Suvestinė redakcija nuo 2010-01-01 iki 2011-02-05
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 97-3756, i. k. 1082050ISAK001K-247
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 6-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO
2008 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 1K-247
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586; 2007, Nr. 68-2654) 3 straipsnio 5 dalimi:
1. Tvirtinu 6-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (pridedama).
2. Šis standartas turi būti taikomas sudarant 2010 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2008 m. rugpjūčio 18 d.
įsakymu Nr. 1K-247
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2009 m. gruodžio 24 d.
įsakymo Nr. 1K-479
redakcija)
6-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMASIS RAŠTAS“
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 6-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (toliau – šis standartas) nustato bendruosius finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto (toliau – aiškinamasis raštas) sudarymo ir privalomus turinio reikalavimus, kurie padėtų finansinių ataskaitų informacijos vartotojams suprasti viešojo sektoriaus subjekto finansines ataskaitas.
2. Šis standartas vienodai taikomas ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam atskirų metinių finansinių ataskaitų rinkinį, ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.
3. Šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046; 2008, Nr. 137-5370) ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).
4. Aiškinamajame rašte detalizuojamos veiklos rezultatų, finansinės būklės, grynojo turto pokyčių, pinigų srautų ataskaitose nurodytos sumos tiek, kiek reikalauja šis ir kiti VSAFAS ar kiek to reikia teisingai suprasti finansinėse ataskaitose pateiktai informacijai.
5. Aiškinamojo rašto struktūra yra pastovi ir privaloma, išskyrus tuos atvejus, kai privaloma ir reikšminga informacija yra teikiama pirmą kartą arba kai viešojo sektoriaus subjektas nusprendžia daugiau neteikti neprivalomos ir nereikšmingos informacijos. Norint aiškiau pateikti informaciją, iškilus būtinybei, tam tikrų finansinių ataskaitų straipsnių aiškinimo išdėstymo aiškinamajame rašte tvarka gali būti pakeista.
6. Aiškinamajame rašte teikiama informacija priklauso nuo to, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas. Finansinių ataskaitų grupavimas į lygius yra aptartas 1-ajame VSAFAS „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“.
II. AIŠKINAMOJO RAŠTO BENDROJI DALIS
8. Aiškinamojo rašto bendrojoje dalyje neatsižvelgiant į tai, kurio lygio finansinės ataskaitos rengiamos, turi būti teikiami bendrieji duomenys apie viešojo sektoriaus subjektą:
8.1.finansines ataskaitas rengiantį viešojo sektoriaus subjektą identifikuojantys (t. y. viešojo sektoriaus subjekto kodas, viešojo sektoriaus subjektų grupė, kuriai priklauso viešojo sektoriaus subjektas, ir pan.) ir jo veiklą (funkcijas) trumpai apibūdinantys duomenys;
8.2. informacija apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus žemesniojo lygio aiškinamajame rašte pagal šio standarto 1 priede nurodytą privalomą formą ir aukštesniojo lygio aiškinamajame rašte – pagal šio standarto 2 priede nurodytą privalomą formą;
8.3. filialų ar panašių struktūrinių vienetų (jei viešojo sektoriaus subjektas jų turi) buveinių adresai ir pagrindinė veikla, jei ji skiriasi nuo pagrindinės viešojo sektoriaus subjekto veiklos;
8.4. nuoroda, kad viešojo sektoriaus subjektas neturi kontroliuojamų ir (arba) asocijuotųjų subjektų (jei viešojo sektoriaus subjektas jų neturi);
8.6. informacija apie svarbias sąlygas, kuriomis veikia viešojo sektoriaus subjektas ir kurios gali paveikti tolesnę viešojo sektoriaus subjekto veiklą;
Pavyzdys. Aiškinamajame rašte nurodoma, kad dėl pastaraisiais metais mažėjančio gimstamumo regione reikšmingai sumažėjo vaikų skaičius vaikų darželiuose, dėl to sumažėjo vaikų darželių pajamos.
III. APSKAITOS POLITIKA
9. Informacija apie apskaitos politiką aiškinamajame rašte turi būti teikiama neatsižvelgiant į tai, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas.
10. Aiškinamojo rašto apskaitos politikos dalyje turi būti nurodoma:
10.1. ar viešojo sektoriaus subjekto parengtos finansinės ataskaitos atitinka VSAFAS. Jei finansinės ataskaitos neatitinka VSAFAS, kaip tai nustatyta Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 21 straipsnio 6 dalyje, tuomet aiškinamajame rašte turi būti nurodyti tokie neatitikimai ir jų atsiradimo priežastys;
11. Viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti, kokiais teisės aktais vadovaujasi tvarkydamas buhalterinę apskaitą ir rengdamas finansines ataskaitas ir kokią apskaitos politiką taikė, pagal šio standarto 12 punkte nurodytus privalomus reikalavimus. Jei viešojo sektoriaus subjektas, rengdamas finansines ataskaitas, netaikė tam tikro apskaitos principo, nes nebuvo ūkinių operacijų ar ūkinių įvykių, kuriems tas apskaitos principas būtų taikytinas, tuomet šio standarto 12 punkte nurodytos atitinkamos informacijos pateikti aiškinamajame rašte nereikia.
12. Minimalūs apskaitos politikos reikalavimai, kuriuos viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti aiškinamajame rašte, yra šie (tačiau jais neturi būti apsiribojama, jei yra kitos papildomos informacijos, turinčios įtakos visapusiam ir išsamiam apskaitos politikos supratimui):
12.1. jei per ataskaitinius finansinius metus buvo pakeista apskaitos politika, turi būti teikiama informacija, kurios reikalauja 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“. Taip pat jei per ataskaitinius metus pakeitus apskaitos politiką finansinėse ataskaitose pateikta informacija tampa nepalyginama, viešojo sektoriaus subjektas turi šį faktą nurodyti;
12.2. informacija apie per ataskaitinius finansinius metus atliktą apskaitinių įverčių keitimą ir klaidų taisymą, kaip nustato 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“;
12.3. ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto pripažinimo ir nusidėvėjimo ar amortizacijos apskaitos principai, įvertinimo metodai;
12.4. tyrimo ir plėtros išlaidų (kas sudaro tyrimo ir plėtros išlaidas, paaiškinta 13-ajame VSAFAS „Nematerialusis turtas“) apskaitos principai;
12.9. finansavimo sumų, finansavimo pajamų ir finansavimo sąnaudų apskaitos principai, įskaitant iš valstybės, savivaldybės ir kitų šaltinių nemokamai gauto turto (ne tik ilgalaikio materialiojo turto) apskaitos principus;
12.12. apskaitos politika dėl informacijos grupavimo pagal segmentus, kaip nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“;
13. Apskaitos principas gali būti svarbus, net jeigu jį taikant ataskaitiniu ir praėjusiais ataskaitiniais laikotarpiais apskaitoje registruotos sumos yra nereikšmingos. Taip pat viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti apskaitos principus, kurių nereglamentuoja VSAFAS, bet kurie buvo pasirinkti ir taikyti viešojo sektoriaus subjekto buhalterinėje apskaitoje.
IV. AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS
14. Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir (arba) tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi finansinių ataskaitų straipsniai. Jei šiame standarte ir kituose VSAFAS nurodytos privalomos informacijos pateikimo formos, jos į aiškinamąjį raštą įtraukiamos tik tais atvejais, jei viešojo sektoriaus subjekto ataskaitinio ir (arba) praėjusio ataskaitinio laikotarpio finansinėse ataskaitose yra šiose formose nurodytų straipsnių. Jei nėra nurodyta, kad informacijos pateikimo forma yra privaloma, tai reiškia, kad viešojo sektoriaus subjektas gali jiems neaktualias eilutes panaikinti.
15. Viešojo sektoriaus subjektas, sudarydamas aiškinamąjį raštą, turi pateikti visas pastabas, kurios yra privalomos pagal šio ir kitų VSAFAS reikalavimus. Aiškinamojo rašto pastabų galima neteikti, jeigu ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpio finansinėse ataskaitose atitinkamos informacijos nėra, t. y. finansinių ataskaitų straipsnių sumos lygios nuliui. Jei ataskaitinio laikotarpio finansinių ataskaitų straipsnių sumos, palyginti su praėjusiu ataskaitiniu laikotarpiu, reikšmingai pasikeitė, turėtų būti nurodomos tokių pasikeitimų priežastys.
16. Visos aiškinamojo rašto pastabos turi būti numeruojamos eilės tvarka. Aiškinamojo rašto pastabos numeris turi būti nurodomas prie finansinių ataskaitų straipsnio, kurį ji paaiškina.
V. INFORMACIJOS PATEIKIMAS ŽEMESNIOJO LYGIO AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOSE
18. Ilgalaikio nematerialiojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 13-asis VSAFAS „Nematerialusis turtas“.
19. Ilgalaikio materialiojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 12-asis VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“.
20. Finansinio turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato:
20.1. investicijų į viešojo sektoriaus subjekto kontroliuojamus subjektus ir asocijuotuosius subjektus – atitinkamai 15-asis VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“ ir 14-asis VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“;
20.2. investicijų į ne nuosavybės vertybinius popierius, po vienų metų gautinų sumų, kito finansinio turto ir išankstinių apmokėjimų, trumpalaikių investicijų – 17-asis VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.
21. Siekiant pateikti pagrįstą ir teisingą informaciją apie patikėjimo teise valdomą valstybės turtą bei valstybės ir savivaldybės įmonių, kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, turtą ir prisiimtus įsipareigojimus, aiškinamajame rašte turi būti teikiama jungtinė finansinės būklės ataskaitos informacija, kuri apimtų (susumuotų) minėtų subjektų duomenis. Ši informacija turi būti teikiama aiškinamajame rašte pagal šio standarto 3 priede nustatytą formą. Aiškinamajame rašte turi būti pateikiamos trys atskiros tokios pačios formos finansinės būklės ataskaitos (balansai), kurių viena skirta valstybės ir savivaldybių įmonėms, kita – kontroliuojamoms akcinėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, o trečia – kontroliuojamoms viešosioms įstaigoms, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai.
22. Informacijos apie biologinį turtą ir mineralinius išteklius pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 16-asis VSAFAS „Biologinis turtas ir mineraliniai ištekliai“.
23. Informacijos apie atsargas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 8-asis VSAFAS „Atsargos“.
24. Informacijos apie finansavimo sumas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 20-asis VSAFAS „Finansavimo sumos“.
25. Informacijos apie atidėjinius, neapibrėžtuosius įsipareigojimus, neapibrėžtąjį turtą ir poataskaitinius įvykius pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus reglamentuoja 18-asis VSAFAS „Atidėjiniai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai“.
26. Informacijos apie nuomą, finansinę nuomą (lizingą) ir panaudą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus detaliau reglamentuoja 19-asis VSAFAS „Nuoma, finansinė nuoma (lizingas) ir kitos turto perdavimo sutartys“.
27. Informacijos apie grynąjį turtą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 4-asis VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“.
28. Informacijos apie mokesčių ir socialinių įmokų pajamas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 9-asis VSAFAS „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“.
29. Informacijos apie finansavimo pajamas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus reglamentuoja 20-asis VSAFAS „Finansavimo sumos“, informacijos apie kitas pagrindinės veiklos pajamas ir rinkliavų pajamas pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus – 10-asis VSAFAS „Kitos pajamos“.
30. Pagrindinės veiklos sąnaudų pateikimo aiškinamajame rašte pagal segmentus reikalavimus nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“.
32. Informacija apie finansinės ir investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas aiškinamajame rašte turi būti teikiama pagal šio standarto 4 priede nustatytą formą.
33. Investicijų nuosavybės metodu apskaitos ir informacijos apie nuosavybės metodo taikymą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus detaliau reglamentuoja 14-asis VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“ ir 15-asis VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“.
34. Išteklių fondų aiškinamajame rašte turi būti teikiama informacija apie įsipareigojimų dalį pagal jų tipą, sektorius ir kreditorius, valiutą, apie įsipareigojimų dalies įvykdymo terminus ir palūkanų normas, negrąžintų skolinių įsipareigojimų (vidaus ir užsienio) palūkanų svertinius vidurkius. Teikiama informacija apie tuos įsipareigojimus, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 86-2045; 2005, Nr. 83-3041). Šios informacijos pateikimą detaliau reglamentuoja 26-asis VSAFAS „Išteklių fondo apskaita ir finansinių ataskaitų rinkinys“.
VI. INFORMACIJOS PATEIKIMAS AUKŠTESNIOJO LYGIO AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOSE
35. Aukštesniojo lygio aiškinamojo rašto pastaboms taikomi žemesniojo lygio aiškinamajam raštui nustatyti informacijos pateikimo reikalavimai, nurodyti šio standarto 18–34 punktuose.
36. Siekiant pateikti išsamią ir teisingą informaciją apie valstybės ir (arba) savivaldybių valdomą turtą ir prisiimtus įsipareigojimus, aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte turi būti teikiama jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas), kuri apimtų valstybės, savivaldybių, taip pat valstybės ir savivaldybių įmones, kontroliuojamas akcines ir uždarąsias akcines bendroves ir kontroliuojamas viešąsias įstaigas, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai:
36.1. rengiant savivaldybės ar valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi būti teikiama visų savivaldybės ar valstybės įmonių, kontroliuojamų (tiesiogiai ir netiesiogiai) akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas) pagal šio standarto 3 priede pateiktą formą (teikiamos trys atskiros jungtinės finansinės būklės ataskaitos (balanso) formos, kaip nustatyta šio standarto 21 punkte);
36.2. rengiant nacionalinį finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi būti teikiama visų savivaldybių ir valstybės įmonių, kontroliuojamų (tiesiogiai ir netiesiogiai) akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas) pagal šio standarto 3 priede pateiktą formą (teikiamos trys atskiros jungtinės finansinės būklės ataskaitos (balanso) formos, kaip nustatyta šio standarto 21 punkte).
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
1 priedas
(Informacijos apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)
INFORMACIJA APIE KONTROLIUOJAMUS, ASOCIJUOTUOSIUS IR KITUS SUBJEKTUS *
Eil. Nr. ** |
Subjekto tipas ir pavadinimas |
Buveinės adresas |
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Pagrindinė veikla |
||||
Valdomų akcijų (dalininko įnašų) dalis (procentais) |
Investicijos dydis nominaliąja verte (Lt) |
Grynasis ataskaitinio laikotarpio rezultatas iš viso (Lt) |
Nuosavas kapitalas arba grynasis turtas iš viso (Lt) |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
1. |
Kontroliuojamos biudžetinės įstaigos |
|
X |
X |
|
|
|
|
1.1. |
|
... |
|
X |
X |
|
|
|
1.2. |
|
... |
|
X |
X |
|
|
|
2. |
Kontroliuojamos sveikatos priežiūros viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
|
|
2.1. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
3. |
Kontroliuojamos valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybiniai moksliniai tyrimų institutai, kurių teisinė forma yra viešoji įstaiga |
|
|
|
|
|
|
|
3.1. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
4. |
Kitos kontroliuojamos viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
|
|
4.1. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
4.2. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
5. |
Valstybės ir savivaldybių įmonės*** |
|
X |
X |
|
|
|
|
5.1. |
|
... |
|
X |
X |
|
|
|
5.2. |
|
... |
|
X |
X |
|
|
|
6. |
Kontroliuojamos akcinės ir uždarosios akcinės bendrovės |
|
|
|
|
|
|
|
6.1. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
6.2. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
7. |
Asocijuotieji subjektai |
|
|
|
|
|
|
|
7.1. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
7.2. |
|
... |
|
|
|
|
|
|
8. |
Administruojami išteklių fondai |
X |
X |
X |
|
|
|
|
8.1. |
|
... |
X |
X |
X |
|
|
|
8.2. |
|
... |
X |
X |
X |
|
|
|
* – pažymėti ataskaitos laukai nepildomi;
** – įtraukiama tiek detalizuojamų eilučių, kiek yra kontroliuojamų, asocijuotųjų ir kitų subjektų;
*** – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
2 priedas
(Informacijos apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus pateikimo aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)
INFORMACIJA APIE KONTROLIUOJAMUS, ASOCIJUOTUOSIUS IR KITUS SUBJEKTUS ATASKAITINIO LAIKOTARPIO PABAIGOJE*
Eil. Nr. |
Subjekto tipas ir pavadinimas |
Subjektų skaičius |
Valdomų akcijų (dalininko įnašų) dalis (procentais) |
Investicijos dydis nominaliąja verte (Lt) |
Grynasis ataskaitinio laikotarpio rezultatas (Lt) |
Nuosavas kapitalas arba grynasis turtas (Lt) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Kontroliuojamos biudžetinės įstaigos |
|
X |
X |
|
|
2. |
Kontroliuojamos sveikatos priežiūros viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
3. |
Kontroliuojamos valstybinės aukštosios mokyklos ir valstybiniai moksliniai tyrimų institutai, kurių teisinė forma yra viešoji įstaiga |
|
|
|
|
|
4. |
Kitos kontroliuojamos viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
5. |
Valstybės ir savivaldybių įmonės** |
|
X |
X |
|
|
6. |
Kontroliuojamos akcinės ir uždarosios akcinės bendrovės |
|
|
|
|
|
7. |
Asocijuotieji subjektai |
|
|
|
|
|
8. |
Administruojami išteklių fondai |
|
X |
X |
|
|
* – pažymėti ataskaitos laukai nepildomi;
** – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
6-ojo VSAFAS
„Finansinių ataskaitų aiškinamasis
raštas“
3 priedas
(Informacijos apie valstybės ar savivaldybės įmonių, kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kontroliuojamų viešųjų įstaigų finansinės būklės ataskaitos (balanso) duomenis pateikimo žemesniojo ir aukštesniojo lygių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)
VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS ĮMONIŲ*, KONTROLIUOJAMŲ AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ, KONTROLIUOJAMŲ VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ JUNGTINĖ FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAITA (BALANSAS)
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
4 |
A. |
Ilgalaikis turtas |
|
|
I. |
Nematerialusis turtas |
|
|
II. |
Materialusis turtas |
|
|
III. |
Finansinis turtas |
|
|
B. |
Biologinis turtas |
|
|
C. |
Kitas trumpalaikis turtas |
|
|
I. |
Atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys |
|
|
II. |
Iš viešojo sektoriaus subjektų gautinos sumos |
|
|
III. |
Kitos per vienus metus gautinos sumos |
|
|
IV. |
Kitas trumpalaikis turtas |
|
|
V. |
Pinigai ir pinigų ekvivalentai |
|
|
|
IŠ VISO TURTO: |
|
|
D. |
Nuosavas kapitalas |
|
|
I. |
Įstatinis kapitalas arba įmonės savininko (dalininkų) kapitalas |
|
|
II. |
Turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkantis kapitalas |
|
|
III. |
Perkainojimo rezervas (rezultatai) |
|
|
IV. |
Rezervai |
|
|
V. |
Nepaskirstytas pelnas (nuostoliai) |
|
|
E. |
Dotacijos ir subsidijos |
|
|
F. |
Įsipareigojimai viešojo sektoriaus subjektams |
|
|
G. |
Kiti įsipareigojimai |
|
|
I. |
Po vienų metų mokėtinos sumos ir ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
|
II. |
Per vienus metus mokėtinos sumos ir trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
IŠ VISO NUOSAVO KAPITALO IR ĮSIPAREIGOJIMŲ |
|
|
* – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
6-ojo VSAFAS
„Finansinių ataskaitų aiškinamasis
raštas“
4 priedas
(Informacijos apie finansinės ir investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)
FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS PAJAMOS IR SĄNAUDOS
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Ataskaitinis laikotarpis |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Finansinės ir investicinės veiklos pajamos |
|
|
1.1. |
Pelnas dėl valiutos kurso pasikeitimo |
|
|
1.2. |
Baudų ir delspinigių pajamos |
|
|
1.3. |
Palūkanų pajamos |
|
|
1.4. |
Dividendai |
|
|
1.5. |
Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos* |
|
|
2. |
Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos |
|
|
2.1. |
Nuostolis dėl valiutos kurso pasikeitimo |
|
|
2.2. |
Baudų ir delspinigių sąnaudos |
|
|
2.3. |
Palūkanų sąnaudos |
|
|
2.4. |
Kitos finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos* |
|
|
3. |
Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas (1 - 2) |
|
|
* Reikšmingos sumos turi būti paaiškintos.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
6-ojo VSAFAS
„Finansinių ataskaitų aiškinamasis
raštas“
5 priedas
(Informacijos apie ilgalaikį finansinį turtą pateikimo žemesniojo lygių finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte formos pavyzdys)
INFORMACIJA APIE ILGALAIKĮ FINANSINĮ TURTĄ*
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Investicijos į nuosavybės vertybinius popierius |
|
|
1.1. |
Investicijos į kontroliuojamus viešojo sektoriaus subjektus |
|
|
1.2. |
Investicijos į kontroliuojamus ne viešojo sektoriaus ir asocijuotuosius subjektus |
|
|
1.3. |
Investicijos į kitus subjektus |
|
|
2. |
Investicijos į ne nuosavybės vertybinius popierius |
|
|
2.1. |
Investicijos į iki išpirkimo termino laikomą finansinį turtą |
|
|
2.2. |
Investicijos į parduoti laikomą finansinį turtą |
|
|
3. |
Po vienų metų gautinos sumos |
|
|
4. |
Ilgalaikiai terminuotieji indėliai |
|
|
5. |
Kitas ilgalaikis finansinis turtas |
|
|
6. |
Išankstiniai mokėjimai už ilgalaikį finansinį turtą |
|
|
|
|
|
|
7. |
Iš viso |
|
|
* Reikšmingos sumos turi būti paaiškintos.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444
Dėl kai kurių finansų ministro įsakymų, kuriais patvirtinti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-479, 2009-12-24, Žin., 2009, Nr. 157-7107 (2009-12-31), i. k. 1092050ISAK001K-479
Dėl finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 18 d. įsakymo Nr. 1K-247 "Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 6-ojo standarto patvirtinimo" pakeitimo