Suvestinė redakcija nuo 2020-03-27 iki 2022-04-08
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 56-2693, i. k. 11111RRISAK001V-460
LIETUVOS RESPUBLIKOS
RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL ABONENTO TEISĖS IŠLAIKYTI ABONENTINĮ NUMERĮ, KEIČIANT VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKĖJĄ, PASLAUGŲ TEIKIMO VIETĄ ARBA BŪDĄ, UŽTIKRINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. balandžio 29 d. Nr. 1V-460
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 34 straipsnio 11 dalimi ir įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11):
Preambulės pakeitimai:
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
1. Tvirtinu Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. spalio 16 d. įsakymą Nr. 1V-129 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą bei būdą, užtikrinimo sąlygų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 100-4528);
2.2. Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2004 m. vasario 3 d. įsakymą Nr. 1V-11 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2003 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 1V-129 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą bei būdą, užtikrinimo sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 22-679);
2.3. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. gruodžio 28 d. įsakymą Nr. 1V-735 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 1V-129 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą bei būdą, užtikrinimo sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 188-7047);
2.4. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. birželio 27 d. įsakymą Nr. 1V-605 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 1V-129 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą bei būdą, užtikrinimo sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 81-2992);
2.5. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. rugpjūčio 25 d. įsakymą Nr. 1V-726 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 1V-129 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą bei būdą, užtikrinimo sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 105-3900);
2.6. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. spalio 27 d. įsakymą Nr. 1V-923 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2003 m. spalio 16 d. įsakymo Nr. 1V-129 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant telefono ryšio paslaugų teikėją ar paslaugų teikimo vietą bei būdą, užtikrinimo sąlygų patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 128-4647).
Direktorius Tomas Barakauskas
SUDERINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos tarybos
2011 m. balandžio 22 d. nutarimu Nr. (1.4) TN-10
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo
tarnybos direktoriaus
2011 m. balandžio 29 d.
įsakymu Nr. 1V-460
ABONENTO TEISĖS IŠLAIKYTI ABONENTINĮ NUMERĮ, KEIČIANT VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKĖJĄ, PASLAUGŲ TEIKIMO VIETĄ ARBA BŪDĄ, UŽTIKRINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
1. Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato abonentinio numerio keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą išlaikymo sąlygas ir tvarką, centrinės duomenų bazės administratoriaus išrinkimo tvarką, jo funkcijas bei funkcijų vykdymo pabaigos sąlygas.
Neteko galios nuo 2012-11-01
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin. 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
3. Apraše vartojamos sąvokos:
Abonentinis numeris – Nacionaliniame telefono ryšio numeracijos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 (Žin., 2005, Nr. 147-5386) nurodytas viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeris, viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numeris ar paslaugų numeris, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – Tarnyba) paskirtas viešųjų ryšių tinklų arba viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjui.
Abonentinio numerio perkeliamumas – abonento teisė išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą.
Centrinės duomenų bazės administratorius – Aprašo nustatyta tvarka ir sąlygomis Tarnybos išrinktas ūkio subjektas, kuris administruoja centrinę duomenų bazę, koordinuoja jos veiklą ir centralizuotu būdu valdo abonentinių numerių perkėlimo procesą.
Gavėjas – viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, kurio paslaugomis abonentas pageidauja naudotis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą kito viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo paslaugoms gauti.
Perleidėjas – viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, kurio abonentas pageidauja naudotis kito viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo paslaugomis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą šio viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo paslaugoms gauti.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme ir Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 (Žin., 2005, Nr. 147-5386; 2011, Nr. 118-56).
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
II SKYRIUS
BENDROSIOS ABONENTINIO NUMERIO PERKELIAMUMO SĄLYGOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
5. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai savo lėšomis privalo užtikrinti abonentinio numerio perkeliamumą, kai abonentas keičia viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą.
6. Viešojo fiksuotojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerių ir paslaugų numerių perkeliamumą, kai keičiamas viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjas.
7. Viešojo judriojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numerių ir paslaugų numerių perkeliamumą, kai keičiamas viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjas.
8. Viešojo fiksuotojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti abonentinio numerio perkeliamumą, kai keičiama viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikimo vieta:
8.1. išlaikant viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerį Lietuvos Respublikos teritorijos, kuriai pagal Nacionalinį telefono ryšio numeracijos planą priskirtas tas pats paskirties kodas, ribose;
9. Viešojo fiksuotojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti abonentinio numerio perkeliamumą, kai keičiamas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo būdas iš viešojo komutuojamo telefono ryšio tinklo (PSTN) į skaitmeninį visuminių paslaugų tinklą (ISDN) ir atvirkščiai, iš viešojo komutuojamo telefono ryšio tinklo (PSTN) į IP telefonijos tinklą (angl. Voice over Internet Protocol) ir atvirkščiai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
10. Viešojo judriojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti abonentinio numerio perkeliamumą, kai keičiamas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo būdas:
10.1. iš skaitmeninio korinio judriojo radijo ryšio sistemos (GSM/DCS) į universaliąją judriojo ryšio sistemą (UMTS), iš skaitmeninio korinio judriojo radijo ryšio sistemos (GSM/DCS) į plačiajuosčio judriojo radijo ryšio sistemą (LTE);.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
11. Viešojo fiksuotojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti bet kurią abonento pageidaujamą Aprašo 6, 8 ir 9 punktuose nurodytų būdų kombinaciją. Viešojo judriojo telefono ryšio tinklo ir (ar) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo užtikrinti bet kurią abonento pageidaujamą Aprašo 7 ir 10 punktuose nurodytų būdų kombinaciją.
12. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai negali riboti abonentinio numerio perkeliamumo. Ši nuostata neriboja sutarties šalių laisvės nustatyti sudaromų sutarčių sąlygas, kiek jos tiesiogiai nedraudžia perkelti abonentinio numerio, tačiau abonentinio numerio perkeliamumas turi būti užtikrinamas net jei toks perkėlimas pažeistų sutarties su abonentu sąlygas. Ši nuostata neatleidžia abonento nuo civilinės atsakomybės už sutarties sąlygų pažeidimą.
121. Perleidėjas privalo užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, išskyrus atvejus, kai gavėjo jam pateikti duomenys apie abonentą (abonentinis numeris, vardas, pavardė ir asmens kodas), norintį perkelti savo abonentinį numerį, nesutampa su perleidėjo turimais duomenimis apie šį abonentą, arba kai perleidėjas šiame punkte nurodytų duomenų apie abonentą neturi (abonentas nėra identifikavęsis), esant sąlygai, kad perleidėjas užtikrina abonentui viešai internete prieinamą galimybę nemokamai identifikuotis nurodant savo abonentinį numerį, vardą, pavardę ir asmens kodą.;
Papildyta punktu:
Nr. 1V-1086, 2011-11-07, Žin., 2011, Nr. 134-6392 (2011-11-10), i. k. 11111RRISAK01V-1086
13. Perkėlus abonentinį numerį, kai keičiamas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, Tarnybos perleidėjui suteikta teisė naudoti šį abonentinį numerį ir su tuo susiję įsipareigojimai pereina gavėjui.
14. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai negali imti jokio užmokesčio, susijusio su abonentinio numerio perkėlimu, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimo vietą ar būdą.
15. Perleidėjas negali imti jokio užmokesčio, susijusio su abonentinio numerio perkėlimu, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją.
17. Perkelto abonentinio numerio rinkimo tvarka turi atitikti Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklėse nustatytą telefono ryšio numerių rinkimo tvarką.
18. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo sudaryti galimybę visiems asmenims viešai susipažinti su abonentinio numerio perkeliamumo sąlygomis, įskaitant užmokesčius, terminus ir kitą informaciją, turinčią įtakos abonentų apsisprendimui keisti viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą išlaikant savo abonentinį numerį. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai šią informaciją privalo skelbti savo interneto svetainėje, o jeigu interneto svetainės neturi, jie privalo užtikrinti, kad ši informacija būtų viešai ir nemokamai prieinama bet kuriam asmeniui.
III SKYRIUS
ABONENTINIO NUMERIO PERKĖLIMO, KEIČIANT VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKĖJĄ, TVARKA
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
19. Keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, pagrindas perkelti abonentinį numerį yra Aprašo priede pateiktos formos abonento prašymas, pateikiamas gavėjui. Abonentas, esant gavėjo reikalavimui, privalo pateikti įrodymus, kad būtent jis yra sutarties su perleidėju šalis. Už tinkamo pagrindo perkelti abonentinį numerį buvimą atsako gavėjas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-1086, 2011-11-07, Žin., 2011, Nr. 134-6392 (2011-11-10), i. k. 11111RRISAK01V-1086
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
20. Gavėjas, nepažeisdamas asmens duomenų ir privatumo apsaugą reglamentuojančių teisės aktų, turi teisę gauti iš perleidėjo informaciją, reikalingą nustatyti abonento pateiktų duomenų tikrumą. Gavėjo prašomą informaciją perleidėjas privalo pateikti nedelsiant nuo gavėjo prašymo gavimo.
21. Gavėjas, gavęs Aprašo 19 punkte nurodytą prašymą, nedelsdamas kreipiasi į centrinės duomenų bazės administratorių dėl abonentinio numerio perkėlimo įvykdymo.
22. Abonentas Aprašo 19 punkte nurodytame prašyme gali nurodyti pageidaujamą abonentinio numerio perkėlimo datą. Tokiu atveju abonentas turi teisę atsiimti prašymą likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki jame nurodytos abonentinio numerio perkėlimo datos.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
23. Abonentinio numerio perkėlimo procesas iki perkelto abonentinio numerio aktyvavimo turi užtrukti ne ilgiau kaip 1 darbo dieną nuo abonentinio numerio perkėlimo datos, nurodytos pagal Aprašo 22 punktą, arba, jeigu tokia data nenurodyta, nuo Aprašo 19 punkte nurodyto prašymo pateikimo gavėjui datos.
24. Abonentinio numerio perkėlimo procesas turi būti atliktas taip, kad viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimas abonentui nuo Aprašo 23 punkte nurodytos datos iki perkelto abonentinio numerio aktyvavimo būtų nutrauktas ne ilgiau kaip 1 darbo dieną.
25. Centrinės duomenų bazės administratorius užtikrina, kad numerio perkėlimo procesas būtų įvykdytas per Aprašo 23 punkte nustatytą terminą. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo informuoti gavėją ir perleidėją apie abonentinio numerio perkėlimo procesą, nurodydamas abonentinio numerio išjungimo ir aktyvavimo datą bei laiką ir reikalingas atlikti procedūras.
26. Perleidėjas ir gavėjas privalo vykdyti Aprašo 25 punkte nurodytus centrinės duomenų bazės administratoriaus nurodymus.
28. Centrinės duomenų bazės administratorius, iki įjungiant perkeliamą abonentinį numerį, turi informuoti visus Lietuvos Respublikoje veikiančius viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjus, besinaudojančius centrine duomenų baze, apie šį abonentinį numerį, nurodydamas perkeliamą abonentinį numerį bei perleidėjo ir gavėjo tinklų identifikavimo duomenis.
IV SKYRIUS
ABONENTINIO NUMERIO PERKĖLIMO, KEIČIANT VIEŠŲJŲ TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKĖJĄ, ADMINISTRAVIMAS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
29. Abonentinio numerio perkėlimas, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, vykdomas naudojant centrinę duomenų bazę, užtikrinančią galimybę nedelsiant bet kuriuo metu gauti apie bet kurį abonentinį numerį informaciją, reikalingą nukreipti perduodamą informaciją į šį abonentinį numerį naudojančio viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo tinklą.
30. Neteko galios nuo 2014-05-07
Punkto naikinimas:
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
31. Centrinės duomenų bazės administratorius vadovaujasi Aprašu ir sutartimi su Tarnyba dėl centrinės duomenų bazės administravimo.
32. Centrinės duomenų bazės administratorius užtikrina galimybę Tarnybai nedelsiant elektroniniu būdu bet kuriuo metu gauti informaciją apie konkrečių viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų perkeltus abonentinius numerius.
33. Centrinės duomenų bazės administratorius yra atsakingas už centrinės duomenų bazės sukūrimą ir administravimą. Centrinės duomenų bazės administratorius, konsultuodamasis su Lietuvos Respublikoje veikiančiais viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjais, parengia naudojimosi centrine duomenų baze sąlygas, įskaitant finansinius, techninius ir administracinius reikalavimus, kad būtų užtikrintas abonentinio numerio perkėlimas, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, naudojant centrinę duomenų bazę, ir suderina šias sąlygas su Tarnyba.
34. Centrinės duomenų bazės administratorius, nustatydamas techninius naudojimosi centrine duomenų baze reikalavimus, privalo vadovautis tarptautiniais, Europos ir kitų regioninių standartizacijos organizacijų standartais, taip pat specifikacijomis ir rekomendacijomis.
35. Centrinės duomenų bazės administratorius savo interneto svetainėje, jei tokią turi, skelbia naudojimosi centrine duomenų baze sąlygas, įskaitant finansines, technines ir administracines sąlygas. Jeigu centrinės duomenų bazės administratorius interneto svetainės neturi, jis privalo užtikrinti, kad ši informacija būtų viešai ir nemokamai prieinama bet kuriam asmeniui.
36. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, kuriems yra paskirti abonentiniai numeriai, privalo, suderinę su centrinės duomenų bazės administratoriumi, atlikti visus būtinus techninius pakeitimus savo tinkle, kad galėtų užtikrinti abonentinio numerio perkėlimą, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją naudojant centrinę duomenų bazę.
37. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai finansuoja centrinės duomenų bazės administratoriaus veiklą reguliariai mokamais užmokesčiais, proporcingais jiems skirtų abonentinių numerių skaičiui.
38. Konkretūs užmokesčiai, mokėtini pagal Aprašo 37 punktą, taip pat kiti užmokesčiai už centrinės duomenų bazės administratoriaus teikiamas paslaugas nustatomi pagal centrinės duomenų bazės administratoriaus ir Tarnybos sudarytą sutartį dėl centrinės duomenų bazės administravimo.
39. Centrinės duomenų bazės administratorius kiekvienais metais, pasibaigus finansiniams metams, ne vėliau kaip per 5 mėnesius pateikia Tarnybai metinę veiklos, įskaitant ir finansinę, ataskaitą už praėjusius finansinius metus (įskaitant ir nepilnus finansinius metus).
40. Centrinės duomenų bazės administratorius privalo vykdyti visus Tarnybos nurodymus, susijusius su Aprašo įgyvendinimu, įskaitant ir nurodymus dėl centrinės duomenų bazės funkcijų vykdymo nutraukimo procedūros.
V SKYRIUS
CENTRINĖS DUOMENŲ BAZĖS ADMINISTRATORIAUS IŠRINKIMAS IR FUNKCIJŲ VYKDYMO PABAIGA
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
42. Tarnyba viešo konkurso tvarka išrenka centrinės duomenų bazės administratorių. Viešo konkurso sąlygas nustato Tarnyba.
43. Viešo konkurso sąlygose nurodoma:
43.4. sutarties, kuri bus pasirašyta su Tarnyba dėl centrinės duomenų bazės administravimo, projektas;
44. Viešo konkurso sąlygų projektas skelbiamas Tarnybos interneto svetainėje. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai turi teisę per Tarnybos nustatytą terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 28 dienos nuo viešo konkurso sąlygų projekto paskelbimo Tarnybos interneto svetainėje dienos, pateikti savo pastabas dėl viešo konkurso sąlygų projekto.
45. Informacija apie viešą konkursą skelbiama Tarnybos interneto svetainėje.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
46. Tarnyba viešo konkurso tvarka išrenka centrinės duomenų bazės administratorių 5 metų terminui. Pasibaigus šiam terminui, centrinės duomenų bazės administratorius savo funkcijų vykdymą nutraukia funkcijas perėmus šio skyriaus ir viešo konkurso sąlygų nustatyta tvarka išrinktam centrinės duomenų bazės administratoriui, išskyrus atvejus, kai Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka ir sąlygomis sutartis dėl centrinės duomenų bazės administravimo pratęsiama.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
47. Centrinės duomenų bazės administratorius gali nutraukti Apraše nustatytų funkcijų vykdymą laikydamasis sutarties dėl centrinės duomenų bazės administravimo sąlygų ir tik perdavęs funkcijas centrinės duomenų bazės administratoriui, išrinktam Aprašo nustatyta tvarka. Tokiu atveju centrinės duomenų bazės administratorius, pageidaujantis nutraukti veiklą, ne vėliau kaip prieš 8 mėnesius iki numatomo veiklos nutraukimo informuoja Tarnybą, nurodydamas numatomo veiklos nutraukimo datą. Šis punktas netaikomas, kai veikla nutraukiama Aprašo 46 punkte nurodytu atveju.
VI SKYRIUS
SUTARTIES DĖL CENTRINĖS DUOMENŲ BAZĖS ADMINISTRAVIMO PRATĘSIMAS
471. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, kurie naudojasi centrinės duomenų bazės paslaugomis ir kuriems yra suteikta teisė naudoti ne mažiau kaip 70 procentų visų Tarnybos paskirtų telefono ryšio numerių, turi teisę raštu pateikti Tarnybai bendrą prašymą pratęsti su esamu centrinės duomenų bazės administratoriumi sudarytą sutartį dėl centrinės duomenų bazės administravimo. Šis prašymas turi būti pateiktas ne vėliau kaip prieš 8 mėnesius iki Aprašo 46 punkte nurodyto termino pabaigos.
472. Tarnyba, gavusi Aprašo 471 punkte nurodytą prašymą, apie tai raštu informuoja esamą centrinės duomenų bazės administratorių ir nustato ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą raštu informuoti Tarnybą, ar jis pageidauja tęsti centrinės duomenų bazės administratoriaus funkcijų vykdymą su Tarnyba sudarytoje sutartyje dėl centrinės duomenų bazės administravimo nustatytomis sąlygomis.
473. Esamam centrinės duomenų bazės administratoriui per Tarnybos pagal Aprašo 472 punktą nustatytą terminą raštu informavus apie pageidavimą tęsti centrinės duomenų bazės administratoriaus funkcijų vykdymą su Tarnyba sudarytoje sutartyje dėl centrinės duomenų bazės administravimo nustatytomis sąlygomis, Tarnyba dėl sutarties su esamu centrinės duomenų bazės administratoriumi pratęsimo viešai konsultuojasi Viešo konsultavimosi taisyklėse, patvirtintose Tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-295 „Dėl Viešo konsultavimosi taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir sąlygomis.
474. Tarnyba, įvertinusi viešo konsultavimosi metu gautas motyvuotas suinteresuotų asmenų pastabas ir (ar) pasiūlymus, turi teisę pratęsti sutartį dėl centrinės duomenų bazės administravimo 5 metų terminui. Sutarties dėl centrinės duomenų bazės administravimo pratęsimų, atliekamų mutatis mutandis taikant šiame skyriuje nustatytą tvarką, skaičius neribojamas.
475. Tuo atveju, jei Aprašo 471 punkte nurodytas prašymas yra pateiktas nesilaikant Aprašo 471 punkte nustatytos tvarkos ir (ar) sąlygų arba jei esamas centrinės duomenų bazės administratorius per Tarnybos pagal Aprašo 472 punktą nustatytą terminą raštu neinformuoja apie savo pageidavimą arba informuoja, kad nepageidauja su Tarnyba sudarytoje sutartyje dėl centrinės duomenų bazės administravimo nustatytomis sąlygomis tęsti centrinės duomenų bazės administratoriaus funkcijų vykdymą, centrinės duomenų bazės administratorius išrenkamas Aprašo V skyriaus nustatyta tvarka.
Papildyta skyriumi:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Pakeistas skyriaus pavadinimas:
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
48. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai bei centrinės duomenų bazės administratorius už Aprašo pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.
Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo
priedas
________________________________________________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė)
_______________________________________________________________________________________
(juridinio asmens arba fizinio asmens kodas)
_______________________________________________________________________________________
(juridinio asmens buveinės arba fizinio asmens nuolatinės gyvenamosios vietos adresas)
_______________________________________________________________________________________
(tel., faks., el. p.)
___________________________________________
(gavėjo* pavadinimas)
___________________________________________
(adresas)
___________________________________________
(tel., faks., el. p.)
PRAŠYMAS PERKELTI ABONENTINĮ (-IUS) NUMERĮ (-IUS)
______________ Nr. __________
(data)
1. Prašomas (-i) perkelti abonentinis (-iai) numeris (-iai):______________________________
2. Perleidėjo** pavadinimas:____________________________________________________
3. Pageidaujama abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo data***:_____________________
4. Esu supažindintas, kad:
4.1. šio prašymo 1 punkte nurodytas (-i) prašomas (-i) perkelti abonentinis (-iai) numeris (-iai) negali būti perkeltas (-i), jeigu:
4.1.1. šis (-ie) abonentinis (-iai) numeris (-iai), juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas, pavardė, juridinio asmens arba fizinio asmens kodas nesutampa su perleidėjo turimais duomenimis;
4.1.2. šis (-ie) abonentinis (-iai) numeris (-iai) jau perkeliamas (-i);
4.2. šis prašymas gali būti atsiimtas likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki šio prašymo 3 punkte nurodytos datos;
4.3. įvykdžius šio prašymo 1 punkte nurodyto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimą, perleidėjo viešųjų telefono ryšio paslaugų teikimas bus nutrauktas;
4.4. šio prašymo 1 punkte nurodyto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo procesas iki perkelto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) aktyvavimo turi užtrukti ne ilgiau kaip 1 darbo dieną nuo abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo datos;
4.5. šio prašymo 1 punkte nurodyto (-ų) abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimas neatleidžia nuo civilinės atsakomybės už sutarties su perleidėju sąlygų pažeidimą.
5. Sutinku, kad mano duomenys būtų perduoti centrinės duomenų bazės administratoriui abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo tikslais.
6. Patvirtinu, kad šiame prašyme pateikta informacija yra teisinga (nemelaginga).
________________________ ______________ ______________________________ (Abonento vadovo ar jo (Parašas) (Vardas ir pavardė)
įgalioto asmens pareigos)****
_________________________
* Gavėjas – viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, kurio paslaugomis abonentas pageidauja naudotis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą kito viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo paslaugoms gauti.
** Perleidėjas – viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas, kurio abonentas pageidauja naudotis kito viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo paslaugomis išlaikydamas abonentinį numerį, naudojamą šio viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo paslaugoms gauti.
*** Nenurodžius abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo datos, abonentinio (-ių) numerio (-ių) perkėlimo data laikoma šio prašymo perkelti abonentinį (-ius) numerį (-ius) pateikimo gavėjui data.
**** Nurodoma, jeigu prašymą pateikia juridinis asmuo
Papildyta priedu:
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-1086, 2011-11-07, Žin., 2011, Nr. 134-6392 (2011-11-10), i. k. 11111RRISAK01V-1086
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 "Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-964, 2012-07-27, Žin., 2012, Nr. 91-4767 (2012-07-31), i. k. 11211RRISAK001V-964
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 "Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. 1V-658, 2014-05-06, paskelbta TAR 2014-05-06, i. k. 2014-05134
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, Įsakymas
Nr. (1.9E)1V-310, 2020-03-26, paskelbta TAR 2020-03-26, i. k. 2020-06101
Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 1V-460 „Dėl Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo