Įsakymas netenka galios 2014-01-01:
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Įsakymas
Nr. 4-1067/D1-922, 2013-12-11, Žin., 2013, Nr. 128-6552 (2013-12-14), i. k. 1132020ISAK7/D1-922
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 4-201/D1-290 "Dėl Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo specialiųjų planų rengimo taisyklių patvirtinimo" ir jį keitusio įsakymo pripažinimo netekusiais galios
Suvestinė redakcija nuo 2006-12-13 iki 2013-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 96-3552, i. k. 1042020ISAK1/D1-290
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL DIDŽIŲJŲ PREKYBOS ĮMONIŲ IŠDĖSTYMO SPECIALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2004 m. gegužės 26 d. Nr. 4-201/D1-290
Vilnius
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) 18 straipsnio 1 dalimi ir vykdydami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 15 d. nutarimo Nr. 416 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2004, Nr. 57-1989) 9.1 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2004 m. gegužės 26 d.
įsakymu Nr. 4-201/D1-290
DIDŽIŲJŲ PREKYBOS ĮMONIŲ IŠDĖSTYMO SPECIALIŲJŲ PLANŲ RENGIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šios Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo specialiųjų planų rengimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja didžiųjų prekybos įmonių (mažmeninės prekybos centrų) išdėstymo ir plėtros savivaldybės teritorijoje specialiųjų planų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarką, taip pat specialiojo planavimo proceso dalyvių tarpusavio santykius šio proceso metu.
2. Taisyklės privalomos planavimo organizatoriams, plano rengėjams, planavimo sprendinius derinančioms, tvirtinančioms ir teritorijų planavimo priežiūrą atliekančioms institucijoms, fiziniams ir juridiniams asmenims, dalyvaujantiems didžiųjų prekybos įmonių statinių ir jų kompleksų (toliau – Įmonės) išdėstymo specialiojo planavimo procese.
3. Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo specialusis planas (toliau – Planas) pagal tvirtinančią instituciją yra savivaldybės lygmens teritorijų planavimo dokumentas, o pagal planuojamos teritorijos dydį ir sprendinių konkretizavimo lygį – rajono lygmens teritorijų planavimo dokumentas.
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
5. Taisyklėse vartojamos šios sąvokos:
Didžioji prekybos įmonė – tai mažmeninės prekybos objektas, kurio statinio (statinio komplekso) bendrasis plotas viršija 1000 m2.
Miesto istorinis branduolys – istoriškai susiklosčiusio užstatymo teritorija miesto centrinėje dalyje.
Specializuotoji (vienafunkcė) Įmonė – tai Įmonė, kurioje verčiamasi vienos prekių grupės (statybinių ar ūkinių prekių, baldų, drabužių, buitinės technikos ar kitų prekių) mažmenine prekyba ir kitoms papildomos veiklos rūšims (maitinimui, prekybai maisto produktais, pramogoms, paslaugoms ir kt.) skiriama ne daugiau kaip 10 procentų Įmonės bendrojo ploto.
Universalioji (daugiafunkcė) Įmonė – tai Įmonė, kurioje verčiamasi kelių prekių grupių (maisto produktų, namų ūkio, aprangos prekių, buities technikos, žaislų ir kt.) mažmenine prekyba ar greta mažmeninės prekybos verčiamasi ir kitos veiklos rūšimis (maitinimu, pramogų organizavimu, rekreacijos, biurų nuomos bei kitų paslaugų teikimu).
6. Šiose Taisyklėse vartojama sąvoka „prekių grupė“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintame Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (Žin., 2002, Nr. 126-5744).
III. Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo specialiojo planavimo tikslas ir uždaviniai
8. Įmonių išdėstymo specialiojo planavimo tikslas yra užtikrinti savivaldybių teritorijų darnaus vystymo raidą ir jos perspektyvą, tausojantį gamtos ir kultūros išteklių panaudojimą ir visų planuojamos teritorijos gyventojų, ypač neįgalių bei pagyvenusių žmonių, optimalų poreikių tenkinimą.
9. Planus privaloma rengti, kai savivaldybės teritorijos ar jos dalių bendrieji planai neparengti arba parengtų bendrųjų planų sprendiniuose Įmonių išdėstymo klausimai nespręsti.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
10. Įmonių išdėstymo specialiojo planavimo (toliau – Planavimas) uždaviniai yra šie:
10.1. parengti ilgalaikes savivaldybių teritorijų raidos programas atitinkančius Įmonių išdėstymo ir plėtros savivaldybių teritorijose Planus;
IV. Planavimo organizatoriai, plano rengėjai ir finansavimas
11. Planavimą organizuoja savivaldybės administracijos direktorius. Tais atvejais, kai planuojama kelių savivaldybių teritorija, Planavimą organizuoja tų savivaldybių, kurių teritorija planuojama, administracijų direktoriai teisės aktų nustatyta tvarka (5 priedo 1 ir 3 punktai).
12. Teisę rengti Planą turi:
12.1. juridiniai asmenys ir įmonių, įsteigtų Europos Sąjungos valstybėse narėse ir kitose Europos ekonominės erdvės susitarimą pasirašiusiose valstybėse, filialai Lietuvos Respublikoje, jeigu jų steigimo dokumentuose nurodyta teritorijų planavimo veikla, o planavimo darbams vadovauja atestuotas teritorijų planavimo specialistas (5 priedo 13, 17 punktai);
12.2. atestuotas teritorijų planavimo specialistas ar atestuotas atitinkamos kvalifikacijos aukštąjį išsilavinimą turintis specialistas (5 priedo 13, 17 punktai).
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
14. Plano rengimą finansuoja savivaldybė (savivaldybės) iš savo biudžeto (biudžetų), šalies ir užsienio fondų bei kitų šiam tikslui skirtų lėšų.
V. Planavimo procesas
16. Planavimo procesą sudaro parengiamasis etapas, teritorijų planavimo dokumento rengimo etapas, sprendinių pasekmių vertinimo etapas, baigiamasis etapas:
16.1. Parengiamasis etapas:
16.1.1. Prieš pradėdamas rengti Planą, Planavimo organizatorius Lietuvos Respublikos aplinkos ministro patvirtinto Planavimo sąlygų teritorijų planavimo dokumentams rengti parengimo ir išdavimo tvarkos aprašo (5 priedo 12 punktas) nustatyta tvarka raštu kreipiasi į šių Taisyklių 16.1.1.1–16.1.1.6 punktuose nurodytas institucijas, kad šios pateiktų Planavimo sąlygas. Planavimo sąlygos išduodamos arba motyvuotas atsakymas apie neišdavimo priežastis pateikiamas per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos. Jei Planavimo sąlygos per nustatytą terminą nebuvo išduotos ir Planavimo organizatoriui nepranešta apie neišdavimo priežastis, Planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti specialiojo teritorijų planavimo dokumentus. Apie tai jis per 5 darbo dienas raštu praneša institucijai, kuriai yra pavaldi Planavimo sąlygas turėjusi išduoti institucija. Pranešimą gavusi institucija turi priimti sprendimą, kaip turės būti patikrinami be išduotų Planavimo sąlygų parengto teritorijų planavimo dokumento sprendiniai. Planavimo sąlygas išduoda šios institucijos:
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.1.1.2. Valstybinės visuomenės sveikatos priežiūros tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos teritorinis visuomenės sveikatos centras;
16.1.1.3. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos teritorinė priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba;
16.1.1.4. savivaldybės teritorijoje ūkinę veiklą vykdančios šilumos, elektros, dujų, naftos įmonės ir kitos tiekimo organizacijos, kai numatoma prie jų prijungti naujus vartotojus;
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.1.2. Nustatomas Planavimo tikslas ir uždaviniai, parengiama ir patvirtinama Planavimo užduotis, parenkamas Plano rengėjas, sudaroma Plano rengimo darbų sutartis, prireikus atliekami tyrimai.
16.2. Teritorijų planavimo dokumento rengimo etapą sudaro:
16.2.1. Esamo Įmonių išsidėstymo planuojamoje savivaldybės (savivaldybių) teritorijoje analizė:
16.2.1.1. Įmonių lokalizavimas planuojamoje teritorijoje ir Įmonių aptarnaujamų teritorijos zonų nustatymas (3 priedas);
16.2.1.6. planuojamos teritorijos suskirstymas į zonas pagal jų padėtį miesto centro, kitų miesto ar miestelio struktūrinių dalių ir miesto urbanistinio karkaso atžvilgiu (1 priedas):
16.2.1.7. papildomai gali būti išskiriamos teritorijos, kurių naudojimas yra apibrėžtas atitinkamais teisės aktais (senamiestis, urbanistikos paminklas, kultūrinė vietovė, saugoma teritorija ir pan.);
16.2.1.8. Įmonių suskirstymas į grupes pagal jų veiklos pobūdį:
16.2.1.9. prekybos įmonių suskirstymas į grupes pagal jų dydį (statinių komplekso bendrąjį plotą) (2 priedas):
a) universaliosios įmonės, kurių bendrasis plotas neviršija 1000 m2, ir specializuotosios įmonės, kurių bendrasis plotas neviršija 1000 m2;
b) universaliosios Įmonės, kurių bendrasis plotas yra nuo 1000 m2 iki 5000 m2, ir specializuotosios Įmonės, kurių bendrasis plotas yra nuo 1000 m2 iki 3000 m2;
c) universaliosios Įmonės, kurių bendrasis plotas yra nuo 5000 m2 iki 20 000 m2, ir specializuotosios Įmonės, kurių bendrasis plotas yra nuo 3000 m2 iki 10 000 m 2;
16.2.2. Koncepcijos rengimo stadija – nustatomi Įmonių išdėstymo planuojamoje teritorijoje prioritetai ir principai bei įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka atliekamas strateginis pasekmių aplinkai vertinimas. Koncepcijos rengimo stadijoje atliekami šie planavimo veiksmai:
16.2.2.1. parengiami perspektyviniai Įmonių išdėstymo modeliai, numatant galimą įvairią Įmonių plėtrą, atitinkančią aplinkos gamtinę arba urbanistinę morfostruktūrą;
16.2.3. Sprendinių konkretizavimo stadija:
16.2.3.1. nustatomi reikalavimai įvairių Įmonių, suskirstytų į grupes pagal veiklos pobūdį (šių Taisyklių 16.2.1.8 punktas) ir dydį (šių Taisyklių 16.2.1.9 punktas), išdėstymui skirtingose planuojamos teritorijos zonose, išskirtose pagal šių Taisyklių 16.2.1.6 punkto a, b, c, d dalis (4 priedas);
16.2.3.2. nustatomi reikalavimai planuojamos teritorijos susisiekimo sistemos elementų (gatvių, privažiavimų, automobilių stovėjimo aikštelių ir kt.) plėtrai. Susisiekimo sistemos elementų rodiklius apibrėžia reglamentas (5 priedo 15 punktas);
16.3. Sprendinių pasekmių vertinimo etapas:
16.3.1. Tais atvejais, kai pagal Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymą (5 priedo 4 punktas) turi būti atliktas planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimas ir toks vertinimas nėra atliktas, atliekamas šis vertinimas.
16.3.2. Parengto Plano sprendinių poveikio vertinimas atliekamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Teritorijų planavimo dokumentų sprendinių poveikio vertinimo tvarkos aprašą (toliau – Aprašas).
16.3.3. Konkretus Plano sprendinių poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis Apraše pateiktu Teritorijų planavimo dokumentų sprendinių poveikio vertinimo klausimynu, parengiant atitinkamą sprendinių poveikio vertinimo ataskaitą, kurioje turi būti pateikiama:
1) pagal nustatytus klausimyno vertinimo aspektus galimo teigiamo ar neigiamo, trumpalaikio ar ilgalaikio poveikio vertinimas;
16.4. Baigiamąjį etapą sudaro svarstymo, derinimo bei tvirtinimo stadijos:
16.4.1. Svarstymo ir derinimo stadiją sudaro viešas svarstymas (5 priedo10 punktas), derinimas savivaldybės Nuolatinėje statybos komisijoje, ginčų nagrinėjimas teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančioje institucijoje (5 priedo 11 punktas). Specialieji Įmonių išdėstymo planai turi būti apsvarstyti ir suderinti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (5 priedo 1 punktas) nustatyta tvarka.
16.4.2. Svarstymo ir derinimo procedūras atlieka Planavimo organizatorius arba jo įgaliotas asmuo. Derinamo Plano sprendiniai turi būti suderinti su galiojančiais teritorijų planavimo dokumentų, įregistruotų teritorijų planavimo dokumentų registre (5 priedo 9 punktas), sprendiniais arba jiems atitinkamos institucijos turi pritarti raštu.
16.4.3. Derinimo procedūra savivaldybės Nuolatinėje statybos komisijoje turi būti baigta per 15 darbo dienų nuo prašymo derinti Planą pateikimo dienos. Derinimo procedūros rezultatai įforminami protokolu.
Papildyta punktu:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.4. Jei protokolas dėl pateikto Plano derinimo arba nederinimo per nustatytą terminą nebuvo išduotas ir Planavimo organizatoriui nepranešta apie protokolo neišdavimo priežastis, laikoma, kad Planas yra suderintas, o Planavimo organizatorius turi teisę parengtą Planą teikti tikrinti valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančiai institucijai. Apie tai jis per 5 darbo dienas raštu praneša protokolą turėjusiai pateikti institucijai.
Papildyta punktu:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.5. Tvirtinimo stadiją sudaro tikrinimas valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančioje institucijoje (5 priedo 11 punktas), tvirtinimas ir registravimas teritorijų planavimo dokumentų registre (5 priedo 9 punktas).
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.6. Tikrinimui teikiami Plano sprendiniai (grafinė dalis – brėžiniai ir tekstinė dalis – aiškinamasis raštas) ir procedūrų dokumentai.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.7. Planą tvirtina savivaldybės taryba. Planas patvirtinamas arba motyvuotai nepatvirtinamas per 20 darbo dienų nuo valstybinės teritorijų planavimo priežiūrą atliekančios institucijos Plano patikrinimo akto gavimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.8. Planas tvirtinti neteikiamas, jeigu valstybinės teritorijų planavimo priežiūrą atliekančios institucijos išvada dėl Plano tvirtinimo yra neigiama. Tais atvejais, kai išvada dėl Plano tvirtinimo yra teigiama, bet Planą tvirtinti turinti institucija Plano netvirtina, ji per Planui tvirtinti nustatytą terminą privalo pateikti Planavimo organizatoriui motyvuotą atsakymą dėl Plano netvirtinimo.
Papildyta punktu:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.9. Jei Planą turėjusi tvirtinti savivaldybės institucija per nustatytą terminą jo nepatvirtino ir nepateikė motyvuoto atsakymo dėl Plano netvirtinimo, Planavimo organizatoriaus prašymu arba savo iniciatyva Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovas turi atlikti veiksmus, nustatytus Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymo 5 straipsnio 2 dalyje (5 priedo 8 punktas).
Papildyta punktu:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.10. Patvirtintas Planas registruojamas teritorijų planavimo dokumentų registre, o dokumento sprendiniai įrašomi ir saugomi teritorijų planavimo duomenų banke (5 priedo 9 punktas). Dokumentai teritorijų planavimo registro tvarkytojams pateikiami registruoti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jų patvirtinimo dienos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
16.4.11. Plano keitimai rengiami, svarstomi, derinami, tikrinami, tvirtinami ta pačia tvarka, kaip ir pats Planas.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
161. Planavimo organizatorius, atsižvelgdamas į planavimo tikslus ir uždavinius, gali planavimo darbų programoje numatyti sujungti teritorijų planavimo dokumentų rengimo etapo stadijas, nurodytas Taisyklių 16.2.1, 16.2.2 ir 16.2.3 punktuose.
Papildyta punktu:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
VI. PLANO SUDĖTIS, GALIOJIMAS, STEBĖSENA (MONITORINGAS)
17. Planas rengiamas 3 egzemplioriais, jį sudaro sprendiniai (grafinė dalis – brėžiniai ir tekstinė dalis – aiškinamasis raštas) bei procedūrų dokumentai.
18. Planavimo procedūrų dokumentai yra šie:
19. Patvirtintas Planas įsigalioja kitą dieną po to, kai savivaldybės sprendimas dėl šio specialiojo plano patvirtinimo paskelbiamas vietinėje spaudoje, jeigu pačiame sprendime nenustatyta vėlesnė jo įsigaliojimo data.
21. Planas keičiamas tik tais atvejais, kai keičiama veiklos koncepcija, veiklos kryptys, tvarkymo prioritetai ir jo sprendiniai. Sprendimą dėl Plano keitimo būtinumo motyvuotu Planavimo organizatoriaus siūlymu priima Planą tvirtinusi institucija.
Punkto pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
22. Patvirtinus Planą, atliekama šio teritorijų Planavimo dokumento sprendinių įgyvendinimo stebėsena (monitoringas), priežiūra ir kontrolė. Kartu su teritorijų planavimo duomenų banku nuolat kaupiama ir analizuojama informacija, nustatomas investicijų poreikis, rengiamos programos Plano sprendiniams įgyvendinti.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
24. Planavimo organizatorius kartu su Plano rengėju atsako už planavimo proceso ir procedūrų organizavimą bei tinkamą su tuo susijusių dokumentų įforminimą.
25. Žala, atsiradusi dėl neteisėtais veiksmais įgyvendinamų teritorijų planavimo dokumentų, atlyginama Civilinio kodekso, Žemės įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Ginčus, kilusius tarp Planavimo sąlygas išdavusių institucijų ir (ar) Planavimo organizatoriaus, taip pat derinimo ir svarstymo procedūros metu kilusius ginčus nagrinėja ir sprendimus priima teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros bei statinių naudojimo priežiūros nuostatus (5 priedo 11 punktas).
Papildyta punktu:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
27. Ginčus dėl žalos atlyginimo sprendžia teismas.
Punkto numeracijos pakeitimas:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo
specialiųjų planų rengimo taisyklių
1 priedas
PLANUOJAMOS teritorijos skirstymAS į zonas pagal padėtį mieste
Eil. Nr. |
Zonos pavadinimas |
Grafinis indeksas |
Zonos apibūdinimas |
1. |
Miesto istorinis branduolys (senamiestis) |
A |
Urbanistikos paminklo teritorija |
2. |
Miesto centrinė dalis |
B |
Teritorija aplink istorinį branduolį, istoriškai susiklosčiusio užstatymo teritorija |
3. |
Kita miesto teritorija |
C |
Gyvenamieji rajonai, pramonės teritorija, komunalinė teritorija |
4. |
Priemiesčio zona |
D |
Teritorija už miesto administracinės ribos
|
Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo
specialiųjų planų rengimo taisyklių
2 priedas
prekybos įmonių skirstymas į grupes pagal jų dydį
Eil. Nr. |
Įmonės dydis – bendrasis plotas, m2 |
Rekomenduojamas išdėstymas miesto zonose |
|||
Universaliosios įmonės |
Suteikiamas indeksas/ automobilių stovėjimo vietų skaičius |
Specializuotosios įmonės |
Suteikiamas indeksas/automobilių stovėjimo vietų skaičius |
||
1. |
Iki 1000 |
1a iki 40 vietų |
Iki 1000 |
1b iki 40 vietų |
A, B, C, D |
2. |
1000–5000 |
2a 40–200 vietų |
1000–3000 |
2b 40–120 vietų |
B, C, D |
3. |
5000–20 000
|
3a 200–800 vietų |
3000–10 000 |
3b 200–400 vietų |
C, D |
4. |
Daugiau kaip 20 000 |
4a daugiau kaip 800 vietų |
Daugiau kaip 10 000 |
4b daugiau kaip 400 vietų |
C, D |
Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo
specialiųjų planų rengimo taisyklių
3 priedas
Planuojamos teritorijos skirstymas į zonas pagal aptarnavimo lygį
Eil. Nr.
|
Planuojamos teritorijos zona (miesto dalis) |
Zonos indeksas |
Aptarnavimo lygis |
Rekomenduojamos įmonių grupės |
1. |
1 teritorija, 2 teritorija, 3 teritorija |
K |
Neaptarnaujamos teritorijos |
1a, 1b, 2a, 2b, 3a, 3b, 4a, 4b |
2. |
Naujieji gyvenamieji rajonai |
L |
Nepakankamas |
1a, 1b, 2a, 2b, 3a, 3b, 4a, 4b |
3. |
Miesto centrinė dalis |
M |
Pakankamas |
1a, 1b, 2a, 2b |
4. |
Miesto istorinis branduolys (senamiestis) |
N |
Perteklinis |
1a, 1b |
Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo
specialiųjų planų rengimo taisyklių
4 priedas
Skirtingų grupių Įmonių atitiktis skirtingoms planuojamos teritorijos zonoms
Planuojamos teritorijos zona |
Įmonių grupė (skirstymas pagal dydį) |
Pastabos |
|||||||
1a |
1b |
2a |
2b |
3a |
3b |
4a |
4b |
||
Universaliosios |
Specializuotosios |
Universaliosios |
Specializuotosios |
Universaliosios |
Specializuotosios |
Universaliosios |
Specializuotosios |
||
A Istorinis branduolys |
+ |
+ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Senamiestis |
B Centrinė dalis |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
- |
- |
Naujamiestis |
C Kita teritorija |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Gyvenamieji rajonai |
D Priemiesčio zona |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Priemiesčio (neurbanizuota) zona |
+ Plėtra galima
- Plėtra ribojama
Didžiųjų prekybos įmonių
išdėstymo specialiųjų planų rengimo taisyklių
5 priedas
TEISĖS AKTŲ, Į KURIUOS PATEIKIAMOS NUORODOS TAISYKLĖSE, SĄRAŠAS
1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymas (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617).
4. Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymas (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105).
6. Lietuvos Respublikos valstybės registrų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 86-2043; 2004, Nr. 124-4488).
8. Lietuvos Respublikos savivaldybių administracinės priežiūros įstatymas (Žin., 1998, Nr. 51-1392; 2004, Nr. 98-3626).
9. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatai ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 (Žin., 1996, Nr. 60-1417; 2004, Nr. 165-6035).
10. Visuomenės dalyvavimo teritorijų planavimo procese nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 (Žin., 1996, Nr. 90-2099; 2004, Nr. 112-4189).
11. Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros bei statinių naudojimo priežiūros nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr. 370 (Žin., 1997, Nr. 34-851; 2004, Nr. 109-4075).
12. Planavimo sąlygų teritorijų planavimo dokumentams rengti parengimo ir išdavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-262 (Žin., 2004, Nr. 83-3028; 2006, Nr. 112-4293).
13. Statybos techninis reglamentas STR 1.02.06: 2005 „Teisės eiti statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovų pareigas įgijimo tvarkos aprašas. Statybos inžinieriaus diplomų, įgytų užsienio valstybėje, pripažinimo Lietuvos Respublikoje taisyklės“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. D1-321 (Žin., 2005, Nr. 80-2914).
14. Teritorijų planavimo darbų kainos skaičiavimo metodikos bendrosios nuostatos, patvirtintos Lietuvos Respublikos statybos ir urbanistikos ministerijos 1996 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. 63 (Žin., 1996, Nr. 49-1192).
15. Statybos techninis reglamentas STR 2.06.01: 1999 „Miestų, miestelių ir kaimų susisiekimo sistemos“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. 61 (Žin., 1999, Nr. 27-773).
16. Organizacinis tvarkomasis statybos techninis reglamentas STR 1.14.01: 1999 „Pastatų plotų ir tūrių skaičiavimo tvarka“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 310 (Žin., 1999, Nr. 84-2507).
17. Architektų kvalifikaciniai reikalavimai ir atestavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2005 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. D1-341 (Žin., 2005, Nr. 93-3466).
Priedo pakeitimai:
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ūkio ministerija, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas
Nr. 4-464/D1-570, 2006-12-06, Žin., 2006, Nr. 135-5119 (2006-12-12), i. k. 1062020ISAK4/D1-570
Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 26 d. įsakymo Nr. 4-201/D1-290 "Dėl Didžiųjų prekybos įmonių išdėstymo specialiųjų planų rengimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo