Suvestinė redakcija nuo 2014-10-01 iki 2014-11-20
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 18-910, i. k. 1114090ISAK0000V-24
KŪNO KULTŪROS IR SPORTO DEPARTAMENTO
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. vasario 4 d. Nr. V-24
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatymo 9 straipsnio 4 punktu, 15 straipsniu 3 dalimi ir 21 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 7 straipsnio 1 punktu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 81 straipsniu ir 9 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 791 punktu ir Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. kovo 17 d. nutarimu Nr. 291 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos statuso pakeitimo ir Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“, 9.3, 9.9, 9.20, 9.31, 16.2 ir 16.7 punktais:
Preambulės pakeitimai:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
1. Tvirtinu valstybės biudžeto lėšų skyrimo naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. sausio 15 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-23 „Dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo nevyriausybinių kūno kultūros ir sporto organizacijų kūno kultūros ir sporto programoms įgyvendinti, biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pasirašymo ir atsiskaitymo už biudžeto lėšų panaudojimą tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 12-503).
2.2. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. sausio 16 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-27 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 metų neįgaliųjų sporto organizacijų programų vertinimo ir biudžeto lėšų skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
2.3. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 30 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-416 „Dėl biudžeto lėšų kontrolės tvarkos sporto organizacijose patvirtinimo“.
2.4. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. liepos 1 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-377 „Dėl nuolatinės lėšų skirstymo komisijos sudarymo ir lėšų skirstymo prioritetų nustatymo“.
2.5. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. balandžio 15 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-152 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-377 „Dėl nuolatinės lėšų skirstymo komisijos sudarymo ir lėšų skirstymo prioritetų nustatymo“ pakeitimo“.
2.6. Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 27 d. generalinio direktoriaus įsakymą Nr. V-400 „Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. liepos 1 d. įsakymo Nr. V-377 pakeitimo“.
3. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtinto Valstybės biudžeto lėšų skyrimo naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo 17.2 punktas įsigalioja 2011 m. liepos 1 d.
Patvirtinta
Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės
generalinio direktoriaus 2011 m. vasario 4 d. įsakymu Nr.V-24 (2014 m. birželio 30 d. įsakymo Nr. V- 265 redakcija)
VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMO, NAUDOJIMO IR ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato kūno kultūros ir sporto programų ir projektų Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – departamentas) disponuojamoms valstybės biudžeto lėšoms (toliau – valstybės biudžeto lėšos) gauti pateikimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų skyrimo šioms programoms ir projektams įgyvendinti kriterijus, departamento ir lėšų gavėjų teises ir pareigas, valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo ir pakeitimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties bei atsiskaitymo už skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą dokumentų formas.
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. kompensuojamosios išlaidos – neapmokestinamos piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių nustatymo“, sporto renginių, vykstančių Lietuvoje, dalyvių vienos paros maitinimosi išlaidų piniginės kompensacijos, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. birželio 5 d. nutarimu Nr. 561 „Dėl Sporto renginių, vykstančių Lietuvoje, dalyvių vienos paros maitinimosi išlaidų piniginių kompensacijų dydžių patvirtinimo“, su savanoriška veikla susijusios piniginės kompensacijos, kaip numatyta Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“;
2.2. Kūno kultūros ir sporto programa (toliau – programa) – pareiškėjo pateikiamas 1 metų trukmės planavimo dokumentas, kuriame nustatyti šio dokumento viso įgyvendinimo laikotarpio pareiškėjo įstatuose (nuostatuose, statute ar kitame steigimo dokumente) numatytos veiklos tikslai, uždaviniai šiems tikslams pasiekti ir priemonės uždaviniams įgyvendinti, numatytas lėšų poreikis atskirų tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimui bei planuojami šių lėšų šaltiniai, tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo vertinimo kriterijai, jų reikšmės;
2.3. kūno kultūros ir sporto projektas (toliau – projektas) – dokumentas, kuriame aprašoma laikina pareiškėjo veikla, orientuota į konkretų tikslą, siekiant unikalių ir konkrečių, pamatuojamų, su kūno kultūra ir (ar) sportu susijusių, kiekybinių ir (ar) kokybinių rezultatų, nurodant šios veiklos tikslus, uždavinius ir priemones, laukiamus rezultatus, šiems rezultatams pasiekti reikalingas lėšas ir lėšų šaltinius, įgyvendinimo terminus;
2.4. pareiškėjas – programą ar projektą valstybės biudžeto lėšoms gauti pateikusi nevyriausybinė kūno kultūros ir sporto organizacija;
2.5. vykdytojas – pareiškėjas, kurio teiktai programai ar projektui buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos ir su kuriuo sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis;
2.6. ilgalaikis turtas – turtas, kuris naudingai eksploatuojamas ilgiau negu vienerius metus ir kurio minimali (įsigijimo (pasigaminimo) savikaina) vertė ne mažesnė už nustatytąją Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimo Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“ 1 punkte, išskyrus nekilnojamąjį turtą, kilnojamąsias kultūros vertybes, kitas vertybes, transporto priemones, šaunamuosius ginklus (išskyrus vienkartinio naudojimo), priskiriamus ilgalaikiam materialiajam turtui neatsižvelgiant į jų vertę (įsigijimo (pasigaminimo) savikainą);
2.7. finansuotina kūno kultūros ir sporto sritis – kūno kultūros ir sporto sfera, kurios vystymui numatyta skirti valstybės finansavimą;
2.8. finansuotinos kūno kultūros ir sporto srities kryptis – prioritetinė finansuotinos kūno kultūros ir sporto srities dalis, kuriai gali būti rengiamos ir teikiamos programos ir projektai.
Sąvokos „tikslas“, „uždavinys“, „priemonė“ ir „vertinimo kriterijus“ suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginio planavimo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos kūno kultūros ir sporto įstatyme vartojamas sąvokas.
II. VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PAREIŠKĖJŲ PROGRAMOMS ĮGYVENDINTI
3. Departamento generalinis direktorius kasmet, ne vėliau, kaip iki einamųjų metų spalio 1 d., nustato ateinančiais kalendoriniais metais valstybės biudžeto lėšomis finansuotinas kūno kultūros ir sporto sritis ir kryptis.
Departamento generalinio direktoriaus įsakymas, kuriuo nustatomos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto sritys ir kryptys, teisės aktų nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir departamento interneto tinklalapyje.
4. Pareiškėjai raštu ir žodžiu gali pateikti departamentui klausimus dėl programų finansavimo tvarkos ir sąlygų. Departamentas privalo informuoti pareiškėjus šiais klausimais telefonu (ant raštu gauto paklausimo pažymint kurią dieną ir kokiam konkrečiai asmeniui buvo suteikta paklausime prašoma informacija), išskyrus atvejus, kai raštu gautame paklausime tiesiogiai nurodyta, jog paklausėjas atsakymą į paklausimą pageidauja gauti raštu. Tam tikslui departamentas paskiria atsakingą valstybės tarnautoją ir savo interneto tinklalapyje nurodo šio valstybės tarnautojo telefono numerį ir elektroninio pašto adresą. Į paklausimą turi būti atsakyta nedelsiant, tačiau ne vėliau kaip per 3 darbo dienas (atsakant raštu – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų).
5. Patvirtinus valstybės biudžeto lėšomis finansuotinas kūno kultūros ir sporto sritis ir kryptis, pareiškėjas, siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų jo parengtai programai įgyvendinti, privalo iki tų metų, kuriais buvo patvirtintos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto sritys ir kryptys, lapkričio 30 d., departamentui pateikti:
5.1. prašymą finansuoti programą, kuriame turi aprašyti programos aktualumą, prašomų programai finansuoti valstybės biudžeto lėšų sumą bei pateikti informaciją apie kitus programos finansavimo šaltinius (esant galimybei, pridėti tai patvirtinančių dokumentų kopijas).
Prašymas turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas pagal pareiškėjo įstatus turinčio teisę pasirašyti tokio pobūdžio dokumentus asmens ar jo įgalioto asmens (toliau – turintis teisę pasirašyti asmuo), nurodant vardą, pavardę, pareigas ir patvirtintas antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti), taip pat turi būti nurodyta prašymo užpildymo data. Pateikiamas prašymo originalas. Kartu su prašymu teikiamų dokumentų turi būti pateikiami originalai arba tinkamai patvirtintos jų kopijos. Kopija laikoma tinkamai patvirtinta, jei ji patvirtinta žyma „Kopija tikra“ ir pareiškėjo antspaudu (jeigu pareiškėjas antspaudą privalo turėti) bei turinčio teisę pasirašyti asmens parašu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, ir nurodyta data. Jei prašymą pasirašo ar kitą kartu su prašymu teikiamą dokumentą tvirtina įgaliotas asmuo, būtina pridėti įgaliojimo originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;
5.2. programą, kurios įgyvendinimui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų. Programoje numatytų priemonių vykdymo pradžia turi būti ne ankstesnė, nei metų, einančių po tų metų, kuriais buvo patvirtintos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto sritys ir kryptys, sausio 1 d.;
5.3. teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą įstatų (nuostatų, statuto ar kito steigimo dokumento) kopiją. Jeigu pareiškėjas anksčiau departamentui yra teikęs atitinkamo steigimo dokumento kopiją ir šiame dokumente nurodyta informacija nepakito (apie tai pažymima teikiamame prašyme nurodant departamentui teikto rašto datą ir numerį), steigimo dokumento kopijos pakartotinai teikti nereikia;
5.4. deklaraciją (pagal aprašo 6 priede patvirtintą formą), kuria patvirtintų, kad nėra aplinkybių, nurodytų aprašo 13.1, 13.3 ir 13.6 punktuose.
5.5. Valstybinės mokesčių inspekcijos pie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (ar jos teritorinių padalinių) patvirtinimą, kad nėra aplinkybių, nurodytų aprašo 13.2 punkte. Jeigu mokesčių administratoriaus sprendimu yra atidėtas arba išdėstytas mokestinės nepriemokos mokėjimas ir šio sprendimo pagrindu sudaryta pareiškėjo ir mokesčių administratoriaus mokestinės paskolos sutartis, šis faktas turi būti atskirai pažymimas;
5.6. patvirtinimą, kad pareiškėjas ir atitinkamos sporto šakos tarptautinė federacija pripažįsta Pasaulinį antidopingo kodeksą (tik tuo atveju, kai pareiškėjas prašo skirti valstybės biudžeto lėšų kūno kultūros ir sporto programai, susijusiai su didelio sportinio meistriškumo plėtra);
5.7. pareiškėjo dalyvių (dalininkų, narių ir pan.) sąrašą. Jeigu pareiškėjas anksčiau departamentui yra teikęs šį sąrašą ir jame nurodyta informacija nepakito (apie tai pažymima teikiamame prašyme nurodant departamentui teikto rašto datą ir numerį), šio dokumento pakartotinai teikti nereikia;
6. Departamentas, siekdamas įvertinti pareiškėjo patikimumą ir tinkamumą, programos atitiktį patvirtintoms valstybės biudžeto lėšomis finansuotinoms kūno kultūros ir sporto sritims ir kryptims, šios programos bei kitos pareiškėjo nurodytos informacijos pagrįstumą ir realumą, pareiškėjų gali prašyti ir papildomos nei nurodyta aprašo 5 punkte informacijos, nurodant papildomą terminą, kuris negali būti trumpesnis, kaip 10 darbo dienų, šiai informacijai pateikti. Šiuo atveju sprendimo dėl programos finansavimo priėmimas atidedamas iki kol pareiškėjas pateiks prašomą informaciją (tačiau visais atvejais negali būti praleistas aprašo 10 punkte nurodytas sprendimo priėmimo terminas). Jeigu per nustatytą terminą pareiškėjas nepateikė prašomos informacijos, prašymas finansuoti programą yra atmetamas.
7. Pareiškėjai prašymus dėl programų finansavimo gali pateikti tiesiogiai, atvykę į departamentą, arba atsiųsti registruotu paštu, per pasiuntinį ar elektroniniu būdu (pasirašius saugiu elektroniniu parašu) departamento oficialiuoju elektroninio pašto adresu – kksd@kksd.lt, arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, adresu – www.verslovartai.lt.
Prašymai, pateikti praleidus 5 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą terminą, nenagrinėjami (apie tai raštu informuojant pareiškėją ne vėliau, kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo departamente dienos).
8. Pareiškėjų prašymus dėl programų finansavimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pakeitimo ar papildomų lėšų programų įgyvendinimui skyrimo nagrinėja ir siūlymus dėl finansavimo tikslingumo ir finansavimo apimties departamento generaliniam direktoriui teikia departamento generalinio direktoriaus įsakymu iš departamento valstybės tarnautojų sudaryta komisija (toliau – komisija). Komisija į savo posėdžius patariamojo balso teise gali kviesti nevyriausybinių kūno kultūros ir sporto organizacijų atstovus. Komisijos sprendimai departamento generaliniam direktoriui yra rekomendacinio pobūdžio.
9. Sudarydamas komisiją departamento generalinis direktorius iš komisijos narių paskiria pirmininką, pirmininko pavaduotoją ir komisijos sekretorių.
Komisijos posėdžius šaukia ir jiems vadovauja komisijos pirmininkas (jam nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas). Komisijos sprendimai priimami paprasta komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko (jam nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo) balsas. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas (jam nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas) ir komisijos sekretorius.
Medžiagą komisijos posėdžiams rengia, protokoluoja posėdžius, departamento generalinio direktoriaus sprendimų dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) projektus rengia ir informuoja pareiškėjus apie priimtus sprendimus komisijos sekretorius.
10. Pareiškėjų aprašo 5 punkto pirmojoje pastraipoje nustatytu terminu pateikti prašymai turi būti išnagrinėti ir sprendimai dėl programų finansavimo (atsisakymo finansuoti) priimti ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po tų metų, kuriais buvo patvirtintos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto sritys ir kryptys, vasario 1 d.
11. Komisija, nagrinėdama prašymą ir vertindama pateiktą programą, įsitikina, ar su prašymu yra pateikti visi reikiami dokumentai bei kita informacija, ar pareiškėjas yra tinkamas, ar programa atitinka aprašo 16 punkte nurodytus kriterijus, įvertina, ar programa laikytina prioritetine, taip pat – programos naudą atitinkamai finansuotinos kūno kultūros ar sporto srities krypčiai.
Jeigu pareiškėjas pateikia neišsamų ar netinkamai įformintą prašymą arba pateikia ne visus dokumentus, kurių reikia sprendimui dėl programos finansavimo priimti, komisijos sekretorius raštu praneša pareiškėjui apie būtinybę pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją ir apie tai, kad procedūra sprendimui dėl programos finansavimo priimti yra sustabdyta ir bus atnaujinta nuo visų tinkamai įformintų dokumentų ir trūkstamos informacijos gavimo departamente dienos. Kartu turi būti nurodomas ir terminas trūkstamiems dokumentams ar informacijai pateikti, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų (tačiau visais atvejais negali būti praleistas aprašo 10 punkte nurodytas sprendimo priėmimo terminas).
12. Sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo (neskyrimo) priima departamento generalinis direktorius. Programos įgyvendinimui skiriamų valstybės biudžeto lėšų dalis negali sudaryti daugiau nei 90 procentų visų programos tinkamų finansuoti išlaidų dalies.
Apie priimtą sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo (neskyrimo) pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo, kartu įteikiant jam priimto sprendimo kopiją.
13. Valstybės biudžeto lėšos negali būti skiriamos, jeigu:
13.1. pareiškėjas sustabdęs ar apribojęs savo veiklą ir veiklos sustabdymas ar apribojimas neleistų įgyvendinti pateiktos programos;
13.2. pareiškėjas nėra teisės aktų nustatyta tvarka įvykdęs įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu (išskyrus atvejus, kai mokesčių administratoriaus sprendimu mokestinės nepriemokos mokėjimas yra atidėtas arba išdėstytas ir šio sprendimo pagrindu sudaryta pareiškėjo ir mokesčių administratoriaus mokestinės paskolos sutartis);
13.3. pareiškėjo atžvilgiu pradėtos bankroto, reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo procedūros ir (arba) jo atžvilgiu taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į programai įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas;
13.4. pareiškėjas prašyme arba papildomuose dokumentuose pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba pateikė suklastotus dokumentus;
13.5. pareiškėjas prašo skirti valstybės biudžeto lėšų programos priemonėms, susijusioms su didelio sportinio meistriškumo plėtra, tačiau priemonės nedera su Pasauliniu antidopingo kodeksu arba tos sporto šakos tarptautinė federacija nepripažįsta Pasaulinio antidopingo kodekso (lėšos negali būti skiriamos tik toms programos priemonėms, kurios susijusios su didelio sportinio meistriškumo plėtra);
13.6. pareiškėjas ar pareiškėjo vadovas, kolegialaus valdymo organo (jeigu pareiškėjas tokį valdymo organą turi) nariai, asmuo, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (buhalteriai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), tvarkantis (tvarkantys) pareiškėjo apskaitą, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai;
14. Jeigu 13 punkte nurodytos aplinkybės atsirado iki sprendimo skirti valstybės biudžeto lėšų programai įgyvendinti priėmimo dienos, tačiau paaiškėja po sprendimo priėmimo, šis sprendimas panaikinamas, o išmokėtos valstybės biudžeto lėšos per 20 darbo dienų nuo sprendimo panaikinimo ir jo kopijos vykdytojui išsiuntimo turi būti grąžintos į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) sąskaitą.
15. Jeigu 13 punkte (išskyrus 13.4 punkte nurodytą atvejį) nurodytos aplinkybės atsiranda po sprendimo skirti valstybės biudžeto lėšų programai įgyvendinti priėmimo, valstybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o aplinkybėms esant išmokėtos valstybės biudžeto lėšos per 20 darbo dienų nuo departamento nurodymo išsiuntimo turi būti grąžintos į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą.
Jeigu aplinkybės išnyksta nepasibaigus programos įgyvendinimo terminui, valstybės biudžeto lėšų mokėjimas atnaujinamas toms programos priemonėms, kurių vykdymo terminai nėra pasibaigę, priešingu atveju – priimamas sprendimas nutraukti valstybės biudžeto lėšų mokėjimą programos įgyvendinimui.
III. PROGRAMOMS KELIAMI REIKALAVIMAI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI
16. Programos turi atitikti šiuos kriterijus:
16.1. programos priemonės atitinka tas departamento generalinio direktoriaus nustatytas valstybės biudžeto lėšomis finansuotinas kūno kultūros ir sporto sričių kryptis, pagal kurias pretenduojama gauti valstybės biudžeto lėšų programos priemonėms įgyvendinti;
16.2. programoje numatytos patirti išlaidos, kurių padengimui prašoma valstybės biudžeto lėšų, turi būti tinkamos finansuoti valstybės biudžeto lėšomis, pagrįstos, realios ir būtinos programai įgyvendinti;
17. Sprendžiant klausimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo programai finansuoti ir šių lėšų dydžio, prioritetas teikiamas programoms:
17.1. kurios jau yra vykdomos be valstybės biudžeto lėšų arba kurių tinkamų finansuoti išlaidų įgyvendinimui prašoma mažiau nei 50 proc. valstybės biudžeto lėšų;
IV. TINKAMOS FINANSUOTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS IŠLAIDOS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKA
18. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos programos įgyvendinimui, realios (patirtos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar patiektas prekes ir užregistruotos vykdytojo apskaitoje), atitinkančios rinkos kainas, pagrįstos faktinį lėšų panaudojimą įrodančiais dokumentais ir numatytos detaliojoje programos lėšų naudojimo sąmatoje (toliau – sąmata).
19. Tinkamomis pripažįstamos šios programos įgyvendinimo išlaidos:
19.1. fizinių asmenų, kurie tiesiogiai vykdo programą (yra įdarbinti vykdytojo) (toliau – tiesioginiai vykdytojai), darbo užmokesčiui ir su tuo susiję vykdytojo privalomi mokėti mokesčiai. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti apmokama tik ta programos tiesioginio vykdytojo darbo užmokesčio dalis, kuri tenka tiesiogiai su programos įgyvendinimu susijusiam darbui (apskaičiuojama pagal programos įgyvendinimui tiesiogiai skirto darbo laiko ir su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje nurodyto darbo laiko proporciją, gautą dydį dauginant iš darbo užmokesčio dydžio, nurodyto su darbuotoju sudarytoje darbo sutartyje). Tiesioginio vykdytojo darbo užmokesčiui iš valstybės biudžeto lėšų gali būti skirta iki 4 minimalių mėnesinių algų per mėnesį dydžio suma;
19.2. programos vykdymui būtinų kanceliarinių prekių, kitų biuro prekių (išskyrus ilgalaikį turtą) ir paslaugų įsigijimo išlaidos;
19.3. transporto išlaidos (degalams, transporto priemonių eksploatacijai, draudimui, transporto priemonių nuomai, kelionių bilietams);
19.5. patalpų (tame tarpe ir sporto bazių), skirtų programos priemonėms tiesiogiai vykdyti, nuomos ir eksploatavimo (patalpų priežiūros darbai ir paslaugos, komunalinių paslaugų, draudimo) išlaidos programos įgyvendinimo laikotarpiu;
19.6. komandiruočių faktinės išlaidos (vykimo į sporto renginio vietą ir grįžimo atgal), kaip nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimu Nr. 99 „Dėl Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ patvirtintose Komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklėse;
19.10. išlaidos sporto inventoriui ir (ar) įrangai, kurie reikalingi programai tiesiogiai vykdyti, įsigyti ar nuomoti. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 50 000 litų įsigyjamo sporto inventoriaus ir (ar) įrangos, kurie priskirtini ilgalaikio turto kategorijai, vertės, su sąlyga, kad ne mažiau kaip 30 procentų pirkinio vertės vykdytojas padengia kitų šaltinių lėšomis;
19.11. išlaidos kūno kultūros ir sporto specialistų, atitinkamos sporto šakos teisėjų mokymui, jų kvalifikacijos kėlimui;
19.12. išlaidos kūno kultūros ir (ar) sporto informacijos sklaidai, programos vykdymo viešinimui (leidinių kūno kultūros ir (ar) sporto tematika leidyba ir spausdinimas, interneto, televizijos, radijo ir kitų visuomenės informavimo priemonių naudojimo paslaugos, susijusios su programos įgyvendinimu);
19.13. išlaidos sporto bazių inventoriui ir (ar) įrangai įsigyti. Valstybės biudžeto lėšomis gali būti padengiama ne daugiau kaip 50 000 litų įsigyjamo sporto bazių priežiūros inventoriaus (įrangos), kuris priskirtinas ilgalaikio turto kategorijai, vertės, su sąlyga, kad ne mažiau kaip 30 procentų pirkinio vertės vykdytojas padengia kitų šaltinių lėšomis;
19.16. išlaidos už teikiamas buhalterines paslaugas, jeigu vykdytojas neturi buhalterio ar kito asmens, galinčio tvarkyti buhalterinę apskaitą;
19.17. 19.1 – 19.16 punktuose programos priemonėms vykdyti numatytos išlaidos, kurias vykdytojas patyrė iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo momento (tačiau ne anksčiau, kaip iki metų, einančių po tų metų, kuriais buvo patvirtintos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto sritys ir kryptys, sausio 1 dienos) ir įtraukė į sąmatą, kurią pateikė kartu su prašymu. Tokios išlaidos įtraukiamos į pirmojo ketvirčio, už kurį teikiamos ataskaitos, išlaidas.
20. Iki 5 procentų valstybės biudžeto lėšų sumos, skirtos programai įgyvendinti, gali būti panaudota nenumatytoms išlaidoms, kurios nebuvo tiksliai žinomos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sudarymo metu ir kurios nedubliuoja sąmatoje jau esančių išlaidų, padengti.
21. Programos administravimo išlaidoms (programos vykdymo koordinatoriaus darbo užmokesčiui, apskaitos, transporto ir patalpų nuomos, komunalinių paslaugų, daiktų eksploatavimo, paprastojo remonto (pagal Lietuvos Respublikos statybos įstatymą), ryšių paslaugų ir kitoms) gali būti panaudojama ne daugiau kaip 25 procentai programai skirtų valstybės biudžeto lėšų.
22. Jeigu įgyvendinant programą šios programos priemonė ar jos dalis nebus vykdoma, vykdytojas, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo šio fakto paaiškėjimo (ir ne vėliau, kaip iki kitų metų, einančių po tų metų, kuriais buvo įgyvendinama programa, sausio 2 dienos), grąžina tam tikslui numatytas naudoti valstybės biudžeto lėšas į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą arba teikia departamentui prašymą leisti programai skirtas lėšas naudoti kitoms programos priemonėms vykdyti. Šiuo atveju departamentas gali atitinkamai priimti sprendimą sumažinti bendrą programos finansavimą programos priemonės (jos dalies) įgyvendinimui numatytų lėšų suma arba leisti nevykdomai priemonei (jos daliai) numatytas lėšas naudoti kitoms programos priemonėms vykdyti.
23. Įgyvendinant programą išlaidų dydžiai gali skirtis nuo planuotų sąmatoje, tačiau faktinės išlaidos suminėje vienos išlaidų rūšies sąmatos eilutėje negali viršyti planuotų daugiau kaip 20 procentų.
Jeigu įgyvendinant programą išlaidų dydžiai bus paskirstyti kitaip nei planuota sąmatoje ir viršys šio punkto pirmojoje pastraipoje nurodytą dydį, toks lėšų panaudojimas bus laikomas netinkamu.
24. Departamentas turi teisę metų bėgyje perskirstyti valstybės biudžeto lėšas, kurios buvo skirtos atitinkamų programų įgyvendinimui, tačiau nebuvo išmokėtos, nes per nustatytą terminą su pareiškėjais nebuvo sudarytos sutartys, taip pat – kurios buvo vykdytojų sutaupytos ar nepanaudotos dėl kitų priežasčių ir grąžintos departamentui, kitoms programoms (dar neįvykusioms programų priemonėms) finansuoti, esant tų programų vykdytojų motyvuotiems prašymams ir neviršijant aprašo 25 punkte numatytų bei prašymuose programų finansavimui nurodytų sumų. Sprendžiant klausimą dėl papildomo finansavimo vykdomų programų (dar neįvykusių programų priemonių) įgyvendinimui skyrimo ir papildomai skiriamų valstybės biudžeto lėšų dydžio, vadovaujamasi aprašo 17 punkte nustatytais finansavimo prioritetais.
Priėmus sprendimą skirti papildomų lėšų programai įgyvendinti, vykdytojas, ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo jo informavimo apie priimtą sprendimą dėl papildomo programos finansavimo, privalo sudaryti su departamentu susitarimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo. Jeigu vykdytojas atsisako sudaryti susitarimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo ar dėl vykdytojo kaltės praleidžiamas nustatytas terminas susitarimo dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo sudarymui, susitarimas dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo su pareiškėju nesudaromas ir sprendimas dėl papildomų lėšų pareiškėjo programai įgyvendinti skyrimo panaikinamas.
25. Papildomai programos įgyvendinimui skiriamų lėšų suma negali viršyti aprašo 12 punkto pirmojoje pastraipoje nurodyto dydžio ir:
25.2. 20 000 litų, jeigu programai įgyvendinti pagal šį aprašą skirta pirminė suma nuo 20 001 iki 50 000 litų;
25.3. 30 000 litų, jeigu programai įgyvendinti pagal šį aprašą skirta pirminė suma nuo 50 001 iki 100 000 litų;
25.4. 40 000 litų, jeigu programai įgyvendinti pagal šį aprašą skirta pirminė suma nuo 100 001 iki 200 000 litų;
25.5. 60 000 litų, jeigu programai įgyvendinti pagal šį aprašą skirta pirminė suma nuo 200 001 iki 400 000 litų;
V. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo SUTARČIŲ SUDARYMO, GALIOJIMO IR PAKEITIMO YPATUMAI
26. Priėmus sprendimą skirti valstybės biudžeto lėšų pateiktai programai finansuoti, su pareiškėju sudaroma valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (pagal aprašo 1 priede pateiktą sutarties formą).
Pareiškėjas, kurio pateiktai programai įgyvendinti skirta valstybės biudžeto lėšų, per 10 darbo dienų nuo sprendimo skirti valstybės biudžeto lėšų programai įgyvendinti kopijos jam išsiuntimo ar įteikimo tiesiogiai, atvykus į departamentą, privalo pateikti departamentui pasirašytos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties du egzempliorius. Departamentas, gavęs pasirašytos sutarties egzempliorius, privalo juos įvertinti ir pasirašyti per 5 darbo dienas nuo šių egzempliorių gavimo dienos.
Jeigu nustatomi valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties netikslumai, departamentas apie tai informuoja pareiškėją, kuris privalo patikslinti sutartį ir iš naujo pateikti du pasirašytus sutarties egzempliorius. Visais atvejais negali būti praleistas šio punkto penktojoje pastraipoje nurodytas terminas.
Jeigu programos įgyvendinimui buvo skirta mažesnė nei galima maksimali valstybės biudžeto lėšų suma ir pareiškėjas planuoja programą įgyvendinti ne visa apimtimi, departamentas turi teisę pateikti siūlymus dėl į programos įgyvendinimo priemonių planą pareiškėjo siūlomų įtraukti priemonių. Pareiškėjas, patikslinęs sutartį pagal departamento siūlymus, privalo iš naujo pateikti du pasirašytus sutarties egzempliorius. Visais atvejais negali būti praleistas šio punkto penktojoje pastraipoje nurodytas terminas. Jeigu pareiškėjas nesutinka su departamento siūlymais dėl programos įgyvendinimo priemonių plano tikslinimo, sutartis su pareiškėju nesudaroma ir sprendimas skirti pareiškėjo programos įgyvendinimui valstybės biudžeto lėšų netenka galios.
Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo. Jeigu per šį terminą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis nesudaroma ne dėl departamento kaltės, sprendimas skirti lėšų netenka galios.
Programos įgyvendinimui skirtos valstybės biudžeto lėšos vykdytojui pervedamos vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“.
27. Siekdamas pakeisti sudarytą valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, vykdytojas privalo pateikti departamentui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, sąlygojančios būtinybę keisti sutartį, bei pateikti du pasirašytus susitarimo dėl sutarties pakeitimo egzempliorius.
28. Prašymas departamentui dėl naujos priemonės įtraukimo į programos priemonių planą gali būti teikiamas tik dėl tų priemonių, kurios buvo nurodytos prašomoje finansuoti programoje ir kurių vykdymo terminas neprasidėjęs. Šį prašymą vykdytojas privalo pateikti departamentui ne vėliau kaip prieš 20 darbo dienų iki prašomos įtraukti į programos įgyvendinimo priemonių planą priemonės vykdymo pradžios.
Jei prašymas pateikiamas praleidus šiame punkte numatytą terminą, tačiau ne vėliau kaip iki prašomos įtraukti į programos įgyvendinimo priemonių planą priemonės vykdymo pradžios, departamentas gali priimti sprendimą nagrinėti šį prašymą, jei prašyme nurodytas prašymo pateikimo praleidimo priežastis pripažįsta svarbiomis.
29. Gautus vykdytojų prašymus dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių pakeitimo departamentas privalo išnagrinėti per 10 darbo dienų nuo šių prašymų gavimo departamente.
30. Susitarimas dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo pasirašomas arba vykdytojui įteikiama departamento generalinio direktoriaus motyvuoto sprendimo dėl atsisakymo pakeisti sutartį kopija per 10 darbo dienų nuo departamento generalinio direktoriaus atitinkamo sprendimo priėmimo dienos.
31. Departamentui nesutikus pakeisti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sąlygų, vykdytojas privalo per 20 darbo dienų nuo motyvuoto sprendimo dėl atsisakymo pakeisti sutartį kopijos gavimo dienos į sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą grąžinti valstybės biudžeto lėšas, skirtas neįvykusioms (neįvyksiančioms) programos priemonėms įgyvendinti.
32. Departamentas turi teisę nutraukti sutartį vienašališkai:
32.2. kai vykdytojas laiku nepateikia ataskaitų apie valstybės biudžeto lėšų panaudojimą ar nevykdo kitų valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartimi nustatytų įsipareigojimų;
32.3. kai nustatoma, kad programai skirtas valstybės biudžeto lėšas vykdytojas naudoja ne pagal paskirtį ar nustatomi kiti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sąlygų arba aprašo pažeidimai (išskyrus 32.1 ir 32.2 punktuose nurodytus atvejus) ir vykdytojas per departamento nustatytą terminą jų nepašalina.
33. Nutraukus valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį vadovaujantis aprašo 32.1 punktu, taikomi atitinkamai aprašo 14 ar 15 punktai.
Kai valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis nutraukiama nustačius, kad programai skirtas valstybės biudžeto lėšas vykdytojas naudojo ne pagal paskirtį, arba dėl to, kad vykdytojas pažeidė aprašo ar valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties sąlygas dėl programos išlaidų kofinansavimo kitų šaltinių lėšomis, vykdytojas privalo per 20 darbo dienų nuo sutarties nutraukimo dienos į sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą grąžinti visas sutarties pagrindu išmokėtas valstybės biudžeto lėšas.
Kai valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis nutraukiama kitais aprašo 32 punkte numatytais pagrindais, vykdytojas privalo per 20 darbo dienų nuo sutarties nutraukimo dienos į sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą grąžinti valstybės biudžeto lėšas, skirtas neįvykusioms programos priemonėms įgyvendinti.
34. Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis gali būti nutraukiama ir abipusiu sutarties šalių susitarimu. Šiuo atveju vykdytojas privalo nustatyta tvarka atsiskaityti už panaudotas valstybės biudžeto lėšas, o nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas – per 20 darbo dienų nuo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties nutraukimo, bet ne vėliau, kaip iki kitų metų sausio 10 dienos, grąžinti į sutartyje nurodytą Finansų ministerijos sąskaitą.
VI. ATSISKAITYMO UŽ PANAUDOTAS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠAS TVARKA
35. Vykdytojas, įgyvendindamas programą, privalo sutartyje nustatytais terminais departamentui pateikti šiuos dokumentus:
35.1. detaliosios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmatos vykdymo ataskaitas (pagal aprašo 2 priede nurodytą formą Nr. 1);
35.2. valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų ketvirčio registrą (pagal aprašo 3 priede nurodytą formą Nr. 2);
35.3. programos (projekto) priemonių, kurių įgyvendinimui skirta valstybės biudžeto lėšų, įvykdymo ketvirčio ataskaitą (pagal aprašo 4 priede nurodytą formą Nr. 3);
VII. DEPARTAMENTO IR VYKDYTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS
37. Departamentas privalo:
37.1. teikti vykdytojui metodinę ir informacinę pagalbą rengiant valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitas ir kitais programos įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo klausimais;
37.2. raštu prieš 7 darbo dienas informuoti vykdytoją apie planuojamą lėšų patikrinimą, nurodydamas, kurio laikotarpio lėšų panaudojimas bus tikrinamas ir kokius dokumentus reikės pateikti;
37.3. skelbti su departamento skiriamų valstybės biudžeto lėšų administravimu susijusią informaciją departamento interneto tinklalapyje;
38. Departamento teisės:
38.1. patikrinus išmokėtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą bei radus pažeidimų, nustatyti protingą, ne trumpesnį kaip 1 ir ne ilgesnį, kaip 14 dienų, terminą pažeidimams pašalinti. Jeigu vykdytojas laiku nepašalina pažeidimų, departamentas turi teisę reikalauti grąžinti ne pagal paskirtį panaudotas valstybės biudžeto lėšas, taip pat sustabdyti tolesnį lėšų mokėjimą ar priimti sprendimą dėl sutarties nutraukimo;
39. Vykdytojas privalo:
39.2. valstybės biudžeto lėšomis įsigytą sporto bazės priežiūros įrangą, sporto inventorių ar sporto įrangą naudoti ir apskaityti ne trumpesnį nei programoje nurodytą planuotą šių daiktų naudojimo laikotarpį, išskyrus atsitiktinio daikto žuvimo ar sugadinimo, daikto žuvimo dėl nenugalimos jėgos atvejus, taip pat kitus atvejus, kai daiktas prarandamas ar sugenda ne dėl vykdytojo kaltės;
39.3. programos įgyvendinimo metu valstybės biudžeto lėšomis įsigytą tikslinę transporto priemonę naudoti tik tam tikslui, kuriam buvo nurodęs, teikdamas prašymą dėl programos finansavimo;
39.4. prekių, paslaugų ir darbų pirkimus atlikti vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis, išskyrus atvejus, kai vykdytojas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 4 straipsnį nepriskirtinas perkančiųjų organizacijų kategorijai.
39.6. naudojant programos įgyvendinimui skirtas valstybės biudžeto lėšas visoms išlaidoms apmokėti atsiskaitymus vykdyti negrynaisiais pinigais;
39.8. sudaryti sąlygas atlikti valstybės biudžeto lėšų naudojimo patikrinimus, pateikti prašomus dokumentus;
39.10. raštu informuoti departamentą apie pasiekimus sporto varžybose, kurių vykdymas buvo finansuotas valstybės biudžeto lėšomis;
39.11. viešindamas programos priemones nurodyti, kad jų įgyvendinimą finansuoja departamentas (nuorodos ruošinys pateikiamas departamento interneto tinklalapyje (www.kksd.lt);
40. Vykdytojo teisės:
40.1. gauti informacinę ar metodinę pagalbą, reikalingą rengiant valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitas ir kitais programos įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo klausimais;
VIII. PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA
41. Programų, kurių įgyvendinimui buvo skirtos valstybės biudžeto lėšos, įgyvendinimo stebėseną atlieka departamento generalinio direktoriaus įsakymu paskirti asmenys.
42. Atliekant programų įgyvendinimo stebėseną vertinama, ar pasiekiami programoje numatyti tikslai ir suplanuoti veiklos rezultatai, įgyvendinami uždaviniai, vykdomos konkrečios priemonės, ar skirtos lėšos naudojamos tinkamai ir pagal paskirtį.
43. Programų įgyvendinimo stebėseną atlikti paskirti asmenys parengia metinį stebėsenos planą (ketvirčiais), kuris tvirtinamas departamento generalinio direktoriaus įsakymu.
IX. VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SKYRIMAS PAREIŠKĖJŲ PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI
45. Pareiškėjai kasmet gali teikti pagal aprašo 3 punktą departamento generalinio direktoriaus patvirtintas valstybės biudžeto lėšomis finansuotinas kūno kultūros ir sporto sritis ir kryptis atitinkančius projektus ir jų įgyvendinimui prašyti valstybės biudžeto lėšų.
Projektų turiniui, prašymų dėl projektų finansavimo pateikimui, jų nagrinėjimui, sprendimų dėl projektų finansavimo (nefinansavimo) priėmimui, projektų finansavimo mastui, skirtų valstybės biudžeto lėšų naudojimui ir atsiskaitymui už jas, reikalavimams pareiškėjams, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymui ir kt. mutatis mutandis taikomos aprašo II-VIII skyrių nuostatos su šiame skyriuje numatytais ypatumais.
46. Departamentas gali savo iniciatyva skelbti konkursą atitinkamos departamento generalinio direktoriaus patvirtintos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto srities krypties projektams finansuoti. Šiuo atveju departamentas turi teisę nustatyti papildomus reikalavimus pareiškėjų teikiamiems projektams ir (ar) paprašyti papildomos, nei aprašo 5 punkte nurodyta, informacijos (tai departamentas nurodo savo interneto tinklalapyje, skelbdamas konkursą).
47. Aprašo 46 punkte nurodytu atveju departamento generalinis direktorius gali nustatyti, kad projektų vykdytojai privalo pateikti ne visus aprašo 35 punkte nurodytus dokumentus, ar įpareigoti pateikti papildomus, nei aprašo 35 punkte nurodyti, dokumentus ir nustatyti šių dokumentų pateikimo terminus.
48. Pareiškėjams, teikiantiems projektus, aprašo 5 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytas terminas netaikytinas. Pareiškėjai dėl finansavimo projektams, atitinkantiems departamento generalinio direktoriaus patvirtintas valstybės biudžeto lėšomis finansuotinas kūno kultūros ir sporto sričių kryptis, gali kreiptis į departamentą nuo valstybės biudžeto lėšomis finansuotinų kūno kultūros ir sporto sričių ir krypčių patvirtinimo dienos iki kitų metų, einančių po tų metų, kuriais buvo patvirtintos valstybės biudžeto lėšomis finansuotinos kūno kultūros ir sporto sritys ir kryptys, gruodžio 10 dienos (prašymai, pateikti praleidus šį terminą – nenagrinėjami (apie tai raštu informuojant pareiškėją ne vėliau, kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo departamente dienos).
X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Priedo pakeitimai:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo
1 priedas
(Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties forma)
VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS
20 m. d. Nr.
Vilnius
Mes, Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – departamentas), juridinio asmens kodas __________________, buveinės adresas ______________,
(nurodomas juridinio asmens kodas) (nurodomas buveinės adresas)
atstovaujamas _________________________, veikiančio pagal departamento nuostatus,
(nurodomos atstovo pareigos, vardas ir pavardė)
ir _____________________ (toliau – vykdytojas), juridinio asmens kodas __________________, (nurodomas vykdytojo pavadinimas) (nurodomas juridinio asmens kodas)
buveinės adresas ________________________, atstovaujamas (a) _________________________,
(nurodomas buveinės adresas) (nurodomos atstovo pareigos, vardas ir pavardė)
veikiančio (-ios) pagal __________________________, kartu toliau sutartyje vadinami „šalimis“,
(nurodomas atstovui įgaliojimą veikti suteikiantis dokumentas)
vadovaudamiesi Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašu, patvirtintu departamento generalinio direktoriaus 2011 m. vasario 4 d. įsakymu Nr. V- 24, (toliau – aprašas) sudarėme šią sutartį:
1 straipsnis. Sutarties objektas
Šia sutartimi departamentas įsipareigoja išmokėti vykdytojui sutarties 2 straipsnyje nurodytą valstybės biudžeto lėšų sumą ____________________________ (toliau – __________________)
(nurodomas programos (projekto) pavadinimas) (nurodomas programos (projekto) trumpinys)
įgyvendinti, o vykdytojas įsipareigoja įgyvendinti __________________________
(nurodomas programos (projekto) trumpinys)
iki 20__ m. _______________________ d.
(nurodomas programos (projekto) įgyvendinimo terminas)
2 straipsnis. Skirtos lėšos ____________________ įgyvendinti
(nurodomas programos (projekto) trumpinys)
Šios sutarties 1 straipsnyje nurodytai (-am) ___________________ įgyvendinti departamentas iš
(nurodomas programos (projekto) trumpinys)
_________________________________________________________________ skyrė:
(nurodoma departamento programa, pagal kurią skiriamos lėšos)
___________________________________________________.
(nurodoma suma skaičiais ir žodžiais)
3 straipsnis. Departamento pareigos
1. Departamentas vykdo aprašo 37 punkte numatytas pareigas.
2. ___________________________________________________________________________
(nurodomos kitos departamento pareigos, neprieštaraujančios norminių teisės aktų reikalavimams)
4 straipsnis. Departamento teisės
1. Departamentas turi aprašo 38 punkte numatytas teises.
2. ___________________________________________________________________________
(nurodomos kitos departamento teisės, neprieštaraujančios norminių teisės aktų reikalavimams)
5 straipsnis. Vykdytojo pareigos
1. Vykdytojas vykdo aprašo 39 punkte numatytas pareigas.
2. Nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas iki kitų metų sausio 2 d. grąžina į Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sąskaitą Nr. ____________________.
(nurodomas banko sąskaitos numeris)
3. ___________________________________________________________________________
(nurodomos kitos vykdytojo pareigos, neprieštaraujančios norminių teisės aktų reikalavimams)
6 straipsnis. Vykdytojo teisės
1. Vykdytojas turi aprašo 40 punkte numatytas teises.
2. ___________________________________________________________________________
(nurodomos kitos vykdytojo teisės, neprieštaraujančios norminių teisės aktų reikalavimams)
7 straipsnis. Ataskaitų pateikimo tvarka
Vykdytojas pateikia departamentui ataskaitas šiais terminais:
1. Detaliosios valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmatos vykdymo mėnesio, ketvirčio ir metų ataskaitas (forma Nr. 1) – iki _________________________________.
(nurodomas terminas, iki kurio turi būti pateikta atitinkama ataskaita)
2. Valstybės biudžeto lėšų panaudojimą pagrindžiančių dokumentų ketvirčio registrą (forma Nr. 2) – iki _________________________________.
(nurodomas terminas, iki kurio turi būti pateikta ataskaita)
3. Programos (projekto) priemonių, kurių įgyvendinimui skirta valstybės biudžeto lėšų, įvykdymo ketvirčio ataskaitą (forma Nr. 3) – iki _____________________________.
(nurodomas terminas, iki kurio turi būti pateikta ataskaita)
4. Nuosavų ir (ar) kitų šaltinių lėšų naudojimo ataskaitą (forma Nr. 4) – iki _________________.
(nurodomas terminas, iki kurio turi būti pateikta ataskaita)
8 straipsnis. Baigiamosios nuostatos
Šios sutarties neatskiriama dalis yra detalioji valstybės biudžeto lėšų naudojimo sąmata (1 priedas), ir programos (projekto) įgyvendinimo priemonių planas (2 priedas).
10 straipsnis. Šalių rekvizitai ir parašai
Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės Adresas: Telefono numeris: Fakso numeris: El. paštas: Interneto tinklalapio adresas: Finansų skyriaus tel.: Juridinio asmens kodas: Sąsk. Nr. _______________________________ (departamento atstovo pareigų pavadinimas)
________________________________ (departamento atstovo vardas, pavardė, parašas) A. V. |
______________________________________________ (nurodomas vykdytojo pavadinimas, adresas, telefono/fakso numeris, el. paštas, interneto tinklalapio adresas, finansų padalinio (vyriausiojo buhalterio (buhalterio) ar kito asmens, galinčio tvarkyti apskaitą) telefono numeris, juridinio asmens kodas, banko sąskaitos numeris)
____________________________________ (vykdytojo atstovo pareigų pavadinimas)
____________________________________ (vykdytojo atstovo vardas, pavardė, parašas) A. V. (jei vykdytojas antspaudą privalo turėti) |
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo
6 priedas
(Pareiškėjo deklaracijos forma)
PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, žemiau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:
_________________________________ (toliau – pareiškėjas) atžvilgiu nėra pradėtos bankroto,
(nurodomas programą (projektą) pateikusios organizacijos pavadinimas)
reorganizavimo, pertvarkymo ar likvidavimo procedūros ir (arba) nėra taikomas turto areštas, dėl kurio išieškojimas galėtų būti nukreiptas į pareiškėjo teikiamos programos (projekto) įgyvendinimui skirtas valstybės biudžeto lėšas;
pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota, dėl ko negalėtų būti įgyvendinta pateikta programa (projektas);
pareiškėjas, pareiškėjo vadovas ir __________________________________________________
nurodomas kolegialaus valdymo organo (jeigu programą (projektą) pateikusi organizacija tokį valdymo organą turi) pavadinimas
nariai, asmuo, turintis teisę pareiškėjo vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (buhalteriai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), tvarkantis (tvarkantys) pareiškėjo apskaitą, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už sunkius ar labai sunkius nusikaltimus arba nusikaltimus nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai.
Pareiškėjo vardu:
______________________ _______________ ______________
(pareigų pavadinimas) A . V. (jei pareiškėjas (parašas) (vardas, pavardė)
antspaudą privalo
turėti)
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
Priedų pakeitimai:
V-24 pakeitimo V-265 1 priedo (sutarties) 1 priedas
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
V-24 pakeitimo V-265 1 priedo (sutarties) 2 priedas
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
V-24 pakeitimo V-265 2 priedas
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
V-24 pakeitimo V-265 3 priedas
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
V-24 pakeitimo V-265 4 priedas
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
V-24 pakeitimo V-265 5 priedas
Papildyta priedu:
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
Pakeitimai:
1.
Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas
Nr. V-284, 2012-05-29, Žin., 2012, Nr. 63-3207 (2012-06-05), i. k. 1124090ISAK000V-284
Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2011 m. vasario 4 d. įsakymo Nr. V-24 "Dėl Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Įsakymas
Nr. V-265, 2014-06-30, paskelbta TAR 2014-07-01, i. k. 2014-09460
Dėl Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2011 m. vasario 4 d. įsakymo Nr. V-24 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų skyrimo, naudojimo ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo ir kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2011 m. kovo 10 d. įsakymo Nr. V-80 „Dėl biudžeto lėšų naudojimo sutarčių formų patvirtinimo“ bei Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2011 m. balandžio 9 d. įsakymo Nr. V-103 „Dėl ataskaitų už biudžeto lėšų panaudojimą formų patvirtinimo“ pripažinimo netekusiais galios