FINANSŲ MINISTERIJA

BEI DARBO IR SOCIALINĖS APSAUGOS MINISTERIJA

 

R A Š T A S

DĖL SOCIALINIO DRAUDIMO IŠMOKŲ APMOKESTINIMO TVARKOS

 

1995 m. balandžio 13 d. Nr. 18N/1-655

Vilnius

 

Sutinkamai su Valstybinio socialinio draudimo pašalpų nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. kovo 1 d. nutarimu Nr. 289, ligos pašalpos, atsiradus laikinajam nedarbingumui dėl ligos ar suluošinimo (traumos), taip pat motinystės pašalpos už nėštumo ir gimdymo laikotarpį bus išmokamos Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos skyriuose. Nurodytos pašalpos turi būti apmokestintos fizinių asmenų pajamų mokesčiu ta pačia tvarka, kaip darbo užmokestis ar jam prilygintos išmokos. Sutinkamai su Fizinių asmenų pajamų mokesčio laikinojo įstatymo 4 str., pagrindinėje darbovietėje gaunamos pajamos apmokestinamos prieš tai atskaičius iš jų neapmokestinamąjį minimumą. Ši nuostata turėtų būti taikoma ir apmokestinant socialinio draudimo pašalpas.

Kad būtų įgyvendinta ši nuostata, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos miestų ir rajonų skyriai, išmokantys apdraustiesiems ligos pašalpas ir pašalpas už nėštumo bei gimdymo atostogų laiką, turi pateikti raštu apdraustojo asmens pagrindinei darbovietei žinias apie išmokėtas pašalpų sumas, nurodant išmokų dydį ir laikotarpį, už kurį tos sumos išmokėtos. Darbovietės buhalterija nurodytas išmokas apmokestins įstatymo nustatyta tvarka.

Be to, paaiškiname, kad sutinkamai su Fizinių asmenų pajamų mokesčio laikinojo įstatymo 7 str., pajamų mokesčiu neapmokestinamos įstatymų ir Vyriausybės nustatytų dydžių kompensacijos, įskaitant motinystės (tėvystės) pašalpas už vaiko priežiūros atostogų laikotarpį. Todėl apie šias išmokas, išmokamas pagal Valstybinio draudimo pašalpų nuostatus, pateikti žinių darbovietėms nereikia.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                        REINOLDIJUS ŠARKINAS

 

DARBO IR SOCIALINĖS

APSAUGOS MINISTRAS                                                                        MINDAUGAS MIKAILA