Suvestinė redakcija nuo 2011-03-16 iki 2011-12-31
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 32-1530, i. k. 1102250ISAK000V-202
LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETE NUMATYTO STABILIZAVIMO FONDO (SVEIKATOS SISTEMOS PERTVARKAI) LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2010 m. kovo 19 d. Nr. V-202
Vilnius
Vadovaudamasis Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1654 (Žin., 2009, Nr. 150-6713):
1. Tvirtinu Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d.
įsakymu Nr. V-202
(Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2011 m. kovo 8 d.
įsakymo Nr. V-225 redakcija)
PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETE NUMATYTO STABILIZAVIMO FONDO (SVEIKATOS SISTEMOS PERTVARKAI) LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) (toliau – Stabilizavimo fondas) lėšų naudojimo tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis:
1.1. Lietuvos Respublikos 2011 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu (Žin., 2010, Nr. 153-7783);
1.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 7 d. nutarimu Nr. 1654 „Dėl Sveikatos priežiūros įstaigų ir paslaugų restruktūrizavimo trečiojo etapo programos patvirtinimo“ (Žin., 2009, Nr. 150-6713);
2. Stabilizavimo fondo lėšomis kompensuojamos restruktūrizuojamų asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – restruktūrizuojamos įstaigos) išlaidos, susijusios su:
2.1. darbo santykiais, atleidžiant darbuotojus pagal Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 129 straipsnio 2 dalį ir 136 straipsnio 1 dalies 6 punktą;
3. Pagrindinės sąvokos:
Restruktūrizuojama įstaiga – įstaiga, kuri įgyvendinant Programą restruktūrizuojama (reorganizuojama, pertvarkoma, likviduojama ar naujai steigiama) dėl sveikatos priežiūros paslaugų restruktūrizavimo ir (ar) dėl sveikatos priežiūros įstaigų tinklo optimizavimo, įstaiga, kurios restruktūrizavimas nenumatytas Programoje, tačiau ji restruktūrizuojama dėl 5.1 punkte numatytos priežasties, taip pat įstaiga, kurios kreditorinis įsiskolinimas gali būti dengiamas Stabilizavimo fondo lėšomis vadovaujantis Programos 33 ir 34 punktais.
Duomenys apie atleidžiamus darbuotojus – restruktūrizuojamos įstaigos informacija apie atleidžiamus darbuotojus.
Restruktūrizuojamos įstaigos išlaidos – išlaidos, susijusios su darbo santykių nutraukimu ar kreditoriniu įsiskolinimu.
Stabilizavimo fondo lėšų poreikis – atleidžiant darbuotojus numatomų patirti restruktūrizuojamos įstaigos išlaidų suma, taip pat Programos 33 ir 34 punktuose numatytas kreditorinis įsiskolinimas.
II. STABILIZAVIMO FONDO LĖŠŲ SKYRIMO KRITERIJAI
4. Nutarimus dėl Stabilizavimo fondo lėšų skyrimo priima Stabilizavimo fondo lėšų skyrimo komisija (toliau – Komisija), sudaryta Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) direktoriaus įsakymu. Komisija sudaroma iš devynių narių: po tris Sveikatos apsaugos ministerijos ir VLK atstovus bei po vieną Lietuvos gydytojų vadovų sąjungos, Lietuvos gydytojų sąjungos ir Lietuvos slaugos specialistų organizacijos atstovą. Komisijos pirmininkas skiriamas iš VLK atstovų.
5. Stabilizavimo fondo lėšų skyrimo kriterijai:
5.1. restruktūrizuojama įstaiga turi atitikti Programos nuostatas arba vykdyti restruktūrizavimą dėl jos teikiamų paslaugų struktūros pokyčių, tiesiogiai susijusių su Programos įgyvendinimu, t. y. restruktūrizuoti sveikatos priežiūros paslaugas dėl kitos įstaigos (numatytos Programoje) paslaugų struktūros pasikeitimų;
5.2. kompensuojamos restruktūrizuojamos įstaigos išlaidos:
5.2.1. patirtos dėl darbuotojų, kurie netenka darbo restruktūrizuojamoje įstaigoje, atleidimo:
III. DOKUMENTŲ PATEIKIMAS IR VERTINIMAS
6. Restruktūrizuojama įstaiga, norinti, kad jos išlaidos, susidariusios dėl darbuotojų, kurie netenka darbo restruktūrizuojamoje įstaigoje, atleidimo, būtų kompensuojamos Stabilizavimo fondo lėšomis, pateikia teritorinei ligonių kasai (toliau – TLK):
6.1. įstaigos vadovo arba steigėjo (-ų) informaciją (sprendimą, planą ar kt.) apie veiklos pertvarkymus ir/ar struktūrinius pakeitimus, dėl kurių atleidžiami darbuotojai;
7. Restruktūrizuojama įstaiga, norinti gauti lėšų kreditoriniam įsiskolinimui padengti, pateikia teritorinei ligonių kasai:
7.2. finansinę ataskaitą, kurioje pateikiami 2010 m. liepos 1 d. duomenys apie bendrąjį įstaigos debitorinį ir kreditorinį įsiskolinimą bei duomenys apie įstaigos kreditorinį įsiskolinimą vaistų, maisto, šilumos, elektros energijos ir vandens tiekėjams bei laiku neišmokėtą darbo užmokestį, įskaitant įmokas socialiniam draudimui;
8. TLK ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo 6 ar 7 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos:
9. Komisija, gavusi iš TLK 8.4 punkte nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų ją įvertina ir, vadovaudamasi 5 punkte nurodytais kriterijais bei atsižvelgdama į Stabilizavimo fondo finansines galimybes, priima nutarimą dėl restruktūrizuojamos įstaigos išlaidų kompensavimo iš Stabilizavimo fondo, kuriame teikia vieną iš galimų siūlymų:
IV. LĖŠŲ SKYRIMAS
10. Atsižvelgdamas į Komisijos nutarimą, VLK direktorius įsakymu, suderintu su sveikatos apsaugos ministru, tvirtina restruktūrizuojamų įstaigų, kurioms skiriamos Stabilizavimo fondo lėšos, sąrašą ir šioms įstaigoms numatytas lėšų sumas.
11. TLK, vadovaudamasi VLK direktoriaus įsakymu dėl lėšų skyrimo, ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu informuoja savo veiklos zonos restruktūrizuojamas įstaigas apie joms skiriamas lėšas ir su jomis pasirašo susitarimus dėl išlaidų kompensavimo Stabilizavimo fondo lėšomis ir patvirtina restruktūrizuojamos įstaigos parengtą Programos (išlaidų) sąmatą, t. y. užpildo formą BFP-1, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 (Žin., 2009, Nr. 7-237; 2011, Nr. 2-74). Sąmata sudaroma 2 egzemplioriais – po vieną restruktūrizuojamai įstaigai ir TLK. Neparengus ir nepatvirtinus sąmatos, naudoti Programai skirtų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšų neleidžiama.
V. APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR ATSAKOMYBĖ
12. Patvirtinus Programos išlaidų sąmatą ne vėliau kaip kitą darbo dieną restruktūrizuojama įstaiga pateikia TLK:
12.1. pagal Komisijos nutarimą patikslintus šio aprašo 6.2 punkte nurodytus duomenis apie atleidžiamus darbuotojus (išlaidų, susijusių su darbo santykiais, kompensavimo atveju);
13. TLK, gavusi 12 punkte nurodytus dokumentus, nedelsdama kreipiasi į VLK dėl lėšų pervedimo, pateikdama lėšų paraišką (laisvos formos).
14. Gavusi TLK paraišką, VLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną perveda Stabilizavimo fondo lėšas į TLK sąskaitą.
15. Gavusi iš VLK lėšas, TLK ne vėliau kaip kitą darbo dieną jas perveda į restruktūrizuojamos įstaigos nurodytą sąskaitą.
16. Pasibaigus metų ketvirčiui, restruktūrizuojamos įstaigos iki kito ketvirčio pirmojo mėnesio 15 dienos parengia gautų iš Stabilizavimo fondo panaudojimo biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, t. y. užpildo formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Žin., 2009, Nr. 3-60; 2010, Nr. 62-3084), ir pateikia TLK kartu su vardiniu atleistų darbuotojų sąrašu, kuriame nurodomos su darbuotojų atleidimu susijusios išlaidos, bei kitus išlaidų dokumentus, atitinkančius ir pagrindžiančius lėšų paskirtį.
17. Restruktūrizuojamos įstaigos vadovas atsako už teikiamų duomenų teisingumą ir Stabilizavimo fondo lėšų naudojimą pagal paskirtį įstatymų nustatyta tvarka.
18. Skyrus lėšų išlaidoms, susijusioms su darbo santykiais, kompensuoti, restruktūrizuojama įstaiga vienerius metus nuo lėšų iš Stabilizavimo fondo gavimo dienos TLK kas ketvirtį pateikia darbuotojų ir jų užimamų pareigybių sąrašą.
19. Tais atvejais, kai retruktūrizuojama įstaiga atleido darbuotoją, išmokėjo jam išmoką ir už tai gavo kompensaciją iš Stabilizavimo fondo, nepraėjus 1 metų laikotarpiui vėl priima tą patį arba kitą darbuotoją į tas pačias (ar analogiškas) pareigas restruktūrizuojamoje įstaigoje, laikoma, kad PSDF biudžetui padaryta žala, ir restruktūrizuojama įstaiga privalo šias lėšas grąžinti į PSDF biudžetą.
20. Ne pagal paskirtį panaudotos Stabilizavimo fondo lėšos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos iš kaltų asmenų ir grąžinamos į PSDF biudžeto sąskaitą.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
22. Šis aprašas galioja skiriant ir naudojant 2011 m. PSDF biudžete numatytas Stabilizavimo fondo lėšas.
Priedo pakeitimai:
Nr. V-225, 2011-03-08, Žin., 2011, Nr. 31-1459 (2011-03-15), i. k. 1112250ISAK000V-225
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo
1 priedas
DUOMENYS APIE ATLEIDŽIAMUS DARBUOTOJUS
______________________________
(Restruktūrizuojama įstaiga)
__________________________________________________________________________
(Data)
Eil. Nr. |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Padalinys |
Pareigybė |
Etatas (darbo krūvis) |
Darbo stažas įstaigoje |
Vidutinis vieno mėnesio darbo užmokestis* |
Mėnesių, už kuriuos mokama išeitinė išmoka, skaičius |
Atleidimo data |
Darbuotojui priskaičiuotos išeitinės išmokos, kartu su draudėjo mokamomis valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokomis, suma |
Darbuotojui priskaičiuota nepanaudotų atostogų kompensacijos, kartu su draudėjo mokamomis valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokomis, suma |
Stabilizavimo fondo lėšų poreikis (10 + 11) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
2011 M. I KETVIRTIS |
|||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
2011 M. II KETVIRTIS |
|||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
2011 M. III KETVIRTIS |
|||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
2011 M. IV KETVIRTIS |
|||||||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
x |
x |
|
x |
|
|
|
|
|
|
Iš viso: I, II, III, IV ketvirčiai |
x |
x |
|
x |
|
|
x |
|
|
|
* Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 27 d. nutarimas Nr. 650 (Žin., 2003, Nr. 52-2326; 2006, Nr. 105-4011; 2008, Nr. 142-5627).
(ASPĮ vadovas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
(Vyr. finansininkas) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Priedo pakeitimai:
Nr. V-225, 2011-03-08, Žin., 2011, Nr. 31-1459 (2011-03-15), i. k. 1112250ISAK000V-225
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
STABILIZAVIMO FONDO LĖŠŲ POREIKIS TLK VEIKLOS ZONOS RESTRUKTŪRIZUOJAMŲ ĮSTAIGŲ IŠLAIDOMS KOMPENSUOTI IR TLK IŠVADA
______________________________
(TLK pavadinimas)
__________________________________________________________________________
(Data)
|
|
|
Teritorinės ligonių kasos išvada |
||
Eil. Nr. |
Restruktūrizuojama įstaiga |
Stabilizavimo fondo lėšų poreikis, Lt |
Kompensuoti |
Nekompensuoti |
Pastabos |
2011 M. I KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
x |
2011 M. II KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
x |
2011 M. III KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
x |
2011 M. IV KETVIRTIS |
|||||
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
Iš viso |
x |
|
|
|
|
Iš viso: I, II, III, IV ketvirčiai |
|
|
|
x |
(TLK direktorius) |
(Parašas) |
(Vardas ir pavardė) |
Priedo pakeitimai:
Nr. V-225, 2011-03-08, Žin., 2011, Nr. 31-1459 (2011-03-15), i. k. 1112250ISAK000V-225
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-268, 2010-04-07, Žin., 2010, Nr. 42-2048 (2010-04-12), i. k. 1102250ISAK000V-268
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. V-202 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-496, 2010-06-01, Žin., 2010, Nr. 65-3273 (2010-06-05), i. k. 1102250ISAK000V-496
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. V-202 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-668, 2010-07-28, Žin., 2010, Nr. 93-4923 (2010-08-05), i. k. 1102250ISAK000V-668
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d. įsakymo Nr.V-202 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-1034, 2010-12-06, Žin., 2010, Nr. 144-7385 (2010-12-09), i. k. 1102250ISAK00V-1034
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d. įsakymo Nr. V-202 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto Stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-225, 2011-03-08, Žin., 2011, Nr. 31-1459 (2011-03-15), i. k. 1112250ISAK000V-225
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. kovo 19 d. įsakymo NR.V-202 "Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžete numatyto stabilizavimo fondo (sveikatos sistemos pertvarkai) lėšų naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo