Suvestinė redakcija nuo 2011-04-17 iki 2011-10-20
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2003, Nr. 85-3890, i. k. 103301MISAK00000437
Nauja redakcija nuo 2011-04-17:
Nr. D1-303, 2011-04-12, Žin. 2011, Nr. 46-2206 (2011-04-16), i. k. 111301MISAK00D1-303
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2003 m. rugpjūčio 29 d. Nr. 437
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 13-474; 2003, Nr. 61-2761; 2009, Nr. 61-2404; 2010, Nr. 145-7426) 10 straipsnio 1 dalies 1 punktu,
tvirtinu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2003 m. rugpjūčio 29 d.
įsakymu Nr. 437
(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2011 m. balandžio 12 d.
įsakymo Nr. D1-303 redakcija)
LIETUVOS APLINKOS APSAUGOS INVESTICIJŲ FONDO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ INVESTICINIŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos lėšomis finansuojamų investicinių projektų įgyvendinimo ir priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja aplinkos apsaugos investicinių projektų, finansuojamų pagal Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programą, atranką, finansavimo sąlygas, įgyvendinimo priežiūrą ir nustato pareiškėjų ir Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo (toliau – LAAIF) teises ir pareigas.
2. Tvarkos aprašas taikomas subsidijų forma finansuojamiems aplinkos apsaugos investiciniams projektams, kuriuos įgyvendinus sumažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas įgyvendinto projekto tęstinis aplinkos apsaugos efektas (toliau – Projektas).
3. Subsidija teikiama atsižvelgiant į valstybės pagalbos teikimo reikalavimus, nustatytus 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5).
4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
4.1. finansavimo ir priežiūros sutartis – LAAIF nustatytos formos sutartis, kurią LAAIF sudaro su pareiškėju, dėl subsidijos suteikimo pareiškėjo Projektui įgyvendinti;
4.2. finansavimo kryptys – kasmet Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu tvirtinamas dokumentas, kuriame nurodomos LAAIF finansuojamų Projektų rūšys ir kiekvienos rūšies Projektams skiriama subsidijos suma, paraiškų pateikimo ir atrankos būdai (konkursinis arba tęstinis);
4.3. galutinio įgyvendinimo ataskaita – LAAIF nustatytos formos dokumentas apie įgyvendinto Projekto pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Ataskaitoje pateikiami įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, pirmųjų 12 mėnesių eksploatacijos rezultatai ir pridedami juos pagrindžiantys dokumentai;
4.4. nepriklausomas ekspertas – LAAIF nustatyta tvarka parenkamas specialistas, turintis patirties aplinkos apsaugos Projektų vertinime ir jų įgyvendinimo priežiūroje, turintis jo kvalifikaciją patvirtinantį atestatą arba mokslinį laipsnį;
4.5. paraiška projektui (toliau – Paraiška) – LAAIF nustatytos formos dokumentas, kurį užpildo pareiškėjas pateikdamas išsamius duomenis apie projektą, kurio įgyvendinimui prašo finansavimo pagal šį Tvarkos aprašą;
4.6. Projekto informacinė forma – LAAIF nustatytos formos dokumentas, kuriame pareiškėjas LAAIF pristato Projekto idėją ir pateikia bendrą informaciją apie ketinamą įgyvendinti Projektą;
4.7. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytas ne ilgesnis kaip 36 mėnesių laikotarpis, per kurį vykdomos Projekto veiklos rūšys, susijusios su Projekto įgyvendinimu (prekių, paslaugų įsigijimas, darbų atlikimas, įrenginių montavimas, derinimas, paleidimas, eksploatacija iki Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo). Projekto įgyvendinimo pradžia laikoma Paraiškos pateikimo data. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pabaiga laikoma Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos patvirtinimo LAAIF data;
4.8. subsidija – Projektui įgyvendinti skirta tikslinė negrąžintina, išskyrus šiame Tvarkos apraše nurodytus atvejus, išmoka pareiškėjui;
4.9. techninio įgyvendinimo ataskaita – LAAIF nustatytos formos dokumentas, kuriame pateikta informacija apie Projekto įgyvendinimo eigą, įrenginių, kurių įsigijimui skirta subsidija, eksploatacijos pagal paskirtį pradžią ir patirtas Projekto išlaidas.
Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme (Žin., 1992, Nr. 5-75) ir Lietuvos Respublikos finansų įstaigų įstatyme (Žin., 2002, Nr. 91-3891) vartojamas sąvokas.
II. PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS
Subsidijų teikimo pagrindai ir sąlygos
5. Subsidijos teikiamos Lietuvos Respublikoje veikiantiems juridiniams asmenims arba Lietuvos Respublikoje įregistruotiems kitose Europos ekonominės erdvės valstybėse įsisteigusių įmonių filialams, įgyvendinantiems Projektus Lietuvos Respublikos teritorijoje, pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtintas finansavimo kryptis, kurios skelbiamos LAAIF interneto svetainėje www.laaif.lt.
6. Sunkumus patirianti įmonė, kaip tai apibrėžia Komisijos komunikatas – Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2), negali būti pareiškėju subsidijai gauti šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.
7. Maksimali subsidijos suma vienam pareiškėjui yra 690 000 litų, tačiau subsidijos dydis Projektui negali viršyti 80 (aštuoniasdešimt) procentų visų tinkamų finansuoti išlaidų. Finansavimo kryptyse gali būti nustatytas mažesnis skiriamos subsidijos dydis.
9. Subsidijos teikiamos laikantis šių sąlygų:
9.1. 60 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Pirmoji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius ir pateikė LAAIF mokėjimo prašymą. Pirmoji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei LAAIF direktorius patvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą;
9.2. 40 procentų paskirtos subsidijos (toliau – Antroji subsidijos dalis) sumokama, kai pareiškėjas pateikė LAAIF pirmųjų vienerių metų įrenginių, kurių įsigijimui skirta parama, eksploatacijos rezultatus apie faktiškai pasiektą aplinkos apsaugos efektą. Antroji subsidijos dalis negali būti išmokėta anksčiau nei LAAIF direktorius patvirtina Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą.
10. Pirmoji subsidijos dalis sumokama, jeigu yra tenkinami šie reikalavimai:
10.1. teisės aktų nustatyta tvarka užbaigta statinio, kurio nauja statyba ar rekonstrukcija yra finansuojamo Projekto dalis, statyba;
10.5. pareiškėjas paskelbė straipsnį spaudoje apie įgyvendintą Projektą, kuriame informuojama, kad subsidiją Projektui suteikė LAAIF;
11. Antroji subsidijos dalis sumokama, jeigu paraiškoje numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi ne mažiau kaip 95 proc. Kai Projekte numatyti aplinkosaugos rodikliai įvykdomi mažiau kaip 95 proc., bet ne mažiau kaip 50 proc., Antroji subsidijos dalis mažinama, subsidiją perskaičiuojant pagal LAAIF direktoriaus patvirtintą Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodiką. Jeigu aplinkosaugos rodikliai vykdomi mažiau kaip 50 proc. arba finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytu terminu nepateikiama galutinio įgyvendinimo ataskaita, laikoma, kad aplinkos apsaugos efektas nepasiektas ir Antroji subsidijos dalis nesumokama. Šiuo atveju taip pat turi būti grąžinta išmokėta Pirmoji subsidijos dalis. Aplinkosaugos rodiklių įvykdymas procentais apskaičiuojamas palyginant Paraiškoje numatytus aplinkosaugos rodiklius su faktiškai pasiektais metiniais aplinkosaugos rodikliais.
12. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas Projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami Paraiškos pateikimo metu. Aiškiai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:
12.1. kredito įstaigos paskola. Jei pareiškėjo planuojamas lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, tokiu atveju pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą. Po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per LAAIF nustatytą terminą iki Projekto finansavimo ir priežiūros sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola;
12.2. pareiškėjo piniginės lėšos. Su Paraiška pateikiamas sprendimas, patvirtintas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus, kuriuo nutarta Projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai).
13. Pareiškėjai darbų, paslaugų bei prekių pirkimus, susijusius su Projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102), kai pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintu Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo programos pareiškėjų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašu, kai pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.
Reikalavimai Projekto išlaidoms
14. Subsidija skiriama tik tinkamoms finansuoti Projekto išlaidoms kompensuoti. Tinkamos finansuoti Projekto išlaidos yra išlaidos, kurios patirtos ir apmokėtos Projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir skirtos Projektu įgyjamų įrenginių finansavimui, kuriuos įdiegus mažėja neigiamas ūkinės veiklos poveikis aplinkai ir užtikrinamas tęstinis aplinkos apsaugos efektas, išskyrus 15 punkte nurodytas išlaidas.
15. Netinkamomis finansuoti Projekto išlaidomis laikoma:
15.1. didesnės nei 30 proc. nustatytos subsidijos sumos išlaidos, patirtos Projekto įgyvendinimo laikotarpiu iki finansavimo ir priežiūros sutarties įsigaliojimo dienos;
15.3. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo, statybos, rekonstravimo, kapitalinio ir paprastojo remonto išlaidos;
15.5. transporto priemonių pirkimo, lizingo (finansinės nuomos), eksploatavimo ir su tuo susijusios išlaidos (išskyrus specialios paskirties transporto priemones, skirtas tiesioginei projekto veiklai vykdyti);
15.7. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis, kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);
15.12. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;
15.17. darbo santykiais su pareiškėju susijusių Projektą administruojančių ir vykdančių asmenų darbo užmokesčio, komandiruočių išlaidos;
15.18. sukurto turto draudimo išlaidos, pastato (statinio) inventorizacijos ir teisinės registracijos išlaidos ir pan.;
15.21. eksperimentinės įrangos, laboratorinės įrangos, išskyrus įrangos, skirtos paramos gavėjų, kaip ūkio subjektų aplinkos monitoringo vykdymui, įsigijimo išlaidos;
III. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS
Projekto informacinės formos ir Paraiškos priėmimas
16. Pareiškėjas, prieš pateikdamas Paraišką, raštu arba elektroninio ryšio priemonėmis turi pateikti LAAIF užpildytą Projekto informacinę formą.
17. LAAIF, gavęs užpildytą Projekto informacinę formą, ją užregistruoja ir priima sprendimą dėl Projekto atitikimo finansavimo kryptims ir esminėms finansavimo sąlygoms ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Projekto informacinės formos gavimo dienos raštu arba elektroninėmis ryšio priemonėmis informuoja pareiškėją apie galimybę teikti Paraišką arba raštu informuoja, kad Projektas neatitinka finansavimo krypčių ir (arba) esminių finansavimo sąlygų, nurodant to priežastis.
18. Informacija apie Paraiškų priėmimą skelbiama LAAIF interneto svetainėje www.laaif.lt ir respublikinėje spaudoje.
19. Paraiška turi būti teikiama tik pagal Paraiškos pateikimo momentu galiojančias finansavimo kryptis, paraiškų pateikimo ir atrankos būdus, pateikimo terminus ir esmines finansavimo sąlygas.
20. Užpildyta Projekto aplinkos apsaugos sritį (atmosferos, vandenų taršos mažinimo, atliekų tvarkymo, taršos prevencijos) atitinkanti Paraiška pateikiama LAAIF kartu su privalomai pateiktinais dokumentais. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo LAAIF tiesiogiai arba registruotu paštu turi pateikti:
21. Paraiška pateikta kitu nei 20 punkte nurodytu būdu nepriimama. Paraiškos originalų ir elektroninės versijos turinys turi būti identiški. Nustačius, kad originalo ir elektroninės versijos turinys nėra identiškas, vadovaujamasi originale pateikta informacija.
22. Gautą Paraišką LAAIF registruoja duomenų bazėje ir Projektų registracijos žurnale, kuriame, jei paraiška teikiama tiesiogiai, pasirašo ir pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo. Jei paraiška teikiama registruotu paštu, apie paraiškos užregistravimą LAAIF raštu praneša pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo paraiškos užregistravimo.
Paraiškų vertinimas
23. Paraiškų vertinimą sudaro:
24. Paraiškų vertinimas atliekamas vadovaujantis Tvarkos aprašu, galiojančiu Paraiškos registracijos LAAIF metu.
25. Atliekant Paraiškų vertinimą, turi būti laikomasi šių principų:
27. Nustatyta tvarka pateiktos Paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą Projektų registracijos žurnale. Vienos Paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 5 darbo dienas nuo Projekto registravimo dienos. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar Paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai. Jeigu atliekant administracinės atitikties vertinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) Paraiška užpildyta netinkamai, pareiškėjui LAAIF siunčia pranešimą, kuriame paprašoma pareiškėjo per LAAIF nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu LAAIF ir pareiškėjo bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą trūkstamų dokumentų ar informacijos nepateikia, laikoma kad Paraiška nepateikta.
28. Nustačius, kad Paraiška ir jos priedai neatitinka visų administracinės atitikties vertinimo reikalavimų, LAAIF priima sprendimą atmesti Paraišką ir per 10 dienų parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą, kuriame nurodo priežastį, dėl ko Paraiška atmesta.
29. Paraiška, atitinkanti administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiama aplinkosauginio – techninio vertinimo etapui.
30. Aplinkosauginio – techninio vertinimo metu atliekamas kokybinis Paraiškos ir kartu pateiktų dokumentų vertinimas, atliekama patikra Projekto įgyvendinimo vietoje ir palyginama, ar įmonės veikla, vietovės sąlygos ir aplinkos būklė, aprašyta dokumentuose, atitinka faktinę situaciją, vertinama, ar įdiegus numatytus įrenginius, Paraiškoje nurodytas aplinkos apsaugos efektas yra objektyviai nustatytas ir realiai pasiektinas.
31. Aplinkosauginį – techninį vertinimą atlieka LAAIF darbuotojas ir, esant reikalui, nepriklausomas ekspertas.
32. Atlikę aplinkosauginį – techninį vertinimą, LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis dalyvavo atliekant aplinkosauginį – techninį vertinimą) per 5 darbo dienas raštu suformuluoja savo išvadas ir, jeigu paraiškų pateikimas ir atranka vykdoma konkursiniu būdu, suteikia Projektui aplinkosauginio – techninio vertinimo balus. Aplinkosauginis – techninis vertinimas atliekamas, išvados formuluojamos ir vertinimo balai suteikiami vadovaujantis LAAIF direktoriaus patvirtinta Aplinkos apsaugos investicinių projektų aplinkosaugos rodiklių vertinimo metodika bei Darbo su aplinkos apsaugos investiciniais projektais tvarkos aprašu.
33. LAAIF darbuotojo užpildyta LAAIF direktoriaus patvirtinta Projekto apibendrinimo forma kartu su kita informacija apie Projektą, atsižvelgus į nustatytą paraiškų pateikimo ir atrankos būdą, teikiama:
Sprendimų dėl Projektų finansavimo priėmimas
35. Paraiškas teikiant bei atrenkant konkurso būdu, LAAIF įvertintus projektus atrenka ir pasiūlymus skirti (neskirti) finansavimą rengia Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu sudarytas Atrankos komitetas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtintu Atrankos komiteto darbo reglamentu ir atsižvelgdamas į finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių LAAIF darbuotojų ir nepriklausomų ekspertų (jei jie dalyvavo atliekant aplinkosauginį – techninį vertinimą) išvadas, LAAIF darbuotojų parengtus Projektų apibendrinimus, Paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančią informaciją, Projektui suteiktus aplinkosauginio – techninio vertinimo balus. LAAIF Atrankos komiteto atrinktus Projektus kartu su Atrankos komiteto pasiūlymais skirti (neskirti) finansavimą projektams, Paraiškas vertinusių LAAIF darbuotojų ir nepriklausomų ekspertų (jei jie dalyvavo atliekant aplinkosauginį – techninį vertinimą) išvadomis ir kita su atrinktais Projektais susijusia informacija per 5 darbo dienas nuo projektų atrinkimo teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui.
36. Paraiškas teikiant bei atrenkant tęstiniu būdu LAAIF parengia Projektų vertinimo išvadas, kartu su pasiūlymais skirti (neskirti) finansavimą, Paraiškas vertinusių LAAIF darbuotojų ir nepriklausomų ekspertų (jei jie dalyvavo atliekant aplinkosauginį – techninį vertinimą) išvadomis ir kita su Projektais susijusia informacija ir teikia Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui per 5 darbo dienas nuo pasiūlymų parengimo dienos.
37. Atsižvelgdamas į Atrankos komiteto ar LAAIF pasiūlymus skirti (neskirti) finansavimą, finansavimo kryptis, Paraiškas vertinusių LAAIF darbuotojų ir nepriklausomų ekspertų (jei jie dalyvavo atliekant aplinkosauginį – techninį vertinimą) išvadas bei kitą Projekto informaciją, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo dienos Lietuvos Respublikos aplinkos ministras priima sprendimą skirti (neskirti) finansavimą Projektui. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu. Sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro sprendimo skirti (neskirti) finansavimą projektą rengia LAAIF. Aplinkos ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti (neskirti) finansavimą priėmimo dienos apie šiuos sprendimus raštu informuoja pareiškėją ir LAAIF bei sprendimą skirti finansavimą paskelbia Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.
38. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, LAAIF ne vėliau kaip per 3 darbo dienas skiriamą subsidijos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos registravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1S-111 (Žin., 2005, Nr. 118-4301).
39. Informacija apie Projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti subsidiją, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo skirti finansavimą gavimo dienos, taip pat turi būti paskelbiama LAAIF interneto svetainėje www.laaif.lt. Šioje informacijoje turi būti nurodyti pareiškėjai, Projektų pavadinimai ir numatomų skirti subsidijų suma.
40. Lietuvos Respublikos aplinkos ministrui atmetus Projektą dėl informacijos trūkumo ar poreikio tikslinti Paraišką, LAAIF kreipiasi į pareiškėją prašydamas per LAAIF nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar patikslinti Paraišką ir, ją gavus, LAAIF pakartotinai pats vertina Projektą arba teikia Atrankos komitetui vertinti. Per LAAIF nustatytą terminą pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos ar nepatikslinus Paraiškos, Paraiška pakartotinai nevertinama.
IV. FINANSAVIMO IR PRIEŽIŪROS SUTARTIES SUDARYMAS, SUBSIDIJOS MOKĖJIMAS IR PROJEKTŲ PRIEŽIŪRA
Finansavimo ir priežiūros sutarties sudarymas, pakeitimai
41. LAAIF ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti (neskirti) Projektui finansavimą priėmimo dienos parengia finansavimo ir priežiūros sutarties projektą ir paštu arba tiesiogiai pateikia 2 sutarties egzempliorius pareiškėjui pasirašyti. Pareiškėjas turi pasirašyti ir grąžinti LAAIF pasirašytą antrąjį finansavimo ir priežiūros sutarties egzempliorių per 1 mėnesį nuo sutarties projekto gavimo dienos. To nepadarius laikoma, kad pareiškėjas finansavimo atsisako ir sprendimas skirti finansavimą Projektui netenka galios.
42. Prie finansavimo ir priežiūros sutarties turi būti pridėti šie priedai:
43. Neleidžiami jokie su LAAIF nesuderinti nukrypimai nuo planuoto Projekto įgyvendinimo, keičiantys Projekto apimtį, Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laikotarpį ar kitaip keičiantys Projektą ar finansavimo ir priežiūros sutartyje nustatytus pareiškėjo įsipareigojimus.
44. Finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimai atliekami sutarties šalims pasirašant susitarimą dėl sutarties pakeitimo, kai:
45. Atsiradus šio Tvarkos aprašo 44 punkte numatytoms aplinkybėms, pareiškėjas privalo pateikti LAAIF raštišką prašymą pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį, nurodydamas tokio keitimo esmę, priežastis ir pagrindimą bei pridėdamas visus prašymą pagrindžiančius įrodymus. Sprendimą dėl finansavimo ir priežiūros sutarties keitimo priima LAAIF direktorius. Sutarties keitimui paprastai pritariama, jeigu nustatoma, kad pakeitus sutartį Projektas galėtų duoti tiek pat arba daugiau aplinkosauginės naudos.
Subsidijos mokėjimas
46. Laisvos formos mokėjimo prašymą sumokėti Pirmąją subsidijos dalį pareiškėjas raštu pateikia LAAIF po to, kai pareiškėjas įsigijo, sumontavo ir pradėjo eksploatuoti pagal paskirtį Projekte numatytus įrenginius. Įrenginių eksploatacijos pagal paskirtį pradžia laikoma įrenginių įvedimo į eksploataciją akto pasirašymo data.
47. Prie mokėjimo prašymo pareiškėjas turi pridėti užpildytą techninio įgyvendinimo ataskaitą, šio Tvarkos aprašo 10.6 punkte nurodytų dokumentų pareiškėjo vadovo parašu patvirtintas kopijas.
48. LAAIF nustačius, kad pateikti ne visi prie mokėjimo prašymo pridėtini dokumentai, paprašo pareiškėjo per LAAIF nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus.
49. LAAIF, gavęs visus 46 ir 47 punktuose nurodytus dokumentus, atlieka Projekto techninio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikroje turi dalyvauti LAAIF darbuotojas ir, esant reikalui, nepriklausomas ekspertas. Patikros rezultatus LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis dalyvauja patikroje) per 5 darbo dienas apibendrina užpildydami LAAIF direktoriaus patvirtintas ataskaitos formas, kur nurodo Projekto metu įdiegtos technologijos ir gamybos parametrų atitikimą/neatitikimą Paraiškoje numatytai technologijai ir parametrams ir Projekto atitikimą finansavimo ir priežiūros sutarčiai.
50. LAAIF direktorius, atsižvelgdamas į LAAIF darbuotojo ir nepriklausomo eksperto (jei jis dalyvauja patikroje) ataskaitas, tvirtina Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitą.
51. Laisvos formos mokėjimo prašymą sumokėti Antrąją subsidijos dalį pareiškėjas pateikia LAAIF kartu su užpildyta galutinio įgyvendinimo ataskaita ir šią ataskaitą pagrindžiančiais dokumentais.
52. LAAIF, gavęs visus 51 punkte nurodytus dokumentus, gali atlikti Projekto galutinio įgyvendinimo patikrą vietoje. Patikrą vietoje atlieka LAAIF darbuotojas arba jis ir nepriklausomas ekspertas, jei LAAIF eksperto dalyvavimą laiko reikalingu. Patikros metu nustatę neatitikimų, kurie nepažeidžia finansavimo ir priežiūros sutarties ir gali būti pareiškėjo ištaisyti, LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis patikroje dalyvauja) suformuluoja rekomendacijas neatitikimams pašalinti ir nustato terminą, per kurį šios rekomendacijos turi būti įgyvendintos. Patikros rezultatus LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis patikroje dalyvauja) apibendrina ir suformuluoja išvadas, užpildydami LAAIF direktoriaus patvirtintos formos ataskaitas.
53. LAAIF direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į LAAIF darbuotojo ir nepriklausomo eksperto (dalyvavusių techninio įgyvendinimo patikroje) pasiūlymus, išvados gali būti formuluojamos ir neatlikus Projekto galutinio įgyvendinimo patikros vietoje.
54. LAAIF direktorius, atsižvelgdamas į LAAIF darbuotojo ir nepriklausomo eksperto (jei jis patikroje dalyvauja) išvadas, tvirtina Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitą.
Projektų priežiūra
56. Projektų priežiūrą sudaro šie etapai:
56.1. parengiamasis etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 30 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra įvertinti pareiškėjo galimybes įgyvendinti Projektą;
56.2. techninio įgyvendinimo etapas, kuriame priežiūra atliekama šio Tvarkos aprašo 49 punkte nustatyta tvarka, šio etapo tikslas yra vertinti pareiškėjo Projekto techninio įgyvendinimo parametrus ir Projekto įgyvendinimo atitikimą Paraiškoje pateiktai informacijai;
57. LAAIF bet kuriame Projekto įgyvendinimo etape gali atlikti papildomą Projekto priežiūrą, nenumatytą šio Tvarkos aprašo 30, 49 ir 52 punktuose. Papildomos Projekto priežiūros rezultatus LAAIF darbuotojas ir nepriklausomas ekspertas (jei jis patikroje dalyvauja) apibendrina užpildydami LAAIF direktoriaus patvirtintos formos ataskaitą. Ataskaitą pasirašo ir pareiškėjo atstovas, jeigu jis dalyvauja patikros metu. Papildomos Projektų priežiūros metu tikrinamos Projekto įgyvendinimo sąlygos.
58. Praėjus metams nuo Antrosios subsidijos dalies gavimo dienos, pareiškėjas privalo per 30 kalendorinių dienų raštu pateikti LAAIF metinę aplinkosaugos rodiklių vykdymo ataskaitą už vienerius veiklos metus.
59. LAAIF ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo mėnesio 30 dienos apibendrina finansuojamų Projektų įgyvendinimo duomenis ir parengia bendrą metinę finansuojamų Projektų priežiūros ataskaitą bei pateikia ją Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai. Šioje ataskaitoje turi būti nurodomos Projektų įvykdymo sąlygos, aplinkos apsaugos rodikliai, Projektų neįvykdymo priežastys.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. LAAIF ir pareiškėjai visų su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugojimą organizuoja vadovaudamiesi Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 1997 m. rugpjūčio 15 d. įsakymu Nr. 38 (Žin., 1997, Nr. 78-2006).
61. LAAIF ir pareiškėjai turi užtikrinti su Projektų įgyvendinimu susijusių dokumentų saugumą ir prieinamumą Aplinkos ministerijos ir Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės atsakingiems pareigūnams.
62. Pareiškėjas privalo saugoti:
62.3. Projekto techninio įgyvendinimo ataskaitos, Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitos ir jų priedų kopijas ir kitus su šiomis ataskaitomis susijusius dokumentus;
63. LAAIF privalo saugoti:
63.4. prašymų pakeisti finansavimo ir priežiūros sutartį ir sprendimų dėl finansavimo ir priežiūros sutarties pakeitimo originalus arba kopijos ir kitus su tuo susijusius dokumentus;
63.6. Projekto techninio įgyvendinimo ir Projekto galutinio įgyvendinimo ataskaitų ir jų priedų originalus, įskaitant atliktų patikrinimų ataskaitų originalus ir kitus su tuo susijusius dokumentus;
64. Už suteiktos subsidijos lėšas materialų turtą pareiškėjas įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja savo veikloje ne mažiau kaip 3 (trejus) metus.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-402, 2004-07-16, Žin., 2004, Nr. 143-5237 (2004-09-25), i. k. 104301MISAK00D1-402
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-352, 2005-07-12, Žin., 2005, Nr. 92-3435 (2005-07-30), i. k. 105301MISAK00D1-352
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-19, 2006-01-13, Žin., 2006, Nr. 12-430 (2006-01-30), i. k. 106301MISAK000D1-19
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-540, 2007-10-25, Žin., 2007, Nr. 114-4650 (2007-11-08), i. k. 107301MISAK00D1-540
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos patvirtinimo" pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-402, 2008-07-29, Žin., 2008, Nr. 89-3567 (2008-08-05), i. k. 108301MISAK00D1-402
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-475, 2008-09-12, Žin., 2008, Nr. 109-4165 (2008-09-23), i. k. 108301MISAK00D1-475
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
7.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-779, 2010-09-20, Žin., 2010, Nr. 112-5700 (2010-09-23), i. k. 110301MISAK00D1-779
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl viešosios įstaigos Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondo investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
8.
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. D1-303, 2011-04-12, Žin., 2011, Nr. 46-2206 (2011-04-16), i. k. 111301MISAK00D1-303
Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 437 "Dėl Aplinkos apsaugos investicinių projektų finansavimo ir priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo