@D1=19900731;D2=19960328;D3=19960422

Pakeitimai:

 1.

 Parlamentas, Įstatymas

{#90IDAA0642 ;} Nr. 1-642, 90.10.05, Žin., 1990, Nr. 30-715

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAPILDYMO

 

 2.

 Parlamentas, Įstatymas

{#91D]AA1397 ;} Nr. 1-1397, 91.05.30, Žin., 1991, Nr. 16-426

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 

 3.

 Parlamentas, Įstatymas

{#91EZAA1516 ;} Nr. 1-1516, 91.06.27, Žin., 1991, Nr. 20-520

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 5, 6 IR 8 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO

 

 4.

 Parlamentas, Įstatymas

{#92AEAA2275 ;} Nr. 1-2275, 92.02.06, Žin., 1992, Nr. 6-110

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 3,5,6 IR 7 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

 

 5.

 Parlamentas, Įstatymas

{#93DJAA0152 ;} Nr. 1-152, 93.05.11, Žin., 1993, Nr. 16-404 (93.05.21)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

 6.

 Parlamentas, Įstatymas

{#93FLAA0212 ;} Nr. 1-212, 93.07.13, Žin., 1993, Nr. 30-682 (93.07.21)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAPILDYMO IR PAKEITIMO

 

 7.

 Parlamentas, Įstatymas

{#93KHAA0326 ;} Nr. 1-326, 93.12.09, Žin., 1993, Nr. 70-1306 (93.12.18)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 12 STRAIPSNIO PAPILDYMO

 

 8.

 Parlamentas, Įstatymas

{#94APAA0395 ;} Nr. 1-395, 94.02.17, Žin., 1994, Nr. 15-251 (94.02.25)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

 9.

 Parlamentas, Įstatymas

{#94FKAA0539 ;} Nr. 1-539, 94.07.12, Žin., 1994, Nr. 55-1052 (94.07.20)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAPILDYMO

 

 10.

 Parlamentas, Įstatymas

{#94KNAA0705 ;} Nr. 1-705, 94.12.15, Žin., 1994, Nr. 100-1999 (94.12.28)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 8 STRAIPSNIO PAKEITIMO

 

 11.

 Parlamentas, Įstatymas

{#95CJAA0848 ;} Nr. 1-848, 95.04.11, Žin., 1995, Nr. 34-813 (95.04.26)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO

 PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

 12.

 Parlamentas, Įstatymas

{#95K[AA1159 ;} Nr. 1-1159, 95.12.28, Žin., 1996, Nr. 1-3 (96.01.05)

 DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ĮSTATYMŲ PAPILDYMO

 

 13.

 Parlamentas, Įstatymas

{#96B[AA1255 ;} Nr. 1-1255, 96.03.28, Žin., 1996, Nr. 35-862 (96.04.19)

 LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO ĮSTATYMO 6 IR

 8 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO ĮSTATYMAS

 

 *** Pabaiga ***

 

                       LIETUVOS RESPUBLIKOS

 

                 JURIDINIŲ ASMENŲ PELNO MOKESČIO

                        Į S T A T Y M A S

 

                I. Mokesčio mokėtojai ir objektas

 

     1 straipsnis. Juridinių asmenų pelno mokestį moka:

     a) juridinio  asmens teises  turinčios įmonės,  kurių veiklą

reglamentuoja Lietuvos Respublikos įmonių įstatymas;

     b) juridiniai asmenys,  užsiimantys nekomercine veikla,  bet

gavusieji   pajamų   iš   komercinės-ūkinės   veiklos,   išskyrus

biudžetinių įstaigų  nebiudžetines lėšas.

 

     2  straipsnis.  Pelno  mokestis  imamas  nuo apmokestinamojo

pelno, kuris apskaičiuojamas II skyriuje nustatyta tvarka.

 

              II. Apmokestinamojo pelno nustatymas

 

     3 straipsnis. Apmokestinamojo pelno apskaičiavimo pagrindas -

realizavimo  pajamų  ir  nerealizacinių  pajamų  suma  (toliau  -

bendrosios pajamos).

     Realizavimo  pajamas  sudaro iš  įmonės išsiųsta produkcija,

kitos  materialinės   vertybės,  atlikti   darbai  ir   suteiktos

paslaugos bei kompensaciniai priedai.

     Nerealizacines pajamas  sudaro gaunamos ekonominės sankcijos

ir kitos  su produkcijos gamyba, realizavimu bei paslaugų teikimu

nesusijusios pajamos,  įskaitant pajamas,  gautas  už  išnuomotą,

investuotą turtą.

     Į nerealizacines  pajamas,  apskaičiuojant  apmokestinamąjį

pelną, neįskaitoma:

     1) gauti dividendai ir palūkanos už obligacijas;

     2) pajininkų iš kitų įmonių gauta pelno dalis;

     3)   iš   draudimo  organizacijų   gautos   turto   draudimo

atlyginimo  sumos,   neviršijančios  prarasto   turto   likutinės

vertės;

     4) steigėjų  iš individualių (personalinių) įmonių ir ūkinių

bendrijų gauta pajamų (pelno) dalis;

     5)  sumos,  gautos Lietuvos  Respublikos labdaros ir paramos

įstatymu reglamentuotai labdarai ir paramai.

 

     4 straipsnis.  Iš bendrųjų  pajamų atskaičius  5 straipsnyje

nurodytus   gamybos   ir    cirkuliacijos   kaštus,    tenkančius

realizuotai produkcijai,  darbams ir  paslaugoms, apskaičiuojamas

pelnas.

     Iš    pelno    atskaičius     6    straipsnyje     nurodytas

neapmokestinamąsias sumas, nustatomas apmokestinamasis pelnas.

     Juridinių   asmenų,    užsiimančių    nekomercine    veikla,

apmokestinamasis pelnas nustatomas kaip skirtumas tarp pajamų  už

mokamas priemones ir išlaidų šioms priemonėms vykdyti.

 

     5 straipsnis. Nustatant  apmokestinamąjį pelną, iš  bendrųjų

įmonės  pajamų  atimami  šie  faktiški  gamybos  ir cirkuliacijos

kaštai bei įmonės išlaidos, tenkančios realizuotai produkcijai:

     1)   išlaidos,   susijusios   su   materialinėmis   ir  joms

prilygintomis sąnaudomis, įskaitant komandiruočių išlaidas;

     2)   ilgalaikio   turto   (materialaus   ir   nematerialaus)

nusidėvėjimo (amortizacijos)  - Lietuvos  Respublikos Vyriausybės

nustatyta tvarka;

     3) išlaidos darbo apmokėjimui;

     4) įmokos socialiniam draudimui;

     5) privalomojo draudimo  įmokos, neįskaitant draudimo  įmokų

už įmonėje sukauptą valstybinį kapitalą;

     6)   mokesčiai,  rinkliavos  bei  kitos  privalomos  įmokos,

nustatytos  Lietuvos   Respublikos   įstatymų   bei   Vyriausybės

nutarimų, išskyrus  pridėtinės vertės mokestį, mokamą į biudžetą,

palūkanas  už   valstybinio  kapitalo   naudojimą   bei   baudas,

delspinigius ir kitas sankcijas;

     7) palūkanos  už paskolas  ir įmokos,  susijusios su paskolų

garantijų gavimu;

     8) specialieji atidėjimai bankų abejotiniems aktyvams;

     9)  atskaitymai  į miškų auginimo fondą Lietuvos Respublikos

Vyriausybės nustatyta tvarka;

     10)  Ignalinos   atominės  elektrinės  papildomos  išlaidos,

nustatytos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, nenumatytos

šiame straipsnyje.

     Nustatant  apmokestinamąjį pelną, iš bendrųjų įmonės pajamų

atimami tik  juridinę galią  turinčiais  dokumentais  patvirtinti

faktiški gamybos  ir cirkuliacijos  kaštai bei  įmonės  išlaidos,

išvardintos šio straipsnio pirmojoje dalyje.

     Materialinių  vertybių  įsivežimas  iš  užsienio  turi  būti

patvirtintas muitinės deklaracijomis.

 

     6  straipsnis.   Nustatant  apmokestinamąjį   pelną  iš    4

straipsnyje nustatyta tvarka apskaičiuoto pelno atimamos Lietuvos

Respublikos  labdaros   ir  paramos  įstatymo  numatytų  labdaros

organizacijų ir fondų, invalidų draugijų ir sąjungų bei jų įmonių

visos  faktiškai   padarytos   ir   juridinę   galią   turinčiais

dokumentais patvirtintos  išlaidos, skirtos  labdaros ir  paramos

tikslams.

     Nustatant   apmokestinamąjį   pelną   Lietuvos   Respublikos

labdaros ir  paramos įstatymo  numatytiems labdaros  davėjams  ar

rėmėjams, nenurodytiems  šio straipsnio  pirmojoje dalyje,  iš  4

straipsnyje nustatyta tvarka apskaičiuoto pelno 2 kartus atimamos

faktiškai padarytos  ir  juridinę  galią  turinčiais  dokumentais

patvirtintos  išlaidos,  skirtos  labdarai  ir  paramai,  bet  ne

daugiau kaip  40 procentų  apmokestinamojo pelno.  Lėšos, skirtos

labdarai ir  paramai, viršijančios  40  procentų  apmokestinamojo

pelno, apmokestinamos bendra tvarka.

     Šiame straipsnyje  nustatyta tvarka  netaikoma  labdarai  ar

paramai,  teikiamai   užsienio  valstybių  juridiniams  asmenims,

išskyrus atvejus,  kai  tokia  labdara  ar  parama  teikiama  per

tarptautines labdaros  organizacijas arba  lietuvių bendruomenes,

esančias užsienyje.

     Laisvųjų   ekonominių  zonų įmonių ir zonų valdymo bendrovių

pelno   dalis,   panaudota   pagrindinėms   priemonėms   įsigyti,

moksliniams  tyrimams bei naujoms technologijoms diegti, taip pat

investicijoms zonoje, neapmokestinama.

     Specialiųjų atidėjimų  bankų abejotiniems  aktyvams   normas

nustato  Lietuvos   bankas,  suderinęs  su  Lietuvos  Respublikos

Vyriausybe.

 

                      III. Mokesčio tarifai

 

    7 straipsnis. Mokesčio tarifai:

    1)  10%    apmokestinamojo  pelno,   panaudoto   kapitalinėms

investicijoms.

    Kapitalinė   investicija   yra  ilgalaikio   turto  (pastatų,

statinių, mašinų,  technologinių įrenginių  ir  kitų  pagrindinių

priemonių)  ir   nematerialaus  ilgalaikio  turto  (technologinių

licencijų,  patentų,   prekių  ženklų)   įsigijimas  ir  išlaidos

nebaigtai statybai;

    2) 29% kito apmokestinamojo pelno.

    Lietuvos  Respublikos  Vyriausybė  prioritetinėms ūkio šakoms

gali   nustatyti   mažesnius   apmokestinamojo   pelno   mokesčio

tarifus.

 

                     IV. Mokesčio lengvatos

 

     8  straipsnis.  Žemės  ūkio  produkciją gaminančių juridinių

asmenų ir paslaugas  žemės ūkiui teikiančių  specializuotų įmonių

pelno mokesčio tarifas - 10% apmokestinamojo pelno.

     Jeigu žemės  ūkio produkcijos  ir paslaugų žemės ūkiui dalis

realizavimo   pajamose    mažesnė   kaip   50%,   visas   pelnas

apmokestinamas pagal 7 straipsnyje nustatytus tarifus.

     Kūrybinių  sąjungų   (architektų,  dailininkų,   dizainerių,

fotomenininkų,  kompozitorių,   kinematografininkų,  mokslininkų,

rašytojų, tautodailininkų,  teatro, žurnalistų)  ir jų įmonių bei

organizacijų, kurios ne mažiau kaip 29% pelno panaudoja kūrybinių

sąjungų poreikiams,  juridinių asmenų pelno mokesčio tarifas - 5%

apmokestinamojo pelno.

     Laisvųjų    ekonominių   zonų  įmonės  5  metus  nuo  įmonės

įregistravimo  dienos  moka  80%  mažesnį  pelno mokestį, kitus 5

metus   moka   50%   mažesnį   pelno   mokestį.   Jeigu  užsienio

investuotojas  (investuotojai)  įsigijo  ne mažiau kaip 30% zonos

įmonės  įstatinio  (nuosavo) kapitalo ir investavo ne mažiau kaip

vieno  milijono  JAV  dolerių vertės užsienio kilmės kapitalą, ši

įmonė  5  metus  nuo  įmonės  įregistravimo  dienos  nemoka pelno

mokesčio, o kitus 10 metų moka 50% mažesnį pelno mokestį.

 

     9  straipsnis.  Įmonės,  kurių  realizavimo pajamos už pačių

pagamintą produkciją  sudaro daugiau  kaip 50%  visų gautų pajamų

ir   kuriose   dirba   riboto   darbingumo   dirbantieji,  mažina

apskaičiuotą pelno mokestį tokia tvarka:

     Riboto darbingumo dirbančiųjų Apskaičiuoto pelno mokesčio

dalis tarp visų dirbančiųjų sumažinimas

     Daugiau kaip 50%    100%

                  40-50% 75%

                  30-40% 50%

                  20-30% 25%

     Kategorijas  asmenų,  kuriems  taikomas  riboto   darbingumo

dirbančiųjų   statusas,   jų   dalies   tarp   visų   dirbančiųjų

apskaičiavimo metodiką ir  šios lengvatos taikymo  tvarką nustato

Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

     10 straipsnis. Savivaldybių  Tarybos turi teisę  kai kuriems

asmenims  sumažinti  mokesčio  dydį  arba  iš  viso juos atleisti

konkrečiam  laikotarpiui  nuo  pelno  mokesčio,  tačiau  tai turi

būti  kompensuojama  iš  savivaldybių  biudžetų.   Dėl   suteiktų

lengvatų  į  valstybės   biudžetą  negautų  pajamų   kompensavimo

tvarką nustato Finansų ministerija.

      Jeigu mokėtojas  pagal Lietuvos  Respublikos įstatymus turi

teisę  į  kelias  mokesčio  lengvatas,  teikiama  tik  didžiausia

lengvata.

      Lietuvos  Respublikos   įstatymai  gali  numatyti  atvejus,

kuriems  esant   mokesčių  mokėtojai   gali  būti   atleisti  nuo

nesumokėtų mokesčių,  taip pat  dėl  to  priskaičiuotų  baudų  ir

delspinigių mokėjimo.

 

             V. Mokesčio apskaičiavimas ir mokėjimas

 

     11  straipsnis.  Mokėtojas  pelno  mokestį pats apskaičiuoja

ir  sumoka  jį  į   Lietuvos  Respublikos  biudžetinės   sandaros

įstatymo numatytą biudžetą.

     Juridiniai  asmenys,  turintys  nesavarankiškų  struktūrinių

padalinių  kitų  savivaldybių  teritorijose,  apskaičiuoto  pelno

mokesčio dalį,  priklausančią sumokėti  į savivaldybės  biudžetą,

paskirsto   tarp   savivaldybių   proporcingai   jų  teritorijose

esančių   nesavarankiškų   struktūrinių   padalinių   dirbančiųjų

skaičiui  atitinkamo  periodo  pabaigoje.

 

     12  straipsnis.   Per  metus  mokami  avansiniai  mokėjimai,

kurių  dydis  nustatomas  naudojant  išėmimo  koeficientą.   Šis

koeficientas  apskaičiuojamas  kaip  santykis  praėjusiais metais

sumokėto pelno mokesčio sumos su tų metų realizavimo  pajamomis.

Finansų  ministerijos  numatytais  atvejais  išėmimo koeficientas

gali  būti  apskaičiuotas  kaip  santykis  už  praėjusį  ketvirtį

apskaičiuotos pelno  mokesčio sumos  su to  ketvirčio realizavimo

pajamomis.

     Išėmimo  koeficientas  nustatomas  pagal  mokėtojo  pateiktą

apskaičiavimą, suderinus  tai su  atitinkama valstybine  mokesčių

inspekcija Finansų ministerijos nustatyta tvarka.

     Avansiniai mokėjimai  skaičiuojami nuo  faktinių realizavimo

pajamų  taikant  išėmimo   koeficientą.   Apskaičiuotas   įmokas

mokėtojas  perveda  į  biudžetą  3  kartus  per  mėnesį   Finansų

ministerijos nustatytais terminais ir tvarka.

     Naujais  mokestiniais  metais  iki  vasario  10  dienos arba

kitais terminais,  nustatytais valstybinės  mokesčių inspekcijos,

avansiniams  mokėjimams  taikomas  praėjusiais  metais   naudotas

išėmimo koeficientas.

 

     13 straipsnis.  Mokėtojai, kurie  didelę dalį  pajamų gauna

ne   per   bankus,   avansinius   mokėjimus   moka  suderinta  su

valstybinėmis mokesčių inspekcijomis tvarka.

 

     14 straipsnis.  Kiekvienam ketvirčiui  pasibaigus, iki  kito

ketvirčio  pirmojo  mėnesio  15  dienos  ir,  mokestiniams metams

pasibaigus,   iki   kitų   metų   vasario   1   dienos  mokėtojai

valstybinėms mokesčių inspekcijoms pristato Lietuvos  Respublikos

buhalterinės     apskaitos     pagrindų     įstatymo    nustatytą

finansinę  atskaitomybę  ir  pelno  mokesčio  apyskaitą. Mokesčio

apyskaitos  formą  ir  jos   užpildymo  tvarką  nustato   Finansų

ministerija.

     Jei mokesčio apyskaita rodo, kad per apyskaitinį  laikotarpį

sumokėta  mažiau  negu  priklauso,  mokėtojas  per  10  dienų  po

mokesčio  apskaičiavimui  pateikti   nustatyto  termino   privalo

papildomai  apskaičiuotą  sumą  sumokėti  į  Lietuvos Respublikos

biudžetinės    sandaros    įstatymo    numatytą    biudžetą,    o

permokamokėtojo  pageidavimu  grąžinama  arba užskaitoma eilinėms

įmokoms į biudžetą padengti.

 

            VI. Atsakomybė už teisingą pelno mokesčio

                      apskaičiavimą ir sumokėjimą

 

     15 straipsnis. Mokėtojas atsako  už tai, kad pelno  mokestis

būtų teisingai apskaičiuotas.

     Jeigu     mokėtojų     pateiktose    mokesčių    apyskaitose

apmokestinamasis  pelnas  ir  pelno  mokestis  yra  sumažinti,  į

Lietuvos  Respublikos  biudžetinės  sandaros  įstatymo  nustatytą

biudžetą   išieškoma    nuo   sumažinto   apmokestinamojo   pelno

apskaičiuota pelno mokesčio suma ir dvigubo jos dydžio bauda.

     Nuo  sumažinto   apmokestinamojo  pelno  apskaičiuota  pelno

mokesčio suma  ir bauda  sumokama per penkias dienas po pažeidimo

nustatymo.

     Lietuvos  Respublikos  Vyriausybė, atsižvelgusi  į  padarytų

pažeidimų priežastis,  gali savo  nutarimu kai kuriems mokėtojams

pratęsti šiame  straipsnyje nustatytą  baudų mokėjimo  į biudžetą

terminą.

 

     16  straipsnis.  Mokėtojai  atsako,  kad pelno mokestis būtų

sumokėtas  laiku.   Mokesčio  laiku  nesumokėjus,  už   kiekvieną

pavėluotą  dieną  imami  0,3%  delspinigiai.  Laiku   nesumokėtas

įmokas  į  biudžetą  valstybinė  mokesčių  inspekcija  išieško ne

ginčo tvarka.

     Lietuvos Respublikos Vyriausybė, atsižvelgusi į priežastis,

dėl kurių  mokėtojas laiku  neatsiskaitė su  biudžetu,  gali  kai

kuriems mokėtojams  atidėti priskaičiuotų  delspinigių mokėjimo į

biudžetą    terminą.     Atidėjimo    laikotarpiu    delspinigiai

neskaičiuojami.  Jeigu   mokėtojas   iki   delspinigių   mokėjimo

atidėjimo paskutinės  dienos nesumoka  priskaičiuotų delspinigių,

tai delspinigiai  priskaičiuojami ir  sumokami į  biudžetą ir  už

visą atidėjimo  laikotarpį. Mokėjimo  atidėjimo  pradžia  laikoma

diena,  kurią   įsigaliojo  priimtas  Vyriausybės  nutarimas  dėl

priskaičiuotų delspinigių atidėjimo termino nustatymo.

     Mokėjimo atidėjimo terminas taikomas delspinigių sumai, kuri

buvo priskaičiuota  iki Vyriausybės  nutarimo  dėl  priskaičiuotų

delspinigių atidėjimo termino nustatymo įsigaliojimo dienos.

 

     17  straipsnis.  Mokėtojo  pareigūnai,  pateikę  neteisingas

žinias,  dėl  kurių  mokestis  buvo  neteisingai   apskaičiuotas,

traukiami atsakomybėn įstatymų numatyta tvarka.

 

                     VII. Kitos nuostatos

 

     18  straipsnis.  Kai  Lietuvos  Respublikos  tarpvalstybinės

sutarties nuostatos  neatitinka  Lietuvos  Respublikos  juridinių

asmenų pelno  mokesčio  įstatymo,  apmokestinant  pelną  taikomos

tarpvalstybinės sutarties nuostatos.

 

     19 straipsnis.  Kai  Lietuvos  Respublikos  juridinis  asmuo

gauna pelną,  apmokestinamą užsienyje, ir nėra sutarties dvigubam

apmokestinimui išvengti,  Lietuvos Respublikos  Vyriausybės  arba

jos pavedimu  Finansų ministerijos  nustatyta  tvarka  galima  iš

tokio juridinio  asmens apskaičiuoto  pelno mokesčio atimti sumą,

lygią užsienio  valstybėje sumokėtam  pelno mokesčiui. Ši atimama

suma  negali   viršyti  tos  Lietuvos  Respublikoje  apskaičiuoto

mokesčio dalies,  kuri priskiriama  užsienio  valstybėje  gautoms

pajamoms.

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS

PIRMININKAS                              V. LANDSBERGIS

 

 

Vilnius, 1990 m. liepos 31 d.

     Nr. I-442

 

_