Redaguota: 1996 04 10

g

Pakeitimai:

   1. Lietuvos Respublikos 1996 03 28

      Įstatymas Nr.1-1264

      Žin., 1996, Nr.32-791

      LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS ĮSTATYMO

      20 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

 

 

 

                      LIETUVOS RESPUBLIKOS

 

                      E N E R G E T I K O S

 

                            ĮSTATYMAS

 

 

                   1995 m. kovo 28 d. Nr.I-828

 

                             Vilnius

 

                   I skirsnis.  BENDROJI DALIS

 

 

     1 straipsnis. Sąvokos ir apibrėžimai

 

     Šiame įstatyme vartojamos sąvokos:

     energetika -  ūkio  dalis,  kuri  apima  energijos  išteklių

žvalgymą, gavybą,  transportavimą ir  laikymą, įvairių  energijos

rūšių gamybą, transformavimą, paskirstymą, perdavimą, prekybą bei

energijos naudojimą;

     energetikos sistema  - tai  energetikos įmonių  (bendrovių),

susijusių techniniais,  organizaciniais  arba  (ir)  ekonominiais

ryšiais ir darbo režimo funkcijomis, visuma;

     energetikos sektorius  - tai  energetikos dalis, susijusi su

kuria nors energijos išteklių ar energijos rūšimi: kuru, elektra,

šiluma;

     pirminiai energijos  ištekliai - tai gamtos ištekliai, kurie

gali būti  tiesiogiai naudojami  kurui (skalūnai, anglis, durpės,

biomasė, degiosios  dujos) arba  energijai gaminti  (branduolinis

kuras,  nafta,   hidroenergija,  saulės,   vėjo   ar   geoterminė

energija);

     atsinaujinantys   energijos    ištekliai   -   tai   savaime

atsikuriantys ar  atkuriami   gamtos ištekliai:  hidroenergetika,

mediena, biomasė, kurie gali būti panaudoti energetikos tikslams;

     antriniai energijos  ištekliai  -  bet  kokio  technologinio

proceso metu  gaunama energija  transformuojant pirminę  energiją

arba  kitą   energiją,  kuri   nepanaudojama  tam  technologiniam

procesui;

     energetikos efektyvumas - tai visų energijos rūšių gamyba ir

naudojimas pažangiausiais būdais;

     energetikos įmonė  - ekonomiškai  ir  juridiškai  įteisintas

savarankiškas ūkio  subjektas, kurio  vienas ar keli pagrindiniai

tikslai yra energetinė veikla;

     energetinė veikla  - tai  veikla,  susijusi    su  energijos

išteklių žvalgymu, gavyba, transportavimu, paskirstymu, energijos

gamyba,   perdavimu,    prekyba    ar    energetikos    įrenginių

eksploatacija;

     energetikos standartai  ir normos  -  tai  nustatyta  tvarka

patvirtintos pajėgumų,  gaminių, statinių ir įrenginių, naudojamų

energetinėje   veikloje,    statinės   ir   dinaminės   techninės

charakteristikos bei  energijos  ir  energetinių  žaliavų  kokybę

reglamentuojantys normatyvai.

 

 

     2 straipsnis. Energetikos įstatymo paskirtis

 

     Energetikos įstatymas  nusako bendrąsias energetikos veiklos

nuostatas,  energetikos   plėtojimo,  funkcionavimo   ir  valdymo

pagrindus. Atskirų energetikos  sektorių, valstybės, savivaldybių

ir privačių  įmonių, energijos  gamintojų, tiekėjų  ir  vartotojų

veiklą, jų teisinius ir ekonominius santykius, jeigu šių santykių

objektas yra  energija ar energijos ištekliai, reglamentuoja kiti

įstatymai ir poįstatyminiai aktai.

 

 

     3 straipsnis. Energetikos politikos tikslai

 

    Pagrindiniai valstybės energetikos politikos tikslai yra:

     1) energijos taupymas;

     2) efektyvus pirminių energijos išteklių naudojimas;

     3)  lyginamųjų  energijos  sąnaudų  nacionaliniam  produktui

pagaminti mažinimas;

     4) patikimo  apsirūpinimo energijos  ištekliais  siekimas ir

garantavimas naudojant  įvairius energetinius  išteklius, tarp jų

vietinius,   importuojant    kurą   ne   iš   vienos   valstybės,

atsižvelgiant į demonopolizavimo ir  decentralizavimo būtinumą;

     5) gamintojų  ir  vartotojų  skatinimas  efektyviai  naudoti

vietinius, atsinaujinančius ir antrinius energijos išteklius;

     6)  patikima,   kokybiška  ir   kiek  įmanoma   mažiausiomis

išlaidomis elektros,  šilumos ir  kuro  gamyba  bei  tiekimas  iš

energetikos sektorių;

     7) žalingo energetikos poveikio aplinkai mažinimas;

     8) palankių  teisinių  ir  ekonominių  sąlygų  investicijoms

sudarymas;

     9) konkurencijos ir privataus kapitalo dalyvavimo skatinimas

ekonominiam efektyvumui didinti.

 

 

           II skirsnis. ENERGIJOS IŠTEKLIŲ NAUDOJIMAS

 

 

     4 straipsnis. Pagrindinės energijos išteklių naudojimo

               nuostatos

 

     Energijos išteklių  ir energijos  naudojimo tvarką  tvirtina

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

     Energijos išteklių  gavėjų ir energijos gamintojų, vartotojų

ir tiekėjų tarpusavio santykiai grindžiami sutartimis.

     Energijos išteklių gavyba ir energijos gamyba bei naudojimas

yra valstybinės priežiūros objektas.

 

 

     5 straipsnis. Energetinės veiklos poįstatyminių aktų

               tvirtinimo tvarka

 

     Energetinės veiklos  poįstatyminius aktus  tvirtina Lietuvos

Respublikos  Vyriausybė   arba  kitos   institucijos  Vyriausybės

nustatyta tvarka.

     Įmonės, įstaigos,  organizacijos  ir  gyventojai  (energijos

gamintojai, tiekėjai   ir  vartotojai), be  šio įstatymo, privalo

laikytis ir  kitų norminių  aktų (įrengimo,  eksploatavimo, darbų

saugos, darbuotojų  mokymo bei  atestavimo  taisyklių  ir  pan.),

kurie   reglamentuoja   techninius,   eksploatacijos   ir   kitus

energetikos klausimus. Šiuos norminius aktus tvirtina Energetikos

ministerija arba kitos Lietuvos valstybės institucijos pagal savo

kompetenciją.

 

 

     6 straipsnis. Energijos taupymo fondas

 

     Kad būtų efektyviai įgyvendinamos energijos išteklių gavybos

ir energijos gamybos bei naudojimo priemonės, sudaromas energijos

taupymo fondas.

     Fondo  lėšos  naudojamos  energijos  taupymo  ir  efektyvaus

naudojimo programoms  finansuoti,  vietinių,  atsinaujinančių  ir

antrinių  energijos   išteklių   naudojimo   priemonėms   diegti,

eksploatuoti ir plėtoti.

     Pradinį fondo  įnašą formuoja  ir fondo  nuostatus  tvirtina

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

 

     7 straipsnis. Energetika ir aplinkos apsauga

 

     Energetinę veiklą reglamentuoja aplinkos apsaugos įstatymai,

poįstatyminiai aktai,  kiti norminiai  dokumentai atsižvelgiant į

priimtų  tarptautinių   susitarimų   (konvencijų)   aplinkosaugos

klausimais reikalavimus.

     Draudžiama pradėti  energetinę veiklą, jeigu ji prieštarauja

Lietuvos Respublikos  aplinkos apsaugos  įstatymui, aplinkosaugos

standartams ir normoms.

 

 

     8 straipsnis. Energijos vartotojų teisės ir pareigos

 

     Energijos   vartotojai   naudoja   energiją   vadovaudamiesi

Lietuvos   Respublikos   Vyriausybės   patvirtintais   norminiais

dokumentais.

     Energijos  vartotojų   teises  gina   Lietuvos   Respublikos

vartotojų teisių gynimo įstatymas ir kiti teisiniai aktai.

 

 

      III skirsnis. ENERGETIKOS STRATEGIJA IR INVESTICIJOS

 

 

     9 straipsnis. Nacionalinės energetikos strategijos

               formavimas

 

     Nacionalinės energetikos  strategijos siekis  yra  apibrėžti

energetikos plėtojimo tikslus, svarbiausius jos valdymo principus

atsižvelgiant į ūkio raidą rinkos sąlygomis.

     Nacionalinė energetikos strategija apima šiuos sektorius:

     1) elektros energijos;

     2) šilumos energijos;

     3) dujų;

     4) naftos ir jos produktų;

     5) kitų kuro rūšių.

     Nacionalinė energetikos  strategija sudaroma  ne mažiau kaip

20 metų ir tikslinama ne rečiau kaip kas 5 metai.

     Nacionalinės  energetikos  strategijos  rengimas  gali  būti

finansuojamas  iš   valstybės  lėšų.   Už  jos  parengimą  atsako

Energetikos ministerija.

     Nacionalinę  energetikos   strategiją  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybės teikimu tvirtina Seimas.

     Energetikos  perspektyvos   projektai   sudaromi   remiantis

Nacionaline energetikos strategija.

     Sudarant  energetikos   perspektyvos  projektus,  turi  būti

atsižvelgta   į    demonopolizacijos    principo    įgyvendinimo,

decentralizuoto   energijos    tiekimo   šaltinių   ir   mažosios

energetikos naudojimo  galimybes. Projektų sudarymo ir tvirtinimo

tvarką nustato Energetikos ministerija.

 

 

     10 straipsnis. Investicijos

 

     Valstybinės   reikšmės    energetikos    objektai    statomi

vadovaujantis Nacionaline  energetikos strategija.  Jie gali būti

finansuojami  iš  įvairių  šaltinių  konkurso  būdu.  Valstybinio

kapitalo  dydis   turi  garantuoti  valstybei  kontrolinį  akcijų

paketą.

     Savivaldybių  ir  kitų  vietinės  reikšmės  bei  energetikos

objektų finansavimu,  energetinės veiklos plėtimu rūpinasi miestų

(rajonų) savivaldybės,  energijos tiekėjai  arba (ir) vartotojai,

privatūs investitoriai.

 

 

     11 straipsnis. Kuro atsargos

 

     Energijos tiekimo  patikimumui didinti  energetikos  įmonėse

sudaromos ūkinės  kuro atsargos.  Jos privalo būti ne mažesnės už

tą kuro  kiekį, kuris  reikalingas 2 mėnesių energijos poreikiams

tenkinti.

     Kuro valstybinių  atsargų sudarymo,  saugojimo, naudojimo ir

jo apskaitos  tvarką nustato  Lietuvos Respublikos Vyriausybė. Už

kuro  valstybinių   atsargų  sudarymą   ir     naudojimą   atsako

Energetikos ministerija.

     Lietuvos   Respublikos    Vyriausybė   skiria    lėšų   kuro

valstybinėms atsargoms sudaryti ir saugoti.

     Energijos  gamintojai,   atsižvelgdami  į   objekto  svarbą,

privalo turėti rezervinio arba avarinio kuro.

 

 

     12 straipsnis. Atsinaujinančių ir antrinių energijos

               išteklių naudojimas

 

     Valstybė  (savivaldybė),   formuodama   mokesčių   politiką,

teikdama   lengvatinius    kreditus,   subsidijas,        skatina

atsinaujinančių   ir   antrinių   energijos   išteklių   efektyvų

naudojimą.

     Energetikos  ministerija   atsako  už   atsinaujinančių   ir

antrinių energijos išteklių naudojimą.

     Jeigu   atsinaujinančių    energijos   išteklių   vartotojai

pageidauja, jų  autonominiais  įrenginiais  pagamintos  energijos

perteklius turi  būti priimamas į energetikos tinklus ir su šiais

vartotojais atsiskaitoma  pagal sutartines  kainas  bei  tarifus.

Prijungimo prie  energetikos tinklų  tvarką  ir  sąlygas  nustato

Energetikos ministerija.

     Vietinių, atsinaujinančių  ir  antrinių  energijos  išteklių

efektyvaus naudojimo  priemonėms įgyvendinti suteikiami kreditai.

Lietuvos  Respublikos   Vyriausybė  nustato  kreditų  teikimo  ir

grąžinimo tvarką.

     Vidaus vandenų  potencinę energiją,  jei tai  susiję su upės

užtvenkimu arba  jos   vagos pakeitimu,  ir  geoterminę  energiją

galima naudoti  tik  gavus  licenciją,  kuri  išduodama  Lietuvos

Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

 

           IV skirsnis. ENERGETIKOS TVARKYMO PAGRINDAI

 

 

     13 straipsnis. Nuosavybė

 

     Visi pirminiai  energijos ištekliai,  esantys Lietuvos žemės

gelmėse ir  kontinentiniame šelfe  Baltijos jūroje,  yra išimtinė

valstybės nuosavybė.  Jie naudojami  pagal  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybės nustatyta tvarka suteiktas licencijas.

     Energetikos įmonės (bendrovės) gali būti bet kokios įstatymų

leidžiamos  nuosavybės   formos,  išskyrus  valstybinės  reikšmės

energetikos įmones,  kurių sąrašus  tvirtina Lietuvos Respublikos

Seimas Vyriausybės teikimu.

     Lietuvos  Respublikos   teritorijoje  gali  būti  steigiamos

valstybinės, privačios,  bendros Lietuvos  ir užsienio valstybių,

taip pat  užsienio valstybių  nuosavybės  energetikos  įmonės  ir

objektai. Jų  buvimo Lietuvos  Respublikos  teritorijoje  sąlygas

reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybė, remdamasi Lietuvos

Respublikos Konstitucija,  šiuo ir  kitais Lietuvos  Respublikoje

galiojančiais įstatymais, tarpvalstybinėmis sutartimis.

     Draudžiama steigti,  parduoti ar perduoti energetikos įmones

bei  suteikti   licencijas  energijos   ištekliams   eksploatuoti

užsienio valstybių  juridiniams ar  fiziniams asmenims, jeigu tai

gali pakenkti  Lietuvos Respublikos  interesams arba  didina  jos

priklausomybę nuo užsienio valstybių energetikos monopolio.

 

 

     14 straipsnis. Žemės suteikimas naudotis ir nuomojimas

 

     Žemė energijos  gamybos ir  perdavimo objektams  statyti  ir

plėsti, elektros  linijoms ir  vamzdynams bei kitiems įrenginiams

statyti  suteikiama  naudotis  ar  nuomojama  žemės  įstatymų  ir

poįstatyminių aktų nustatyta tvarka.

     Energetikos objektų, elektros tiekimo linijų ir vamzdynų bei

kitų įrenginių  apsaugai ir  normaliam eksploatavimui  užtikrinti

nustatomos apsaugos  zonos. Apsaugos zonų žemė nepaimama iš žemės

savininkų  bei   kitų  žemės   naudotojų  ir  yra  riboto  ūkinio

naudojimo.

     Energetikos objektų,  elektros tiekimo  linijų  ir  vamzdynų

apsaugos taisykles tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

     Žemės naudojimo  ribojimo konkrečios sąlygos ir kompensacija

už galimus  nuostolius dėl  tokio ribojimo  įforminamos rašytine,

notariškai tvirtinama sutartimi, sudaroma tarp žemės savininko ar

kito žemės  naudotojo ir  energetikos  sistemos  (įmonės).  Žemės

savininkų ir  energetikos sistemų  (įmonių)  sutartys  dėl  žemės

naudojimo įsigalioja  įregistravus jas Valstybinio žemės kadastro

duomenų  registre.  Šiose  sutartyse  nustatyti  žemės  naudojimo

apribojimai turi  atitikti energetikos  objektų, elektros tiekimo

linijų ir vamzdynų apsaugos taisyklių reikalavimus.

 

 

     15 straipsnis. Kainos, kainodara ir energetinės veiklos

               kontrolė

 

     Kuro kainos ir energijos tarifai nustatomi įvertinus būtinas

išlaidas   kuro    gavybai,    energijos    gamybai,    pirkimui,

transportavimui ir  energetikos plėtrai.  Kainos ir  tarifai turi

atitikti energijos  kokybę,    skatinti    efektyvią    energijos

gamybą, gerą  kokybę, patikimą  tiekimą, taupų  jos naudojimą  ir

tiekimo  nuostolių   mažinimą  bei  antrinių  energijos  šaltinių

naudojimą.

     Elektros ir  šilumos energijos  bei gamtinių  dujų kainos ir

tarifai   gali  būti  diferencijuojami  pagal  vartotojų  grupes,

energijos kokybę,  tiekimo patikimumą,  naudojimo  laiką  (paros,

savaitės, sezono) ir sunaudotos energijos kiekį.

     Kainodaros problemas  energetikoje nagrinėja nuolat dirbanti

Valstybinė energetikos  išteklių  kainų  ir  energetinės  veiklos

kontrolės komisija.

     Komisiją Lietuvos  Respublikos Vyriausybės  teikimu 5 metams

skiria ir jos nuostatus tvirtina Respublikos Prezidentas.

     Komisija  nagrinėja   svarbiausius  energetikos  ekonomikos,

įskaitant    investicijas,    klausimus,    nustato    kainodaros

energetikoje principus,  kainų ir tarifų apskaičiavimo taisykles,

tikrina ir aprobuoja elektros ir šilumos energijos bei dujų kainų

ir tarifų  skaičiavimus, teikia  Lietuvos Respublikos Vyriausybei

tvirtinti elektros  ir šilumos energijos bei gamtinių dujų kainas

ir  tarifus,   kontroliuoja  jų  taikymą  bei  taupymo  programos

vykdymą. Komisija  turi  teisę  tikrinti  energijos  kokybę,  jos

atitikimą   standartams,   kontroliuoti   prekybą   energetinėmis

žaliavomis ir  energijos produktais.  Savo išvadas  ir pasiūlymus

Komisija teikia Lietuvos Respublikos Seimui, Vyriausybei, o jeigu

nustatė piktnaudžiavimą - prokuratūrai.

     Lietuvos Respublikos  Vyriausybės  ar  savivaldybės  tarybos

sprendimu už perkamą kurą, elektros ir šilumos energiją atskiroms

vartotojų grupėms  gali būti išmokamos kompensacijos iš valstybės

arba savivaldybės biudžetų.

     Savivaldybių reguliavimo srityje esančių objektų kuro kainas

ir energijos  tarifus  gali  nustatyti  savivaldybės.  Kainos  ir

tarifai savivaldybių  reguliavimo srityje  esantiems  vartotojams

įsigalioja tik  suderinus juos su Valstybine energetikos išteklių

kainų ir  energetinės veiklos  kontrolės komisija  ir patvirtinus

Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

 

 

            V skirsnis. ENERGETIKOS VALDYMO PAGRINDAI

 

 

     16 straipsnis. Energetikos valdymas

 

     Energetinę  veiklą  reguliuoja  Energetikos  ministerija  ir

kitos Lietuvos  Respublikos institucijos. Energetikos ministerija

atstovauja valstybės  interesams energetikos  srityje, įgyvendina

valstybės  energetikos   politikos  tikslus   ir   veikia   pagal

Vyriausybės patvirtintus nuostatus.

     Nacionalinės energetikos  strategijos, taupaus ir efektyvaus

energijos  išteklių   naudojimo  programų  projektus  rengia,  jų

įgyvendinimą   organizuoja,    efektyvaus   energijos   naudojimo

valstybės  politikos   įgyvendinimo   teisines,   ekonomines   ir

organizacines priemones, įstatymų ir poįstatyminių aktų projektus

šiais klausimais rengia Energetikos agentūra.

     Energetikos agentūra  yra valstybės  įmonė. Jos  steigėja  -

Energetikos ministerija.

 

 

     17 straipsnis. Energetikos licencijos

 

     Energetinei veiklai reikia gauti licenciją .

     Energetikos  licencijų   išdavimo  tvarką  nustato  Lietuvos

Respublikos Vyriausybė.

 

 

     18 straipsnis. Energetikos sektoriai ir jų veiklos

                    ypatumai

 

     Lietuvos  Respublikoje  veikia  šie  energetikos  sektoriai:

elektros energijos, šilumos, dujų, naftos ir jos produktų.

     Elektrinės, dirbančios  bendroje technologinėje  energetikos

sistemoje,  veikia   bendru  darbo  režimu  ir  privalo  paklusti

operatyviniam dispečeriniam  valdymui. Šie reikalavimai privalomi

remonto  ir   statybos-montavimo  bei   kitoms   įmonėms,   kurių

pagrindinė funkcija  yra palaikyti ir užtikrinti normalų elektros

energetikos sistemos darbą.

     Energetikos sistema  gali būti  sujungta su  užsienio  šalių

elektros  energetikos   sistemomis  darbui   lygiagrečiu   režimu

sutartiniais pagrindais  ir paklūsta  bendram energetikos sistemų

operatyviniam   valdymui    pagal   tarpvalstybinėse    sutartyse

reglamentuotas funkcijas.

     Dujų,  naftos  ir  jos  produktų  sektoriai,  jei  vamzdynai

sujungti su užsienio valstybių sistemomis, dirba bendru suderintu

operatyvinio dispečerinio  valdymo  režimu pagal tarpvalstybinėse

sutartyse reglamentuotas funkcijas.

 

 

     19 straipsnis. Energetikos darbuotojų rengimas ir

                    atestavimas

 

     Vadovaujantys    energetikos     įmonių    darbuotojai    ir

specialistai, kurie  atlieka technologinius  energetikos  darbus,

privalo turėti specialų pasirengimą. Energetikos įmonės rengia ir

lavina personalą šių įmonių remiamose mokymo įstaigose.

     Energetikos  įmonių  personalas,  nurodytas  šio  straipsnio

pirmojoje dalyje, privalo būti  periodiškai atestuojamas.

     Energetikos įrenginius  eksploatuojantis personalas  privalo

turėti atitinkamą kvalifikaciją ir būti atestuojamas.

     Energetikos  specialistų   lavinimo  ir   atestavimo  tvarką

nustato Energetikos ministerija.

 

 

          VI skirsnis. VALSTYBINĖ ENERGETIKOS PRIEŽIŪRA

 

            IR ATSAKOMYBĖ UŽ ŠIO ĮSTATYMO PAŽEIDIMUS

 

 

     20 straipsnis. Valstybinė energetikos priežiūra

 

     Valstybinę  energetikos   priežiūrą   atlieka   Energetikos

valstybinė inspekcija prie Energetikos ministerijos.

     Lietuvos Respublikos fizinių ir juridinių asmenų energetikos

įrenginių (pagal  Energetikos  ministerijos  patvirtintą  sąrašą)

valstybinė  priežiūra   atliekama  visoje   šalies   teritorijoje

nepaisant žinybinio  pavaldumo, nuosavybės  formų ir  energetikos

įrenginių   galios.    Ši   inspekcija   neatlieka   branduolinės

energetikos įrenginių valstybinės priežiūros.

     Pagrindinis   inspekcijos   tikslas   -   atlikti   Lietuvos

Respublikos fizinių  ir juridinių  asmenų  energetikos  įrenginių

valstybinę priežiūrą ir kontrolę, kad būtų užtikrintas patikimas,

efektyvus ir saugus energetinių išteklių tiekimas bei naudojimas.

 

      Pakeitimai:

   1. Lietuvos Respublikos 1996 03 28

      Įstatymas Nr.1-1264

      Žin., 1996, Nr.32-791

 

 

     21 straipsnis. Atsakomybė už Energetikos įstatymo

                    pažeidimus

 

     Juridiniai  ir   fiziniai  asmenys,   pažeidę  šio  įstatymo

reikalavimus, traukiami  atsakomybėn pagal  Lietuvos  Respublikos

įstatymus.

 

 

                VII skirsnis. TARPTAUTINĖ VEIKLA

 

 

     22 straipsnis. Tarptautinė veikla

 

     Tarptautinė veikla  energetikos srityje  grindžiama Lietuvos

Respublikos interesais.

     Energetikos  sistemų  (įmonių),  įstaigų    ir  organizacijų

tarptautinę veiklą koordinuoja Energetikos ministerija.

     Energetikos ministerija  nustatyta tvarka  teikia pasiūlymus

Lietuvos  Respublikos  Vyriausybei  dėl  dalyvavimo  tarptautinių

energetikos organizacijų darbe.

 

 

     Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTAS            ALGIRDAS BRAZAUSKAS

_