Suvestinė redakcija nuo 2016-11-29

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2013, Nr. 99-4920, i. k. 1132230ISAK00A1-509

 

Nauja redakcija nuo 2016-11-29:

Nr. A1-629, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-28, i. k. 2016-27622

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO PROGRAMOS „RIZIKOS GRUPĖS VAIKAI IR JAUNIMAS“ DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2013 m. rugsėjo 11 d. Nr. A1-509

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“, 51 punktu,

t v i r t i n u 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė     Algimanta Pabedinskiene

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2013 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. A1-509

(Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2016 m. lapkričio 25 d. įsakymo Nr. A1-629 redakcija)

 

 

2009–2014 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS FINANSINIO MECHANIZMO PROGRAMOS „RIZIKOS GRUPĖS VAIKAI IR JAUNIMAS“ DVIŠALIO BENDRADARBIAVIMO FONDO ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo (toliau – EEE finansinis mechanizmas) programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ (toliau – Programa) dvišalio bendradarbiavimo fondo (toliau – dvišalis fondas) lėšų skyrimo sąlygas ir tvarką bei atsiskaitymą už panaudotas lėšas.

2 Taisyklės parengtos vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos ir Islandijos, Lichtenšteino Kunigaikštystės ir Norvegijos Karalystės (toliau – valstybės donorės) 2011 m. gegužės 18 d. susitarimo memorandumu dėl 2009–2014 m. EEE finansinio mechanizmo įgyvendinimo;

2.2. 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamentu, patvirtintu 2011 m. sausio 18 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto (toliau – Reglamentas);

2.3. 2009–2014 m. EEE ir Norvegijos finansinių mechanizmų dvišalių santykių stiprinimo gairėmis, patvirtintomis 2012 m. kovo 29 d. EEE finansinio mechanizmo komiteto;

2.4. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. 57 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo Lietuvoje“;

2.5. Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (toliau − Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų aprašas);

2.6. 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų ir projektų finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“ (toliau – PAFT);

2.7. Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto 2013 m. birželio 10 d. sutartimi Nr. 1S-44 dėl programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ finansavimo paramos.

3 Taisyklėse vartojamos sąvokos:

3.1.    Donorų partnerystės projektas – projektas, įgyvendinamas kartu su partneriu ar partneriais iš valstybių donorių, pasirašius partnerystės sutartį.

3.2.    Dvišalio fondo veiklos partneris (toliau – veiklos partneris) – valstybėje donorėje registruotas juridinis asmuo, kuris dalyvaudamas dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdomoje veikloje gali patirti išlaidas, tinkamas finansuoti iš dvišalio fondo lėšų.

3.3.    Dvišalio fondo veiklos vykdytojas (toliau – veiklos vykdytojas) – Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, konkurso tvarka gavęs lėšų iš dvišalio fondo konkrečiai partnerystės užmezgimo ir / ar vystymo veiklai vykdyti.

3.4.    Dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdoma veikla (toliau – veikla) – partnerystei vystyti skirta veikla, kuriai vykdyti konkurso tvarka skiriamos lėšos iš dvišalio fondo ir dėl kurios vykdymo pasirašoma sutartis su ministerija.

3.5.    Dvišalis fondas – Programos biudžeto dalis, skirta Lietuvos ir valstybių donorių dvišaliams santykiams stiprinti, rizikos grupės vaikų ir jaunimo srityje veikiančių organizacijų tarpusavio partnerystei užmegzti ar skatinti ir bendradarbiavimui plėtoti.

3.6.    Programos operatorius  – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – ministerija).

3.7. Programos remiami projektai (toliau – Projektas) – vaikų dienos centrų, vaikų dienos centrų su atvira jaunimo erdve, atvirųjų jaunimo centrų plėtros, vaikų, nukentėjusių nuo seksualinės prievartos, pagalbos centro steigimo projektai. Dėl projektų įgyvendinimo pasirašoma Projektų įgyvendinimo sutartis su ministerija ir viešąją įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).

3.8.    Projekto partneris – valstybėje donorėje arba Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, kuris aktyviai dalyvauja rengiant donorų partnerystės projekto paraišką ir su Projekto vykdytoju pasirašytos partnerystės sutarties pagrindu prisideda prie donorų partnerystės projekto įgyvendinimo.

3.9.    Projekto vykdytojas – Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, atsakingas už Projekto paraiškos pateikimą ir Projekto įgyvendinimą.

3.10Projektų atrankos komitetas (toliau – komitetas) – socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau – ministras) įsakymu sudarytas komitetas, kuris teikia Programos operatoriui rekomendacijas dėl paramos lėšų skyrimo Projektams, atrinktiems konkurso būdu, bei veikloms, finansuojamoms iš dvišalio fondo lėšų.

3.11Tikrumo žyma – dokumento tikrumą patvirtinanti žyma, kurią sudaro organizacijos vadovo parašas, antspaudas, data ir žodžiai „kopija tikra“.

4Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės įgyvendinimo reglamente, Institucijų, atsakingų už 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše, PAFT ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

DVIŠALIS FONDAS

 

5Dvišalio fondo tikslas yra dvišalių santykių tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių stiprinimas per Europos ekonominės erdvės (toliau − EEE) paramą. Šis tikslas suprantamas kaip glaudesnis bendradarbiavimas, bendri rezultatai bei bendrų žinių ir supratimo tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių didinimas. Dvišalių santykių vystymo ketinama siekti įgyvendinant bendrus Projektus, apsikeičiant patirtimi bei didinant tarpusavio supratimą.

6 Dvišalio fondo lėšomis finansuojamos:

6.1. veiklos, skirtos Projektų partnerių iš valstybių donorių paieškai (toliau – priemonė „A“);

6.2. veiklos, kuriomis skatinamas kompetencijos kėlimas, ryšių užmezgimas ir plėtojimas, apsikeitimas žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika tarp Projektų vykdytojų Lietuvos Respublikoje ir organizacijų, veikiančių rizikos grupės vaikų ir jaunimo srityje, valstybėse donorėse (toliau – priemonė „B“).

7Dvišalio fondo biudžetas sudaro 1,64 procento Programos biudžeto, t. y. 122 099 eurus (vieną šimtą dvidešimt du tūkstančius devyniasdešimt devynis eurus), kurie skirstomi taip:

7.1. priemonei „A“ įgyvendinti skiriama iki 15 procentų viso dvišalio fondo biudžeto, t. y. iki 18 314 eurų (aštuoniolikos tūkstančių trijų šimtų keturiolikos eurų). Priemonės „A“ lėšomis disponuoja ministerija;

7.2. priemonei „B“ įgyvendinti skiriama iki 85 procentų viso dvišalio fondo biudžeto, t. y. iki 103 785 eurų (vieno šimto trijų tūkstančių septynių šimtų aštuoniasdešimt penkių eurų). Lėšas, skirtas priemonei „B“ įgyvendinti, gali gauti tik Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys, kurie įgyvendina vaikų dienos centrų, vaikų dienos centrų su atvira jaunimo erdve, atvirųjų jaunimo centrų plėtros, vaikų, nukentėjusių nuo seksualinės prievartos, pagalbos centro steigimo projektus.

8Likus nepanaudotų dvišalio fondo lėšų, šios lėšos ministerijos nuožiūra gali būti panaudotos gerosios praktikos, bendrų rezultatų bei bendrų žinių pasidalinimo tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių renginiams organizuoti.

9Dvišalį fondą administruoja ministerija.

10Dvišalio fondo išlaidų apskaitą tvarko ministerijos Apskaitos ir atskaitomybės departamento Biudžeto apskaitos ir atskaitomybės skyrius.

11Dvišalio fondo išlaidos yra tinkamos finansuoti nuo 2013 m. rugsėjo 2 d. iki 2017 m. gruodžio 31 d.

12.                      Visa informacija apie dvišalį fondą ir jo lėšų naudojimo tvarką skelbiama lietuvių kalba ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt ir pagrindinėje EEE finansinių mechanizmų interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

 

III SKYRIUS

PRIEMONĖS „A“ VEIKLŲ ORGANIZAVIMAS

 

13.                      Ministerija Lietuvos Respublikoje iki paskelbiant kvietimą teikti Projektų paraiškas iš priemonei „A“ įgyvendinti skirtų lėšų organizuoja partnerių iš valstybių donorių paieškos renginį (toliau – renginys).

14.                      Renginyje gali dalyvauti potencialūs Projekto vykdytojai iš Lietuvos Respublikos ir potencialūs Projekto partneriai iš valstybių donorių.

15.                      Likus nepanaudotų renginio organizavimo lėšų, ministerijos nuožiūra šios lėšos gali būti panaudotos kitiems Projekto partnerių paieškos renginiams organizuoti arba skirtos priemonės „B“ veikloms finansuoti.

16.                      Renginio organizavimo veiklos ir tinkamos finansuoti išlaidos:

16.1.  Renginio organizavimo veiklos:

16.1.1. viešbučio kambarių rezervavimas, išankstinis apmokėjimas, apgyvendinimas;

16.1.2. kelionės bilietų (lėktuvų, autobusų, traukinių ir kt.) rezervavimas, išankstinis apmokėjimas ir apmokėjimas;

16.1.3. renginio salių rezervavimas ir nuoma;

16.1.4. renginio moderavimas;

16.1.5. stendo su logotipais ir renginio pavadinimu pagaminimas;

16.1.6. dalyvių maitinimas;

16.1.7. pažintiniai vizitai skirtingais maršrutais, skirti renginio dalyviams iš valstybių donorių supažindinti su vaikų dienos centrų ir atvirųjų jaunimo centrų bei erdvių darbo ypatumais.

16.2.    Tinkamos finansuoti išlaidos:

16.2.1. renginio salės nuomos ir aptarnavimo išlaidos;

16.2.2. renginio dalyvių ir pranešėjų tarptautinių kelionių visų rūšių transporto priemonėmis (išskyrus lengvuosius automobilius ir taksi) išlaidos (keliaujant lėktuvu, tinkami finansuoti tik ekonominės klasės skrydžiai);

16.2.3. su renginio tikslais susijusios renginio organizatorių vietinių kelionių šalyje, kurioje vyksta renginys, visų rūšių transporto priemonėmis (išskyrus taksi) išlaidos;

16.2.4. gyvenamojo ploto nuomos išlaidos ir maistpinigiai arba dienpinigiai renginio dalyviams;

16.2.5. atlyginimas pranešėjams už pranešimus;

16.2.6. su renginio tikslais susijusios vertimo išlaidos;

16.2.7. su renginio tikslais susijusios viešinimo išlaidos;

16.2.8. kitos tiesiogiai su renginio organizavimu susijusios išlaidos.

17.                      Ministerijos organizuojamo renginio išlaidos apmokamos tokia tvarka:

17.1renginį organizuojantis ministerijos valstybės tarnautojas ir (ar) darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), parengia prašymą ministerijos kancleriui (toliau – kancleris) dėl paslaugų ir (ar) prekių pirkimo iš dvišalio fondo lėšų (toliau – prašymas), kurį teikia derinti (vizuoti) Programos vadovui, valstybės tarnautojui ir (ar) darbuotojui, atsakingam už viešuosius pirkimus, ir ministerijos Apskaitos ir atskaitomybės departamento Biudžeto apskaitos ir atskaitomybės skyriaus vedėjui;

17.2suderinus paslaugų ir  (ar) prekių pirkimą, renginį organizuojantis valstybės tarnautojas ir / ar ministerijos darbuotojas parengia renginio sąmatą, kurią teikia derinti (vizuoti) Programos vadovui ir tvirtinti kancleriui;

17.3kancleriui pritarus dėl prašyme nurodytų prekių ir (ar) paslaugų pirkimo ir patvirtinus renginio sąmatą, renginį organizuojantis ministerijos valstybės tarnautojas ir (ar) darbuotojas organizuoja prašyme nurodytų prekių ir (ar) paslaugų pirkimą Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka;

17.4įvykus renginiui ar įsigijus prekes, renginį organizuojantis ministerijos valstybės tarnautojas ir (ar) darbuotojas, gavęs paslaugų teikėjo (-ų) ir (ar) prekių tiekėjo (-ų) išrašytą sąskaitą ir (ar) kitus išlaidų pagrindimo dokumentus, patikrina, ar jie atitinka paslaugų teikimo ir (ar) prekių tiekimo sutartyje nustatytas sąlygas, jeigu sąskaita tinkama apmokėti, teikia ją apmokėti ministerijos Apskaitos ir atskaitomybės departamento Biudžeto apskaitos ir atskaitomybės skyriui;

17.5ministerijos Apskaitos ir atskaitomybės departamento Biudžeto apskaitos ir atskaitomybės skyrius, vadovaudamasis kanclerio rezoliucija ir Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau − Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės), pagal Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų paraišką (pagal sistemos formą VBAMS MOK-01 „Mokėjimo paraiškos“ (Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių 1 priedas) (toliau – mokėjimo paraiška) parengia mokėjimo paraišką mokėjimo institucijai dėl dvišalio fondo lėšų pervedimo.

18.                      Ministerijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų išvykos į komandiruotes organizuojamos ir patirtos komandiruočių išlaidos apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Komandiruočių taisyklės).

 

IV SKYRIUS

PRIEMONĖS „B“ KONKURSO BŪDU FINANSUOJAMŲ VEIKLŲ ORGANIZAVIMAS

 

19.                      Veiklos, kuriomis skatinamas kompetencijos kėlimas, ryšių užmezgimas ir plėtojimas, apsikeitimas žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika tarp Projektų vykdytojų Lietuvos Respublikoje ir organizacijų, veikiančių rizikos grupės vaikų ir jaunimo srityje, valstybėse donorėse, dvišalio fondo lėšomis finansuojamos konkurso būdu Taisyklių V–VII skyriuose nustatyta tvarka.

20.                      Veiklų vykdytojais gali būti tik vaikų dienos centrai, kaip jie apibrėžti Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-609 „Dėl Vaikų dienos centrų veiklos rekomendacijų patvirtinimo“, ir atviri jaunimo centrai, kaip jie apibrėžti Atvirų jaunimo centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gruodžio 11 d. įsakymu Nr. A1-570 „Dėl Atvirų jaunimo centrų veiklos aprašo patvirtinimo“.

21.  Tinkamos finansuoti veiklos:

21.1.  veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio dalyvavimas konferencijose, seminaruose, kursuose, susitikimuose, apsikeitimo patirtimi vizituose ir kituose renginiuose;

21.2.  veiklos vykdytojo ir veiklos partnerio konferencijų, seminarų, kursų, susitikimų, apsikeitimo patirtimi vizitų ir kitų renginių organizavimas.

22.                      Tinkamos finansuoti veiklų išlaidos pateiktos Reglamento 7.7 straipsnyje ir Taisyklių 23 punkte.

23.                      Tinkamos finansuoti veiklų vykdytojų ir veiklų partnerių komandiruočių į renginius ir susitikimus išlaidos:

23.1.  gyvenamojo ploto nuomos išlaidos ir maistpinigiai arba dienpinigiai;

23.2.  tarptautinių kelionių visų rūšių transporto priemonėmis (išskyrus lengvuosius automobilius ir taksi) išlaidos (keliaujant lėktuvu, tinkami finansuoti tik ekonominės klasės skrydžiai);

23.3.  su renginio tikslais susijusios vietinių kelionių visų rūšių transporto priemonėmis, išskyrus taksi, išlaidos;

23.4.  nuvykimo visų rūšių transporto priemonėmis Lietuvos Respublikos teritorijoje (lengvuoju automobiliu, taksi – tik miesto, kuriame gyvena komandiruotas darbuotojas, teritorijoje) į oro ar jūrų uostą, geležinkelio ar autobusų stotį ir parvykimo iš jų išvykimo į komandiruotę ir parvykimo iš jos dienomis išlaidos;

23.5.  renginio dalyvio mokesčio išlaidos;

23.6.  kitos su komandiruote susijusios būtinos išlaidos (draudimo išlaidos, registruoto bagažo mokestis ir kt.).

24.  Iš dvišalio fondo lėšų gali būti apmokama iki 100 procentų tinkamų finansuoti veiklos išlaidų.

25.  Maksimali dvišalio fondo veiklos vykdytojo vykdomai veiklai skiriama lėšų suma yra 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų.

26.                      Kvietimas teikti paraiškas vykdyti veiklas skelbiamas, kai patvirtinamos Taisyklės. Kvietimas baigiasi, kai išnaudojamos visos „B“ priemonei įgyvendinti skirtos lėšos, bet ne vėliau kaip 2017 m. balandžio 30 d.

27.                      Veikla gali būti įgyvendinama iki 2017 m. gruodžio 31 d. Veiklų trukmė gali būti ne ilgesnė kaip 8 mėn.

28.                      Dvišalio fondo veiklų vykdytojų atstovų tinkamas kompensuoti ir neviršijančias Komandiruočių taisyklėse nustatytų normų komandiruočių išlaidas pagal pateiktus išlaidas įrodančius dokumentus ministerijos Apskaitos ir atskaitomybės departamento Biudžeto apskaitos ir atskaitomybės skyrius kompensuoja iš dvišalio fondo lėšų ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po to, kai komandiruotieji asmenys ministerijai pristato šiuos dokumentus:

28.1prašymą kompensuoti komandiruotės išlaidas (Taisyklių 7 priedas);

28.2organizacijos vadovo arba jo įgalioto asmens sprendimo dėl atstovo siuntimo į komandiruotę kopiją;

28.3kompensuoti tinkamų komandiruotės išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo dokumentų originalus arba kopijas, patvirtintas tikrumo žymomis.

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

29.                      Dvišalio fondo veiklos, priskirtos priemonei „B“, finansuojamos konkurso būdu, teikiant nustatytos formos paraiškas (Taisyklių 2 priedas).

30.                      Paraiškos ministerijai gali būti siunčiamos paštu, per kurjerį arba pristatomos tiesiogiai. Pareiškėjas turi pateikti vieną paraiškos originalą, vieną kopiją ir elektroninę paraiškos versiją kompiuterinėje laikmenoje. Paraiškos originalas ir elektroninė versija turi būti identiški. Jeigu jie nesutampa, vadovaujamasi paraiškos originale pateikta informacija.

31.                      Paraiškos ministerijai turi būti pateiktos iki paraiškų teikimo termino, nurodyto skelbime apie paraiškų priėmimą, pabaigos. Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, pateiktos paraiškos nevertinamos ir grąžinamos jas pateikusioms organizacijoms.

32.                      Jei paraiškos ministerijai siunčiamos paštu ar per kurjerį, paraiškos pateikimo data laikoma pašto spaude nurodyta išsiuntimo ar pateikimo siųsti data. Jei paraiškos ministerijai pristatomos tiesiogiai, pateikimo data laikoma paraiškos registravimo ministerijoje diena.

33.                      Paraiškos pildomos kompiuteriu lietuvių kalba, pridedant veiklos aprašymo santrauką anglų kalba. Paraiškos lapai numeruojami, pateikiamas pridedamų dokumentų sąrašas. Kiekviena paraiška teikiama kartu su 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ dvišalio fondo veiklos sąmata (Taisyklių 4 priedas).

34.                      Kartu su paraiška privaloma pateikti projekto vykdytojo steigimo dokumentų (nuostatai, įstatai, statutas ir pan.) kopiją su tikrumo žyma, kaip tai reglamentuoja Dokumentų rengimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“.

35.                      Teikiant paraiškas dėl dalyvavimo renginiuose ir (ar) susitikimuose valstybėse donorėse, kartu su paraiška turi būti pateiktas veiklos partnerio kvietimas ir (ar) renginio, kuriame ketinama dalyvauti, programa. Teikiant paraiškas dėl renginių ir (ar) susitikimų organizavimo Lietuvos Respublikoje, kartu su paraiška turi būti pateiktas susirašinėjimas su veiklos partneriu, patvirtinantis, kad veiklos partneris ketina atvykti į organizuojamą renginį.

36.                      Veiklų vykdytojai, teikdami veiklų finansavimo paraiškas, praranda teisę teikti paraiškas ir gauti dalinį finansavimą toms pačioms veikloms vykdyti iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir (ar) priemonių. Veiklos negali būti dalijamos į mažesnes veiklas ar projektus (vykdomus to paties ar kito vykdytojo), kuriems paraiškos būtų teikiamos ir dalinis finansavimas skiriamas kaip atskiriems projektams iš kitų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ir (ar) priemonių.

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ SVARSTYMAS

 

37.                      Paraiškas vertina ir veiklai įgyvendinti prašomas lėšas skirti (neskirti) ministrui siūlo komitetas. Komiteto sudėtis tvirtinama ministro įsakymu. Komitetas turi būti sudaromas iš ne mažiau kaip trijų asmenų, kaip nurodyta Reglamento 6.4 straipsnyje. Komitetas atrenka finansuojamus projektus ir dvišalio fondo vykdomas veiklas.

38.                      Komitetui vadovauja ir jam atstovauja komiteto pirmininkas, o jo nesant – komiteto pirmininko pavaduotojas.

39.                      Pagrindinė komiteto veiklos forma yra posėdžiai. Komiteto pirmininko sprendimu paraiškos taip pat gali būti vertinamos komiteto nariams susirašinėjant elektroniniu paštu.

40.                      Komitetas renkasi esant poreikiui, bet ne rečiau kaip du kartus per metus. Komiteto sprendimai dėl veiklos finansavimo yra teisėti, kai paraišką vertina ne mažiau kaip pusė komiteto narių. Sprendimai priimami paprastąja vertinant dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą priima komiteto pirmininkas, jo nesant − komiteto pirmininko pavaduotojas.

41.                      Komiteto narys, negalintis dalyvauti vertinant paraiškas, ne vėliau kaip prieš vieną darbo dieną komitetui gali raštu pateikti savo nuomonę dėl vertinamų paraiškų, kuri įskaičiuojama į kvorumą.

42.                      Komiteto sekretorius (toliau – sekretorius), kurį iš ministerijos atstovų, priklausančių komitetui, paskiria komiteto pirmininkas:

42.1.  suderinęs su komiteto pirmininku, skelbia kvietimą teikti paraiškas;

42.2.  registruoja pateiktas paraiškas, per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos įvertina pareiškėjų ir pateiktų paraiškų administracinę atitiktį (Taisyklių 43 punktas), rengia paraiškoms vertinti reikalingą medžiagą ir teikia ją komiteto nariams;

42.3.  konsultuoja veiklų vykdytojus, juos informuoja apie paraiškų trūkumus, nustato terminą trūkumams pašalinti;

42.4.  organizuoja paraiškų vertinimą, jį protokoluoja, skaičiuoja individualaus paraiškų vertinimo balų vidurkius, rengia sprendimų dėl paraiškų finansavimo ir (arba) nefinansavimo projektus;

42.5.  informuoja veiklų vykdytojus apie komiteto sprendimus dėl pateiktų paraiškų;

42.6.  rengia dokumentus sutartims su veiklų vykdytojais pakeisti ar nutraukti;

42.7.  renka faktinio lėšų panaudojimo ir veiklų įvykdymo rezultatų ataskaitas;

42.8.  jeigu paraiška neatitinka bent vieno Taisyklių 43 punkte nustatyto reikalavimo, paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu išsiunčia paraišką pateikusiam veiklos vykdytojui pranešimą apie trūkumus, pasiūlo juos ištaisyti ir nurodo terminą, per kurį trūkumai turi būti ištaisyti.

43.     Paraiškos komiteto nesvarstomos, jeigu nustatyta bent viena iš šių aplinkybių:

43.1.  paraiška gauti finansavimą užpildyta netinkamai (nesilaikant nustatytos formos, pateikti ne visi paraiškoje nurodyti dokumentai ir pan.) ir veiklos vykdytojas jos nepataisė per komiteto sekretoriaus nustatytą terminą;

43.2.  paraiška pateikta pasibaigus paraiškų priėmimo terminui;

43.3.  veiklos vykdytojas nustatytais terminais neatsiskaitė su ministerija už iš valstybės biudžeto ankstesniais metais finansuotus projektus ar neįvykdė sutartyje dėl projekto finansavimo numatytų sąlygų;

43.4.  veiklos vykdytojas anksčiau gautas lėšas, skirtas projektams įgyvendinti, panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;

43.5.  veiklos vykdytojui yra iškelta bankroto ar restruktūrizavimo byla arba jis yra likviduojamas.

 

44.  Komiteto narys turi nusišalinti nuo paraiškos svarstymo, jeigu jis yra:

44.1.  veiklos vykdytojo ir (ar) veiklos partnerio darbuotojas, kolegialaus valdymo organo narys, steigėjas, dalininkas ar savininkas;

44.2.  veiklos kūrybinės grupės narys;

44.3.  susijęs giminystės ryšiais su veiklos vykdytojo ir (ar) veiklos partnerio darbuotojais, kolegialaus valdymo organo nariais, steigėjais, dalininkais ar savininkais;

44.4.  yra kitų aplinkybių, dėl kurių galėtų kilti abejonių dėl komiteto nario nešališkumo ar viešųjų ir privačių interesų konflikto.

45.                      Komiteto narys turi raštu informuoti komiteto pirmininką ir sekretorių apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą prieš pradedant svarstyti paraiškas. Jeigu komiteto narys nenusišalina, kilus interesų konfliktui, jo balsavimo rezultatai tuo klausimu laikomi negaliojančiais.

46.                      Priemonės „B“ veiklų paraiškos tinkamumas finansuoti vertinamas pagal šiuos kriterijus:

46.1.  ar veiklos, kuriai įgyvendinti teikiama paraiška, tikslai sutampa su EEE finansinio mechanizmo ir Programos tikslais:

46.1.1.   prisidėti prie ekonominių ir socialinių skirtumų mažinimo EEE;

46.1.2.   stiprinti dvišalius santykius tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių;

46.1.3.   didinti rizikos grupės vaikų ir jaunimo gerovę;

46.2. dvišalių santykių stiprinimo veiklos aiškumas, apibrėžtumas, realumas;

46.3. veikla, kuriai įgyvendinti teikiama paraiška, prisideda prie kompetencijos kėlimo, apsikeitimo žiniomis, patirtimi ir gerąja praktika rizikos grupės vaikų ir jaunimo srityje tarp Lietuvos Respublikos ir valstybių donorių;

46.4. veiklos biudžetas yra pagrįstas, subalansuotas ir realus, o visos planuojamos išlaidos yra reikalingos.

47.  Apie gautas paraiškas ir reikalingą jų vertinimą komiteto narius informuoja komiteto pirmininkas.

48.                      Komiteto nariai paraiškas vertina individualiai, užpildydami Dvišalio fondo veiklos vertinimo lentelę (Taisyklių 1 priedas). Kiekvienas komiteto narys įvertina veiklų atitiktį Taisyklių 46 punkte nustatytiems kriterijams balais nuo 0 iki 10 :

48.1.  0 – neatitinka;

48.2.  1–4 – patenkinamai atitinka;

48.3.  5–6 – vidutiniškai atitinka;

48.4.  7–9 – gerai atitinka;

48.5.  10 – puikiai atitinka.

49.                      Individualias vertinimų lenteles komiteto nariai pateikia sekretoriui, kuris apskaičiuoja kiekvienos paraiškos vertinimo balų vidurkį, suskirsto paraiškas pagal gautų balų skaičių. Kad veiklai būtų skirtos lėšos, paraiškai skirtų balų vidurkis turi būti ne mažesnis nei 10 balų.

50.                      Komitetas daugiausia balų surinkusiose paraiškose pateiktoms veikloms siūlo skirti dvišalio fondo lėšų.

51.                      Lėšų skirti nesiūloma, jeigu paraišką pateikęs juridinis asmuo:

51.1.  paraiškoje arba jos prieduose pateikė tikrovės neatitinkančią informaciją;

51.2.  bandė daryti įtaką paraiškas vertinantiems asmenims.

52.                      Jei komitetui kyla abejonių dėl išlaidų pagrįstumo arba veiklų tikslingumo, komitetas gali rekomenduoti skirti mažesnę lėšų sumą, nei prašoma paraiškoje.

53.                      Jeigu kelios paraiškos surenka vienodą balų skaičių, tačiau dvišalio fondo lėšų nepakanka visoms daugiausia balų surinkusių paraiškų veikloms finansuoti, komitetas sprendimus dėl lėšų skyrimo tokioms veikloms priima balsuodamas. Tokiu atveju komiteto sprendimai priimami atviru balsavimu, dalyvaujančių komiteto narių paprastąja balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemiamą balsą turi posėdžio pirmininkas, o jo nesant – pirmininko pavaduotojas.

54.                      Komiteto sprendimai įforminami protokolu, kuriame turi būti pateikti komiteto sprendimų motyvai ir nurodytas siūlomų veikloms skirti lėšų dydis.

55.                      Bendri paraiškų vertinimo rezultatai ir jų suvestinės pagal atskirus vertinimo kriterijus skelbiami ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt ir pagrindinėje finansinių mechanizmų interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

56.                      Komiteto siūlymas dėl paraiškų finansavimo pateikiamas ministrui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškų įvertinimo.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS

 

57.                      Sprendimą skirti (neskirti) veikloms dvišalio fondo lėšų priima ministras, atsižvelgdamas į motyvuotą komiteto siūlymą.

58.                      Ministras ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo komiteto siūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl veiklų finansavimo (nefinansavimo).

59.                      Ministro sprendimai įforminami ministro įsakymais, kurie yra skelbiami ministerijos interneto svetainėje www.socmin.lt ir pagrindinėje finansinių mechanizmų interneto svetainėje www.eeagrants.lt.

60.                      Ministerija ir veiklos vykdytojas, kuriam yra skiriamos lėšos, sudaro 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ dvišalio fondo veiklos finansavimo sutartį (toliau – sutartis) (Taisyklių 3 priedas). Sutartyje numatomi finansuojamų veiklų įgyvendinimo terminai, finansavimo tvarka, atsiskaitymas, šalių atsakomybė už sutarties nevykdymą ir kitos sąlygos.

61.                      Prie sutarties pridedama veikloms vykdyti skirtų lėšų detali išlaidų sąmata (Taisyklių 4 priedas), kuri yra neatskiriama sutarties dalis. Jeigu veiklai skiriama suma nesiekia 100 procentų reikalingos sumos, veiklos vykdytojas privalo užtikrinti, kad likusi sąmatos dalis būtų finansuojama iš kitų šaltinių. Veiklos partnerių išlaidas veiklos vykdytojas įtraukia į išlaidų sąmatą ir jas apmoka iš veiklai vykdyti skirtų lėšų.

62.                      Pasirašius sutartį, veiklos vykdytojui gali būti išmokamas avansas, kuris gali sudaryti iki 80 procentų skiriamų lėšų sumos. Likusi suma išmokama veiklos vykdytojui pateikus veiklų įgyvendinimo ataskaitą kartu su išlaidas pagrindžiančiais dokumentais.

63.                      Finansuojamos tik tinkamos veiklos išlaidos, kurios:

63.1.  yra tiesiogiai susijusios su veiklos įgyvendinimu ir yra būtinos veiklai vykdyti (būtinumas nustatomas pagal bendrą veiklos išlaidų kontekstą (turinį), jų pobūdį ir kiekį, medžiagų, priemonių ar paslaugų naudojimą ir kitus veiksnius);

63.2. patirtos veiklos vykdymo laikotarpiu (nurodytu paraiškoje ir sutartyje);

63.3. yra realios ir atitinka rinkos kainas;

63.4.  nėra (nebuvo) apmokamos iš kitų finansavimo šaltinių;

63.5.  atitinka sąmatoje prie sutarties nurodytas išlaidas;

63.6   yra aiškiai identifikuojamos, patikrinamos ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais;

63.7. perkančiųjų organizacijų iš Lietuvos Respublikos patirtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, o partnerių iš valstybių donorių – šių valstybių teisės aktų, reglamentuojančių viešuosius pirkimus, nustatyta tvarka;

63.8. veiklos vykdytojų, kurie nėra perkančiosios organizacijos, iš Lietuvos Respublikos patirtos vadovaujantis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų, įgyvendinant 2009−2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų projektus, vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2012 m. balandžio 11 d. įsakymu Nr. 1K-135 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“.

64.     Netinkamos finansuoti yra šios išlaidos:

64.1. skirtos pastatų statybos, rekonstravimo, remonto ir kitiems darbams atlikti;

64.2.  skirtos įrangai, įrenginiams pirkti;

64.3.  skirtos ilgalaikiam turtui (turtui, kuris naudingai eksploatuojamas ilgiau negu vienus metus, o jo įsigijimo vertė ne mažesnė nei 1000 (vienas tūkstantis) eurų be pridėtinės vertės mokesčio (toliau − PVM)) įsigyti;

64.4.  skirtos veiklos ir (ar) projekto paraiškos rengimo ar konsultavimo dėl jų rengimo paslaugoms pirkti;

64.5.  veiklų administravimo išlaidos (veiklos tikslams pasiekti būtinos veiklos vykdytojo vadovo ir darbuotojų atlyginimų, įskaitant mokesčius (įskaitant ir tuos atvejus, kai darbuotojas veikia kaip ekspertas ir (ar) konsultantas), biuro nuomos, komunalinių ir ryšių paslaugų išlaidos, kanceliarinių prekių išlaidos ir panašiai);

64.6.  išlaidos, dėl kurių padidėja veiklos įgyvendinimo kaina, tačiau tokiomis išlaidomis veiklos pridėtinė vertė nekuriama;

64.7.  baudos, delspinigiai, finansinės nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

64.8.  skolų padengimo išlaidos;

64.9.  išlaidos, nepateiktos veiklos vykdymo apskaitoje ir nepagrįstos išlaidų apmokėjimą (patyrimą) įrodančiais dokumentais;

64.10.  PVM, jei veiklos vykdytojas ir (ar) partneris turi teisę jį susigrąžinti.

65.  Lėšos į veiklos vykdytojo turimą atskirą kredito įstaigos sąskaitą pervedamos vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis. Šioje sąskaitoje veiklos vykdytojas neturi teisės laikyti jokių kitų lėšų.

 

VIII SKYRIUS

FINANSUOJAMOS VEIKLOS VYKDYMAS IR ATSAKOMYBĖ UŽ SUTARTIES PAŽEIDIMĄ

 

66.                      Veiklos vykdytojas, negalintis vykdyti veiklos, kuriai gavo dvišalio fondo lėšų, turi nedelsdamas raštu apie tai informuoti ministeriją, nurodydamas pagrįstas priežastis ir siūlymus dėl sutarties keitimo ar nutraukimo.

67.                      Veiklos vykdytojas yra atsakingas už tai, kad skirtos lėšos būtų panaudotos tik pagal sąmatoje prie sutarties nurodytą paskirtį, t. y. pagal konkrečius išlaidų straipsnius, įvertintus pinigine išraiška. Veiklos vykdytojas, negalintis įgyvendinti veiklos pagal ministerijos patvirtintą sąmatą, turi nedelsdamas raštu kreiptis į ministeriją dėl jos patikslinimo, nurodydamas pagrįstas priežastis. Motyvuotą veiklos vykdytojo prašymą tikslinti sąmatą ministerija priima ne vėliau nei likus 30 darbo dienų iki veiklos vykdymo pabaigos. Sąmatos keitimų skaičius neribojamas.

68.                      Išskirtiniais atvejais, esant nenugalimos jėgos (force majeure) ar kitoms svarbioms aplinkybėms, kurių veiklos vykdytojas negalėjo numatyti, motyvuotas veiklos vykdytojo prašymas tikslinti sąmatą yra priimamas likus 10 darbo dienų iki veiklos vykdymo pabaigos. Baigus vykdyti veiklą, prašymai tikslinti sąmatą nepriimami.

69.                      Sąmatos tikslinti nereikia, jeigu sąmatos straipsniuose keičiasi mato vienetai ir (ar) vienetų kiekis, tačiau faktiškai panaudotų lėšų kiekis pagal atskirą išlaidų kategoriją neviršija 20 procentų.

70.                      Pažeidus sąmatų tikslinimo tvarką (dėl sąmatos tikslinimo nesikreipus ar praleidus prašymo pateikimo terminą), išlaidos, viršijančios leidžiamus nukrypimus, yra pripažįstamos netinkamomis ir turi būti grąžintos ministerijai Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Finansinės paramos grąžinimo taisyklės), nustatyta tvarka ir terminais arba yra išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

71.                      Skiriamos lėšos negali būti naudojamos kitoms veikloms ar projektams įgyvendinti.

72.                      Jeigu veiklos vykdytojas nespėja įgyvendinti veiklos sutartyje nustatytu laiku, skirtos lėšos neišmokamos, o jeigu veiklos vykdytojas nepanaudoja išmokėtų lėšų, jos turi būti grąžinamos ministerijai projekto įgyvendinimo sutartyje jos nustatytu terminu.

73.                      Ministerija bet kuriuo veiklos vykdymo metu gali patikrinti, kaip veiklos vykdytojas naudoja lėšas, ir priimti sprendimus dėl netinkamai naudojamų lėšų. Ministerijai pareikalavus, veiklos vykdytojas per 10 darbo dienų turi pateikti su veiklos vykdymu susijusius dokumentus ir medžiagą. Nustačiusi sutarties pažeidimų, ministerija gali ją nutraukti, apie tai prieš 10 darbo dienų raštu įspėjusi veiklos vykdytoją, arba imtis kitų veiksmų teisės aktų nustatyta tvarka.

74.                      Ministerijai nustačius, kad veiklos vykdytojas nepagrįstai ir (ar) neteisėtai gavo ar netinkamai panaudojo veiklai skirtas lėšas (įskaitant procentinio finansavimo rodiklių viršijimą, kai skirtas finansavimas nesiekia 100 procentų veiklos sąmatos), veiklos vykdytojas privalo jas grąžinti ministerijai Finansinės paramos grąžinimo taisyklių nustatyta tvarka. Toks veiklos vykdytojas praranda teisę penkerius metus teikti paraiškas ir gauti finansavimą iš visų ministerijos strateginiame veiklos plane nurodytų programų ar priemonių. Jeigu veiklos vykdytojas negrąžina nepagrįstai gautų lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ NAUDOJIMĄ

 

75.                      Veiklos vykdytojas už gautas dvišalio fondo lėšas ir veiklos įvykdymą atsiskaito ministerijai sutartyje ir Taisyklėse nustatyta tvarka.

76.                      Ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamentui per 1 mėnesį nuo veiklos įgyvendinimo pabaigos pateikiama:

76.1. Veiklos rezultatų ataskaita (Taisyklių 5 priedas). Ataskaitoje turi būti išsamiai aprašyta, kaip siekta veiklos tikslų, nurodyti įvykdyti veiklos veiksmai, išlaidos, pasiekti rezultatai ir kilusios problemos;

76.2.  Faktinio biudžeto lėšų panaudojimo ataskaita (Taisyklių 6 priedas);

76.3.  visi išlaidas pagrindžiantys ir apmokėjimą įrodantys dokumentai (arba jų kopijos, patvirtintos veiklos vykdytojo vadovo parašu).

77.                      Išlaidas pagrindžiančiais dokumentais laikomi: prekių ar paslaugų pirkimo sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, prekių, paslaugų ar darbų perdavimo–priėmimo aktai, keleivinio transporto bilietai ir įlaipinimo talonai ar kitokie kelionių dokumentai, sutartys ir kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

78.                      Išlaidų apmokėjimą įrodančiais dokumentais laikomi: banko, kredito ar kitų mokėjimo įstaigų darbuotojo parašu ir antspaudu patvirtinti sąskaitų išrašai, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pagrindžiančius dokumentus buvo atlikti mokėjimai.

 

 

X SKYRIUS

MINISTERIJOS ATSISKAITYMAS UŽ PANAUDOTAS LĖŠAS

 

 

79.                      Ministerija, norėdama apmokėti dvišalio fondo išlaidas, teikia mokėjimo paraišką valstybės iždui dėl lėšų pervedimo į mokėjimo paraiškoje valstybės iždui nurodytą gavėjo sąskaitą arba ministerijos sąskaitą, į kurias lėšos pervedamos per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus.

80.                      Ministerija patirtas dvišalio fondo išlaidas įtraukia į išlaidų deklaraciją, kurią teikia CPVA kartu su audito išvada dėl į išlaidų deklaraciją įtrauktų išlaidų tinkamumo finansuoti (toliau – audito išvada).

81.                      Audito išvadą dėl patirtų išlaidų tinkamumo finansuoti ministerija turi gauti PAFT nustatyta tvarka. Per 5 darbo dienas po audito išvados gavimo dienos ministerija turi CPVA pateikti išlaidų deklaraciją kartu su audito išvada.

82.                      Ministerijos patirtos dvišalio fondo išlaidos patvirtinamos apskaitos dokumentais, turinčiais Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus, arba lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

83.                      Veiklų vykdytojų paraiškos, komiteto posėdžių protokolai, veiklų vykdymo ataskaitos ir kiti su veiklos finansavimu ir įgyvendinimu susiję dokumentai iki Programos įgyvendinimo pabaigos (iki 2017 m. gruodžio 31 d.) saugomi ministerijos Šeimos ir bendruomenių departamente, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

84.                      Dokumentai saugomi ir jų prieinamumas užtikrinamas PAFT nustatyta tvarka.

85.                      Ministro veiksmai, neveikimas ir (ar) sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir (ar) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

_______________________

 

 

 

Priedų pakeitimai:

 

1 priedas

 

2 priedas

 

3 priedas

 

4 priedas

 

5 priedas

 

6 priedas

 

7 priedas

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-167, 2015-03-31, paskelbta TAR 2015-03-31, i. k. 2015-04848

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. A1-509 „Dėl 2009–2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Įsakymas

Nr. A1-629, 2016-11-25, paskelbta TAR 2016-11-28, i. k. 2016-27622

Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2013 m. rugsėjo 11 d. įsakymo Nr. A1-509 „Dėl 2009-2014 m. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo programos „Rizikos grupės vaikai ir jaunimas“ dvišalio bendradarbiavimo fondo administravimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo