Suvestinė redakcija nuo 2023-05-24

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 126-6346, i. k. 1122250ISAK000V-947

 

Nauja redakcija nuo 2023-05-24:

Nr. V-598, 2023-05-23, paskelbta TAR 2023-05-23, i. k. 2023-09673

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

ĮSAKYMAS

DĖL BRANGIŲ MEDICINOS PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO KOORDINAVIMO ŠALIES MASTU TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2012 m. spalio 22 d. Nr. V-947
Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 61 straipsnio 1 dalies 7 punktu ir atsižvelgdamas į Valstybinio audito ataskaitoje „Stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas“ pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. V-905 „Dėl Valstybinio audito ataskaitoje „Stacionarinių sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas“ pateiktų rekomendacijų įgyvendinimo“, 5 punktą:

1.     T v i r t i n u Brangių medicinos priemonių įsigijimo koordinavimo šalies mastu tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u šiuo įsakymu patvirtinto Brangių medicinos priemonių įsigijimo koordinavimo šalies mastu tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) nuostatomis vadovautis Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės asmens sveikatos priežiūros viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms, ketinančios įsigyti brangią medicinos priemonę.

3. R e k o m e n d u o j u  savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešosioms ir biudžetinėms įstaigoms kreiptis į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministeriją dėl pritarimo įsigyti brangią medicinos priemonę. Savivaldybių asmens sveikatos priežiūros viešųjų ir biudžetinių įstaigų prašymai nagrinėjami ir pritarimas išduodamas mutatis mutandis Aprašo nustatyta tvarka, o vietoj Aprašo 6.2 papunktyje nurodytų dokumentų pateikiamas savivaldybės institucijos raštas, kuriame nurodoma, kiek ir kuriais metais savivaldybės asmens sveikatos priežiūros viešajai ar biudžetinei įstaigai skiriama savivaldybės biudžeto lėšų brangiai medicinos priemonei įsigyti.

 

 

 

SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS                                             RAIMONDAS ŠUKYS

 


 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 22 d. įsakymu Nr. V-947

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2023 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. V-598

redakcija)

 

BRANGIŲ MEDICINOS PRIEMONIŲ ĮSIGIJIMO KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Brangių medicinos priemonių įsigijimo koordinavimo šalies mastu tvarkos aprašas (toliau  – Aprašas) nustato Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos valstybės asmens sveikatos priežiūros viešųjų ir biudžetinių įstaigų (toliau – įstaiga), ketinančių įsigyti (pirkti, įsigyti išperkamosios nuomos ar kt. būdu) brangią medicinos priemonę, prašymų dėl pritarimo įsigyti brangią medicinos priemonę (toliau – prašymas) teikimo, nagrinėjimo ir sprendimo dėl pritarimo įsigyti brangią medicinos priemonę (toliau – pritarimas) priėmimo tvarką.

2. Prie brangių medicinos priemonių priskiriami:

2.1. magnetinio rezonanso tomografas;

2.2. angiografas (specializuota angiografijos rentgeno įranga);

2.3. gama kamera (gama spindulių kamera);

2.4. linijinis (elektronų / fotonų) greitintuvas;

2.5. pozitronų emisijos tomografas;

2.6. kitos medicinos priemonės, išskyrus rentgenodiagnostikos medicinos priemonę, ultragarso medicinos priemonę, mamografą ir kompiuterinį tomografą, kurių kaina su pridėtinės vertės mokesčiu yra 145 000 Eur arba daugiau.

3. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:

3.1. Inovatyvi sveikatos technologija – diagnostikos ir (ar) gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugai, kuri Lietuvoje iki šiol nebuvo teikiama ir kuriai  teikti reikalinga brangi medicinos priemonė, teikti naudojama sveikatos technologija.

3.2. Kitos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos kituose asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

4. Įsigyti brangią medicinos priemonę įstaiga gali, išskyrus Aprašo 6 punkte nurodytus atvejus, tik turėdama sveikatos apsaugos ministro sudarytos Brangių medicinos prietaisų įsigijimo iš įvairių finansavimo šaltinių koordinavimo šalies mastu komisijos (toliau – Komisija) pritarimą:

4.1. įsigyti brangią medicinos priemonę, jei įstaiga prašymo teikimo metu atitinkamos rūšies brangios medicinos priemonės neturi ir nori ją įsigyti;

4.2. įsigyti brangią medicinos priemonę, jei įstaiga prašymo teikimo metu atitinkamos rūšies brangią medicinos priemonę turi, bet nori įsigyti papildomą tos pačios rūšies brangią medicinos priemonę;

4.3. įsigyti brangią medicinos priemonę, jei įstaiga nori turimą brangią medicinos priemonę pakeisti tos pačios rūšies nauja brangia medicinos priemone, kai turi vieną tos rūšies brangią medicinos priemonę;

4.4. įsigyti brangią medicinos priemonę, jei įstaiga nori turimą brangią medicinos priemonę pakeisti tos pačios rūšies nauja brangia medicinos priemone, kai turi kelias tos rūšies brangias medicinos priemones. 

5. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 11 Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – ministerija), Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) atstovų. Sveikatos apsaugos ministras Komisijos pirmininku skiria sveikatos apsaugos viceministrą arba ministerijos kanclerį. Sveikatos apsaugos ministro įsakyme dėl Komisijos sudarymo nurodomi Komisijos narių pakaitiniai asmenys, kurie, Komisijos nariams negalint dalyvauti Komisijos darbe dėl objektyvių priežasčių, Komisijos darbe dalyvauja Komisijos nario teisėmis.

Komisijos darbo reglamentą tvirtina sveikatos apsaugos ministras.

6. Pritarimas nereikalingas, kai įstaigos ketinama įsigyti brangi medicinos priemonė yra nurodyta Europos Sąjungos struktūrinės ar kitos tarptautinės paramos lėšomis ar valstybės biudžeto lėšomis finansuojamų projektų finansavimo sąlygų apraše ar kitame dokumente, kuriame įstaiga įvardyta kaip galimas projekto vykdytojas (partneris) ar naudos gavėjas jai skiriant finansavimą (pilną ar dalinį) brangiai medicinos priemonei įsigyti.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO PATEIKIMAS

 

7. Įstaiga, siekianti gauti pritarimą, (toliau – pareiškėjas) ministerijai pateikia:

7.1. prašymą (aprašo 1 priedas);

7.2. ne mažiau kaip 3 komercinius pasiūlymus, kuriuose nurodyta numatomos įsigyti brangios medicinos priemonės kaina su pridėtinės vertės mokesčiu (eurais) – bazinės ir papildomos komplektacijos. Tais atvejais, kai įstaiga negali pateikti 3 komercinių pasiūlymų, reikia nurodyti to priežastis ir (ar) pagrindimą;

7.3. įstaigos vadovo pasirašytą raštą, kuriame nurodytas praėjusių metų įstaigos finansinis rezultatas, suma, numatoma brangios medicinos priemonės įsigijimo metais visiems pareiškėjo įsipareigojimams vykdyti, ir dokumentą, pagrindžiantį, kad įstaiga turi lėšų numatomai įsigyti brangiai medicinos priemonei apmokėti (pvz., banko pasiūlymą ar kt., jei aktualu, pateikia finansavimo (ar projekto įgyvendinimo) sutarties datą ir numerį ir pan.);

7.4. jei prašymas teikiamas Aprašo 4.3 arba 4.4 papunktyje nurodytu atveju ir brangi medicinos priemonė yra sugedusi, neremontuotina ir negali būti toliau eksploatuojama, arba kai brangi medicinos priemonė yra sugedusi ir numatoma remonto kaina viršija 50 procentų brangios medicinos priemonės vertės, – brangią medicinos priemonę prižiūrinčios ar kontrolės funkciją vykdančios įstaigos ar institucijos išduotą dokumentą, kuriame pateikta tai patvirtinanti išvada.

8. Jeigu kartu su prašymu nepateikti Aprašo 7.2, 7.3 ir (arba) 7.4 papunkčiuose nurodyti dokumentai ir (arba) prašyme ir (arba) kartu su prašymu pateiktuose Aprašo 7.2, 7.3 ir (arba) 7.4 papunkčiuose nurodytuose dokumentuose pateikta ne visa ir (arba) netiksli Aprašo 7.2, 7.3 ir (arba) 7.4 papunkčiuose nurodyta informacija, atsakingas ministerijos valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – atsakingas darbuotojas), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos raštu informuoja apie tai pareiškėją ir nurodo 20 darbo dienų nuo rašto išsiuntimo pareiškėjui dienos terminą trūkumams pašalinti. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas trūkumų nepašalina, prašymas paliekamas nenagrinėtas ir atsakingas darbuotojas apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šio termino pabaigos dienos raštu informuoja pareiškėją. Trūkumų šalinimo laikas į Aprašo 10 punkte nurodytą prašymo nagrinėjimo terminą neįskaitomas.

9. Atsakingas darbuotojas, įsitikinęs, kad gautame prašyme ir kartu su prašymu pateiktuose Aprašo 7.2, 7.3 ir 7.4 papunkčiuose nurodytuose dokumentuose pateikta visa ir tiksli informacija, organizuoja Komisijos posėdį, atsižvelgdamas į Aprašo 10 punkte nurodytą terminą.

 

III SKYRIUS

PRAŠYMO KOMISIJOJE SVARSTYMAS

 

10. Komisija sprendimą dėl pritarimo priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.

11. Prireikus Komisija gali prašyti pareiškėjo per Komisijos nurodytą laiką, bet ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, pateikti papildomą informaciją, reikalingą sprendimui priimti, ir (arba) prašyti pareiškėjo atstovą pristatyti informaciją apie prašyme nurodytą brangią medicinos priemonę Komisijos posėdyje. Laikotarpis nuo Komisijos pateikto prašymo pateikti papildomą informaciją iki visos prašomos informacijos gavimo į Aprašo 10 punkte nurodytą terminą neįskaičiuojamas. Jeigu pareiškėjas per Komisijos nurodytą laiką prašomos informacijos nepateikia, prašymo nagrinėjimas nutraukiamas ir apie tai raštu per 3 darbo dienas informuojamas pareiškėjas.

Dėl papildomos informacijos pateikimo Komisija taip pat turi teisę kreiptis į VASPVT, Valstybinę ligonių kasą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Radiacinės saugos centrą ar kitą valstybės ar savivaldybės instituciją ar įstaigą. Informacija Komisijai turi būti pateikta per Komisijos nurodytą laiką, bet ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos. Pareiškėjas apie tai, kad kreiptasi informacijos į šioje pastraipoje nurodytas institucijas ir (ar) įstaigas, informuojamas elektroniniu paštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šioje pastraipoje nurodyto kreipimosi išsiuntimo dienos.

12. Komisija įvertina pareiškėjo prašymą, užpildydama aprašo 2, 3 arba 4 priede nurodytą vertinimo formą, ir priima vieną iš šių sprendimų:

12.1. pritarti, kad įstaiga įsigytų brangią medicinos priemonę;

12.2. nepritarti, kad įstaiga įsigytų brangią medicinos priemonę.

13. Kartu su Aprašo 12 punkte nurodytais sprendimais Komisija gali teikti rekomendacijas pareiškėjui dėl senos ir (arba) naujos brangios medicinos priemonės įsigijimo ir (arba) naudojimo ir prašyti apie įvykdymą raštu informuoti ministeriją.

14. Komisija priima aprašo 12.1 papunktyje nurodytą sprendimą šiais atvejais:

14.1. Aprašo 4.1 ir 4.2 papunkčiuose nurodytais atvejais:

14.1.1. kai yra bent viena iš šių sąlygų:

14.1.1.1. pareiškėjas teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugą, kai tai paslaugai teikti reikalinga tos rūšies brangi medicinos priemonė nurodyta sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintuose atitinkamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo reikalavimuose (toliau – paslaugų teikimo reikalavimai);

14.1.1.2. sveikatos srities teisės akte yra nustatyta, kad pareiškėjas teikia arba teiks atitinkamą asmens sveikatos priežiūros paslaugą, kai tai paslaugai teikti reikalinga tos rūšies brangi medicinos priemonė nurodyta paslaugų teikimo reikalavimuose;

14.1.1.3. nacionaliniame sveikatos srities planavimo dokumente numatyta, kad pareiškėjas teiks atitinkamą asmens sveikatos priežiūros paslaugą, kai tai paslaugai teikti reikalinga tos rūšies brangi medicinos priemonė nurodyta paslaugų teikimo reikalavimuose;

14.1.1.4. nacionaliniame sveikatos srities planavimo dokumente numatyta, kad pareiškėjas diegs inovatyvią sveikatos technologiją;

14.1.1.5. pareiškėjas numato teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugą, kurios iki tol neteikė (neturėjo ir (ar) neturi asmens sveikatos priežiūros veiklos licencijos, suteikiančios teisę teikti šią paslaugą) ir kuriai teikti reikalinga brangi medicinos priemonė;

14.1.1.6. pareiškėjas įstaigoje teikiamą asmens sveikatos priežiūros paslaugą numato teikti įstaigoje iki tol netaikytu būdu, kuriam taikyti reikalinga brangi medicinos priemonė;

14.1.2.  pareiškėjas turi (turės) lėšų brangiai medicinos priemonei įsigyti;

14.1.3. pareiškėjas turi (turės) įrengtas patalpas brangiai medicinos priemonei tinkamai eksploatuoti ir turi (turės) lėšų patalpoms įrengti, jeigu jas reikės įrengti;

14.1.4. pareiškėjas turi reikalingą personalą dirbti su brangia medicinos priemone arba yra įsipareigojęs jį įdarbinti įsigijus brangią medicinos priemonę;

14.1.5. kai kitų asmens sveikatos priežiūros įstaigų turimų pareiškėjo ketinamos įsigyti rūšies brangių medicinos priemonių:

14.1.5.1. skaičius 100 000 gyventojų, apie kurį informaciją Komisijai pateikia VASPVT, neviršija Europos Sąjungos šalių vidurkio (Europos Komisijos duomenų bazės Eurostat duomenimis) (kriterijus taikomas brangioms medicinos priemonėms, kurios yra nurodytos minėtoje duomenų bazėje);

14.1.5.2. eksploatavimo vietų teritorinis išsidėstymas (brangių priemonių skaičius, tenkantis 100 000 regioninės funkcinės sveikatos priežiūros teritorijos, nurodytos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro  2023 m. vasario 28 d. įsakyme Nr. V-273  „Dėl Bendradarbiavimo sveikatinimo veiklos klausimais organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, gyventojų, apie kurį informaciją Komisijai pateikia VASPVT, užtikrina tolygų šių brangių medicinos priemonių išsidėstymą tarp šalies regioninės funkcinės sveikatos priežiūros teritorijų;

14.2. Aprašo 3.3 papunktyje nurodytu atveju:

14.2.1. kai tenkinamos Aprašo 14.1 papunktyje nurodytos sąlygos;

14.2.2. jei prašoma įsigyti Aprašo 2.1–2.5 papunkčiuose nurodytas brangias medicinos priemones – pareiškėjo turima ir numatoma pakeisti nauja brangi medicinos priemonė atitinka vieną iš sąlygų: 

14.2.2.1. eksploatavimo laikas (metais) yra 11 metų arba daugiau, nepriklausomai nuo jos naudojimo intensyvumo;

14.2.2.2. eksploatavimo laikas (metais), išskyrus Aprašo 14.2.2.1 papunktyje nurodytą atvejį, viršija VASPVT direktoriaus tvirtinamuose brangių sveikatos priežiūros technologijų naudojimo intensyvumo vertinimo rodikliuose nustatytą brangios medicinos priemonės, atsižvelgiant į jos naudojimo intensyvumą, rekomenduojamą eksploatavimo laiką, apie kurį informaciją Komisijai pateikia VASPVT;

14.3. aprašo 4.4 papunktyje nurodytu atveju:

14.3.1. kai tenkinamos Aprašo 14.1 papunktyje nurodytos sąlygos;

14.3.2. jei prašoma įsigyti Aprašo 2.1–2.5 papunkčiuose nurodytas brangias medicinos priemones – pareiškėjo turima ir numatoma pakeisti nauja brangi medicinos priemonė bei pareiškėjo turima (-os) kita (-os) tos pačios rūšies brangi (-ios) medicinos priemonė (-ės) tenkina aprašo 14.2.2 papunktyje nurodytas sąlygas. 

15.  Komisija priima Aprašo 12.2 papunktyje nurodytą sprendimą, kai netenkinamos Aprašo 14 punkte nurodytos sąlygos.

16. Apie Komisijos priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

17. Įsigijus naują brangią medicinos priemonę Aprašo 4.3 ir 4.4 papunkčiuose nurodytais atvejais, ne vėliau kaip per 6 mėn. nuo jos eksploatavimo pradžios pareiškėjo nauja keičiama turima sena brangi medicinos priemonė privalo būti nurašyta turto valdymą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka ir informacija apie tai raštu pateikta ministerijai. Jeigu pareiškėjas dėl objektyvių priežasčių per 6 mėn. nuo įsigytos naujos brangios medicinos priemonės eksploatavimo pradžios negali  senos brangios medicinos priemonės nurašyti, iki šio termino pabaigos raštu ministerijai pateikia argumentuotą ir pagrįstą informaciją, kodėl to padaryti negali, kartu nurodydamas terminą, per kurį sena brangi medicinos priemonė bus nurašyta. Nurašęs seną brangią medicinos priemonę, pareiškėjas apie tai raštu informuoja ministeriją.  

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Komisijos priimtas sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka sveikatos apsaugos ministrui arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________________

 

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas (pak. V-598)

Papildyta priedu:

Nr. V-598, 2023-05-23, paskelbta TAR 2023-05-23, i. k. 2023-09673

 

2 priedas (pak. V-598)

Papildyta priedu:

Nr. V-598, 2023-05-23, paskelbta TAR 2023-05-23, i. k. 2023-09673

 

3 priedas (pak. V-598)

Papildyta priedu:

Nr. V-598, 2023-05-23, paskelbta TAR 2023-05-23, i. k. 2023-09673

 

4 priedas (pak. V-598)

Papildyta priedu:

Nr. V-598, 2023-05-23, paskelbta TAR 2023-05-23, i. k. 2023-09673

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-1300, 2014-12-12, paskelbta TAR 2014-12-17, i. k. 2014-19873

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. V-947 „Dėl brangių medicinos prietaisų įsigijimo iš įvairių finansavimo šaltinių koordinavimo šalies mastu tvarkos aprašo ir prašymo dėl pritarimo įsigyti brangų medicinos prietaisą formos patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-748, 2018-06-29, paskelbta TAR 2018-07-04, i. k. 2018-11190

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 22 d. įsakymo Nr. V-947 „Dėl Brangių medicinos prietaisų įsigijimo iš įvairių finansavimo šaltinių koordinavimo šalies mastu tvarkos aprašo ir Prašymo dėl pritarimo įsigyti brangų medicinos prietaisą formos patvirtinimo“ pakeitimo

 

3.

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas

Nr. V-598, 2023-05-23, paskelbta TAR 2023-05-23, i. k. 2023-09673

Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. spalio 22 d. Įsakymo Nr. V-947 „Dėl Brangių medicinos prietaisų įsigijimo iš įvairių finansavimo šaltinių koordinavimo šalies mastu tvarkos aprašo ir Prašymo dėl pritarimo įsigyti brangų medicinos prietaisą formos patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_84bbd3dc5a4a4707838944072c6a60d3_end