Suvestinė redakcija nuo 2003-02-28 iki 2004-08-21
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2002, Nr. 110-4859, i. k. 1021100NUTA00001760
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO EKSPERTŲ KOMISIJOS SUDĖTIES IR NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2002 m. lapkričio 11 d. Nr. 1760
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatymo (Žin., 2001, Nr. 111-4022) 9 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Sudaryti šią Pavojingų krovinių vežimo ekspertų komisiją:
Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius (komisijos pirmininkas);
Aplinkos apsaugos agentūros direktorius (komisijos pirmininko pavaduotojas);
Civilinės saugos departamento prie Krašto apsaugos ministerijos direktorius;
Lietuvos viešosios policijos biuro Eismo priežiūros tarnybos vyresnysis komisaras;
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojas;
Radiacinės saugos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktorius;
Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centro direktorius;
Valstybinės geležinkelio inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas;
Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininkas;
Valstybinės vidaus vandenų laivybos inspekcijos viršininkas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 263, 2003-02-25, Žin., 2003, Nr. 21-904 (2003-02-27), i. k. 1031100NUTA00000263
2. Pavesti susisiekimo ministrui patvirtinti personalinę Pavojingų krovinių vežimo ekspertų komisijos sudėtį (valstybės institucijų atstovai į komisiją įtraukiami ministrų teikimu).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2002 m. lapkričio 11 d. nutarimu
Nr. 1760
PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO EKSPERTŲ KOMISIJOS NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šie nuostatai regalamentuoja Pavojingų krovinių vežimo ekspertų komisijos (toliau vadinama – komisija) uždavinius, funkcijas, teises ir darbo organizavimą.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais teisės aktais.
4. Šiuose nuostatuose vartojamos sąvokos:
4.1. Avarija, sukėlusi sunkias pasekmes, – įvykis, dalyvaujant automobilių, geležinkelių ir/ar vidaus vandenų transporto priemonei, vežančiai pavojingus krovinius, sukėlęs sprogimą, gaisrą, visišką ar dalinį statinių sugriovimą, sunkų ar mirtiną nelaimingą atsitikimą, pavojingų medžiagų išsiveržimą į aplinką, kai padaroma žala žmonėms arba aplinkai įvykio vietoje ar už jos ribų, arba bet koks kitas įvykis, turėjęs akivaizdžią įtaką pavojingų krovinių vežimo saugai.
5. Kitos sąvokos šiuose nuostatuose vartojamos ir suprantamos taip kaip Lietuvos Respublikos pavojingų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu įstatyme (Žin., 2001, Nr. 111-4022).
II. KOMISIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
6. Svarbiausias komisijos uždavinys – prevencijos tikslais atlikti avarijų, sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizes, teikti susisiekimo ministrui pasiūlymus bei rekomendacijas, kaip išvengti tokių avarijų pasikartojimo, kaip apsaugoti žmones ir aplinką.
7. Komisija atlieka šias funkcijas:
7.3. organizuoja visus būtinus techninius, cheminius ir/ar biologinius tyrimus, kurių reikia avarijų priežastims ir pasekmėms nustatyti;
III. KOMISIJOS TEISĖS
8. Vykdydama jai pavestą uždavinį ir funkcijas, komisija turi teisę:
8.1. suderinusi su teisėsaugos institucijomis, patekti į avarijos vietą, apžiūrėti avarijon patekusią transporto priemonę ar jos liekanas;
8.2. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų ir pavojingų krovinių vežimo dalyvių visą informaciją ir dokumentus, kurių reikia tyrimui atlikti;
8.4. pasitelkti valstybės institucijų ir kitų įstaigų kompetentingus specialistus, jeigu to reikia tyrimui atlikti;
8.6. rekomenduoti susisiekimo ministrui imtis skubių priemonių pavojingų krovinių vežimo saugai užtikrinti, jeigu tyrimo metu nustatyta, kad jos būtinos;
IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
10. Komisijos pirmininkas:
11. Komisijos sprendimai, vadovaujantis tyrimo rezultatais, priimami komisijos posėdyje. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip – 2/3 komisijos narių.
12. Komisijos sprendimai laikomi priimtais, jeigu jiems pritaria daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvavusių narių. Jeigu balsuojant komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas.
13. Priėmusi sprendimą, komisija surašo pavojingų krovinių vežimo avarijos tyrimo išvadas ir parengia rekomendacijas, kaip sušvelninti avarijos pasekmių poveikį, kokios taikytinos avarijų prevencijos priemonės. Tyrimo išvadas ir rekomendacijas pasirašo komisijos pirmininkas ir visi komisijos nariai. Komisijos pirmininkas tyrimo išvadas ir rekomendacijas dėl pavojingų krovinių vežimo avarijų prevencijos priemonių pateikia susisiekimo ministrui.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 263, 2003-02-25, Žin., 2003, Nr. 21-904 (2003-02-27), i. k. 1031100NUTA00000263
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. lapkričio 11 d. nutarimo Nr. 1760 "Dėl Pavojingų krovinių vežimo ekspertų komisijos sudėties ir nuostatų patvirtinimo" pakeitimo