamo sektoriaus kainų nustatymo metodikų nuostatas.
20. Jeigu bendrai derinamų investicijų sąraše numatomos investicijos, skirtos Nacionalinėje energetikos nepriklausomybės strategijoje ir Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros prioritetinių projektų įgyvendinimo plane nustatytiems energetikos prioritetams įgyvendinti pagal Vyriausybės patvirtintą priemonių įgyvendinimo planą, sistemų saugumui ir tiekimo patikimumui užtikrinti ir (arba) Elektros ir Dujų įmonių investicijos į išmaniąsias matavimo priemones, Komisija jų įtaką reguliuojamoms kainoms įvertina atskirai nuo visų kitų bendrai derinamų investicijų sąraše numatytų investicijų.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-318, 2017-07-12, paskelbta TAR 2017-07-13, i. k. 2017-12088
21. Komisija derina Tvarkos aprašo 18 punkte numatytas investicijas, atsižvelgdama į Tvarkos aprašo 15 ir 16 punktuose pateiktą informaciją ir, Elektros įmonių atveju, pateiktos derinti investicijos efektyvumo vertinimo LRAIC modeliu išvesties rezultatus, numatančius efektyviam elektros tinklui reikalingus tinklo elementus ir investicijų kaštus.
TREČIASIS SKIRSNIS
PERDAVIMO SISTEMOS OPERATORIAUS DEŠIMTIES METŲ TINKLO PLĖTROS (INVESTICIJŲ) PLANO VERTINIMAS
22. Elektros energijos perdavimo sistemos operatorius kasmet, o gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorius kas du metus iki kiekvienų metų liepos 1 d. parengia ir pateikia Komisijai Planą, su konkrečiu investicijų projektų sąrašu ir kuris grindžiamas esama ir numatoma pasiūla ir paklausa bei reikalavimais tiekimo saugumui ir patikimumui užtikrinti. Planas teikiamas Komisijai prieš tai pasikonsultavus su suinteresuotaisiais subjektais, jei teisės aktai numato būtinybę atlikti tokias privalomas konsultacijas.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
23. Pateiktame Plane turi būti nurodyta:
23.1. visa perdavimo sistemos infrastruktūra, kurią reikia sukurti ar atnaujinti per artimiausius dešimt metų;
23.2. visų perdavimo sistemos operatoriaus numatytų investicijų, dėl kurių jau priimtas sprendimas ir nustatytų naujų investicijų, kurias reikės atlikti per artimiausius trejus metus, finansavimo šaltiniai. Jei dėl investicijų vykdymo nėra priimtas konkretus sprendimas, turi būti nurodomi finansavimo šaltiniai ir numatomų skolintis lėšų apimčių scenarijai;
23.4. visos investicijos, dėl kurių jau priimtas sprendimas, ir nustatomos naujos investicijos, kurias reikės atlikti per dešimt metų, bei per juos planuojamų atlikti darbų apimtys;
24. Gamtinių dujų perdavimo sistemos operatorius Plane, be Tvarkos aprašo 23 punkte nurodytos informacijos, papildomai detalizuoja: dujų apskaitos stotis, dujų skirstymo stotis, statomas ir planuojamas statyti sistemas, jų ilgius, naujus techninius pajėgumus, numatomą transportuoti energijos kiekį, numatomų investicijų sumas ir metines apimtis, kitas perdavimo sistemos infrastruktūros dalis.
25. Elektros energijos perdavimo sistemos operatorius Plane, be Tvarkos aprašo 23 punkte nurodytos informacijos, papildomai detalizuoja: elektros energijos poreikius, elektrinių galias, statomas ir planuojamas statyti sistemas, jų ilgius, naujus techninius pajėgumus, numatomą transportuoti elektros energijos kiekį, elektros rinkos ir sistemos balansą, numatomų investicijų sumas ir metines apimtis, kitas perdavimo sistemos infrastruktūros dalis.
26. Elektros energijos ir gamtinių dujų perdavimo sistemos operatoriai pateikia paaiškinimus dėl atsiradusių pasikeitimų, lyginant su praėjusių metų Planu.
27. Komisija dėl Plano viešai konsultuojasi su visais esamais ar potencialiais perdavimo sistemos naudotojais ir paskelbia konsultavimosi rezultatus. Pasibaigus viešajai konsultacijai gautas pastabas vertina perdavimo sistemos operatorius.
28. Perdavimo sistemos operatorius Komisijai pateikia patikslintą Planą, įvertinęs viešosios konsultacijos metu gautas pastabas, per Komisijos nurodytą terminą bei pastabų derinimo lentelę. Komisija išnagrinėja pateiktą Planą ir sprendimą priima per 45 kalendorines dienas, jei pateiktas Planas atitinka šio skirsnio reikalavimus.
29. Komisija turi teisę dėl pateikto Plano pareikalauti iš perdavimo sistemos operatoriaus papildomų dokumentų (duomenų). Tvarkos aprašo 28 punkte nurodytas nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo papildomų dokumentų (duomenų) pateikimo dienos.
30. Vertindama Planą, Komisija išnagrinėja, ar:
30.1. Plane atsižvelgta į visus investavimo poreikius, kurie buvo nustatyti Tvarkos aprašo
27 punkte nurodyto konsultavimosi metu;
31. Komisija derindama Planą pateikia palyginimus su ankstesniais metais patvirtintu Planu, įvertina Plano atitikimą Nacionalinei energetikos nepriklausomybės strategijai, Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros prioritetinių projektų įgyvendinimo planui ir aktualiam Europos Sąjungos dešimties metų tinklo plėtros planui.
32. Perdavimo sistemos operatorius, nepateikęs Plano Tvarkos aprašo 22 punkte nustatytais terminais arba pateikęs Planą nesilaikydamas Tvarkos aprašo 23 punkte nustatytų reikalavimų ir nepašalinęs nustatytų pažeidimų per Komisijos nurodytą terminą, laikomas pažeidusiu reguliuojamos elektros energijos ir dujų perdavimo veiklos sąlygas.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
BENDRO INTERESO PROJEKTŲ DERINIMAS
33. Komisijoje derinami Dujų ir Elektros įmonių Bendro intereso projektai, kurie įtraukti į Europos Komisijos skelbiamą Bendro intereso projektų sąrašą Reglamento nustatyta tvarka.
34. Jeigu Komisija per šešis mėnesius nuo dienos, kai Bendro intereso paraišką gauna paskutinė iš atitinkamų nacionalinių reguliavimo institucijų, kartu su kitų šalių atitinkamomis nacionalinėmis reguliavimo institucijomis nesusitaria dėl Bendro intereso projekto tarpvalstybinio kaštų paskirstymo, jos nedelsdamos informuoja Agentūrą. Agentūrai priėmus sprendimą dėl dalinio tarpvalstybinio kaštų paskirstymo Reglamento 12 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka, Komisija ta dalimi, kuria Agentūra nepriėmė sprendimo dėl dalies projekto kaštų, derina investicijų projektą, mutatis mutandis taikydama Tvarkos aprašo 6.1.1.1 bei 6.1.1.3 punktuose nustatytų investicijų derinimo tvarką.
iv SKYRIUS
Investicijų VERTINIMO KOMISIJOJE REIKALAVIMAI IR TVARKA
PIRMASIS SKIRSNIS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI
35. Pagal apimtis ir paskirtį investicijos išskiriamos į grupes, kurioms taikomi skirtingi investicijų projektų pateikimo reikalavimai. Investicijų grupės ir reikalavimai nurodyti Tvarkos aprašo II ir III skyriuose.
36. Komisija, atsižvelgdama į investicijos svarbą visai sistemai, investicijos paskirtį ir objektą, į kurį investuojama, turi teisę pareikalauti energetikos įmonės pagal Tvarkos aprašo III skyriaus Pirmojo skirsnio reikalavimus iš bendrai derinamų investicijų sąrašo derinti atskiras investicijas.
37. Visais atvejais energetikos įmonių, teikiančių derinti investicijas, finansinis pajėgumas turi būti pakankamas pagal Ūkio subjektų technologinio, finansinio ir vadybinio pajėgumo įvertinimo tvarkos apraše, patvirtintame Komisijos 2009 m. sausio 29 d. nutarimu Nr. O3-6 „Dėl Energetikos įmonių technologinio, finansinio ir vadybinio pajėgumo įvertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatytus vertinimo kriterijus. Komisija turi teisę derinti Dujų, Elektros ir Šilumos įmonių, kurių finansinis pajėgumas vertinamas kaip nepakankamas, investicijų projektą, jei jis pagerintų energetikos įmonės finansinius rodiklius.
38. Elektros energijos ir gamtinių dujų perdavimo sistemos operatoriaus teikiamos investicijos turi būti suderintos su Planu.
39. Dujų, SND ir Elektros įmonės Komisijai teikdamos derinti Tvarkos aprašo 6.1.1 punkte nurodytas investicijas pateikia keletą (ne mažiau kaip dvi) galimų investicijų įgyvendinimo alternatyvų. Kartu su investicija pateikiamas šių alternatyvų palyginimas ir įvertinimas. Finansinis Dujų, SND ir Elektros įmonės alternatyvų vertinimas atliekamas naudojant kaštų ir naudos metodą. Jeigu investicija negali turėti alternatyvų, įmonės tą turi paaiškinti ir pagrįsti investicijos projekte.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
40. Energetikos įmonių keliamų prielaidų, kad numatyta investicija nebus įgyvendinta, analizė nelaikoma galima investicijos įgyvendinimo alternatyva. Vertinant kiekvieną alternatyvą turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai.
41. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
42. Investicijų projekte naudojami duomenys ir prielaidos turi būti tinkamai pagrįstos, planuojami rezultatai – realūs ir pasiekiami. Investicijų projekto skaičiavimuose turi būti numatytos visos investicijos pajamos ir investicijos įgyvendinimui būtinos išlaidos:
42.1. eksploatacinės sąnaudos: einamojo remonto ir eksploatavimo sąnaudos darbui apmokėti, įmokos socialiniam draudimui, sąnaudos technologinėms reikmėms. Naujai statomų dujų ir elektros sistemų eksploatacinės sąnaudos turi būti skaičiuojamos ribinių sąnaudų principu, kuris pateikiant investiciją turi būti suderintas su Komisija ir gali būti taikomas kitoms atitinkamo sektoriaus Komisijoje derinamoms investicijoms;
42.2. nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos skaičiuojamos pagal Komisijos nustatytus arba su ja suderintus ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) normatyvus. Dujų ir SND įmonių sąnaudos skaičiuojamos taikant tiesiogiai proporcingą nusidėvėjimo metodą, Elektros įmonių sąnaudos skaičiuojamos taikant vieną iš šių nusidėvėjimo metodų: tiesiogiai proporcingą (tiesinį) nusidėvėjimo metodą, anuitetinį nusidėvėjimo metodą arba indeksuoto anuiteto nusidėvėjimo metodą;
42.3. skolinto kapitalo kaina skaičiuojama pagal atitinkamo energetikos sektoriaus reguliuojamų kainų nustatymo metodikose nustatytus principus;
42.4. sąnaudos mokesčiams už turtą ir kitos mokesčių sąnaudos skaičiuojamos vadovaujantis galiojančiais teisės aktais;
43. Naujų vartotojų ar gamintojų prijungimas prie Dujų ir Elektros įmonių sistemų, kai vartotojas ar gamintojas atsiskaito su energetikos įmone už prijungimo paslaugą teisės aktų nustatyta tvarka, suprantamas kaip su Komisija suderintos investicijos vykdymas ir papildomas derinimas, nustatytas šiame Tvarkos apraše, tokiai investicijai nereikalingas.
44. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
45. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
46. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
47. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
48. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
49. Energetikos įmonių vykdomos investicijos pagal pirminę investicijos paskirtį skirstomos į tipus:
49.1. investicijos, atliekamos Nacionalinėje energetikos nepriklausomybės strategijoje ir Nacionalinio elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros prioritetinių projektų įgyvendinimo plane nustatytiems energetikos prioritetams įgyvendinti pagal Vyriausybės patvirtintą priemonių įgyvendinimo planą, saugumui ir tiekimo patikimumui užtikrinti, investicijos, kurios galiojančiuose teisės aktuose yra paminėtos kaip privalomos atlikti energetikos įmonėms, Elektros ir Dujų įmonių investicijos į išmaniąsias matavimo priemones;
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-318, 2017-07-12, paskelbta TAR 2017-07-13, i. k. 2017-12088
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
50. Investicijos yra skirstomos į efektyvias ir neefektyvias:
50.1. efektyvios Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijos yra tokios, kurios pagal atliktą kaštų ir naudos analizę teikia grynąją naudą;
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
51. Visos Tvarkos aprašo 6.1.1.1, 6.1.1.2, 6.1.1.3 punktuose nurodytos investicijos, išskyrus Tvarkos aprašo 52 punkte nurodytas investicijas turi būti efektyvios.
52. Neefektyvios investicijos turi būti pagrįstos atitinkamais teisės aktais, kompetentingų institucijų dokumentais ir (arba) pačių energetikos įmonių. Neefektyvios investicijos gali būti:
52.1. Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijos, skirtos ilgalaikio turto atnaujinimui (investicijų tipas nurodytas Tvarkos aprašo 49.3 punkte), elektros gamintojų iš atsinaujinančių energijos išteklių prijungimui;
52.2. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
52.3. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
53. Finansiniai investicijų vertinimo kriterijai yra aprašyti Tvarkos aprašo IV skyriaus Antrajame skirsnyje; Ekonominiai investicijų vertinimo kriterijai yra aprašyti Tvarkos aprašo
IV skyriaus trečiajame skirsnyje; kaštų ir naudos analizė yra aprašyta Tvarkos aprašo IV skyriaus trečiajame skirsnyje kaip ekonominės analizės dalis.
ANTRASIS SKIRSNIS
FINANSINIS INVESTICIJŲ PAGRINDIMAS
54. Investicijos vertinamos pagal investicijų projekte numatytus rodiklius (atskirai nuo kitos įmonės veiklos).
55. Finansinė investicijos analizė įvertina pajamas ir išlaidas per projekto ataskaitinį laikotarpį, parodo investicijos finansinį gyvybingumą. Finansinei investicijos analizei pagal Tvarkos aprašo 6 priedą parengiama investicijos pinigų srautų prognozė ir suskaičiuojami finansiniai rodikliai: finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV) ir finansinė vidinė grąžos norma (FVGN).
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
56. Atliekant investicijų finansinę analizę:
56.1. projekto diskontuotų grynųjų pinigų srautų pagrindu skaičiuojamas projekto atsipirkimo laikotarpis;
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
56.3. visos prielaidos vertinamos ir skaičiavimai atliekami projekto ataskaitiniam laikotarpiui.
Papildyta papunkčiu:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
57. Skaičiuojant investicijų finansinius rodiklius, pinigų vertė laike nustatoma, taikant diskonto normą. Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijose naudojama diskonto norma atliekant finansinę analizę yra lygi Komisijos nustatomai svertinei kapitalo kainai (WACC), o atliekant ekonominę, kaštų naudos analizę yra lygi Lietuvos Respublikos finansų ministerijos patvirtintai ir viešai skelbiamai socialinei diskonto normai, jei tokia norma nenustatyta, taikoma 5% diskonto norma.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
58. Finansinė investicijų grynoji dabartinė vertė (FGDV) parodo investicijos naudą, skaičiuojant šios dienos pinigų verte. Finansinė grynoji dabartinė vertė skaičiuojama sudedant diskontuotą pinigų srautą per projekto ataskaitinį laikotarpį, įskaitant pradinės investicijos dydį pagal formulę:
kur
CF – pinigų srautas atitinkamais metais, įskaitant pradinės investicijos dydį;
k – diskonto norma, proc.;
t – projekto ataskaitinio laikotarpio metai.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
59. Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – tai diskonto norma, kai investicijų pajamos yra lygios investicijos išmokoms, t. y. FGDV = 0. Finansinė vidinė grąžos norma skaičiuojama pagal formulę:
kur
CF – pinigų srautas atitinkamais metais, įskaitant pradinės investicijos dydį;
t – projekto ataskaitinio laikotarpio metai.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
60. Efektyvių investicijų, kurios generuoja pajamas, finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV) turi būti didesnė arba lygi nuliui, o finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) – ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma.
TREČIASIS SKIRSNIS
EKONOMINIS INVESTICIJŲ PAGRINDIMAS
62. Ekonominis investicijų įvertinimas atliekamas skaičiuojant investicijų įtaką reguliuojamoms kainoms bei taikant kaštų ir naudos analizės metodą. Ekonominis vertinimas teikiamas vadovaujantis Tvarkos aprašo 1 priedu.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
63. Komisija įvertina energetikos įmonės investiciniame projekte atliktą investicijos įtakos reguliuojamoms kainoms skaičiavimą per visą investicijų sukurtos infrastruktūros numatyto eksploatacijos (nusidėvėjimo) laikotarpį. Investicijų įtaka kainai skaičiuojama vadovaujantis atitinkamo sektoriaus kainų skaičiavimo metodikos nuostatomis (gamtinių dujų, elektros energijos sektoriuose vertinimas atliekamas taip pat vadovaujantis Tvarkos aprašo 7.2.9 punktu), įvertinant investicijų rodiklius, kurie sąlygotų reguliuojamų kainų pasikeitimą ilgalaikėje perspektyvoje: papildomą transportuojamą (vartojamą) energijos kiekį, visas su investicijų įgyvendinimu susijusias papildomas sąnaudas ir pajamas.
64. Neteko galios nuo 2019-04-02
Punkto naikinimas:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
65. Investicijų, kurių įgyvendinimui viešųjų pirkimų procedūra neatlikta, suma vertinama pagal valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro registruotas rekomendacijas dėl statinių statybos skaičiuojamųjų kainų nustatymo ar pagal kitus informacijos šaltinius.
66. Dujų, SND ir Elektros įmonės turi siekti, kad Komisijai teikiamų derinti investicijų kaštų ir naudos analizės rezultatai būtų išreikšti pinigine verte, ir atlikdamos kaštų ir naudos analizę turi remtis patikrintais ir patikimais duomenimis (įskaitant, bet neapsiribojant kitų šalių patirtimi, gamintojų rekomendacijomis, techninėmis specifikacijomis ir kt.). Komisija, nustačiusi, kad atlikta kaštų ir naudos analizė neatitinka šio reikalavimo, gali pareikalauti įmonės pateikti pataisytą kaštų ir naudos analizę. Dujų ir Elektros įmonės, spręsdamos dėl investicijų generuojamų naudų kaštų ir naudos analizės metu investicijų į išmaniąsias elektros energijos matavimo priemones atveju, turi atsižvelgti į 2012 m. kovo 9 d. Europos Komisijos rekomendaciją Nr. 2012/148/ES dėl pasirengimo diegti pažangiąsias apskaitos sistemas, o dėl investicijų į išmaniąsias gamtinių dujų matavimo priemones atveju – turi atsižvelgti į Gamtinių dujų pažangių matavimo sistemų ilgalaikės trukmės išlaidų ir naudos rinkai ekonominiu vertinimą, patvirtintą Komisijos 2014 m. liepos 28 d. nutarimu Nr. O3-229 „Dėl gamtinių dujų pažangiųjų matavimo sistemų ilgalaikės trukmės išlaidų ir naudos rinkai ekonominio vertinimo projekto derinimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-318, 2017-07-12, paskelbta TAR 2017-07-13, i. k. 2017-12088
67. Kaštų ir naudos analizės rezultatai turi atitikti šią sąlygą:
kur:
Bn – investicijos nauda vartotojams investicijos ataskaitiniais metais n, Eur;
k – diskonto norma, proc.;
n – Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijų projekto ataskaitinis laikotarpis.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
68. Grynoji investicijos nauda suprantama kaip investicijos generuojamų diskontuotų finansinių, ekonominių-socialinių ir kitų naudų bei kaštų skirtumas per investicijų projekto ataskaitinį laikotarpį.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
69. Gamtinių dujų ir elektros energijos sektoriuje investicijų galimos naudos:
69.1. tiekimo saugumo lygio padidinimas vidaus perdavimo ar skirstymo sistemose, vertinamas kaip potencialių nuostolių vartotojams sumažinimas per investicijos atsipirkimo laikotarpį, kai dėl investicijų neįgyvendinimo būtų nutrauktas energijos tiekimas;
69.2. esant atitinkamai paklausai, papildomų pajėgumų perdavimo ar (ir) skirstymo sistemoje sukūrimas komerciniais ar galutinio vartojimo tikslais, vertinamas kaip vartotojų išlaidų skirtumas dėl sumažėjusio transportavimo ir (ar) energijos kainos per investicijos atsipirkimo laikotarpį įgyvendinus investiciją bei neįgyvendinus investicijos;
69.3. šalies ir Baltijos regiono integracija į bendrą ES gamtinių dujų ar elektros energijos rinką, vertinamas kaip vartotojų išlaidų skirtumas dėl sumažėjusio transportavimo ir (ar) energijos kainos per investicijos atsipirkimo laikotarpį įgyvendinus investiciją bei neįgyvendinus investicijos;
69.4. energijos tiekimo šaltinių diversifikavimas, įskaitant ir gamtinių dujų ar elektros energijos tiekimo saugumo užtikrinimo priemonių infrastruktūros standarto (N-1 taisyklės) užtikrinimą, vertinamas kaip vartotojų išlaidų skirtumas dėl sumažėjusio transportavimo ir (ar) energijos kainos per investicijos atsipirkimo laikotarpį įgyvendinus investiciją bei neįgyvendinus investicijos;
69.5. aplinkos taršos mažinimas, įskaitant atsinaujinančių išteklių gamintojų prijungimą, vertinamas kaip daugiau už gamtines dujas aplinką teršiančių substitutų pakeitimo skirtumas išreikštas pinigine verte per investicijos atsipirkimo laikotarpį įgyvendinus investiciją bei neįgyvendinus investicijos;
69.6. vidaus konkurencijos didinimas, vertinamas kaip vartotojų išlaidų skirtumas dėl padidėjusio konkurencijos lygio vidaus gamtinių dujų ar elektros energijos rinkoje per investicijos atsipirkimo laikotarpį įgyvendinus investiciją bei neįgyvendinus investicijos;
70. Investicijų atsipirkimo laikotarpiu gaunama nauda, kurios neįmanoma išreikšti pinigine išraiška, turi būti aprašyta investicijų projekte, parodant papildomą investicijos poveikį naudos gavėjams.
71. Jei investicijų atitinkamų naudų, nurodytų Tvarkos aprašo 69 punkte, dydis priklauso nuo kitų investicijų įgyvendinimo, šios naudos turi būti suskaičiuotos ir pateiktos kiekvienu galimu atveju.
72. Siekiant visiškai įvertinti investicijų grynąją naudą, investicijų vykdytojas atsižvelgia į atitinkamas Tvarkos aprašo 7.2.9 punkte nurodytas prielaidas.
73. Komisija, vertindama jai pateiktas derinti faktiškai atliktas investicijas, atsižvelgia į investicijoms įgyvendinti Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka surengtų viešųjų pirkimų rezultatus. Komisija, esant Viešųjų pirkimų įstatymo 951 straipsnyje nurodytoms aplinkybėms, į viešųjų pirkimų rezultatus neatsižvelgia ir faktiškai atliktų investicijų sumą vertina pagal investicijų projekto rengimo momentu įgyvendintus analogiškus ar panašius investicijų projektus bei pagal kitus informacijos šaltinius.
KETVIRTASIS SKIRSNIS
INVESTICIJŲ, DUJOFIKUOJANT NAUJAS TERITORIJAS, VERTINIMAS
74. Įmonių investicijos į dujų sistemų plėtrą nelicencijuotose teritorijose įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. 1-261 „Dėl Naujų perdavimo ar skirstymo sistemų nedujofikuotoje teritorijoje įrengimo, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų ir vartotojų gamtinių dujų sistemų įrengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintu Naujų perdavimo ar skirstymo sistemų nedujofikuotoje teritorijoje įrengimo, naujų vartotojų gamtinių dujų sistemų prijungimo prie perdavimo ar skirstymo sistemų ir vartotojų gamtinių dujų sistemų įrengimo tvarkos aprašu.
75. Jei konkurse dujofikuojant nelicencijuotas teritorijas dalyvauja dvi ir daugiau dujų įmonių, Komisija išrenka geriausią investiciją, vadovaudamasi šiais kriterijais:
75.1. pagal Komisijos patvirtintą Gamtinių dujų perdavimo ir skirstymo kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką nustatyta gamtinių dujų transportavimo kainos viršutinė riba naujos dujofikuojamos teritorijos vartotojams;
75.2. su potencialiais vartotojais sudarytose preliminariose prijungimo sutartyse numatytas paskirstyti dujų kiekis;
76. Investicijų vertinimo ir geriausios investicijos išrinkimo kriterijams suteikiamas lyginamasis svoris, kuris įvertinamas balais:
Investicijų vertinimo kriterijai |
Lyginamasis svoris balais (X) |
Pagal Komisijos patvirtintą Gamtinių dujų kainų viršutinių ribų skaičiavimo metodiką nustatyta gamtinių dujų transportavimo kainos viršutinė riba naujos dujofikuojamos teritorijos vartotojams (C) |
40 |
Su potencialiais vartotojais sudarytose preliminariose prijungimo sutartyse numatytas paskirstyti dujų kiekis (T1) |
30 |
Numatomų pastatyti dujotiekio tinklų ilgis, km (T2) |
30 |
Iš viso (S): |
100 |
77. Vertinamų investicijų kriterijaus C balai skaičiuojami pagal 4 formulę:
(4)
čia:
Cmin – visuose pasiūlytuose investicijų projektuose nurodyta mažiausia kriterijaus C reikšmė;
Cp – vertinamame investicijų projekte nurodyta kriterijaus C reikšmė;
Xc – kriterijaus C lyginamasis svoris.
78. Vertinamų investicijų kriterijų T1 ir T2 balai skaičiuojami pagal 5 formulę:
(5)
čia:
Tp 1,2 – vertinamame investicijų projekte nurodyta kriterijų T1, T2 reikšmė;
Tmax 1,2 – visuose pasiūlytuose investicijų projektuose nurodyta didžiausia kriterijų T1, T2 reikšmė;
X1,2 – kriterijų T1, T2 lyginamasis svoris.
81. Komisijai išrinkus geriausią investiciją, atliekamas šios investicijos finansinis-ekonominis vertinimas pagal Tvarkos aprašo V skyriuje nustatytas nuostatas.
V SKYRIUS
INVESTICIJŲ SUDERINIMo reikalavimai
83. Išnagrinėjusi energetikos įmonių prašymus ir įvertinusi pateiktą derinti investiciją, Komisija priima sprendimą dėl investicijų derinimo.
84. Pateiktą prašymą derinti investiciją Komisija išnagrinėja ir sprendimą priima per 30 kalendorinių dienų, jei pateiktas prašymas atitinka šio Tvarkos aprašo III ir V skyriaus reikalavimus. Jeigu pateikiami papildomi dokumentai, terminas skaičiuojamas nuo papildomų dokumentų pateikimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
85. Komisijoje įregistruoto prašymo nagrinėjimo metu energetikos įmonei keičiant (papildant) prašymo turinį, prašymo nagrinėjimo Komisijoje pradžios data laikoma paskutinio papildomos medžiagos įregistravimo diena. Komisija turi teisę pareikalauti iš energetikos įmonės papildomų duomenų arba skirti nepriklausomą ekspertizę, kurios reikia sprendimui priimti. Jei papildomi duomenys teikiami arba ekspertizė atliekama per ilgesnį negu Komisijos nustatytą laiką, prašymo nagrinėjimo trukmė gali būti atitinkamai pratęsta. Jei energetikos įmonė Komisijai nepateikia papildomų duomenų arba nesudaro sąlygų paskirtiems nepriklausomiems ekspertams atlikti Komisijos užduočių, prašymo nagrinėjimas Komisijos sprendimu gali būti nutrauktas.
86. Jeigu prašymą pateikusios energetikos įmonės dokumentai ir (ar) investicijų projektas neatitinka Tvarkos Aprašo III ir IV skyriuose nustatytų reikalavimų, Komisija nurodo įmonei klaidas ir, atsižvelgdama į nustatytas klaidas ar trūkumus, nustato protingą terminą jiems pašalinti. Jeigu įmonė per nustatytą terminą klaidų ištaisyti negali, ji apie tai informuoja Komisiją ir nurodo objektyvias priežastis. Atsižvelgdama į įmonės nurodytas priežastis ir įvertinusi aplinkybes, Komisija, įmonės prašymu, terminą gali pratęsti.
87. Komisija, derindama energetikos įmonių investicijas, atsižvelgia į vykdomos investicijos pirminę paskirtį, bei jai priskiriamą investicijos tipą, priklausomai nuo investicijų dydžio, nurodo Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijų kaštų ir naudos analizės rezultatus, finansinį investicijos pagrindimą ir ekonominį investicijos įvertinimą bei įtaką reguliuojamoms kainoms.
88. Komisija suderina energetikos įmonių investicijas, atsižvelgdama į investicijų vertinimo kriterijus, nurodytus Tvarkos aprašo 1 priede.
89. Jei Komisijai pateikta derinti investicija neatitinka Tvarkos aprašo 1 priede nurodytų kriterijų, tuomet investicija gali būti derinama sumažinta verte, kuriai esant investicija atitinka Tvarkos aprašo 1 priede nurodytus kriterijus.
90. Jeigu Dujų, SND ir Elektros įmonės suderintos bei įvykdytos investicijos faktinė vertė yra pagrįstai didesnė 10% ir daugiau negu buvo suderinta su Komisija pagal Tvarkos aprašo 83‒91 punktus, Dujų, SND ir Elektros įmonė turi kreiptis į Komisiją dėl pakartotinio investicijų derinimo. Kartu su prašymu Dujų, SND ir Elektros įmonė turi pateikti:
90.1. dokumentus, patvirtinančius įvykusią investicijos viešųjų pirkimų procedūrą bei investicijos viešųjų pirkimų dokumentus, kuriuose pateikiamos laimėjusio pasiūlymo medžiagų ir darbų, siekiant įgyvendinti investiciją, kainos;
90.2. detalius planuotų ir faktinių medžiagų, darbų bei jų kainų sąrašus, faktines investicijos išlaidas pagrindžiančius dokumentus.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
91. Investicijų projektuose pateikti rodikliai įvertinami ir investicijų efektyvumas užtikrinamas nustatant reguliuojamas kainas pagal atitinkamo sektoriaus kainų skaičiavimo metodikos nuostatas.
92. Komisija kontroliuoja suderintų efektyvių investicijų įvykdymą, atsižvelgdama į energetikos įmonės su Komisija suderintus investicijų projektų rodiklius:
92.1. Jei efektyvi investicija, kuri buvo suderinta su Komisija, nepasiekia derinimo metu nustatytų rodiklių ir dėl to pasikeičia esminiai investicijos vertinimo kriterijai, nurodyti Tvarkos aprašo 1 priede, kuriais Komisija vadovaudamasi priėmė sprendimą dėl investicijos suderinimo, tada koreguodama kainų viršutines ribas ar kt. reguliuojamas kainas (gamtinių dujų, SND ir elektros energijos sektoriuose), Komisija įvertina energetikos įmonės įvykdytų investicijų efektyvumą, atsižvelgdama į energetikos įmonės su Komisija suderintus investicijų projektų rodiklius.
Papunkčio pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
92.2. Elektros ir Dujų įmonių investicijų į išmaniąsias matavimo priemones projekto vykdytojai turi sukurti stebėsenos sistemą, kuri veiktų kaip kontrolės sistema įgyvendinant tokias investicijas ir turėtų užtikrinti įgyvendinamo projekto efektyvumo priežiūrą. Projekto vykdytojai ne rečiau kaip kartą per reguliavimo periodą turi teikti Komisijai ataskaitas, įskaitant pagrindžiančius dokumentus, apie projekto vykdymo eigą ir sukurtų naudų atitiktį Komisijos suderintų investicijų projektų rodikliams tam, kad Komisija galėtų vykdyti tokių investicijų įgyvendinimo priežiūrą.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-318, 2017-07-12, paskelbta TAR 2017-07-13, i. k. 2017-12088
93. Dujų, SND ir Elektros įmonių pateiktus prašymus dėl pakartotinio investicijos derinimo Komisija nagrinėja Tvarkos aprašo 83, 84, 85, 86, 87 punktuose nustatyta tvarka.
94. Dujų, SND ir Elektros įmonės per 60 dienų nuo su Komisija suderintos investicijos (nurodytos Tvarkos aprašo 6.1.1 punkte) įgyvendinimo dienos Komisijai pateikia investicijos įgyvendinimo ataskaitą (Elektros įmonės Tvarkos aprašo 7 priedo pagrindu), kuri pagrįstų faktiškai patirtas sąnaudas, susijusias su investicijos įgyvendinimu. Jeigu faktiškai patirtos sąnaudos yra mažesnės už investicijos vertę, nustatytą su Komisija derinant investiciją, arba yra iki 10% didesnės su Komisija suderintos investicijos vertės, laikoma, jog investicijos pakartotinai derinti su Komisija nereikia.
95. Jei Elektros įmonės suderintos investicijos įgyvendinimo pradžia atidedama daugiau nei vieneriems metams, Elektros įmonė per 30 dienų informuoja Komisiją, pateikiant investicijos įgyvendinimo vėlavimo priežastis pagrindžiančius dokumentus ir paaiškinimus.
96. Komisijoje derinamos Elektros įmonių investicijos, kurias planuojama faktiškai pradėti įgyvendinti per ateinančius dvejus metus, skaičiuojant nuo investicijų projekto Komisijai pateikimo dienos.
97. Elektros, Dujų ir SND įmonės kasmet iki kovo 1 d. pateikia užpildytą investicijų įgyvendinimo ataskaitą (Tvarkos aprašo 2, 3, 7 priedai).
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
99. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys gali susipažinti su energetikos įmonių Komisijai pateiktais prašymais derinti investiciją, jei šiai medžiagai netaikomi įstatymais ar kitais teisės aktais reglamentuoti viešo naudojimo apribojimai. Komisijos nutarimai ir Komisijos skyrių pažymos dėl investicijų derinimo ta apimtimi, kuria nurodomi konkretūs investicinių projektų planuojamų lėšų dydžiai, yra neviešos, kol pasibaigia Viešųjų pirkimų įstatyme numatytos viešųjų pirkimų procedūros.
100. Pasikeitus įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų nuostatoms, reglamentuojančioms energetikos įmonių investicijų derinimą, vadovaujamasi naujų teisės aktų nuostatomis, kol bus pakeistas ar papildytas Tvarkos aprašas.
101. Derinant investicijas Tvarkos aprašo 1 priede nustatyti investicijų derinimo kriterijai taikomi tiek, kiek neprieštarauja galiojančių teisės aktų nuostatoms.
Punkto pakeitimai:
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
102. Visa informacija apie investicijas (taip pat ir investicijas pagrindžianti informacija bei investicijų projektai) Komisijai pateikiama popierine forma arba (ir) elektroniniu formatu (tekstinė informacijos dalis – .doc, formatu, o informacijos lentelėse dalis – .xls formatu arba juos atitinkančiais formatais). Informacija elektroniniu formatu Komisijai teikiama el. paštu rastine@regula.lt.
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Energetikos įmonių investicijų
derinimo Valstybinėje kainų ir
energetikos kontrolės komisijoje
tvarkos aprašo
1 priedas
Energetikos įmonių investicijų vertinimo kriterijai
Eil. Nr. |
Investicijos |
Finansinis investicijos pagrindimas |
Ekonominis investicijos vertinimas |
||||
Finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV) |
Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN) |
Įmonės finansinio pajėgumo įvertinimas |
Kaštų ir naudos analizė |
Įtaka reguliuojamoms kainoms |
Kiti socialiniai-ekonominiai ir sistemos saugumo aspektai |
||
1. |
Investicijos, skirtos pagal Vyriausybės patvirtintą priemonių įgyvendinimo planą Nacionalinėje energetikos nepriklausomybės strategijoje nustatytiems energetikos prioritetams įgyvendinti, Nacionalinį elektros ir gamtinių dujų perdavimo infrastruktūros projektų įgyvendinimo planą, paminėtos galiojančiuose teisės aktuose, kaip privalomos atlikti energetikos įmonėms, sistemų saugumui ir tiekimo patikimumui užtikrinti bei esamos sistemos atnaujinimui, elektros gamintojų iš atsinaujinančių energijos išteklių prijungimui. |
Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV. |
Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN. |
Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas. |
Nagrinėjamos Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijos (išskyrus Dujų, SND ir Elektros įmonių investicijas, skirtas ilgalaikio turto atnaujinimui bei elektros gamintojų iš atsinaujinančių energijos išteklių prijungimui, bei investicijas, nurodytas Tvarkos aprašo 52.4 punkte) turi teikti grynąją naudą. |
Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms. |
Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda. |
2. |
Elektros ir Dujų įmonių investicijos į išmaniąsias matavimo priemones, Elektros ir Dujų Bendro intereso projektai. |
Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FGDV. |
Apskaičiuojama ir nurodoma investicijos FVGN. |
Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas. |
Nagrinėjama investicija turi teikti grynąją naudą. |
Įvertinama ir nurodoma įtaka reguliuojamoms kainoms. |
Nurodoma socialinė-ekonominė nauda. |
3. |
Investicijos, skirtos energetikos sistemų plėtrai, naujų vartotojų prijungimui. |
FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui. |
FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma. |
Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas. |
Nagrinėjama Elektros, Dujų ar SND įmonės investicija turi teikti grynąją naudą. |
Neturi didinti kainos esamiems vartotojams (išskyrus prijungimo investicijas elektros sektoriuje). |
|
4. |
Investicijos, skirtos esamų energetikos sistemų efektyvumo didinimui modernizuojant sistemas. |
FGDV turi būti didesnė arba lygi nuliui. |
FVGN turi būti ne mažesnė kaip atitinkamo sektoriaus įmonei nustatyta kapitalo grąžos norma. |
Įmonės finansinis pajėgumas turi būti pakankamas. |
Nagrinėjama Elektros, Dujų ar SND įmonės investicija turi teikti grynąją naudą. |
Neturi didinti kainos esamiems vartotojams. |
Nurodoma socialinė-ekonominė, sistemos saugumo ir tiekimo patikimumo užtikrinimo nauda. |
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-227, 2011-07-29, Žin., 2011, Nr. 101-4772 (2011-08-09), i. k. 111106ANUTA00O3-227
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
Energetikos įmonių investicijų vertinimo
ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos
kontrolės komisijoje tvarkos aprašo
2 priedas
________________________________
(Įmonės pavadinimas)
BENDRAI DERINAMŲ ELEKTROS ENERGETIKOS ĮMONIŲ INVESTICIJŲ SĄRAŠO LENTELĖ
20... m................ mėn. ..... d.
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
20... m. investicijos |
|
Iš viso |
|||
Planas |
Faktas |
||
1. |
Finansavimo šaltiniai (tūkst. Eur) |
||
1.1. |
Įmonės lėšos, iš jų: |
||
1.1.1. |
Pajamos, skirtos nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms dengti |
||
1.1.2. |
Skolintos lėšos |
||
1.1.2.1. |
Palūkanų norma |
||
1.1.3. |
Grynojo pelno dalis investicijoms |
|
|
1.2. |
Subsidijos ir dotacijos, iš jų: |
|
|
1.2.1. |
Valstybės biudžeto lėšos |
|
|
1.2.2. |
ES struktūrinių fondų lėšos |
|
|
1.2.3. |
Kitos (išvardinti) |
|
|
1.3. |
Kiti finansavimo šaltiniai (išvardinti) |
|
|
2. |
Lėšų panaudojimas (tūkst. Eur) |
||
2.1. |
330–110 kV elektros tinklas, iš viso: |
|
|
2.1.1. |
Elektros tinklų plėtra (be naujų vartotojų ar gamintojų prijungimo), iš jų:* |
||
2.1.1.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.1.2. |
Turto atnaujinimas ir modernizavimas, iš jų:* |
|
|
2.1.2.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.2. |
35–6 kV elektros tinklas, iš viso* |
|
|
2.2.1. |
Elektros tinklų plėtra (be naujų vartotojų ar gamintojų prijungimo), iš jų:* |
|
|
2.2.1.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.2.2. |
Turto atnaujinimas ir modernizavimas, iš jų:* |
|
|
2.2.2.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.3. |
0,4 kV elektros tinklas, iš viso* |
|
|
2.3.1. |
Elektros tinklų plėtra (be naujų vartotojų ar gamintojų prijungimo), iš jų:* |
|
|
2.3.1.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.3.2. |
Turto atnaujinimas ir modernizavimas, iš jų:* |
|
|
2.3.2.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.4. |
Ryšiai ir valdymo sistemos, iš jų* |
|
|
2.4.1. |
(išvardinti) |
|
|
2.5. |
Transporto priemonės, iš jų* |
||
2.5.1. |
(išvardinti) |
||
2.6. |
Kompiuterinė technika, iš jų* |
||
2.6.1. |
(išvardinti) |
||
2.7. |
Kita įranga, prietaisai, įrankiai, iš jų* |
||
2.7.1. |
(išvardinti) |
||
2.8. |
Nematerialus turtas, iš jų* |
||
2.8.1. |
(išvardinti) |
||
2.9 |
Kitas turtas, (išvardinti pagal turto grupes arba objektus virš 10 tūkst. Eur), iš jų: |
||
2.9.1 |
(išvardinti) |
* išvardinti projektus ir jų turto vienetus, kurių vertė yra ne mažesnė kaip 30 tūkst. Eur
20_ _ m. _______________ Įmonės vadovas______________________________
__________________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Energetikos įmonių investicijų vertinimo
ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos
kontrolės komisijoje tvarkos aprašo
3 priedas
________________________________
(Įmonės pavadinimas)
BENDRAI DERINAMŲ DUJŲ IR SND ENERGETIKOS ĮMONIŲ INVESTICIJŲ SĄRAŠO LENTELĖ
20... m................ mėn. ..... d.
|
* išvardinti projektus ir jų turto vienetus, kurių vertė yra ne mažesnė kaip 30 tūkst. Eur
20_ _ m. _______________ Įmonės vadovas______________________________
______________
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-227, 2011-07-29, Žin., 2011, Nr. 101-4772 (2011-08-09), i. k. 111106ANUTA00O3-227
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
4 priedas neteko galios nuo 2019-04-01.
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
5 priedas neteko galios nuo 2019-04-02
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-227, 2011-07-29, Žin., 2011, Nr. 101-4772 (2011-08-09), i. k. 111106ANUTA00O3-227
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
Energetikos įmonių investicijų vertinimo ir derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos aprašo
6 priedas
1. Energetikos įmonės investicijų projekto finansinė analizė, tūkst. Eur
Eil. Nr. |
Pavadinimas |
20__ |
20__ |
20__ |
... |
20__ |
1. |
PROJEKTO INVESTICIJŲ IŠLAIDOS |
|
|
|
|
|
1.1. |
Visos projekto investicijų išlaidos |
|
|
|
|
|
1.1.1. |
(išvardinti investuojamas sumas pagal investicijų objektus) |
|
|
|
|
|
1.2. |
Reguliuojamoji investicijų likutinė vertė |
|
|
|
|
|
2. |
PROJEKTO IŠLAIDOS IR PAJAMOS |
|
|
|
|
|
2.1. |
Visos projekto pajamos |
|
|
|
|
|
2.2. |
Projekto pardavimų apimtys, vnt. |
|
|
|
|
|
2.3. |
Visos projekto išlaidos |
|
|
|
|
|
2.3.1. |
remonto išlaidos |
|
|
|
|
|
2.3.2. |
techninės priežiūros ir eksploatacijos išlaidos |
|
|
|
|
|
2.3.3. |
išlaidos darbui apmokėti |
|
|
|
|
|
2.3.4. |
įmokos socialiniam draudimui |
|
|
|
|
|
2.3.5. |
mokesčiai (turto mokestis ir kt.) |
|
|
|
|
|
2.3.6. |
kitos išlaidos |
|
|
|
|
|
2.4. |
Grynosios pajamos (2.1. + 2.3.) |
|
|
|
|
|
3. |
FINANSINIAI PROJEKTO RODIKLIAI |
|
|
|
|
|
3.1. |
Visos projekto pajamos (2.1.) |
|
|
|
|
|
3.2. |
Visos projekto išlaidos (2.3.) |
|
|
|
|
|
3.3. |
Visos investicijos (1.1.) |
|
|
|
|
|
3.4. |
Reguliuojamoji investicijų likutinė vertė (1.2.) |
|
|
|
|
|
3.5. |
Grynųjų pinigų srautas FGDV ir FVGN skaičiavimui (3.1. + 3.2. + 3.3. + 3.4.) |
|
|
|
|
|
3.6. |
Sukauptas (akumuliuotas) grynųjų pinigų srautas |
|
|
|
|
|
3.7. |
Finansinė grynoji dabartinė vertė (FGDV), taikant diskonto normą |
|
|
|
|
|
3.8. |
Finansinė vidinė grąžos norma (FVGN), proc. |
|
|
|
|
|
4. |
FINANSAVIMO ŠALTINIAI |
|
|
|
|
|
4.1. |
Skolintos lėšos |
|
|
|
|
|
4.2. |
Nuosavos lėšos |
|
|
|
|
|
4.3. |
Subsidijos, dotacijos, vartotojų prijungimo įmokos |
|
|
|
|
|
4.4. |
Kiti finansavimo šaltiniai |
|
|
|
|
|
4.4.1. |
(išvardinti) |
|
|
|
|
|
4.5. |
Visas finansavimas (4.1. + 4.2. + 4.3. + 4.4.) |
|
|
|
|
|
20_ _ m. _______________ Įmonės vadovas______________________________
2.
Perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorių LRAIC duomenų surinkimo klausimynas naujoms investicijoms (išskyrus naujas elektros jungtis)
ID numeris |
Investicijos pavadinimas |
Investavimo metai |
Investicijos CAPEX |
Planuojama metinė investicijos amortizacija |
Investicijos OPEX |
Planuojamas reguliuojamas pelnas |
Metiniai ES fondų finansavimo šaltiniai (subsidijos, grantai) |
Bendri metiniai investicijos kaštai |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I=E+F+G-H |
[#] |
[pavadinimas] |
[metai] |
[Eur] |
[Eur/metus] |
[Eur/metus] |
[Eur/metus] |
[Eur/metus] |
[Eur/metus] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
Perdavimo sistemos ir skirstomųjų tinklų operatorių LRAIC duomenų surinkimo klausimynas, naujoms investicijoms į elektros jungtis
ID numeris |
Investicijos pavadinimas |
Gamintojas ar vartotojas |
Įtampa |
Regionas |
Miestas |
Įrengta galia/pralaidumas |
Investavimo metai |
Unikalus investicijos ID (iš LRAIC modelio) |
Planuojami metiniai patirti investicijos kaštai (įskaitant metinį nusidėvėjimą, metinį OPEX ir metinį reguliuojamos veiklos pelną) |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
I |
J |
[#] |
[pavadinimas] |
[G/V] |
[EHV/HV/MV/LV] |
[pavadinimas] |
[pavadinimas] |
[MW] |
[metai] |
[#] |
[Eur/metai] |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_______________________________
Priedo pakeitimai:
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
Energetikos įmonių investicijų
vertinimo ir derinimo Valstybinėje
kainų ir energetikos kontrolės
komisijoje tvarkos aprašo
7 priedas
_________________________________
(Įmonės pavadinimas)
20... METŲ ELEKTROS ĮMONIŲ INVESTICIJŲ ĮGYVENDINIMO ATASKAITA *
20... m................ mėn. ..... d.
Eil. Nr. |
Projekto (darbų) pavadinimas |
Projekto vykdymo metai (prad./pab.) |
Projekto rūšis ** |
Suderinta projekto vertė (tūkst. Eur) |
Galutinė (faktinė) projekto vertė (tūkst. Eur) |
Galutinė (faktinė) projekto finansavimo struktūra, proc. *** |
Planuojamas transportuoti ar parduoti papildomas kiekis (kWh) |
Planuojamas ribinių eksploatacinių sąnaudų poreikis (tūkst. Eur) |
||||||||
a+b+c |
a. |
b. |
c. |
d. |
e. |
f. |
g. |
h. |
||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
7.1 |
7.2 |
7.3 |
8. |
9. |
10. |
11. |
12. |
13. |
14. |
1. |
330–110 kV elektros tinklas, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
(detalizuojami projektų ir darbų aprašymai virš 3,5 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
35-6 kV elektros tinklas, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
(detalizuojami projektų ir darbų aprašymai virš 1 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.2. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
0,4 kV elektros tinklas, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
(detalizuojami projektų ir darbų aprašymai virš 0,3 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Nauji vartotojai, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
Nauji vartotojai 330–110 kV, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.1.1. |
(detalizuojami projektų ir darbų aprašymai virš 0,3 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2. |
Nauji vartotojai 35–6 kV, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.1. |
(detalizuojami projektų ir darbų aprašymai virš 0,2 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.2.2. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3. |
Nauji vartotojai 0,4 kV, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3.1. |
(detalizuojami projektų ir darbų aprašymai virš 0,1 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.3.2. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Ryšiai ir valdymo sistemos, iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
iš jų: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.1. |
(detalizuojami tik stambiausi projektai virš 0,3 mln. Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.2. |
... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Transporto priemonės**** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Kompiuterinė technika**** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Kita įranga, prietaisai, įrankiai**** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Nematerialus turtas**** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Kitas turtas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Iš viso nauji objektai (plėtra) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
Iš viso nauji vartotojai |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Iš viso turto atnaujinimas ir modernizavimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IŠ VISO (1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8+9+10) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Elektros energetikos įmonė, pateikdama investicijų įvykdymo ataskaitą, lentelėje nurodo faktinius įgyvendintų investicijų duomenis. Įmonė pagal priedą teikia ir konkrečios investicijos įgyvendinimo ataskaitą.
** Projekto rūšis: 1 – sistemos saugumui ir tiekimo patikimumui (Tvarkos aprašo 49.1 punktas); 2 – naujas objektas (plėtra); 3 – sistemos atnaujinimas; 4 – modernizavimas; 5 – kita (paaiškinti);
*** Projekto finansavimo struktūra: a – pajamos, skirtos nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms dengti; b – skolintos lėšos; c – grynasis pelnas; d – ES struktūrinių fondų lėšos; e – kitos subsidijos ir dotacijos; f – vartotojų prijungimo lėšos; g – valstybės biudžeto lėšos; h – kita (paaiškinti). Pastaba. Tuo atveju, kai Elektros įmonės pagal atskirus projektus pagrįstai negali pateikti stulpeliuose Nr. 7.1, 7.2 ir 7.3 prašomos informacijos, tai tuščiuose langeliuose pažymimas ženklas „-“.
**** išvardinti projektus bei jų turto vienetus, kurių vertė yra ne mažesnė kaip 30 tūkst. Eur
20_ _ m. _______________ Įmonės vadovas______________________________
______________
Papildyta priedu:
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Pakeitimai:
1.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Nutarimas
Nr. O3-227, 2011-07-29, Žin., 2011, Nr. 101-4772 (2011-08-09), i. k. 111106ANUTA00O3-227
Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimo Nr. O3-100 "Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 "Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo" pakeitimo" pakeitimo
2.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Nutarimas
Nr. O3-252, 2015-04-17, paskelbta TAR 2015-04-17, i. k. 2015-05895
Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimo Nr. O3-100 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo
3.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Nutarimas
Nr. O3E-318, 2017-07-12, paskelbta TAR 2017-07-13, i. k. 2017-12088
Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimo Nr. O3-100 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo
4.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija, Nutarimas
Nr. O3E-94, 2019-04-01, paskelbta TAR 2019-04-01, i. k. 2019-05222
Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2009 m. liepos 10 d. nutarimo Nr. O3-100 „Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. O3-35 „Dėl Energetikos įmonių investicijų projektų derinimo Valstybinėje kainų ir energetikos kontrolės komisijoje tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ pakeitimo