Suvestinė redakcija nuo 2015-07-21

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2010, Nr. 143-7345, i. k. 110301MISAK00D1-959

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL KOMPENSACINIŲ PRIEMONIŲ BENDRAM „NATURA 2000“ TINKLO VIENTISUMUI IŠSAUGOTI TAIKYMO, INFORMACIJOS APIE PATVIRTINTAS KOMPENSACINES PRIEMONES TEIKIMO EUROPOS KOMISIJAI IR KREIPIMOSI Į EUROPOS KOMISIJĄ DĖL JOS NUOMONĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2010 m. lapkričio 30 d. Nr. D1-959

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 10 straipsnio 7 dalimi, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo 241 straipsnio 11 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 10 d. nutarimo Nr. 503 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymą“ 1.32.8 papunkčiu:

Preambulės pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

1. Tvirtinu Kompensacinių priemonių bendram „Natura 2000“ tinklo vientisumui išsaugoti taikymo, informacijos apie patvirtintas kompensacines priemones teikimo Europos Komisijai ir kreipimosi į Europos Komisiją dėl jos nuomonės tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2010 m. gruodžio 1 d.

 

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2010 m. lapkričio 30 d.

įsakymu Nr. D1-959

 

KOMPENSACINIŲ PRIEMONIŲ BENDRAM „NATURA 2000“ TINKLO VIENTISUMUI IŠSAUGOTI TAIKYMO, INFORMACIJOS APIE PATVIRTINTAS KOMPENSACINES PRIEMONES TEIKIMO EUROPOS KOMISIJAI IR KREIPIMOSI Į EUROPOS KOMISIJĄ DĖL JOS NUOMONĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kompensacinių priemonių bendram „Natura 2000“ tinklo vientisumui išsaugoti taikymo, informacijos apie patvirtintas kompensacines priemones teikimo Europos Komisijai ir kreipimosi į Europos Komisiją dėl jos nuomonės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja kompensacinių priemonių bendram „Natura 2000“ tinklo vientisumui išsaugoti pobūdį (kai planuojama ūkinė veikla, planas ar programa gali daryti neigiamą poveikį Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritorijoms (toliau – „Natura 2000“ teritorijos)), jų taikymo tvarką, informacijos apie patvirtintas kompensacines priemones surinkimo ir teikimo Europos Komisijai tvarką, kreipimosi į Europos Komisiją dėl jos nuomonės tvarką ir atlikimo terminus.

2. Europos Komisijos priimta forma dėl informacijos teikimo pagal 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvos dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos (92/43/EEB) 6 straipsnio 4 dalį (1 priedas) atitinka Europos investicijų banko (toliau – EIB) priimtą B formą „Žymaus poveikio rizika“.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos pateiktos Tvarkos aprašo 2 priede. Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatyme ir Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

II. KOMPENSACINIŲ PRIEMONIŲ TIKSLAI IR TAIKYMAS

 

4. Kompensacinės priemonės yra specialios planuojamos ūkinės veiklos, plano ar programos priemonės, taikomos kaip papildoma priemonė įgyvendinant 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvą dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos (92/43/EEB) (toliau – Buveinių direktyva) ir 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą dėl laukinių paukščių apsaugos (2009/147/EB). Jos skirtos kompensuoti planuojamos ūkinės veiklos, plano ar programos neigiamą poveikį, siekiant išlaikyti ekologinį „Natura 2000“ tinklo vientisumą, kompensuoti konkrečią žalą atitinkamoms rūšims ir buveinėms.

5. Kompensacinės priemonės turi būti orientuotos į „Natura 2000“ teritorijos apsaugos tikslus, į buveines ir rūšis, kurios panašiu santykiu buvo neigiamai paveiktos skaičiaus ir būklės atžvilgiu.

6. Kompensacinės priemonės taikomos tik tada, kai kitomis priemonėmis negalima visiškai išvengti neigiamo poveikio ir kai nepaisant to priimamas sprendimas svarstyti planą, programą ar planuojamą ūkinę veiklą, kurie daro neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijai.

7. Kompensacinės priemonės gali būti:

7.1. buveinės ir(ar) rūšies atkūrimas naujoje ar išplėstoje teritorijoje, kuri bus įtraukta į „Natura 2000“ teritorijų tinklą;

7.2. buveinės atkūrimas ar gerinimas dalyje tos pačios teritorijos arba kitoje „Natura 2000“ teritorijoje proporcingai padarytiems nuostoliams;

7.3. išimtiniais atvejais naujų teritorijų siūlymas pagal Buveinių direktyvą.

8. Taikant Buveinių direktyvą, kompensacinės priemonės apima tokią veiklą:

8.1. rūšių reintrodukciją;

8.2. rūšių atkūrimą ir stiprinimą, įskaitant mitybos (grobio) rūšių stiprinimą;

8.3. žemės nuosavybės arba jos naudojimo teisių įgijimą, siekiant joje išsaugoti/atkurti saugomas buveines ir(ar) rūšis; norint įsteigti saugomą teritoriją;

8.4. saugomų teritorijų kūrimą (įskaitant griežtų žemės naudojimo apribojimų nustatymą);

8.5. skatinimą tam tikros ekonominės veiklos, stiprinančios pagrindines ekologines funkcijas;

8.6. kitų grėsmių rūšims mažinimą.

9. Siekiant užtikrinti „Natura 2000“ tinklo vientisumą, plane, programoje ar projekte numatytos kompensacinės priemonės turi:

9.1. panašiomis proporcijomis kompensuoti neigiamą poveikį atitinkamoms buveinėms ir rūšims;

9.2. būti įgyvendinamos tame pačiame regione (vietovėje), kuriame bus įgyvendinamas planas, programa ar projektas, kad kompensacinės priemonės palankiai veiktų tas pačias rūšių vietines populiacijas arba kad būtų išsaugotas „Natura 2000“ tinklo geografinis tolygumas;

9.3. atlikti panašias funkcijas, dėl kurių paveiktoji teritorija atitiko nustatytus Europos Bendrijos svarbos teritorijų atrankos kriterijus.

10. „Natura 2000“ tinklo vientisumas vertinamas pagal du kriterijus:

10.1. tam tikrų rūšių ir buveinių skaičius ir kokybė (būklė);

10.2. teritorijos reikšmė siekiant užtikrinti tinkamą geografinį pasiskirstymą paplitimo arealo atžvilgiu.

11. Kompensacinės priemonės neturi daryti žalos kitų „Natura 2000“ tinklo vientisumui įtaką darančių teritorijų vientisumui.

12. Kompensacinių priemonių taikymo išlaidas turi sumokėti planuojamos ūkinės veiklos organizatorius (užsakovas), plano, programos rengimo organizatorius.

 

III. INFORMACIJOS APIE PATVIRTINTUS PLANUS, PROGRAMAS AR PLANUOJAMĄ ŪKINĘ VEIKLĄ IR PATVIRTINTAS KOMPENSACINES PRIEMONES TEIKIMAS EUROPOS KOMISIJAI

 

13. Informacijos apie patvirtintus planus, programas ar planuojamą ūkinę veiklą ir patvirtintas kompensacines priemones Europos Komisijai teikimo tikslai:

13.1. informuoti Europos Komisiją apie reikšmingą neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijai, kurioje nėra prioritetinių natūralių buveinių tipų ir (arba) prioritetinių rūšių, darysiančius planus, programas ar planuojamą ūkinę veiklą, kurie buvo patvirtinti nesant alternatyvių sprendimų ir dėl įpareigojančių svarbesnio visuomenės intereso priežasčių (tarp jų ir socialinio ar ekonominio pobūdžio), ir apie patvirtintas kompensacines priemones, būtinas bendram Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ tinklo vientisumui išsaugoti;

13.2. informuoti Europos Komisiją apie reikšmingą neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijai, kurioje yra prioritetinių natūralių buveinių tipų ir (arba) prioritetinių rūšių, darysiančius planus, programas ar planuojamą ūkinę veiklą, kurie buvo patvirtinti nesant alternatyvių sprendimų dėl priežasčių, susijusių su žmonių sveikata, viešuoju saugumu ar su labai svarbiomis aplinkai palankiomis pasekmėmis (aplinkos komponentų išsaugojimu), ir apie patvirtintas kompensacines priemones, būtinas bendram „Natura 2000“ tinklo vientisumui išsaugoti.

14. Jeigu Aplinkos apsaugos agentūra priima sprendimą, kad nepaisant to, kad planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimas sukels reikšmingų neigiamų padarinių „Natura 2000“ teritorijoms, ji yra leistina dėl įpareigojančių svarbesnio visuomenės intereso priežasčių (tarp jų socialinio ir ekonominio pobūdžio) ir nėra alternatyvių sprendimų, ji apie priimtą sprendimą ir patvirtintas kompensacines priemones per 10 darbo dienų informuoja Valstybinę saugomų teritorijų tarnybą prie Aplinkos ministerijos (toliau – VSTT).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

15. Gavusi iš Aplinkos apsaugos agentūros Tvarkos aprašo 14 punkte nurodytą sprendimą, VSTT per 20 darbo dienų išsiunčia informaciją apie planuojamą ūkinę veiklą ir patvirtintas kompensacines priemones Europos Komisijai pagal nustatytą formą (1 priedas) per Lietuvos nuolatinę atstovybę Europos Sąjungoje.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

16. Jeigu VSTT priima išvadą, kad nepaisant to, kad planas ar programa sukels reikšmingų neigiamų padarinių „Natura 2000“ teritorijoms, jų priėmimas ar patvirtinimas leistinas dėl įpareigojančių svarbesnio visuomenės intereso priežasčių (tarp jų socialinio ir ekonominio pobūdžio) ir nėra alternatyvių sprendimų, o plano ar programos rengėjas nusprendžia jį įgyvendinti, VSTT informaciją apie tokį planą ar programą ir patvirtintas kompensacines priemones per 20 darbo dienų išsiunčia Europos Komisijai pagal nustatytą formą (1 priedas) per Lietuvos nuolatinę atstovybę Europos Sąjungoje.

 

IV. EUROPOS KOMISIJOS NUOMONĖS GAVIMAS

 

17. Kreipimosi į Europos Komisiją tikslas – sužinoti nuomonę, ar galima pritarti reikšmingą neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijai, kurioje yra prioritetinių natūralių buveinių tipų ir (arba) prioritetinių rūšių, turėsiančiam planui, programai ar planuojamai ūkinei veiklai dėl įpareigojančių svarbesnio visuomenės intereso priežasčių, jeigu jos nesusijusios su žmonių sveikata, viešuoju saugumu ar su labai svarbiomis aplinkai palankiomis pasekmėmis (aplinkos komponentų išsaugojimu).

18. Aplinkos apsaugos agentūra gali pritarti (priimti sprendimą – planuojamos ūkinės  veiklos poveikio aplinkai vertinimo (toliau – PAV) atveju arba teikti teigiamą išvadą – strateginio pasekmių aplinkai vertinimo atveju) reikšmingą neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijai, kurioje yra prioritetinių natūralių buveinių tipų ir (arba) prioritetinių rūšių, turėsiančiam planui, programai ar planuojamai ūkinei veiklai dėl įpareigojančių svarbesnio visuomenės intereso priežasčių, kai jos nesusijusios su žmonių sveikata, viešuoju saugumu ar su labai svarbiomis aplinkai palankiomis pasekmėmis (aplinkos komponentų išsaugojimu), tik gavusi Europos Komisijos nuomonę.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

19. VSTT, dalyvaudama visų lygių planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo procese ir planuojamos ūkinės veiklos PAV procese (kai planuojama ūkinė veikla susijusi su „Natura 2000 teritorija) kaip vertinimo subjektas, organizuoja Tvarkos aprašo 18 punkte nurodytu atveju Europos Komisijos išankstinės nuomonės gavimą, ar galima pritarti reikšmingą neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijai turėsiančiam planui, programai ar planuojamai ūkinei veiklai. VSTT išnagrinėja plano, programos rengimo organizatoriaus pateiktą ataskaitą (pateikiama skaitmenine laikmena) apie planą, programą ar planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus (užsakovo) ar dokumentų rengėjo pateiktą ataskaitą (pateikiama skaitmenine laikmena) ir surenka tokią informaciją:

19.1. „Natura 2000“ teritorijos, kuriai daromas poveikis, pavadinimą, kodą, teritorijoje aptinkamų prioritetinių buveinių ar rūšių pavadinimus ir kitų saugomų buveinių/rūšių pavadinimus;

19.2. plano, programos ar planuojamos ūkinės veiklos, kurių įgyvendinimas darytų poveikį „Natura 2000“ teritorijai, santrauką;

19.3. neigiamo poveikio įvertinimo santrauką ir numatytas poveikio mažinimo priemones;

19.4. svarstytų alternatyvių sprendimų santrauką;

19.5. priežastis, dėl kurių nuspręsta, kad priimtinų alternatyvių sprendimų nėra;

19.6. įpareigojančias svarbesnio visuomenės intereso priežastis, dėl kurių reikėtų vykdyti šį planą, programą ar planuojamą ūkinę veiklą ir trumpą priežasčių aprašymą;

19.7. numatomas kompensacines priemones ir jų įgyvendinimo grafiką.

20. VSTT Tvarkos aprašo 19 punkte nurodytą informaciją per 20 darbo dienų (nuo informacijos iš plano, programos rengimo organizatoriaus ar planuojamos ūkinės veiklos organizatoriaus (užsakovo) ar dokumentų rengėjo gavimo) išsiunčia Europos Komisijai pagal nustatytą formą (1 priedas) per Lietuvos nuolatinę atstovybę Europos Sąjungoje ir apie tai per 5 darbo dienas raštu informuoja plano, programos rengimo organizatorių, planuojamos ūkinės veiklos organizatorių (užsakovą) ar dokumentų rengėją ir Aplinkos apsaugos agentūrą (PAV atveju).

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

21. Gautą Europos Komisijos išankstinę nuomonę, ar galima pritarti planui, programai ar planuojamai ūkinei veiklai, kartu su savo išvada VSTT raštu pateikia plano, programos rengimo organizatoriui, planuojamos ūkinės veiklos organizatoriui (užsakovui) ar dokumentų rengėjui ir Aplinkos apsaugos agentūrai (PAV atveju) per 10 darbo dienų.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Nustatant įpareigojančias svarbesnio visuomenės intereso priežastis, numatant kompensacines priemones ir jų įgyvendinimo grafiką, rekomenduojama vadovautis Buveinių komiteto, sudaryto įgyvendinant 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvos dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos (92/43/EEB) 20 straipsnį, patvirtintu vadovu „Orientacinis dokumentas dėl Buveinių direktyvos 92/43/EEB 6 straipsnio 4 dalies“, paskelbtu Europos Komisijos tinklalapyje: http://ec.europa.eu/environment/nature/natura2000/management/docs/art6/ new_guidance_art6_4_lt.pdf.

Punkto pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

_________________


 

Kompensacinių priemonių bendram „Natura 2000“ tinklo

vientisumui išsaugoti taikymo, informacijos apie patvirtintas kompensacines priemones teikimo Europos Komisijai ir kreipimosi į Europos Komisiją dėl jos nuomonės tvarkos aprašo

1 priedas

 

EUROPOS KOMISIJAI PAGAL BUVEINIŲ DIREKTYVOS 6 STRAIPSNIO 4 DALĮ TEIKIAMOS INFORMACIJOS FORMA

 

 

 

 

Valstybė narė:                    Lietuva                                                                                                                                          Data:

 

 

 

Europos Komisijai pagal Buveinių direktyvos 6 straipsnio 4 dalį teikiama informacija

 

 

 

Dokumentas siunčiamas šiuo tikslu (žymima „X“):

 

¨ teikti informaciją                                                                                         ¨ gauti nuomonę

(6 str. 4 dalies 1 pastraipa)                                                                         (6 str. 4 dalies 2 pastraipa)

 

 

Atsakinga nacionalinė institucija: Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos

 

 

 

Adresas:

 

 

 

Asmuo ryšiams:

 

 

 

Telefonas, faksas, el. pašto adresas:

 

 

Ar pranešime pateikiama slapta informacija? Jeigu taip, pateikite išsamesnių paaiškinimų ir pagrindimą.

 

 

 

 

1. PLANAS, PROGRAMA AR PROJEKTAS

 

Plano, programos arba projekto pavadinimas:

 

 

 

Plano, programos arba projekto įgyvendintojas:

 

 

 

 

 

 

Plano, programos ar projekto, darančio poveikį teritorijai, trumpas aprašymas:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plano, programos ar projekto, galinčio daryti poveikį, elementų ir veiksmų aprašymas ir lokalizacija; paveiktų zonų identifikavimo duomenys (pridėkite žemėlapius):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

2. NEIGIAMO POVEIKIO VERTINIMAS1

 

Paveiktos (-ų) „Natura 2000“ tinklo teritorijos (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai):

 

 

Šioje teritorijoje yra:

 

¨ Speciali apsaugos teritorija, įsteigta pagal Paukščių direktyvą

 

¨ Bendrijos svarbos teritorija arba speciali saugoma teritorija pagal Buveinių direktyvą

 

¨ prioritetinė buveinė arba rūšis

 

¨ paveiktos prioritetinės buveinės arba rūšys

 

Teritorijos apsaugos tikslai ir pagrindiniai elementai, padedantys užtikrinti teritorijos vientisumą

 

 

Buveinės ir rūšys, kurioms bus padarytas neigiamas poveikis (pavyzdžiui, nurodykite jų reprezentatyvumą; jei taikytina, jų apsaugos būklę (pagal 17 straipsnį) nacionaliniu ir biogeografinius lygiu, izoliacijos laipsnį, jų vaidmenis ir funkcijas atitinkamoje teritorijoje).

 

 

Teritorijos svarba buveinėms ir rūšims, kurioms bus padarytas poveikis (pavyzdžiui, paaiškinkite koks teritorijos vaidmuo nacionaliniame ir biogeografiniame regionuose, taip pat jos vaidmuo užtikrinant „Natura 2000“ tinklo vientisumą).

 

 

Numatomo neigiamo poveikio (praradimas, būklės pablogėjimas, sutrikdymas, tiesioginis ir netiesioginis poveikis ir pan.) aprašymas; poveikio mastas (buveinės plotas ir rūšių skaičius ar projekto poveikį patirsiančios paplitimo zonos); poveikio svarba ir stiprumas (pavyzdžiui, įvertinkite paveiktos zonos ar populiacijos santykį su bendru teritorijos (jei įmanoma, ir šalies mastu) plotu ir populiacija), lokalizacija (pridėkite žemėlapius).

 

 

Galimas suminis ir kitoks poveikis, galintis atsirasti dėl vertinamoje programoje, plane ar projekte ir kitose programose, planuose arba projektuose numatytų veiksmų samplaikos.

 

 

Projekte numatytos poveikio išvengimo ir mažinimo priemonės (nurodykite, kaip jos bus įgyvendinamos ir kaip padės išvengti neigiamo poveikio teritorijai arba tokį poveikį sumažins).

 

 

1 Pastaba: santraukoje pirmiausia turėtų būti kreipiamas dėmesys į numatomą neigiamą poveikį buveinėms ar rūšims, dėl kurių teritorija buvo įtraukta į „Natura 2000“ tinklą. Nurodykite visą kiekvienu atveju būtiną informaciją, priklausomai nuo poveikio, kuris, kaip nustatyta, būtų padarytas atitinkamoms rūšims ir buveinėms.

 


 

3. ALTERNATYVŪS SPRENDIMAI

 

Galimų alternatyvių sprendimų (įskaitant galimybę nesiimti jokių priemonių) nustatymas ir aprašymas (nurodyti, kaip tokie alternatyvūs sprendimai nustatyti, kokia taikyta procedūra ir metodai).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Svarstytų alternatyvų vertinimas ir pasirinkto varianto pagrindimas (priežastys, dėl kurių atsakingos nacionalinės institucijos padarė išvadą, kad alternatyvių sprendimų nėra).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4. ĮPAREIGOJANČIOS SVARBESNIO VISUOMENĖS INTERESO PRIEŽASTYS

 

Priežastys, dėl kurių, nepaisant neigiamo poveikio, reikėtų įgyvendinti planą, programą ar projektą:

 

 

 

¨ Įpareigojančios svarbesnio visuomenės intereso priežastys, tarp jų ir socialinio ar ekonominio pobūdžio (jei neaptinkama prioritetinių buveinių ar rūšių)

 

¨ žmonių sveikata

 

 

¨ viešasis saugumas

 

 

¨ labai svarbios aplinkai palankios pasekmės (aplinkos komponentų išsaugojimas)

 

 

¨ kitos įpareigojančios svarbesnio visuomenės intereso priežastys

 

 

Apibūdinkite priežastis, pagrįskite jas ir nurodykite, kodėl jos yra svarbesnės2:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Informacijos išsamumas priklauso nuo pranešimo teikimo tikslo, t. y. ar juo perduodama informacija, ar siekiama gauti nuomonę.


 

5. KOMPENSACINĖS PRIEMONĖS3

 

Tikslai, tiksliniai elementai (buveinės ir rūšys) ir ekologiniai procesai arba funkcijos, kurie gali būti kompensuoti (priežastys, dėl kurių šios priemonės tinka neigiamam poveikiui kompensuoti).

 

 

Kompensacinių priemonių mastas (plotas ir populiacijos dydis).

 

 

 

Kompensavimo zonų identifikavimas ir lokalizacija (pridėkite žemėlapius).

 

 

 

Ankstesnė būklė ir sąlygos kompensavimo zonose (esamos buveinės ir jų būklė, žemės rūšis, dabartinis žemės naudojimas ir pan.).

 

 

 

Numatomi rezultatai ir paaiškinimas, kaip siūlomos priemonės kompensuos neigiamą poveikį teritorijos vientisumui ir leis išsaugoti „Natura 2000“ tinklo vientisumą.

 

 

 

Kompensacinių priemonių įgyvendinimo grafikas (įskaitant ilgalaikių priemonių įgyvendinimą), nurodant, kada bus pasiekti numatomi rezultatai.

 

 

 

Siūlomi metodai ir būdai, kaip įgyvendinti kompensacines priemones, jų pagrįstumo įvertinimas ir galimas veiksmingumas.

 

 

 

Siūlomų kompensacinių priemonių įgyvendinimo išlaidos ir finansavimas.

 

 

 

Už kompensacinių priemonių įgyvendinimą atsakingas subjektas.

 

 

 

Kompensacinių priemonių stebėsena, jei tokia planuojama (pavyzdžiui, jei dėl priemonių veiksmingumo abejojama), rezultatų vertinimas ir tolesnės priemonės.

 

 

 

3 Informacijos išsamumas priklauso nuo pranešimo teikimo tikslo, t. y. ar juo perduodama informacija, ar siekiama gauti nuomonę.

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 


 

Kompensacinių priemonių bendram

„Natura 2000“ tinklo vientisumui

išsaugoti taikymo, informacijos apie

patvirtintas kompensacines priemones

teikimo Europos Komisijai ir kreipimosi

į Europos Komisiją dėl jos nuomonės

tvarkos aprašo

2 priedas

 

PAGRINDINIŲ SĄVOKŲ IŠAIŠKINIMAI

 

Teritorijos vientisumas – teritorijos ekologinės struktūros ir funkcijų darna visame jos plote arba buveinėse, buveinių kompleksuose ir (arba) rūšių populiacijose, kurių apsaugai teritorija yra ar bus paskirta.

Sąvoka „vientisumas“ reiškia nepažeistos visumos, pilnumos kokybę ar būklę. Ekologine prasme sąvoka „vientisumas“ taip pat gali reikšti tam tikrą atsparumą ir sugebėjimą vystytis tokiomis kryptimis, kurios stiprina apsaugą. Teritorijos vientisumas gali būti apibūdintas kaip „geras“, kai jos vidaus potencialas yra išnaudotas apsaugos tikslams įgyvendinti, išsaugotas jos gebėjimas atsikurti ir atsinaujinti dinamiškomis sąlygomis. Teritorijos vientisumas susijęs su jos ekologinėmis funkcijomis.

Visuomenės interesai – visai visuomenei ar didelei jos daliai svarbūs interesai, kurie gali būti atstovaujami valstybinių ar privačių institucijų.

Privačių institucijų parengti planuojamos ūkinės veiklos projektai gali būti laikomi svarbūs visuomenei tik tais atvejais, kai pagrindžiama, kad jie tarnauja visuomenės interesams. Planai, programos ar planuojama ūkinė veikla, kurie atspindi išimtinai juridinių ar fizinių asmenų interesus, į svarbių visuomenei interesų kategoriją nepatenka. Visuomenės interesai turi būti ypatingos svarbos ir ilgalaikiai, kad jais remiantis būtų galima pritarti planams, programoms ir planuojamai ūkinei veiklai, galintiems turėti reikšmingą neigiamą poveikį „Natura 2000“ teritorijoms.

Įpareigojančios svarbesnio visuomenės intereso priežastys – žmonių sveikata, žmonių sauga, labai svarbios aplinkai palankios pasekmės.

Įpareigojančios svarbesnio visuomenės intereso priežastys reiškia atvejus, kai numatyti planai, programos ar planuojama ūkinė veikla neišvengiamai turi būti įgyvendinti:

– įgyvendinant priemones ar politiką dėl esminių piliečių gyvenimo vertybių (sveikatos, saugos, aplinkos) apsaugos;

– įgyvendinant valstybės ar visuomenės esminę politiką;

– vykdant ekonominio ar socialinio pobūdžio veiklą, būtiną valstybės institucijoms ir įstaigoms atlikti savo funkcijas.

Kompensacinės priemonės – priemonės, skirtos kompensuoti plano, programos ar planuojamos ūkinės veiklos neigiamą poveikį, siekiant išlaikyti ekologinį „Natura 2000“ tinklo vientisumą, kompensuoti konkrečią žalą atitinkamoms rūšims ir buveinėms.

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Įsakymas

Nr. D1-540, 2015-07-13, paskelbta TAR 2015-07-20, i. k. 2015-11480

Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. lapkričio 30 d. įsakymo Nr. D1-959 „Dėl kompensacinių priemonių bendram „Natura 2000“ tinklo vientisumui išsaugoti taikymo, informacijos apie patvirtintas kompensacines priemones teikimo Europos Komisijai ir kreipimosi į Europos Komisiją dėl jos nuomonės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo