Įstatymas netenka galios 1997-07-23:
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. VIII-385, 1997-07-02, Žin., 1997, Nr. 69-1743 (1997-07-23), i. k. 0971010ISTAVIII-385
Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas
Suvestinė redakcija nuo 1995-11-15 iki 1997-07-22
Įstatymas paskelbtas: Žin. 1994, Nr. 82-1548, i. k. 0941010ISTA000I-602
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ĮSTATYMAS
DĖL LAIKINOSIOS ATSKAITYMŲ Į SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETUS NORMATYVŲ IR DOTACIJŲ NUSTATYMO METODIKOS
1994 m. spalio 12 d. Nr. I-602
Vilnius
1. Patvirtinti Laikinąją atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvų ir dotacijų nustatymo metodiką (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1990 m. gruodžio 13 d. nutarimą Nr. I-861 „Dėl Atskaitymų į savivaldybių biudžetus ir dotacijų nustatymo laikinosios metodikos“ (Žin., 1991, Nr. 2-24) ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1991 m. spalio 17 d. nutarimą Nr. I-1899 „Dėl Atskaitymų į savivaldybių biudžetus ir dotacijų nustatymo metodikos“ (Žin., 1991, Nr. 30-814).
Lietuvos Respublikos
1994 m. spalio 12 d.
įstatymo Nr. I-602
priedėlis
LAIKINOJI ATSKAITYMŲ Į SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETUS
NORMATYVŲ IR DOTACIJŲ NUSTATYMO M E T O D I K A
1. Atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvai ir dotacijos nustatomi remiantis projektuojamomis pajamų, įskaitomų į savivaldybių biudžetus, ir išlaidų sumomis.
2. Savivaldybių pajamos skaičiuojamos tiesioginiu būdu, remiantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, valstybinės statistikos duomenimis, taip pat atsižvelgiant į kainų ir tarifų bei kitus pasikeitimus, turinčius įtakos šių pajamų dydžiui.
3. Nekilnojamojo turto (įskaitant žemės nuomos ir žemės) mokesčiai ir pajamos iš savivaldybių nuosavybės į savivaldybių biudžetus įskaitomi visi. Žyminis mokestis įskaitomas pagal Žyminio mokesčio įstatymą. Kitos įmokos įskaitomos taip, kaip numatyta Biudžetinės sandaros įstatyme.
Punkto pakeitimai:
Nr. I-1078, 1995-10-31, Žin., 1995, Nr. 93-2066 (1995-11-15), i. k. 0951010ISTA00I-1078
4. Fizinių asmenų pajamų mokesčio ir juridinių asmenų pelno mokesčio atskaitymų dydžiai priklauso nuo išlaidų, nustatomų pagal šioje metodikoje pateikiamus principus, dydžio.
Punkto pakeitimai:
Nr. I-1078, 1995-10-31, Žin., 1995, Nr. 93-2066 (1995-11-15), i. k. 0951010ISTA00I-1078
5. Savivaldybių biudžetų asignavimai pagal Biudžetinės sandaros įstatymą skiriami vietos savivaldos institucijų vykdomoms švietimo, kultūros, sveikatos apsaugos, sporto ir gamtos apsaugos programoms bei socialinės apsaugos ir paramos programoms finansuoti, savivaldybių ūkiui plėtoti ir reguliuoti, vietos savivaldos institucijoms išlaikyti, savivaldybių biudžetų kasos apyvartos lėšoms padidinti, kitoms priemonėms pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir savivaldybių tarybų sprendimus įgyvendinti.
Punkto pakeitimai:
Nr. I-1078, 1995-10-31, Žin., 1995, Nr. 93-2066 (1995-11-15), i. k. 0951010ISTA00I-1078
6. Išlaidos gamtos apsaugos objektams statyti ir ypatingos svarbos statybos objektams, kurių sąmatinė vertė viršija 5 mln. litų, nustatant atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvus ir dotacijas išskiriamos atskirai ir Seimo tvirtinamos kaip turinčios tikslinę paskirtį.
Punkto pakeitimai:
Nr. I-1078, 1995-10-31, Žin., 1995, Nr. 93-2066 (1995-11-15), i. k. 0951010ISTA00I-1078
7. Nustatydama savivaldybių biudžetų išlaidas, Finansų ministerija savivaldybes suskirsto į keletą grupių pagal panašią infrastruktūrą ir funkcionavimo sąlygas: 5 didieji miestai, miestai-kurortai, Alytaus, Marijampolės ir Visagino miestai ir 3 rajonų grupės.
Punkto pakeitimai:
Nr. I-1078, 1995-10-31, Žin., 1995, Nr. 93-2066 (1995-11-15), i. k. 0951010ISTA00I-1078
8. Savivaldybių biudžetų išlaidos nustatomos pagal atitinkamos savivaldybių grupės vidutines išlaidas, tenkančias vienam gyventojui, nemažinant išlaidų toms savivaldybėms, kurių biudžetų išlaidos viršija vidutinį tos savivaldybių grupės lygį.
9. Išlaidų, tenkančių vienam gyventojui, normatyvas apskaičiuojamas dalijant tos grupės savivaldybių biudžetų išlaidas, priimtas skaičiuojant iki planuojamų metų atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvus (įskaitant bazinių ir planuojamų metų indeksacijos sumas), iš tos savivaldybių grupės gyventojų skaičiaus.
10. Kadangi savivaldybių biudžetų išlaidoms turi įtakos savivaldybės teritorijos dydis, 9 punkte numatyta tvarka apskaičiuotos išlaidos koreguojamos pagal teritorijos ploto, tenkančio 1 tūkstančiui gyventojų, koeficientą. Pagal šį koeficientą savivaldybėms, kurių 1 tūkstančiui gyventojų tenka didesnė teritorija, išlaidos didinamos ne daugiau kaip 5 procentais.
11. Atsižvelgiant į Vilniaus miesto, turinčio Lietuvos Respublikos sostinės statusą, ypatumus, bendrąja tvarka apskaičiuotos išlaidos didinamos iki 5 procentų. Pasiūlymus dėl konkretaus padidinimo procento teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
12. Trūkstamoms savivaldybių biudžetų pajamoms skiriama Seimo patvirtinta dotacija iš valstybės biudžeto. Patvirtintos metinės dotacijos sumos miestų ir rajonų biudžetams pervedamos kiekvieną ketvirtį lygiomis dalimis, neatsižvelgiant į biudžetų vykdymo rezultatus.
13. Remdamosi patvirtintais normatyvais, savivaldybės savo biudžetus formuoja ir juos vykdo iš turimų šaltinių. Papildomos lėšos iš valstybės biudžeto skiriamos tik Lietuvos Respublikos Seimui arba Vyriausybei priėmus atitinkamus sprendimus, dėl kurių keičiasi išlaidų bazė, priimta skaičiuojant normatyvus.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Seimas, Įstatymas
Nr. I-1078, 1995-10-31, Žin., 1995, Nr. 93-2066 (1995-11-15), i. k. 0951010ISTA00I-1078
Dėl Lietuvos Respublikos įstatymo "Dėl Laikinosios atskaitymų į savivaldybių biudžetus normatyvų ir dotacijų nustatymo metodikos" priedėlio pakeitimo