Suvestinė redakcija nuo 2012-12-23 iki 2013-01-26
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 3-106, i. k. 1125340NUTA00VII-91
LIETUVOS MOKSLO TARYBOS
NUTARIMAS
DĖL NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2012 m. sausio 2 d. Nr. VII-91
Vilnius
Lietuvos mokslo taryba (toliau – Taryba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. liepos 13 d. nutarimu Nr. 877 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimo Nr. 731 „Dėl Nacionalinių mokslo programų nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 92-4378) 3 punktu, nutaria:
2. Pavesti Tarybos pirmininkui sudaryti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. spalio 1 d. nutarimu Nr. 980 „Dėl nacionalinių mokslo programų sąrašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 116-4427) į sąrašą įtrauktų nacionalinių mokslo programų:
3. Įpareigoti programos vykdymo grupes metines programų ataskaitas už 2011 metus, parengtas pagal pirmu punktu patvirtinto Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo 77 punktą, įteikti programos rengimo ir valdymo grupei ne vėliau kaip 2012 m. kovo 26 d.
Papildyta punktu:
Nr. VII-97, 2012-01-30, Žin., 2012, Nr. 16-750 (2012-02-04), i. k. 1125340NUTA00VII-97
PATVIRTINTA Lietuvos mokslo tarybos
2012 m. gruodžio 17 d. nutarimu Nr. VII-125
NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ RENGIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nacionalinių mokslo programų rengimo, vykdymo ir administravimo Lietuvos mokslo taryboje (toliau – Taryba) tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 16 d. nutarimu Nr. 731 „Dėl Nacionalinių mokslo programų nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 85-3382; 2011, Nr. 92-4378) patvirtintais Nacionalinių mokslo programų nuostatais.
3. Apraše vartojamos šios sąvokos:
3.1. moksliniai tyrimai ir eksperimentinė (socialinė, kultūrinė) plėtra (toliau – moksliniai tyrimai) – sisteminga kūrybinė gamtos, žmogaus, kultūros ir visuomenės pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimas;
3.2. nacionalinė mokslo programa (toliau – programa) – visuma mokslinių tyrimų ir jiems vykdyti būtinų metodų ir priemonių, kuri sukuria sąlygas valstybei ir visuomenei spręsti strategiškai svarbias problemas ir didinti Lietuvos mokslo konkurencingumą;
3.3. nacionalinės mokslo programos projektas (toliau – projektas) – visuma mokslinių tyrimų ir organizacinių veiksmų, kuriuos per numatytą laiką projekto vykdytojų grupė (arba vienas mokslininkas) atlieka nacionalinės mokslo programos uždaviniui spręsti;
3.4. paraiška finansuoti nacionalinės mokslo programos projektą (toliau – paraiška) – trijų dalių (prašymo, projekto aprašo ir vykdančiosios institucijos rašto) dokumentas, kurį, siekdami gauti finansavimą moksliniams tyrimams, Tarybai teikia projekto vadovas ir kiti projekto vykdytojai tyrėjai (kartu su vykdančiąja institucija);
3.5. programos projekto rengimo grupė – programos grupės sudaryta ekspertų grupė programos projektui parengti;
3.6. programos rengimo ir valdymo grupė (toliau – programos grupė) – iš Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto ar Gamtos ir technikos mokslų komiteto visų narių Tarybos pirmininko sudaryta grupė, atsakinga už programos parengimą ir jos įgyvendinimą; jei programą remia ar finansuoja kita institucija (ministerija, kita valstybės institucija, fondas, mokslo ir studijų institucija ar verslo subjektas), į grupės sudėtį paskiriamas ir šios institucijos atstovas;
3.7. programos vykdymo grupė – iš programos projektų vadovų ir ekspertų Tarybos pirmininko sudaryta grupė programos vykdymui koordinuoti (rengti ataskaitas, teikti pasiūlymus dėl programos rezultatų panaudojimo ir kitus pasiūlymus dėl programos įgyvendinimo);
3.8. projekto partneris – viešas arba privatus juridinis asmuo, kartu su vykdančiąja institucija sudarantis projekto vykdytojams sąlygas projektui įgyvendinti ir su vykdančiąja institucija pasirašęs partnerystės sutartį;
3.9. projekto vadovas – mokslininkas, kartu su kitais vykdytojais tyrėjais įgyvendinantis projektą ir vadovaujantis jo įgyvendinimui, arba mokslininkas, vienas pats įgyvendinantis projektą;
3.11. projekto vykdytojas tyrėjas – tyrėjas, vykdantis projektą ir tokiu būdu iš esmės dalyvaujantis įgyvendinant jo tikslus; projekto vykdytoju tyrėju laikomas ir projekto vadovas;
3.12. projekto vykdytojas ne tyrėjas – asmuo, atliekantis jam paskirtą darbą projekto tikslams pasiekti ir taip prisidedantis prie projekto įgyvendinimo;
3.13. vykdančioji institucija – Lietuvos mokslo ir studijų institucija (aukštoji mokykla ar mokslinių tyrimų institutas), įtraukta į Švietimo ir mokslo institucijų registrą ir sudaranti projekto vykdytojams (-ui) sąlygas projektui įgyvendinti bei teisės aktų nustatyta tvarka administruojanti projektui skirtas valstybės biudžeto lėšas, taip pat atstovaujanti projekto partneriams (jei jų yra).
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme vartojamas sąvokas.
4. Programos tikslas – gauti naujų mokslo žinių, kurių reikia programoje apibrėžtoms problemoms išspręsti, valstybės ir visuomenės gyvenimo sričių raidos projektams vykdyti ir Lietuvos mokslui lygiaverčiai dalyvauti Europos mokslinių tyrimų erdvėje. Įgyvendinant programą sutelkiamas mokslo potencialas, finansiniai ištekliai, inicijuojami būtini nauji ir koordinuojami programos paskirtį bei tikslus atitinkantys jau vykdomi (tarp jų – tarptautinio bendradarbiavimo pagrindu) moksliniai tyrimai.
6. Programos projektams įgyvendinti skiriamomis lėšomis finansuojamos šios veiklos:
7. Programa gali būti finansuojama:
7.2. iš ministerijoms ar kitoms valstybės institucijoms skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų teisėtų finansavimo šaltinių, kuriais disponuoja šios ministerijos ar kitos valstybės institucijos ar Europos Sąjungos struktūrinių fondų, tarptautinių programų lėšų, kitų teisėtų finansavimo šaltinių, kuriais fondai, mokslo ir studijų institucijos, verslo subjektai disponuoja finansuodami su programomis susijusius mokslinius tyrimus ir kitą veiklą.
8. Aprašo II–IV skyriuose nurodomas programos parengimas, vykdymas, rezultatų vertinimas ir sklaida, jei ji finansuojama iš Aprašo 7.1 punkte nurodytų šaltinių; Aprašo V skyriuje nurodomi papildomi su programa susiję veiksmai, jei ji finansuojama iš Aprašo 7.2 punkte nurodytų šaltinių.
9. Konkursą laimėjusiems projektams įgyvendinti apmokamos:
II. PROGRAMŲ PARENGIMAS
I. PASIŪLYMŲ RENGTI NACIONALINĘ MOKSLO PROGRAMĄ TEIKIMAS
10. Kvietimą teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų (toliau – pasiūlymas) Taryba paprastai skelbia ne rečiau kaip kas penkerius metus. Kvietimas skelbiamas tada, kai:
11. Pasiūlymus gali teikti viešojo administravimo institucijos, mokslo ir studijų institucijos, mokslininkai, taip pat kiti fiziniai ir juridiniai asmenys. Pasiūlymuose turi būti:
11.1. atskleista valstybei ir visuomenei strategiškai svarbi problema, kuriai spręsti reikia naujų mokslo žinių,
11.2. pagrįsta, kad šiai problemai spręsti būtina nacionaliniu mastu atlikti siūlomoje programoje numatytus mokslinius tyrimus,
12. Kvietimo tekstas svarstomas jungtiniame Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto ir Gamtos ir technikos mokslų komiteto posėdyje.
13. Kvietimą Taryba skelbia savo svetainėje www.lmt.lt (toliau – svetainė) ir informuoja ministerijas, mokslo ir studijų institucijas, kitas sisteminga pažinimo veikla ir jos rezultatų panaudojimu galimai suinteresuotas institucijas (toliau – kitos institucijos). Pasiūlymai priimami ne trumpiau kaip du mėnesius.
14. Pasiūlymą sudaro:
15. Lydraštis rengiamas pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą ir skaitmeninė jo kopija pateikiama elektroninėje sistemoje.
16. Pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos aprašas teikiamas užpildant formą (Aprašo 1 priedas) Tarybos elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime.
II. PASIŪLYMO DĖL RENGTINOS NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS SVARSTYMAS
19. Pasiūlymus vertina Humanitarinių ir socialinių mokslų komiteto arba Gamtos ir technikos mokslų komiteto (toliau – Komitetas) sudarytos ir Tarybos valdybos patvirtintos ekspertų grupės.
20. Ekspertų grupės savo darbą organizuoja pagal Tarybos patvirtinto Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašo III skyriaus nuostatas. Kiekvieną pasiūlymą individualiai vertina ne mažiau kaip penki ekspertai.
21. Pasiūlymai įvertinami pagal visus Aprašo 2 priede nurodytoje formoje esančius kriterijus. Šio vertinimo metu pasiūlymuose nurodytos programos suskirstomos į siūlomas ir nesiūlomas įtraukti į programų sąrašą; siūlomos įtraukti į programų sąrašą programos išdėstomos pirmumo tvarka. Ekspertų grupė gali siūlyti sujungti kelis pasiūlymus į vieną. Pasiūlymas pripažįstamas neįtrauktinu į programų sąrašą, jei po galutinio aptarimo ekspertų grupėje apibendrinamajame pasiūlymo įvertinime bent pagal vieną iš kriterijų jis yra įvertinamas mažiau, nei pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos ekspertinio įvertinimo formoje (pavyzdinė forma – Aprašo 2 priedas) nurodytas slenkstinis įvertis arba jei įverčių pagal visus kriterijus suma yra mažesnė, nei šioje formoje nurodyta slenkstinė įverčių suma.
22. Pasiūlymų vertinimas ekspertų grupėje laikomas baigtu, kai:
22.2. pasiūlymuose nurodytos programos suskirstytos į įtrauktinas į programų sąrašą ir neįtrauktinas,
23. Siūlomų įtraukti į programų sąrašą programų pirmumo eilė ir ekspertų grupės siūlymai sujungti kelis pasiūlymus į vieną (jei jų yra) apsvarstoma atitinkamame Komitete.
24. Galutinį sprendimą dėl siūlymo papildyti programų sąrašą (ar programų sąrašo nepapildyti) priima Taryba. Šis sprendimas ir apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.
25. Taryba teikia Švietimo ir mokslo ministerijai motyvuotą teikimą dėl programos (-ų) įrašymo į programų sąrašą. Jei į programų sąrašą siūloma įtraukti kelias programas, teikiamas prioritetinis jų sąrašas. Teikime turi būti nurodyti programos (-ų) įgyvendinimo terminai ir orientacinės lėšos kiekvienais programos (-ų) vykdymo kalendoriniais metais.
III. PROGRAMOS PROJEKTO PARENGIMAS
26. Švietimo ir mokslo ministerijai papildžius programų sąrašą ir įgaliojus Tarybą programą administruoti, Tarybos pirmininkas sudaro programos grupę.
27. Programos grupė iš jos narių ir kitų ekspertų sudaro programos projekto rengimo grupę. Pastarajai grupei pavedama parengti programos projektą, kuriame turi būti:
28. Parengtą programos projektą programos grupė svarsto, teikia, jei reikia, pataisas ir priima tinkamu paskelbti svetainėje viešam svarstymui.
29. Apie programos projekto paskelbimą svetainėje Taryba informuoja ministerijas, kurių reguliavimo sritis susijusi su programos problematika (toliau – suinteresuotos ministerijos), mokslo ir studijų institucijas, kitas institucijas, organizuoja parengto programos projekto pristatymą mokslo visuomenei. Gauti atsiliepimai apie programos projektą skelbiami svetainėje.
30. Programos projekto rengimo grupė pataiso programos projektą pagal viešo svarstymo rezultatus ir teikia programos grupei svarstyti. Kai programos grupė programos projektą pripažįsta tinkamu, jis teikiamas vertinti Lietuvos ir užsienio ekspertams. Apibendrintos vertinimo išvados skelbiamos svetainėje.
31. Programos projekto rengimo grupė, jei reikia, pataiso programos projektą pagal ekspertinio vertinimo išvadas ir teikia jį programos grupei galutiniam svarstymui. Programos grupė parengia pažymą, kaip atsižvelgta į gautus atsiliepimus bei ekspertų vertinimus, ir pasiūlo Tarybai programos projektą teikti Švietimo ir mokslo ministerijai.
32. Švietimo ir mokslo ministerijai priėmus sprendimą tikslinti programos projektą, programos projekto rengimo grupė pataiso programos projektą ir teikia programos grupei svarstyti. Programos grupė parengia pažymą, kaip atsižvelgta į Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymą tikslinti programos projektą ir pasiūlo Tarybai programos projektą pakartotinai teikti Švietimo ir mokslo ministerijai.
III. PROGRAMOS VYKDYMAS
I. KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SKELBIMAS
33. Švietimo ir mokslo ministerijai patvirtinus programą, Taryba skelbia kvietimą teikti paraiškas konkursui. Kvietimai paprastai skelbiami kartą per metus.
34. Kvietime nurodoma paraiškų teikimo bendrosios nuostatos ir specialieji konkretaus konkurso reikalavimai. Taip pat nurodoma paraiškų priėmimo terminas, vieta, už priėmimą atsakingi Tarybos Mokslo fondo (toliau – Mokslo fondas) darbuotojai ir kita informacija.
II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
37. Paraišką gali teikti projekto vykdytojai kartu su vykdančiąja institucija (ir projekto partneriu (-iais), jei tai būtina projekto vykdymui).
38. Tyrėjas gali teikti tik vieną to paties kvietimo paraišką (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jei kvietime nenurodyta kitaip.
39. Tyrėjas negali teikti paraiškos (kaip projekto vadovas ar kitas vykdytojas), jeigu jis dalyvavo programos projekto rengime kaip programos grupės ar programos projekto rengimo grupės narys.
41. Teikiant paraišką gali būti numatomos šios tiesioginių išlaidų rūšys:
42. Kiekvieno projekto vykdytojo tyrėjo (įskaitant ir projekto vadovą) darbo apimtis projekte turi būti ne mažesnė kaip 20 valandų, padaugintų iš projekto trukmės mėnesiais kiekvienais kalendoriniais projekto įgyvendinimo metais.
43. Tyrėjas gali būti ne daugiau kaip trijų Tarybos finansuojamų projektų vykdytoju, iš kurių vienam gali vadovauti. Įskaitomos šios Tarybos remiamos veiklos kryptys:
43.3. 2007–2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programos įgyvendinimo priemonė „Parama mokslininkų ir kitų tyrėjų mokslinei veiklai (visuotinė dotacija)“,
44. Projekto vadovas ir kiti vykdytojai su vykdančiąja institucija arba projekto partneriu (-iais) privalo sudaryti projekto įgyvendinimo darbo sutartis numatytam darbo laikotarpiui. Projekto įgyvendinimo darbo sutartys sudaromos tik su projekto vykdytojais. Vykdančioji institucija privalo užtikrinti, kad projekto vykdytojai būtų įdarbinti tik į tas pareigybes, kurių minimalius kvalifikacinius reikalavimus (Žin., 2011, Nr. 60-2882) jie atitinka. Sutartyse projekto vykdytojams nustatytas darbo užmokestis turi būti apskaičiuotas neviršijant Tarybos nutarimu (Žin., 2012, Nr. 117-5942) patvirtinto didžiausio leistino pareigybės valandinio atlygio.
45. Projekto vykdytojai pagrindinius projekto rezultatus turi pasiekti patys. Projekto vykdytojai iš projekto lėšų negali gauti išmokų pagal autorines arba paslaugų sutartis. Leidžiama pirkti paslaugas ir (arba) sudaryti autorines sutartis tik pagalbiniams (nepagrindiniams) projekte numatytiems darbams atlikti.
46. Ilgalaikį materialųjį, taip pat nematerialųjį turtą iš projekto lėšų įsigyti gali tik Lietuvos valstybinė mokslo ir studijų institucija. Šis turtas įtraukiamas į institucijos turto apskaitą.
III. PARAIŠKŲ KONKURSAS
48. Norintieji dalyvauti konkurse užpildo paraišką Tarybos elektroninėje sistemoje, kurios adresas nurodomas kvietime. Paraišką sudaro:
50. Prašymas, kurį pasirašo projekto vadovas ir kiti vykdytojai tyrėjai, bei vykdančiosios institucijos raštas rengiami pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas ir skaitmeninės jų kopijos pateikiamos elektroninėje sistemoje.
51. Spausdintų prašymo, projekto aprašo ir vykdančiosios institucijos rašto kopijų Tarybai teikti nereikia.
52. Pasibaigus paraiškų priėmimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas.
53. Administracinę patikrą vykdo Mokslo fondas. Jos metu tikrinama kiekvienos konkursui pateiktos paraiškos atitiktis Apraše ir kvietime nurodytiems reikalavimams. Nustačius neesminių neatitikčių, projekto vadovui suteikiama galimybė jas pašalinti per dvi darbo dienas nuo pranešimo išsiuntimo paraiškoje nurodytu projekto vadovo elektroniniu paštu dienos. Projekto pagrindimo, jo veiklų apibūdinimo, išlaidų sąmatos taisyti neleidžiama. Administracinės patikros rezultatai įforminami Tarybos pirmininko patvirtintos formos administracinės patikros pažymoje. Administracinės patikros rezultatai, konkursui pateiktų paraiškų ir paraiškų, atitikusių administracinės patikros reikalavimus, sąrašai (juose nurodoma paraiškos registracijos numeris, vykdančioji institucija, projektui prašomos lėšos) skelbiami svetainėje.
54. Paraiškos, atitikusios administracinės patikros reikalavimus, teikiamos ekspertiniam vertinimui. Likusios paraiškos toliau nevertinamos.
55. Ekspertinį paraiškų vertinimą atlieka ekspertų grupės, kurios sudaromos ir savo darbą organizuoja pagal Tarybos patvirtintą Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą.
56. Ekspertinis vertinimas laikomas baigtu, kai visos paraiškos suskirstytos į finansuotinas ir nefinansuotinas, finansuotinos paraiškos išdėstytos pirmumo tvarka, nurodžius kiekvieno projekto įgyvendinimui skirtinas lėšas. Siūlymą dėl šių lėšų kasmetinio išdėstymo, atsižvelgęs į ekspertų grupės pastabas, pateikia Mokslo fondas.
58. Programos grupė, vadovaudamasi ekspertų grupių sudarytais finansuotinų paraiškų sąrašais ir atsižvelgdama į turimas lėšas, parengia siūlymą dėl finansuojamų projektų, nurodydama kiekvieno projekto įgyvendinimui pamečiui skiriamas lėšas. Kartu gali būti parengiamas siūlymas ir dėl galimų finansuoti projektų (toliau – rezerviniai projektai).
59. Tarybos pirmininkas, vadovaudamasis programos grupės siūlymu, tvirtina finansuojamų projektų sąrašą ir, jei reikia, rezervinių projektų sąrašą. Prieš tvirtindamas finansuojamų projektų sąrašą, Tarybos pirmininkas išimtiniais atvejais gali jį grąžinti programos grupei persvarstyti dėl atskiriems projektams įgyvendinti siūlomų skirti lėšų.
60. Į rezervinių projektų sąrašą įrašyti projektai gali būti finansuojami atsiradus galimybei. Finansuoti projektus iš rezervinių projektų sąrašo Tarybos pirmininkui pasiūlo programos grupė, nurodydama kiekvieno projekto įgyvendinimui pamečiui skiriamas lėšas.
61. Rezervinių projektų sąrašas galioja iki kito kvietimo teikti projektus, bet ne ilgiau kaip iki kalendorinių metų, nuo kurių pradedamas projektų finansavimas, pabaigos. Įtraukimas į rezervinių projektų sąrašą neapriboja jų vykdytojų galimybių dalyvauti kituose Tarybos skelbiamuose konkursuose.
62. Svetainėje skelbiamas finansuojamų projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas (pamečiui)) ir rezervinių projektų (nurodant paraiškos registracijos numerį, vykdančiąją instituciją, projektui prašomas lėšas) sąrašas.
IV. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMAS
1. Sutarties pasirašymas
63. Tarybos pirmininkas kiekvieno kvietimo finansuojamų projektų sąrašą tvirtina, jei Apeliacijų dėl mokslo (sklaidos) projektų ar ataskaitų įvertinimo teikimo ir nagrinėjimo tvarkos apraše (toliau – Apeliacijų aprašas) nustatytais terminais nebuvo gauta apeliacijos (-ų) dėl paraiškos vertinimo.
64. Jei Apeliacijų apraše nustatytais terminais buvo gauta (-os) apeliacija (-os) ir Tarybos valdyba priima sprendimą ją (jas) tenkinti, programos grupė persvarsto savo siūlymą dėl finansuojamų projektų.
65. Tarybos pirmininkui patvirtinus finansuojamų projektų sąrašą, dėl kiekvieno į jį įtraukto projekto įgyvendinimo pasirašoma trišalė Tarybos pirmininko patvirtintos formos projekto finansavimo sutartis (toliau – sutartis). Sutarties šalys yra Taryba, vykdančioji institucija ir projekto vadovas.
66. Mokslo fondas konkursą laimėjusio projekto vadovui elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą apie ketinimą pasirašyti sutartį ir pradinius duomenis jos projektui rengti. Jei programos grupė ekspertų grupės ar savo iniciatyva nurodė keisti projekto išlaidų sąmatą (projekto aprašo IV skyrius), projekto vadovo prašoma ne ilgiau kaip per penkias darbo dienas ją patikslinti elektroninėje sistemoje ir apie tai informuoti Mokslo fondą. Patikslintą projekto išlaidų sąmatą patikrina vertinusios paraišką ekspertų grupės vadovas arba ekspertas pranešėjas (jei paskirtas) kartu su Mokslo fondo darbuotoju. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš pasirašydami sutartį, gali derinti su Taryba pasiūlytus projekto išlaidų sąmatos keitimus; projekto įgyvendinimui skirtos lėšos ir šių lėšų išdėstymas pamečiui nekeičiami.
67. Parengtą sutarties projektą Mokslo fondas projekto vadovui išsiunčia elektroniniu paštu. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija turi pasirašyti sutartį ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo sutarties projekto išsiuntimo dienos. Jei projekto vadovas ir vykdančioji institucija dėl objektyvių priežasčių negali pasirašyti sutarties nustatytais terminais, iki nustatyto sutarties pasirašymo termino pabaigos, pateikia Tarybai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Nepasirašius sutarties per nustatytą terminą ir nesikreipus dėl kito sutarties pasirašymo termino nustatymo laikoma, kad kitos šalys atsisakė pasirašyti sutartį.
68. Vykdančiosios institucijos ir projekto vadovai pasirašo tris išspausdintos sutarties egzempliorius (prie kiekvieno iš jų pridedami parengti ir pasirašyti sutarties priedai) ir pateikia Mokslo fondui. Mokslo fondas patvirtina sutarties priedą – projekto sąmatą – ir pasirašo sutartį. Po vieną sutarties su priedais egzempliorių grąžinama vykdančiajai institucijai ir projekto vadovui.
2. Įgyvendinimo mokslinė priežiūra
69. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija Tarybai teikia projekto mokslines (tarpinę ir baigiamąją) ataskaitas.
70. Mokslinė tarpinė ataskaita teikiama projekto įgyvendinimo laikotarpio viduryje, ne vėliau kaip kito ketvirčio pirmojo mėnesio 8-ą dieną. Tarpinė ataskaita neteikiama, jei projektas įgyvendinamas trumpiau nei 18 mėnesių. Mokslinė baigiamoji ataskaita teikiama ne vėliau kaip 8-ą dieną po projekto pabaigos.
71. Mokslinė ataskaita Tarybai teikiama sutartyje nurodytais terminais užpildant Aprašo 4, 5, 6 priedų formas elektroninėje sistemoje. Kartu teikiama vykdančiosios institucijos parengto rašto apie pateiktą ataskaitą skaitmeninė kopija pagal Tarybos pirmininko patvirtintą formą. Spausdintos vykdančiosios institucijos rašto kopijos Tarybai teikti nereikia.
72. Mokslines ataskaitas vertina ekspertų grupė arba pavienis (-iai) ekspertas (-ai). Ekspertų grupės (pavienio (-ių) eksperto (-ų)) darbas organizuojamas pagal Tarybos patvirtintą Mokslo projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašą. Kartu įvertinamas ir projektų lėšų panaudojimo tinkamumas bei pagrįstumas.
73. Sprendimą dėl projektų mokslinių ataskaitų priima programos grupė, vadovaudamasi ekspertų grupės ar pavienio (-ių) eksperto (-ų) išvadomis.
74. Esant būtinybei, programos grupė gali kviesti projekto vadovą pristatyti mokslinę ataskaitą ar pateikti paaiškinimų dėl jos.
75. Taryba, atsižvelgusi į projekto tarpinės mokslinės ataskaitos įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.
76. Projekto įgyvendinimo mokslinė priežiūra taip pat gali būti vykdoma per patikras projekto įgyvendinimo vietoje. Tokiu atveju patikrą, Tarybos pirmininkui paskyrus, atlieka Tarybos atstovas ekspertas; patikra vykdoma Aprašo 86–88 punktuose aprašyta tvarka.
77. Įvertinus mokslines ataskaitas, svetainėje skelbiami sprendimai dėl projektų (nurodant sutarties numerį, projekto vadovą, vykdančiąją instituciją, projekto pavadinimą, projekto vykdymui skirtas lėšas iš viso ir ataskaitiniais metais).
3. Įgyvendinimo finansinė priežiūra
79. Projekto įgyvendinimui skirtos lėšos naudojamos pagal Mokslo fondo direktoriaus kasmet tvirtinamą projekto išlaidų sąmatą, kurioje nurodytos tiesioginės ir netiesioginės projekto įgyvendinimui skirtos lėšos pagal išlaidų rūšis ir grupes.
80. Vykdančioji institucija ir projekto vadovas Tarybai teikia projekto finansines (ketvirtines ir metines) ataskaitas.
81. Finansinės ataskaitos – ketvirtinės ir metinė lėšų panaudojimo ataskaitos – teikiamos pagal Tarybos pirmininko patvirtintas formas sutartyje nurodytais terminais.
82. Projekto finansines ataskaitas vertina Mokslo fondas. Jei įvertinus ketvirtinę ar metinę ataskaitą nustatoma, kad projektas įgyvendinamas ne pagal patvirtintą projekto išlaidų sąmatą, Taryba neinformuota apie padarytus pakeitimus arba negautas leidimas tokiam keitimui, Taryba gali vienašališkai nutraukti sutartį, o projekto vadovą ir vykdančiąją instituciją įrašyti į Aprašo 103 ar 108 punktuose nurodytus sąrašus.
83. Kiekvieną ketvirtį lėšos pervedamos tik teigiamai įvertinus ankstesnio ketvirčio finansinę ataskaitą. Taryba, atsižvelgusi į projekto finansinės ataskaitos – ketvirtinės ar metinės – įvertinimą, gali sumažinti projekto įgyvendinimui skirtas lėšas.
84. Už laiku negrąžintas nepanaudotas projekto įgyvendinimui skirtas lėšas arba pavėluotai įteiktas lėšų panaudojimo ataskaitas Taryba turi teisę:
84.1. pareikalauti vykdančiosios institucijos sumokėti po 5 procentus metinių palūkanų (delspinigių) už kiekvieną pavėluotą grąžinti nepanaudotas lėšas dieną;
84.2. sumažinti po 3 procentus antrųjų (arba vėlesniųjų) projekto vykdymo metų netiesiogines projekto vykdymui skirtas lėšas už kiekvieną pavėluotą dieną įteikti ketvirtinę lėšų panaudojimo ataskaitą;
85. Vykdančioji institucija visų tais metais Tarybos finansuotų mokslo ir sklaidos projektų netiesiogines išlaidas turi naudoti laikydamasi Tarybos pirmininko nustatyto netiesioginių išlaidų santykio tarp išlaidų grupių. Nesilaikant šio reikalavimo, Taryba turi teisę nutraukti visas su ta vykdančiąja institucija sudarytas sutartis.
86. Taryba gali vykdyti patikras projekto įgyvendinimo vietose siekdama įsitikinti, ar laikomasi Tarybos patvirtintų aprašų bei kitų teisės aktų, nustatyti, ar vykdančioji institucija ir projekto vadovas vykdo sutartinius įsipareigojimus bei racionaliai naudoja lėšas, ar su projekto įgyvendinimu susijusi informacija atitinka Tarybai pateiktąją.
87. Patikros organizuojamos ir vykdomos vadovaujantis Tarybos pirmininko patvirtintu Patikrų, atliekamų mokslo projektų įgyvendinimo vietoje, tvarkos aprašu. Patikros vykdomos pagal Tarybos pirmininko patvirtintą Patikrų kalendorinį planą. Apie patikrą projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuojami raštu ne vėliau kaip likus 5 darbo dienoms iki patikros.
4. Numatyto įgyvendinimo keitimas
89. Projekto įgyvendinimo metu projekto vadovui ir vykdančiajai institucijai gali atsirasti poreikis keisti:
90. Projekto išlaidų sąmata gali būti keičiama arba tik informavus Tarybą (Aprašo 91 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (Aprašo 92–94 punktai). Antruoju būdu keisti projekto išlaidų sąmatą galima ne dažniau kaip vieną kartą per ketvirtį. Dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą būtina kreiptis likus ne mažiau kaip 10 kalendorinių dienų iki ketvirčio pabaigos. Draudžiama:
91. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pabaigos, jei per kalendorinius metus keičiama ne daugiau kaip 10 proc. nuo patvirtintoje metinėje projekto išlaidų sąmatoje numatytų tiesioginių išlaidų (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti).
92. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą prašydama leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą jos pirmininko nustatytos formos raštu ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų pokyčių, jei:
93. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija, prieš teikdami einamųjų (antrųjų ir vėlesniųjų) metų projekto išlaidų sąmatą, gali teikti Tarybai prašymą jos pirmininko nustatytos formos raštu ją pakeisti (palyginus su projekto išlaidų sąmata paraiškoje). Tokį prašymą galima teikti tik esant teigiamam projekto metinės finansinės ataskaitos įvertinimui.
94. Sprendimą dėl leidimo keisti projekto išlaidų sąmatą priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į programos grupės pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti programos grupei.
95. Projekto vykdytojai gali būti keičiami arba tik informavus Tarybą (Aprašo 96 punktas), arba gavus Tarybos leidimą (Aprašo 97 ir 98 punktai).
96. Projekto vadovas informuoja Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu dėl projekto vykdytojo ne mokslininko pakeitimo ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų.
97. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija kreipiasi į Tarybą jos pirmininko nustatytos formos raštu ir su jame nurodytais priedais ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų, jei dėl svarbių priežasčių (pvz., ligos, ilgalaikės stažuotės, nėštumo ir gimdymo atostogų, motinystės (tėvystės) atostogų) norima pakeisti projekto vadovą ar kitą projekto vykdytoją mokslininką. Siūlomas kandidatas turi būti lygiavertės kvalifikacijos. Padidėjęs projekto vykdytojo darbo krūvis mokslo ir studijų institucijoje ar prisiimti įsipareigojimai kitame projekte nelaikomi svarbia priežastimi nevykdyti sutartinių įsipareigojimų.
98. Sprendimą (Aprašo 98.2–98.4 punktuose nurodytais atvejais – motyvuotą) dėl projekto vadovo ar kito vykdytojo mokslininko keitimo priima programos grupė. Galimas vienas iš šių sprendimų:
99. Projekte numatytos veiklos ar kita, neišvardyta Aprašo 89.1 ir 89.2 punktuose (pvz., projekto kalendoriniame plane numatytų darbų, projekto vykdytojams nustatytų funkcijų perskirstymo, komandiruotės ar jos vietos, datos keitimo, kitų, nei numatyta paraiškoje, prekių, paslaugų ar ilgalaikio materialiojo bei nematerialiojo turto pirkimo) veikla gali būti keičiama tik gavus Tarybos leidimą. Ne vėliau kaip prieš 15 kalendorinių dienų iki numatomų keitimų Tarybai pateikiamas laisvos formos prašymas ant institucijos blanko, kurį pasirašo vykdančiosios institucijos vadovas. Prašyme turi būti aiškiai išdėstytos tokio keitimo priežastys ir aplinkybės, taip pat pateikiama kita informacija, galinti turėti įtakos sprendimo priėmimui. Sprendimą dėl nurodytų keitimų priima Mokslo fondo direktorius. Kilus klausimų dėl siūlomų pakeitimų esminės įtakos sėkmingam projekto įgyvendinimui, kreipiamasi į programos grupės pirmininką, kuris sprendimą pasiūlo pats arba šį klausimą teikia svarstyti programos grupei.
100. Jei projekto vykdytojų, projekto veiklų ir kiti keitimai lemia projekto išlaidų sąmatos keitimus, išskyrus Aprašo 91 punkte nurodytą atvejį, Tarybai teikiamas ir jos pirmininko nustatytos formos prašymas keisti projekto išlaidų sąmatą (Aprašo 92 punktas).
V. SUTARTINIAI ĮSIPAREIGOJIMAI
102. Sutartinių įsipareigojimų vykdymas pagal anksčiau su Taryba pasirašytas sutartis yra prioritetinis. Teikiant paraišką reikia įvertinti savo užimtumą mokslo ir studijų institucijoje ir (ar) projektuose, nepriklausomai nuo jų finansavimo šaltinių.
103. Taryba sudaro ir viešai paskelbia Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą.
104. Į Aprašo 103 punkte nurodytą sąrašą įrašomas projekto vykdytojas tyrėjas, jei Taryba pripažino, kad jis pažeidė Tarybos patvirtintus mokslinės veiklos etikos principus.
105. Į Aprašo 103 punkte nurodytą sąrašą programos grupės nutarimu įrašomas projekto vadovas, jei:
106. Asmenų, įrašytų į Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą Aprašo 104 punkte nurodytu atveju, paraiškos (kaip projekto vadovo ar kito vykdytojo tyrėjo) pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis penkerius metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.
107. Asmenų, įrašytų į Tyrėjų, iš esmės pažeidusių Lietuvos mokslo tarybai duotus sutartinius įsipareigojimus, sąrašą Aprašo 105 punkte nurodytais atvejais, paraiškos kaip projekto vadovo pagal visas Tarybos remiamas veiklos kryptis trejus metus nuo įrašymo į minėtą sąrašą datos nesvarstomos.
108. Taryba sudaro ir viešai paskelbia Institucijų, nevykdančių Lietuvos mokslo tarybai duotų įsipareigojimų, sąrašą.
109. Į Aprašo 108 punkte nurodytą sąrašą programos grupės nutarimu įrašoma vykdančioji institucija, jei:
IV. PROGRAMOS REZULTATŲ VERTINIMAS IR SKLAIDA
110. Pasibaigus pirmiems kalendoriniams programos vykdymo metams, programos grupės teikimu Tarybos pirmininkas sudaro programos vykdymo grupę.
111. Programos vykdymo grupė rengia metinę ar baigiamąją programos ataskaitą pagal Aprašo 9 priedo formą ir teikia programos grupei kasmet iki vasario 15 dienos.
112. Parengtą metinę programos ataskaitą programos grupė svarsto, jei reikia, pasitelkusi ekspertus. Programos grupė gali grąžinti ataskaitą programos vykdymo grupei pataisyti. Programos grupė gali siūlyti tikslinti programą arba nutraukti jos vykdymą anksčiau, nei numatyta.
113. Programos grupės patvirtinta metinė programos ataskaita skelbiama svetainėje ir organizuojamas viešas jos svarstymas. Programos grupė gali organizuoti renginius programos vykdymo eigai ir rezultatams aptarti.
114. Programos vykdymo grupės parengtą baigiamąją programos ataskaitą svarsto programos grupė. Programos grupė gali grąžinti ataskaitą programos vykdymo grupei pataisyti.
115. Programos grupei pripažinus baigiamąją programos ataskaitą tinkama svarstymui, ji teikiama vertinti Lietuvos ir (ar) užsienio ekspertams bei skelbiama svetainėje viešam svarstymui. Gauti atsiliepimai apie programos ataskaitą skelbiami svetainėje ir organizuojamas parengtos programos ataskaitos pristatymas mokslo visuomenei.
116. Programos vykdymo grupė pataiso baigiamąją programos ataskaitą pagal viešo svarstymo bei ekspertinio vertinimo rezultatus ir teikia programos grupei galutiniam svarstymui. Programos grupė tinkamai pataisytą programos ataskaitą teikia Tarybai tvirtinti. Taryba gali:
V. PAPILDOMI SU PROGRAMA SUSIJĘ VEIKSMAI
118. Kai subjektai, nurodyti Aprašo 7.2 punkte, planuoja finansuoti visą programos įgyvendinimą (toliau – finansuojanti institucija), kvietimas teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų neskelbiamas. Finansuojanti institucija kreipiasi į Tarybą ir pateikia jai pagrindines programos tematikas ir jų svarbos pagrindimą pagal Aprašo 14 ir 15 punkto reikalavimus. Taryba pasiūlymą vertina Aprašo II skyriaus II poskyryje numatyta tvarka.
119. Aprašo 7.2 punkte nurodyti subjektai gali teikti pasiūlymus dėl rengtinų programų kartu su įsipareigojimu finansuoti dalį siūlomos programos tematikų (toliau – programą remianti institucija). Jų siūlymai svarstomi Aprašo II skyriaus II poskyryje numatyta tvarka. Jeigu buvo pateikta finansuojančių institucijų ar programą remiančių institucijų pasiūlymų, kartu su Aprašo 25 punkte nurodytais dokumentais pateikiami šių institucijų pasiūlymai dėl rengiamai programai numatomų skirti lėšų.
120. Jeigu buvo pateikta pasiūlymų finansuoti programą iš finansuojančios ar programą remiančios institucijos lėšų, tai programos grupė sudaroma iš visų Komiteto narių ir šios institucijos atstovo kaip nurodyta Aprašo 3.6 punkto antroje dalyje.
121. Jeigu programą numatoma finansuoti finansuojančios ar programą remiančios institucijos disponuojamomis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, kartu su Aprašo 30 punkte numatytais veiksmais, programos projektas teikiamas derinti finansuojančiai ar programą remiančiai institucijai ir Finansų ministerijai.
122. Rengdama Aprašo 31 punkte nurodytą pažymą, programos grupė atskirai argumentuoja, kaip atsižvelgta į finansuojančios ar programą remiančios institucijos atsiliepimus.
123. Jeigu programa finansuojama iš finansuojančios institucijos ar programą remiančios institucijos lėšų, Taryba Aprašo 65 punkte minimos projekto finansavimo sutarties sąlygas derina su šiomis institucijomis.
124. Jeigu programa finansuojama iš finansuojančios ar programą remiančios institucijos lėšų, Aprašo 111 punkte minimos programos ataskaitos teikiamos svarstyti ir šioms institucijoms. Per teisės aktais nustatytą laikotarpį gavus ir išnagrinėjus jų atsiliepimus, metinės programos ataskaitos toliau svarstomos Aprašo 112 ir 113 punktuose nustatyta tvarka, o baigiamoji – Aprašo 114–117 punktuose nustatyta tvarka.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
125. Taryba sutartyje nurodytais terminais išnagrinėja vykdančiosios institucijos ir projekto vadovo siūlymus dėl projekto vykdymo eigos, jo sustabdymo ar nutraukimo, taip pat apeliacijas dėl Tarybos nutarimų nutraukti projekto įgyvendinimą ar keisti finansavimą.
126. Vykdančioji institucija, vadovaudamasi Mokslo ir studijų įstatymo (Žin., 2009, Nr. 54-2140) 45 straipsniu viešai skelbia projektų mokslinių tyrimų rezultatus, kiek tai neprieštarauja intelektinės nuosavybės ir komercinių ar valstybės paslapčių apsaugą reglamentuojantiems teisės aktams.
127. Projekto vadovas ir vykdančioji institucija įsipareigoja institucijos nustatyta tvarka ir sąlygomis užtikrinti tinkamą projekto įgyvendinimo metu gautų duomenų išsaugojimą ir panaudojimą, o po trejų metų nuo projekto pabaigos – sudaryti prieigos prie jų galimybę.
128. Taryba po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę.
129. Autorių teisės ir gretutinės teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse, priklauso projekto vykdytojams tyrėjams.
130. Taryba nepretenduoja į turtines intelektinės veiklos, vykdytos per jos finansuotus projektus, rezultatų teises.
131. Įvertinusi metinės programos ataskaitos svarstymo rezultatus, Taryba gali Švietimo ir mokslo ministerijai siūlyti tikslinti programą arba, jeigu programa įgyvendinama nepatenkinamai arba programai įgyvendinti skiriamas nepakankamas finansavimas, siūlyti nutraukti programos vykdymą anksčiau, nei numatyta.
Priedo pakeitimai:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Pasiūlymo dėl rengtinų nacionalinių mokslo programų aprašo forma)
PASIŪLYMO DĖL RENGTINOS NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS APRAŠAS
Gauta Lietuvos mokslo taryboje |
|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . (Data, laikas – pildo Taryba) |
Pasiūlymo registracijos Nr. |
|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . (Pildo Taryba) |
I. PAGRINDINIAI Duomenys apie PASIŪLYMĄ IR JO PATEIKĖJĄ
Mokslo sritis |
(Pasirenkama mokslo sritis (-ys)) |
|
Siūlomos programos pavadinimas |
lietuvių kalba |
(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų) |
anglų kalba |
(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų) |
|
Reikšminiai žodžiai |
|
|
Pasiūlymą teikianti institucija (jei pasiūlymą teikia juridinis asmuo) |
pavadinimas |
|
adresas |
|
|
telefonas |
|
|
el. paštas |
|
|
Kontaktinis asmuo |
vardas |
|
pavardė |
|
|
telefonas |
|
|
el. paštas |
|
|
Pasiūlymą kartu teikianti institucija |
pavadinimas |
|
adresas |
|
|
telefonas |
|
|
el. paštas |
|
|
Pasiūlymo pateikėjas (jei pasiūlymą teikia fizinis asmuo) |
vardas |
|
pavardė |
|
|
darbovietė |
|
|
telefonas |
|
|
el. paštas |
|
|
Orientacinis lėšų poreikis programos vykdymui |
I metais |
... tūkst. Lt |
II metais |
... tūkst. Lt |
|
III metais |
... tūkst. Lt |
|
IV metais |
... tūkst. Lt |
|
V metais |
... tūkst. Lt |
|
VI metais |
... tūkst. Lt |
|
VII metais |
... tūkst. Lt |
|
Iš viso: |
... tūkst. Lt |
|
Anotacija lietuvių kalba |
|
|
(ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų) |
||
Anotacija anglų kalba |
|
|
(ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų) |
II. PASIŪLYMO ESMĖ
1. Lietuvai strategiškai svarbios problemos, kuriai išspręsti reikia naujų mokslo žinių ar aukštesnio, palyginus su esamu šalyje, lygmens MTEP kompetencijų, apibūdinimas |
Ne daugiau kaip 6000 spaudos ženklų |
2. Būtinybės nacionaliniu mastu išspręsti iškeltą problemą pagrindimas |
Ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų |
3. Galimybės per programos vykdymo laikotarpį Lietuvos mokslininkų pajėgomis atlikti siūlomus mokslinius tyrimus pagrindimas |
Ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų |
4. Programos vykdymui numatomų lėšų pagrindimas |
Ne daugiau kaip 3000 spaudos ženklų |
5. Papildoma informacija |
Jei reikia, nurodykite kitą, su pasiūlymu susijusią svarbią informaciją (ne daugiau kaip 1000 spaudos ženklų) |
III. PRIEDAI
Pridedami priedai, jei manoma, kad juose pateikiama informacija būtų svarbi vertinant pasiūlymą.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Pasiūlymo dėl rengtinos nacionalinės mokslo programos ekspertinio įvertinimo forma)
PASIŪLYMO DĖL RENGTINOS NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS EKSPERTINIS ĮvertinimAS
Pasiūlymo registracijos numeris ...................................................................................................
Siūlomos programos pavadinimas ................................................................................................
Aš, čia pasirašęs ekspertas, patvirtinu, kad:
£ šio pasiūlymo sėkmės ar nesėkmės atveju neturėsiu tiesioginės ar netiesioginės materialios ar asmeninės naudos;
£ šio pasiūlymo negaliu vertinti dėl tiesioginio ar netiesioginio interesų konflikto.
I. Įvertinimas pagal kriterijus:
Vertinimo kriterijus |
Įvertis1 |
Išsamus įvertinimo paaiškinimas |
1. Iškeltos problemos naujumas ir aktualumas Lietuvai |
(5/4) |
|
2. Lietuvos mokslininkų galimybė pasiekti programos tikslus ir išspręsti iškeltus uždavinius per programos vykdymo laikotarpį |
(5/4) |
|
3. Programos vykdymui numatomų lėšų pagrįstumas |
(5/2) |
|
Įverčių suma pagal visus kriterijus: |
(15/11) |
|
_________________
1 Skliaustuose nurodyti didžiausi ir slenkstiniai įverčiai.
II. Galutinė išvada:
£ PROGRAMA ĮTRAUKTINA Į RENGTINŲ NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ SĄRAŠĄ
£ PROGRAMA NEĮTRAUKTINA Į RENGTINŲ NACIONALINIŲ MOKSLO PROGRAMŲ SĄRAŠĄ
III. Kitos pastabos
......................................................................................................................................................
Data . . . . . . . . . .
Ekspertas (Kai individualus įvertinimas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ekspertų grupės vadovas (Kai apibendrinamasis įvertinimas) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Nacionalinės mokslo programos projekto aprašo forma)
NACIONALINĖS MOKSLO PROGRAMOS PROJEKTO APRAŠAS
Gauta Lietuvos mokslo taryboje |
|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . (Data, laikas – pildo Taryba) |
Paraiškos registracijos Nr. |
|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . (Pildo Taryba) |
I. PAGRINDINIAI Duomenys apie Projektą
Mokslo sritis |
(Pasirenkama mokslo sritis (-ys)) |
|
Mokslo kryptis |
(Pasirenkama mokslo kryptis (-ys)) |
|
Mokslo šaka |
(Pasirenkama mokslo šaka (-os)) |
|
Pavadinimas |
lietuvių kalba |
(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų) |
anglų kalba |
(Ne daugiau kaip 100 spaudos ženklų) |
|
Akronimas |
(Vienas žodis) |
|
Reikšminiai žodžiai |
|
|
Vykdančioji institucija |
pavadinimas |
|
adresas |
|
|
telefonas |
|
|
el. paštas |
|
|
kodas |
|
|
Projekto partneris (-iai) |
pavadinimas |
|
adresas |
|
|
telefonas |
|
|
el. paštas |
|
|
kodas |
|
|
Vykdytojų skaičius |
... |
|
Vykdytojų tyrėjų skaičius |
... |
|
Biudžetas |
201... metais |
... tūkst. Lt |
|
201... metais |
... tūkst. Lt |
|
201... metais |
... tūkst. Lt |
|
201... metais |
... tūkst. Lt |
|
Iš viso: |
... tūkst. Lt |
Pradžia |
201... m. ... mėn. ... d. |
|
Pabaiga |
201... m. ... mėn. ... d. |
|
Anotacija lietuvių kalba |
|
|
(Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų) |
||
Anotacija anglų kalba |
|
|
(Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų) |
II. ProjektO vykdyTOJAI
I. PROJEKTO VYKDYTOJAI TYRĖJAI
Eil. Nr. |
Pareigybė projekte (Pasirenkama) |
Mokslo laipsnis |
Vardas, pavardė |
Telefonas, el. paštas |
Darbovietės ir pareigos jose |
Projekto vadovas |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
Kiti projekto vykdytojai tyrėjai |
|||||
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
II. PROJEKTO VYKDYTOJAI NE TYRĖJAI
Eil. Nr. |
Pareigybė projekte (Įrašoma) |
Vardas, pavardė (Jei vykdytojas žinomas) |
Darbovietės ir pareigos jose (Jei vykdytojas žinomas) |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
... |
|
|
|
III. PROJEKTO PAGRINDIMAS IR VEIKLŲ APIBŪDINIMAS
1. Tikslas ir uždaviniai |
Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų |
2. Sprendžiamų uždavinių aktualumas, naujumas ir laukiamų rezultatų perspektyvumas |
Ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų |
3. Projekto tematika tyrimų būklė Lietuvoje ir užsienyje |
Nurodyti, kas Lietuvoje ir užsienyje atlieka panašius mokslinius tyrimus ir kuo šiame projekte planuojami tyrimai skirsis nuo panašių (įgyvendintų arba šiuo metu atliekamų projekto vykdytojų ar kitų mokslininkų) tyrimų; ką nauja norima sužinoti ar nustatyti atliekant siūlomus tyrimus (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų) |
4. Projekto turinys ir darbo planas |
Aprašyti metodus, numatomą darbų seką, sudaryti projekto vykdymo kalendorinį planą (nurodant kiekvieno projekto vykdytojo numatomus atlikti pagrindinius darbus ir jų apimtis), nurodyti turimą ir planuojamą įsigyti įrangą (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų) |
5. Laukiami mokslinių tyrimų rezultatai, planuojama pateikti produkcija (nurodyti, kokių rezultatų laukiama projekto vykdymo metu ir baigus projektą, kokią dar mokslinę ir (ar) kitokią produkciją, be privalomų tarpinės ir baigiamosios ataskaitų, ketinama pateikti kartu su tarpine ir baigiamąja ataskaitomis, kaip rezultatus numatoma pateikti bei viešinti): |
201... m. ... ... d. tarpinėje ataskaitoje bus pateikti šie mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatai: (pasirinkti iš sąrašo) |
201... m. ... ... d. baigiamojoje ataskaitoje bus pateikti šie mokslinių tyrimų ir sklaidos rezultatai: (pasirinkti iš sąrašo) |
6. Projekto partnerių indėlis į projektą |
Pagrįsti partnerių reikalingumą vykdant projektą, atskleisti jų kompetenciją projekto tematika (ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų); jei projekto partnerių nėra – nepildoma |
7. Projekto vadovo ir kitų vykdytojų mokslinė kompetencija projekto tematika |
Ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų
|
8. Projekto vadovo ir kitų vykdytojų patirtis, atliekant mokslinius tyrimus |
Išvardyti visus projekto vykdytojų tyrėjų per pastaruosius penkerius metus įvykdytus ar šiuo metu vykdomus mokslinių tyrimų projektus, nurodant projektų ar temų pavadinimus, vykdymo terminus, finansavimo šaltinius, sąmatines vertes; būtina paaiškinti, kuo šiame projekte numatyti darbai skiriasi nuo įvykdytų arba vykdomų |
9. Kiti duomenys, susiję su projekto vykdymu |
9.1. Pranešimas dėl pirminių empirinių duomenų gavimo |
Nurodyti, ar projekto vykdymo metu bus gauta pirminių empirinių duomenų (nurodyti TAIP arba NE) |
9.2. Įgaliotos institucijos leidimo atlikti mokslinius tyrimus reikalingumas |
Nurodyti, ar atliekant projekte nurodytus tyrimus yra reikalingas vienos ar kelių įgaliotų institucijų (Bioetikos komiteto, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos, Aplinkos apsaugos agentūros ir kt.) leidimas (nurodyti TAIP arba NE; jei TAIP, tai V skyriuje kaip priedą pridėti leidimo kopiją arba projekto išlaidų sąmatoje numatyti lėšas jam gauti) |
10. Papildoma informacija |
Jei reikia, nurodyti kitą, su projektu susijusią informaciją (ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų) |
IV. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATA
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Lėšos (tūkst. Lt) projekto vykdymo metais |
||||
201... |
201... |
201... |
201... |
Iš viso |
||
1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
2. |
Socialinio draudimo ir kitos įmokos |
|
|
|
|
|
3. |
Išlaidos paslaugoms1 |
|
|
|
|
|
4. |
Išlaidos autoriniams darbams |
|
|
|
|
|
5. |
Išlaidos prekėms |
|
|
|
|
|
6. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
|
|
7. |
Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti |
|
|
|
|
|
8. |
Netiesioginės išlaidos2 |
|
|
|
|
|
9. |
Papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1 Išskyrus autorinius darbus;
2 Institucijų išlaidos projektui vykdyti – iki 30 proc. lėšų, nurodytų 1–4 eilutėse.
V. PRIEDAI
1. Darbo užmokesčio pagrindimas, ... lapų;
2. Išlaidų paslaugoms pagrindimas, ... lapų;
3. Išlaidų autoriniams darbams pagrindimas, ... lapų;
4. Išlaidų prekėms pagrindimas, ... lapų;
5. Išlaidų komandiruotėms pagrindimas, ... lapų;
6. Išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti pagrindimas, ... lapų;
7. Papildomų netiesioginių išlaidų mokslinei įrangai eksploatuoti pagrindimas, ... lapų;
8. Projekto vykdytojų tyrėjų gyvenimo aprašymai (CV), ... lapų;
9. Projekto vykdytojų tyrėjų ne daugiau kaip penkių svarbiausių kiekvieno iš jų mokslinių publikacijų nuo 2001 metų (įskaitytinai) sąrašas, ... lapų;
10. Projekto partnerių bendradarbiavimo sutartis, ... lapų;
11. Kiti priedai, ... lapų.
Projekto vadovas |
|
|
|
|
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir
įgyvendinimo tvarkos aprašo
4 priedas
(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos forma)
Gauta Lietuvos mokslo taryboje |
|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . (Data, laikas – pildo Taryba) |
Ataskaitos registracijos Nr. |
|
. . . . . . . . . . . . . . . . . . (Pildo Taryba) |
............................................................................
(Vykdančiosios institucijos pavadinimas)
Nacionalinės mokslo programos .........................................................................................
(Programos pavadinimas)
projekto, kurį pagal sutartį Nr. ... finansavo Lietuvos mokslo taryba,
......................................................................................................................................................
(Projekto pavadinimas, akronimas didžiosiomis raidėmis)
................................................................................... ATASKAITA
(Ataskaitos tipas – tarpinė ar baigiamoji)
Projekto vadovas |
|
|
|
|
|
|
|
(Vardas, pavardė) |
....................................................................
(Ataskaitos rengimo vieta, rengimo metai)
DUOMENYS APIE PROJEKTĄ
Paraiškos registracijos Nr. |
|
Projekto finansavimo sutarties Nr. |
|
Projekto finansavimo sutarties pasirašymo data |
|
Projekto trukmė |
201... m. ... mėn. ... d. – 201... m. ... mėn. ... d. |
Skirta lėšų iš viso 201...–... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 201... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 201... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 201... metais |
... tūkst. Lt |
Skirta lėšų 201... metais |
... tūkst. Lt |
DUOMENYS APIE 201...–201... m. PROJEKTO PARTNERIUS IR VYKDYTOJUS
VYKDANČIOJI INSTITUCIJA IR PARTNERIAI
Eil. Nr. |
Institucijos pavadinimas, jos santrumpa |
Vykdančioji institucija |
|
1. |
|
Partneris (-iai) |
|
2. |
|
3. |
|
... |
|
vykdyTOJAI
Eil. Nr. |
Mokslo laipsnis |
Vardas, pavardė |
Darbovietės pavadinimo santrumpa |
Projekte atlikti tyrimai |
Projekto vadovas |
||||
1. |
|
|
|
|
Kiti projekto vykdytojai tyrėjai |
||||
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
SANTRUMPOS IR SUTARTINIAI ŽENKLAI
Santrumpa ar sutartinis ženklas |
Paaiškinimas |
|
|
|
|
PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (LIETUVIŲ KALBA)
Glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai lietuvių kalba (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).
PAGRINDINIŲ REZULTATŲ SANTRAUKA (ANGLŲ KALBA)
Nurodomas projekto pavadinimas ir glaustai pateikiami pagrindiniai projekto rezultatai anglų kalba (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų).
TURINYS
ĮVADAS.......................................................................................................................................
DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS........................................................................................
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS ........................................................................................
paskelbtų mokslinių publikacijų sąrašas.......................................................
NAUDOTOS LITERATŪROS SĄRAŠAS................................................................................
PRIEDAI......................................................................................................................................
I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201…–201... METAIS..........................
II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201...–201... METAIS.....................
III. 201...–201... M. PASKELBTŲ AR PARENGTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS
IV. KITI PRIEDAI......................................................................................................................
ĮVADAS
Glaustai pristatomas projekto tikslas, objektas ir nurodomi uždaviniai, kuriuos buvo siekiama išspręsti (tarpinėje ataskaitoje – per ataskaitinį laikotarpį, baigiamojoje – per visą projekto vykdymo laikotarpį; ne daugiau kaip 2000 spaudos ženklų).
DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS
Išdėstoma tyrimų metodika, įvertinamas jos patikimumas ir tikslumas, išvardijami pagal paraiškoje pateiktą kalendorinį darbų planą numatyti atlikti darbai, nurodoma, kurie darbai atlikti, kurie ne; dėl neatliktų darbų paaiškinama, kodėl vėluojama juos atlikti, o jei ataskaita baigiamoji, kodėl jie neatlikti. Pateikiami svarbiausi projekto rezultatai (palyginti su kitų tyrėjų rezultatais), nurodoma jų reikšmė. Jei gauti rezultatai išdėstyti ataskaitos prieduose pateikiamų mokslinių publikacijų kopijose, priimtų ar parengtų spaudai straipsnių, monografijų ir kt. kopijose, ataskaitoje jie tik cituojami, t. y. pažymimi nuorodose ar išnašose (jei ataskaita tarpinė, ne daugiau kaip 40 000 spaudos ženklų, jei baigiamoji, apimtis neribojama). Šioje ataskaitos dalyje turi būti pateikta tik ta informacija, kurią galima skelbti viešai.
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
Pateikiamos išvados ir rekomendacijos, nors jos ir yra išdėstytos ataskaitos prieduose (ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)
paskelbtų mokslinių publikacijų sąrašas
Pateikiamas per projekto ataskaitinį laikotarpį ar per visą projekto vykdymo laikotarpį paskelbtų mokslinių publikacijų (įskaitant monografijas ir kt.) bibliografiniai aprašai su atvirosios prieigos (jei tokia yra) nuoroda.
LITERATŪROS SĄRAŠAS
PRIEDAI
I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201…–201... METAIS
II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201...–201... METAIS
III. 201...–201... M. PASKELBTŲ AR PARENGTŲ SPAUDAI MOKSLINIŲ PUBLIKACIJŲ KOPIJOS (pridedamos paskelbtų ar priimtų spaudai mokslinių publikacijų kopijos, taip pat parengtų spaudai rankraščių kopijos; jei publikacijose nėra pažymėta, kad tyrimą finansavo Lietuvos mokslo taryba ir nurodytas sutarties Nr., tokios publikacijos nelaikomos projekto rezultatu ir jų pridėti nereikia)
IV. KITI PRIEDAI (čia taip pat pridedami Lietuvos mokslo tarybos leidimai koreguoti projekto kalendorinį darbų planą, sąmatą, keisti vykdytojus ir kt.)
Lietuvos mokslo taryba, vykdydama Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo 128 punkte nurodytą įpareigojimą („...po trejų metų nuo kiekvieno iš jos finansuotų projektų pabaigos, įsipareigoja sudaryti prieigos prie kiekvieno projekto baigiamosios ataskaitos galimybę ...“) viešai skelbs baigiamąją ataskaitą kartu su I ir II priedais. Kita informacija, saugant autorių ir gretutines teises, viešai skelbiama nebus.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir
įgyvendinimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos priedo „I. Projekto išlaidų sąmatos vykdymas 201…–201... metais“ forma)
I. PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATOS VYKDYMAS 201…–201... METAIS
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Lėšos (tūkst. Lt) projekto vykdymo metais |
||||
Projekte numatyta 201... metais |
Panaudota 201... metais1 |
Projekte numatyta 201... metais |
Panaudota 201... metais1 |
Iš viso panaudota projektui vykdyti 201...–201... metais |
||
1. |
Darbo užmokestis |
|
|
|
|
|
2. |
Socialinio draudimo ir kitos įmokos |
|
|
|
|
|
3. |
Išlaidos paslaugoms |
|
|
|
|
|
4. |
Išlaidos autoriniams darbams |
|
|
|
|
|
5. |
Išlaidos prekėms |
|
|
|
|
|
6. |
Išlaidos komandiruotėms |
|
|
|
|
|
7. |
Išlaidos ilgalaikiam turtui įsigyti |
|
|
|
|
|
8. |
Netiesioginės išlaidos |
|
|
|
|
|
9. |
Papildomos netiesioginės išlaidos mokslinei įrangai eksploatuoti |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1 Jei lėšos panaudotos ne taip, kaip numatyta projekto išlaidų sąmatoje, prieduose privaloma pateikti laisvos formos išsamius paaiškinimus ir pridėti Lietuvos mokslo tarybos leidimus koreguoti projekto išlaidų sąmatą. Jei ataskaita teikiama nepasibaigus kalendoriniams metams, būtina nurodyti už kokį laikotarpį pateikti projekto išlaidų sąmatos įvykdymo duomenys, kartu paaiškinant kaip likusios lėšos bus panaudotos projekto įgyvendinimui iki kalendorinių metų pabaigos.
_________________
Priedo pakeitimai:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Nacionalinės mokslo programos projekto ataskaitos priedo „II. Projekto mokslinių tyrimų rezultatai 201...–201... metais“ forma)
II. PROJEKTO MOKSLINIŲ TYRIMŲ REZULTATAI 201…–201... METAIS
Kodas |
Mokslinių tyrimų rezultatai1 |
Skaičius2 |
Humanitarinių ir socialinių mokslų projektams |
||
HS1. |
Mokslo monografijos, mokslo studijos, teoriniai, sintetiniai mokslo darbai |
|
HS2. |
Mokslo straipsniai, knygų skyriai, publikuoti recenzuojamuose leidiniuose |
|
HS3. |
Kiti mokslo straipsniai, mokslo knygų skyriai ir panašios mokslo publikacijos mokslo, kultūros ir profesiniuose periodiniuose, tęstiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose |
|
HS4. |
Šaltinių publikacijos, žodynai, žinynai, enciklopedijos, biografijos, bibliografijos, studijų vadovai |
|
HS5. |
Kitos akademinės publikacijos (pranešimai, tezės) ir kiti projekto rezultatai |
|
HS6. |
Sudarytieji mokslo darbai, socialinės ir kultūrinės plėtros darbai |
|
Fizinių, biomedicinos, technologijos, žemės ūkio mokslų projektams |
||
GT1. |
Tarptautiniu mastu pripažintų mokslo leidyklų išleistos monografijos ir knygų skyriai |
|
GT2a |
Mokslo straipsniai Lietuvoje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje |
|
GT2b |
Mokslo straipsniai užsienyje leidžiamuose periodiniuose mokslo leidiniuose, turinčiuose cituojamumo rodiklį (Impact Factor) Thomson Reuters Web of Knowledge duomenų bazėje |
|
GT3. |
Europos patentų biure (EPO), JAV patentų ir prekių ženklų biure (USPTO) ar Japonijos patentų biure (JPO) išduoti patentai, kurių savininkai yra Lietuvos fiziniai ar juridiniai asmenys |
|
GT4. |
Europos specializuotuose centruose tarptautinę ekspertizę praėjusios augalų veislės (pateikiami Reports on Technical Examination of the DUS Testing) |
|
GT5. |
Pagal tarptautiniu mastu pripažintą tvarką įregistruotos gyvūnų veislės |
|
GT6. |
Naujos technologijos3 |
|
GT7. |
Nauji gaminiai4 |
|
GT8. |
Patentai Lietuvoje5 |
|
GT9. |
Veislės ir mikroorganizmų kamienai, įregistruoti Lietuvoje6 |
|
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
1 Pildomos eilutės, susijusios su konkrečiu projektu; parengtos spaudai būsimos publikacijos įskaitomos; pateikiami tik tie rezultatai, kuriuose yra nuoroda į finansavimo šaltinį – Lietuvos mokslo tarybą – bei nurodytas sutarties numeris;
2 Nurodyti duomenys laisva forma paaiškinami ir išvardijami prieduose;
3 Technologijos, turinčios įdiegimo aktą ar išbandytos gamyboje (aktą pridėti) ir aprašytos ataskaitoje;
4 Gaminiai ar programinė įranga, patvirtinti pažyma apie jų naudojimą ar įdiegimą;
5 Patentai, patentinės paraiškos, turinčios registracijos pažymą (pridėti);
6 Veislės, mikroorganizmų kamienai, turintys registracijos pažymą (pridėti).
Projekto vadovas |
|
|
|
|
|
|
|
(Vardas, pavardė) |
_________________
Papildyta priedu:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo
7 priedas
(Nacionalinės mokslo programos ataskaitos forma)
Lietuvos moksLo taryba
............................................................................ programos
(Programos pavadinimas)
201... (201...–201...) METŲ ATASKAITA
(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė)
............................................
(Ataskaitos rengimo vieta, metai)
DUOMENYS APIE 201... (201...–201...) mETais VYKDYTUS PROJEKTUS
(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė; informacija pateikiama chronologiškai pagal kvietimus)
Eil. Nr. |
Kvietimo Nr. |
Konkurse dalyvavusių projektų skaičius |
Projektų skaičius |
Projektams skirta lėšų, Lt |
||
Vykdytų |
Baigtų |
Tęsiamų |
||||
1. |
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
... |
|
|
|
|
|
|
201... (201...–201...) METŲ ATASKAITOS SANTRAUKA
(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji, programos trukmė; apimtis – ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)
ABSTRACT OF ANNUAL REPORT FOR THE YEAR 201… (201…–201…)
(Jei ataskaita metinė, nurodomi metai, už kuriuos atsiskaitoma, jei baigiamoji – programos trukmė; apimtis – ne daugiau kaip 4000 spaudos ženklų)
TURINYS
ĮVADAS.......................................................................................................................................
DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS........................................................................................
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS ........................................................................................
LITERATŪROS SĄRAŠAS.......................................................................................................
PRIEDAI: ....................................................................................................................................
I. PROJEKTŲ SĄRAŠAS 201... (201...–201...) METAIS..........................................................
II. PROJEKTO REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS.................................................
ĮVADAS
Glaustai pristatoma programos paskirtis, tikslai ir uždaviniai, priemonės ir laukti rezultatai.
DĖSTOMOJI ATASKAITOS DALIS
Apibendrinami svarbiausi rezultatai, naujos mokslo žinios bei sklaida (palyginama su laukiamais programos rezultatais), įvertinama jų reikšmė. Nurodomos ataskaitiniais metais panaudotos programos lėšos bei, jei ataskaita metinė, finansiniai įsipareigojimai vykdomiems projektams per ateinančius metus. Pateikiami siūlymai dėl tolesnių kvietimų. Programos projektų moksliniai rezultatai ne kartojami, bet cituojami, nurodant projekto ataskaitos registracijos numerį.
IŠVADOS IR REKOMENDACIJOS
Nurodomi svarbiausieji rezultatai, programos socialinis veiksmingumas, išvados ir argumentuoti siūlymai bei mokslinės rekomendacijos valstybės institucijoms ir įstaigoms dėl programos rezultatų panaudojimo.
LITERATŪROS SĄRAŠAS
Ataskaitoje naudotų literatūros šaltinių sąrašas (tarp jų– ir cituotos projektų ataskaitos).
PRIEDAI
I. PROJEKTŲ, VYKDYTŲ 201... (201...–201...) mETais, SĄRAŠAS
Sąraše nurodomi chronologiškai pagal kvietimus vykdomi projektai (projekto registracijos Nr., sutarties Nr., projekto vadovas, projekto pavadinimas, vykdančioji institucija, skirta lėšų ir kt.)
II. PROJEKTŲ REZULTATAI 201... (201...–201...) METAIS
Rezultatai pateikiami pagal Aprašo 6 priede nurodytą formą.
_________________
Papildyta priedu:
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Pakeitimai:
1.
Lietuvos mokslo taryba, Nutarimas
Nr. VII-97, 2012-01-30, Žin., 2012, Nr. 16-750 (2012-02-04), i. k. 1125340NUTA00VII-97
Dėl Lietuvos mokslo tarybos 2012 m. sausio 2 d. nutarimo Nr. VII-91 "Dėl Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo" papildymo
2.
Lietuvos mokslo taryba, Nutarimas
Nr. VII-125, 2012-12-17, Žin., 2012, Nr. 152-7817 (2012-12-22), i. k. 1125340NUTA0VII-125
Dėl Lietuvos mokslo tarybos 2012 m. sausio 2 d. nutarimo Nr. VII-91 "Dėl Nacionalinių mokslo programų rengimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo