@D1=19900731;D2=19960328;D3=19960422
Pakeitimai:
1.
Parlamentas, Įstatymas
{#90IDAA0642 ;} Nr. 1-642, 90.10.05, Žin., 1990, Nr. 30-715
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
PAPILDYMO
2.
Parlamentas, Įstatymas
{#91D]AA1397 ;} Nr. 1-1397, 91.05.30, Žin., 1991, Nr. 16-426
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
7 STRAIPSNIO PAKEITIMO
3.
Parlamentas, Įstatymas
{#91EZAA1516 ;} Nr. 1-1516, 91.06.27, Žin., 1991, Nr. 20-520
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
5, 6 IR 8 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO
4.
Parlamentas, Įstatymas
{#92AEAA2275 ;} Nr. 1-2275, 92.02.06, Žin., 1992, Nr. 6-110
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
3,5,6 IR 7 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
5.
Parlamentas, Įstatymas
{#93DJAA0152 ;} Nr. 1-152, 93.05.11, Žin., 1993, Nr. 16-404 (93.05.21)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
PAKEITIMO IR PAPILDYMO
6.
Parlamentas, Įstatymas
{#93FLAA0212 ;} Nr. 1-212, 93.07.13, Žin., 1993, Nr. 30-682 (93.07.21)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
PAPILDYMO IR PAKEITIMO
7.
Parlamentas, Įstatymas
{#93KHAA0326 ;} Nr. 1-326, 93.12.09, Žin., 1993, Nr. 70-1306 (93.12.18)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
12 STRAIPSNIO PAPILDYMO
8.
Parlamentas, Įstatymas
{#94APAA0395 ;} Nr. 1-395, 94.02.17, Žin., 1994, Nr. 15-251 (94.02.25)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
PAKEITIMO IR PAPILDYMO
9.
Parlamentas, Įstatymas
{#94FKAA0539 ;} Nr. 1-539, 94.07.12, Žin., 1994, Nr. 55-1052 (94.07.20)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
PAPILDYMO
10.
Parlamentas, Įstatymas
{#94KNAA0705 ;} Nr. 1-705, 94.12.15, Žin., 1994, Nr. 100-1999 (94.12.28)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
8 STRAIPSNIO PAKEITIMO
11.
Parlamentas, Įstatymas
{#95CJAA0848 ;} Nr. 1-848, 95.04.11, Žin., 1995, Nr. 34-813 (95.04.26)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO
PAKEITIMO IR PAPILDYMO
12.
Parlamentas, Įstatymas
{#95K[AA1159 ;} Nr. 1-1159, 95.12.28, Žin., 1996, Nr. 1-3 (96.01.05)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ĮSTATYMŲ PAPILDYMO
13.
Parlamentas, Įstatymas
{#96B[AA1255 ;} Nr. 1-1255, 96.03.28, Žin., 1996, Nr. 35-862 (96.04.19)
LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 6 IR
8 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO ĮSTATYMAS
*** Pabaiga ***
LIETUVOS RESPUBLIKOS
JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO
Į S T A T Y M A S
I. Mokesčio mokėtojai ir objektas
1 straipsnis. Juridinių asmenų pelno mokestį moka:
a) juridinio asmens teises turinčios įmonės, kurių veiklą
reglamentuoja Lietuvos Respublikos įmonių įstatymas;
b) juridiniai asmenys, užsiimantys nekomercine veikla, bet
gavusieji pajamų iš komercinės-ūkinės veiklos, išskyrus
biudžetinių įstaigų nebiudžetines lėšas.
2 straipsnis. Pelno mokestis imamas nuo apmokestinamojo
pelno, kuris apskaičiuojamas II skyriuje nustatyta tvarka.
II. Apmokestinamojo pelno nustatymas
3 straipsnis. Apmokestinamojo pelno apskaičiavimo pagrindas -
realizavimo pajamų ir nerealizacinių pajamų suma (toliau -
bendrosios pajamos).
Realizavimo pajamas sudaro iš įmonės išsiųsta produkcija,
kitos materialinės vertybės, atlikti darbai ir suteiktos
paslaugos bei kompensaciniai priedai.
Nerealizacines pajamas sudaro gaunamos ekonominės sankcijos
ir kitos su produkcijos gamyba, realizavimu bei paslaugų teikimu
nesusijusios pajamos, įskaitant pajamas, gautas už išnuomotą,
investuotą turtą.
Į nerealizacines pajamas, apskaičiuojant apmokestinamąjį
pelną, neįskaitoma:
1) gauti dividendai ir palūkanos už obligacijas;
2) pajininkų iš kitų įmonių gauta pelno dalis;
3) iš draudimo organizacijų gautos turto draudimo
atlyginimo sumos, neviršijančios prarasto turto likutinės
vertės;
4) steigėjų iš individualių (personalinių) įmonių ir ūkinių
bendrijų gauta pajamų (pelno) dalis;
5) sumos, gautos Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos
įstatymu reglamentuotai labdarai ir paramai.
4 straipsnis. Iš bendrųjų pajamų atskaičius 5 straipsnyje
nurodytus gamybos ir cirkuliacijos kaštus, tenkančius
realizuotai produkcijai, darbams ir paslaugoms, apskaičiuojamas
pelnas.
Iš pelno atskaičius 6 straipsnyje nurodytas
neapmokestinamąsias sumas, nustatomas apmokestinamasis pelnas.
Juridinių asmenų, užsiimančių nekomercine veikla,
apmokestinamasis pelnas nustatomas kaip skirtumas tarp pajamų už
mokamas priemones ir išlaidų šioms priemonėms vykdyti.
5 straipsnis. Nustatant apmokestinamąjį pelną, iš bendrųjų
įmonės pajamų atimami šie faktiški gamybos ir cirkuliacijos
kaštai bei įmonės išlaidos, tenkančios realizuotai produkcijai:
1) išlaidos, susijusios su materialinėmis ir joms
prilygintomis sąnaudomis, įskaitant komandiruočių išlaidas;
2) ilgalaikio turto (materialaus ir nematerialaus)
nusidėvėjimo (amortizacijos) - Lietuvos Respublikos Vyriausybės
nustatyta tvarka;
3) išlaidos darbo apmokėjimui;
4) įmokos socialiniam draudimui;
5) privalomojo draudimo įmokos, neįskaitant draudimo įmokų
už įmonėje sukauptą valstybinį kapitalą;
6) mokesčiai, rinkliavos bei kitos privalomos įmokos,
nustatytos Lietuvos Respublikos įstatymų bei Vyriausybės
nutarimų, išskyrus pridėtinės vertės mokestį, mokamą į biudžetą,
palūkanas už valstybinio kapitalo naudojimą bei baudas,
delspinigius ir kitas sankcijas;
7) palūkanos už paskolas ir įmokos, susijusios su paskolų
garantijų gavimu;
8) specialieji atidėjimai bankų abejotiniems aktyvams;
9) atskaitymai į miškų auginimo fondą Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nustatyta tvarka;
10) Ignalinos atominės elektrinės papildomos išlaidos,
nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, nenumatytos
šiame straipsnyje.
Nustatant apmokestinamąjį pelną, iš bendrųjų įmonės pajamų
atimami tik juridinę galią turinčiais dokumentais patvirtinti
faktiški gamybos ir cirkuliacijos kaštai bei įmonės išlaidos,
išvardintos šio straipsnio pirmojoje dalyje.
Materialinių vertybių įsivežimas iš užsienio turi būti
patvirtintas muitinės deklaracijomis.
6 straipsnis. Nustatant apmokestinamąjį pelną iš 4
straipsnyje nustatyta tvarka apskaičiuoto pelno atimamos Lietuvos
Respublikos labdaros ir paramos įstatymo numatytų labdaros
organizacijų ir fondų, invalidų draugijų ir sąjungų bei jų įmonių
visos faktiškai padarytos ir juridinę galią turinčiais
dokumentais patvirtintos išlaidos, skirtos labdaros ir paramos
tikslams.
Nustatant apmokestinamąjį pelną Lietuvos Respublikos
labdaros ir paramos įstatymo numatytiems labdaros davėjams ar
rėmėjams, nenurodytiems šio straipsnio pirmojoje dalyje, iš 4
straipsnyje nustatyta tvarka apskaičiuoto pelno 2 kartus atimamos
faktiškai padarytos ir juridinę galią turinčiais dokumentais
patvirtintos išlaidos, skirtos labdarai ir paramai, bet ne
daugiau kaip 40 procentų apmokestinamojo pelno. Lėšos, skirtos
labdarai ir paramai, viršijančios 40 procentų apmokestinamojo
pelno, apmokestinamos bendra tvarka.
Šiame straipsnyje nustatyta tvarka netaikoma labdarai ar
paramai, teikiamai užsienio valstybių juridiniams asmenims,
išskyrus atvejus, kai tokia labdara ar parama teikiama per
tarptautines labdaros organizacijas arba lietuvių bendruomenes,
esančias užsienyje.
Laisvųjų ekonominių zonų įmonių ir zonų valdymo bendrovių
pelno dalis, panaudota pagrindinėms priemonėms įsigyti,
moksliniams tyrimams bei naujoms technologijoms diegti, taip pat
investicijoms zonoje, neapmokestinama.
Specialiųjų atidėjimų bankų abejotiniems aktyvams normas
nustato Lietuvos bankas, suderinęs su Lietuvos Respublikos
Vyriausybe.
III. Mokesčio tarifai
7 straipsnis. Mokesčio tarifai:
1) 10% apmokestinamojo pelno, panaudoto kapitalinėms
investicijoms.
Kapitalinė investicija yra ilgalaikio turto (pastatų,
statinių, mašinų, technologinių įrenginių ir kitų pagrindinių
priemonių) ir nematerialaus ilgalaikio turto (technologinių
licencijų, patentų, prekių ženklų) įsigijimas ir išlaidos
nebaigtai statybai;
2) 29% kito apmokestinamojo pelno.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė prioritetinėms ūkio šakoms
gali nustatyti mažesnius apmokestinamojo pelno mokesčio
tarifus.
IV. Mokesčio lengvatos
8 straipsnis. Žemės ūkio produkciją gaminančių juridinių
asmenų ir paslaugas žemės ūkiui teikiančių specializuotų įmonių
pelno mokesčio tarifas - 10% apmokestinamojo pelno.
Jeigu žemės ūkio produkcijos ir paslaugų žemės ūkiui dalis
realizavimo pajamose mažesnė kaip 50%, visas pelnas
apmokestinamas pagal 7 straipsnyje nustatytus tarifus.
Kūrybinių sąjungų (architektų, dailininkų, dizainerių,
fotomenininkų, kompozitorių, kinematografininkų, mokslininkų,
rašytojų, tautodailininkų, teatro, žurnalistų) ir jų įmonių bei
organizacijų, kurios ne mažiau kaip 29% pelno panaudoja kūrybinių
sąjungų poreikiams, juridinių asmenų pelno mokesčio tarifas - 5%
apmokestinamojo pelno.
Laisvųjų ekonominių zonų įmonės 5 metus nuo įmonės
įregistravimo dienos moka 80% mažesnį pelno mokestį, kitus 5
metus moka 50% mažesnį pelno mokestį. Jeigu užsienio
investuotojas (investuotojai) įsigijo ne mažiau kaip 30% zonos
įmonės įstatinio (nuosavo) kapitalo ir investavo ne mažiau kaip
vieno milijono JAV dolerių vertės užsienio kilmės kapitalą, ši
įmonė 5 metus nuo įmonės įregistravimo dienos nemoka pelno
mokesčio, o kitus 10 metų moka 50% mažesnį pelno mokestį.
9 straipsnis. Įmonės, kurių realizavimo pajamos už pačių
pagamintą produkciją sudaro daugiau kaip 50% visų gautų pajamų
ir kuriose dirba riboto darbingumo dirbantieji, mažina
apskaičiuotą pelno mokestį tokia tvarka:
Riboto darbingumo dirbančiųjų Apskaičiuoto pelno mokesčio
dalis tarp visų dirbančiųjų sumažinimas
Daugiau kaip 50% 100%
40-50% 75%
30-40% 50%
20-30% 25%
Kategorijas asmenų, kuriems taikomas riboto darbingumo
dirbančiųjų statusas, jų dalies tarp visų dirbančiųjų
apskaičiavimo metodiką ir šios lengvatos taikymo tvarką nustato
Lietuvos Respublikos Vyriausybė.
10 straipsnis. Savivaldybių Tarybos turi teisę kai kuriems
asmenims sumažinti mokesčio dydį arba iš viso juos atleisti
konkrečiam laikotarpiui nuo pelno mokesčio, tačiau tai turi
būti kompensuojama iš savivaldybių biudžetų. Dėl suteiktų
lengvatų į valstybės biudžetą negautų pajamų kompensavimo
tvarką nustato Finansų ministerija.
Jeigu mokėtojas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi
teisę į kelias mokesčio lengvatas, teikiama tik didžiausia
lengvata.
Lietuvos Respublikos įstatymai gali numatyti atvejus,
kuriems esant mokesčių mokėtojai gali būti atleisti nuo
nesumokėtų mokesčių, taip pat dėl to priskaičiuotų baudų ir
delspinigių mokėjimo.
V. Mokesčio apskaičiavimas ir mokėjimas
11 straipsnis. Mokėtojas pelno mokestį pats apskaičiuoja
ir sumoka jį į Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros
įstatymo numatytą biudžetą.
Juridiniai asmenys, turintys nesavarankiškų struktūrinių
padalinių kitų savivaldybių teritorijose, apskaičiuoto pelno
mokesčio dalį, priklausančią sumokėti į savivaldybės biudžetą,
paskirsto tarp savivaldybių proporcingai jų teritorijose
esančių nesavarankiškų struktūrinių padalinių dirbančiųjų
skaičiui atitinkamo periodo pabaigoje.
12 straipsnis. Per metus mokami avansiniai mokėjimai,
kurių dydis nustatomas naudojant išėmimo koeficientą. Šis
koeficientas apskaičiuojamas kaip santykis praėjusiais metais
sumokėto pelno mokesčio sumos su tų metų realizavimo pajamomis.
Finansų ministerijos numatytais atvejais išėmimo koeficientas
gali būti apskaičiuotas kaip santykis už praėjusį ketvirtį
apskaičiuotos pelno mokesčio sumos su to ketvirčio realizavimo
pajamomis.
Išėmimo koeficientas nustatomas pagal mokėtojo pateiktą
apskaičiavimą, suderinus tai su atitinkama valstybine mokesčių
inspekcija Finansų ministerijos nustatyta tvarka.
Avansiniai mokėjimai skaičiuojami nuo faktinių realizavimo
pajamų taikant išėmimo koeficientą. Apskaičiuotas įmokas
mokėtojas perveda į biudžetą 3 kartus per mėnesį Finansų
ministerijos nustatytais terminais ir tvarka.
Naujais mokestiniais metais iki vasario 10 dienos arba
kitais terminais, nustatytais valstybinės mokesčių inspekcijos,
avansiniams mokėjimams taikomas praėjusiais metais naudotas
išėmimo koeficientas.
13 straipsnis. Mokėtojai, kurie didelę dalį pajamų gauna
ne per bankus, avansinius mokėjimus moka suderinta su
valstybinėmis mokesčių inspekcijomis tvarka.
14 straipsnis. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito
ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos ir, mokestiniams metams
pasibaigus, iki kitų metų vasario 1 dienos mokėtojai
valstybinėms mokesčių inspekcijoms pristato Lietuvos Respublikos
buhalterinės apskaitos pagrindų įstatymo nustatytą
finansinę atskaitomybę ir pelno mokesčio apyskaitą. Mokesčio
apyskaitos formą ir jos užpildymo tvarką nustato Finansų
ministerija.
Jei mokesčio apyskaita rodo, kad per apyskaitinį laikotarpį
sumokėta mažiau negu priklauso, mokėtojas per 10 dienų po
mokesčio apskaičiavimui pateikti nustatyto termino privalo
papildomai apskaičiuotą sumą sumokėti į Lietuvos Respublikos
biudžetinės sandaros įstatymo numatytą biudžetą, o
permokamokėtojo pageidavimu grąžinama arba užskaitoma eilinėms
įmokoms į biudžetą padengti.
VI. Atsakomybė už teisingą pelno mokesčio
apskaičiavimą ir sumokėjimą
15 straipsnis. Mokėtojas atsako už tai, kad pelno mokestis
būtų teisingai apskaičiuotas.
Jeigu mokėtojų pateiktose mokesčių apyskaitose
apmokestinamasis pelnas ir pelno mokestis yra sumažinti, į
Lietuvos Respublikos biudžetinės sandaros įstatymo nustatytą
biudžetą išieškoma nuo sumažinto apmokestinamojo pelno
apskaičiuota pelno mokesčio suma ir dvigubo jos dydžio bauda.
Nuo sumažinto apmokestinamojo pelno apskaičiuota pelno
mokesčio suma ir bauda sumokama per penkias dienas po pažeidimo
nustatymo.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgusi į padarytų
pažeidimų priežastis, gali savo nutarimu kai kuriems mokėtojams
pratęsti šiame straipsnyje nustatytą baudų mokėjimo į biudžetą
terminą.
16 straipsnis. Mokėtojai atsako, kad pelno mokestis būtų
sumokėtas laiku. Mokesčio laiku nesumokėjus, už kiekvieną
pavėluotą dieną imami 0,3% delspinigiai. Laiku nesumokėtas
įmokas į biudžetą valstybinė mokesčių inspekcija išieško ne
ginčo tvarka.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgusi į priežastis,
dėl kurių mokėtojas laiku neatsiskaitė su biudžetu, gali kai
kuriems mokėtojams atidėti priskaičiuotų delspinigių mokėjimo į
biudžetą terminą. Atidėjimo laikotarpiu delspinigiai
neskaičiuojami. Jeigu mokėtojas iki delspinigių mokėjimo
atidėjimo paskutinės dienos nesumoka priskaičiuotų delspinigių,
tai delspinigiai priskaičiuojami ir sumokami į biudžetą ir už
visą atidėjimo laikotarpį. Mokėjimo atidėjimo pradžia laikoma
diena, kurią įsigaliojo priimtas Vyriausybės nutarimas dėl
priskaičiuotų delspinigių atidėjimo termino nustatymo.
Mokėjimo atidėjimo terminas taikomas delspinigių sumai, kuri
buvo priskaičiuota iki Vyriausybės nutarimo dėl priskaičiuotų
delspinigių atidėjimo termino nustatymo įsigaliojimo dienos.
17 straipsnis. Mokėtojo pareigūnai, pateikę neteisingas
žinias, dėl kurių mokestis buvo neteisingai apskaičiuotas,
traukiami atsakomybėn įstatymų numatyta tvarka.
VII. Kitos nuostatos
18 straipsnis. Kai Lietuvos Respublikos tarpvalstybinės
sutarties nuostatos neatitinka Lietuvos Respublikos juridinių
asmenų pelno mokesčio įstatymo, apmokestinant pelną taikomos
tarpvalstybinės sutarties nuostatos.
19 straipsnis. Kai Lietuvos Respublikos juridinis asmuo
gauna pelną, apmokestinamą užsienyje, ir nėra sutarties dvigubam
apmokestinimui išvengti, Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba
jos pavedimu Finansų ministerijos nustatyta tvarka galima iš
tokio juridinio asmens apskaičiuoto pelno mokesčio atimti sumą,
lygią užsienio valstybėje sumokėtam pelno mokesčiui. Ši atimama
suma negali viršyti tos Lietuvos Respublikoje apskaičiuoto
mokesčio dalies, kuri priskiriama užsienio valstybėje gautoms
pajamoms.
LIETUVOS RESPUBLIKOS
AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS
PIRMININKAS V. LANDSBERGIS
Vilnius, 1990 m. liepos 31 d.
Nr. I-442
_