Nutarimas skelbtas: Žin., 2005, Nr. 47-1573
Neoficialus nutarimo tekstas
nutarimas
2005 m. balandžio 7 d. Nr. 387
Vilnius
Įgyvendindama Nacionalinės nusikaltimų prevencijos ir kontrolės programos 2005–2006 metų įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 12 d. nutarimu Nr. 12 (Žin., 2005, Nr. 6-158), 63 priemonę, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Patvirtinti Kompleksinę autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės 2005–2007 metų programą (pridedama).
2. Nustatyti, kad 1 punkte nurodytos programos priemonės įgyvendinamos iš atsakingoms institucijoms atitinkamais metais Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir Valstybės investicijų programoje numatytų asignavimų ir kitų lėšų.
3. Pavesti Vidaus reikalų ministerijai koordinuoti 1 punkte nurodytos programos įgyvendinimą.
Ministras Pirmininkas Algirdas Brazauskas
Vidaus reikalų ministras Gintaras Furmanavičius
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2005 m. balandžio 7 d. nutarimu Nr. 387
KOMPLEKSINĖ AUTOTRANSPORTO PRIEMONIŲ VAGYSČIŲ PREVENCIJOS IR KONTROLĖS 2005–2007 METŲ PROGRAMA
1. Kompleksinė autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės 2005–2007 metų programa (toliau vadinama – ši Programa) parengta atsižvelgiant į kriminogeninę būklę valstybėje ir įgyvendinant Nacionalinės nusikaltimų prevencijos ir kontrolės programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2003 m. kovo 20 d. nutarimu Nr. IX-1383 (Žin., 2003, Nr. 32-1318), VII skyriuje nurodytą vieną iš prioritetinių nusikaltimų prevencijos ir kontrolės krypčių – turtinių nusikaltimų prevencija ir kontrolė. Turtiniais nusikaltimais užsienio valstybių ir Lietuvos Respublikos fiziniams ir juridiniams asmenims, pačiai valstybei padaroma didelė turtinė, socialinė ar moralinė žala, pažeidžiamas žmonių teisingumo ir saugumo jausmas. Šioje Programoje daugiausia dėmesio skiriama vienam iš labiausiai paplitusių nusikaltimų – autotransporto vagystėms ir jų prevencijai.
2. Šioje Programoje vartojamos šios sąvokos:
Autotransporto priemonė – bet kokia motorinė transporto priemonė, skirta važiuoti keliu, vežti kroviniams, keleiviams arba vilkti kitoms transporto priemonėms. Autotransporto priemonėms priskiriami ir motociklai, mopedai, traktoriai, savaeigės mašinos, troleibusai, nebėginės elektrinės transporto priemonės, priekabos ir puspriekabės.
Autotransporto priemonės vagystė – visi Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse (Žin., 2000, Nr. 89-2741) nustatyti neteisėti autotransporto priemonių užvaldymo būdai.
Autotransporto priemonių vagysčių prevencija – priemonės, kuriomis siekiama užkirsti kelią autotransporto priemonių vagystėms, nustačius ir pašalinus bendrąsias nusikaltimų priežastis ir sąlygas.
Autotransporto priemonių vagysčių kontrolė – priemonės, kuriomis siekiama autotransporto priemonių vagysčių mažinti, – aktyvūs teisėsaugos institucijų veiksmai, efektyvus tyrimas ir teisinės baudžiamojo poveikio priemonės, taip pat aktyvios administracinės, ekonominės, socialinės ir kitokios teisėtos priemonės.
Autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės subjektai (toliau vadinama – šios Programos subjektai) – autotransporto priemonių vagysčių tyrimą atliekančios institucijos ir kitos institucijos, dalyvaujančios įgyvendinant šią Programą.
3. Šioje Programoje deklaruojamas bendras teisėsaugos institucijų, viešojo administravimo institucijų ir kitų juridinių asmenų tikslas – stabilizuoti ir sumažinti autotransporto priemonių vagyčių plitimą.
4. Autotransporto priemonių vagystės paplitusios daugelyje valstybių. Lietuva, tapusi Europos Sąjungos nare, galės įsitraukti į kovą su automobilių vagystėmis tarptautiniu mastu. Lietuva palaiko Europos Sąjungos Tarybos sprendimus dėl kovos su automobilių vagystėmis tarptautiniu mastu.
5. Programa atitinka Tarybos 2004 m. gruodžio 5 d. sprendimo Nr. 2004/919/EB dėl kovos su tarpvalstybinio pobūdžio nusikaltimais, susijusiais su transporto priemonėmis, nuostatas.
6. Lietuva pasiryžusi dalyvauti Europos policijos biuro (toliau vadinama – Europolas) veikloje, susijusioje su autotransporto priemonių vagysčių tyrimu. Siekiant efektyviai kovoti su autotransporto priemonių vagystėmis tarptautiniu mastu, bus įgyvendinamos tikslinės priemonės, numatytos priede (toliau vadinama – šios Programos priemonės).
7. Viena opiausių problemų Lietuvoje 1999–2004 metais – autotransporto priemonių vagystės. Kadangi Lietuva geografiškai yra tarp Vakarų ir Rytų Europos, per ją autotransporto priemonės gabenamos į Nepriklausomų Valstybių Sandraugą. Į Lietuvą importuojama vis daugiau autotransporto priemonių. Minėti veiksniai ir esama socialinė bei ekonominė būklė lemia autotransporto priemonių vagysčių gausėjimą.
8. Autotransporto priemonių vagystės – viena pelningiausių nusikalstamų veikų, vykdomų Lietuvoje ir užsienio valstybėse veikiančių organizuotų nusikalstamų grupuočių, kurios dažniausiai glaudžiai bendradarbiauja. Autotransporto priemonės vagystė dažniausiai susijusi su daugeliu kitų nusikalstamų veikų, į kurias įtraukiama vis daugiau asmenų. Pastaraisiais metais (2000–2004 metais) atsirado naujų formų nusikalstama veikla – sukčiavimas, susijęs su draudimo išmokų gavimu už tariamai pavogtą autotransporto priemonę ir juridiniais asmenimis, kurie verčiasi autotransporto priemonių išperkamąja nuoma. Apie tokias nusikalstamas veikas dažniausiai sužinoma, kai neteisėtai pasisavinta autotransporto priemonė būna išgabenta į kitos valstybės teritoriją ir realizuota užsienio valstybių piliečiams.
9. Lietuvoje 1994–1999 metais užregistruotų autotransporto priemonių vagysčių sumažėjo 21 procentu, o visų autotransporto priemonių vagysčių padaugėjo 31,4 procento.
10. 1994 metais atskleista 12,3 procento autotransporto priemonių vagysčių. Šis rodiklis iki 1997 metų gerėjo ir pasiekė 17,5 procento, tačiau 1997–2004 metais jis sumažėjo iki 12,5 procento. Pateikti statistikos duomenys rodo, kad autotransporto priemonių vagysčių pastaraisiais metus daugėjo, o atskleidžiama jų vis mažiau.
11. Apie 70 procentų 2000–2004 metais Lietuvoje pavogtų autotransporto priemonių sudarė 10–18 metų senumo autotransporto priemonės, kurios išardytos ir realizuotos kaip naudotos detalės.
12. Siekiant užkardyti autotransporto priemonių vagystes, 1995 metais parengta Kovos su transporto priemonių vagystėmis kompleksinė programa, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 3 d. nutarimu Nr. 4 (Žin., 1996, Nr. 2-49). Šioje programoje buvo numatytos transporto priemonių vagysčių prevencijos gerinimo, transporto priemonių vagysčių atskleidimo ir tyrimo, taip pat teisinio reguliavimo tobulinimo priemonės, tačiau visų jų įgyvendinti nepavyko daugiausia dėl to, kad joms įgyvendinti skirta per mažai lėšų.
13. Atsižvelgiant į 1994–2004 metų autotransporto priemonių vagysčių statistiką ir esamą socialinę bei ekonominę būklę, prognozuojama, kad ateityje autotransporto priemonių vagysčių Lietuvoje turėtų daugėti.
14. Strateginis šios Programos tikslas – sukurti efektyvų kovos su autotransporto priemonių vagystėmis modelį, apimantį teisines, organizacines ir taktines priemones, padėsiančias gerinti autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę.
15. Taktiniai šios Programos tikslai yra:
15.1. nustatyti pagrindines autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės kryptis;
15.2. užtikrinti šios Programos subjektų sistemos tinkamą funkcionavimą.
16. Svarbiausieji šios Programos uždaviniai yra:
16.1. sudaryti sąlygas veiksmingai atlikti autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę;
16.2. tobulinti autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę reglamentuojančią teisinę bazę;
16.3. tobulinti informacijos apie autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę rinkimo ir analizės sistemą;
16.4. diegti naujausius mokslo laimėjimus ir šiuolaikiškas informacines technologijas, skirtus autotransporto priemonių vagysčių prevencijai ir tyrimui vykdyti;
16.5. nustatyti autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę vykdančių teisėsaugos institucijų pareigūnų kvalifikacijos reikalavimus, užtikrinti nuolatinį jų mokymą autotransporto priemonių vagysčių tyrimo klausimais;
16.6. skatinti visuomenę aktyviau prisidėti prie autotransporto priemonių vagysčių prevencijos;
16.7. plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą organizuojant ir vykdant autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę.
17. Ši Programa įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:
17.1. teisėtumo principu. Visos šios Programos priemonės grindžiamos teise. Nesiimama veiksmų, prieštaraujančių galiojančioms teisės normoms;
17.2. kryptingumo ir kompleksiškumo principu. Šios Programos priemonės planuojamos kompleksiškai – poveikis daromas ne pavieniams autotransporto priemonių vagystes lemiantiems veiksniams, o visam jų kompleksui;
17.3. mokslinio pagrįstumo principu. Šios Programos priemonės pagrįstos naujausiais mokslo tyrimais ir vykdomos tik tada, kai yra pakankamai mokslinių įrodymų, kad jos veiksmingos;
17.4. aprūpinimo užtikrinimo principu. Šios Programos priemonės bus veiksmingos tik tada, kai bus aprūpintos finansiniu, materialiniu, informaciniu, organizaciniu, profesiniu požiūriais;
17.5. visuomenės narių dalyvavimo principu. Visuomenės narių dalyvavimas lemia veiksmingą šios Programos priemonių įgyvendinimą;
17.6. tęstinumo principu. Kadangi autotransporto priemonių vagystės – nuolatinis reiškinys, jų prevencija ir kontrolė turi būti vykdoma nuolat, periodiškai atnaujinant šią Programą;
17.7. galimybių nusikalsti mažinimo ir nusikaltimų atskleidimo gerinimo principu. Siekiama mažinti veiksnių, lemiančių autotransporto priemonių vagystes, sunkinti neteisėtai užvaldyto turto realizavimą ir neteisėtų pajamų už jį gavimą, daugiau atskleisti šių nusikaltimų, sulaikyti asmenis, padariusius nusikaltimus;
17.8. bendradarbiavimo vykdant autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę principu. Šios Programos priemonių veiksmingumą didins valstybės institucijų tarpusavio bendradarbiavimas, jų bendradarbiavimas su visuomene ir užsienio valstybių įstaigomis teisės aktų nustatyta tvarka.
18. Šios Programos prioritetinės kryptys yra:
18.1. tobulinti teisinę bazę:
18.1.1. atlikti baudžiamosios atsakomybės už autotransporto priemonių vagystes griežtinimo analizę. Atsižvelgiant į analizės išvadas, prireikus spręsti, ar tikslinga parengti teisės aktų pakeitimus ir papildymus;
18.1.2. inicijuoti kitų teisės aktų, susijusių su autotransporto priemonių apyvarta ir vagysčių tyrimu, pakeitimus ir papildymus;
18.2. siekti įgyvendinti atsakomybės neišvengiamumo principą;
18.3. veiksmingiau tirti autotransporto priemonių vagystes;
18.4. rūpintis teisėsaugos institucijų, tiriančių autotransporto priemonių vagystes, techniniu materialiniu aprūpinimu – sukurti ieškomų autotransporto priemonių informacines sistemas ir informacinę bazę, modernizuoti esamas informacines sistemas ir informacines bazes, užtikrinti tinkamą jų funkcionavimą;
18.5. stiprinti ir tobulinti prekybos naudotomis autotransporto priemonių detalėmis kontrolę;
18.6. plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą:
18.6.1. bendradarbiauti su Europolu, Tarptautine kriminalinės policijos organizacija ir kitomis tarptautinėmis organizacijomis;
18.6.2. pasirengti prisijungti prie Šengeno informacinės sistemos;
18.7. susipažinti su užsienio valstybių patirtimi vykdant autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę (teisine ir praktine);
18.8. stiprinti Lietuvos – Europos Sąjungos valstybės narės išorines sienas;
18.9. tobulinti mokymo bazę ir rūpintis mokslinių tyrimų plėtra:
18.9.1. sukurti ir įgyvendinti bendrą šios Programos subjektų mokymo programą;
18.9.2. parengti teisėsaugos institucijų pareigūnų mokymo specialiais autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės klausimais programas, tobulinti mokomąsias ir metodines priemones, apsirūpinti reikiama literatūra;
18.9.3. plėtoti užsienio valstybių ir Lietuvos teisėsaugos institucijų pareigūnų, vykdančių autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę, mokymo ir profesinės patirties mainus;
18.9.4. sisteminti mokslinius tyrimus, susijusius su autotransporto priemonių vagysčių prevencija ir kontrole;
18.10. nustatyti Lietuvos teisėsaugos institucijų, privataus sektoriaus ir asociacijų bendradarbiavimo tvarką;
18.11. gerinti kriminalistinius tyrimus – diegti šiuolaikiškas priemones ir metodus, skirtus tirti autotransporto priemonių vagystes;
18.12. informuoti visuomenę per visuomenės informavimo priemones apie autotransporto priemonių vagystes ir jų apsaugą;
18.13. skatinti užsienio valstybes ir Lietuvos Respublikos fizinius ir juridinius asmenis imtis iniciatyvos saugoti savo turtą ir teikti savanorišką pagalbą teisėsaugos institucijoms.
19. Šios Programos priede numatytos autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės gerinimo priemonės, jų įvykdymo terminai, atsakingi vykdytojai ir finansavimas.
20. Šios Programos priemones įgyvendins:
20.1. Vidaus reikalų ministerija ir įstaigos prie Vidaus reikalų ministerijos – atsakingos už autotransporto priemonių vagysčių tyrimo gerinimą, ieškomų autotransporto priemonių informacinių sistemų ir duomenų apie autotransporto priemones bazių modernizavimą ir užtikrinimą, tarptautinio bendradarbiavimo autotransporto priemonių vagysčių klausimais plėtojimą, teisėsaugos institucijų pareigūnų mokymo autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės klausimais programų parengimą ir įgyvendinimą, teisėsaugos institucijų pareigūnų mokymo specialiais autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės klausimais programų mokomųjų ir metodinių priemonių tobulinimą, Europos policijos akademijos programų, mokslinių tyrimų, susijusių su autotransporto priemonių vagysčių tyrimu ir prevencija, sisteminimą ir mokslinių teisėsaugos institucijų veiklos tiriant autotransporto priemonių vagystes tyrimų vykdymą, mokslinių darbų rengimą, teisėsaugos institucijų pareigūnų, vykdančių autotransporto priemonių vagysčių prevenciją ir kontrolę, stažuočių užsienio valstybėse organizavimą, keitimąsi profesine patirtimi, kvalifikacijos kėlimo sistemos plėtojimą, Lietuvos – Europos Sąjungos valstybės narės išorinės sienos stiprinimą, teisinės bazės tobulinimą, visuomenės informavimą aktualiausiais autotransporto priemonių apsaugos klausimais, prevencinio pobūdžio leidinių rengimą, kriminogeninės būklės Lietuvoje analizę, diegiamų apsaugos sistemų ir programų analizę, autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės priemonių veiksmingumo įvertinimą;
20.2. Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos kartu su Valstybine ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos – atsakingas už teisės aktų, susijusių su naudotų autotransporto priemonių, jų agregatų ir kitų detalių apyvarta, analizę ir tobulinimą;
20.3. Teisingumo ministerija – atsakinga už teisinės bazės, susijusios su ikiteisminiu tyrimu ir baudžiamąja atsakomybe už autotransporto priemonių vagystes, analizę ir tobulinimą;
20.4. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos – atsakinga už prevencijos priemonių valstybinės reikšmės keliuose, kuriuos turto patikėjimo teise įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja ir kuriais disponuoja, diegimą.
VII. PROGRAMOS VERTINIMO KRITERIJAI
21. Šios Programos uždavinių vykdymo vertinimo kriterijai:
21.1. kiek sumažėjo autotransporto priemonių vagysčių, įgyvendinus šios Programos priemones (procentais);
21.2. kiek įdiegta naujausių mokslo laimėjimų ir informacinių technologijų, skirtų vykdyti autotransporto priemonių vagysčių prevencijai ir tyrimui, kiek pavyko ištirti autotransporto priemonių vagysčių taikant šiuos laimėjimus (vienetais);
21.3. kiek organizuota bendrų su užsienio valstybių teisėsaugos institucijomis mokymų, operatyvinių priemonių ir ikiteisminio tyrimo veiksmų (vienetais);
21.4. kiek organizuota autotransporto priemonių vagysčių tyrimo mokymų, kiek pareigūnų juose dalyvavo (vienetais);
21.5. kokie duomenų apie autotransporto priemonių vagystes rinkimo ir analizės sistemų tobulinimo darbai atlikti, kaip jie gerina autotransporto priemonių vagysčių tyrimą (procentais);
21.6. kiek skirta lėšų šios Programos priemonėms įgyvendinti, kiek jų panaudota (tūkst. litų);
21.7. kaip visuomenė prisideda prie autotransporto priemonių vagysčių prevencijos (turimų statistikos duomenų analizė procentais).
22. Tikimasi tokių šios Programos įgyvendinimo rezultatų:
22.1. Lietuvoje sumažės autotransporto priemonių vagysčių;
22.2. pagerės autotransporto priemonių vagysčių tyrimas;
22.3. sumažės materialinė ir moralinė žala, daroma fiziniams ir juridiniams asmenims;
22.4. pagerės pasitikėjimas Lietuvos teisėsaugos institucijomis;
22.5. pagerės Lietuvos tarptautinis įvaizdis.
––––––––––––––––
Kompleksinės autotransporto priemonių vagysčių prevencijos
ir kontrolės 2005–2007 metų programos
priedas
KOMPLEKSINĖS AUTOTRANSPORTO PRIEMONIŲ VAGYSČIŲ PREVENCIJOS IR KONTROLĖS 2005–2007 METŲ PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS
Priemonės pavadinimas |
Atsakingi vykdytojai |
Įvykdymo terminas |
Preliminarus lėšų poreikis (tūkst. litų) |
Laukiami rezultatai ir pastabos |
||
2005 metais |
2006 metais |
2007 metais |
||||
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas |
||||||
Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
||||||
Teisingumo ministerija, Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra |
|
|||||
Vidaus reikalų ministerija, Lietuvos kriminalinės policijos biuras |
|
|||||
Vidaus reikalų ministerija |
|
|||||
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, Valstybinė ne maisto produktų inspekcija prie Ūkio ministerijos |
|
|||||
Vidaus reikalų ministerija, valstybės įmonė „Regitra“ |
|
|||||
Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos, Vidaus reikalų ministerija |
|
|||||
II. AUTOTRANSPORTO PRIEMONIŲ VAGYSČIŲ prevencijos tobulInimo priemonės |
||||||
|
64,5 |
|||||
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
3 |
|||||
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
15 |
|||||
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
1,5 |
|||||
|
|
|||||
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
30 |
|||||
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
15 |
|||||
10. Informuoti visuomenę per visuomenės informavimo priemones apie autotransporto priemonių vagysčių prevenciją |
2006–2007 metai |
|
4,5 |
4,5 |
||
11. Atlikti šiuo metu vykdomų autotransporto priemonių vagysčių prevencijos organizacinių (informacinių) priemonių analizę; per visuomenės informavimo priemones informuoti visuomenę apie autotransporto priemonių vagysčių tendencijas ir priežastis |
2006–2007 metai |
|
3 |
3 |
||
12. Išanalizuoti Didžiosios Britanijos ir Čekijos akcijos „Stop 24“ veiksmingumą, kitų valstybių teigiamą patirtį, galimybes ją taikyti Lietuvoje, spręsti akcijos organizavimo klausimą |
2006 metai |
|
3 |
|
||
13. Organizuoti šios Programos subjektų ir kitų suinteresuotų institucijų atstovų susitikimus ir aptarti bendradarbiavimo galimybes |
2006–2007 metai |
|
1,5 |
1,5 |
||
14. Papildyti Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos interneto tinklalapyje esančią duomenų apie ieškomas ir registruotas autotransporto priemones bazę nauju paieškos kriterijumi „variklio numeris“, numatyti galimybę asmenims patikrinti autotransporto priemonę ne tik pagal identifikacijos numerį (kėbulo numerį), valstybinio numerio ženklą, bet ir pagal variklio numerį |
2006 metų |
|
|
|
||
15. Surengti konferenciją autotransporto priemonių vagysčių tyrimo klausimais |
2006 metų |
|
5 |
|
||
16. Atlikti autotransporto priemonių apsaugos techninių priemonių analizę, patikrinti jų veiksmingumą; per visuomenės informavimo priemones informuoti visuomenę apie naujausias ir veiksmingiausias autotransporto priemonių apsaugos sistemas ir skatinti šias priemones naudoti |
2006–2007 metai |
|
30 |
30 |
||
17. Stiprinti specializuotus autotransporto priemonių vagystes tiriančius policijos padalinius, aprūpinti juos techninėmis ir organizacinėmis priemonėmis, tobulinti ir stiprinti šių padalinių operatyvinių veiksmų vykdymą |
2006–2007 metai |
|
|
772,5 |
tirti asmenų ir organi zuotų nusikalstamų gru puočių, kurie verčiasi autotransporto priemo nių vagystėmis apskri ties mastu, nusikalsta mas veikas; |
|
18. (neteko galios) |
|
|
|
|
||
19. Pasiūlyti Lietuvos Respublikos generalinei prokuratūrai joje ir teritorinėse prokuratūrose dirbančius prokurorus specializuoti vadovauti tyrimui bylose dėl autotransporto priemonių vagysčių ir juos mokyti |
2006 metai |
|
15 |
|
||
20. Išnagrinėti Nusikalstamumo prevencijos Lietuvoje centro ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos pasiūlymą dėl automobilio identifikavimo kortelės sukūrimo ir įteisinimo; spręsti klausimą dėl galiojančio autotransporto priemonės registravimo liudijimo papildymo autotransporto priemonės identifikavimo kortele su magnetine laikmena |
2006–2007 metai |
|
1 |
1 |
||
21. Išnagrinėti Lietuvos ir kitų valstybių patirtį (teisiniu ir praktiniu požiūriais) tiriant autotransporto priemonių vagystes ir jos taikymo Lietuvoje galimybes |
2005–2007 metai |
|
1,5 |
1,5 |
||
22. Analizuoti autotransporto priemonių stovėjimo miestuose būklę ir gautus duomenis teikti Lietuvos savivaldybių asociacijai, pagal kompetenciją sprendžiančiai autotransporto priemonių stovėjimo miestuose problemas |
2006
metų |
|
|
|
||
23. Įrengti gausiausiai lankomų automobilių stovėjimo aikštelių prie tarptautinių transporto koridorių (magistralinių kelių) apšvietimą |
2006–2007 metai |
|
150 |
200 |
||
24. Įdiegti bendrą informacijos apie Lietuvoje ir užsienio valstybėse pagrobtus, suklastotus autotransporto priemonių registravimo dokumentus sistemą |
2006 metai |
|
10 |
|
||
25. Modernizuoti informacinę siste-mą „Vogtos transporto priemonės“ ir suderinti ją su Šengeno informacinės sistemos (Šengeno informacinės sistemos II) reikalavimais |
2006– 2007 metai |
|
30 |
30 |
||
III. AUTOTRANSPORTO PRIEMONIŲ VAGYSČIŲ kontrolės TOBULINIMo PRIEMONės |
||||||
26. Stiprinti Lietuvos Respublikos valstybės sienos kontrolę: 26.1. įdiegti valstybės pasienio kontrolės punktuose vaizdo kontrolės sistemas su automatiniu autotransporto priemonių numerių registravimu ir identifikavimu 26.2. įdiegti muitinės postuose, esančiuose prie išorinės Europos Sąjungos sienos, rentgeno kontrolės sistemas (kroviniams, gabenamiems dengtomis priekabomis ir puspriekabėmis, jūriniais konteineriais, geležinkelių vagonais ir kitaip, tikrinti) |
2006–2007 metai |
|
2668
|
|
||
27. Informuoti muitinės padalinius apie ūkio subjektus, kurie verčiasi neteisėtu autotransporto priemonių pervežimu, prekyba, perdirbimu; pasiūlyti Lietuvos Respublikos generalinei prokuratūrai informuoti muitinės padalinius apie ūkio subjektus, kurie verčiasi neteisėtu autotransporto priemonių pervežimu, prekyba, perdirbimu |
nuolat |
|
|
|
||
28. Didinti ikiteisminio tyrimo institucijų (operatyvinės veiklos subjektų), tiriančių autotransporto priemonių vagystes, operatyvinių veiksmų veiksmingumą |
2006–2007 metai |
|
|
|
||
29. Modernizuoti Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos informacinę sistemą ir užtikrinti nepertraukiamą jos funkcionavimą |
2006 metai |
|
|
|
||
30. Paskirti visuose Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos padaliniuose pareigūnus, atsakingus už informacijos, susijusios su vogtų autotransporto priemonių gabenimu per valstybės sieną, analizę (iš turimų pareigybių) |
2006 metai |
|
|
|
||
31. Išnagrinėti galimybę įsteigti bendrą draudimo bendrovėse apdraustų autotransporto priemonių ir jų valdytojų duomenų bazę; siekti, kad jos duomenimis galėtų naudotis visos teisėsaugos institucijos |
2005–2006 metai |
|
|
|
||
32. Plėtoti Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centro transporto priemonių tyrimo padalinį: 32.1. kaupti ir sisteminti specialiai at-rinktų suklastotų naudotų transporto priemonių agregatų ir kitų detalių identifikavimo numerių, valstybinių numerių ir registravimo dokumentų kolekcijas 32.2. taikyti Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centro transporto priemonių tyrimo padalinio veikloje šiuolaikiškas tyrimo priemones ir metodus |
2006–2007 metai |
|
160 5 155
|
dėl techninių prie-monių, specialistų ir kolekcijų stokos ne visada įmanoma identifikuoti auto-transporto priemones, nustatyti jų priklausomybę, taigi tinkamas Lietuvos policijos kriminalistinių tyrimų centro transporto priemonių tyrimo padalinio ap-rūpinimas ir plėto-jimas leis sparčiau ir tiksliau atlikti identifikavimo ir kitus autotransporto priemonių tyrimus, tai gerins ikiteisminio tyrimo kokybę ir jį spartins. |
||
IV. MOKSLo TIRIAMOSIOS PRIEMONĖS |
||||||
33. Rinkti informaciją apie naujausias technologijas, padedančias spręsti autotransporto priemonių apsaugos nuo vagysčių klausimus, diegti šias naujoves (pvz., „Auto DNR“, „DataDot“ – žymėjimas mikrodalelėmis) |
kas pusmetį |
2 |
2 |
|||
34. Atlikti mokslinį tyrimą „Autotransporto priemonių vagysčių ikiteisminio tyrimo problemos“ |
Policijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos |
2006
metai–2007 metų |
7 |
7 |
||
35. Ištirti autotransporto priemonių vagysčių prevencijos ir kontrolės priemonių veiksmingumą ir naujų metodų diegimo galimybes |
2007 metai |
|
|
Priedo pakeitimai:
Nr. 107, 2008-02-06, Žin., 2008, Nr. 20-731 (2008-02-19)
____________________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 107, 2008-02-06, Žin., 2008, Nr. 20-731 (2008-02-19)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BALANDŽIO 7 D. NUTARIMO NR. 387 "DĖL KOMPLEKSINĖS AUTOTRANSPORTO PRIEMONIŲ VAGYSČIŲ PREVENCIJOS IR KONTROLĖS 2005-2007 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO" PAKEITIMO
*** Pabaiga ***
Redagavo: Aušra Bodin (2008-02-19)