Suvestinė redakcija nuo 2005-02-17 iki 2005-08-31

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 94-3467, i. k. 10400GKISAK000V-247

 

LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO

 

Į S A K Y M A S

DĖL POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO 2002 M. BALANDŽIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 217 „DĖL POLICIJOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. birželio 1 d. Nr. V-247

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 1999, Nr. 92-2693; 2000, Nr. 47-1357; 2001, Nr. 25-832, Nr. 84-2946; 2003, Nr. 27-1089), vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymo Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348) nuostatomis bei siekdamas gerinti Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo organizavimą,

pakeičiu policijos generalinio komisaro 2002 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 217 „Dėl Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ patvirtintą Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS                               VYTAUTAS GRIGARAVIČIUS


 

PATVIRTINTA

Lietuvos policijos generalinio komisaro

2002 m. balandžio 25 d. įsakymu Nr. 217

(Lietuvos policijos generalinio komisaro

2004 m. birželio 1 d. įsakymo Nr. V-247

redakcija)

 

POLICIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šis reglamentas nustato Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Policijos departamentas) darbo tvarką. Šio reglamento nuostatos taikomos specializuotoms policijos, policijos profesinio ugdymo, teritorinėms policijos įstaigoms (toliau – policijos įstaigos) tiek, kiek Policijos departamento darbo reglamentas reglamentuoja jų veiklą.

2. Policijos departamentas yra policijos įstaiga, padedanti policijos generaliniam komisarui formuoti policijos veiklos strategiją ir kontroliuoti jos įgyvendinimą, taip pat organizuoti ir įgyvendinti policijos įstaigų valdymą.

3. Policijos departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo (toliau – Seimas) priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybė) nutarimais, Policijos departamento nuostatais, kitais teisės aktais ir šiuo reglamentu.

4. Policijos departamento veikla grindžiama teisėtumo, veiklos viešumo ir konfidencialumo derinimo, pagarbos žmogaus teisėms, įstatymo viršenybės, objektyvumo, visuomenės moralės, humanizmo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

 

II. BENDRIEJI POLICIJOS DEPARTAMENTO DARBO KLAUSIMAI

 

I. POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS, POLICIJOS GENERALINIO KOMISARO PAVADUOTOJAI IR PATARĖJAI

 

5. Policijos departamentui vadovauja policijos generalinis komisaras, kuris prižiūri ir koordinuoja Policijos departamento padalinių veiklą, atsako už Policijos departamentui pavestų uždavinių vykdymą bei darbo organizavimą.

6. Policijos generalinis komisaras leidžia įsakymus, nurodymus, įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus.

7. Policijos departamentui Seime, Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose atstovauja policijos generalinis komisaras arba jo įgalioti policijos generalinio komisaro pavaduotojai, Policijos departamento padalinių vadovai, valstybės tarnautojai.

8. Laikinai nesant policijos generalinio komisaro, jo pareigas eina vienas iš policijos generalinio komisaro pavaduotojų.

9. Policijos generalinio komisaro pavaduotojai pagal kuravimo sritį atsako už Policijos departamento padalinių veiklą. Taip pat jiems pagal kompetenciją pavesta:

9.1. formuoti policijos veiklos strategiją ir kontroliuoti jos įgyvendinimą, organizuoti ir užtikrinti nacionalinių ir kitų programų vykdymą, policijos įstaigų valdymą, investicijų planavimą, techninę plėtrą, informacinį aprūpinimą, tarptautinį bendradarbiavimą, pareigūnų mokymą, Policijos departamento administravimą;

9.2. organizuoti ir įgyvendinti ikiteisminį tyrimą policijos sistemoje, kontroliuoti ir koordinuoti specializuotų policijos įstaigų, aukštesnės ir žemesnės pakopos policijos komisariatų padalinių, atliekančių operatyvinį bei procesinį tyrimą, darbą;

9.3. įgyvendinti policijos uždavinius ir funkcijas, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti šalies viešosios policijos pajėgas, vykdančias žmogaus teisių ir laisvių apsaugą, viešosios tvarkos ir visuomenės saugumo užtikrinimą, neatidėliotinos pagalbos teikimą asmenims, nusikalstamų veikų ir kitų teisės pažeidimų prevenciją, saugaus eismo priežiūrą.

10. Policijos generalinio komisaro pavaduotojai, įgaliojus policijos generaliniam komisarui, pagal kompetenciją skiria įpareigojimus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi.

11. Policijos departamento Valdymo vyriausiosios valdybos patarėjai pagal kuravimo sritį organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja policijos generalinio komisaro pavedimų vykdymą jam pavaldžiose policijos įstaigose. Taip pat jiems pagal kompetenciją pavesta padėti policijos generaliniam komisarui formuoti policijos veiklą, kontroliuoti jos įgyvendinimą, organizuoti policijos įstaigų valdymą ir veiklą, užtikrinti Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir policijos generalinio komisaro įsakymų bei kitų teisės aktų vykdymą policijos generaliniam komisarui pavaldžiose policijos įstaigose.

 

II. POLICIJOS DEPARTAMENTO PADALINIAI

 

12. Policijos departamentas susideda iš valdybų, skyrių, poskyrių (toliau – Policijos departamento padaliniai).

13. Policijos departamento padaliniai užtikrina įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose Policijos departamentui nustatytų policijos uždavinių įgyvendinimą, organizuoja koordinuoja ir kontroliuoja policijos generaliniam komisarui pavaldžių policijos įstaigų veiklą ir teikia joms rekomendacijas, formuoja bendrą pavaldžių policijos įstaigų veiklos ir personalo strategiją, užtikrina valstybinių programų įgyvendinimą policijos įstaigose, organizuoja policijos generalinio komisaro sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.

14. Policijos departamento struktūrą, suderinęs su vidaus reikalų ministru, tvirtina policijos generalinis komisaras, atsižvelgdamas į Policijos departamento uždavinius ir funkcijas, nustatytus Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, Policijos departamento nuostatuose bei kituose teisės aktuose.

15. Policijos departamento padaliniai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi policijos generalinio komisaro patvirtintais padalinių nuostatais.

16. Policijos departamento padalinių vadovai bei valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai savo darbą organizuoja vadovaudamiesi įstatymais, Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, šiuo reglamentu bei pareigybių aprašymais.

17. Policijos departamento padalinių vadovai bei valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai policijos generalinio komisaro pavedimu atstovauja policijos įstaigoms valstybinės valdžios ir valdymo institucijose.

18. Policijos departamento padalinių vadovai asmeniškai atsako už padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, pavaldžių valstybės tarnautojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už policijos generalinio komisaro bei policijos generalinio komisaro pavaduotojų rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą. Jie yra tiesiogiai atsakingi ir atsiskaito policijos generaliniam komisarui bei policijos generalinio komisaro pavaduotojui pagal kuruojamą sritį.

19. Policijos departamento padalinių vadovai turi užtikrinti, kad naujai priimti valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai būtų supažindinti su Policijos departamento ir jo padalinių nuostatais, šiuo darbo reglamentu bei priimto valstybės tarnautojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.

 

III. DARBO LAIKAS

 

20. Policijos departamente pirmadienį–ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis – poilsio dienos.

21. Policijos departamente padalinių vadovai skiria valstybės tarnautoją arba kitą darbuotoją, atsakingą už darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą, ir nustatyta tvarka atitinkamai ši funkcija yra įrašoma į pareigybių aprašymą arba į darbo santykius nustatančią sutartį.

22. Policijos departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 18-528), policijos generalinio komisaro 2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. 111 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio tvarkymo Policijos departamente prie Vidaus reikalų ministerijos“ ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.

23. Darbo laiko apskaitos žiniaraštyje ranka ar kompiuteriu žymima kiekvieną dieną dirbtas laikas ir neatvykimo į darbą atvejai.

24. Valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti Policijos departamento padalinio, kuriame jis dirba, vadovą bei valstybės tarnautoją ar kitą darbuotoją, atsakingą už žiniaraščio pildymą, apie neatvykimą į darbą ir šio neatvykimo priežastį.

25. Atostogų metu susirgęs ir iš gydymo įstaigos gavęs nedarbingumo pažymėjimą valstybės tarnautojas ar kitas darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti Policijos departamento padalinio, kuriame jis dirba, vadovą bei valstybės tarnautoją ar kitą darbuotoją, atsakingą už žiniaraščio pildymą, apie nedarbingumo pažymėjime nurodytos ligos pradžią, o pasveikus – apie nedarbingumo pažymėjime nurodytos ligos pabaigą.

26. Valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams turi būti suteikta galimybė policijos generalinio komisaro nustatyta tvarka susipažinti su darbo laiko apskaitos žiniaraščiu.

 

IV. POLICIJOS TARYBA

 

27. Policijos taryba (toliau – Taryba) yra policijos generalinio komisaro įsakymu sudaryta patariamoji institucija, svarstanti svarbiausius Policijos departamento veiklos organizavimo ir strategijos klausimus, taip pat klausimus, susijusius su policijos įstaigų veikla.

28. Tarybą sudaro Tarybos pirmininkas, kuris pagal einamas pareigas yra policijos generalinis komisaras, Tarybos nariai ir sekretorius. Tarybos nariais gali būti policijos generalinio komisaro pavaduotojai, Valdymo vyriausiosios valdybos patarėjai, Policijos departamento padalinių, aukštesnės ir žemesnės pakopos policijos komisariatų, specializuotų policijos ir policijos profesinio ugdymo įstaigų vadovai.

29. Tarybos posėdžių planas, posėdžių darbotvarkės sudaromos, pateikti klausimai svarstomi, sprendimai priimami ir įforminami bei Tarybos posėdžių medžiaga saugoma vadovaujantis policijos generalinio komisaro patvirtintais Tarybos nuostatais.

30. Tarybos posėdžius organizuoja ir jiems vadovauja Tarybos pirmininkas.

 

V. Pasitarimai pas policijos generalinį komisarą, OPERATYVINIAI PASITARIMAI

 

31. Pasitarimuose pas policijos generalinį komisarą aptariami einamieji Policijos departamento padalinių ar kitų policijos įstaigų veiklos klausimai. Atsižvelgdami į pasitarimo temą, pagal kompetenciją pasitarimuose dalyvauja policijos generalinio komisaro pavaduotojai. Prireikus į pasitarimą kviečiami ir kiti valstybės tarnautojai.

32. Pasitarimai pas policijos generalinį komisarą rengiami policijos generalinio komisaro iniciatyva, jo nurodytu laiku.

33. Medžiagą pasitarimams pas policijos generalinį komisarą teikia bei policijos generalinio komisaro priimtų sprendimų įgyvendinimą pagal kompetenciją organizuoja policijos generalinio komisaro pavaduotojai arba policijos generalinio komisaro pavedimu Policijos departamento padalinių vadovai.

34. Policijos generalinio komisaro nustatytu periodiškumu Policijos departamente organizuojami operatyviniai pasitarimai, kuriuose dalyvauja policijos generalinio komisaro pavaduotojai, Policijos departamento padalinių bei kitų policijos įstaigų vadovai.

35. Esant būtinumui, policijos generalinio komisaro pavaduotojas, suderinęs su policijos generaliniu komisaru, gali organizuoti operatyvinį pasitarimą, kuris organizuojamas taip pat, kaip ir operatyviniai pasitarimai pas policijos generalinį komisarą.

36. Operatyviniams pasitarimams medžiagą rengia, juos organizuoja ir protokoluoja Policijos departamento Valdymo vyriausioji valdyba (toliau – Valdymo vyriausioji valdyba).

37. Operatyvinio pasitarimo metu policijos generalinio komisaro arba policijos generalinio komisaro pavaduotojo duotų pavedimų vykdymą dažniausiai kontroliuoja Valdymo vyriausioji valdyba.

 

VI. VISUOMENINĖ KONSULTACINĖ POLICIJOS TARYBA

 

38. Policijos departamente, policijos generaliniam komisarui pritarus, gali veikti Visuomeninė konsultacinė policijos taryba (toliau – Visuomeninė taryba), kurios tikslas – teikti siūlymus policijos generaliniam komisarui dėl policijos sistemos tobulinimo, veiklos ir policijos įvaizdžio gerinimo, visuomenės ir policijos tarpusavio supratimo bei pasitikėjimo didinimo.

39. Visuomeninės tarybos nariais gali būti aktyvūs visuomenės, mokslo veikėjai, visuomeninių organizacijų, savivaldybių tarybų nariai, žiniasklaidos atstovai, buvę vidaus reikalų sistemos, policijos pareigūnai, nusipelnę policijai asmenys.

40. Visuomeninės tarybos sudėtį įsakymu tvirtina policijos generalinis komisaras.

41. Visuomeninė taryba vadovaujasi policijos generalinio komisaro patvirtintais nuostatais.

42. Visuomeninės tarybos posėdžiams medžiagą rengia Visuomeninės tarybos nariai arba Valdymo vyriausioji valdyba. Posėdžius organizuoja ir protokoluoja Valdymo vyriausioji valdyba.

 

VII. komisijų, Darbo grupių sudarymas IR jŲ vEIKLA

 

43. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro ir policijos generalinio komisaro įsakymų nuostatas, Policijos departamente policijos generalinio komisaro įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.

44. Nuolatinės komisijos sudaromos policijos generalinio komisaro įgaliotai ilgalaikei funkcijai vykdyti.

45. Policijos generalinis komisaras įsakymu tvirtina nuolatinės komisijos sudėtį ir nuostatus, kuriais komisija vadovaujasi savo veikloje.

46. Laikinosios komisijos sudaromos policijos generalinio komisaro pavestai trumpalaikei funkcijai vykdyti.

47. Laikinosios komisijos sudaromos policijos generalinio komisaro įsakymu, kuriame nustatomas komisijos sudarymo tikslas, užduotys, jų įvykdymo terminai.

48. Nuolatinės ir laikinosios komisijos sudaromos iš komisijos pirmininko, esant būtinumui, jo pavaduotojo (-ų), narių ir sekretoriaus.

49. Komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas, įgyvendindamas komisijai pavestą užduotį, turi šias teises:

49.1. reikalauti teisės aktų nustatyta tvarka iš Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų komisijos veiklai būtinų dokumentų;

49.2. pasitelkti Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus konsultuoti rengiant komisijos išvadas;

49.3. pasirašyti išvadas dėl pareigūno atestavimo bei dėl kvalifikacinių kategorijų suteikimo arba patvirtinimo;

49.4. turėti ir kitas teises, kurias jam įsakymu suteikia policijos generalinis komisaras.

50. Komisijos pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas, privalo:

50.1. organizuoti komisijos posėdžių protokolavimą;

50.2. atsiskaityti policijos generaliniam komisarui už komisijos nuveiktą darbą.

51. Didelės apimties bei sudėtingiems teisės aktams parengti policijos generalinio komisaro įsakymu sudaromos darbo grupės.

52. Policijos generalinio komisaro įsakyme nustatomas darbo grupės sudarymo tikslas, užduotys, jų įvykdymo terminai.

53. Darbo grupė sudaroma iš darbo grupės vadovo, esant būtinumui, jo pavaduotojo (-ų) bei narių.

54. Darbo grupės vadovas, o jo nesant – vadovo pavaduotojas, įgyvendindamas darbo grupei pavestą užduotį, turi šias teises:

54.1. reikalauti, kad darbo grupės nariai laiku ir kokybiškai atliktų pavestas užduotis dėl teisės akto projekto parengimo;

54.2. teikti Policijos departamento padaliniams ar policijos įstaigoms teisės aktų projektus bei gauti iš jų pastabas ir pasiūlymus dėl rengiamo teisės akto projekto;

54.3. pasitelkti Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų valstybės tarnautojus ir kitus darbuotojus konsultuoti rengiant teisės akto projektą;

54.4. turėti ir kitas teises, kurias jam įsakymu suteikia policijos generalinis komisaras.

55. Darbo grupės vadovas, o jo nesant – vadovo pavaduotojas, įgyvendindamas darbo grupei pavestą užduotį, privalo:

55.1. organizuoti posėdžių protokolavimą;

55.2. teisės aktų nustatyta tvarka derinti parengtus teisės aktų projektus su kitomis suinteresuotomis įstaigomis ir institucijomis;

55.3. teikti būtiną informaciją apie darbo grupės nuveiktą darbą Valdymo vyriausiajai valdybai, kontroliuojančiai darbo grupių veiklą.

56. Darbo grupės nariai asmeniškai atsako už darbo grupės vadovo nurodymų, kurie fiksuojami protokolo nutariamojoje dalyje, tinkamą vykdymą.

57. Policijos departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų, Vidaus reikalų ministerijos administracijos struktūrinių padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo institucijų atstovų.

Tokio pobūdžio komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama policijos generalinio komisaro įsakymu, minėtų institucijų bei įstaigų vadovams sutikus.

58. Policijos generalinio komisaro sudarytų komisijų, darbo grupių veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, įvairūs projektai, pažymos bei kita) teisės aktų nustatyta tvarka saugomi ir tvarkomi Policijos departamento padalinyje, kuriame dirba komisijos pirmininkas, darbo grupės vadovas arba jo paskirtas komisijos, darbo grupės narys.

59. Įsakymų dėl tarpžinybinių bei Policijos departamento komisijų ir darbo grupių sudarymo projektus rengia Valdymo vyriausioji valdyba.

 

VIII. POLICIJOS DEPARTAMENTO DARBO PLANAVIMAS IR VEIKLOS ATASKAITOS

 

60. Policijos departamente sudaromi šie planai:

60.1. policijos sistemos strateginis veiklos (einamųjų metų);

60.2. Policijos departamento investicijų (3 m.);

60.3. policijos ilgalaikis strateginis veiklos (daugiau kaip 6 metų);

60.4. Policijos departamento pagrindinių priemonių (1 metų);

60.5. Policijos departamento padalinių (6 mėn.);

60.6. specialiųjų priemonių (tipiniai, situaciniai).

61. Policijos sistemos strateginio veiklos plano projektą rengia Valdymo vyriausioji valdyba, Policijos departamento Finansų valdyba (toliau – Finansų valdyba) ir Policijos departamento Investicijų planavimo ir techninės plėtros valdyba (toliau – Investicijų planavimo ir techninės plėtros valdyba). Policijos departamento padaliniai, policijos įstaigos pasiūlymus dėl plano teikia vadovaudamiesi Vyriausybės nustatyta tvarka.

62. Policijos sistemos strateginiame veiklos plane numatomos programos, jų tikslai, uždaviniai ir priemonės bei finansiniai ištekliai joms vykdyti, taip pat siektini veiklos rezultatai.

63. Policijos sistemos strateginį veiklos planą tvirtina, atsakingus už programų vykdymą valstybės tarnautojus paskiria policijos generalinis komisaras įsakymu ir teikia Vidaus reikalų ministerijai bei Finansų ministerijai.

64. Policijos sistemos strateginio veiklos plano įgyvendinimo pusmečio ir metų ataskaitas rengia Valdymo vyriausioji valdyba ir Finansų valdyba ir teikia Vidaus reikalų ministerijai bei Finansų ministerijai. Metų veiklos ataskaita papildomai teikiama vidaus audito padaliniui vertinti.

65. Policijos sistemos strateginio veiklos plano programų vykdymo, jų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo bei priemonių vykdymo pusmečio ir metų ataskaitas Valdymo vyriausiajai valdybai per nustatytus terminus teikia Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų atsakingi už programų bei tikslų vykdymą valstybės tarnautojai.

66. Pasibaigus biudžetiniams metams, Policijos departamento Audito skyrius teikia policijos generaliniam komisarui programų vykdymo vertinimo ataskaitas, o jų kopijas – Policijos departamento padalinio ar policijos įstaigos, kurios auditas buvo atliktas, vadovui, taip pat Finansų ministerijai.

67. Vadovaujantis Nacionalinio saugumo strategija, Valstybės ilgalaikės raidos strategija bei Vyriausybės strateginiais tikslais (prioritetais) ir kitais teisės aktais, policijos ilgalaikis strateginis veiklos planas sudaromas įgyvendinant Vyriausybės integruotą planavimo ir biudžeto formavimo sistemą.

68. Policijos departamento padaliniai, vadovaudamiesi Vyriausybės nutarimu, kuriuo tvirtinamas Lietuvos Respublikos einamųjų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių projektų rengimo planas, kasmet Valdymo vyriausiajai valdybai privalo per nustatytus terminus pateikti pasiūlymus dėl policijos strateginio veiklos plano rengimo ir patikslinimo.

69. Policijos ilgalaikį strateginį veiklos planą policijos generalinis komisaras teisės aktų nustatyta tvarka teikia tvirtinti vidaus reikalų ministrui.

70. Policijos departamento investicijų planą rengia Investicijų planavimo ir techninės plėtros valdyba.

71. Policijos departamento investicijų planą tvirtina policijos generalinis komisaras ir teikia Vidaus reikalų ministerijai ir Finansų ministerijai.

72. Vyriausybei priėmus nutarimą dėl Valstybės investicijų programoje numatytų einamiesiems metams kapitalo investicijų paskirstymo pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus, policijos generalinio komisaro įsakymais tvirtinamos Policijos departamento investicijų projektų, kuriems skirtos lėšos, įgyvendinimo priemonės.

73. Policijos departamento pagrindinių priemonių planas sudaromas atsižvelgiant į Vyriausybės programos priemonių įgyvendinimo, Vyriausybės nutarimais patvirtintų tikslinių programų priemonių įgyvendinimo, Vidaus reikalų ministerijos pagrindinių priemonių, policijos sistemos strateginį veiklos, policijos ilgalaikį strateginį veiklos, specialiųjų priemonių ir kitus planus.

74. Policijos departamento pagrindinių priemonių plane nurodomos priemonės, jų vykdytojai ir vykdymo terminai.

75. Policijos departamento pagrindinių priemonių planą sudaro Valdymo vyriausioji valdyba.

76. Policijos departamento padaliniai bei policijos įstaigos pasiūlymus dėl pagrindinių priemonių plano kiekvienais metais pateikia iki gruodžio 25 dienos.

77. Policijos departamento pagrindinių priemonių planas turi būti parengtas ir patvirtintas per 15 dienų nuo Vidaus reikalų ministerijos pagrindinių priemonių plano patvirtinimo.

78. Policijos departamento pagrindinių priemonių planą tvirtina policijos generalinis komisaras.

79. Policijos departamento pagrindinių priemonių plane numatytų priemonių vykdymo kontrolę atlieka Valdymo vyriausioji valdyba. Apie plano priemonių vykdymą Valdymo vyriausioji valdyba informuoja policijos generalinį komisarą ir policijos generalinio komisaro pavaduotojus.

80. Policijos departamento padalinių darbo planai sudaromi pusmečiui.

81. Policijos departamento padalinių I pusmečio darbo planai turi būti parengti ir pateikti tvirtinti policijos generaliniam komisarui ar policijos generalinio komisaro pavaduotojui pagal kuravimo sritį per 10 darbo dienų po to, kai buvo patvirtintas Policijos departamento pagrindinių priemonių planas.

82. Policijos departamento padalinių II pusmečio darbo planai parengiami ir teikiami tvirtinti policijos generaliniam komisarui ar policijos generalinio komisaro pavaduotojui pagal kuravimo sritį iki liepos 15 dienos.

83. Už Policijos departamento padalinių darbo planavimą ir priemonių vykdymą atsakingi šių padalinių vadovai.

84. Specialiųjų priemonių planai sudaromi atskiroms problemoms ar situacijoms spręsti.

85. Tipiniai specialiųjų priemonių planai sudaromi ekstremalių situacijų, nepaprastosios padėties bei kitiems ypatingiems atvejams.

86. Situaciniai specialiųjų priemonių planai sudaromi sprendžiant atskiras Policijos departamento padalinių bei policijos įstaigų veiklos užduotis.

87. Specialiųjų priemonių planus tvirtina ir Policijos departamento padalinį, atsakingą už plano įvykdymą, įsakymu skiria policijos generalinis komisaras.

88. Policijos departamente sudaromi savaitiniai darbo planai, kurie skirti informuoti policijos generaliniam komisarui bei policijos generalinio komisaro pavaduotojams apie Policijos departamento padalinių numatomą veiklą kitai savaitei bei per savaitę atliktas priemones. Savaitinius darbo planus rengia Valdymo vyriausioji valdyba.

89. Savaitinius darbo planus policijos generaliniam komisarui ir policijos generalinio komisaro pavaduotojams Valdymo vyriausioji valdyba pateikia penktadieniais.

 

IX. Policijos departamento raštvedybos tvarkymas

 

90. Policijos departamento raštvedybą tvarko Policijos departamento Bendrasis skyrius (toliau – Bendrasis skyrius), vadovaudamasis galiojančiais Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, vidaus reikalų ministro ir policijos generalinio komisaro teisės aktais, reglamentuojančiais raštvedybą bei archyvų darbą, ir savo nuostatais.

91. Darbą su dokumentais organizuoja ir kontroliuoja Bendrasis skyrius. Už dokumentų rengimą, tvarkymą, saugojimą bei jų užduočių vykdymo kontrolę Policijos departamento padaliniuose atsakingi jų vadovai bei jų paskirti atsakingi už dokumentų tvarkymą padalinių valstybės tarnautojai bei pagal darbo sutartis dirbantys darbuotojai.

92. Dokumentai registruojami kompiuterinėje korespondencijos registravimo sistemoje ar žurnaluose.

93. Dokumentus, gautus iš valstybinės valdžios institucijų, ministerijų, fizinių ar juridinių asmenų, užsienio šalių, Bendrasis skyrius pateikia policijos generaliniam komisarui, policijos generalinio komisaro pavaduotojams ar Policijos departamento padalinių vadovams (pagal jų kompetenciją).

94. Policijos generalinis komisaras, policijos generalinio komisaro pavaduotojai, Policijos departamento padalinių vadovai, skirdami dokumento užduoties vykdytoją, rašo rezoliuciją pirmame dokumento lape. Rezoliucijoje trumpai išdėstoma, kas ir kaip turi spręsti dokumente keliamus klausimus, gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas.

95. Bendrasis skyrius dokumentą atiduoda rezoliucijoje nurodyto Policijos departamento padalinio vadovui arba už raštvedybą atsakingiems padalinių darbuotojams, o pastarieji – atsakingam už dokumente numatytų klausimų įvykdymą asmeniui (toliau – vykdytojas), tik šiam pasirašius dokumento registracijos kortelėje ar žurnale. Jei yra paskirti keli vykdytojai, pirmajam iš jų nedelsiant atiduodamas dokumento originalas, kitiems – dokumento kopijos.

96. Bendrasis skyrius kontroliuoja, kaip Policijos departamento padaliniai laikosi policijos generalinio komisaro, policijos generalinio komisaro pavaduotojų nustatytų pavedimų vykdymo terminų.

97. Ne pirmieji vykdytojai privalo nelaukdami pirmojo vykdytojo priminimų pagal savo kompetenciją laiku teikti reikiamą informaciją pirmajam vykdytojui. Už parengto dokumento kokybę vienodai atsako visi vykdytojai.

98. Valstybės tarnautojai, tiesiogiai gavę dokumentus, adresuotus Policijos departamentui ar jo vadovybei iš kitų institucijų ar žinybų, privalo juos nedelsdami perduoti Bendrajam skyriui užregistruoti. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš policijos generalinio komisaro, policijos generalinio komisaro pavaduotojo, vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas perduoti užregistruoti Bendrajam skyriui.

99. Informaciniai siunčiamieji dokumentai įforminami Policijos departamento, Policijos departamento padalinių blankuose, atsižvelgiant į tai, kas pasirašo dokumentą. Policijos generaliniam komisarui, policijos generalinio komisaro pavaduotojui pasirašyti dokumentai turi būti pateikiami kartu su parengtų dokumentų antraisiais egzemplioriais, su rengusio valstybės tarnautojo, jo tiesioginio vadovo, suinteresuotų Policijos departamento padalinių vadovų, kuruojančių atitinkamas veiklos sritis, ir, esant būtinumui, kalbos tvarkytojo vizomis. Originalas išsiunčiamas adresatui, o antrasis egzempliorius su vizomis kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu paliekamas vykdytojo padalinyje pas atsakingą už raštvedybą valstybės tarnautoją susirašinėjimo dokumentų bylai formuoti (išskyrus pateiktus vizuoti teisės aktų projektų originalus, kurie grąžinami projekto iniciatoriui). Bendrajame skyriuje paliekama antrojo egzemplioriaus kopija. Jeigu siunčiamąjį dokumentą pagal kompetenciją pasirašo Policijos departamento padalinio vadovas, originalas išsiunčiamas, o rengėjo padalinyje paliekamas antrasis egzempliorius su vizomis.

100. Bendrasis skyrius tikrina, ar siunčiamieji dokumentai tinkamai įforminti. Ne pagal raštvedybos reikalavimus parengti dokumentai grąžinami rengėjams.

101. Policijos generalinio komisaro įsakymai ir nurodymai įforminami policijos generalinio komisaro blanke, o įsakymais patvirtinti teisės aktai įforminami ne blanke.

Kai įsakymo sudarytojai yra kelių institucijų vadovai, įsakymas įforminamas ne blanke Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymo Nr. 19 „Dėl Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

102. Teisės akto rengėjas, prieš teikdamas įsakymą bei nurodymą pasirašyti policijos generaliniam komisarui, įsakymo ar nurodymo paskutiniojo lapo antroje pusėje pateikia paskirstymo rodyklę.

103. Policijos generalinio komisaro pavaduotojo, laikinai einančio policijos generalinio komisaro pareigas, įsakymai ir nurodymai įforminami policijos generalinio komisaro blanke.

104. Dokumentus, pasirašytus policijos generalinio komisaro, policijos generalinio komisaro pavaduotojų, taip pat įsakymus, nurodymus registruoja, pagal paskirstymo rodyklę daugina ir išsiunčia Bendrasis skyrius.

105. Policijos generalinio komisaro įsakymai bei nurodymai registruojami Bendrajame skyriuje jų pasirašymo dieną ir jų kopijos išsiunčiamos adresatams pagal rengėjo pateiktą paskirstymo rodyklę. Šių dokumentų originalai saugomi Bendrajame skyriuje.

106. Policijos generalinio komisaro arba jo įgalioto valstybės tarnautojo pasirašytos sutartys registruojamos ir saugomos Bendrajame skyriuje, išskyrus finansines ir ūkines sutartis, kurios saugomos Finansų valdyboje.

107. Bendrajame skyriuje neregistruojami periodiniai leidiniai, sveikinimai, asmeninio pobūdžio laiškai ir pan.

108. Įslaptinti dokumentai su slaptumo žymomis „Visiškai slaptai“, „Slaptai“, „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“ priimami, registruojami, tvarkomi ir saugomi laikantis įslaptintų dokumentų raštvedybos ir įslaptintos informacijos apsaugos reikalavimų.

109. Oficialūs raštai, adresuoti valstybės institucijoms, neturi būti perduodami faksu. Skubus raštas, išskyrus raštą su slaptumo žyma, gali būti perduodamas faksu, elektroniniu paštu, tačiau nustatyta tvarka adresatui būtina išsiųsti ir jo originalą. Telekomunikacijų tinklais informacija, žymima slaptumo žymomis „Slaptai“, „Konfidencialiai“, „Riboto naudojimo“, perduodama tik užšifruota.

110. Policijos departamento padaliniuose raštvedyba tvarkoma vadovaujantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 patvirtintomis Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklėmis, 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 patvirtintomis Raštvedybos taisyklėmis, vidaus reikalų ministro 2003 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1V-190 „Dėl dokumentų, susijusių su Vidaus reikalų ministerijos veikla rengimo, tvarkymo ir valdymo, pavedimų vykdymo kontrolės organizavimo instrukcijos patvirtinimo“ bei policijos generalinio komisaro 2001 m. birželio 21 d. įsakymu Nr. 274 patvirtintomis Dokumentų rengimo, apskaitos, naudojimo ir užduočių vykdymo kontrolės taisyklėmis.

111. Siekiant sumažinti dokumentų srautą, rekomenduojama nesusirašinėti su Policijos departamento padaliniais, policijos įstaigomis tais klausimais, kurie gali būti sprendžiami vietoje arba telefonu.

 

X. DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR TVIRTINIMAS

 

112. Policijos generalinis komisaras pagal kompetenciją pasirašo teisės aktus, sutartis, raštus, adresuotus valstybinės valdžios, valdymo institucijų vadovams, juridiniams bei fiziniams asmenims, bei kitais įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais.

113. Policijos generalinis komisaras ar policijos generalinio komisaro pavaduotojai pagal kompetenciją tvirtina:

113.1. Policijos departamento planus, padalinių planus;

113.2. tarnybinių patikrinimų išvadas;

113.3. audito išvadas;

113.4. mokymo programas;

113.5. teisės aktų nustatyta tvarka kitus dokumentus.

114. Policijos generalinio komisaro pavaduotojai pagal kompetenciją pasirašo raštus fiziniams ir juridiniams asmenims, policijos įstaigoms, kuriuos pasirašyti įgalioja policijos generalinis komisaras.

115. Policijos departamento padalinių vadovai pasirašo informacinio pobūdžio raštus Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų vadovams, o policijos generaliniam komisarui įgaliojus – raštus fiziniams ir juridiniams asmenims.

116. Teisės valdybos valstybės tarnautojai, policijos generaliniam komisarui įgaliojus, pasirašo atsiliepimus, skundus, pateikiamus administracinėse, civilinėse bei kitose bylose atstovaujant Policijos departamento interesams visų instancijų teismuose.

117. Policijos departamento Personalo valdybos (toliau – Personalo valdyba) ir Finansų valdybos viršininkai vizuoja Policijos departamento ir policijos įstaigų pareigybių sąrašus, kuriuos įsakymu tvirtina policijos generalinis komisaras arba jo įgaliotas policijos generalinio komisaro pavaduotojas. Policijos įstaigos, Policijos departamento struktūriniai padaliniai visus raštus dėl policijos įstaigų finansavimo, pasirašomus Policijos departamento vadovybės, derina su Finansų valdybos vadovu

Punkto pakeitimai:

Nr. 5-V-91, 2005-01-28, Žin., 2005, Nr. 23-753 (2005-02-16), i. k. 10500GKISAK005-V-91

 

118. Finansinius dokumentus pasirašo:

118.1. policijos generalinis komisaras, o jo nesant, įgaliotas policijos generalinio komisaro pavaduotojas – veiklos ir biudžeto planų projektus, veiklos ir biudžeto planus, Policijos departamento investicijų planą, banko ir kasos dokumentus, metines programų sąmatas, finansinės ir ūkinės veiklos sutartis;

118.2. Finansų valdybos viršininkas, jo pavaduotojas bei Finansų valdybos Buhalterinės apskaitos skyriaus viršininkas – antro parašo teise banko ir kasos dokumentus, buhalterinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, Policijos departamento programų sąmatas, policijos generaliniam komisarui įgaliojus – kitus finansinio ir ūkinio pobūdžio dokumentus.

 

III. DOKUMENTŲ UŽDUOČIŲ, PAVEDIMŲ VYKDYMAS IR JŲ KONTROLĖ

 

119. Dokumentų užduočių vykdymo eigą ir terminus kontroliuoja Bendrasis skyrius. Bendrasis skyrius periodiškai tikrina dokumentų užduočių vykdymo terminus, primena Policijos departamento padalinių vadovams ar vykdytojams apie dokumentų užduotis, kurių įvykdymo terminai baigiasi (du kartus per savaitę spausdina dokumentų, kurių užduotys neįvykdytos, sąrašus).

120. Policijos departamento padalinių vadovai pagal savo kompetenciją asmeniškai atsako už policijos generalinio komisaro, policijos generalinio komisaro pavaduotojo rezoliucijose nurodytų pavedimų įvykdymą bei įvykdymo kokybę.

121. Gautų dokumentų užduoties įvykdymo terminas skaičiuojamas nuo dokumento gavimo Policijos departamente datos, o vidaus dokumentų – nuo jų pasirašymo ar patvirtinimo datos.

122. Dokumentų užduočių įvykdymo terminas gali būti tipinis arba individualus.

123. Atskirų dokumentų kategorijų tipiniai dokumentų užduočių įvykdymo terminai nustatomi teisės aktų bei šio reglamento 1 priede nustatyta tvarka.

124. Individualus dokumentų užduočių įvykdymo terminas nurodomas dokumento tekste arba rezoliucijoje.

125. Jeigu neįmanoma įvykdyti dokumento užduoties laiku, dėl įvykdymo termino pratęsimo policijos generalinis komisaras, policijos generalinio komisaro pavaduotojas raštu kreipiasi į jį nustačiusią instituciją ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos. Gavus leidimą pratęsti įvykdymo terminą, būtina apie tai pranešti Bendrajam skyriui.

126. Policijos generalinio komisaro nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas policijos generaliniam komisarui pateikia motyvuotą prašymą ir policijos generalinio komisaro įsakymo dėl termino pratęsimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakyme.

127. Kai Vyriausybės pavedimas (nutarimas) negali būti nustatytu laiku įvykdytas, vykdytojas su motyvuotu prašymu kreipiasi į policijos generalinį komisarą išdėstydamas priemonės įvykdymo atidėjimo vėlesniam laikotarpiui priežastis bei pateikia Vyriausybės nutarimo, kuriame duotas pavedimas, pakeitimo projektą.

128. Jeigu Vyriausybės nutarime pavedimą nurodyta vykdyti Vidaus reikalų ministerijai, o Vidaus reikalų ministerija paveda Policijos departamentui ir pavedimas negali būti nustatytu laiku įvykdytas, vykdytojas su motyvuotu prašymu kreipiasi į policijos generalinį komisarą išdėstydamas priemonės įvykdymo atidėjimo vėlesniam laikotarpiui priežastis. Policijos generalinis komisaras, įvertinęs prašymo pagrįstumą bei pritaręs vykdytojo išdėstytiems motyvams, ne vėliau kaip prieš 14 darbo dienų iki įvykdymo termino pabaigos, suderinęs su ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi, atsakingu už atitinkamą administravimo sritį, vidaus reikalų ministrui pateikia Vyriausybės nutarimo, kuriame duotas pavedimas, pakeitimo projektą ir motyvuotą prašymą.

129. Kai Lietuvos Respublikos Prezidento, Seimo, Vyriausybės kanceliarijos ir Ministro Pirmininko pavedimai negali būti nustatytu laiku įvykdyti, vykdytojas parengia pavedimą kontroliuojančiai institucijai motyvuoto rašto projektą ir šį projektą ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki įvykdymo termino pabaigos pateikia policijos generaliniam komisarui. Policijos generalinis komisaras, pritaręs vykdytojo rašte išdėstytiems motyvams, suderinęs su ministerijos valstybės sekretoriumi ar ministerijos sekretoriumi, atsakingu už atitinkamą administravimo sritį, ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos motyvuoto rašto projektą pateikia vidaus reikalų ministrui.

130. Kai vidaus reikalų ministro, vidaus reikalų viceministro, ministerijos valstybės sekretoriaus ir ministerijos sekretorių pavedimai negali būti nustatytu laiku įvykdyti, vykdytojas ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos motyvuotu tarnybiniu pranešimu informuoja policijos generalinį komisarą apie kito termino nustatymo būtinybę, o prireikus prideda įsakymo ar potvarkio projektą. Policijos generalinis komisaras, atsižvelgęs į motyvuotą vykdytojo prašymą, ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki įvykdymo termino pabaigos informuoja pavedimą davusį vidaus reikalų ministrą, viceministrą, ministerijos valstybės sekretorių ar ministerijos sekretorių raštu, jei reikia keisti vidaus reikalų ministro įsakymą ar ministerijos valstybės sekretoriaus potvarkį, atitinkamai prideda nustatyta tvarka suderintą įsakymo ar potvarkio projektą.

131. Policijos generalinis komisaras prašymus dėl pavedimų įvykdymo terminų pratęsimo pavedimą davusiems asmenims pateikia ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos. Iš atitinkamos institucijos gavęs leidimą pratęsti terminą, vykdytojas apie tai informuoja Bendrąjį skyrių.

132. Pavedimas laikomas įvykdytu, jeigu išspręsti visi jame pateikti klausimai arba į juos atsakyta iš esmės. Jei pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga nustatyta tvarka grąžinama rengėjams tobulinti teisės aktų bei šio reglamento nustatyta tvarka pratęsus įvykdymo terminus.

 

IV. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS

 

133. Policijos departamente rengiami įstatymų, Vyriausybės nutarimų, policijos generalinio komisaro įsakymų bei kitų teisės aktų projektai (toliau – teisės aktų projektai).

134. Policijos generalinio komisaro įsakymas yra individualaus ar bendro pobūdžio teisės aktas, kuriame nustatomos, pakeičiamos ar panaikinamos teisės ir pareigos, kurias policijos generaliniam komisarui nustatyti, pakeisti ar panaikinti leidžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymai, Vyriausybės nutarimai bei kiti teisės aktai.

135. Policijos generalinis komisaras įsakymais tvirtina tuos teisės aktus, kuriuose nustatomos individualaus arba bendro pobūdžio elgesio taisyklės, teisės ir pareigos jam pavaldiems ir nepavaldiems asmenims.

136. Policijos generalinio komisaro nurodymai rengiami ir tvirtinami siekiant Policijos departamento padaliniams, policijos įstaigoms paaiškinti, kaip įgyvendinti Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro, policijos generalinio komisaro įsakymų bei kitų teisės aktų nuostatas.

137. Teisės aktų projektus rengia Policijos departamento padaliniai ir policijos generalinio komisaro įsakymu sudarytos darbo grupės.

138. Teisės aktų projektų rengimą policijos generalinis komisaras gali pavesti policijos įstaigoms pagal jų kompetenciją.

139. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991), Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238), vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ patvirtinto reglamento, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2002 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. 75 „Dėl teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymo Nr. 104 „Dėl Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo ir įforminimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009), kitų teisės aktų, taip pat Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.

140. Policijos generalinio komisaro įsakymai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“ ir Policijos departamento interneto svetainėje vadovaujantis Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimu Nr. 918 patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklalapiuose tvarka (Žin., 1999, Nr. 71-2236), policijos generalinio komisaro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-470 patvirtintais Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainės tvarkymo nuostatais, Policijos departamento generalinio komisaro 2000 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 317 patvirtintomis Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generalinio komisaro įsakymų ir kitų įsakymais tvirtinamų teisės aktų skelbimo „Valstybės žinios“ taisyklėmis.

141. Policijos generalinio komisaro įsakymai, skelbti Policijos departamento interneto svetainėje, skelbiami ir Lietuvos policijos žurnale „Policija“.

 

XI. Teisės aktų LEIDYBOS INICIATYVA

 

142. Pasiūlymus dėl teisės aktų projektų bei galiojančių teisės aktų tobulinimo policijos generaliniam komisarui teikia policijos generalinio komisaro pavaduotojai, Policijos departamento padalinių ar policijos įstaigų vadovai.

143. Policijos departamento padaliniai, policijos įstaigos, pagal savo kompetenciją negalėdami išspręsti su jų valdymo sritimis susijusių klausimų, gali teikti atitinkamus teisės aktų projektus policijos generaliniam komisarui, kai šiuos projektus pavizuoja atitinkamą sritį kuruojantis policijos generalinio komisaro pavaduotojas.

144. Policijos departamento padaliniai, policijos įstaigos, siūlydamos rengti teisės akto projektą, kuriame numatoma iš esmės keisti arba nustatyti teisinių santykių reguliavimą, policijos generaliniam komisarui parengia tarnybinį pranešimą, kuriame išdėsto teisės akte sprendžiamos problemos esmę, teisės akto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus bei siūlymus dėl darbo grupės sudarymo.

 

XII. teisės aktų projektų svarstymas Policijos departamente

 

145. Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų pasiūlymai dėl teisės aktų rengimo (toliau – siūlymas) bei teisės aktų projektai pateikiami policijos generaliniam komisarui.

146. Policijos generalinis komisaras, esant būtinumui, paveda Valdymo vyriausiajai valdybai, Policijos departamento Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos valdybai (toliau – Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos valdyba), Policijos departamento Teisės valdybai (toliau – Teisės valdyba), Policijos departamento Vidaus tyrimų valdybai (toliau – Vidaus tyrimų valdyba) pagal savo kompetenciją per policijos generalinio komisaro rezoliucijoje nurodytus terminus išnagrinėti teisės akto projektą ar siūlymo tikslingumą.

147. Valdymo vyriausioji valdyba parengia pastabas, ar teisės akto projektas arba siūlymas atitinka bendrąją policijos veiklos strategiją, įvertina, ar priimtas teisės aktas galėtų daryti įtaką kriminogeninei situacijai bei koks tikėtinas poveikis.

148. Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos valdyba įvertina teisės akto projekto ar siūlymo ir Europos Sąjungos teisės atitiktį.

149. Teisės valdyba įvertina, ar siūlymas arba teisės akto projektas neprieštarauja galiojantiems Lietuvos Respublikos įstatymams ir ar atitinka juridinės technikos taisykles, taip pat apibendrina Valdymo vyriausiosios valdybos, Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos valdybos pastabas ir teikia policijos generaliniam komisarui bendrą teisės akto projekto įvertinimą.

150. Vidaus tyrimų valdyba įvertina teisės akto projektą arba siūlymą antikorupciniu požiūriu.

151. Jeigu siūlymo ar teisės akto projekto nepavyksta išnagrinėti laiku, nurodytų Policijos departamento padalinių vadovai su motyvuotu tarnybiniu prašymu gali kreiptis į policijos generalinį komisarą dėl šio termino pratęsimo.

152. Iš esmės nepritarus siūlymui ar parengtam teisės akto projektui, Teisės valdyba iniciatoriui grąžina jo pateiktą medžiagą su apibendrintu įvertinimu.

153. Policijos generaliniam komisarui iš esmės pritarus siūlymui ar parengtam teisės akto projektui, Teisės valdyba pateikia iniciatoriui apibendrintas pastabas ir siūlymus dėl teisės akto projekto rengimo bei parengto teisės akto projekto.

154. Iniciatorius parengtus teisės aktų projektus teisės aktų nustatyta tvarka privalo derinti tik su suinteresuotais Policijos departamento padaliniais, Valdymo vyriausiosios valdybos patarėjais ar policijos įstaigomis.

155. Derinti suinteresuotiems Policijos departamento padaliniams pateikti teisės aktų projektai vizuojami tik esant Policijos departamento padalinio ar darbo grupės vadovo, atsakingo už teisės akto parengimą, vizai.

156. Teisės aktų projektai su valstybės valdymo institucijomis derinami vadovaujantis Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 1999, Nr. 92-2693; 2000, Nr. 47-1357; 2001, Nr. 25-832, Nr. 84-2946; 2003, Nr. 27-1089) ir vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“.

 

XIII. KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS Policijos departamente

 

157. Policijos generalinis komisaras, vadovaudamasis vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti kitų valstybės institucijų parengtų įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų.

158. Pateiktus derinti kitų institucijų teisės aktų projektus policijos generalinis komisaras vizuoja tik tada, kai dėl šių teisės aktų projektų teikę pastabas ir pasiūlymus Policijos departamento padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas (policijos generaliniam komisarui pavizavus, teisės akto projekto kopijos su Policijos departamento padalinių vizomis pridedamos prie derinimo medžiagos). Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto policijos generalinis komisaras turi pastabų ar pasiūlymų, jis jį vizuoja su pastaba. Pastabos išdėstomos atskirame lape.

 

XIV. teisės aktų projektų teikimas Vidaus reikalų ministerijai

 

159. Įstatymų ir kitų teisės aktų projektai Vidaus reikalų ministerijai teikiami vadovaujantis Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“.

 

V. ASMENŲ PASIŪLYMŲ, PRAŠYMŲ, SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS BEI INTERESANTŲ PRIĖMIMAS

 

160. Asmenų pasiūlymai, prašymai ir skundai, Policijos departamente gauti paštu ar asmenims apsilankius Bendrojo skyriaus priimamajame (ne darbo dienomis ir valandomis bei švenčių dienomis – Policijos departamento Policijos informacijos valdyboje (toliau – Policijos informacijos valdyba), priimami bei perduodami nagrinėti vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945), Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymu (Žin., 2000, Nr. 10-236), policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 638 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Policijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“, 2003 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. V-341 „Dėl policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. 638 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Policijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“ pakeitimo“.

161. Bendrojo skyriaus priimamajame priėmus prašymą, asmeniui įteikiama spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija arba registracijos kortelė, kurioje nurodoma prašymo ar skundo gavimo data ir registracijos numeris.

162. Policijos departamentas informaciją internete skelbia vadovaudamasis policijos generalinio komisaro 2003 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. V-470 „Dėl Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos interneto svetainės tvarkymo nuostatų patvirtinimo“ patvirtintais nuostatais.

163. Žodiniai prašymai, taip pat paklausimai, gauti elektroniniu paštu, kai negalima identifikuoti siuntėjo, raštu pateikti anoniminiai prašymai (ar anoniminė korespondencija) paprastai nenagrinėjami, išskyrus ypatingus atvejus, siekiant, kad nenukentėtų pareiškėjo ar valstybės interesai. Sprendimą dėl tokio prašymo nagrinėjimo priima policijos generalinis komisaras arba jo įgaliotas asmuo.

164. Policijos departamento padalinių valstybės tarnautojai ir darbuotojai, gavę elektroniniu paštu dokumentus ar kitokio pobūdžio pranešimus pagal savo kompetenciją, į juos gali atsakyti asmeniškai.

165. Kai valstybės tarnautojų ir darbuotojų kompetencija neleidžia jiems atsakyti į elektroniniu paštu gautą informaciją, jie privalo apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą, kuris pagal savo kompetenciją priima sprendimą ir paskiria vykdytoją.

166. Kai Policijos departamento padalinio vadovo kompetencija ar dokumento kalbos nemokėjimas neleidžia jam atsakyti į elektroniniu paštu gautą dokumentą ar kitokio pobūdžio pranešimą, jis pagal kuravimo sritį privalo apie tai informuoti policijos generalinį komisarą ar policijos generalinio komisaro pavaduotoją.

167. Policijos departamento padalinio vadovas, įvertinęs elektroniniu paštu gautą dokumentą, priima sprendimą ir parengia atsakymą tais atvejais, kai klausimas priklauso jo kompetencijai. Kai gauto užsienio kalba dokumento turinys viršija Policijos departamento padalinio vadovo kompetenciją ar dėl dokumento kalbos negalima suprasti dokumento teksto esmės, Policijos departamento padalinio vadovas organizuoja gauto dokumento teksto turinio vertimą į lietuvių kalbą ir pateikia šį dokumentą kartu su vertimu į lietuvių kalbą policijos generaliniam komisarui arba policijos generalinio komisaro pavaduotojui pagal kuravimo sritį.

168. Policijos generalinio komisaro pavaduotojas nusprendžia, ar būtinas viso dokumento vertimas į lietuvių kalbą bei jo nagrinėjimas.

169. Dokumentai su policijos generalinio komisaro pavaduotojo rezoliucija turi būti perduodami Bendrajam skyriui registruoti ir nustatyta tvarka toliau tvarkyti.

170. Pareiškėjui turi būti atsakyta į visus jo iškeltus klausimus.

171. Asmenų pasiūlymai, prašymai ir skundai, kurių sprendimas nepriklauso Policijos departamento kompetencijai, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, jeigu kitaip nenustatyta kituose teisės aktuose, persiunčiami kompetentingai institucijai ir raštu apie tai pranešama asmeniui. Kai prašymą ar skundą turi nagrinėti teismas, jis grąžinamas pareiškėjui pateikiant visą reikalingą informaciją.

172. Policijos generalinis komisaras, policijos generalinio komisaro pavaduotojai kartą per mėnesį nustatytomis dienomis pagal iš anksto patvirtintą grafiką priima interesantus. Policijos generalinio komisaro pavedimu pagal kompetenciją interesantus gali priimti ir Policijos departamento padalinių vadovai.

173. Asmenų priėmimą organizuoja ir asmenų priėmimo grafiką sudaro Bendrojo skyriaus priimamasis. Grafiką tvirtina policijos generalinis komisaras.

174. Bendrojo skyriaus priimamasis policijos generalinio komisaro nustatyta tvarka išduoda vienkartinius ir ilgalaikius leidimus įeiti į Policijos departamento pastatą.

 

VI. Visuomenės INFORMAVIMAS

 

XV. INFORMACIJOS TEIKIMAS TELEFONU

 

175. Policijos departamente informaciją telefonu asmenims pagal kompetenciją teikia Bendrojo skyriaus priimamasis.

176. Policijos departamente ne darbo dienomis ir valandomis informaciją telefonu teikia Policijos informacijos valdyba.

177. Policijos departamento padalinių vadovai yra atsakingi už tai, kad su jų veikla susijusi teisinga informacija būtų reguliariai pateikiama Bendrojo skyriaus priimamajam ir Policijos informacijos valdybai.

178. Policijos departamente asmenims informacija telefonu teikiama vadovaujantis policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. 638 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Policijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“, 2003 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. V-341 „Dėl policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 10 d. įsakymo Nr. 638 „Dėl piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Policijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos“ pakeitimo“, šio reglamento bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

XVI. INFORMACIJOS TEIKIMAS ŽINIASKLAIDAI

 

179. Žiniasklaidos informavimu apie Policijos departamento veiklą rūpinasi Policijos departamento Ryšių su visuomene poskyris (toliau – Ryšių su visuomene poskyris).

180. Ryšių su visuomene poskyrio išplatinti pranešimai spaudai privalo atitikti oficialią policijos generalinio komisaro poziciją.

181. Ryšių su visuomene poskyris žiniasklaidai informaciją teikia šiais būdais ir formomis:

181.1. organizuodamas policijos generalinio komisaro, policijos generalinio komisaro pavaduotojų, Policijos departamento padalinių ar policijos įstaigų vadovų susitikimus su žiniasklaidos atstovais;

181.2. dalyvaudamas organizuojant Policijos departamento ir policijos įstaigų viešuosius renginius;

181.3. rengdamas jai informacinius pranešimus;

181.4. organizuodamas spaudos konferencijas.

182. Ryšių su visuomene poskyrio vadovas operatyviai reaguoja į žiniasklaidoje pasirodžiusius tikrovės neatitinkančius duomenis ir, suderinęs su policijos generaliniu komisaru ar policijos generalinio komisaro pavaduotoju, atsakingu už tam tikrą veiklos sritį, pateikia žiniasklaidai oficialią policijos generalinio komisaro poziciją.

183. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236), Vyriausybės 1999 m. spalio 22 d. nutarimo Nr. 1175 „Dėl Informacijos apie aplinką Lietuvos Respublikoje teikimo visuomenei tvarkos“ ir policijos generalinio komisaro 2001 m. kovo 21 d. įsakymo Nr. 120 „Dėl Informacijos teikimo viešosios informacijos rengėjams reglamento patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

VII. POLICIJOS VĖLIAVA

 

184. Lietuvos policijos vėliava (toliau – Vėliava) simbolizuoja policijos pareigūnų vienybę, garbę ir ištikimybę duotai priesaikai.

185. Vėliava naudojama vadovaujantis policijos generalinio komisaro 2003 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-583 „Dėl Lietuvos policijos vėliavos nuostatų patvirtinimo“ patvirtintuose nuostatuose nustatyta tvarka.

 

VIII. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

186. Policijos departamento padalinių valstybės tarnautojų išvykimo į tarnybines komandiruotes Lietuvos Respublikos teritorijoje ir užsienyje klausimus sprendžia policijos generalinis komisaras.

187. Tarnybinės komandiruotės į užsienį organizuojamos ir įforminamos vadovaujantis Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nuostatomis.

188. Įsakymus dėl tarnybinių komandiruočių į užsienį bei Lietuvos Respublikos teritorijoje pasirašo policijos generalinis komisaras.

189. Valstybės tarnautojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ne vėliau kaip per penkias darbo dienas policijos generaliniam komisarui pateikia raštu pavedimo arba užduoties atlikimo ataskaitas. Jeigu į komandiruotę vyko grupė, apibendrintą ataskaitą policijos generaliniam komisarui teikia grupės vadovas.

190. Valstybės tarnautojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje, apie pavedimo arba užduoties atlikimą raštu arba žodžiu informuoja Policijos departamento padalinio vadovą, jeigu kitaip nenustatyta policijos generalinio komisaro įsakyme dėl komandiruotės.

191. Valstybės tarnautojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ataskaitos kopiją pateikia ir Tarptautinio bendradarbiavimo ir Europos integracijos valdybai.

192. Valstybės tarnautojai, tarnybinių komandiruočių užsienyje metu dalyvavę seminaruose, konferencijose bei kituose renginiuose, kurių metu buvo nagrinėjami policijos profesinio ugdymo klausimai, grįžę iš jų, ataskaitų kopijas pateikia Personalo valdybai ir Lietuvos policijos mokymo centrui.

193. Teisės valdybos valstybės tarnautojai, atstovavę Policijos departamentui bei kitoms policijos įstaigoms teismuose ir grįžę iš komandiruočių, žodžiu arba raštu atsiskaito policijos generalinio komisaro pavaduotojui, kuruojančiam Teisės valdybą.

 

IX. ATOSTOGŲ SUTEIKIMAS POLICIJOS DEPARTAMENTO PADALINIŲ DARBUOTOJAMS

 

194. Policijos departamento darbuotojams pagal Lietuvos Respublikos įstatymus visų rūšių kasmetinės ir tikslinės atostogos suteikiamos policijos generalinio komisaro įsakymu.

195. Policijos departamento padalinių vadovai sudaro ir iki einamųjų metų sausio 15 dienos tvirtina padalinio darbuotojų kasmetinių atostogų grafikus.

196. Policijos departamento padalinių, policijos įstaigų vadovų kasmetinių atostogų grafikus sudaro Personalo valdyba ir iki einamųjų metų sausio 20 dienos juos teikia tvirtinti policijos generaliniam komisarui.

197. Policijos departamento padalinio darbuotojas prašymą dėl kasmetinių atostogų skyrimo rašo policijos generalinio komisaro vardu ir jį iš anksto pateikia tiesioginiam vadovui, kuris vizuoja prašymą ir ne vėliau kaip prieš penkias darbo dienas iki numatomos atostogų pradžios pateikia Personalo valdybai, kuri parengia policijos generalinio komisaro įsakymo dėl atostogų projektą.

 

X. DARBUOTOJŲ APDOVANOJIMAS, SKATINIMAS IR PAŠALPOS

 

198. Policijos departamente valstybės tarnautojai ir kiti darbuotojai apdovanojami ir skatinami vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2130), Lietuvos Respublikos vidaus tarnybos statutu (Žin., 2003, Nr. 42-1927), Darbo kodeksu, vidaus reikalų ministro 2003 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-299 „Dėl Vidaus reikalų sistemos pareigūnų skatinimo ir apdovanojimo taisyklių bei Vidaus reikalų ministerijos žinybinių ženklų nuostatų patvirtinimo“, policijos generalinio komisaro 2001 m. rugsėjo 21 d. įsakymu Nr. 414 „Dėl policijos žinybinių ženklų“ bei kitais teisės aktais.

199. Policijos departamento valstybės tarnautojai teisės aktų nustatytais pagrindais gali būti skatinami policijos generalinio komisaro padėka, vienkartine pinigine išmoka, vardine dovana, papildomomis mokamomis atostogomis, žinybiniu ženklu, o pareigūnai – ir suteikiant aukštesnį policijos specialųjį laipsnį.

Valstybiniais, vyriausybiniais, vidaus reikalų ministro ir kitų žinybų apdovanojimais Policijos departamento valstybės tarnautojai skatinami teisės aktuose nustatytais pagrindais policijos generalinio komisaro teikimu, jeigu kitaip nenustatyta kituose teisės aktuose.

Darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, gali būti skatinami policijos generalinio komisaro padėka, vardine dovana, papildomomis mokamomis atostogomis ir teisės aktų nustatyta tvarka kitais apdovanojimais.

200. Numatomų skatinti asmenų teikimai Personalo valdybai pateikiami ne vėliau kaip prieš tris savaites iki apdovanojimo dienos su kiekvieno teikiamojo tarnybos eigos apibūdinimu, nuopelnų aprašymu. Teikimus pasirašo atitinkamo Policijos departamento padalinio vadovas. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, turintys galiojančių tarnybinių ir drausminių nuobaudų, skatinti nesiūlomi. Personalo valdyba rengia, suderina ir pateikia policijos generaliniam komisarui įsakymo projektą kartu su teikimais.

201. Valstybės tarnautojams ir kitiems darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jo paties ar jo šeimos narių ligos, šeimos narių mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, jeigu yra darbuotojo rašytinis prašymas ir pateikti atitinkami tai patvirtinantys dokumentai, teisės aktų nustatyta tvarka gali būti skiriama vienkartinė materialinė pašalpa.

202. Policijos departamente prašymams dėl vienkartinės materialinės pašalpos skyrimo nagrinėti sudaroma nuolatinė komisija.

Komisija savo veiklą organizuoja vadovaudamasi policijos generalinio komisaro įsakymu patvirtintais nuostatais.

 

XI. DRAUSMINĖS IR TARNYBINĖS NUOBAUDOS

 

203. Policijos departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už policijos įstaigai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo bei Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka.

204. Policijos departamento darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už policijos įstaigai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

205. Įstatymų nustatytais atvejais Policijos departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS POLICIJOS DEPARTAMENTO VADOVAMS IR KITIEMS VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS

 

206. Keičiantis policijos generaliniam komisarui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.

207. Keičiantis policijos generalinio komisaro pavaduotojui, Policijos departamento padalinių vadovams bei valstybės tarnautojams, materialinės vertybės priimamos, išduodamos, perduodamos ir saugomos vadovaujantis policijos generalinio komisaro 2002 m. sausio 2 d. įsakymu Nr. 1 „Dėl Materialinių vertybių priėmimo, išdavimo, perdavimo, saugojimo, pervežimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“.

208. Atleidžiami iš pareigų Policijos departamento valstybės tarnautojai teisės aktų nustatyta tvarka privalo perduoti Policijos departamento padalinio, kuriame jie dirbo, materialiai atsakingam valstybės tarnautojui materialines vertybes, kurios valstybės tarnautojui buvo patikėtos jam atliekant pavestas pareigas bei tiesiogines funkcijas.

209. Atleidžiamas iš pareigų arba perkeliamas į kitas pareigas Policijos departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, privalo perduoti dokumentus, kurių užduotys neįvykdytos, ir turimas bylas, taip pat informacinę bei norminę medžiagą, antspaudus ir spaudus materialiai atsakingam darbuotojui arba tiesioginiam vadovui, arba jo nurodytam Policijos departamento padalinio valstybės tarnautojui.

210. Atleidžiamam iš pareigų, jei reikia, ir perkeliamam į kitas pareigas Policijos departamento valstybės tarnautojui ar kitam darbuotojui Personalo valdyboje įteikiamas atsiskaitymo lapelis (2 priedas).

211. Atsiskaitymas su Policijos departamentu laikomas baigtu, kai atleidžiamas ar perkeliamas į kitas pareigas valstybės tarnautojas ar darbuotojas iki įsakyme nurodytos atleidimo ar perkėlimo datos pateikia Finansų valdybai užpildytą atsiskaitymo lapelį.

212. Perkeliamų ar atleidžiamų iš valstybės tarnybos arba darbo valstybės tarnautojų ar darbuotojų atsiskaitymo lapeliai registruojami ir teisės aktų nustatyta tvarka saugomi Finansų valdyboje.

 

XIII. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

213. Policijos departamentas turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei papildomus antspaudus su Lietuvos valstybės herbu su skaitmenimis nuo „2“ iki „5“.

214. Policijos generalinis komisaras įsakymu antspaudus saugoti ir nustatyta tvarka naudoti paveda Policijos departamento padalinių vadovams.

215. Policijos departamento antspaudas su Lietuvos valstybės herbu naudojamas vadovaujantis policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 „Dėl Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 127-5767).

 

XIV. ARCHYVO TVARKYMAS

 

216. Policijos departamento archyvą tvarko Bendrasis skyrius Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

______________


 

Policijos departamento prie Lietuvos

Respublikos vidaus reikalų ministerijos

darbo reglamento

1 priedas

 

DOKUMENTŲ UŽDUOČIŲ ĮVYKDYMO TERMINŲ ATMINTINĖ

 

 

Dokumento pavadinimas

Užduoties įvykdymo terminas

Prezidento, Seimo Pirmininko ir jo pavaduotojų, Vyriausybės kanclerio pavedimai

Per 10 darbo dienų, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas

Išvados Vyriausybei dėl derinamų nutarimų projektų

Per 5 darbo dienas, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas

Per 10 darbo dienų, jei pateikiami didelės apimties ir sudėtingi projektai (apie tai iš anksto informuojama projektą rengusi institucija)

Išvados dėl Ministro Pirmininko potvarkių, kitų sprendimų projektų ar atitinkamų pasiūlymų

Per 2 darbo dienas (išskyrus atvejus, kai pavedimui įvykdyti būtinas trumpesnis derinimo laikas)

Seimo nario paklausimas

Per 10 darbo dienų

Seimo kontrolieriaus paklausimas, kai atsakymą reikalaujama pateikti nedelsiant

Per 5 darbo dienas, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas

Ministerijų, įmonių, įstaigų, organizacijų, bendrovių ir kitų institucijų raštai

Per 15 kalendorinių dienų, jei pačiame dokumente ar vadovybės rezoliucijoje nenurodytas konkretus įvykdymo terminas

Vadovybės pavedimai, kai rezoliucijoje nenurodytas konkretus įvykdymo terminas ir užrašyta „Skubiai“

Neatidėliotinai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas

Asmenų pasiūlymai, prašymai, skundai

Per 30 kalendorinių dienų

Per 14 kalendorinių dienų, kai nereikalingas papildomas tyrimas bei patikrinimas

Per 20 kalendorinių dienų Seimo narių persiųsti rinkėjų pasiūlymai, prašymai, skundai

Per 3 darbo dienas, jeigu kitaip nenustatyta kituose teisės aktuose, persiunčiami kompetentingai institucijai, kai juose iškeltus klausimus nepriklauso spręsti Policijos departamentui

______________


 

Policijos departamento prie Lietuvos

Respublikos vidaus reikalų ministerijos

darbo reglamento

2 priedas

 

(Atsiskaitymo lapelio formos pavyzdys)

 

Policijos departamentas

prie Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministerijos

 

ATSISKAITYMO LAPELIS

 

200-00-00

Nr.

Vilnius

 

________________________________________________________________________________

(vardas, pavardė, Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos padalinys, pareigos, atleidimo (perkėlimo) data, pagrindas, įsakymo data, Nr.)

 

Eil. Nr.

Policijos departamento padalinio pavadinimas

Parašas, data

Vardas, pavardė, pareigos

1.

Padalinio vadovas

 

 

2.

Padalinio darbuotojas, atsakingas už raštvedybą

 

 

3.

Lietuvos policijos aptarnavimo paslaugų centras

 

 

4.

Policijos informacijos valdyba

 

 

5.

Personalo valdyba

 

 

6.

Vidaus reikalų ministerijos Personalo departamentas*

 

 

7.

Bendrasis skyrius

 

 

8.

Finansų valdyba**

 

 

 

PASTABOS:

*Vidaus reikalų ministerijos Personalo departamentui lapelis gali būti ir neteikiamas, jei Personalo valdybos skiltyje pažymima, kad atleidžiamas asmuo tarnybinį pažymėjimą atidavė Personalo valdybai.

**Finansų valdybai pateikiamas atsiskaitymo lapelis užpildžius 1–7 eilutes.

 

 

 

 

 

 

(atsiskaitymo lapelį išdavusio valstybės tarnautojo pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

______________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos policijos generalinis komisaras, Įsakymas

Nr. 5-V-91, 2005-01-28, Žin., 2005, Nr. 23-753 (2005-02-16), i. k. 10500GKISAK005-V-91

Dėl Lietuvos policijos generalinio komisaro 2004 m. birželio 1 d. įsakymo Nr. V-247 "Dėl policijos generalinio komisaro 2002 m. balandžio 25 d. įsakymo Nr. 217 "Dėl Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo" pakeitimo" pakeitimo