Įsakymas netenka galios 2020-01-02:
Lietuvos transporto saugos administracija, Įsakymas
Nr. 2BE-424, 2019-12-23, paskelbta TAR 2019-12-23, i. k. 2019-21181
Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2004 m. spalio 26 d. įsakymo Nr. 4R-193 „Dėl Oro uostų reikalavimų patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2014-10-02 iki 2020-01-01
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 159-5838, i. k. 1042217ISAK004R-193
CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL ORO UOSTŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO
2004 m. spalio 26 d. Nr. 4R-193
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918; 2002, Nr. 112-4979; 2003, Nr. 94-4248; 2004, Nr. 73-2531; 2004, Nr. 120-4438) 38 straipsnio 1 dalimi bei kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais ir atsižvelgdamas į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos standartus ir rekomenduojamą praktiką,
PATVIRTINTA
Civilinės aviacijos administracijos
Direktoriaus 2004-10-26 įsakymu
Nr. 4R-193
ORO UOSTŲ REIKALAVIMAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Oro uostų reikalavimų (toliau – Reikalavimai) privalo laikytis visi juridiniai ir fiziniai asmenys naudodami ir prižiūrėdami oro uostus bei jų įrenginius.
2. Pagrindinės šių Reikalavimų sąvokos:
2.1. bendrosios aviacijos orlaivis – civilinis orlaivis, naudojamas ne komerciniams oro transporto vežimams ir ne specialiesiems aviacijos darbams atlikti;
2.2. oro uostas – įmonė, vykdanti keleivių, bagažo, krovinių ir pašto paslaugas, taip pat teikianti orlaivių skrydžių paslaugas bei aptarnaujanti įgulas ir tam tikslui turinti (naudojanti) aerodromą, atitinkamus pastatus, antžeminius įrenginius, įrangą ir personalą;
2.3. tarptautinis oro uostas – oro uostas, į kurį atskrenda ir iš kurio išskrenda tarptautinius skrydžius atliekantys orlaiviai; jame taip pat atliekamos pasienio, medicininio karantino, muitinės, higieninės kontrolės ir kitos procedūros;
2.4. kitos šiuose Reikalavimuose vartojamos sąvokos paaiškintos Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme ir kituose teisės aktuose.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4R-130, 2014-09-30, paskelbta TAR 2014-10-01, i. k. 2014-13355
II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI
3. Kad būtų patenkinti keleivių ir kitų aviacijos paslaugų naudotojų, taip pat aviacijos įmonių, tiesiogiai vykdančių oro susisiekimą (keleivių, krovinių, bagažo, pašto vežimą) poreikiai ir užtikrinta orlaivių skrydžių sauga bei aviacijos saugumas, oro uoste turi būti vykdoma tokia veikla, užtikrinanti:
3.2. orlaivių kilimo, artėjimo tūpti, tūpimo ir riedėjimo signalinių žiburių techninį aprūpinimą bei elektros energijos tiekimą oro uosto objektams;
3.10. priemonių ir personalo parengimą vykdyti paieškos ir gelbėjimo darbus, įvykus orlaivio avarijai oro uosto teritorijoje ir jo atsakomybės zonoje;
4. Kad būtų užtikrinta skrydžių sauga bei aviacijos saugumas ir teikiamos antžeminės paslaugos (Antžeminių paslaugų sąrašai pateikti Antžeminių paslaugų teikimo oro uostuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. 3-144, 1 ir 2 prieduose) pagal teisės aktus ir normatyvinius dokumentus, reglamentuojančius oro uosto veiklą, oro uoste turi būti:
4.6. pastatai, statiniai, įrenginiai ir kiti objektai, skirti aerodromo ir orlaivių techninei priežiūrai;
5. Oro uoste turi būti vedami ir reguliariai atnaujinami teisės, organizaciniai bei metodiniai dokumentai ir oficialių civilinės aviacijos teisės bei normatyvinių dokumentų komplektas.
6. Oro uostuose, iš kurių (į kuriuos) vykdomi orlaivių skrydžiai tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, nebūtinai turi būti vykdoma tokia veikla:
III. AERODROMAI
7. Civilinių aerodromų specialiuosius reikalavimus reglamentuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir aplinkos ministro 2000-02-23 įsakymu Nr. 42/69 patvirtinti Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialieji reikalavimai ir Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) aerodromų ir jų kitų statinių projektavimo, statybos ir naudojimo specialiųjų reikalavimų normatyviniai dokumentai.
8. Oro susisiekimas gali būti vykdomas tik iš oro uosto aerodromo, turinčio Civilinės aviacijos administracijos išduotą tinkamumo naudoti pažymėjimą.
9. Naudojant aerodromą tarptautiniams orlaivių skrydžiams pagal ICAO Aerodromo sertifikavimo vadovo (Dok. 9774 AN/969) nuostatas turi būti parengtas ir Civilinės aviacijos administracijos patvirtintas Aerodromo vadovas.
10. Aerodromo vadove turi būti:
10.1. visa reikiama informacija apie aerodromo vietą, priemones, tarnybas, įrenginius, eksploatacijos procedūras, organizacinę struktūrą ir vadovus, taip pat ir saugos užtikrinimo sistemą;
10.2. nurodyta, kad aerodromu bet kokiu laiku, kai jis naudojamas orlaivių kilimui ir tūpimui, suteikta teisė naudotis lygiomis teisėmis visiems juridiniams ir fiziniams asmenims pagal Oro navigacijos informaciniame rinkinyje (AIP) teikiamą informaciją;
10.4. numatytos būtinos saugaus funkcionavimo ir naudojimo procedūros:
10.4.4. teikiama informacija apie apribojimus aerodrome, nurodant juos oro navigacijos informacijos teikimo dokumentuose;
10.4.8. KTT dangos paviršiaus sukibimo koeficiento efektyvumo ir vandens sluoksnio gilumo nustatymo bei priemonės sukibimo koeficientui gerinti;
10.4.10. negalinčių judėti aerodromo judėjimo lauke orlaivių pašalinimo veiksmų koordinavimo ir vykdymo;
11. Kad būtų vykdomos aerodromo saugaus funkcionavimo ir naudojimo procedūros, oro uoste turi būti aerodromo ir specialiųjų transporto priemonių bei mašinų tarnybos. Šių tarnybų sudėtis ir pavadinimai gali keistis priklausomai nuo oro uosto organizacinės struktūros.
12. Aerodromo priežiūrą ir parengimą skrydžiams atliekančių tarnybų statusas, valdymas ir veikla turi būti nustatomi:
12.3. tarnybų nuostatuose, kuriuose turi būti:
12.3.1. bendrosios nuostatos, nustatančios tarnybų statusą, paskirtį ir pavaldumą pagal įmonės įstatus ir organizacinę struktūrą;
12.4. ir vykdomi pagal įmonės vadovo patvirtintą Aerodromo priežiūros ir remonto priemonių planą, kuriame būtų numatyta;
13. Aerodromo tarnyboje turi būti:
13.1. įmonės vadovo patvirtintas metų pasirengimo rudens–žiemos ir pavasario–vasaros periodams, planas, kuriame turi būti nurodytas planuojamų priemonių sąrašas, jų įvykdymo terminai, atsakingi asmenys, įrašas apie priemonių įvykdymą;
14. Aerodromo parengimą skrydžiams vykdančios tarnybos turi veikti pagal tarnybų, aprūpinančių skrydžius oro uoste, sąveikos technologiją, kurioje turi būti numatyta:
14.1. transporto priemonių ir mašinų įvažiavimo į skrydžių juostą, riedėjimo takus ir orlaivių stovėjimo aikšteles tvarka;
14.4. atsakingų asmenų, aprūpinančių skrydžius, pareigos iki darbų vykdymo pradžios, darbų atlikimo metu ir po darbų atlikimo skrydžių lauke;
15. Vairuotojų darbo organizavimo metodai turi būti pasirenkami priklausomai nuo konkrečių sąlygų, oro uosto darbų apimties.
16. Mašinų ir specialaus transporto darbai atliekant aerodromo priežiūrą turi būti organizuojami pagal Aerodromo priežiūros ir naudojimo vadovo reikalavimus ir darbų vykdymo technologijas.
17. Specialaus transporto ir mašinų eismas aerodrome, mašinų privažiavimas prie orlaivių turi būti vykdomas vadovaujantis Aerodromo eismo taisyklėmis.
IV. NAVIGACINĖS PRIEMONĖS IR ĮRENGINIAI
19. Oro uostų radiotechniniai ir elektros įrenginiai turi atitikti Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos (toliau – Konvencija) ir ICAO standartus ir rekomenduojamą praktiką bei Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialiuosius reikalavimus, patvirtintus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir aplinkos ministro 2000-02-23 įsakymu Nr. 42/69.
V. ORO EISMO PASLAUGŲ TEIKIMAS
21. Tarptautinių oro uostų aerodromo skrydžių valdymo bokštas (toliau – SV bokštas) turi teikti informaciją ir duoti savo valdomųjų orlaivių skrydžių leidimus, nurodymus bei sąlygas, užtikrindamas saugų, tinkamą ir greitą aerodromo arba jo prieigų eismo srautą taip, kad būtų išvengta susidūrimų tarp:
22. SV bokštas turi perduoti Aeronautikos gelbėjimo koordinaciniam centrui ir oro uosto Avarinei gelbėjimo tarnybai informaciją apie orlaivius, kuriems reikalinga šių tarnybų paslauga.
23. SV bokšto pastato konstrukcija turi būti tokia, kad skrydžių vadovas galėtų vizualiai stebėti eismą aerodromo manevravimo lauke ir oro erdvėje aplink jį.
24. SV bokštas turi būti kuo arčiau aerodromo manevravimo lauko centro su sąlyga, kad neviršys kliūčių ribojimo plokštumos.
25. SV bokšto skrydžių vadovų darbo salės plotas turi būti ne mažesnis kaip 21 m², jeigu jame vienu metu yra ne daugiau kaip 6 žmonės.
26. SV bokšte turi būti:
27. SV bokštas turi būti aprūpintas įrenginiais, kad pašaliniai asmenys negalėtų patekti į darbo salę.
28. Elektros tiekimas į SV bokštą turi atitikti Civilinės aviacijos elektros įrenginių naudojimo ir priežiūros taisyklių reikalavimus.
29. SV bokšte turi būti tokie dokumentai:
30. SV bokšto skrydžių vadovas privalo turėti galiojančią skrydžių vadovo licenciją ir aerodromo skrydžių vadovo kvalifikaciją bei trečios klasės sveikatos pažymėjimą.
31. Skrydžių vadovams pailsėti pertraukos metu, kai jie dirba visą parą veikiančiuose aerodromuose, SV bokšte turi būti įrengtas poilsio kambarys su šaldytuvu, virtuvės reikmenimis bei maisto šildymo įrenginiu, kurio plotas skaičiuojamas – 2,5 m² vienam žmogui, bet ne mažesnis kaip 10 m².
32. Visi radijo ryšio pokalbiai tarp SV bokšto skrydžių vadovų ir orlaivių įgulų bei aerodromo tarnybų personalo, taip pat telefoniniai pokalbiai turi būti įrašomi automatiniu įrašymo įrenginiu. Įrašai turi būti saugomi ne mažiau kaip 30 dienų.
VI. ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS TEIKIMAS
34. Oro navigacijos informacija turi būti renkama, kaupiama bei skelbiama pagal Civilinės aviacijos administracijos patvirtintas Oro navigacijos informacijos skelbimo taisykles.
35. Oro navigacijos informacija turi apimti informaciją apie aerodromą, navigacijos priemones, įrenginius, įrangą, jų veikimą ir su tuo susijusias procedūras.
VII. ANTŽEMINĖS TRANSPORTO PRIEMONĖS IR MAŠINOS, VIDAUS EISMAS IR STOVĖJIMO AIKŠTELĖS
37. Kiekviename tarptautiniame oro uoste turi būti:
37.1. teikiamos antžeminės paslaugos Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) Oro uostų antžeminių paslaugų vadove nustatyta tvarka;
37.2. antžeminės transporto priemonės ir mašinos, kurios naudojamos aerodromo judėjimo lauko priežiūrai atlikti, taip pat transporto priemonės, mašinos ir įrenginiai skirti keleivių, bagažo, krovinių, pašto, aviacijos technikos techninei priežiūrai atlikti. Technikos, kurią naudojant oro uosto veikloje būtinas atitinkamo tipo pažymėjimas (išskyrus anksčiau įsigytąją), sąrašas nurodytas 2 priede.
38. Tarptautiniuose oro uostuose turi būti antžeminio judėjimo valdymo ir kontrolės sistema, kurioje numatyta, kad:
38.1. oro uostų aerodromuose transporto priemonės ir mašinos gali važiuoti tik su oro uosto išduotais leidimais;
38.2. ekstremaliais atvejais ar avarinėmis situacijomis, aerodromuose transporto priemonės ir mašinos nustatyta tvarka gali važiuoti be leidimų, jei jos dalyvauja likviduojant šias situacijas;
38.6. kiekvienas transporto priemonės vairuotojas prieš savarankišką darbą aerodrome, turi būti pasirengęs dirbti su tam tikra transporto priemone, išmanyti naudojimo ypatumus, saugaus darbo reikalavimus, suvokti techninių tarnybų struktūrą;
38.7. oro uoste transporto priemonių eismas turi būti vykdomas vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis ir oro uostų patvirtintomis aerodromo eismo taisyklėmis.
38.8. transporto priemonių vairuotojai turi griežtai laikytis transporto priemonių stovėjimo tvarkos stovėjimo aikštelėse;
VIII. ORO UOSTO KELEIVIŲ STOTIS
39. Oro uosto keleivių stotyje turi būti:
39.3. vietos, kur valstybinės institucijos atlieka muitinės, valstybės sienos apsaugos, visuomenės sveikatos priežiūros, maisto ir veterinarijos, augalų apsaugos ir kt. kontrolę (tarptautiniuose oro uostuose), ir jų administracinės patalpos;
39.4. reikalingos priemonės ir tarnybos organizuoti keleivių (ir neįgaliųjų) poilsį, įvairias paslaugas, suteikti pagalbą;
39.5. užtikrintas keleivių komfortas, patogumai ir greitas keleivių bei jų bagažo judėjimas tarp antžeminių ir oro transporto priemonių;
39.11. sudarytos sąlygos aptarnauti atvykstančius, išvykstančius, tranzitinius, transferinius keleivius, jeigu oro uostas teikia paslaugas tokiems keleiviams;
39.16. patalpos, skirtos tikrinti asmenis, kurie savo veiksmais pažeidžia oro transporte galiojančias taisykles;
IX. ORLAIVIŲ DEGALŲ TIEKIMAS IR KOKYBĖS KONTROLĖ
40. Oro uoste orlaiviai turi būti aprūpinami aviacijos degalais (toliau – degalai) ir skysčiais prieš vandens kristalizaciją degaluose (toliau – PVK).
41. Kad būtų užtikrintas tiekiamų degalų reikiamas kiekis ir kokybė, oro uoste turi būti sertifikuotas degalų tiekėjas, kuris:
42. Degalų tiekėjas turi:
42.1. turėti talpyklas, perpumpavimo priemones, nupylimo, įpylimo ir išdavimo įrangą, pylimo priemones ir kitus technologinius objektus, kurie užtikrintų degalų gavimą, saugojimą, perpumpavimą, valymą, kokybės kontrolę, parengimą ir išdavimą pilti, pylimą ir nupylimą iš orlaivio sistemų, taip pat būtiną pastatų, statinių, patalpų ir inžinerinių sistemų kompleksą;
42.2. turėti tokį kiekį talpyklų, kad būtų patenkinamos kasdieninės oro uosto reikmės ir sudaryta degalų atsarga;
42.3. užtikrinti, kad visi nauji ir modernizuojami technologiniai objektai būtų pripažinti tinkamais naudoti, atitiktų Lietuvos Respublikoje galiojančius standartus, statybos normas ir taisykles bei kitus norminius aktus;
42.4. užtikrinti, kad technologiniai įrenginiai ir techninės priemonės, reikalingos priimti, saugoti degalus, kontroliuoti jų kokybę, taip pat degalus išduoti ir pilti į orlaivius, būtų visada techniškai tvarkingos ir parengtos darbui;
42.5. atlikti technologinių įrenginių ir techninių priemonių periodines patikras ir priežiūrą, kuri numatyta techninės priežiūros reglamentuose, standartuose ir kituose norminiuose dokumentuose;
43. Turi būti vykdomi tokie degalų priėmimo, saugojimo, parengimo ir išdavimo pilti bei pylimo į orlaivius reikalavimai:
43.3. kokybės pasas turi būti atnaujinamas pasibaigus degalų laikymo garantiniam laikotarpiui ar radus nesandarių vietų;
43.5. prieš priimdamas degalus tiekėjas turi atlikti priemonių kompleksą, kad būtų įvertinta technologinių įrenginių ir techninių priemonių, kurios naudojamos priimti, įvertinti likusių degalų kokybę ir švarą vamzdynuose bei talpyklose, skirtose priimti degalus, būklė;
43.6. visi degalų tvarkymo įrenginiai turi būti visiškai atskirti pagal rūšį. Skirtingų rūšių degalai turi būti sandėliuojami atskirose vietose;
43.7. gavus degalus iš gamyklos, patikrinama, kaip išsaugota pakuotė, ženklai ir atvežtų degalų dokumentai;
43.8. jei yra patikrų ir analizių teigiami rezultatai, degalai priimami į sandėlio talpyklas. Jei rezultatai neigiami, degalai nepriimami;
43.10. saugant degalus turi būti užtikrinta, kad jie nebūtų užteršti ar sumaišyti su kitų rūšių degalais;
43.11. kai sandėlio degalų kontrolės rezultatai patenkinami, degalai toliau saugomi arba išduodami pilti. Jei rezultatai neigiami, degalai neišduodami;
43.12. rengiant degalus išduoti turi būti atliekamos šios procedūros:
44. Kad būtų užtikrinta degalų kokybė, turi būti atliekama:
44.1. gavimo kontrolė, kuri atliekama kiekvieną kartą atvežus į sandėlį degalų siuntą, kad būtų nustatyta:
44.2. priėmimo kontrolė turi būti atliekama pripildžius talpyklą arba papildžius talpyklą kitos siuntos degalais, kad būtų nustatyta:
44.3. sandėliavimo kontrolė turi būti atliekama periodiškai, kad degalų talpykloje būtų nustatyta:
45. Tiekėjas turi turėti reikalingą kiekį kvalifikuotų ir atestuotų specialistų, kuriems leidžiama dirbti atitinkamą darbą.
46. Atestuoto personalo žinios tiekėjo nustatyta tvarka turi būti periodiškai tikrinamos, rengiami mokymai.
47. Turi būti atestuoti šie tiekėjo darbuotojai:
X. AVARINIAI GELBĖJIMO DARBAI IR PRIEŠGAISRINĖS GELBĖJIMO PRIEMONĖS
49. Avarinių gelbėjimo darbų planavimas, organizavimas, valdymas ir aprūpinimas gelbėjimo ir priešgaisrinės apsaugos priemonėmis turi atitikti Konvencijos ir ICAO standartus ir rekomenduojamąją praktiką bei Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialiuosius reikalavimus ir Lietuvos Respublikos teisės aktus.
50. Kad būtų užtikrinta tarnybų sąveika ir operatyvus paieškos ir gelbėjimo darbų vykdymas, oro uoste turi būti:
XI. AVIACIJOS SAUGUMAS
51. Oro uoste turi būti:
51.2. užtikrinta, kad pašaliniai asmenys negalėtų patekti iš nekontroliuojamosios į kontroliuojamąją teritoriją;
51.4. nepatikrinti keleiviai fiziškai atskirti nuo patikrintų, kad prie jų negalėtų patekti pašaliniai asmenys;
51.5. sudarytos sąlygos, kad į svarbių asmenų sales nepatektų pašaliniai asmenys iš nekontroliuojamosios ir kontroliuojamosios teritorijos;
51.7. sudarytos sąlygos, kad asmenys, esantys apžvalgos aikštelėse, nesusisiektų su patikrintais keleiviais;
51.8. įrengtas avarinis operatyvinis centras ir oro uosto aviacijos saugumo operatyvinio štabo centras;
51.14. gamybiniai plotai atskirti aptvarais nuo viešai lankomų vietų (įrengtas apšvietimas, užraktai, signalizacijos sistemos, patalpos saugumo tarnybai);
51.16. kaip galima, mažesnis skaičius kontrolinių punktų su ryšio ir signalizacijos sistemomis asmenims ir transporto priemonėms patekti į kontroliuojamą teritoriją;
51.17. įrengta orlaivio stovėjimo aikštelė, kuri bus naudojama įtarus, kad orlaivyje yra sprogmuo, ar orlaivis užgrobtas;
51.18. nustatyta orlaivio stovėjimo aikštelės vieta, kur bus galima tikrinti krovinį, bagažą, maisto atsargas, iškrautus iš orlaivio, užkirstas kelias pašaliniams asmenims fiziškai patekti į šią aikštelę;
51.19. įrengta vieta bendrosios aviacijos orlaiviams, atskirta nuo komercinės aviacijos orlaivių stovėjimo aikštelių, kad bendroji aviacija nebūtų panaudota siekiant išvengti saugumo procedūrų oro uoste;
51.20. riedėjimo takai, vedantys į bendrosios aviacijos aikštelę, įrengti nuošaliai nuo komercinės aviacijos perono ir paženklinti atitinkamais ženklais;
51.21. įrengta vieta (patalpos) saugoti įtartinus daiktus ar sprogmenis, aptiktus oro uoste arba orlaivyje;
XII. ORO UOSTŲ SANITARINĖ APSAUGOS ZONA
52. Lietuvos Respublikos tarptautiniuose oro uostuose ir jų sanitarinėse apsaugos zonose turi būti atliekama orlaivių keliamo triukšmo kontrolė. Tuo tikslu:
52.1. turi būti nustatytos oro uostų sanitarinės apsaugos zonos:
53. Kad būtų mažinamas kenksmingas orlaivių triukšmo poveikis aplinkai, oro uostų sanitarinėje apsaugos zonoje turi būti planuojamos ir vykdomos tokios priemonės:
53.1. organizacinės ir administracinės:
53.1.1. skraidoma tik orlaiviais, kurie atitinka aplinkos ministro ir susisiekimo ministro nustatytus reikalavimus;
53.2. orlaivių skrydžių:
53.2.4. orlaivių, kurie neatitinka aplinkos ministro ir susisiekimo ministro reikalavimų, naudojimo ribojimas;
53.3. akustine:
53.4. architektūros ir planavimo:
53.4.1. teritorinių užstatymo detaliųjų planų rengimas, atsižvelgiant į galimybę panaudoti oro uostų sanitarines apsaugos zonas;
Oro uostų reikalavimų
1 priedas
SV bokšto įrenginių sąrašas
Nr. |
Įrenginio pavadinimas
|
1. |
Skrydžių vadovo pultas su radijo ir garsiakalbio ryšių atrinktuvo skydu |
2. |
Mikrofonas |
3. |
Garsiakalbiai |
4. |
Telefonas su atrinktuvo skydu |
5. |
Laidinės ryšių priemonės (garsiakalbinis ryšys) |
6. |
Radijo, laidinio ryšio ir telefoninių pokalbių įrašymo įranga |
7. |
Elektros maitinimo šaltinis |
8. |
Rezervinis elektros maitinimo šaltinis |
9. |
Signalinis prožektorius |
10. |
Vėjo greičio ir krypties indikatorius |
11. |
Barometrinis aukščiamatis |
12. |
Laikrodis |
13. |
Radionavigacinių įrenginių kontrolinis skydas |
14. |
Apšvietimas (tarp jų ir avarinis) |
15. |
Gaisrinė signalizacija ir gesintuvai |
16. |
Stalas |
17. |
Kėdės |
18. |
Oro kondicionavimo sistema / apšildymas |
19. |
Žiūronai |
20. |
RVR matomumo indikatorius |
______________
Oro uostų reikalavimų
2 priedas
TECHNIKOS, KURIĄ NAUDOJANT ORO UOSTO VEIKLOJE BŪTINAS ATITINKAMO TIPO PAŽYMĖJIMAS (IŠSKYRUS ANKSČIAU ĮSIGYTĄJĄ), SĄRAŠAS
1. Keleivių, bagažo, krovinių ir pašto aprūpinimas:
1.2. aviacijos saugumo atlikimo ir priešskrydinės apžiūros oro uosto keleivių stotyse, krovinių sandėliuose, oro uostų peronuose ir orlaiviuose priemonės ir sistemos;
1.3. oro uosto padalinių gamybinės veiklos koordinavimo ir valdymo priemonės ir sistemos teikiant išskrendančių arba atskrendančių orlaivių paslaugas;
1.4. svorio matavimo technika sverti bagažą, keleivių daiktus, paštą ir krovinius oro uosto (oro uosto stoties) patalpose bei krovinių teritorijoje;
1.5. keleivių (įskaitant invalidus) aptarnavimo ir bagažo bei keleivių daiktus apdorojimo priemonės ir transporto sistemos oro uosto keleivių stotyse;
2. Aviacijos technikos techninė priežiūra:
3. Aerodromo aprūpinimas:
4. Orlaivių aprūpinimas aviacijos degalais ir jų kokybės kontrolė:
6. Paieškos ir gelbėjimo aprūpinimas:
Oro uostų reikalavimų
3 priedas
ORO UOSTO AVARINIO GELBĖJIMO IR PRIEŠGAISRINĖS SAUGOS TARNYBŲ PRIVALOMŲJŲ DOKUMENTŲ SĄRAŠAS
Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos
1. Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos:
Lietuvos Respublikos
7. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999-05-14 nutarimas Nr. 591 dėl Civilinės aviacijos saugos mokymo tvarkos patvirtinimo.
8. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000-02-01 nutarimas Nr. 111 dėl Civilinės saugos treniruočių ir pratybų rengimo tvarkos patvirtinimo.
9. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001-04-13 nutarimas Nr. 417 dėl paieškos ir gelbėjimo darbų vykdymo orlaiviais.
Oro uosto dokumentai
14. Paieškos bei avarinių ir gelbėjimo darbų organizavimo bei vykdymo aerodromo teritorijoje ir teritorijoje prie aerodromo instrukcija.
Pakeitimai:
1.
Civilinės aviacijos administracija, Įsakymas
Nr. 4R-130, 2014-09-30, paskelbta TAR 2014-10-01, i. k. 2014-13355
Dėl Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2004 m. spalio 26 d. įsakymu Nr. 4R-193 patvirtintų „Oro uostų reikalavimų“ pakeitimo