Suvestinė redakcija nuo 2008-12-24 iki 2009-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 97-3756, i. k. 1082050ISAK001K-247
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 6-OJO STANDARTO PATVIRTINIMO
2008 m. rugpjūčio 18 d. Nr. 1K-247
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2003, Nr. 123-5586; 2007, Nr. 68-2654) 3 straipsnio 5 dalimi:
1. Tvirtinu 6-ąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (pridedama).
2. Šis standartas turi būti taikomas sudarant 2010 m. sausio 1 d. ir vėliau prasidedančių laikotarpių finansinių ataskaitų rinkinį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. 1K-247
6-ASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS „FINANSINIŲ ATASKAITŲ AIŠKINAMASIS RAŠTAS“
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 6-asis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ (toliau – šis standartas) nustato bendruosius finansinių ataskaitų aiškinamojo rašto (toliau – aiškinamasis raštas) sudarymo ir privalomus turinio reikalavimus, kurie padėtų vartotojams suprasti viešojo sektoriaus subjekto finansinių ataskaitų rinkinį ir leistų jį palyginti ir su to paties viešojo sektoriaus subjekto ankstesnių laikotarpių, ir su kitų viešojo sektoriaus subjektų, atliekančių tas pačias ar panašias valstybės ar savivaldybės pavestas funkcijas ir vykdančių tas pačias programas, finansinėmis ataskaitomis.
2. Šis standartas vienodai taikomas ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam atskirų finansinių ataskaitų rinkinį, ir viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį.
3. Šiame standarte vartojamos sąvokos:
Valdžios sektorius, valstybės skola – kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme (Žin., 1996, Nr. 86-2045; 2005, Nr. 83-3041).
4. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046) ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).
5. Aiškinamajame rašte turi būti teikiama:
5.1. informacija apie finansinių ataskaitų rinkinio (toliau – finansinės ataskaitos) sudarymo pagrindą, t. y. kokiais teisės aktais vadovaujasi viešojo sektoriaus subjektas, tvarkydamas buhalterinę apskaitą ir sudarydamas finansines ataskaitas;
5.2. informacija apie apskaitos politiką, kurią viešojo sektoriaus subjektas taiko reikšmingų ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių apskaitai;
6. Viešojo sektoriaus subjekto aiškinamasis raštas turi būti sudarytas taip, kad būtų nuosekliai pateikta informacija apie finansinių ataskaitų straipsnius, t. y. prie kiekvieno reikšmingo ar privalomo nurodyti finansinės būklės, veiklos rezultatų, grynojo turto pokyčių, pinigų srautų ataskaitos straipsnio turi būti nuoroda į aiškinamojo rašto pastabos, susijusios su šiuo straipsniu, numerį.
7. Aiškinamajame rašte detalizuojamos veiklos rezultatų, finansinės būklės, grynojo turto pokyčių, pinigų srautų ataskaitose nurodytos sumos tiek, kiek reikalauja šis ir kiti VSAFAS ar kiek to reikia teisingai suprasti informacijai.
8. Aiškinamojo rašto struktūra yra pastovi ir privaloma, išskyrus tuos atvejus, kai privaloma ir reikšminga informacija yra teikiama pirmą kartą arba kai viešojo sektoriaus subjektas nusprendžia daugiau neteikti neprivalomos ir nereikšmingos informacijos. Norint veiksmingiau pateikti informaciją, iškilus būtinybei, tam tikrų finansinių ataskaitų straipsnių išdėstymo aiškinamajame rašte tvarka gali būti pakeista.
9. Aiškinamajame rašte teikiama informacija priklauso nuo to, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas. Finansinių ataskaitų grupavimas į lygius yra aptartas 1-ajame VSAFAS „Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimas“.
II. AIŠKINAMOJO RAŠTO BENDROJI DALIS
11. Aiškinamojo rašto bendrojoje dalyje nepriklausomai nuo to, kurio lygio finansinės ataskaitos rengiamos, turi būti teikiami bendrieji duomenys apie viešojo sektoriaus subjektą:
11.1. finansines ataskaitas rengiantį viešojo sektoriaus subjektą identifikuojantys (t. y. viešojo sektoriaus subjekto kodas, viešojo sektoriaus subjektų grupė, kuriai priklauso viešojo sektoriaus subjektas ir pan.) ir jo veiklą (funkcijas) trumpai apibūdinantys duomenys;
11.2. informacija pagal 1 priede nurodytą formą apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus;
11.3. filialų ar panašių struktūrinių vienetų (jei viešojo sektoriaus subjektas jų turi) buveinių adresai ir pagrindinė veikla, jei ji skiriasi nuo pagrindinės viešojo sektoriaus subjekto veiklos;
11.4. nuoroda, kad viešojo sektoriaus subjektas neturi kontroliuojamų ir (arba) asocijuotųjų subjektų (jei viešojo sektoriaus subjektas jų neturi);
11.6. informacija apie svarbias sąlygas, kuriomis veikia viešojo sektoriaus subjektas ir kurios gali paveikti tolesnę viešojo sektoriaus subjekto veiklą;
Pavyzdys. Reikia nurodyti, kad dėl pastaraisiais metais mažėjančio gimstamumo regione reikšmingai sumažėjo vaikų skaičius vaikų darželiuose, dėl to sumažėjo vaikų darželių pajamos.
III. APSKAITOS POLITIKA
12. Informacija apie apskaitos politiką aiškinamajame rašte turi būti teikiama nepriklausomai nuo to, kurio lygio finansinių ataskaitų rinkinys yra rengiamas.
13. Aiškinamojo rašto apskaitos politikos dalyje turi būti nurodoma:
13.1. ar viešojo sektoriaus subjekto parengtos finansinės ataskaitos atitinka VSAFAS. Jei finansinės ataskaitos neatitinka VSAFAS, tuomet aiškinamajame rašte turi būti nurodyti tokie neatitikimai ir jų atsiradimo priežastys;
13.2. jei viešojo sektoriaus subjektas taikė kurio nors VSAFAS pereinamąsias nuostatas, taikytos pereinamosios nuostatos ir jų poveikis konkretiems finansinių ataskaitų straipsniams;
13.3. kiekvienam finansinių ataskaitų straipsniui taikytas konkretus apskaitos principas, privalomas nurodyti pagal šio standarto 15 punkte nustatytus reikalavimus;
14. Viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti, kokiais teisės aktais vadovaujasi tvarkydamas buhalterinę apskaitą ir rengdamas finansines ataskaitas ir kokią apskaitos politiką taikė, pagal šio standarto 15 punkte nurodytus privalomus reikalavimus. Jei viešojo sektoriaus subjektas, rengdamas finansines ataskaitas, netaikė tam tikro apskaitos principo, nes nebuvo ūkinių operacijų ar ūkinių įvykių, kuriems tas apskaitos principas būtų taikytinas, tuomet šio standarto 15 punkte nurodytos atitinkamos informacijos pateikti aiškinamajame rašte nereikia.
15. Minimalūs apskaitos politikos reikalavimai, kuriuos viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti aiškinamajame rašte, yra šie (tačiau jais neturi būti apsiribojama, jei yra kitos papildomos informacijos, turinčios įtakos visapusiam ir išsamiam apskaitos politikos supratimui):
15.2. jei per ataskaitinius finansinius metus buvo pakeista apskaitos politika, turi būti teikiama informacija, kurios reikalauja 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“. Taip pat, jei per ataskaitinius metus pakeitus apskaitos politiką finansinėse ataskaitose pateikta informacija tampa nepalyginama, viešojo sektoriaus subjektas turi šį faktą nurodyti;
15.3. informacija apie per ataskaitinius finansinius metus atliktą apskaitinių įverčių keitimą ir klaidų taisymą, kaip nustato 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“;
15.4. ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto pripažinimo ir nusidėvėjimo ar amortizacijos apskaitos principai, įvertinimo metodai;
15.5. tyrimo ir plėtros išlaidų (kas sudaro tyrimo ir plėtros išlaidas, paaiškinta 13-ajame VSAFAS „Nematerialusis turtas“) apskaitos principai;
15.11. pinigų ir pinigų ekvivalentų apibūdinimas (paaiškinama, kas priskiriama pinigams ir pinigų ekvivalentams);
15.12. iš valstybės, savivaldybės ir kitų šaltinių nemokamai gauto turto (ne tik ilgalaikio materialiojo turto) apskaitos principai;
15.15. apskaitos politika dėl segmentų informacijos klasifikavimo, kaip nustatyta 25-ajame VSAFAS „Segmentai“ dėl informacijos apie segmentus pateikimo;
16. Apskaitos principas gali būti svarbus, net jeigu jį taikant ataskaitiniu ir praėjusiais ataskaitiniais laikotarpiais apskaitoje registruotos sumos yra nereikšmingos. Taip pat viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti apskaitos principus, kurių nereglamentuoja VSAFAS, bet kurie buvo pasirinkti ir taikyti viešojo sektoriaus subjekto buhalterinėje apskaitoje, kaip tai nustatyta Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo 21 straipsnio 6 dalyje.
IV. AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOS
17. Aiškinamojo rašto pastabas sudaro lentelės ir (arba) tekstinė informacija, kuriomis paaiškinami reikšmingi finansinių ataskaitų straipsniai.
18. Viešojo sektoriaus subjektas, sudarydamas aiškinamąjį raštą, turi pateikti visas pastabas, kurios yra privalomos pagal šio ir kitų VSAFAS reikalavimus. Aiškinamojo rašto pastabų galima neteikti, jeigu ataskaitinio ir praėjusio ataskaitinio laikotarpio finansinėse ataskaitose atitinkamos informacijos nėra, t. y. finansinių ataskaitų straipsnių sumos lygios nuliui. Jei ataskaitinio laikotarpio finansinių ataskaitų straipsnių sumos, palyginti su praėjusiu ataskaitiniu laikotarpiu, reikšmingai pasikeitė, turėtų būti nurodomos tokių pasikeitimų priežastys.
19. Visos aiškinamojo rašto pastabos turi būti numeruojamos eilės tvarka. Aiškinamojo rašto pastabos numeris turi būti nurodomas prie finansinių ataskaitų straipsnio, kurį ji paaiškina.
V. INFORMACIJOS PATEIKIMAS ŽEMESNIOJO LYGIO AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOSE
21. Ilgalaikio nematerialiojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 13-asis VSAFAS „Nematerialusis turtas“.
22. Ilgalaikio materialiojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 12-asis VSAFAS „Ilgalaikis materialusis turtas“.
23. Finansinio turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato:
23.1. investicijų į viešojo sektoriaus subjekto kontroliuojamus subjektus ir asocijuotuosius subjektus – atitinkamai 15-asis VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“ ir 14-asis VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“;
23.2. investicijų į skolos vertybinius popierius, paskolų viešojo sektoriaus kontroliuojamiems ir asocijuotiesiems subjektams, po vienerių metų gautinų sumų, kito finansinio turto ir išankstinių apmokėjimų – 17-asis VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“;
24. Siekiant pateikti pagrįstą ir teisingą informaciją apie patikėjimo teise valdomą valstybės turtą bei valstybės ir savivaldybės įmonių, kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, turtą ir prisiimtus įsipareigojimus, aiškinamajame rašte turi būti teikiama jungtinė finansinės būklės ataskaitos informacija, kuri apimtų (susumuotų) minėtų subjektų duomenis. Ši informacija turi būti teikiama aiškinamajame rašte pagal 3 priede nustatytą formą. Aiškinamajame rašte turi būti pateikiamos trys atskiros tokios pačios formos finansinės būklės ataskaitos (balansai), kurių viena skirta valstybės ir savivaldybių įmonėms, kita – kontroliuojamoms akcinėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, o trečia – kontroliuojamoms viešosioms įstaigoms, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai. Šių subjektų jungtinės veiklos rezultatų ataskaitos (pelno (nuostolių) ataskaitos) aiškinamajame rašte pateikti nebūtina.
25. Biologinio turto ir mineralinių išteklių informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 16-asis VSAFAS „Biologinis turtas ir mineraliniai ištekliai“.
26. Atsargų informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 8-asis VSAFAS „Atsargos“.
27. Viešojo sektoriaus subjektas aiškinamajame rašte turi pateikti informaciją apie išankstinių apmokėjimų pasiskirstymą pagal 4 priede nustatytą formą.
28. Viešojo sektoriaus subjektas aiškinamajame rašte turi pateikti informaciją apie per vienerius metus gautinas sumas (pagal gautinų sumų grupes) pagal 5 priede nustatytą formą.
29. Trumpalaikių investicijų informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimai yra nustatyti 17-ajame VSAFAS „Finansinis turtas ir finansiniai įsipareigojimai“.
30. Informacija apie pinigų ir pinigų ekvivalentų likutį ataskaitinio laikotarpio pabaigoje aiškinamajame rašte turi būti pateikiama pagal 6 priede nustatytą formą.
31. Finansavimo sumų informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 20-asis VSAFAS „Finansavimo sumos“.
32. Atidėjinių, neapibrėžtųjų įsipareigojimų, neapibrėžtojo turto ir poataskaitinių įvykių informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus reglamentuoja 18-asis VSAFAS „Atidėjiniai, neapibrėžtieji įsipareigojimai, neapibrėžtasis turtas ir poataskaitiniai įvykiai“.
33. Nuomos, finansinės nuomos (lizingo) ir panaudos informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus detaliau reglamentuoja 19-asis VSAFAS „Nuoma, finansinė nuoma (lizingas) ir kitos turto perdavimo sutartys“.
34. Grynojo turto informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 4-asis VSAFAS „Grynojo turto pokyčių ataskaita“.
35. Mokesčių ir socialinių įmokų pajamų informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus nustato 9-asis VSAFAS „Mokesčių ir socialinių įmokų pajamos“.
36. Finansavimo pajamų informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus reglamentuoja 20-asis VSAFAS „Finansavimo sumos“, kitų pagrindinės veiklos pajamų ir rinkliavų pajamų informacijos pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus – 10-asis VSAFAS „Kitos pajamos“.
37. Pagrindinės veiklos sąnaudų pateikimo aiškinamajame rašte pagal segmentus reikalavimus nustato 25-asis VSAFAS „Segmentai“.
39. Informacija apie finansinės ir investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas aiškinamajame rašte turi būti teikiama pagal 7 priede nustatytą formą.
40. Investicijų nuosavybės metodu apskaitos ir informacijos apie nuosavybės metodo taikymą pateikimo aiškinamajame rašte reikalavimus detaliau reglamentuoja 14-asis VSAFAS „Jungimai ir investicijos į asocijuotuosius subjektus“ ir 15-asis VSAFAS „Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys ir investicijos į kontroliuojamus subjektus“.
41. Aiškinamajame rašte turi būti teikiama informacija apie įsipareigojimų dalį pagal jų tipą, sektorius ir kreditorius. Teikiama informacija apie tuos įsipareigojimus, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime:
41.1. informacija apie įsipareigojimų dalį pagal jų tipą turi būti teikiama pagal 10 priede nustatytą formą;
41.2. informacija apie įsipareigojimų dalį pagal sektorius turi būti teikiama pagal 11 priede nustatytą formą;
42. Aiškinamajame rašte turi būti teikiama informacija apie įsipareigojimų dalies (kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime) įvykdymo terminus ir palūkanų normas pagal 13 priede nustatytą formą.
43. Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje viešojo sektoriaus apskaitos subjektas aiškinamajame rašte turi nurodyti negrąžintų skolinių įsipareigojimų (vidaus ir užsienio) palūkanų svertinius vidurkius pagal skolinių įsipareigojimų terminą pagal 14 priede nustatytą formą.
VI. INFORMACIJOS PATEIKIMAS AUKŠTESNIOJO LYGIO AIŠKINAMOJO RAŠTO PASTABOSE
45. Aukštesniojo lygio aiškinamojo rašto pastaboms taikomi žemesniojo lygio aiškinamajam raštui nustatyti informacijos pateikimo reikalavimai, nurodyti šio standarto 21–27, 29, 31–44 punktuose.
46. Siekiant pateikti išsamią ir teisingą informaciją apie viešojo sektoriaus valdomą turtą ir prisiimtus įsipareigojimus, aiškinamajame rašte turi būti teikiama jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas), kuri apimtų valstybės, savivaldybių, taip pat valstybės ir savivaldybių įmones, kontroliuojamas akcines ir uždarąsias akcines bendroves ir kontroliuojamas viešąsias įstaigas, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai:
46.1. rengiant savivaldybės ar valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi būti teikiama visų savivaldybės ar valstybės įmonių, kontroliuojamų (tiesiogiai ir netiesiogiai) akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas) pagal 3 priede pateiktą formą (teikiamos trys atskiros jungtinės finansinės būklės ataskaitos (balanso) formos, kaip nustatyta šio standarto 24 punkte);
46.2. rengiant nacionalinį finansinių ataskaitų rinkinį, aiškinamajame rašte turi būti teikiama visų savivaldybių ir valstybės įmonių, kontroliuojamų (tiesiogiai ir netiesiogiai) akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių ir kontroliuojamų viešųjų įstaigų, kurios nėra viešojo sektoriaus subjektai, jungtinė finansinės būklės ataskaita (balansas) pagal 3 priede pateiktą formą (teikiamos trys atskiros jungtinės finansinės būklės ataskaitos (balanso) formos, kaip nustatyta šio standarto 24 punkte).
47. Pateikti jungtinę šio standarto 46 punkte nurodytų subjektų veiklos rezultatų ataskaitą aiškinamajame rašte yra neprivaloma.
48. Informacija apie išankstinius apmokėjimus aiškinamojo rašto pastabose turi būti teikiama pagal 4 priede pateiktą formą tik tuomet, kai šiame straipsnyje nurodytos sumos yra reikšmingos.
49. Informacija apie per vienerius metus gautinas sumas aiškinamajame rašte turi būti teikiama pagal 8 priede nustatytą formą.
50. Informacija apie pinigų ir pinigų ekvivalentų likutį ataskaitinio laikotarpio pabaigoje aiškinamajame rašte turi būti teikiama pagal 9 priede nustatytą formą.
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
1 priedas
(Informacijos apie kontroliuojamus, asocijuotuosius ir kitus subjektus pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE KONTROLIUOJAMUOSIUS, ASOCIJUOTUOSIUS IR KITUS SUBJEKTUS *
Subjektai |
Eil. Nr. |
Buveinės adresas |
Valdomų akcijų dalis |
Investicijos dydis |
Grynasis ataskaitinio laikotarpio rezultatas |
Nuosavas kapitalas/ grynasis turtas |
Pagrindinė veikla |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Kontroliuojamos biudžetinės įstaigos |
1 |
|
X |
X |
|
|
|
Kontroliuojamos sveikatos priežiūros viešosios įstaigos |
2 |
|
X |
|
|
|
|
Kontroliuojamos viešosios įstaigos (išskyrus kontroliuojamas sveikatos priežiūros viešąsias įstaigas) |
3 |
|
X |
|
|
|
|
Valstybės ir savivaldybių įmonės** |
4 |
|
X |
X |
|
|
|
Kontroliuojamos akcinės ir uždarosios akcinės bendrovės |
5 |
|
|
|
|
|
|
Asocijuotieji subjektai |
6 |
|
|
|
|
|
|
Administruojami išteklių fondai |
8 |
X |
X |
X |
|
|
|
* – pažymėti ataskaitos laukai nepildomi;
** – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
2 priedas
(Informacijos apie ilgalaikius terminuotuosius indėlius pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE ILGALAIKIUS TERMINUOTUOSIUS INDĖLIUS
Finansų įstaiga, kurioje laikomas indėlis |
Suma užsienio valiuta |
Suma nacionaline valiuta |
Indėlio terminas |
Palūkanų norma |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
3 priedas
(Informacijos apie valstybės ar savivaldybės įmonių, kontroliuojamų akcinių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kontroliuojamų viešųjų įstaigų finansinės būklės ataskaitos (balanso) duomenis pateikimo žemesniojo ir aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS ĮMONIŲ*, KONTROLIUOJAMŲ AKCINIŲ IR UŽDARŲJŲ AKCINIŲ BENDROVIŲ, KONTROLIUOJAMŲ VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ JUNGTINĖ FINANSINĖS BŪKLĖS ATASKAITA (BALANSAS)
|
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
A. |
Ilgalaikis turtas |
|
|
I. |
Nematerialusis turtas |
|
|
II. |
Materialusis turtas |
|
|
iii. |
Finansinis ir kitas turtas |
|
|
G. |
Biologinis turtas |
|
|
F. |
Iš viešojo sektoriaus subjektų gautinos sumos ir kitas trumpalaikis turtas |
|
|
B. |
Trumpalaikis turtas |
|
|
I. |
Atsargos, išankstiniai apmokėjimai ir nebaigtos vykdyti sutartys |
|
|
II. |
Per vienerius metus gautinos sumos |
|
|
III. |
Kitas trumpalaikis turtas |
|
|
IV. |
Pinigai ir pinigų ekvivalentai |
|
|
|
Iš viso turto: |
|
|
C. |
Nuosavas kapitalas |
|
|
I. |
Įstatinis kapitalas arba įmonės savininko kapitalas |
|
|
II. |
Turtą, kuris pagal įstatymus gali būti tik valstybės nuosavybė, atitinkantis kapitalas |
|
|
III. |
Perkainojimo rezervas (rezultatai) |
|
|
IV. |
Rezervai |
|
|
V. |
Nepaskirstytas pelnas (nuostoliai) |
|
|
D. |
Dotacijos ir subsidijos |
|
|
H. |
Įsipareigojimai viešojo sektoriaus subjektams |
|
|
E. |
Kiti įsipareigojimai |
|
|
I. |
Po vienerių metų mokėtinos sumos ir ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
|
II. |
Per vienerius metus mokėtinos sumos ir trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
F. |
Iš viso nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų |
|
|
* – teikiama informacija apie tas valstybės ar savivaldybės įmones, kuriose viešojo sektoriaus subjektas įgyvendina įmonės savininko teises ir pareigas.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
4 priedas
(Informacijos apie išankstinius apmokėjimus pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE IŠANKSTINIUS APMOKĖJIMUS
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Išankstiniai apmokėjimai |
|
|
1.1. |
Išankstiniai apmokėjimai tiekėjams |
|
|
1.2. |
Avansiniai mokesčių mokėjimai |
|
|
1.3. |
Išankstiniai apmokėjimai Europos Sąjungai |
|
|
1.4. |
Išankstiniai apmokėjimai darbuotojams |
|
|
1.5. |
Kiti išankstiniai apmokėjimai |
|
|
1.6. |
Ateinančių laikotarpių sąnaudos |
|
|
2. |
Išankstinių apmokėjimų nuvertėjimas (2.4 eilutė) |
|
|
2.1. |
Išankstinių apmokėjimų nuvertėjimo suma laikotarpio pradžioje |
|
|
2.2. |
Išankstinių apmokėjimų nuvertėjimo per ataskaitinį laikotarpį suma |
|
|
2.3. |
Išankstinių apmokėjimų nuvertėjimo sumos atkūrimas |
|
|
2.4. |
Išankstinių apmokėjimų nuvertėjimo suma laikotarpio pabaigoje (2.1+2.2-2.3) |
|
|
3. |
Išankstiniai apmokėjimai grynąja verte (1-2) |
|
|
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
5 priedas
(Informacijos apie per vienerius metus gautinas sumas pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE PER VIENERIUS METUS GAUTINAS SUMAS
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
Gautinos sumos iš kontroliuojamųjų subjektų |
|
|
Gautinos sumos iš asocijuotųjų subjektų |
|
|
Gautinos sumos iš mokesčių ir rinkliavų |
|
|
Gautinos sumos iš socialinių įmokų |
|
|
Gautinos finansavimo sumos |
|
|
Gautinos sumos už turto nuomą |
|
|
Gautinos sumos už parduotas atsargas, turtą, paslaugas |
|
|
Gautinos baudos, konfiskacijos ir kt. netesybos |
|
|
Kitos gautinos sumos* |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo suma |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo suma laikotarpio pradžioje |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo per ataskaitinį laikotarpį suma |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo sumos atkūrimas |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo suma laikotarpio pabaigoje |
|
|
Gautinos sumos grynąja verte |
|
|
* – straipsnyje „Kitos gautinos sumos“ teikiama informacija apie visas likusias per vienerius metus gautinas sumas, kurios nepatenka į pirmiau išvardytas grupes.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
6 priedas
(Informacijos apie pinigų ir pinigų ekvivalentų likutį pateikimo žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE PINIGŲ IR PINIGŲ EKVIVALENTŲ LIKUTĮ
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Pinigai iš valstybės biudžeto |
|
|
1.1. |
Pinigai bankų sąskaitose |
|
|
1.2. |
Pinigai kasoje |
|
|
1.3. |
Pinigai kelyje |
|
|
1.4. |
Įšaldytos lėšos |
|
|
2. |
Pinigai iš savivaldybės biudžeto |
|
|
2.1. |
Pinigai bankų sąskaitose |
|
|
2.2. |
Pinigai kasoje |
|
|
2.3. |
Pinigai kelyje |
|
|
2.4. |
Įšaldytos lėšos |
|
|
3. |
Kiti pinigai ir pinigų ekvivalentai |
|
|
3.1. |
Pinigai bankų sąskaitose |
|
|
3.2. |
Pinigai kasoje |
|
|
3.3. |
Pinigai kelyje |
|
|
3.4. |
Įšaldytos lėšos |
|
|
3.5. |
Indėliai, kurių terminas neviršija trijų mėnesių |
|
|
3.6. |
Kiti pinigų ekvivalentai |
|
|
4. |
Iš viso pinigų ir pinigų ekvivalentų |
|
|
5. |
Iš jų išteklių fondų lėšos |
|
|
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
7 priedas
(Informacijos apie finansinės ir investicinės veiklos pajamas ir sąnaudas pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
FINANSINĖS IR INVESTICINĖS VEIKLOS PAJAMOS IR SĄNAUDOS
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Ataskaitinis laikotarpis |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
1 |
2 |
3 |
4 |
1. |
Finansinės ir investicinės veiklos pajamos |
|
|
1.1. |
Pelnas dėl valiutos kurso pasikeitimo |
|
|
1.2. |
Gauti delspinigiai ir baudos |
|
|
1.3. |
Palūkanų pajamos |
|
|
1.4. |
Dividendai |
|
|
1.5. |
Kitos finansinės ir investicinės veiklos pajamos |
|
|
2. |
Finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos |
|
|
2.1. |
Nuostolis dėl valiutos kurso pasikeitimo |
|
|
2.2. |
Sumokėti delspinigiai ir baudos |
|
|
2.3. |
Palūkanų sąnaudos |
|
|
2.4. |
Kitos finansinės ir investicinės veiklos sąnaudos |
|
|
3. |
Finansinės ir investicinės veiklos rezultatas (1 – 2) |
|
|
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
8 priedas
(Informacijos apie per vienerius metus gautinas sumas pateikimo aukštesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE PER VIENERIUS METUS GAUTINAS SUMAS
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
Per vienerius metus gautinos sumos |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo suma |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo suma laikotarpio pradžioje |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo per ataskaitinį laikotarpį suma |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo sumos atkūrimas |
|
|
Gautinų sumų nuvertėjimo suma laikotarpio pabaigoje |
|
|
Per vienerius metus gautinos sumos grynąja verte |
|
|
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
9 priedas
(Informacijos apie pinigų ir pinigų ekvivalentų likutį pateikimo aukštesniojo lygio aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE PINIGŲ IR PINIGŲ EKVIVALENTŲ LIKUTĮ
Straipsnio pavadinimas |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
Pinigai iš valstybės ir (arba) savivaldybės biudžeto |
|
|
Kiti pinigai ir pinigų ekvivalentai* |
|
|
Iš viso pinigų: |
|
|
* – šią eilutę pagal poreikį galima smulkinti pagal lėšų gavimo šaltinį.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
10 priedas
(Informacijos apie įsipareigojimų dalį pagal jų tipą pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE ĮSIPAREIGOJIMŲ DALĮ* PAGAL JŲ TIPĄ
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Ataskaitinio laikotarpio pradžioje |
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Įsipareigojimų dalies pokytis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Vidaus skola |
|
|
|
1.1. |
Ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
1.1.1. |
Indėliai |
|
|
|
1.1.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
1.1.3. |
Paskolos |
|
|
|
1.2. |
Trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
1.2.1. |
Indėliai |
|
|
|
1.2.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
1.2.3. |
Paskolos |
|
|
|
2. |
Užsienio skola |
|
|
|
2.1. |
Ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
2.1.1. |
Indėliai |
|
|
|
2.1.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
2.1.3. |
Paskolos |
|
|
|
2.2. |
Trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
2.2.1. |
Indėliai |
|
|
|
2.2.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
2.2.3. |
Paskolos |
|
|
|
* – priskiriami įsipareigojimai, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
11 priedas
(Informacijos apie įsipareigojimų dalį pagal sektorius pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE ĮSIPAREIGOJIMŲ DALĮ* PAGAL SEKTORIUS
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Centrinės valdžios sektorius |
Valstybės socialinės apsaugos fondų sektorius |
Vietos valdžios sektorius |
Tarpusavio sandorių suma |
Iš viso valdžios sektoriaus įsipareigojimų dalis |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1. |
Vidaus skola |
|
|
|
|
|
1.1. |
Ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Indėliai |
|
|
|
|
|
1.1.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
|
|
1.1.3. |
Paskolos |
|
|
|
|
|
1.2. |
Trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
|
|
1.2.1. |
Indėliai |
|
|
|
|
|
1.2.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
|
|
1.2.3. |
Paskolos |
|
|
|
|
|
2. |
Užsienio skola |
|
|
|
|
|
2.1. |
Ilgalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
|
|
2.1.1. |
Indėliai |
|
|
|
|
|
2.1.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
|
|
2.1.3. |
Paskolos |
|
|
|
|
|
2.2. |
Trumpalaikiai įsipareigojimai |
|
|
|
|
|
2.2.1. |
Indėliai |
|
|
|
|
|
2.2.2. |
Vertybiniai popieriai |
|
|
|
|
|
2.2.3. |
Paskolos |
|
|
|
|
|
* – priskiriami įsipareigojimai, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
12 priedas
(Informacijos apie įsipareigojimų dalį pagal kreditorius pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE ĮSIPAREIGOJIMŲ DALĮ* PAGAL KREDITORIUS
Eil. Nr. |
Straipsnio pavadinimas |
Ataskaitinio laikotarpio pradžioje |
Ataskaitinio laikotarpio pabaigoje |
Įsipareigojimų dalies pokytis |
1. |
Vidaus įsipareigojimų dalis |
|
|
|
1.1. |
Nefinansiniam sektoriui** |
|
|
|
1.2. |
Finansiniam sektoriui** |
|
|
|
1.3. |
Kitiems kreditoriams |
|
|
|
2. |
Užsienio įsipareigojimų dalis |
|
|
|
2.1. |
Tarptautinėms plėtros organizacijoms |
|
|
|
2.2. |
Užsienio šalių valdymo organams (dvišalės sutartys) |
|
|
|
2.3. |
Kitiems kreditoriams |
|
|
|
* – priskiriami įsipareigojimai, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime;
** – sektoriams priskiriama pagal Europos sąskaitų sistemą ESS 95.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
13 priedas
(Informacijos apie vidaus ir užsienio paskolų grąžinimo terminus ir palūkanų normas pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE ĮSIPAREIGOJIMŲ DALIES* ĮVYKDYMO TERMINUS IR PALŪKANŲ NORMAS
Eil. Nr. |
Paskolos grąžinimo terminas |
Beprocentės paskolos |
Paskolos su fiksuota palūkanų norma |
Paskolos su kintama palūkanų norma |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Per vienerius metus |
|
|
|
2. |
Nuo vienerių iki penkerių metų |
|
|
|
3. |
Po penkerių metų |
|
|
|
4. |
Iš viso ilgalaikių paskolų (2+3) |
|
|
|
* – priskiriami įsipareigojimai, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
14 priedas
(Informacijos apie negrąžintų vidaus ir užsienio skolinių įsipareigojimų palūkanų svertinius vidurkius pagal skolinių įsipareigojimų terminą pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
NEGRĄŽINTŲ VIDAUS IR UŽSIENIO SKOLINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ PALŪKANŲ SVERTINIAI VIDURKIAI PAGAL SKOLINIŲ ĮSIPAREIGOJIMŲ TERMINĄ*
Palūkanų svertinis vidurkis |
Ataskaitinis laikotarpis |
Praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
1 |
2 |
3 |
Trumpalaikių skolinių įsipareigojimų palūkanų svertinis vidurkis |
|
|
Ilgalaikių skolinių įsipareigojimų palūkanų svertinis vidurkis |
|
|
* – priskiriami įsipareigojimai, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime.
_________________
6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“
15 priedas
(Informacijos apie įsipareigojimų dalį nacionaline ir užsienio valiutomis pateikimo aukštesniojo ir žemesniojo lygio finansinių ataskaitų aiškinamajame rašte forma)
INFORMACIJA APIE ĮSIPAREIGOJIMŲ DALĮ* NACIONALINE IR UŽSIENIO VALIUTOMIS
Įsipareigojimų dalis valiuta |
Paskutinė ataskaitinio laikotarpio diena |
Paskutinė praėjusio ataskaitinio laikotarpio diena |
1 |
2 |
3 |
Nacionaline |
|
|
Eurais |
|
|
JAV doleriais |
|
|
Kitomis |
|
|
Iš viso |
|
|
* – priskiriami įsipareigojimai, kaip nustatyta valstybės skolos apibrėžime.
_________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-444, 2008-12-18, Žin., 2008, Nr. 147-5920 (2008-12-23), i. k. 1082050ISAK001K-444
Dėl kai kurių finansų ministro įsakymų, kuriais patvirtinti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartai, pakeitimo