Suvestinė redakcija nuo 2013-05-05
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 56-2798, i. k. 1122050ISAK001K-184
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL FINANSŲ MINISTRO 2009 M. SPALIO 23 D. ĮSAKYMO Nr. 1K-381 „DĖL PASKOLŲ, TEIKIAMŲ IŠ VALSTYBĖS VARDU PASISKOLINTŲ LĖŠŲ, IR SKOLOS GRĄŽINIMO SUTARTYSE NUSTATOMOS PALŪKANŲ NORMOS NUSTATYMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. gegužės 10 d. Nr. 1K-184
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. spalio 23 d. įsakymą Nr. 1K-381 „Dėl Paskolų, teikiamų iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, ir skolos grąžinimo sutartyse nustatomos palūkanų normos nustatymo metodikos patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS PERSKOLINAMŲ PASKOLŲ, PASKOLŲ TEIKIAMŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO APYVARTOS LĖŠŲ, IR SKOLOS GRĄŽINIMO SUTARTYSE NUSTATOMOS PALŪKANŲ NORMOS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Valstybės perskolinamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, suteiktų perskolinamų paskolų grąžinimo ir valstybės garantijų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 667 (Žin., 2001, Nr. 49-1713; 2005, Nr. 105-3882; 2011, Nr. 105-4936; Nr. 147-6889), 4.1 punktu ir atsižvelgdama į Savivaldybių skolinimosi taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 345 (Žin., 2004, Nr. 47-1557; 2012, Nr. 35-1710), 12.1.1 punktą:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2009 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. 1K-381
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2012 m. gegužės 10 d. įsakymo Nr. 1K-184
redakcija)
VALSTYBĖS PERSKOLINAMŲ PASKOLŲ, PASKOLŲ, TEIKIAMŲ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO APYVARTOS LĖŠŲ, IR SKOLOS GRĄŽINIMO SUTARTYSE NUSTATOMOS PALŪKANŲ NORMOS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės perskolinamų paskolų, paskolų, teikiamų iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų, ir skolos grąžinimo sutartyse nustatomos palūkanų normos nustatymo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja palūkanų normos, kurią skolininkas moka valstybei pagal valstybės perskolinamos paskolos (toliau – perskolinama paskola) sutartis, kitus įsipareigojamuosius skolos dokumentus, paskolų, teikiamų iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų sutartis, (toliau – biudžeto paskolos) ir (arba) skolos grąžinimo sutartis (toliau – skoliniai įsipareigojimai) dydžio nustatymą.
II. PALŪKANŲ NORMOS DYDŽIO NUSTATYMAS
3. Už skolinius įsipareigojimus nustatoma metinė palūkanų norma negali būti mažesnė už bendruosius atitinkamos trukmės ir valiutos skolinimosi valstybės vardu kaštus.
4. Bendrieji skolinimosi valstybės vardu kaštai apskaičiuojami imant atitinkamos arba artimos likutinės trukmės (jei skolinis įsipareigojimas vykdomas dalimis pagal grafiką – atitinkamos svertinės trukmės) ir valiutos skolinimosi valstybės vardu priemonių vidutinę svertinę palūkanų normą, apskaičiuotą naudojant paskutinio ketvirčio duomenis, išskyrus palūkanų normą už skolinius įsipareigojimus, kurių likutinė svertinė trukmė iki vienerių metų imtinai, kuri apskaičiuojama šio aprašo 9 punkte nustatyta tvarka.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-153, 2013-04-26, Žin., 2013, Nr. 45-2233 (2013-05-04), i. k. 1132050ISAK001K-153
5. Tais atvejais, kai perskolinama paskola suteikiama iš konkrečios arba tikslinės skolinimosi valstybės vardu priemonės lėšų, perskolinamos paskolos gavėjui nustatoma metinė palūkanų norma apskaičiuojama prie už tokias pasiskolintas lėšas mokamų palūkanų normos pridedant skolininko rizikos ir administravimo mokestį. Šiuo atveju aprašo 3 punkte nustatytas reikalavimas netaikomas.
6. Skolininko rizikos priedas apskaičiuojamas atsižvelgiant į skolininko teisinę formą bei skolininkui taikytinus reikalavimus dėl valstybės pagalbos dydžio ir jam skirto didžiausio leistino valstybės pagalbos dydžio ir (arba) intensyvumo. Kai dėl skolininkui taikytino valstybės pagalbos dydžio ir jam skirto didžiausio leistino valstybės pagalbos dydžio ir (arba) intensyvumo reikia nustatyti didesnę palūkanų normą, nei būtų nustatyta vadovaujantis kitais šio aprašo punktais, skolininko rizikos priedas apskaičiuojamas tokio dydžio, kad skolininkui apskaičiuotas valstybės pagalbos dydis ir (arba) intensyvumas nebūtų didesnis už jam skirtą didžiausią leistiną valstybės pagalbos dydį ir (arba) intensyvumą. Skolininko rizikos priedas taip pat gali būti didinamas atsižvelgiant į skolininko pagrindinius finansinės atskaitomybės rodiklius, prievolių įvykdymo užtikrinimo būdus, jų likvidumą ir kitus reikšmingus kriterijus. Minimalūs skolininko rizikos priedai:
6.1. 0 bazinių punktų (toliau – bp):
6.2. 10 bp:
6.2.1. akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, kuriose valstybė turi daugiau kaip pusę balsavimo teisę suteikiančių akcijų;
6.3. 20 bp – akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms, kuriose valstybė ar savivaldybė turi mažiau kaip pusę balsavimo teisę suteikiančių akcijų;
7. Administravimo mokestis apskaičiuojamas atsižvelgiant į skolinių įsipareigojimų dydį:
8. Pertvarkant skolinius įsipareigojimus ir sudarant skolos grąžinimo sutartis dėl įsipareigojimų kilusių iš iki 2005 m. sausio 1 d. sudarytų sutarčių, skolininkui šio aprašo 3 punkte nustatytas reikalavimas gali būti netaikomas, atsižvelgus į šias aplinkybes:
9. Už skolinius įsipareigojimus gali būti nustatoma fiksuota arba kintama palūkanų norma. Už skolinius įsipareigojimus, kurių likutinė svertinė trukmė iki vienerių metų imtinai, metinė fiksuota palūkanų norma nustatoma:
9.1. imant Lietuvos Respublikos Vyriausybės iždo vekselių, išleistų litais aukciono būdu (toliau – iždo vekseliai) per paskutinį ketvirtį, vidutinę svertinę palūkanų normą ir prie jos reikšmės pridedant skolininko rizikos priedą ir administravimo mokestį;
9.2. jeigu per paskutinį ketvirtį nebuvo išleista iždo vekselių, imamas bent vienoje iš visuotinai pripažintų ir naudojamų informacinių/prekybos sistemų (pvz., NASDAQ OMX Vilnius, Bloomberg, Reuters) (toliau – prekybos sistemos) skelbiamų arba Lietuvos bankui teikiamų atitinkamos arba artimos likutinės trukmės (likutinės trukmės dienomis skirtumas negali būti didesnis nei 30 dienų) Lietuvos Respublikos Vyriausybės vertybinių popierių (toliau – VVP) emisijų pirkimo (angl. bid) pelningumų vidurkis ir prie gautos reikšmės pridedamas skolininko rizikos priedas ir administravimo mokestis;
9.3. tuo atveju, kai dėl objektyvių priežasčių negalima palūkanų normos apskaičiuoti šio aprašo 9.1 ir 9.2 punktuose nustatyta tvarka, imami bent vienoje iš prekybos sistemų skelbiamų arba Lietuvos bankui teikiamų artimiausių pagal likutinę trukmę (likutinės trukmės dienomis skirtumas negali būti didesnis nei 90 dienų) VVP emisijų pirkimo pelningumų vidurkiai, kurie interpoliuojami ar ekstrapoliuojami, t. y. apskaičiuojama reikiamos trukmės tikėtina pelningumo reikšmė. Prie gautos reikšmės pridedamas skolininko rizikos priedas ir administravimo mokestis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-153, 2013-04-26, Žin., 2013, Nr. 45-2233 (2013-05-04), i. k. 1132050ISAK001K-153
10. Už skolinius įsipareigojimus, kurių likutinė svertinė trukmė ilgesnė nei vieneri metai, metinė fiksuota palūkanų norma nustatoma:
10.1. imant per paskutinį ketvirtį VVP aukcionuose išleistų atitinkamos arba artimos likutinės trukmės (likutinės trukmės dienomis skirtumas negali būti didesnis nei 90 dienų) VVP vidutinį svertinį pelningumą ir prie gautos reikšmės pridedant skolininko rizikos priedą ir administravimo mokestį;
10.2. jeigu per paskutinį ketvirtį nebuvo išleista atitinkamos arba artimos likutinės trukmės VVP, imamas rinkos dalyvių bent vienoje iš prekybos sistemų skelbiamų arba Lietuvos bankui teikiamų atitinkamos arba artimos likutinės trukmės (likutinės trukmės dienomis skirtumas negali būti didesnis nei 90 dienų) VVP emisijų pirkimo pelningumų vidurkis ir prie gautos reikšmės pridedamas skolininko rizikos priedas ir administravimo mokestis;
10.3. tuo atveju, kai dėl objektyvių priežasčių negalima palūkanų normos apskaičiuoti šio aprašo 10.1 ir 10.2 punktuose nustatyta tvarka, imami bent vienoje iš prekybos sistemų skelbiamų arba Lietuvos bankui teikiamų artimiausių pagal likutinę trukmę VVP emisijų pirkimo pelningumų vidurkiai, kurie interpoliuojami ar ekstrapoliuojami, t. y. apskaičiuojama reikiamos trukmės tikėtina pelningumo reikšmė. Prie gautos reikšmės pridedamas skolininko rizikos priedas ir administravimo mokestis.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-153, 2013-04-26, Žin., 2013, Nr. 45-2233 (2013-05-04), i. k. 1132050ISAK001K-153
11. Už skolinius įsipareigojimus nepriklausomai nuo jų trukmės metinė kintama palūkanų norma nustatoma prie kintamos palūkanų bazės atitinkama valiuta pridedant maržą:
11.1. kintamų palūkanų baze laikoma 6 mėn. VILIBOR reikšmė, kai skoliniai įsipareigojimai prisiimami litais, 6 mėn. EURIBOR reikšmė, kai skoliniai įsipareigojimai prisiimami eurais, ir 6 mėn. LIBOR reikšmė atitinkama valiuta, kai skoliniai įsipareigojimai prisiimami kita valiuta nei eurai ir litai;
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-153, 2013-04-26, Žin., 2013, Nr. 45-2233 (2013-05-04), i. k. 1132050ISAK001K-153
Dėl finansų ministro 2009 m. spalio 23 d. įsakymo Nr. 1K-381 "Dėl Valstybės perskolinamų paskolų, paskolų, teikiamų iš valstybės biudžeto apyvartos lėšų, ir skolos grąžinimo sutartyse nustatomos palūkanų normos nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo