Suvestinė redakcija nuo 2015-01-23
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 143-5717; Žin. 2009, Nr.2-0, i. k. 1082050ISAK001K-418
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. gruodžio 5 d. Nr. 1K-418
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1178 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2008, Nr. 136-5315) 2.1 punktu:
1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisykles (pridedama).
2. Pavedu viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai administruoti Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, ir atlikti šiuo įsakymu patvirtintų Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių 6 punkte nustatytas funkcijas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2008 m. gruodžio 5 d. įsakymu Nr. 1K-418
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2014 m. rugsėjo 24 d. įsakymo Nr. 1K-292
redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau − taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje (toliau – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa), administruojančių institucijų (nacionalinės koordinavimo institucijos (toliau – koordinavimo institucija), viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau − CPVA), tarpinių institucijų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos priežiūros komiteto, pavienių Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų vykdytojų, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų vykdytojų, paramos moksliniams Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams gavėjų ir galutinių paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą gavėjų) funkcijas ir teises.
Šios taisyklės taikomos administruojant programų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos ir pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto paramos formas, nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Konfederacijos Federacinės Tarybos pagrindų susitarime dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, įgyvendinimo (toliau – pagrindų susitarimas). Kitoms paramos formoms (projektų rengimo fondui, techninės paramos fondui ir stipendijų fondui), nustatytoms pagrindų susitarime, šios taisyklės taikomos tiek, kiek šių paramos formų įgyvendinimo ir (arba) jų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo sutartys, atsižvelgiant į šių paramos formų specifiką ir atitinkamų paramos sutarčių nuostatas, nenustato kitaip.
2. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
2.1. Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams bendrai finansuoti.
2.2. Galutinė Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto paraiška (toliau – galutinė projekto paraiška) – siekiant gauti paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą lėšų teikiamas išsamus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto aprašas, parengtas pagal reikalavimus, nustatytus pagrindų susitarime.
2.3. Galutinis paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą gavėjas (toliau – galutinis paramos gavėjas) − juridinis asmuo, kuriam yra skirta paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą lėšų ir bendrojo finansavimo lėšų subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos paprojekčiui įgyvendinti.
2.4. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos priežiūros komitetas (toliau − priežiūros komitetas) – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų atrankos, administravimo ir priežiūros klausimus nagrinėjantis koordinavimo institucijos patariamasis organas.
2.5. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto idėjos aprašas (toliau – projekto idėjos aprašas) – siekiant gauti paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą lėšų teikiamas trumpas projekto sampratos aprašas, parengtas pagal reikalavimus, nustatytus pagrindų susitarime .
2.6. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto įgyvendinimo sutartis (toliau – projekto įgyvendinimo sutartis) – vykdant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą dėl kiekvieno projekto sudaroma sutartis, kurioje nustatomos to projekto įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo CPVA, tarpinė institucija ir Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojas.
2.7. Mokėjimo paraiška Šveicarijai – pagal reikalavimus, nustatytus pagrindų susitarime, CPVA parengtas dokumentas, teikiamas Šveicarijos Konfederacijai (toliau Šveicarija) siekiant gauti iš jos paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą lėšų.
2.8. Mokėjimo paraiška valstybės iždui – tarpinės institucijos (įgyvendinant programą pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą arba subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemą) arba pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojo, kurio vadovas yra valstybės biudžeto asignavimų valdytojas, Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ patvirtintos formos užpildytas dokumentas, kuriuo prašoma pervesti lėšas į mokėjimo paraiškoje nurodyto lėšų gavėjo sąskaitą banke.
2.9. Mokėjimo prašymas – pagal CPVA nustatytą formą tarpinės institucijos, pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojo, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojo, įgyvendinančio programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą projektą, paramos moksliniam Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektui gavėjo arba galutinio paramos gavėjo pildomas dokumentas, kuriame deklaruojamos programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto, mokslinio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto arba subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos ar jos paprojekčio įgyvendinimo išlaidos.
2.10. Mokslinio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto įgyvendinimo sutartis (toliau – mokslinio projekto įgyvendinimo sutartis) – dėl kiekvieno mokslinio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto sudaroma sutartis, kurioje nustatomos mokslinio projekto įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Mokslinio projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojas ir paramos moksliniam Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektui gavėjas, jei programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip.
2.11. Mokslinis Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektas (toliau – mokslinis projektas) pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos programą „Moksliniai tyrimai ir plėtra“ įgyvendinamas bendras Lietuvos ir Šveicarijos mokslinių tyrimų projektas.
2.12. Naudos gavėjas – juridinis asmuo, kuris gauna naudą iš programos „Nėščiųjų, gimdyvių ir naujagimių sveikatos priežiūros gerinimas Lietuvoje“ projekto, bet nėra šio projekto įgyvendinimo sutarties šalis.
2.13. Nuosavos lėšos – tarpinės institucijos, pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojo, Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojo, įgyvendinančio programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą projektą, ar paramos moksliniam Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektui gavėjo ir (arba) galutinio paramos gavėjo įnešamos savos ir (arba) kitų juridinių ir (ar) fizinių asmenų lėšos, skirtos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektui bendrai finansuoti.
2.14. Paramos moksliniam Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektui gavėjas (toliau – paramos gavėjas) – juridinis asmuo, kuriam yra skirta paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą ir bendrojo finansavimo lėšų moksliniam projektui įgyvendinti.
2.15. Paramos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą lėšos (toliau – paramos lėšos) – pagal paramos sutartį Šveicarijos skiriamos negrąžintinos lėšos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams finansuoti.
2.16. Pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto įgyvendinimo sutartis (toliau – pavienio projekto įgyvendinimo sutartis) – dėl pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto sudaroma sutartis, kurioje nustatomos pavienio projekto įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Pavienio projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, CPVA ir pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojas.
2.17. Pavienio Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojas (toliau – pavienio projekto vykdytojas) – juridinis asmuo, kuriam yra skirta paramos ir bendrojo finansavimo lėšų pavieniam Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektui įgyvendinti.
2.18. Pavienis Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektas (toliau – pavienis projektas) – atskiras, su kitais Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektais nesusijęs projektas.
2.19. Pažeidimas – Lietuvos Respublikos teisės aktų, pagrindų susitarimo, paramos sutarties, programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą įgyvendinimo sutarties, pavienio projekto įgyvendinimo sutarties, subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos ar jos paprojekčio įgyvendinimo sutarties, projekto įgyvendinimo sutarties, mokslinio projekto įgyvendinimo sutarties ar kitų su paramos lėšomis susijusių dokumentų nuostatų pažeidimas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti Šveicarijos biudžeto ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programai įgyvendinti, naudojimo pažeidimų.
2.20. Programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą įgyvendinimo sutartis (toliau – programos įgyvendinimo sutartis) − dėl programos pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą sudaroma sutartis, kurioje nustatomos šios programos įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Programos įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, tarpinė institucija ir CPVA.
2.21. Subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos įgyvendinimo sutartis (toliau – subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis) − dėl subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos sudaroma sutartis, kurioje nustatomos šios subsidijų schemos įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Subsidijų schemos įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, tarpinė institucija ir CPVA.
2.22. Subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos paprojekčio įgyvendinimo sutartis (toliau – paprojekčio įgyvendinimo sutartis) − dėl kiekvieno subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos paprojekčio sudaroma sutartis, kurioje nustatomos paprojekčio įgyvendinimo sąlygos, šalių įsipareigojimai ir teisės. Paprojekčio įgyvendinimo sutartį pasirašo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojas ir galutinis paramos gavėjas, jei subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip.
2.23. Subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos paprojekčio paraiška (toliau – paprojekčio paraiška) – pareiškėjo, siekiančio gauti paramos lėšų pagal subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemą, parengtas CPVA nustatytos formos dokumentas, teikiamas Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projekto vykdytojui, įgyvendinančiam subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemą.
2.24. Subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemos paprojektis (toliau paprojektis) – pagal subsidijų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą schemą finansuojamas mažas projektas.
Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos pagrindų susitarime, Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, ir kituose teisės aktuose.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
II SKYRIUS
KOORDINAVIMO INSTITUCIJA
3. Koordinavimo institucijos funkcijas atlieka šie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniai:
3.1. Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyrius:
3.1.1. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos finansų ministrui (toliau – finansų ministras) tvirtinti teisės aktus, reglamentuojančius Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimą ir stebėseną;
3.1.2. derina paramos lėšų skyrimą su kita finansine parama, su Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategija ir Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programomis;
3.1.3. pagal kompetenciją tikrina, ar projektų idėjų aprašuose ir galutinėse projektų paraiškose planuojamos veiklos nėra finansuojamos iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
3.1.4. organizuoja projekto idėjų aprašų ir galutinių projekto paraiškų surinkimą, vertinimą, atranką, jų suderinimą su priežiūros komitetu ir prašymų finansuoti projektą pateikimą Šveicarijai;
3.1.6. derina ir Lietuvos Respublikos vardu pasirašo paramos sutartis su Šveicarija, pasirašytų paramos sutarčių kopijas teikia CPVA ir atitinkamai tarpinei institucijai (įgyvendinant programą arba subsidijų schemą) arba pavienio projekto vykdytojui;
3.1.7. pasirašęs paramos sutartį, pasirašo programų, subsidijų schemos ir (arba) pavienio projekto įgyvendinimo sutartis;
3.1.8. organizuoja metinius susitikimus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos lygmeniu ir pristato Šveicarijai metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą;
3.1.9. derina CPVA patvirtintas tarpinės institucijos Šveicarijai teikiamas programų arba subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas arba pavienio projekto vykdytojo Šveicarijai teikiamas pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas ir apie tai informuoja CPVA;
3.1.12. kiekvienais metais teikia Šveicarijai finansuojamų projektų audito ataskaitų išvadų ir rekomendacijų santrauką, įskaitant informaciją apie visus atliktus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemų vidaus auditus;
3.1.13. organizuoja audito rezultatų aptarimą su dalyvaujančiais partneriais, įskaitant Šveicariją, ir sprendimų pagal audito ataskaitą priėmimą ir vykdymą;
3.1.14. įtaręs galimą paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavęs informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai CPVA, pateikdamas visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
3.1.15. gavęs pažeidimo tyrimo išvadą iš CPVA, teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimą dėl pažeidimo ar imasi kitų veiksmų;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
3.1.151. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Šveicariją apie pažeidimus;
Papildyta punktu:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
3.1.16. užtikrina, kad Šveicarijai būtų reguliariai atsiskaitoma už paramos lėšomis finansuojamų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų įgyvendinimą;
3.1.18. vadovaudamasis Informacijos apie Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 1K-031 „Dėl Informacijos apie Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklės), užtikrina informavimą apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą ir jos viešinimą;
3.1.19. teikia Šveicarijos Užsienio reikalų federaciniam departamentui, Ekonomikos reikalų federaciniam departamentui ar kitoms jų vardu įgaliotoms veikti institucijoms, CPVA ir tarpinėms institucijoms arba pavienio projekto vykdytojui jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu;
3.1.20. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, kurių reikia audito sekai užtikrinti, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
3.2. Valstybės iždo departamentas:
3.2.1. atidaro Lietuvos banke atskirą valstybės iždo sąskaitą, skirtą iš Šveicarijos gaunamai finansinei paramai;
3.2.2. išmoka paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklės), ir apie tai informuoja CPVA;
3.2.3. pagal kompetenciją tvarko Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę apskaitą;
3.2.4. įtaręs galimą paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavęs informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyrių, pateikdamas visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
3.2.5. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, kurių reikia audito sekai užtikrinti, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
3.3. Vidaus audito ir finansų kontrolės metodologijos departamentas:
3.3.1. rengia ir teikia finansų ministrui tvirtinti Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimo pavyzdinę metodiką, kuria vadovaujasi Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančios institucijos;
3.3.2. pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančių institucijų vidaus audito tarnybų planus rengia bendrą metinį Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito planą;
3.3.3. teikia Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyriui informaciją apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančių institucijų atliktus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos vidaus auditus;
3.3.4. teikia Šveicarijos Užsienio reikalų federaciniam departamentui, Ekonomikos reikalų federaciniam departamentui ar kitoms jų vardu įgaliotoms veikti institucijoms jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos veikimo vidaus audito veikla;
3.3.5. įtaręs galimą paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavęs informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai Tarptautinės finansinės paramos koordinavimo skyrių, pateikdamas visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
3.3.6. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, kurių reikia audito sekai užtikrinti, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
4. Visi šių taisyklių 3.1, 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodyti Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administracijos padaliniai turi teisę:
4.1. duoti tarpinėms institucijoms, CPVA, pavienio projekto vykdytojui, projektų vykdytojams, paramos gavėjams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
III SKYRIUS
CENTRINĖ PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪRA
5. CPVA atlieka šias funkcijas:
5.1. dalyvauja rengiant teisės aktus dėl Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ir stebėsenos;
5.2. rengia ir pasirašo programos, subsidijų schemos, pavienio projekto ir projekto įgyvendinimo sutartis;
5.3. pagal kompetenciją tikrina, kad jokia projekto, pavienio projekto, mokslinio projekto ar paprojekčio dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
5.4. teikia koordinavimo institucijai išvadas dėl tarpinių institucijų (įgyvendinant programą arba subsidijų schemą) ir (arba) pavienio projekto vykdytojo parengtų projekto idėjų aprašų ir galutinių projekto paraiškų tinkamumo finansuoti;
5.5. vadovaudamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) rašytiniu paaiškinimu ir atsižvelgdama į tarpinės institucijos, pavienio projekto vykdytojo ar projekto vykdytojo teikiamą deklaraciją dėl pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) susigrąžinimo, tikrina, ar kiekviena tarpinė institucija, pavienio projekto vykdytojas, projekto vykdytojas turi galimybę susigrąžinti PVM, ir apie tai informuoja Šveicariją;
5.6. informuoja Šveicariją apie paramos gavėjo ir galutinio paramos gavėjo galimybę susigrąžinti PVM;
5.7. prižiūri programos, subsidijų schemos, pavienio projekto ir projektų įgyvendinimą pagal programos, subsidijų schemos, pavienio projekto, projekto įgyvendinimo sutartis;
5.8. vykdo viešųjų pirkimų kontrolę programos ir (arba) pavienio projekto, ir (arba) projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
5.9. rengia, derina su koordinavimo institucija ir nustatyta vidaus tvarka tvirtina programų ir (arba) subsidijų schemos, ir (arba) pavienio projekto, projektų, mokslinių projektų, paprojekčių tarpinių ir galutinių įgyvendinimo ataskaitų, teikiamų kartu su mokėjimo prašymais (toliau – projekto įgyvendinimo ataskaita), bei programų ir (arba) subsidijų schemos, ir (arba) pavienio projekto tarpinių, metinių ir galutinių įgyvendinimo ataskaitų Šveicarijai formas, taip pat kitų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programai įgyvendinti reikalingų dokumentų formas;
5.10. tikrina ir tvirtina tarpinės institucijos teikiamas programų ir subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijai ir (arba) pavienio projekto vykdytojo teikiamas pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijai ir teikia jas koordinavimo institucijai derinti;
5.11. atlieka patikras programos, subsidijų schemos arba pavienio projekto administravimo ir (arba) pavienio projekto, projekto, mokslinio projekto arba paprojekčio įgyvendinimo vietoje;
5.12. teikia koordinavimo institucijai prašomą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų administravimu ir paramos bei bendrojo finansavimo lėšų panaudojimu;
5.13. dalyvauja rengiant Šveicarijai metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą;
5.14. rengia bendrą metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę ataskaitą ir teikia ją koordinavimo institucijai;
5.15. užtikrina paramos ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuotų išlaidų tinkamumą finansuoti:
5.15.1. tikrina tarpinės institucijos (įgyvendinant programą), projekto vykdytojo arba pavienio projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus (įskaitant paramos gavėjų mokėjimo prašymus);
5.16. rengia ir paramos sutartyse nustatytais terminais teikia mokėjimo paraiškas Šveicarijai kartu su patvirtintomis programų ir (arba) subsidijų schemos, ir (arba) pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitomis Šveicarijai. Teikia koordinavimo institucijai mokėjimo paraiškos Šveicarijai kopiją;
5.18. įtarusi galimą paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavusi informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, teisės aktuose ir CPVA vidaus procedūros apraše nustatyta tvarka atlieka įtariamo pažeidimo tyrimą. Jeigu atliekant ar atlikus pažeidimo tyrimą kyla įtarimų, kad padaryta veika turi nusikaltimo ar baudžiamojo nusižengimo požymių ar pažeidimas gali būti susijęs su nusikalstama veika, apie tai informuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;
5.19. nustačiusi ar įtarusi pažeidimą, teisės aktų nustatyta tvarka teikia koordinavimo institucijai arba tarpinei institucijai pažeidimo tyrimo išvadą, kartu pateikdama visą su nustatytu ar įtariamu pažeidimu susijusią informaciją. Atsižvelgdama į nustatyto ar įtariamo pažeidimo pobūdį, teisės aktų nustatyta tvarka informaciją apie nustatytą ar įtariamą pažeidimą teikia ir kitoms kompetentingoms institucijoms;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
5.191. teisės aktų nustatyta tvarka teikia koordinavimo institucijai informaciją apie pažeidimus, kuri turi būti pateikta Šveicarijai;
Papildyta punktu:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
5.20. imasi priemonių, kad nepanaudotos arba netinkamai išmokėtos ar panaudotos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka būtų sugrąžintos iš galutinio paramos gavėjo (įgyvendinant subsidijų schemą) arba pavienio projekto vykdytojo, arba tarpinės institucijos ir (arba) projekto vykdytojo, ir (arba) paramos gavėjo (įgyvendinant programą);
5.21. vadovaudamasi Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, užtikrina informavimą apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą;
5.22. Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, finansavimo ir įgyvendinimo Lietuvoje taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. 1K-132 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, finansavimo ir įgyvendinimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklės), bei programų ir (arba) pavienio projekto, ir (arba) subsidijų schemos, ir (arba) projekto įgyvendinimo sutartyse nustatytais atvejais ir tvarka prižiūri įsipareigojimų vykdymą pasibaigus programos, pavienio projekto, projekto, mokslinio projekto, paprojekčio įgyvendinimui;
5.23. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, kurių reikia audito sekai užtikrinti, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
6. CPVA turi teisę:
6.1. teisės aktuose nustatytais atvejais ištaisyti projekto vykdytojo, pavienio projekto vykdytojo, paramos gavėjo ir galutinio paramos gavėjo pažeidimą ir patvirtinti tik tinkamą finansuoti išlaidų sumą;
6.2. duoti tarpinėms institucijoms, pavienio projekto vykdytojui, projektų vykdytojams, paramos gavėjams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
IV SKYRIUS
TARPINĖ INSTITUCIJA
7. Tarpinė institucija, administruodama programą arba subsidijų schemą pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, atlieka šias funkcijas:
7.1. pagal kompetenciją užtikrina, kad paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavos lėšos būtų pervedamos iki projekto ir (arba) paprojekčio įgyvendinimo sutartyse nustatytų terminų;
7.2. vadovaudamasi programos įgyvendinimo sutartimi arba subsidijų schemos įgyvendinimo sutartimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, planuoja paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavas lėšas (jei tarpinė institucija skiria nuosavų lėšų programai arba subsidijų schemai įgyvendinti) ir atsako už jų panaudojimo veiksmingumą ir teisingumą;
7.3. vadovaudamasi Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, informuoja apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, vykdo jos viešinimą ir konsultuoja projektų vykdytojus viešinimo klausimais;
7.4. pagal kompetenciją užtikrina programos arba subsidijų schemos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimą;
7.5. teikia koordinavimo institucijai ir CPVA finansuojamos programos, subsidijų schemos audito ataskaitų išvadas ir rekomendacijas;
7.6. įtarusi galimą paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavusi informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai CPVA, pateikdama visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
7.61. gavusi pažeidimo tyrimo išvadą iš CPVA, teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimą dėl pažeidimo ar imasi kitų veiksmų;
Papildyta punktu:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
7.62. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja koordinavimo instituciją apie priimtą sprendimą dėl pažeidimo, apie kurį informacija turi būti pateikta Šveicarijai;
Papildyta punktu:
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
7.7. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo programos arba subsidijų schemos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo gaunamus ir rengiamus dokumentus, kurių reikia audito sekai užtikrinti, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
8. Tarpinė institucija, administruodama programą, taip pat atlieka šias funkcijas:
8.1. vadovaudamasi pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėjos aprašą ir galutinę projekto paraišką ir kartu su informacija apie projektų vykdytojų, paramos gavėjų ir (ar) naudos gavėjų atranką teikia juos CPVA;
8.2. vadovaudamasi Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia CPVA projektų vykdytojų deklaracijas dėl PVM susigrąžinimo. Jei programos įgyvendinimo metu ar 5 metus po įgyvendinimo pabaigos pateiktoje deklaracijoje nurodyta informacija keičiasi, nedelsdama informuoja CPVA;
8.3. pasirašo programos įgyvendinimo sutartį, subsidijų schemos įgyvendinimo sutartį ir kiekvieno projekto įgyvendinimo sutartis;
8.4. prižiūri programos įgyvendinimą pagal paramos sutartį bei programos ir projekto įgyvendinimo sutartis ir vykdo reikalingą kontrolę;
8.6. jei programos įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip, tikrina projektų vykdytojų teikiamose projektų įgyvendinimo ataskaitose nurodytų veiklų ir rodiklių atitiktį programos ir projekto įgyvendinimo sutartims ir išvadą dėl šiose įgyvendinimo ataskaitose nurodytų veiklų ir rodiklių atitikties kartu su projekto vykdytojo pateiktu mokėjimo prašymu teikia CPVA (netaikoma projekto vykdytojui, teikiančiam mokėjimo prašymą administravimo išlaidoms deklaruoti);
8.7. gavusi CPVA išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas koordinavimo institucijai (Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui);
8.8. pagal kompetenciją užtikrina, kad būtų laiku atliekami mokėjimai mokėjimo prašyme nurodytiems subjektams;
8.9. rengia ir teikia CPVA pasirašytas programos įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijai bei tvirtina jas priežiūros komitete programos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais;
8.11. prireikus atlieka patikras projekto ir (ar) mokslinio projekto įgyvendinimo vietoje ir (arba) vykdo kitus veiksmus, reikalingus projekto ir (ar) mokslinio projekto veiklų stebėsenai;
8.12. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse ir (arba) programos įgyvendinimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka teikia CPVA informaciją apie programos įgyvendinimo sutarties įsipareigojimų vykdymą pasibaigus programos įgyvendinimui;
9. Tarpinė institucija, administruodama subsidijų schemą, taip pat atlieka šias funkcijas:
9.1. vadovaudamasi pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėjos aprašą ir galutinę projekto paraišką ir teikia juos CPVA. Kartu su projekto idėjos aprašu ir galutine projekto paraiška pateiktame pagrindimo dokumente turi būti pateikta informacija apie subsidijų schemos įgyvendinimo tvarką ir pagrindines paramos lėšų skyrimo galutiniams paramos gavėjams sąlygas;
9.2. tvirtina gaires pareiškėjams, paprojekčio paraiškos ir paprojekčio įgyvendinimo sutarties formas, taip pat kitus subsidijų schemai įgyvendinti reikalingus dokumentus;
9.5. įgyvendina subsidijų schemą pagal paramos ir subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis bei vykdo reikalingą kontrolę;
9.7. gavusi subsidijų schemos projekto vykdytojo išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas koordinavimo institucijai;
9.9. teikia CPVA pasirašytas subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijai ir tvirtina jas priežiūros komitete subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais;
10. Tarpinė institucija turi teisę:
10.1. duoti projektų vykdytojams, paramos gavėjams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
10.2. gauti iš koordinavimo institucijos, CPVA, projektų vykdytojų, paramos gavėjų ir (arba) galutinių paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos administravimu arba įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos.
V SKYRIUS
PROJEKTO VYKDYTOJAS, PAVIENIO PROJEKTO VYKDYTOJAS
11. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą (kai vykdoma programa), atlieka šias funkcijas:
11.1. pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už šioje sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
11.2. vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia tarpinei institucijai ir CPVA projekto vykdytojo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM. Jei programos įgyvendinimo metu ar 5 metus po įgyvendinimo pabaigos pateiktoje deklaracijoje nurodyta informacija keičiasi, nedelsdamas informuoja CPVA;
11.3. vadovaudamasis projekto įgyvendinimo sutartimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, planuoja paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavas lėšas (jei projekto vykdytojas skiria nuosavų lėšų projektui įgyvendinti) ir atsako už jų panaudojimo veiksmingumą ir teisingumą;
11.4. tikrina ir tvirtina atliktų darbų, pristatytų prekių arba suteiktų paslaugų kiekį, kokybę, atitiktį projekto įgyvendinimo sutarties, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygoms;
11.5. tikrina projekto išlaidų pagrindimo dokumentus, rengia mokėjimo prašymą ir teikia jį kartu su projekto išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis ir projekto įgyvendinimo ataskaita (jei projekto įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip) tarpinei institucijai;
11.6. teikia tarpinei institucijai kitą reikalingą informaciją apie projekto įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
11.8. įtaręs, kad esama paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų arba gavęs informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai CPVA ir tarpinę instituciją, pateikdamas visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
11.9. teisės aktų nustatyta tvarka sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas ir (arba) išmokėtas, ir (arba) panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
11.11. užtikrina, kad jokia projekto arba mokslinio projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
11.13. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo programos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
11.14. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse bei projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka teikia CPVA informaciją apie projekto įgyvendinimo sutarties įsipareigojimų vykdymą pasibaigus projekto įgyvendinimui;
12. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą (kai vykdoma programa „Moksliniai tyrimai ir plėtra“), taip pat atlieka šias funkcijas:
12.1. organizuoja veiklą, susijusią su kvietimais teikti paprojekčių paraiškas (rengia gaires pareiškėjams, skelbia kvietimus teikti paprojekčių paraiškas, renka mokslinių projektų paraiškas, organizuoja mokslinių projektų paraiškų vertinimo ir atrankos procesą);
12.3. tikrina, ar paramos gavėjas turi galimybę susigrąžinti PVM pagal paramos gavėjo pateiktą deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo ir Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytinį paaiškinimą, ir apie tai informuoja CPVA, pateikdamas paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo kartu su rašytiniu Valstybinės mokesčių inspekcijos paaiškinimu. Projekto vykdytojas nedelsdamas informuoja CPVA, jei sužino, kad minėtose deklaracijose pateikta informacija yra pasikeitusi;
12.6. tikrina paramos gavėjų teikiamų projekto įgyvendinimo ataskaitų atitiktį mokslinių projektų įgyvendinimo sutartims;
12.7. projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais ir tvarka rengia ir (ar) teikia tarpinei institucijai:
13. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas subsidijų schemą, atlieka šias funkcijas:
13.1. organizuoja veiklą, susijusią su kvietimais teikti paprojekčių paraiškas (rengia gaires pareiškėjams, skelbia kvietimus teikti paprojekčių paraiškas, surenka paprojekčių paraiškas, organizuoja paprojekčių paraiškų vertinimo procesą, rengia paraiškų vertinimo ataskaitas, rekomenduojamų finansuoti paprojekčių sąrašus ir išvadą subsidijų schemos priežiūros komitetui dėl paprojekčių finansavimo);
13.3. tikrina, kad jokia paprojekčio dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
13.4. tikrina, ar galutinis paramos gavėjas turi galimybę susigrąžinti PVM pagal galutinio paramos gavėjo pateiktą deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo ir Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytinį paaiškinimą, ir apie tai informuoja CPVA, pateikdamas galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo kartu su rašytiniu Valstybinės mokesčių inspekcijos paaiškinimu;
13.7. tikrina galutinių paramos gavėjų teikiamų mokėjimo prašymų ir jų pagrindimo dokumentų atitiktį subsidijų schemos ir paprojekčių įgyvendinimo sutartims, ar pateikti visi dokumentai tinkami ir teisingi, tvirtina mokėjimo prašymuose deklaruojamų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia išvadą tarpinei institucijai dėl išlaidų tinkamumo finansuoti;
13.8. tikrina ir tvirtina galutinių paramos gavėjų teikiamų projekto įgyvendinimo ataskaitų atitiktį subsidijų schemos ir paprojekčių įgyvendinimo sutartims;
13.9. rengia ir teikia tarpinei institucijai subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijai subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais;
13.12. įtaręs paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavęs informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai tarpinę instituciją ir CPVA, pateikdamas visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
13.14. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip per 10 metų nuo subsidijų schemos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
14. Pavienio projekto vykdytojas atlieka šias funkcijas:
14.1. vadovaudamasis pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėjos aprašą ir galutinę projekto paraišką ir teikia juos CPVA;
14.2. kartu su galutine projekto paraiška, vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia CPVA pavienio projekto vykdytojo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM. Jei pateiktoje deklaracijoje nurodyta informacija keičiasi pavienio projekto įgyvendinimo metu ar 5 metus po įgyvendinimo pabaigos, nedelsdamas informuoja CPVA;
14.3. vadovaudamasis pavienio projekto įgyvendinimo sutartimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reglamentuojančiais teisės aktais, planuoja paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavas lėšas (jei pavienio projekto vykdytojas skiria nuosavų lėšų pavieniam projektui įgyvendinti) ir atsako už jų panaudojimo veiksmingumą ir teisingumą;
14.4. pagal kompetenciją užtikrina audito seką ir tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimą;
14.5. teikia koordinavimo institucijai ir CPVA pavienio projekto audito ataskaitų išvadas ir rekomendacijas;
14.6. pasirašo pavienio projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už šioje sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
14.7. įgyvendina pavienį projektą pagal paramos sutartį ir pavienio projekto įgyvendinimo sutartį bei vykdo reikalingą kontrolę;
14.9. tikrina ir tvirtina atliktų darbų, pristatytų prekių arba suteiktų paslaugų kiekį, kokybę, atitiktį pavienio projekto įgyvendinimo sutarties, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygoms;
14.10. tikrina pavienio projekto išlaidų pagrindimo dokumentus, rengia mokėjimo prašymą ir teikia jį kartu su pavienio projekto išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis ir projekto įgyvendinimo ataskaita CPVA;
14.11. gavęs CPVA išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo ir valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas koordinavimo institucijai (Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui);
14.12. pagal kompetenciją užtikrina, kad būtų laiku atliekami mokėjimai mokėjimo prašyme nurodytiems subjektams;
14.13. rengia ir teikia CPVA pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas Šveicarijai ir kitą reikalingą informaciją apie pavienio projekto įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą pavienio projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
14.15. įtaręs paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą arba gavęs informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai CPVA, pateikdamas visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
14.16. teisės aktų nustatyta tvarka sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas ir (arba) išmokėtas, ir (arba) panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, pavienio projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
14.18. atsako už tai, kad jokia pavienio projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
14.20. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo pavienio projekto įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
14.21. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse bei pavienio projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka teikia CPVA informaciją apie pavienio projekto įgyvendinimo sutarties įsipareigojimų vykdymą pasibaigus pavienio projekto įgyvendinimui;
15. Projekto vykdytojas turi teisę gauti iš tarpinės institucijos, paramos gavėjų ir CPVA išaiškinimus projektų įgyvendinimo ir kitais susijusiais klausimais.
VI SKYRIUS
PARAMOS GAVĖJAS IR GALUTINIS PARAMOS GAVĖJAS
17. Paramos gavėjas ir galutinis paramos gavėjas atlieka šias funkcijas:
17.1. rengia ir teikia paprojekčių paraiškas projekto vykdytojo paskelbtame kvietime teikti paprojekčių paraiškas nustatyta tvarka;
17.2. vadovaudamiesi Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia projekto vykdytojui deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM. Jei projekto įgyvendinimo metu ar 5 metus po įgyvendinimo pabaigos pateiktoje deklaracijoje nurodyta informacija keičiasi, nedelsdami informuoja apie tai projekto vykdytoją;
17.3. pasirašo paprojekčio ir (arba) mokslinio projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už paprojekčio ir (arba) mokslinio projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
17.4. teikia projekto vykdytojui mokėjimo prašymus ir išlaidų pagrindimo dokumentus, atsako už mokėjimo prašymuose ir išlaidų pagrindimo dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą;
17.5. teikia projekto vykdytojui projekto įgyvendinimo ataskaitas ir kitą informaciją apie paprojekčio ir (arba) mokslinio projekto įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą paprojekčio ir (arba) mokslinio projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
17.7. įtarę paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimą ar gavę informaciją apie galimą pažeidimą iš kitų šaltinių, informuoja apie tai projekto vykdytoją ir tarpinę instituciją, pateikdami visą su įtariamu pažeidimu susijusią informaciją;
17.8. teisės aktų nustatyta tvarka sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas ir (arba) išmokėtas, ir (arba) panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, paprojekčio ir (arba) mokslinio projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
17.10. atsako už tai, kad jokia paprojekčio ir (arba) mokslinio projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
17.11. užtikrina nuosavų lėšų išmokėjimą, jei skiria nuosavų lėšų paprojekčiui ir (arba) moksliniam projektui įgyvendinti;
17.12. vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo programos arba subsidijų schemos įgyvendinimo pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
17.13. Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimo ir įgyvendinimo taisyklėse bei paprojekčio ir ar mokslinio projekto įgyvendinimo sutartyje nustatytais atvejais ir tvarka teikia CPVA informaciją apie paprojekčio arba mokslinio projekto įsipareigojimų vykdymą pasibaigus paprojekčio arba mokslinio projekto įgyvendinimui;
VII SKYRIUS
PRIEŽIŪROS KOMITETAS
19. Priežiūros komitetas atlieka šias funkcijas:
19.1. teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl projekto idėjos aprašo ir galutinės projekto paraiškos teikimo Šveicarijai, jų taisymo ar atmetimo;
19.2. prireikus teikia koordinavimo institucijai rekomendacijas dėl Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos prioritetinių sričių tikslinimo;
19.3. prižiūri, ar įgyvendinant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą laikomasi pagrindų susitarimo nuostatų;
19.5. svarsto koordinavimo institucijos parengtą metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą ir jai pritaria (arba nepritaria);
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-292, 2014-09-24, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12873
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-365, 2009-10-13, Žin., 2009, Nr. 124-5354 (2009-10-17), i. k. 1092050ISAK001K-365
Dėl finansų ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1K-418 "Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-336, 2010-10-29, Žin., 2010, Nr. 129-6594 (2010-11-04), i. k. 1102050ISAK001K-336
Dėl finansų ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1K-418 "Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-292, 2014-09-24, paskelbta TAR 2014-09-25, i. k. 2014-12873
Dėl finansų ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1K-418 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-025, 2015-01-19, paskelbta TAR 2015-01-22, i. k. 2015-00929
Dėl finansų ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1K-418 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo