Suvestinė redakcija nuo 2008-02-22 iki 2010-08-03
Nutarimas paskelbtas: Žin. 2007, Nr. 26-979, i. k. 1072051NUTA00001K-3
LIETUVOS RESPUBLIKOS VERTYBINIŲ POPIERIŲ KOMISIJA
NUTARIMAS
DĖL PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. vasario 23 d. Nr. 1K-3
Vilnius
2. Nustatyti, kad Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklės pradedamos taikyti nuo tų ataskaitinių laikotarpių, kurie baigiasi joms įsigaliojus.
3. Nustatyti, kad iki Centrinės reglamentuojamos informacijos bazės sukūrimo reglamentuojama informacija bus skelbiama Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos interneto tinklalapyje.
4. Pripažinti netekusiais galios:
4.1. 2002 m. gegužės 30 d. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos nutarimą Nr. 21 „Dėl informacijos apie emitentų veiklą ir jų vertybinių popierių periodinio atskleidimo taisyklių naujos redakcijos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 62-2547);
4.2. 2004 m. rugsėjo 30 d. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos nutarimo Nr. 16 „Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos nutarimų pakeitimo“ 5 punktą (Žin., 2004, Nr. 149-5456);
4.3. 2005 m. gegužės 26 d. Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos nutarimą Nr. 1K-16 „Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2002 m. gegužės 30 d. nutarimo Nr. 21 „Dėl informacijos apie emitentų veiklą ir jų vertybinių popierių periodinio atskleidimo taisyklių naujos redakcijos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 69-2508).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos vertybinių popierių
komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimu
Nr. 1K-3
PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato emitentų, kuriems taikomas Lietuvos Respublikos vertybinių popierių įstatymo (Žin., 2007, Nr. 17-626) (toliau – Įstatymas) trečiasis skirsnis, periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo tvarką.
2. Šių Taisyklių teisinis pagrindas – Įstatymo 20, 21, 22 ir 25 straipsniai. Šios Taisyklės skirtos įgyvendinti:
2.1. 2003 m. lapkričio 4 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2003/71/EB dėl prospekto, kuris turi būti skelbiamas, kai vertybiniai popieriai siūlomi visuomenei ar įtraukiami į prekybos sąrašą, ir iš dalies pakeičiančiai Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 m. specialusis leidimas, 6 skyrius, 7 tomas, p. 307);
2.2. 2004 m. balandžio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2004/25/EB dėl įmonių perėmimo siūlymų (OL 2004 m. specialusis leidimas, 17 skyrius, 2 tomas, p. 20);
2.3. 2004 m. gruodžio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo, iš dalies keičiančiai Direktyvą 2001/34/EB (OL 2004 L 390, p. 38);
2.4. 2006 m. gruodžio 4 d. Komisijos sprendimui dėl trečiųjų šalių vertybinių popierių emitentų naudojimosi informacija, sudaryta pagal tarptautiniu mastu priimtus apskaitos standartus (OL 2006 L 343, p. 96).
2.5. 2007 m. kovo 8 d. Komisijos direktyvai 2007/14/EB, nustatančiai išsamias tam tikrų Direktyvos 2004/109/EB dėl informacijos apie emitentus, kurių vertybiniais popieriais leista prekiauti reguliuojamoje rinkoje, skaidrumo reikalavimų suderinimo nuostatų įgyvendinimo taisykles (OL 2007 L 069, p. 27).
Papildyta punktu:
Nr. 1K-3, 2008-02-14, Žin., 2008, Nr. 21-801 (2008-02-21), i. k. 1082051NUTA00001K-3
II. PERIODINĖS IR PAPILDOMOS INFORMACIJOS RENGIMO IR PATEIKIMO BENDROJI TVARKA
4. Informacija apie emitentų veiklą ir jų vertybinius popierius turi būti atskleidžiama viešai skelbiant metinę, tarpinę ir papildomą informaciją, įdedant ją į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiant Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijai (toliau – Komisija).
5. Pateikiama informacija turi būti aiški, išsami, suprantamai išdėstyta ir tarpusavyje palyginama. Ji gali būti iliustruota grafine medžiaga.
6. Atskleisdami periodinę informaciją, emitentai, veikiantys trumpiau nei nurodytą ataskaitinį laikotarpį arba per šį laikotarpį pakeitę savo teisinę formą, turi teisę atskleisti faktiško veikimo laikotarpio duomenis arba laikotarpio, prasidėjusio po teisinės formos pakeitimo, duomenis. Jei emitentas yra likviduojamas arba jam iškelta bankroto byla, iki kiekvienų metų gegužės 1 dienos jis turi pateikti metinę finansinę atskaitomybę ir informaciją apie likvidavimo arba bankroto bylos eigą.
7. Atskleidžiant Įstatymo 25 straipsnio 1–5 dalyse nurodytą papildomą informaciją, informaciniame pranešime, be papildomos informacijos, taip pat turi būti pateikti pagrindiniai duomenys apie emitentą (pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas, telefono ir fakso numeriai), nurodytas asmuo, paskirtas teikti papildomą informaciją, jo kontaktiniai duomenys, emitento organo, priėmusio sprendimą išleisti naujas skolos vertybinių popierių emisijas arba sprendimą, dėl kurio keičiasi įstatinio kapitalo dydis, jo struktūra ar vertybinių popierių suteikiamos teisės, pavadinimas ir atitinkamo sprendimo priėmimo data, išleistų, konvertuotų, anuliuotų ar išpirktų vertybinių popierių kiekis, vieno vertybinio popieriaus nominali vertė, bendra nominali vertė, vertybinių popierių ISIN kodas, šių vertybinių popierių ar jų suteikiamų teisių įsigaliojimo data ir asmens, pasirašiusio šį informacinį pranešimą, duomenys (vardas, pavardė, einamos pareigos).
III. METINĖ INFORMACIJA
9. Emitentas metinę informaciją, kurią sudaro audituota metinė finansinė atskaitomybė, auditorių įvertintas metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo finansinių metų pabaigos paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Komisijai.
10. Jeigu emitentas privalo parengti konsoliduotą finansinę atskaitomybę, metinę informaciją sudaro audituota konsoliduota metinė finansinė atskaitomybė, auditorių įvertintas konsoliduotas metinis pranešimas ir atsakingų asmenų patvirtinimas. Konsoliduota metinė finansinė atskaitomybė turi būti pateikta kartu su metine patronuojančios įmonės atskaitomybe. Konsoliduota metinė finansinė atskaitomybė ir metinė patronuojančios įmonės finansinė atskaitomybė privalo būti audituotos.
11. Nepriklausomo auditoriaus išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Komisijai kartu su metine informacija.
12. Metiniame pranešime turi būti nurodyta:
12.1. Bendra informacija apie emitentą:
12.1.2. emitentas ir jo kontaktiniai duomenys (pavadinimas, teisinė forma, įregistravimo data ir vieta, įmonės kodas, buveinės adresas (jei registruotos ir faktinės buveinės adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, interneto svetainės adresas);
12.2. Lietuvos Respublikos įmonių finansinės atskaitomybės įstatymo 24(1) straipsnyje nurodyta informacija;
12.3. Kita informacija apie emitentą:
12.3.1. emitento įstatinio kapitalo struktūra (akcijų kiekis, vienos akcijos nominali vertė, akcijų klasės ir kiekvienos akcijų klasės suteikiamos teisės ir pareigos, procentas, kurį atskiros klasės akcijos sudaro visame akcijų kapitale);
12.3.2. visi vertybinių popierių perleidimo apribojimai (pvz., apribojimai, taikomi vertybinių popierių paketams, arba reikalavimai gauti bendrovės ar kitų vertybinių popierių savininkų pritarimą);
12.3.3. akcininkai (bendras akcininkų skaičius; akcininkai, ataskaitinio laikotarpio pabaigoje (nurodyti konkrečią datą) nuosavybės teise turintys ar valdantys daugiau kaip 5 procentus emitento įstatinio kapitalo (fizinių asmenų vardai, pavardės (Komisijai pateikiamame popieriniame metinio pranešimo variante papildomai turi būti nurodomi šių asmenų asmens kodai), įmonių pavadinimai, teisinės formos, įmonių kodai, buveinių adresai), akcininkams nuosavybės teise priklausančių akcijų kiekis pagal klases, turima įstatinio kapitalo ir balsų dalis procentais, atskirai nurodyti kiekvienam asmeniui nuosavybės teise priklausančių akcijų suteikiamų balsų procentus ir netiesiogiai turimų balsų procentus);
12.3.5. visi balsavimo teisių apribojimai (pvz., tam tikrą balsų procentą ar kiekį turinčių asmenų balsavimo teisių apribojimai, terminai, iki kurių galima pasinaudoti balsavimo teisėmis, arba sistemos, pagal kurias vertybinių popierių suteikiamos turtinės teisės yra atskiriamos nuo vertybinių popierių turėjimo);
12.3.6. visi akcininkų tarpusavio susitarimai, apie kuriuos emitentas žino ir dėl kurių gali būti ribojamas vertybinių popierių perleidimas ir (arba) balsavimo teisės;
12.3.7. darbuotojai (vidutinis darbuotojų skaičius, pokyčiai per pastaruosius finansinius (ūkinius) metus, priežastys, lėmusios svarbius (daugiau kaip 10 procentų) pokyčius, darbuotojų grupavimas pagal išsilavinimą, vadovaujančiojo personalo, specialistų, darbininkų skaičius ir vidutinis mėnesinis atitinkamos darbuotojų grupės darbo užmokestis neatskaičius mokesčių, darbo ar kolektyvinėse sutartyse numatytos ypatingos emitento darbuotojų ar jų dalies teisės ir pareigos);
12.3.10. kolegialių organų nariai, bendrovės vadovas, vyriausiasis finansininkas (vardai ir pavardės (Komisijai pateikiamame popieriniame metinio pranešimo variante papildomai turi būti nurodomi šių asmenų asmens kodai), duomenys apie dalyvavimą emitento įstatiniame kapitale, kiekvieno asmens kadencijos pradžią ir pabaigą, informacija apie emitento per ataskaitinį laikotarpį priskaičiuotas pinigų sumas, kitą perleistą turtą ir suteiktas garantijas šiems asmenims bendrai ir vidutinius dydžius, tenkančius vienam kolegialaus organo nariui, bendrovės vadovui, vyriausiajam finansininkui);
12.3.11. visi reikšmingi susitarimai, kurių šalis yra emitentas ir kurie įsigaliotų, pasikeistų ar nutrūktų pasikeitus emitento kontrolei, taip pat jų poveikis, išskyrus atvejus, kai dėl susitarimų pobūdžio jų atskleidimas padarytų emitentui didelę žalą;
12.3.12. visi emitento ir jo organų narių ar darbuotojų susitarimai, numatantys kompensaciją, jei jie atsistatydintų arba būtų atleisti be pagrįstos priežasties arba jei jų darbas baigtųsi dėl emitento kontrolės pasikeitimo;
12.3.13. nuosavybės vertybinių popierių emitentai papildomai turi pateikti informaciją apie didesnius susijusių šalių sandorius – nurodyti šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį, jeigu tokie sandoriai yra reikšmingi arba buvo sudaryti ne įprastomis rinkos sąlygomis. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti atskirą informaciją. Sąvoka „susijęs asmuo“ turi tokią pačią reikšmę, kaip ir emitento taikomuose apskaitos standartuose;
12.4. Informacija apie tai, kaip laikomasi bendrovių valdymo kodekso. Emitentai, kurių išleisti vertybiniai popieriai yra įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje Lietuvos Respublikoje, pagal reguliuojamos rinkos operatoriaus parengtas taisykles metiniame pranešime taip pat turi pateikti informaciją, kaip jie laikosi bendrovių, kurių vertybiniais popieriais prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, valdymo kodekso;
12.5. Duomenys apie viešai skelbtą informaciją. Metiniame pranešime taip pat turi būti pateikiama santrauka informacijos, kurią emitentas, vykdydamas savo prievoles pagal jam taikomus vertybinių popierių rinką reglamentuojančius teisės aktus, per praėjusius 12 mėnesių viešai paskelbė vienoje ar keliose valstybėse narėse ir trečiosiose šalyse, ir nurodoma, kur galima gauti visą informaciją;
13. Konsoliduotame metiniame pranešime turi būti nurodyta:
13.1. Bendra informacija apie įmonių grupę:
13.1.2. įmonių grupę sudarančios bendrovės ir jų kontaktiniai duomenys (pavadinimai, teisinės formos, įregistravimo datos ir vietos, įmonių kodai, buveinių adresai (jei registruotų ir faktinių buveinių adresai skiriasi, nurodyti abu), telefono, fakso numeriai, elektroninio pašto adresai, interneto svetainės adresai);
13.1.4. emitento sutartys su finansų maklerio įmonėmis ir (ar) kredito įstaigomis, teikiančiomis investicines paslaugas ir (ar) vykdančiomis investicinę veiklą;
13.2. Lietuvos Respublikos konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymo 91 straipsnyje nurodyta informacija;
13.3. Jei įmonė, rengianti konsoliduotą metinį pranešimą, pasinaudoja Įmonių konsoliduotos finansinės atskaitomybės įstatymo 9(1) straipsnio 3 dalyje numatyta galimybe savo metinį pranešimą sujungti su konsoliduotu metiniu pranešimu, konsoliduotame metiniame pranešime papildomai turi būti pateikiama šių Taisyklių 12 punkte nurodyta informacija apie pranešimą rengusią įmonę.
14. Jei šių Taisyklių 12 ir 13 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta metiniame ir (ar) konsoliduotame metiniame pranešime, yra nurodyta finansinės ar konsoliduotos finansinės atskaitomybės aiškinamajame rašte, tai metiniame ir (ar) konsoliduotame metiniame pranešime pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.
15. Įstatymo 21 straipsnyje nurodytas atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodyti atsakingų asmenų vardai, pavardės ir einamos pareigos.
16. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų metinė ir metinė konsoliduota finansinė atskaitomybė gali būti sudarytos vadovaujantis Bendrai priimtais apskaitos principais, jei tenkinama bent viena iš toliau nurodytų sąlygų:
16.1. Finansinės atskaitomybės aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad atskaitomybė atitinka Tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus, kaip nurodyta 1–ajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinės atskaitomybės pateikimas“;
16.2. Finansinė atskaitomybė yra sudaryta pagal Kanados, Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų Bendrai priimtus apskaitos principus;
16.3. Finansinė atskaitomybė yra sudaryta pagal kitos nei Taisyklių 16.2 punkte nurodytos ne valstybės narės Bendrai priimtus apskaitos principus ir yra įvykdytos visos šios sąlygos:
16.3.1. už aptariamus nacionalinius apskaitos standartus atsakinga ne valstybės narės institucija yra viešai paskelbusi įsipareigojimą iki finansinių metų, už kuriuos sudaroma finansinė atskaitomybė, pradžios šiuos savo standartus suvienodinti su Tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais;
16.3.2. institucija yra sukūrusi darbo programą, rodančią, kad iki 2008 m. gruodžio 31 d. taikomus apskaitos standartus siekiama suvienodinti su Tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais; ir
IV. TARPINĖ INFORMACIJA
17. Emitentas tarpinę informaciją, kurią sudaro trijų, šešių, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinė finansinė atskaitomybė ir atsakingų asmenų patvirtinimas, turi paskelbti viešai, įdėti į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikti Komisijai pasibaigus atitinkamam finansiniam laikotarpiui, bet ne vėliau, kaip per du mėnesius nuo jo pabaigos.
18. Jeigu emitentas privalo sudaryti konsoliduotą finansinę atskaitomybę, tai tarpinę informaciją sudaro trijų, šešių, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinė konsoliduota finansinė atskaitomybė ir atsakingų asmenų patvirtinimas.
19. Jeigu buvo atliekamas tarpinės finansinės atskaitomybės auditas, nepriklausomo auditoriaus išvada turi būti skelbiama viešai, įdedama į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę ir pateikiama Komisijai kartu su tarpine informacija.
20. Tarpinė finansinė atskaitomybė, kuri rengiama ne pagal Tarptautinius apskaitos standartus, turi atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. Į tarpinę finansinę atskaitomybę turi būti įtrauktas bent jau sutrumpintas balansas, sutrumpinta pelno (nuostolių) ataskaita ir aiškinamasis raštas;
20.2. Rengiant sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolių) ataskaitą, turi būti vadovaujamasi tais pačiais pripažinimo ir įvertinimo principais, kaip ir rengiant metinę finansinę atskaitomybę;
20.3. Sutrumpintame balanse ir pelno (nuostolio) ataskaitoje turi būti pateikta kiekviena eilutė ir tarpinė suma, nurodyta naujausiose metinėse finansinėse emitento atskaitomybėse. Papildomos eilutės turi būti nurodytos tuo atveju, jeigu, jas praleidus, tarpinė finansinė atskaitomybė būtų netiksli ir neteisinga;
20.4. Į sutrumpintą balansą ir pelno (nuostolio) ataskaitą turi būti įtraukta ši lyginamoji informacija:
20.4.1. einamųjų finansinių metų ataskaitinio laikotarpio pabaigos balansas ir praėjusių finansinių metų lyginamasis balansas;
20.4.2. einamųjų finansinių metų ataskaitinio laikotarpio pelno (nuostolio) ataskaita ir atitinkamo praėjusių finansinių metų laikotarpio lyginamoji informacija;
20.4.3. aiškinamajame rašte turi būti pateikta pakankamai informacijos, kad finansinės informacijos vartotojai tarpinėse finansinėse atskaitomybėse pateikiamą informaciją galėtų palyginti su metinėse finansinėse atskaitomybėse pateikta informacija ir galėtų teisingai įvertinti įmonės finansinės būklės pokyčius.
21. Trijų, devynių ir dvylikos mėnesių tarpinės ar tarpinės konsoliduotos finansinės atskaitomybės aiškinamajame rašte turi būti pateikiama informacija apie esminius įvykius ir sandorius, kurie įvyko per atitinkamą laikotarpį, nurodomas jų poveikis emitento ir jo kontroliuojamų įmonių finansinei būklei ir pateikiamas bendras emitento ir jo kontroliuojamų įmonių finansinės būklės ir veiklos atitinkamu laikotarpiu aprašymas.
22. Kartu su šešių mėnesių tarpine informacija turi būti viešai skelbiamas, į Centrinę reglamentuojamos informacijos bazę įdedamas ir pateikiamas Komisijai šešių mėnesių tarpinis pranešimas. Jeigu emitentas privalo sudaryti konsoliduotą finansinę atskaitomybę, skelbiant šešių mėnesių tarpinę informaciją, turi būti paskelbtas šešių mėnesių konsoliduotas tarpinis pranešimas.
23. Šešių mėnesių tarpiniame pranešime turi būti nurodyta:
23.1. Jei per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento akcininkus, – šių Taisyklių 12.3.3 punkte nurodyta informacija;
23.2. Jei per ataskaitinį laikotarpį pakito duomenys apie emitento organus, jų narius, – šių Taisyklių 12.3.9 ir 12.3.10 punktuose nurodyta informacija;
23.3. Kita informacija, pagal šių Taisyklių 12 punktą reikalaujama nurodyti metiniame pranešime. Ši informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus;
23.4. Svarbiausi įvykiai, kurie įvyko per pirmuosius šešis finansinių metų mėnesius, ir jų poveikis tarpinei finansinei atskaitomybei, taip pat informacija apie pagrindines rizikas ir netikėtumus per ateinančius šešis finansinių metų mėnesius;
23.5. Nuosavybės vertybinių popierių emitentų tarpiniame pranešime turi būti pateikiama informacija apie didesnius susijusių šalių sandorius, t. y. informacija apie:
23.5.1. susijusių šalių sandorius, įvykdytus per pirmuosius šešis einamųjų finansinių metų mėnesius, padariusius didelį poveikį to laikotarpio įmonės finansinei padėčiai arba veiklai, įskaitant šių sandorių sumas, susijusių asmenų santykių pobūdį ir kitą informaciją apie sandorius, kuri yra būtina norint suprasti bendrovės finansinę padėtį. Informacija apie atskirus sandorius gali būti apibendrinama pagal jų pobūdį, išskyrus atvejus, kai, norint suprasti sandorių tarp susijusių asmenų poveikį bendrovės finansinei padėčiai, būtina pateikti atskirą informaciją;
24. Šešių mėnesių konsoliduotame tarpiniame pranešime turi būti pateikiama šių Taisyklių 13 punkte nurodyta informacija ir kita su pranešimą rengusiu emitentu susijusi informacija, nurodyta šių Taisyklių 12 punkte. Pateikiama informacija gali būti trumpinama, nurodant esminius paskutiniame metiniame ir (ar) konsoliduotame metiniame pranešime pateiktos informacijos pasikeitimus.
25. Jei šių taisyklių 23 ir 24 punktuose nurodyta informacija, kuri turi būti pateikta šešių mėnesių tarpiniame ar šešių mėnesių konsoliduotame tarpiniame pranešime, yra nurodyta finansinės ar konsoliduotos finansinės atskaitomybės aiškinamajame rašte, tai tarpiniame ar konsoliduotame tarpiniame pranešime pakanka pateikti nuorodą į atitinkamą aiškinamojo rašto punktą.
26. Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas tarpinis atsakingų asmenų patvirtinimas turi būti rengiamas kaip atskiras dokumentas. Šiame patvirtinime turi būti nurodyti atsakingų asmenų vardai, pavardės ir einamos pareigos.
27. Ne valstybėse narėse įsteigtų emitentų tarpinė ir tarpinė konsoliduota finansinė atskaitomybė gali būti sudarytos vadovaujantis Bendrai priimtais apskaitos principais, jei tenkinama bent viena iš toliau nurodytų sąlygų:
27.1. Finansinės atskaitomybės aiškinamajame rašte aiškiai ir be išlygų pareikšta, kad atskaitomybė atitinka Tarptautinius finansinės atskaitomybės standartus, kaip nurodyta 1–ajame tarptautiniame apskaitos standarte „Finansinės atskaitomybės pateikimas“;
27.2. Finansinė atskaitomybė yra sudaryta pagal Kanados, Japonijos arba Jungtinių Amerikos Valstijų Bendrai priimtus apskaitos principus;
27.3. Finansinė atskaitomybė yra sudaryta pagal kitos nei Taisyklių 27.2 punkte nurodytos ne valstybės narės Bendrai priimtus apskaitos principus ir yra įvykdytos visos šios sąlygos:
27.3.1. už aptariamus nacionalinius apskaitos standartus atsakinga ne valstybės narės institucija yra viešai paskelbusi įsipareigojimą iki finansinių metų, už kuriuos sudaroma finansinė atskaitomybė, pradžios šiuos savo standartus suvienodinti su Tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais;
27.3.2. institucija yra sukūrusi darbo programą, rodančią, kad iki 2008 m. gruodžio 31 d. taikomus apskaitos standartus siekiama suvienodinti su Tarptautiniais finansinės atskaitomybės standartais; ir
VI. ATSAKOMYBĖ
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisija, Nutarimas
Nr. 1K-3, 2008-02-14, Žin., 2008, Nr. 21-801 (2008-02-21), i. k. 1082051NUTA00001K-3
Dėl Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisijos 2007 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 1K-3 "Dėl Periodinės ir papildomos informacijos rengimo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo