Suvestinė redakcija nuo 2010-11-05 iki 2014-09-25
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 143-5717; Žin. 2009, Nr.2-0, i. k. 1082050ISAK001K-418
LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. gruodžio 5 d. Nr. 1K-418
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 19 d. nutarimo Nr. 1178 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2008, Nr. 136-5315) 2.1 punktu:
1. Tvirtinu Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisykles (pridedama).
2. Pavedu viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai administruoti Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, ir atlikti šiuo įsakymu patvirtintų Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių 6 punkte nustatytas funkcijas.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2008 m. gruodžio 5 d.
įsakymu Nr. 1K-418
(Lietuvos Respublikos finansų ministro
2010 m. spalio 29 d.
įsakymo Nr. 1K-336 redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS IR ŠVEICARIJOS KONFEDERACIJOS BENDRADARBIAVIMO PROGRAMOS, KURIA SIEKIAMA SUMAŽINTI EKONOMINIUS IR SOCIALINIUS SKIRTUMUS IŠSIPLĖTUSIOJE EUROPOS SĄJUNGOJE, ADMINISTRAVIMO LIETUVOJE TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje (toliau – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programa), administruojančių institucijų (nacionalinės koordinavimo institucijos (toliau – koordinavimo institucija), viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA), tarpinių institucijų), Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos priežiūros komiteto, pavienio projekto vykdytojo, projekto vykdytojų ir galutinių paramos gavėjų funkcijas ir teises.
Šios taisyklės taikomos administruojant programų, subsidijų schemos ir pavienio projekto paramos formas, nustatytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Šveicarijos Konfederacijos Federacinės Tarybos pagrindų susitarime dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, įgyvendinimo (Žin., 2008, Nr. 44-1632) (toliau – pagrindų susitarimas). Kitoms paramos formoms (projektų rengimo fondui, techninės paramos fondui ir stipendijų fondui), nustatytoms pagrindų susitarime, šios taisyklės taikomos tiek, kiek šių paramos formų įgyvendinimo ir (arba) jų lėšomis finansuojamų projektų įgyvendinimo sutartys, atsižvelgiant į šių paramos formų specifiką ir atitinkamų paramos sutarčių nuostatas, nenustato kitaip.
2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į pagrindų susitarimą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 19 d. nutarimą Nr. 1178 „Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje“ (Žin., 2008, Nr. 136-5315).
3. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Bendrojo finansavimo lėšos – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams bendrai finansuoti.
Galutinė projekto paraiška – išsamūs Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų, siekiant gauti paramos lėšų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, aprašymai, parengti pagal pagrindų susitarime nustatytus reikalavimus.
Galutinis paramos gavėjas – juridinis asmuo, kuriam yra skirta paramos lėšų pagal subsidijų schemą finansuojamam paprojekčiui įgyvendinti.
Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos priežiūros komitetas (toliau – priežiūros komitetas) – koordinavimo institucijos patariamasis organas Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų atrankos, administravimo ir priežiūros klausimais, atliekantis funkcijas, priskirtas pagal pagrindų susitarimą ir šias taisykles.
Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektai – pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą įgyvendinamos programos, subsidijų schema, pavienis projektas, projektai arba paprojekčiai.
Mokėjimo paraiška Šveicarijai – pagal pagrindų susitarimo reikalavimus CPVA parengtas dokumentas, teikiamas Šveicarijos Konfederacijai siekiant gauti iš jos paramos lėšų.
Mokėjimo paraiška valstybės iždui – tarpinės institucijos (įgyvendinant programą arba subsidijų schemą) arba pavienio projekto vykdytojo Lietuvos Respublikos finansų ministerijai teikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604) patvirtintos formos užpildytas dokumentas, kuriuo prašoma pervesti lėšas į mokėjimo paraiškoje nurodyto lėšų gavėjo sąskaitą banke.
Mokėjimo prašymas – pagal CPVA nustatytą formą tarpinės institucijos, pavienio projekto vykdytojo, projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo užpildytas dokumentas, kuriame deklaruojamos tarpinės institucijos programos administravimo, pavienio projekto, projekto arba paprojekčio, dėl kurio sudaryta programos, pavienio projekto, projekto arba paprojekčio įgyvendinimo sutartis, įgyvendinimo išlaidos.
Naudos gavėjas – juridinis arba fizinis asmuo, gaunantis naudą iš konkretaus projekto, bet nesantis šio projekto įgyvendinimo sutarties šalimi.
Nuosavos lėšos – tarpinės institucijos, pavienio projekto vykdytojo, projekto vykdytojo ir (arba) galutinio paramos gavėjo įnešamos lėšos, skirtos Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos pavieniam projektui, projektams arba paprojekčiams bendrai finansuoti. Nuosavomis lėšomis taip pat gali būti pripažįstamos tarpinės institucijos, pavienio projekto vykdytojo, projekto vykdytojo ir (arba) galutinio paramos gavėjo įnešamos kitų juridinių ir (arba) fizinių asmenų lėšos.
Paprojekčio paraiška – siekiančio gauti paramos lėšų pagal subsidijų schemą pareiškėjo pagal CPVA nustatytą formą parengtas dokumentas, teikiamas projekto vykdytojui, įgyvendinančiam subsidijų schemą.
Paprojekčio įgyvendinimo sutartis – dėl kiekvieno paprojekčio atskirai sudaroma sutartis, kuri nustato paprojekčio įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Paprojekčio įgyvendinimo sutartį pasirašo tarpinė institucija, projekto vykdytojas ir galutinis paramos gavėjas, jei subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nenustatyta kitaip.
Paprojektis – pagal subsidijų schemą finansuojamas mažas projektas.
Paramos lėšos – pagal paramos sutartį Šveicarijos Konfederacijos skiriamas negrąžintinas finansinis įnašas Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektams.
Pavienis projektas – atskiras, su kitais projektais tarpusavyje nesusijęs projektas.
Pavienio projekto vykdytojas – juridinis asmuo, kuriam yra skirta paramos lėšų pavieniam projektui įgyvendinti.
Pavienio projekto įgyvendinimo sutartis – dėl pavienio projekto sudaroma sutartis, kuri nustato pavienio projekto įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Pavienio projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, CPVA ir pavienio projekto vykdytojas.
Pažeidimas – bet koks Lietuvos Respublikos teisės aktų, pagrindų susitarimo, paramos sutarties, programos įgyvendinimo sutarties, pavienio projekto įgyvendinimo sutarties, subsidijų schemos įgyvendinimo sutarties, projekto įgyvendinimo sutarties, paprojekčio įgyvendinimo sutarties ar kitų su paramos lėšomis susijusių dokumentų nuostatų pažeidimas veikimu arba neveikimu, dėl kurio atsirado ar galėjo atsirasti Šveicarijos Konfederacijos biudžeto ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programai įgyvendinti, naudojimo pažeidimų.
Programos įgyvendinimo sutartis – sutartis, kuri nustato programos įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Programos įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, tarpinė institucija ir CPVA.
Projekto idėja – trumpas projekto, siekiant gauti paramos lėšų pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, aprašymas, parengtas pagal pagrindų susitarime nustatytus reikalavimus.
Projekto įgyvendinimo sutartis – vykdant programą dėl kiekvieno konkretaus projekto atskirai sudaroma sutartis, kuri nustato to projekto įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Projekto įgyvendinimo sutartį pasirašo CPVA, tarpinė institucija ir projekto vykdytojas.
Subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis – dėl subsidijų schemos sudaroma sutartis, kuri nustato subsidijų schemos įgyvendinimo sąlygas, šalių įsipareigojimus ir teises. Subsidijų schemos įgyvendinimo sutartį pasirašo koordinavimo institucija, tarpinė institucija ir CPVA.
Kitos šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka pagrindų susitarime vartojamas sąvokas.
II. KOORDINAVIMO INSTITUCIJA
4. Koordinavimo institucija atlieka šias funkcijas:
4.1. rengia ir (arba) tvirtina teisės aktus, detalizuojančius Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimą ir stebėseną;
4.2. derina paramos lėšas su kita finansine parama, su Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategija ir Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programomis;
4.3. užtikrina, kad jokia Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
4.4. užtikrina projekto idėjų ir galutinių projekto paraiškų surinkimą, vertinimą, atranką, jų suderinimą su priežiūros komitetu ir prašymų finansuoti projektą pateikimą Šveicarijos Konfederacijai;
4.6. derina ir Lietuvos Respublikos vardu pasirašo paramos sutartis su Šveicarijos Konfederacija, pasirašytų paramos sutarčių kopijas teikia CPVA ir atitinkamai tarpinei institucijai (įgyvendinant programą arba subsidijų schemą) arba pavienio projekto vykdytojui;
4.7. pasirašiusi paramos sutartį, pasirašo programų, subsidijų schemos ir (arba) pavienio projekto įgyvendinimo sutartis;
4.8. įdiegusi atitinkamas stebėsenos ir audito sistemas, koordinuoja tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimą ir pagal kompetenciją užtikrina finansų kontrolę ir pakankamą audito seką;
4.9. atidaro Lietuvos banke atskirą valstybės iždo sąskaitą, skirtą iš Šveicarijos Konfederacijos gaunamai finansinei paramai;
4.10. išmoka paramos ir bendrojo finansavimo lėšas vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 65-1976; 2007, Nr. 90-3604), ir apie tai informuoja CPVA;
4.11. organizuoja metinius susitikimus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos lygmeniu ir pristato Šveicarijos Konfederacijai metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą;
4.12. derina CPVA patvirtintas tarpinės institucijos teikiamas programų arba subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas arba pavienio projekto vykdytojo teikiamas pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas ir apie tai informuoja CPVA;
4.15. kiekvienais metais teikia Šveicarijos Konfederacijai finansuojamų projektų audito ataskaitų išvadų ir rekomendacijų santrauką, įskaitant informaciją apie visus atliktus Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemų vidaus auditus;
4.16. užtikrina audito rezultatų aptarimą su dalyvaujančiais partneriais, įskaitant Šveicarijos Konfederaciją, ir sprendimų pagal audito ataskaitą priėmimą ir vykdymą;
4.17. įtarusi galimų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų arba gavusi informaciją iš CPVA ar kitų šaltinių apie įtariamą pažeidimą, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka priima sprendimą dėl pažeidimo, taip pat nedelsdama informuoja Šveicarijos Konfederaciją apie pažeidimus;
4.18. užtikrina, kad Šveicarijos Konfederacijai būtų reguliariai atsiskaitoma už paramos lėšomis finansuojamų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų įgyvendinimą;
4.20. vadovaudamasi Informacijos apie Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programą, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. vasario 9 d. įsakymu Nr. 1K-031 (Žin., 2010, Nr. 20-937) (toliau – Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklės), užtikrina informavimą apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą ir jos viešinimą;
4.21. užtikrina tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos veikimo vidaus audito veiklos koordinavimą;
4.22. rengia ir tvirtina Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančioms institucijoms Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimo pavyzdinę metodiką;
4.23. pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą administruojančių institucijų vidaus audito tarnybų planus rengia bendrą metinį Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito planą;
4.24. teikia Šveicarijos Konfederacijos Užsienio reikalų federaciniam departamentui, Ekonomikos reikalų federaciniam departamentui, CPVA ir tarpinėms institucijoms (įgyvendinant programą arba subsidijų schemą) arba pavienio projekto vykdytojui jų prašomą informaciją ir dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansavimu;
4.25. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), ne mažiau kaip 10 metų nuo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
5. Koordinavimo institucija turi teisę:
5.1. duoti tarpinėms institucijoms, CPVA, pavienio projekto vykdytojui, projektų vykdytojams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
5.2. gauti iš tarpinių institucijų, CPVA, pavienio projekto vykdytojo, projektų vykdytojų ir (arba) galutinių paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos administravimu arba įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos;
III. CENTRINĖ PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪRA
6. CPVA atlieka šias funkcijas:
6.1. dalyvauja rengiant teisės aktus dėl Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ir stebėsenos;
6.2. rengia ir pasirašo programos, subsidijų schemos, pavienio projekto ir projekto įgyvendinimo sutartis;
6.3. administruodama programas ir (arba) pavienį projektą tikrina, kad jokia projekto, pavienio projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
6.4. teikia koordinavimo institucijai išvadas dėl tarpinių institucijų (įgyvendinant programą arba subsidijų schemą) ir (arba) pavienio projekto vykdytojo parengtų projekto idėjų ir galutinių projekto paraiškų tinkamumo finansuoti;
6.5. tikrina, ar kiekviena tarpinė institucija, pavienio projekto vykdytojas, projekto vykdytojas turi galimybę susigrąžinti pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM), ir apie tai informuoja Šveicarijos Konfederaciją, pateikdama tarpinės institucijos, pavienio projekto vykdytojo, projekto vykdytojo arba galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo;
6.6. įdiegusi atitinkamas stebėsenos ir audito sistemas, prižiūri pavienio projekto ir projektų įgyvendinimą pagal pavienio projekto, projekto įgyvendinimo sutartis;
6.7. administruodama programas ir (arba) pavienį projektą vykdo viešųjų pirkimų kontrolę programos ir (arba) pavienio projekto įgyvendinimo, ir (arba) projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
6.9. vykdo subsidijų schemos įgyvendinimo kontrolę subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
6.10. rengia, derina su koordinavimo institucija ir nustatyta vidaus tvarka tvirtina programų ir (arba) subsidijų schemos, ir (arba) pavienio projekto, projektų tarpinių, metinių ir galutinių įgyvendinimo ataskaitų (toliau – įgyvendinimo ataskaitos), taip pat kitų Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programai įgyvendinti reikalingų dokumentų formas;
6.11. tikrina ir tvirtina tarpinės institucijos teikiamas programų ir subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas ir (arba) pavienio projekto vykdytojo teikiamas pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas ir teikia jas koordinavimo institucijai derinti;
6.12. prireikus atlieka patikras programos arba subsidijų schemos, arba pavienio projekto administravimo ir (arba) pavienio projekto arba projekto įgyvendinimo vietoje;
6.13. teikia koordinavimo institucijai prašomą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų administravimu ir paramos bei bendrojo finansavimo lėšų panaudojimu;
6.14. dalyvauja rengiant Šveicarijos Konfederacijai metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą;
6.15. rengia bendrą metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos finansinę ataskaitą, kurioje nurodo visas koordinavimo institucijai Šveicarijos Konfederacijos pervestas paramos lėšas ir visas koordinavimo institucijos išmokėtas paramos lėšas, ir teikia ją koordinavimo institucijai;
6.16. tikrina tarpinės institucijos (įgyvendinant programą) arba pavienio projekto vykdytojo teikiamus mokėjimo prašymus, atsižvelgdama į tarpinės institucijos (įgyvendinant programą) arba pavienio projekto vykdytojo pateiktas atitinkamai projekto arba pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas ir išvadas dėl šių ataskaitų (jei taikoma), tvirtina mokėjimo prašymuose deklaruojamų išlaidų tinkamumą finansuoti, teikia išvadą tarpinei institucijai (įgyvendinant programą) arba pavienio projekto vykdytojui dėl išlaidų tinkamumo finansuoti;
6.17. gavusi informaciją apie paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimą mokėjimo paraiškose valstybės iždui nurodytiems lėšų gavėjams rengia ir paramos sutartyse nustatytais terminais teikia mokėjimo paraiškas kartu su pagrindžiamaisiais dokumentais ir patvirtintomis programų ir (arba) subsidijų schemos, ir (arba) pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitomis Šveicarijos Konfederacijai. Teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai mokėjimo paraiškos Šveicarijai kopiją;
6.21. įtarusi galimų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų arba gavusi informaciją apie tai, atlieka tyrimus ir teikia informaciją koordinavimo institucijai;
6.22. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atsako už nepanaudotų arba netinkamai išmokėtų arba panaudotų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų susigražinimą iš tarpinės institucijos ir (arba) galutinio paramos gavėjo (įgyvendinant subsidijų schemą) arba pavienio projekto vykdytojo, arba projekto vykdytojo (įgyvendinant programą);
6.23. vadovaudamasi Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, užtikrina informavimą apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą;
6.24. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos projektų pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims.
7. CPVA turi teisę:
7.1. duoti tarpinėms institucijoms, pavienio projekto vykdytojui, projektų vykdytojams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
7.2. gauti iš koordinavimo institucijos, tarpinių institucijų, pavienio projekto vykdytojo, projektų vykdytojų ir (arba) galutinių paramos gavėjų visą informaciją, susijusią su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos administravimu arba įgyvendinimu, kad įsitikintų, ar tinkamai naudojamos paramos ir bendrojo finansavimo lėšos.
IV. TARPINĖ INSTITUCIJA
8. Tarpinė institucija, administruodama programą arba subsidijų schemą pagal Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą, atlieka šias funkcijas:
8.1. pagal kompetenciją užtikrina, kad paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavos lėšos būtų pervedamos iki projekto ir (arba) paprojekčio įgyvendinimo sutartyse nustatytų terminų;
8.2. vadovaudamasi programos įgyvendinimo sutartimi arba subsidijų schemos įgyvendinimo sutartimi ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto sudarymą ir vykdymą reguliuojančiais teisės aktais, planuoja paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavas lėšas (jei tarpinė institucija skiria nuosavų lėšų programai arba subsidijų schemai įgyvendinti) ir atsako už jų panaudojimo veiksmingumą ir teisingumą;
8.3. vadovaudamasi Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos viešinimo taisyklėmis, informuoja apie Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą ir vykdo jos viešinimą;
8.4. pagal kompetenciją užtikrina pakankamą audito seką ir tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimą;
8.5. teikia koordinavimo institucijai ir CPVA finansuojamos programos, subsidijų schemos audito ataskaitų išvadas ir rekomendacijas;
8.6. tikrina, ar nėra pažeidimų, ir apie įtariamus pažeidimus informuoja koordinavimo instituciją ir CPVA;
8.7. vadovaudamasi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo programos arba subsidijų schemos pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
9. Tarpinė institucija, administruodama programą, taip pat atlieka šias funkcijas:
9.1. vadovaudamasi pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėją ir galutinę projekto paraišką ir teikia jas CPVA. Kartu su šiomis paraiškomis turi būti pateikta informacija apie projektų vykdytojų ir naudos gavėjų atranką;
9.2. kartu su galutine projekto paraiška teikia CPVA projektų vykdytojų deklaracijas dėl PVM susigrąžinimo;
9.3. pasirašo programos įgyvendinimo sutartį ir kiekvieno konkretaus projekto įgyvendinimo sutartis;
9.4. prižiūri programos įgyvendinimą pagal paramos sutartį bei programos ir projekto įgyvendinimo sutartis ir vykdo reikalingą kontrolę;
9.6. tikrina projekto vykdytojų teikiamus mokėjimų prašymus šiais aspektais:
9.7. tikrina projektų vykdytojų teikiamų projektų įgyvendinimo ataskaitų atitiktį programos ir projekto įgyvendinimo sutartims ir kartu su tarpinės institucijos išvada dėl šių įgyvendinimo ataskaitų teikia jas CPVA kartu su patikrintais projektų vykdytojų teikiamais mokėjimo prašymais;
9.8. gavusi CPVA išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;
9.9. pagal kompetenciją užtikrina, kad būtų laiku atliekami mokėjimai mokėjimo prašyme nurodytiems subjektams;
9.10. rengia ir teikia CPVA pasirašytas programos įgyvendinimo ataskaitas programos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais, kai šioms ataskaitoms pritaria programos priežiūros komitetas;
10. Tarpinė institucija, administruodama subsidijų schemą, taip pat atlieka šias funkcijas:
10.1. vadovaudamasi pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėją ir galutinę projekto paraišką ir teikia jas CPVA. Kartu su projekto idėja ir galutine projekto paraiška pateiktame pagrindimo dokumente turi būti pateikta informacija apie subsidijų schemos įgyvendinimo tvarką ir pagrindines paramos lėšų skyrimo galutiniams paramos gavėjams sąlygas;
10.2. tvirtina gaires pareiškėjams, paraiškos ir paprojekčio įgyvendinimo sutarties formas, taip pat kitus subsidijų schemai įgyvendinti reikalingus dokumentus;
10.5. įgyvendina subsidijų schemą pagal paramos ir subsidijų schemos įgyvendinimo sutartis bei vykdo reikalingą kontrolę;
10.7. gavusi subsidijų schemos projekto vykdytojo išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasi Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;
10.9. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atsako už nepanaudotų ir (arba) netinkamai išmokėtų arba panaudotų paramos ir bendrojo finansavimo lėšų susigrąžinimą iš galutinių paramos gavėjų;
10.10. teikia CPVA pasirašytas subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais, kai šioms ataskaitoms pritaria subsidijų schemos priežiūros komitetas;
11. Tarpinė institucija turi teisę:
11.1. duoti projektų vykdytojams ir (arba) galutiniams paramos gavėjams privalomus vykdyti nurodymus, susijusius su paramos ir bendrojo finansavimo lėšų naudojimu ir administravimu;
V. PROJEKTO VYKDYTOJAS, PAVIENIO PROJEKTO VYKDYTOJAS
12. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas konkretų projektą (kai vykdoma programa), atlieka šias funkcijas:
12.1. vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia tarpinei institucijai projekto vykdytojo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM;
12.2. pasirašo projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už šioje sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
12.3. tikrina ir tvirtina atliktų darbų, pristatytų prekių arba suteiktų paslaugų kiekį, kokybę, atitiktį projekto įgyvendinimo sutarties, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygoms;
12.4. atsižvelgdamas į projekto įgyvendinimo, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygas, tikrina projekto išlaidų pagrindimo dokumentus, rengia mokėjimo prašymą ir teikia jį kartu su patvirtintomis projekto išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis ir tarpine projekto įgyvendinimo ataskaita tarpinei institucijai;
12.5. teikia tarpinei institucijai projekto įgyvendinimo ataskaitas ir kitą reikalingą informaciją apie projekto įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
12.7. įtaręs, kad esama paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, informuoja apie tai tarpinę instituciją;
12.8. CPVA reikalavimu sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas ir (arba) išmokėtas arba panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
12.10. atsako už tai, kad jokia projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
12.11. užtikrina nuosavų lėšų išmokėjimą, jei projekto vykdytojas skiria nuosavų lėšų projektui įgyvendinti;
12.12. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
13. Pavienio projekto vykdytojas atlieka šias funkcijas:
13.1. vadovaudamasis pagrindų susitarime nustatytais reikalavimais, rengia projekto idėją ir galutinę projekto paraišką ir teikia jas CPVA;
13.2. kartu su galutine projekto paraiška, vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia CPVA pavienio projekto vykdytojo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM;
13.3. pagal kompetenciją užtikrina pakankamą audito seką ir tinkamą Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos valdymo ir kontrolės sistemos vidaus audito atlikimą;
13.4. teikia koordinavimo institucijai ir CPVA pavienio projekto audito ataskaitų išvadas ir rekomendacijas;
13.5. pasirašo pavienio projekto įgyvendinimo sutartį ir atsako už šioje sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
13.6. įgyvendina pavienį projektą pagal paramos sutartį ir pavienio projekto įgyvendinimo sutartį bei vykdo reikalingą kontrolę;
13.9. tikrina ir tvirtina atliktų darbų, pristatytų prekių arba suteiktų paslaugų kiekį, kokybę, atitiktį pavienio projekto įgyvendinimo sutarties, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygoms;
13.10. atsižvelgdamas į pavienio projekto įgyvendinimo, prekių tiekimo, paslaugų teikimo arba rangos sutarčių sąlygas, tikrina pavienio projekto išlaidų pagrindimo dokumentus, rengia mokėjimo prašymą ir teikia jį kartu su patvirtintomis pavienio projekto išlaidų pagrindimo dokumentų kopijomis ir pavienio projekto įgyvendinimo ataskaita CPVA;
13.11. gavęs CPVA išvadą dėl išlaidų tinkamumo finansuoti ir vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų išdavimo ir valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, rengia mokėjimo paraiškas valstybės iždui dėl paramos ir bendrojo finansavimo lėšų išmokėjimo ir teikia jas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai;
13.12. pagal kompetenciją užtikrina, kad būtų laiku atliekami mokėjimai mokėjimo prašyme nurodytiems subjektams;
13.13. rengia ir teikia CPVA pavienio projekto įgyvendinimo ataskaitas ir kitą reikalingą informaciją apie pavienio projekto įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą pavienio projekto įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
13.15. įtaręs, kad esama paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, informuoja apie tai koordinavimo instituciją ir CPVA;
13.16. CPVA reikalavimu sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas arba išmokėtas ir (arba) panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, pavienio projekto įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
13.18. atsako už tai, kad jokia pavienio projekto dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
13.19. užtikrina nuosavų lėšų išmokėjimą, jei pavienio projekto vykdytojas skiria nuosavų lėšų projektui įgyvendinti;
13.20. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo pavienio projekto pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
14. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas subsidijų schemą, atlieka šias funkcijas:
14.1. organizuoja kvietimus teikti paraiškas (rengia gaires pareiškėjams, paskelbia kvietimus teikti paraiškas, surenka paprojekčių paraiškas, organizuoja paprojekčių paraiškų vertinimo procesą, rengia paraiškų vertinimo ataskaitas, rekomenduojamų finansuoti paprojekčių sąrašus ir išvadą subsidijų schemos priežiūros komitetui dėl paprojekčių finansavimo);
14.2. įdiegęs atitinkamas stebėsenos ir audito sistemas, prižiūri paprojekčių įgyvendinimą pagal paprojekčių įgyvendinimo sutartis;
14.3. tikrina, kad jokia paprojekčio dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
14.4. tikrina, ar galutinis paramos gavėjas turi galimybę susigrąžinti PVM pagal galutinio paramos gavėjo pateiktą deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, ir apie tai informuoja CPVA, pateikdamas galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo;
14.5. rengia ir kartu su tarpine institucija pasirašo paprojekčių įgyvendinimo sutartis su galutiniais paramos gavėjais;
14.7. tikrina galutinių paramos gavėjų teikiamų mokėjimo prašymų ir jų pagrindžiamųjų dokumentų atitiktį subsidijų schemos ir paprojekčių įgyvendinimo sutartims, ar pateikti visi dokumentai tinkami ir teisingi, tvirtina mokėjimo prašymuose deklaruojamų išlaidų tinkamumą finansuoti ir teikia išvadą tarpinei institucijai dėl išlaidų tinkamumo finansuoti;
14.8. tikrina ir tvirtina galutinių paramos gavėjų teikiamų paprojekčių įgyvendinimo ataskaitų atitiktį subsidijų schemos ir paprojekčių įgyvendinimo sutartims;
14.9. rengia ir teikia tarpinei institucijai subsidijų schemos įgyvendinimo ataskaitas subsidijų schemos įgyvendinimo sutartyje nustatytais terminais;
14.11. rengia ir teikia tarpinei institucijai paprojekčių įgyvendinimo pažangos ketvirtines ataskaitas;
14.13. tikrina, ar nėra pažeidimų, ir apie įtariamus pažeidimus informuoja tarpinę instituciją ir CPVA;
14.15. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip per 10 metų nuo subsidijų schemos pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
15. Projekto vykdytojas turi teisę gauti iš tarpinės institucijos ir CPVA išaiškinimus projektų įgyvendinimo ir kitais susijusiais klausimais.
VI. GALUTINIS PARAMOS GAVĖJAS
17. Galutinis paramos gavėjas atlieka šias funkcijas:
17.1. rengia ir teikia paprojekčio paraiškas subsidijų schemos projekto vykdytojo paskelbtame kvietime teikti paraiškas nustatyta tvarka;
17.2. vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos rašytiniu paaiškinimu, teikia subsidijų schemos projekto vykdytojui galutinio paramos gavėjo deklaraciją dėl PVM susigrąžinimo, kurioje nurodo, ar turi galimybę susigrąžinti PVM;
17.3. pasirašo paprojekčio įgyvendinimo sutartį ir atsako už paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nustatytų sąlygų laikymąsi;
17.4. teikia subsidijų schemos projekto vykdytojui mokėjimo prašymus ir paprojekčio įgyvendinimo išlaidų pagrindimo dokumentus, atsako už mokėjimo prašymuose ir kituose dokumentuose pateiktų duomenų teisingumą;
17.5. teikia subsidijų schemos projekto vykdytojui paprojekčio įgyvendinimo ataskaitas ir kitą informaciją apie paprojekčio įgyvendinimą ir paramos, bendrojo finansavimo ir (arba) nuosavų lėšų panaudojimą paprojekčio įgyvendinimo sutartyje nustatyta tvarka;
17.7. įtaręs, kad esama paramos ir bendrojo finansavimo lėšų panaudojimo pažeidimų, informuoja apie tai subsidijų schemos projekto vykdytoją ir tarpinę instituciją;
17.8. CPVA reikalavimu sugrąžina paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, nepanaudotas arba išmokėtas ir (arba) panaudotas pažeidžiant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos reikalavimus, paprojekčio įgyvendinimo sutartį ir (arba) Lietuvos Respublikos teisės aktus;
17.10. atsako už tai, kad jokia paprojekčio dalis nebūtų antrą kartą finansuojama iš bet kokio kito finansavimo šaltinio;
17.11. užtikrina nuosavų lėšų išmokėjimą, jei galutinis paramos gavėjas skiria nuosavų lėšų paprojekčiui įgyvendinti;
17.12. vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, ne mažiau kaip 10 metų nuo paprojekčio pabaigos pagal kompetenciją saugo visus dokumentus, susijusius su Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimu, užtikrina, kad šie dokumentai būtų prieinami turintiems teisę juos tikrinti asmenims;
VII. PRIEŽIŪROS KOMITETAS
19. Priežiūros komitetas atlieka šias funkcijas:
19.1. teikia rekomendacijas koordinavimo institucijai dėl projekto idėjos ir galutinės projekto paraiškos teikimo Šveicarijos Konfederacijai, jų taisymo ar atmetimo;
19.2. prireikus teikia rekomendacijas koordinavimo institucijai dėl Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos prioritetinių sričių tikslinimo;
19.3. prižiūri, ar įgyvendinant Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programą laikomasi pagrindų susitarimo nuostatų;
19.5. svarsto koordinavimo institucijos parengtą metinę Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos įgyvendinimo ataskaitą ir jai pritaria (arba nepritaria);
Priedo pakeitimai:
Nr. 1K-336, 2010-10-29, Žin., 2010, Nr. 129-6594 (2010-11-04), i. k. 1102050ISAK001K-336
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-365, 2009-10-13, Žin., 2009, Nr. 124-5354 (2009-10-17), i. k. 1092050ISAK001K-365
Dėl finansų ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1K-418 "Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos finansų ministerija, Įsakymas
Nr. 1K-336, 2010-10-29, Žin., 2010, Nr. 129-6594 (2010-11-04), i. k. 1102050ISAK001K-336
Dėl finansų ministro 2008 m. gruodžio 5 d. įsakymo Nr. 1K-418 "Dėl Lietuvos Respublikos ir Šveicarijos Konfederacijos bendradarbiavimo programos, kuria siekiama sumažinti ekonominius ir socialinius skirtumus išsiplėtusioje Europos Sąjungoje, administravimo Lietuvoje taisyklių patvirtinimo" pakeitimo