Suvestinė redakcija nuo 2005-09-01 iki 2006-09-09

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 63-2301, i. k. 101301MISAK00000352

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL VALSTYBINĖS MIŠKŲ INVENTORIZACIJOS, VALSTYBINĖS MIŠKŲ APSKAITOS, MIŠKOTVARKOS PROJEKTŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO, MIŠKOTVARKOS DUOMENŲ CENTRALIZUOTO KAUPIMO, TVARKYMO IR PATEIKIMO MIŠKŲ SAVININKAMS BEI VALDYTOJAMS TVARKOS PATVIRTINIMO

 

2001 m. liepos 2 d. Nr. 352

Vilnius

 

1. Tvirtinu Valstybinės miškų inventorizacijos, valstybinės miškų apskaitos, miškotvarkos projektų rengimo, derinimo ir tvirtinimo, miškotvarkos duomenų centralizuoto kaupimo, tvarkymo ir pateikimo miškų savininkams bei valdytojams tvarką.

2. Ministerijos informacijos kompiuterinėje sistemoje vadovautis reikšminiu žodžiu „miškai“.

 

 

L. e. aplinkos ministro pareigas                                          Henrikas Žukauskas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2001 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 352

 

VALSTYBINĖS MIŠKŲ INVENTORIZACIJOS, VALSTYBINĖS MIŠKŲ APSKAITOS, MIŠKOTVARKOS PROJEKTŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO, MIŠKOTVARKOS DUOMENŲ CENTRALIZUOTO KAUPIMO, TVARKYMO IR PATEIKIMO MIŠKŲ SAVININKAMS BEI VALDYTOJAMS TVARKA

 

I. Bendroji dalis

 

1. Valstybinės miškų inventorizacijos, valstybinės miškų apskaitos, miškotvarkos projektų rengimo, derinimo ir tvirtinimo, miškotvarkos duomenų centralizuoto kaupimo, tvarkymo ir pateikimo miškų savininkams bei valdytojams tvarka (toliau – Tvarka) reglamentuoja visų nuosavybės formų miškų valstybinės miškų inventorizacijos vykdymą ir kontrolę, nustato valstybinės miškų apskaitos objektą ir terminus, reglamentuoja miškotvarkos projektų rengimą, derinimą, tvirtinimą ir įgyvendinimo kontrolę, miškotvarkos duomenų centralizuotą kaupimą, tvarkymą ir pateikimą miškų savininkams ir valdytojams, taip pat šių darbų užsakovų, vykdytojų ir informacijos vartotojų santykius.

 

Pagrindinės sąvokos

 

2. Valstybinė miškų inventorizacija – tai duomenų apie miškų kokybinius ir kiekybinius rodiklius surinkimas, siekiant atlikti valstybinę miškų apskaitą, kontroliuoti miškų būklę, parengti Lietuvos miškų žemėlapius. Valstybinė miškų inventorizacija atliekama inventorizuojant visas miškų valdas (sklypinė miškų inventorizacija) arba atrankos metodu (nacionalinė miškų inventorizacija).

3. Nacionalinė miškų inventorizacija (NMI) – visų Lietuvos miškų inventorizacija pagal statistiniais metodais pagrįstą atrankos schemą, naudojant apskaitos barelių tinklą, leidžianti turėti žinomo tikslumo miškų būklės rodiklius šalies ir administracinių vienetų ar jų junginių (apskričių, rajonų grupių) lygmenyje. Jos metu tiesioginių matavimų būdu nustatomi svarbiausi medynų našumo rodikliai: medienos prieaugis, iškritusių ir iškirstų medžių bei sukauptos medienos tūriai.

4. Sklypinė miškų inventorizacija (SMI) – miško valdų inventorizacija, suskirstant jas inventorizaciniais vienetais (kvartalais, miško sklypais), nustatant kiekvienam sklypui taksacinius rodiklius, charakterizuojančius medynų, miško ir kitų žemių gamtinę bei ūkinę būklę.

5. Valstybinė miškų apskaita – valstybinės miškų inventorizacijos pagrindu gautų, apdorotų ir susistemintų kiekybinių bei kokybinių rodiklių visuma, leidžianti įvertinti gamtinę ir ūkinę miškų būklę, racionaliai valdyti miškų išteklius, juos tausoti, naudoti, atkurti ir organizuoti racionalų miškų ūkį šalies ir valstybinių miškų valdytojų lygmenyje.

6. Miškotvarkos duomenų informacinė sistema – vieninga valstybinės miškų apskaitos, valstybinės miškų inventorizacijos ir įvairių su miškų ūkiu susijusių statistinių bei informacinių duomenų rinkimo, apdorojimo, aktualizavimo, teikimo vartotojams bei visuomenei sistema, skirta miškų ūkio valstybinio valdymo sprendimų priėmimui ir miško ūkinės veiklos organizavimui.

7. Miškotvarkos projektas – tai teritorijų planavimo dokumentas, pagal kurį organizuojamas miškų ūkis ir atliekami miškų atkūrimo, naudojimo ir miško žemių tvarkymo darbai. Skiriami šie miškotvarkos projektų tipai: miškų tvarkymo schemos ir vidinės miškotvarkos projektai.

8. Miškų tvarkymo schema – tai tam tikram regionui ar miškų valdytojui parengtas miškotvarkos projektas, kuriame, remiantis miškų suskirstymu į grupes bei pogrupius, jų pasiskirstymu pagal nuosavybės formas, saugomų teritorijų buvimu ir atsižvelgiant į bendrąsias socialines, ekonomines bei ekologines sąlygas, nustatoma bendra miško žemių naudojimo politika ir jų tvarkymo koncepcija.

9. Vidinės miškotvarkos projektas – atskiros valstybinės ar privačios valdos miškų konkretus tvarkymo projektas, apimantis SMI duomenų, miško valdoje vykdytos ūkinės veiklos ir ankstesnių miškotvarkos projektų įgyvendinimo analizę, naujų miškų ūkio priemonių pagrindimą ir suprojektavimą, atsižvelgiant į šios analizės rezultatus ir miškų tvarkymo schemų reikalavimus. Vidinės miškotvarkos projektą sudaro SMI duomenys, projektinė dalis ir kita medžiaga, kurią numato Lietuvos miškotvarkos taisyklės.

10. Miškų inventorizacija, neturinti valstybinės miškų inventorizacijos statuso – privačių miško valdų inventorizacija SMI metodu, atliekama miško savininkų iniciatyva ir lėšomis, norint parengti atskirus miško valdų miškotvarkos projektus. Šios inventorizacijos duomenys įgauna valstybinės miškų inventorizacijos duomenų statusą, tik patvirtinus individualius miškotvarkos projektus ir įvedus šiuos duomenis į miškotvarkos duomenų bazes.

 

II. Valstybinė miškų inventorizacija

 

Inventorizacijos objektai

 

11. Valstybinės miškų inventorizacijos objektas yra visi Lietuvos miškai.

12. Sklypinės miškų inventorizacijos (toliau – SMI) objektai yra miškų valdos ar jų junginiai. Miškų urėdijose, valstybiniuose rezervatuose, nacionaliniuose ir regioniniuose parkuose inventorizuojama miško ir valstybinė ne miško žemė. Privačiose valdose inventorizuojama tik miško žemė. SMI duomenų pagrindu atliekama valstybinė miškų apskaita, rengiami miškotvarkos projektai.

13. Nacionalinės miškų inventorizacijos (toliau – NMI) objektas yra miško žemė visoje Lietuvos teritorijoje. Jos duomenys naudojami strateginiam miškų sektoriaus planavimui valstybės lygmeniu, valstybinės miškų apskaitos tikslumo vertinimui.

 

Inventorizacijos vykdytojai, jų teisės ir pareigos

 

14. Valstybinę miškų inventorizaciją vykdo fiziniai ir juridiniai asmenys.

Punkto pakeitimai:

Nr. 671, 2003-12-19, Žin., 2004, Nr. 8-190 (2004-01-15), i. k. 103301MISAK00000671

 

15. Valstybinės miškų inventorizacijos vykdytojai ar jų įgalioti darbuotojai turi teisę įeiti į visas miško valdas, atlikti inventorizacijos darbus ir gauti reikiamą informaciją jiems atlikti iš miškų valdytojų, savininkų, Valstybinio miškotvarkos instituto, agrarinės reformos tarnybų, kitų institucijų.

16. Valstybinės miškų inventorizacijos vykdytojai atsako už inventorizacijos duomenų tikrumą ir tikslumą įstatymų nustatyta tvarka.

 

Inventorizacijos darbų planavimas ir periodiškumas

 

17. Valstybinės miškų inventorizacijos perspektyvinius planus rengia Aplinkos ministerija ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui.

18. Valstybinė SMI susideda iš paruošiamųjų, lauko ir kameralinių darbų. Bendras visų darbų ciklas – 2,5 metų. Paruošiamieji darbai, įskaitant aerofotografavimą, vykdomi pirmaisias metais ir antrųjų metų pradžioje. Po paruošiamųjų darbų antraisiais metais vykdomi lauko darbai, kurie užbaigiami iki antrųjų metų pabaigos. Kameraliniai darbai vykdomi užbaigus lauko darbus, jie baigiami iki trečiųjų metų birželio 30 d. Pakartotinė SMI atliekama po 10 metų. Esant reikalui, tarpinventorizacinis periodas gali būti sutrumpinamas arba pailginamas iki 5 metų. SMI pagrindu parengiami valstybinių miškų miškotvarkos projektai.

19. Miškų inventorizacija, neturinti valstybinės inventorizacijos statuso, atliekama be paruošiamųjų darbų vienu etapu, inventorizacijos trukmę nustatant sutartiniais pagrindais.

20. NMI susideda iš paruošiamųjų darbų ir 5 metų trukmės vieno apskaitos ciklo, kai per metus matavimai ir skaičiavimai atliekami 20 proc. objektų, darbų.

 

Teisiniai inventorizacijos darbų pagrindai

 

21. Valstybinės miškų inventorizacijos teisinius pagrindus nusako Miškų įstatymas, Aplinkos ministerijos patvirtintos Lietuvos miškotvarkos taisyklės ir Nacionalinės miškų inventorizacijos nuostatai, ši Tvarka.

22. Valstybinės miškų inventorizacijos techninius reikalavimus tvirtina Aplinkos ministerija.

Punkto pakeitimai:

Nr. 671, 2003-12-19, Žin., 2004, Nr. 8-190 (2004-01-15), i. k. 103301MISAK00000671

 

Inventorizacijos darbų finansavimas ir kontrolė

 

23. Valstybinė miškų inventorizacija visų nuosavybės formų miškuose vykdoma valstybės lėšomis.

24. Miškų inventorizacijos, neturinčios valstybinės inventorizacijos statuso, darbus sutartiniais pagrindais finansuoja šių darbų užsakovai.

25. Valstybinės miškų inventorizacijos kontrolę vykdo Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija, kitos Aplinkos ministerijos įgaliotos institucijos ir pareigūnai, miškotvarkos projektų autoriai.

 

III. VALSTYBINĖ MIŠKŲ APSKAITA

 

Valstybinės miškų apskaitos objektas ir vykdytojai

 

26. Valstybinės miškų apskaitos objektas yra visi Lietuvos miškai.

27. Valstybinę miškų apskaitą atlieka Valstybinis miškotvarkos institutas.

28. Valstybinė miškų apskaita atliekama pagal Valstybinės miškų apskaitos nuostatus ir programą.

29. Valstybinės miškų apskaitos vykdytojai turi teisę gauti reikalingą informaciją iš valstybinės miškų inventorizacijos vykdytojų, miškų valdytojų, Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos teritorinių miškų kontrolės padalinių.

30. Valstybinės miškų apskaitos vykdytojai atsako už duomenų tikrumą ir tikslumą įstatymų nustatyta tvarka.

 

Valstybinės miškų apskaitos terminai

 

31. Valstybinė miškų apskaita atliekama:

- kiekvienų metų sausio 1 d. būklei – kasmetinė miškų apskaita;

- kas 5 metai – išplėstinė miškų apskaita.

32. Kasmetinės apskaitos rezultatai pateikiami Aplinkos ministerijai iki balandžio 1 d.

33. Išplėstinės penkmetinės apskaitos rezultatai pateikiami Aplinkos ministerijai iki liepos 1 d.

 

Valstybinės miškų apskaitos finansavimas ir kontrolė

 

34. Valstybinė miškų apskaita atliekama valstybės lėšomis.

35. Valstybinės miškų apskaitos vykdymą kontroliuoja Aplinkos ministerija.

 

IV. MIŠKOTVARKOS PROJEKTŲ RENGIMAS, DERINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

36. Miškotvarkos projektas yra miškų ūkio organizavimo pagrindas. Miškotvarkos projektai rengiami visoms miško valdoms.

37. Pagrindinės sąvokos:

37.1. Miškotvarkos projekto autorius – specialistas, atestuotas vadovaujantis Miškotvarkos projektų autorių atestavimo ir kvalifikacijos atestatų išdavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. vasario 11 d. įsakymu Nr. 56.

37.2. Miškotvarkos projekto rengėjas – miškotvarkos projekto autorius arba miškotvarkos projektus rengiantis juridinis asmuo, kurio darbuotojas, dirbantis darbo sutarties pagrindais, arba savininkas yra miškotvarkos projekto autorius.

37.3. Aiški ribinė linija – linija, pažymėta prakertant 1–1,5 m pločio juostą į miško savininko valdos pusę arba iškertant pomiškį ir traką bei pažymint su ribine linija besiribojančius medžius dažais ar žievės patašymu iš ribinės linijos pusės.

37.4. Kitos sąvokos šioje Tvarkoje suprantamos taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos miškų įstatyme (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161), Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Lietuvos miškotvarkos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 76 (Žin., 2003, Nr. 27-1102), bei kituose teisės aktuose.

38. Pagal teritorijų planavimo dokumentą tvirtinančią instituciją miškotvarkos projektas priskiriamas Vyriausybės įgaliotos institucijos lygmeniui.

39. Pagal planuojamos teritorijos dydį ir sprendinių konkretizavimo lygį miškų tvarkymo schemos ir vidinės miškotvarkos projektai valstybiniams miškams priskiriami regiono lygmeniui, o privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai – rajono lygmeniui.

40. Miškotvarkos projekto rengėjas duomenis, reikalingus projekto rengimui, turi teisę gauti iš Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenų bazės, valstybės įmonės Registrų centro tvarkomo Nekilnojamojo turto registro ir iš visų miškų valdytojų, kuriems rengiami miškotvarkos projektai.

41. Miškotvarkos projektų planavimo organizatoriai yra:

41.1. miškų tvarkymo schemos – Aplinkos ministerija;

41.2. vidinės miškotvarkos projekto – valstybinių miškų valdytojas ar privataus miško savininkas.

42. Miškų tvarkymo schemų rengimas finansuojamas valstybės lėšomis, vidinės miškotvarkos projektų rengimas valstybiniuose miškuose finansuojamas valstybinių miškų valdytojų lėšomis, privačiuose miškuose – miškų savininkų lėšomis.

43. Miškotvarkos projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos miškų įstatymo (Žin., 1994, Nr. 96-1872; 2001, Nr. 35-1161), Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Lietuvos miškotvarkos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. vasario 12 d. įsakymu Nr. 76 (toliau – Lietuvos miškotvarkos taisyklės) (Žin., 2003, Nr. 27-1102), ir šios Tvarkos reikalavimais. Miškotvarkos projektų svarstymo ir visuomenės dalyvavimo šiame procese tvarką nustato Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2004, Nr. 112-4189).

44. Miškotvarkos projektų sprendiniai apima:

44.1. miškų tvarkymo schemų – miškų ūkio plėtros kryptis, miškų ploto didinimo galimybes, miško žemių pavertimo kitomis naudmenomis poreikius ir galimybes, miškų priskyrimo miškų grupėms pasiūlymus, ūkinio ir administracinio miškų suskirstymo įvertinimus ir siūlymus tobulinimui, miškų inventorizacijos ir miško ūkinių priemonių projektavimo ypatumų nustatymus;

44.2. vidinės miškotvarkos projektų – miško išteklių inventorizaciją, ūkinės veiklos bei miško išteklių rodiklių analizę ir ūkinių priemonių miško ištekliams naudoti, atkurti bei gerinti projektavimą.

Detalią miškotvarkos projektų sudėtį ir turinį nustato Lietuvos miškotvarkos taisyklės.

45. Miškotvarkos projektų sprendiniai turi neprieštarauti įstatymais ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais nustatytiems specialiųjų žemės naudojimo sąlygų reikalavimams, turi būti suderinti su atitinkamo lygmens galiojančiais bendrojo teritorijų planavimo dokumentais, įregistruotais Teritorijų planavimo dokumentų registre, bei turėti planavimo sąlygas išdavusių institucijų motyvuotas išvadas dėl parengtų sprendinių derinimo.

46. Vidinės miškotvarkos projektai galioja 10 metų, jeigu jų tvirtinimo metu nenustatytas kitoks galiojimo laikas. Aplinkos ministerija gali vidinės miškotvarkos projekto galiojimo trukmę sumažinti ar prailginti iki 5 metų.

47. Miškų tvarkymo schemų galiojimo laikas nustatomas jas tvirtinant.

 

MIŠKO TVARKYMO SCHEMŲ IR VIDINĖS MIŠKOTVARKOS PROJEKTŲ VALSTYBINIUOSE MIŠKUOSE RENGIMAS, DERINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

48. Miškų tvarkymo schemų rengimui naudojami paskutinės valstybinės miškų inventorizacijos aktualizuoti dėl miško augimo ir įvykdytų ūkinių priemonių duomenys.

49. Vidinės miškotvarkos projektai valstybiniams miškams rengiami, atlikus miškų inventorizaciją.

50. Planavimo procesą sudaro šie etapai:

50.1. parengiamasis – planavimo tikslų ir uždavinių nustatymas, planavimo programos patvirtinimas, viešas paskelbimas apie priimtą sprendimą dėl miškotvarkos projektų rengimo pradžios. Parengiamojo etapo metu atliekama atranka dėl strateginio pasekmių aplinkai vertinimo;

50.2. teritorijų planavimo dokumento rengimo – duomenų, teritorijų planavimo dokumentų, problemų analizė ir įvertinimas, koncepcijos parengimas (nustatomi planuojamų teritorijų funkciniai prioritetai ir teritorijos tvarkymo principai) bei sprendinių konkretizavimas (sprendiniai miško naudojimo klausimais aprobuojami Miškotvarkos mokslinėje techninėje taryboje, dalyvaujant užsakovo ir kitų suinteresuotų organizacijų atstovams);

50.3. teritorijų planavimo dokumento sprendinių pasekmių vertinimas. Atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas (jeigu atrankos dėl strateginio pasekmių aplinkai vertinimo metu priimamas sprendimas jį atlikti) ir sprendinių pasekmių poveikio vertinimas;

50.4. baigiamasis – konsultavimasis ar viešas svarstymas, ginčų nagrinėjimas, derinimas, tvirtinimas ir registravimas.

51. Prašymus planavimo sąlygoms gauti pateikia miškų tvarkymo schemos ar vidinės miškotvarkos projekto valstybiniams miškams planavimo organizatorius.

52. Sąlygas miškų tvarkymo schemoms ir vidinės miškotvarkos projektams valstybiniams miškams rengti, vadovaujantis Teritorijų planavimo dokumentams rengti sąlygų parengimo ir išdavimo taisyklių, patvirtintų aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-262 (Žin., 2004, Nr. 83-3028), nustatyta tvarka, išduoda apskrities viršininkas ir savivaldybių, kurių teritorijoje vykdomas planavimas, administracijų direktoriai. Planavimo sąlygos turi būti išduotos ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jei planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti miškų tvarkymo schemą ir vidinės miškotvarkos projektą valstybiniams miškams, tačiau apie tai raštu informuoja planavimo sąlygas turėjusią išduoti instituciją per 5 darbo dienas nuo termino, per kurį turėjo būti išduotos planavimo sąlygos.

53. Miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos projektų valstybiniams miškams atranka dėl strateginio pasekmių aplinkai vertinimo atliekama vadovaujantis Planų ir programų atrankos dėl strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. rugpjūčio 27 d. įsakymu Nr. D1-456 (Žin., 2004, Nr. 136-4971).

54. Miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos projektų valstybiniams miškams strateginis pasekmių aplinkai vertinimas atliekamas vadovaujantis Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 (Žin., 2004, Nr. 130-4650).

55. Miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos projektų valstybiniams miškams sprendinių poveikio vertinimas vykdomas vadovaujantis Teritorijų planavimo dokumentų sprendinių poveikio vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 16 d. nutarimu Nr. 920 (Žin., 2004, Nr. 113-4228), parengiama sprendinių poveikio vertinimo ataskaita.

56. Vykdant miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos valstybiniams miškams projektų strateginį pasekmių aplinkai ir sprendinių poveikio vertinimą, poveikis vertinamas šiais aspektais:

56.1. poveikis planuojamai veiklos sričiai;

56.2. poveikis ekonominei aplinkai;

56.3. poveikis socialinei aplinkai;

56.4. poveikis gamtinei aplinkai.

57. Parengtos miškų tvarkymo schemos ir vidinės miškotvarkos projektai valstybiniams miškams apsvarstomi vadovaujantis Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2004, Nr. 112-4189).

58. Viešai apsvarstytas ir patikslintas pagal pateiktas pastabas miškų tvarkymo schemas ar vidinės miškotvarkos projektus valstybiniams miškams projektų rengėjas pateikia derinti sąlygas išdavusioms institucijoms. Derinimo metu patikrinama, ar buvo laikomasi išduotų planavimo sąlygų reikalavimų.

59. Suderintas miškų tvarkymo schemas ir vidinės miškotvarkos projektus valstybiniams miškams projektų rengėjas pateikia Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija per 20 darbo dienų atlieka miškų tvarkymo schemų ir vidinės miškotvarkos projektų valstybiniams miškams rengimo procedūrų atitikimo nustatytiems reikalavimams bei sprendinių atitikimo teisės aktų reikalavimams patikrinimą vadovaudamasi Teritorijų planavimo dokumentų tikrinimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. balandžio 23 d. įsakymu Nr. D1-200 (Žin., 2004, Nr. 78-2756).

60. Jeigu patikrinimo akte įrašoma neigiama išvada, miškų tvarkymo schemą ar vidinės miškotvarkos projektą valstybiniams miškams projekto rengėjas turi pataisyti bei atlikti privalomas svarstymo ir derinimo procedūras. Pataisyta miškų tvarkymo schema ar vidinės miškotvarkos projektas valstybiniams miškams svarstomas, derinamas ir tvirtinamas 53–59 punktuose nustatyta tvarka.

61. Jei patikrinimo akte įrašoma teigiama išvada, miškų tvarkymo schemą ar vidinės miškotvarkos projektą valstybiniams miškams projektų rengėjas pateikia tvirtinti Aplinkos ministerijai. Miškų tvarkymo schemas ir vidinės miškotvarkos projektus valstybiniams miškams tvirtina aplinkos ministras.

62. Patvirtinus miškų tvarkymo schemas ir vidinės miškotvarkos projektus valstybiniams miškams, projektų rengėjai turi pateikti miškų inventorizacijos duomenis ir duomenis apie minėtus projektus Valstybinei miškotvarkos tarnybai, tvarkančiai Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastrą (toliau – Kadastras). Pateikti duomenys turi atitikti Valstybinės miškotvarkos tarnybos jiems nustatytus reikalavimus.

63. Pateikus 62 punkte minėtus duomenis Valstybinei miškotvarkos tarnybai, patvirtintos miškų tvarkymo schemos ir vidinės miškotvarkos projektai valstybiniams miškams registruojami Teritorijų planavimo dokumentų registre vadovaujantis Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. lapkričio 10 d. nutarimu Nr. 1428 (Žin., 1996, Nr. 60-1417; 2004, Nr. 165-6035).

64. Dėl stichinių nelaimių (audrų, gaisrų, ligų, kenkėjų) bei kitų priežasčių miškuose įvykus dideliems pakitimams, pasikeitus teisės aktų, reglamentuojančių miškų tvarkymą, reikalavimams, vidinės miškotvarkos projektus valstybiniams miškams valstybinių miškų valdytojų užsakymu tikslina projektų rengėjai vadovaudamiesi šios Tvarkos 57–59 punktais. Miškotvarkos projektų pakeitimus tvirtina aplinkos ministras šios Tvarkos 61 punkte nustatyta tvarka.

 

PRIVAČIŲ MIŠKŲ VIDINĖS MIŠKOTVARKOS PROJEKTŲ RENGIMAS, DERINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

65. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai rengiami vadovaujantis šia Tvarka, Privačių miškų tvarkymo ir naudojimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 799 (Žin., 1997, Nr. 71-1808; 2004, Nr. 86-3117), regiono miškų tvarkymo schemomis bei kitais miškotvarkos darbus, miškų atkūrimą, apsaugą ir naudojimą reglamentuojančiais teisės aktais.

66. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai rengiami privačioms miško valdoms ar jų grupėms, kurių nuosavybė įregistruota Nekilnojamojo turto registre ir vietoje pažymėta aiškiomis ribinėmis linijomis.

67. Pagrindas privačių miškų vidinės miškotvarkos projektui rengti yra miško savininko, miško savininkų grupės arba jų įgaliotų asmenų pagal notaro patvirtintą ar notaro patvirtinimui prilygintą įgaliojimą (toliau – Užsakovas) sutartis su projekto rengėju. Kai miško savininkas yra juridinis asmuo, jo duodamą įgaliojimą pasirašo juridinio asmens vadovas ir ant įgaliojimo dedamas to juridinio asmens antspaudas, jeigu jis antspaudą privalo turėti.

68. Projekto rengėjas supažindina Užsakovą su miško valdos paskutinės valstybinės inventorizacijos duomenimis (kurios duomenis galima naudoti vidinio miškotvarkos projekto rengimui), galiojančiomis miškų tvarkymo schemomis, šia Tvarka, išklauso Užsakovo pageidavimus.

69. Planavimo sąlygas privačių miškų vidinės miškotvarkos projektams rengti išduoda Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai. Planavimo sąlygose nurodomi planuojamai teritorijai taikomi specialiųjų žemės ir miškų naudojimo sąlygų reikalavimai, taip pat apribojimai dėl gretimose teritorijose jau parengtų ir galiojančių planavimo dokumentų (miškotvarkos projektų) ir juose numatytų ar įvykdytų ūkinių priemonių. Planavimo sąlygos turi būti išduotos ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jei planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektą, tačiau apie tai raštu informuoja Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentą, turėjusį išduoti planavimo sąlygas per 5 darbo dienas nuo termino, per kurį turėjo būti išduotos planavimo sąlygos.

70. Parengtus privačių miškų vidinės miškotvarkos projektus derina Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai. Kai privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai rengiami valdoms, esančioms valstybiniuose parkuose ar valstybinių rezervatų apsaugos zonose, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai turi kreiptis ir gauti išvadas dėl privačių miškų vidinės miškotvarkos projekto iš valstybinio parko ar valstybinio rezervato direkcijos. Negavus išvadų iš valstybinio parko ar valstybinio rezervato direkcijos per 5 darbo dienas, privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai derinami be šių direkcijų išvadų.

71. Derinimui pateikti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai (3 egzemplioriai) per 1 darbo dieną registruojami miškotvarkos projektų registravimo žurnale, kurio formą tvirtina Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija. Derinant miškotvarkos projektus tikrinama pagal esamą valstybinės miškų inventorizacijos medžiagą arba, kilus neaiškumams, natūroje – suprojektuotų ūkinių priemonių suderinamumas su ūkinėmis priemonėmis, suprojektuotomis kaimyninėse valdose, taksacinių rodiklių (medyno rūšinės sudėties, vyraujančios medžių rūšies amžiaus, medynų skalsumo) nustatymo ir suprojektuotų ūkinių priemonių teisingumas bei suprojektuotų ūkinių priemonių atitikimas aplinkosauginiams reikalavimams, ūkinės veiklos apribojimams saugomose teritorijose, sprendinių atitikimas išduotoms sąlygoms.

72. Per 10 darbo dienų nuo jų pateikimo privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai suderinami arba projektų autoriams turi būti pranešamos priežastys, dėl kurių miškotvarkos projektai nederinami ir kas turi būti taisoma.

73. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projektų derinimo metu padaryti nedideli pataisymai įforminami atskiru įrašu, įrašomi nauji duomenys ir pasirašoma prie atliktų taisymų bei nurodoma taisymų data.

74. Suderinti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai pateikiami tvirtinti Valstybinei aplinkos apsaugos inspekcijai.

75. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija per 5 darbo dienas nuo privačių miškų vidinės miškotvarkos projektų pateikimo patikrina suprojektuotų ūkinių priemonių teisingumą ir juos patvirtina arba praneša projektų autoriams priežastis, dėl kurių privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai netvirtinami. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projektus tvirtina Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkas ar jo įgaliotas asmuo.

76. Patvirtinti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai (3 egzemplioriai) bei Valstybinės miškotvarkos tarnybos nustatytos skaitmeninės formos privačių miškų vidinės miškotvarkos projekto duomenys per 15 darbo dienų pateikiami registruoti Valstybinei miškotvarkos tarnybai, tvarkančiai Kadastrą. Jei duomenys privačių miškų vidinės miškotvarkos projekte ir skaitmeninėse bylose sutampa, privačių miškų vidinės miškotvarkos projektas užregistruojamas. Projektas įsigalioja jį užregistravus ir suteikus atitinkamą registravimo numerį. Patvirtinti ir užregistruoti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai pateikiami Užsakovui ir projektą derinusiam regiono aplinkos apsaugos departamentui.

77. Visais atvejais privačių miškų vidinės miškotvarkos projektus derinti Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams, tvirtinti Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijai ir registruoti Valstybinei miškotvarkos tarnybai bei suderintus, patvirtintus ir Valstybinėje miškotvarkos tarnyboje užregistruotus privačių miškų vidinės miškotvarkos projektus Užsakovui bei Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentui pateikia projekto rengėjas.

78. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projektų kokybę tikrina:

78.1. pateiktų derinti – Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų pareigūnai, derinantys šiuos privačių miškų vidinės miškotvarkos projektus;

78.2. patvirtintų ir užregistruotų – Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų Miškų kontrolės skyriaus pareigūnai.

79. Jei kontrolės metu patvirtinti ir užregistruoti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai įvertinami blogai, juos pripažinti negaliojančiais gali Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcija, tvirtinanti privačių miškų vidinės miškotvarkos projektus.

80. Galiojantys privačių miškų vidinės miškotvarkos projektai gali būti koreguojami tik tada, kai:

80.1. pasikeitė ūkinių priemonių vykdymą ir projektavimą reglamentuojantys teisės aktai;

80.2. dėl stichinės nelaimės paveikto miško būtina koreguoti suprojektuotas ūkines priemones;

80.3. nustatyta tvarka pakeistas miško valdos plotas arba ribų konfigūracija, valda suskaldyta į mažesnes arba sujungta su gretima;

80.4. jei 78 punkte nustatyta tvarka tikrinant privačių miškų vidinės miškotvarkos projekto parengimo kokybę buvo nustatyti miškų inventorizacijos netikslumai, inventorizacijos duomenys gali būti patikslinami.

81. Tuo atveju, jei medynai pakito dėl juose vykdytos ūkinės veiklos, privačių miškų vidinės miškotvarkos projekto koreguoti negalima.

82. Bet koks patvirtintų ir įregistruotų privačių miškų vidinės miškotvarkos projektų koregavimas turi būti derinamas ir tvirtinamas 69–76 punktuose nustatyta tvarka, prie registravimo numerio prirašomi koregavimą liudijantys indeksai.

83. Privačių miškų vidinės miškotvarkos projekto koregavimas projekto galiojimo periodo nekeičia. Naujas privačių miškų vidinės miškotvarkos projektas rengiamas tik po to, kai pasibaigia anksčiau galiojusio projekto terminas.

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

84. Planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo dalyvauja miškotvarkos projektų rengimo procese ir procedūrose. Jis yra atsakingas už pasekmes, dėl jo kaltės atsiradusias planavimo proceso metu.

85. Planavimo organizatorius kartu su miškotvarkos projekto rengėju atsako už planavimo proceso ir procedūrų organizavimą bei teisingą su tuo susijusių dokumentų įforminimą ir privalo laikytis šioje Tvarkoje nustatytų reikalavimų.

86. Už miškotvarkos projekto darbų kokybę atsakingas miškotvarkos projekto autorius. Taip pat miškotvarkos projekto autorius atsakingas ir už patikslintos inventorizacijos duomenų kokybę privačių miškų vidinės miškotvarkos projektuose.

87. Žala, atsiradusi dėl neteisėtais veiksmais įgyvendinamų miškotvarkos projektų, atlyginama Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262), įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

88. Ginčus, kylančius miškotvarkos projektų rengimo ir derinimo metu dėl procedūrų pažeidimų, nustatytų šioje Tvarkoje, nagrinėja ir sprendžia Aplinkos ministerijos įgaliota institucija – Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija ir teismas.

89. Teritorijų planavimo priežiūros bendrąją tvarką nustato Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr. 370 (Žin., 1997, Nr. 34-851).“.

Skyriaus pakeitimai:

Nr. D1-334, 2005-06-29, Žin., 2005, Nr. 85-3187 (2005-07-14), i. k. 105301MISAK00D1-334

 

V. MIŠKOTVARKOS DUOMENŲ CENTRALIZUOTAS KAUPIMAS, TVARKYMAS IR PATEIKIMAS MIŠKŲ SAVININKAMS BEI VALDYTOJAMS

 

Miškotvarkos duomenų informacinė sistema

 

71. Aplinkos ministerija organizuoja miškotvarkos duomenų informacinę sistemą, užtikrinančią miškotvarkos duomenų kaupimą, tvarkymą ir pateikimą vartotojams. Ją sudaro centrinė duomenų bazė, veikianti Valstybiniame miškotvarkos institute, ir paskirstytosios duomenų bazės, veikiančios miškų urėdijose, valstybiniuose rezervatuose ir nacionaliniuose parkuose. Valstybinis miškotvarkos institutas užtikrina duomenų bazių tvarkymą ir programinį aprūpinimą.

72. Duomenų bazės formuojamos iš pirminių dokumentų.

73. Duomenų bazių struktūrą ir formavimo tvarką, taip pat reikalavimus pirminiams dokumentams nustato Lietuvos miškotvarkos taisyklės.

74. Valstybinių miškų valdytojai ir Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos teritoriniai miškų kontrolės padaliniai pateikia Valstybiniam miškotvarkos institutui informaciją apie įvairių miškų būklės rodiklių pasikeitimus Aplinkos ministerijos nustatytais terminais.

 

Duomenų bazių naudojimas ir informacijos teikimas

 

75. Valstybinis miškotvarkos institutas valstybinės miškų inventorizacijos ir valstybinės miškų apskaitos duomenis jų vartotojams pateikia tokia apimtimi ir taip sugrupuotus, kaip tai numatyta Lietuvos miškotvarkos taisyklėse, Valstybinės miškų apskaitos nuostatuose.

76. Miškų savininkams ir valdytojams, taip pat jų įgaliotiems asmenims informacija apie jų miškų valdas teikiama nemokamai. Kitiems suinteresuotiems juridiniams ar fiziniams asmenims informacija teikiama pagal atskiras duomenų pateikimo sutartis, kuriose numatoma duomenų perdavimo tvarka, apimtys ir kitos sąlygos.

77. Visuomenė apie Lietuvos miškų būklę informuojama per statistinius bei tikslinės paskirties leidinius, taip pat per žiniasklaidos priemones.

______________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. 442, 2002-08-12, Žin., 2002, Nr. 84-3665 (2002-08-30), i. k. 102301MISAK00000442

Dėl Valstybinės miškų inventorizacijos, valstybinės miškų apskaitos, miškotvarkos projektų rengimo, derinimo ir tvirtinimo, miškotvarkos duomenų centralizuoto kaupimo, tvarkymo ir pateikimo miškų savininkams bei valdytojams tvarkos pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. 671, 2003-12-19, Žin., 2004, Nr. 8-190 (2004-01-15), i. k. 103301MISAK00000671

Dėl Valstybinės miškų inventorizacijos, valstybinės miškų apskaitos, miškotvarkos projektų rengimo, derinimo ir tvirtinimo, miškotvarkos duomenų centralizuoto kaupimo, tvarkymo ir pateikimo miškų savininkams bei valdytojams tvarkos pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-334, 2005-06-29, Žin., 2005, Nr. 85-3187 (2005-07-14), i. k. 105301MISAK00D1-334

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. 352 "Dėl Valstybinės miškų inventorizacijos, valstybinės miškų apskaitos, miškotvarkos projektų rengimo, derinimo ir tvirtinimo, miškotvarkos duomenų centralizuoto kaupimo, tvarkymo ir pateikimo miškų savininkams bei valdytojams tvarkos patvirtinimo" pakeitimo