@D1=19900731;D2=19960711;D3=19960812

Pakeitimai:

 1.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19901005AA0642 ;} Nr. 1-642, 90.10.05, Žin., 1990, Nr. 30-715

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAPILDYMO

 

 2.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19910530AA1397 ;} Nr. 1-1397, 91.05.30, Žin., 1991, Nr. 16-426

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 

 3.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19910627AA1516 ;} Nr. 1-1516, 91.06.27, Žin., 1991, Nr. 20-520

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 5, 6 IR 8 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO

 

 4.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19920206AA2275 ;} Nr. 1-2275, 92.02.06, Žin., 1992, Nr. 6-110

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 3,5,6 IR 7 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

 

 5.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19930511AA0152 ;} Nr. 1-152, 93.05.11, Žin., 1993, Nr. 16-404 (93.05.21)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

 6.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19930713AA0212 ;} Nr. 1-212, 93.07.13, Žin., 1993, Nr. 30-682 (93.07.21)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAPILDYMO IR PAKEITIMO

 

 7.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19931209AA0326 ;} Nr. 1-326, 93.12.09, Žin., 1993, Nr. 70-1306 (93.12.18)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 12 STRAIPSNIO PAPILDYMO

 

 8.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19940217AA0395 ;} Nr. 1-395, 94.02.17, Žin., 1994, Nr. 15-251 (94.02.25)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

 9.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19940712AA0539 ;} Nr. 1-539, 94.07.12, Žin., 1994, Nr. 55-1052 (94.07.20)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAPILDYMO

 

 10.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19941215AA0705 ;} Nr. 1-705, 94.12.15, Žin., 1994, Nr. 100-1999 (94.12.28)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 

 11.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19950411AA0848 ;} Nr. 1-848, 95.04.11, Žin., 1995, Nr. 34-813 (95.04.26)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

 12.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19951228AA1159 ;} Nr. 1-1159, 95.12.28, Žin., 1996, Nr. 1-3 (96.01.05)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ĮSTATYMŲ PAPILDYMO

 

 13.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19960328AA1255 ;} Nr. 1-1255, 96.03.28, Žin., 1996, Nr. 35-862 (96.04.19)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 6 IR

 8 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

 14.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19960430AA1310 ;} Nr. 1-1310, 96.04.30, Žin., 1996, Nr. 46-1105 (96.05.17)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 14,

 15, 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

 15.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19960625AA1399 ;} Nr. 1-1399, 96.06.25, Žin., 1996, Nr. 62-1463 (96.07.02)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 1,

 3, 5, 6, 7, 8 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

 16.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19960702AA1426 ;} Nr. 1-1426, 96.07.02, Žin., 1996, Nr. 66-1577 (96.07.12)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 3

 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

 17.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19960710AA1460 ;} Nr. 1-1460, 96.07.10, Žin., 1996, Nr. 73-1746 (96.07.31)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 3,

 5, 6 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

 18.

 Parlamentas, Įstatymas

{#19960711AA1482 ;} Nr. 1-1482, 96.07.11, Žin., 1996, Nr. 71-1715 (96.07.26)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 8

 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS

 

 Šis įstatymas įsigalioja nuo 1996 m. rugpjūčio 1 d.

 

 

 *** Pabaiga ***

 

 

 

                       LIETUVOS RESPUBLIKOS

 

                 JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO

                        Į S T A T Y M A S

 

                I. Mokesčio mokėtojai ir objektas

 

     1 straipsnis. Juridinių asmenų pelno mokestį moka:

     a)  juridinio  asmens  teises turinčios įmonės, kurių veiklą

reglamentuoja Lietuvos Respublikos įmonių įstatymas;

     b)  juridiniai  asmenys, užsiimantys nekomercine veikla, bet

gavusieji  pajamų iš komercinės-ūkinės veiklos, išskyrus Lietuvos

banką ir biudžetinių įstaigų nebiudžetines lėšas.

 

 

     2  straipsnis.  Pelno  mokestis  imamas  nuo apmokestinamojo

pelno, kuris apskaičiuojamas II skyriuje nustatyta tvarka.

 

              II. Apmokestinamojo pelno nustatymas

 

     3  straipsnis. Apmokestinamojo pelno apskaičiavimo pagrindas

-  realizavimo  pajamų  ir  nerealizacinių  pajamų suma (toliau -

bendrosios pajamos).

     Realizavimo  pajamas  sudaro  iš įmonės išsiųsta produkcija,

kitos   materialinės   vertybės,   atlikti  darbai  ir  suteiktos

paslaugos bei kompensaciniai priedai.

     Nerealizacines   pajamas   sudaro   su  produkcijos  gamyba,

realizavimu  bei paslaugų teikimu nesusijusios pajamos, įskaitant

pajamas, gautas už išnuomotą, investuotą turtą.

     Į  nerealizacines  pajamas,  apskaičiuojant  apmokestinamąjį

pelną, neįskaitoma:

     1) gauti dividendai ir palūkanos už obligacijas;

     2) pajininkų iš kitų įmonių gauta pelno dalis;

     3) iš draudimo įmonių (draudikų) gautos draudimo išmokos;

     4)  steigėjų iš individualių (personalinių) įmonių ir ūkinių

bendrijų gauta pajamų (pelno) dalis;

     5)  sumos,  gautos  Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos

įstatymu reglamentuotai labdarai ir paramai;

     6)   visų   religinių   bendruomenių,   bendrijų  ir  centrų

(aukštesniųjų  valdymo  institucijų)  pajamos:  aukos, pajamos už

parduotą  labdaros  būdu  gautą turtą, jeigu jos skiriamos maldos

namams   statyti,  jiems  remontuoti  ar  restauruoti,  labdarai,

kultūrai ir švietimui;

     7) gautos baudos ir delspinigiai.

     Bendrosioms  pajamoms nepriskiriamos pajamos (lėšos), kurios

pagal  Lietuvos  Respublikos  miškų įstatymą skirtos Miško fondui

sudaryti.

 

     4 straipsnis.  Iš bendrųjų  pajamų atskaičius  5 straipsnyje

nurodytus   gamybos   ir    cirkuliacijos   kaštus,    tenkančius

realizuotai produkcijai,  darbams ir  paslaugoms, apskaičiuojamas

pelnas.

     Iš    pelno    atskaičius     6    straipsnyje     nurodytas

neapmokestinamąsias sumas, nustatomas apmokestinamasis pelnas.

     Juridinių   asmenų,    užsiimančių    nekomercine    veikla,

apmokestinamasis pelnas nustatomas kaip skirtumas tarp pajamų  už

mokamas priemones ir išlaidų šioms priemonėms vykdyti.

 

     5  straipsnis.  Nustatant apmokestinamąjį pelną, iš bendrųjų

įmonės  pajamų  atimami  šie  faktiški  gamybos  ir cirkuliacijos

kaštai bei įmonės išlaidos, tenkančios realizuotai produkcijai:

     1)   išlaidos,   susijusios   su   materialinėmis   ir  joms

prilygintomis sąnaudomis, įskaitant komandiruočių išlaidas;

     2)   ilgalaikio   turto   (materialaus   ir   nematerialaus)

nusidėvėjimo  (amortizacijos)  - Lietuvos Respublikos Vyriausybės

nustatyta tvarka;

     3) išlaidos darbo apmokėjimui;

     4) įmokos socialiniam draudimui;

     5)   draudimo   įmokos,   nustatytos   Lietuvos  Respublikos

draudimo įstatymo;

     6)   mokesčiai,  rinkliavos  bei  kitos  privalomos  įmokos,

nustatytos   Lietuvos   Respublikos   įstatymų   bei  Vyriausybės

nutarimų,  išskyrus pridėtinės vertės mokestį, mokamą į biudžetą,

palūkanas   už   valstybinio   kapitalo   naudojimą  bei  baudas,

delspinigius ir kitas sankcijas;

     7)  palūkanos  už  paskolas ir įmokos, susijusios su paskolų

garantijų gavimu;

     8)  specialieji  atidėjimai  bankų  abejotiniems aktyvams ir

draudimo   įmonių   (draudikų)   formuojami  techniniai  draudimo

atidėjimai,  išskyrus draudimo įmokų grąžinimo techninį atidėjimą

bei perdraudimui tenkančią draudimo įmokų dalį;

     9)   Ignalinos   atominės  elektrinės  papildomos  išlaidos,

nustatytos    Lietuvos    Respublikos    Vyriausybės    nutarimų,

nenumatytos šiame straipsnyje.

     Nustatant  apmokestinamąjį  pelną, iš bendrųjų įmonės pajamų

atimami  tik  juridinę  galią  turinčiais dokumentais patvirtinti

faktiški  gamybos  ir  cirkuliacijos  kaštai bei įmonės išlaidos,

išvardintos šio straipsnio pirmojoje dalyje.

     Materialinių  vertybių  įsivežimas  iš  užsienio  turi  būti

patvirtintas muitinės deklaracijomis.

 

 

     6   straipsnis.   Nustatant   apmokestinamąjį   pelną  iš  4

straipsnyje   nustatyta   tvarka   apskaičiuoto   pelno  atimamos

Lietuvos   Respublikos  labdaros  ir  paramos  įstatymo  numatytų

labdaros  organizacijų ir fondų, invalidų draugijų ir sąjungų bei

jų  įmonių visos faktiškai padarytos ir juridinę galią turinčiais

dokumentais  patvirtintos  išlaidos,  skirtos labdaros ir paramos

tikslams.

     Nustatant   apmokestinamąjį   pelną   Lietuvos   Respublikos

labdaros  ir  paramos  įstatymo  numatytiems labdaros davėjams ar

rėmėjams,  nenurodytiems  šio  straipsnio  pirmojoje dalyje, iš 4

straipsnyje   nustatyta   tvarka   apskaičiuoto  pelno  2  kartus

atimamos   faktiškai   padarytos  ir  juridinę  galią  turinčiais

dokumentais  patvirtintos  išlaidos, skirtos labdarai ir paramai,

bet  ne  daugiau  kaip  40 procentų apmokestinamojo pelno. Lėšos,

skirtos   labdarai   ir   paramai,   viršijančios   40   procentų

apmokestinamojo pelno, apmokestinamos bendra tvarka.

     Šiame  straipsnyje  nustatyta  tvarka  netaikoma labdarai ar

paramai,   teikiamai  užsienio  valstybių  juridiniams  asmenims,

išskyrus  atvejus,  kai  tokia  labdara  ar  parama  teikiama per

tarptautines  labdaros  organizacijas arba lietuvių bendruomenes,

esančias užsienyje.

     Laisvųjų  ekonominių  zonų  įmonių ir zonų valdymo bendrovių

pelno   dalis,   panaudota   pagrindinėms   priemonėms   įsigyti,

moksliniams  tyrimams bei naujoms technologijoms diegti, taip pat

investicijoms zonoje, neapmokestinama.

     Specialiųjų  atidėjimų  bankų  abejotiniems  aktyvams normas

nustato   Lietuvos  bankas,  suderinęs  su  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybe.

     Apskaičiuojant  mažųjų  įmonių  apmokestinamąjį  pelną, iš 4

straipsnyje  nustatyta  tvarka  apskaičiuoto pelno atimamos visos

mokslinių  tyrimų,  projektavimo,  konstravimo  darbų  ir  naujos

technikos diegimo išlaidos bei investicijos.

     Draudimo  techninių  atidėjimų sudarymo metodiką bei dydžius

nustato Valstybinė draudimo priežiūros tarnyba.

 

 

                      III. Mokesčio tarifai

 

     7 straipsnis. Mokesčio tarifai:

     1)    10    procentų    apmokestinamojo   pelno,   panaudoto

kapitalinėms investicijoms.

     Kapitalinė   investicija   yra  ilgalaikio  turto  (pastatų,

statinių,  mašinų,  technologinių  įrenginių  ir kitų pagrindinių

priemonių)   ir  nematerialaus  ilgalaikio  turto  (technologinių

licencijų,   patentų,   prekių  ženklų)  įsigijimas  ir  išlaidos

nebaigtai statybai;

     2) 29 procentai kito apmokestinamojo pelno.

 

 

                     IV. Mokesčio lengvatos

 

     8  straipsnis.  Žemės  ūkio  produkciją gaminančių juridinių

asmenų ir paslaugas  žemės ūkiui teikiančių  specializuotų įmonių

pelno mokesčio tarifas - 10% apmokestinamojo pelno.

     Jeigu žemės  ūkio produkcijos  ir paslaugų žemės ūkiui dalis

realizavimo   pajamose    mažesnė   kaip   50%,   visas   pelnas

apmokestinamas pagal 7 straipsnyje nustatytus tarifus.

     Kūrybinių  sąjungų   (architektų,  dailininkų,   dizainerių,

fotomenininkų,  kompozitorių,   kinematografininkų,  mokslininkų,

rašytojų, tautodailininkų,  teatro, žurnalistų)  ir jų įmonių bei

organizacijų, kurios ne mažiau kaip 29% pelno panaudoja kūrybinių

sąjungų poreikiams,  juridinių asmenų pelno mokesčio tarifas - 5%

apmokestinamojo pelno.

     Laisvųjų    ekonominių   zonų  įmonės  5  metus  nuo  įmonės

įregistravimo  dienos  moka  80%  mažesnį  pelno mokestį, kitus 5

metus   moka   50%   mažesnį   pelno   mokestį.   Jeigu  užsienio

investuotojas  (investuotojai)  įsigijo  ne mažiau kaip 30% zonos

įmonės  įstatinio  (nuosavo) kapitalo ir investavo ne mažiau kaip

vieno  milijono  JAV  dolerių vertės užsienio kilmės kapitalą, ši

įmonė  5  metus  nuo  įmonės  įregistravimo  dienos  nemoka pelno

mokesčio, o kitus 10 metų moka 50% mažesnį pelno mokestį.

     Jeigu   įmonė  buvo  įsteigta  (registruota)  arba  užsienio

kapitalas  buvo  investuotas  iki 1993 m. gruodžio 31 d., tai jos

pelno  dalis  (proporcinga  užsienio  investicijos  daliai įmonės

įstatiniame  kapitale),  tenkanti  šiai  užsienio investicijai ir

nepanaudota  darbo  užmokesčiui, taip pat reinvestuota įmonėje, 5

metus   nuo  įplaukų  gavimo  dienos  apmokestinama  70  procentų

mažesniu  pelno  mokesčiu.  Šiam  terminui  pasibaigus,  užsienio

investicijai  tenkanti  pelno  dalis  3  metus  apmokestinama  50

procentų mažesniu pelno mokesčiu.

     Jei   įmonė   buvo   įsteigta  (registruota)  arba  užsienio

kapitalas  buvo  investuotas  nuo 1994 m. sausio 1 d. iki 1995 m.

rugpjūčio  1 d., tai pelno dalis, tenkanti užsienio investicijai,

6 metus apmokestinama 50 procentų mažesniu pelno mokesčiu.

     Įmonė,    kurioje   užsienio   investuotojo   (investuotojų)

užsienio  kapitalo  investicija  yra  pasiekusi  du milijonus JAV

dolerių,  trejus  metus  nemoka  pelno  mokesčio nuo apyskaitinio

ketvirčio,  kurį  pradėtas  gauti  pelnas, pradžios. Kitus trejus

metus  ši  įmonė  moka  50  procentų mažesnį pelno mokestį. Šioje

dalyje  numatytos  mokesčių  lengvatos netaikomos įmonėms, kurios

verčiasi  didmenine,  mažmenine naftos produktų prekyba, jeigu jų

pajamos  iš  prekybos  šiais  produktais  sudaro  daugiau kaip 30

procentų jų realizacinių pajamų.

     Įmonių,   kurių   samprata  apibrėžta  Lietuvos  Respublikos

mažųjų  įmonių  įstatyme,  apmokestinamajam  pelnui  taikomas  50

procentų  mažesnis  pelno  mokesčio  tarifas.  Kai  mažųjų įmonių

gamybinės  veiklos pajamos sudaro ne mažiau kaip 2/3 realizacinių

pajamų,  pelno  mokesčio  tarifas  pirmuosius  2 metus nuo įmonės

įsteigimo (įregistravimo) mažinamas 70 procentų.

     Kredito  unijos  iki 1997 m. gruodžio 31 d. atleidžiamos nuo

juridinių  asmenų  pelno  mokesčio  pirmuosius  2  veiklos metus,

skaičiuojant  nuo  įregistravimo  šio  įstatymo  nustatyta tvarka

dienos.  Nuo  1998 m. sausio 1 d. arba jeigu iki to laiko suėjo 2

metai  nuo  kredito  unijos  įregistravimo dienos, kredito unijos

pelnas  apmokestinamas  70  procentų  mažesniu  juridinių  asmenų

pelno mokesčiu.

     Organizacijų  (įmonių),  kurios pagal jų įsteigimą ir veiklą

reglamentuojantį  įstatymą  ar  Vyriausybės nutarimą yra ne pelno

siekiančios  organizacijos  (įmonės),  pelno mokesčio tarifas - 5

procentai.

 

 

     9  straipsnis.  Įmonės,  kurių  realizavimo pajamos už pačių

pagamintą produkciją  sudaro daugiau  kaip 50%  visų gautų pajamų

ir   kuriose   dirba   riboto   darbingumo   dirbantieji,  mažina

apskaičiuotą pelno mokestį tokia tvarka:

     Riboto darbingumo dirbančiųjų Apskaičiuoto pelno mokesčio

dalis tarp visų dirbančiųjų sumažinimas

     Daugiau kaip 50%    100%

                  40-50% 75%

                  30-40% 50%

                  20-30% 25%

     Kategorijas  asmenų,  kuriems  taikomas  riboto   darbingumo

dirbančiųjų   statusas,   jų   dalies   tarp   visų   dirbančiųjų

apskaičiavimo metodiką ir  šios lengvatos taikymo  tvarką nustato

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

     10 straipsnis. Savivaldybių  Tarybos turi teisę  kai kuriems

asmenims  sumažinti  mokesčio  dydį  arba  iš  viso juos atleisti

konkrečiam  laikotarpiui  nuo  pelno  mokesčio,  tačiau  tai turi

būti  kompensuojama  iš  savivaldybių  biudžetų.   Dėl   suteiktų

lengvatų  į  valstybės   biudžetą  negautų  pajamų   kompensavimo

tvarką nustato Finansų ministerija.

      Jeigu mokėtojas  pagal Lietuvos  Respublikos įstatymus turi

teisę  į  kelias  mokesčio  lengvatas,  teikiama  tik  didžiausia

lengvata.

      Lietuvos  Respublikos   įstatymai  gali  numatyti  atvejus,

kuriems  esant   mokesčių  mokėtojai   gali  būti   atleisti  nuo

nesumokėtų mokesčių,  taip pat  dėl  to  priskaičiuotų  baudų  ir

delspinigių mokėjimo.

 

             V. Mokesčio apskaičiavimas ir mokėjimas

 

     11  straipsnis.  Mokėtojas  pelno  mokestį pats apskaičiuoja

ir  sumoka  jį  į   Lietuvos  Respublikos  biudžetinės   sandaros

įstatymo numatytą biudžetą.

     Juridiniai  asmenys,  turintys  nesavarankiškų  struktūrinių

padalinių  kitų  savivaldybių  teritorijose,  apskaičiuoto  pelno

mokesčio dalį,  priklausančią sumokėti  į savivaldybės  biudžetą,

paskirsto   tarp   savivaldybių   proporcingai   jų  teritorijose

esančių   nesavarankiškų   struktūrinių   padalinių   dirbančiųjų

skaičiui  atitinkamo  periodo  pabaigoje.

 

     12  straipsnis.   Per  metus  mokami  avansiniai  mokėjimai,

kurių  dydis  nustatomas  naudojant  išėmimo  koeficientą.   Šis

koeficientas  apskaičiuojamas  kaip  santykis  praėjusiais metais

sumokėto pelno mokesčio sumos su tų metų realizavimo  pajamomis.

Finansų  ministerijos  numatytais  atvejais  išėmimo koeficientas

gali  būti  apskaičiuotas  kaip  santykis  už  praėjusį  ketvirtį

apskaičiuotos pelno  mokesčio sumos  su to  ketvirčio realizavimo

pajamomis.

     Išėmimo  koeficientas  nustatomas  pagal  mokėtojo  pateiktą

apskaičiavimą, suderinus  tai su  atitinkama valstybine  mokesčių

inspekcija Finansų ministerijos nustatyta tvarka.

     Avansiniai mokėjimai  skaičiuojami nuo  faktinių realizavimo

pajamų  taikant  išėmimo   koeficientą.   Apskaičiuotas   įmokas

mokėtojas  perveda  į  biudžetą  3  kartus  per  mėnesį   Finansų

ministerijos nustatytais terminais ir tvarka.

     Naujais  mokestiniais  metais  iki  vasario  10  dienos arba

kitais terminais,  nustatytais valstybinės  mokesčių inspekcijos,

avansiniams  mokėjimams  taikomas  praėjusiais  metais   naudotas

išėmimo koeficientas.

 

     13 straipsnis.  Mokėtojai, kurie  didelę dalį  pajamų gauna

ne   per   bankus,   avansinius   mokėjimus   moka  suderinta  su

valstybinėmis mokesčių inspekcijomis tvarka.

 

     14 straipsnis.  Kiekvienam ketvirčiui  pasibaigus, iki  kito

ketvirčio  pirmojo  mėnesio  15  dienos  ir,  mokestiniams metams

pasibaigus,   iki   kitų   metų   vasario   1   dienos  mokėtojai

valstybinėms mokesčių inspekcijoms pristato Lietuvos  Respublikos

buhalterinės     apskaitos     pagrindų     įstatymo    nustatytą

finansinę  atskaitomybę  ir  pelno  mokesčio  apyskaitą. Mokesčio

apyskaitos  formą  ir  jos   užpildymo  tvarką  nustato   Finansų

ministerija.

     Jei    mokesčio   apyskaita   rodo,   kad   per  apyskaitinį

laikotarpį  mokesčio  sumokėta  mažiau  negu priklauso, mokėtojas

per  10  dienų  po  mokesčio  apskaičiavimui  pateikti  nustatyto

termino  privalo papildomai apskaičiuotą sumą sumokėti į Lietuvos

Respublikos biudžetinės sandaros įstatymo numatytą biudžetą.

 

 

            VI. Atsakomybė už teisingą pelno mokesčio

                      apskaičiavimą ir sumokėjimą

 

     15  straipsnis.  Mokėtojas atsako už tai, kad pelno mokestis

būtų teisingai apskaičiuotas.

     Jeigu     mokėtojų     pateiktose    mokesčių    apyskaitose

apmokestinamasis  pelnas  ir  pelno  mokestis  yra sumažinti, tai

sumažinta  mokesčio  suma ir bauda išieškoma Lietuvos Respublikos

mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

     16  straipsnis.  Mokėtojai  atsako,  kad pelno mokestis būtų

sumokėtas  laiku.  Mokesčio laiku nesumokėjus, imami delspinigiai

Lietuvos  Respublikos  mokesčių administravimo įstatymo nustatyta

tvarka.

     Lietuvos  Respublikos Vyriausybė, atsižvelgusi į priežastis,

dėl  kurių  mokėtojas  laiku  neatsiskaitė  su biudžetu, gali kai

kuriems  mokėtojams  atidėti priskaičiuotų delspinigių mokėjimo į

biudžetą     terminą.    Atidėjimo    laikotarpiu    delspinigiai

neskaičiuojami.   Jeigu   mokėtojas   iki   delspinigių  mokėjimo

atidėjimo  paskutinės  dienos nesumoka priskaičiuotų delspinigių,

tai  delspinigiai  priskaičiuojami  ir  sumokami į biudžetą ir už

visą  atidėjimo  laikotarpį.  Mokėjimo  atidėjimo pradžia laikoma

diena,   kurią  įsigaliojo  priimtas  Vyriausybės  nutarimas  dėl

priskaičiuotų delspinigių atidėjimo termino nustatymo.

     Mokėjimo  atidėjimo  terminas  taikomas  delspinigių  sumai,

kuri    buvo   priskaičiuota   iki   Vyriausybės   nutarimo   dėl

priskaičiuotų    delspinigių    atidėjimo    termino    nustatymo

įsigaliojimo dienos.

 

 

     17  straipsnis.  Mokėtojo  pareigūnai,  pateikę  neteisingas

žinias,  dėl  kurių  mokestis  buvo  neteisingai   apskaičiuotas,

traukiami atsakomybėn įstatymų numatyta tvarka.

 

                     VII. Kitos nuostatos

 

     18  straipsnis.  Kai  Lietuvos  Respublikos  tarpvalstybinės

sutarties nuostatos  neatitinka  Lietuvos  Respublikos  juridinių

asmenų pelno  mokesčio  įstatymo,  apmokestinant  pelną  taikomos

tarpvalstybinės sutarties nuostatos.

 

     19 straipsnis.  Kai  Lietuvos  Respublikos  juridinis  asmuo

gauna pelną,  apmokestinamą užsienyje, ir nėra sutarties dvigubam

apmokestinimui išvengti,  Lietuvos Respublikos  Vyriausybės  arba

jos pavedimu  Finansų ministerijos  nustatyta  tvarka  galima  iš

tokio juridinio  asmens apskaičiuoto  pelno mokesčio atimti sumą,

lygią užsienio  valstybėje sumokėtam  pelno mokesčiui. Ši atimama

suma  negali   viršyti  tos  Lietuvos  Respublikoje  apskaičiuoto

mokesčio dalies,  kuri priskiriama  užsienio  valstybėje  gautoms

pajamoms.

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS

PIRMININKAS                              V. LANDSBERGIS

 

 

Vilnius, 1990 m. liepos 31 d.

     Nr. I-442

 

 

 

 

_