Redagavo: Angonita Rupšytė (1999.10.13)

 

 

 Nutarimas paskelbtas: Žin., 1997, Nr.69-1756

 

Neoficialus nutarimo tekstas

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 769, 98.06.23, Žin., 1998, Nr.59-1675 (98.07.01)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1997 M. LIEPOS 17 D. NUTARIMO NR. 773 “DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ DALINIO PAKEITIMO

 

Keičiama numeracija

 

*** Pabaiga ***

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

N U T A R I M A S

 

1997 m. liepos 17 d. Nr. 773

Vilnius

 

DĖL VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė  nutaria:

1. Patvirtinti Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatus (pridedama).

2. Iš dalies pakeičiant Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gruodžio 19 d. nutarimą Nr. 1473 “Dėl Viešojo pirkimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės įsteigimo” (Žin., 1996, Nr. 125-2918) ir Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko 1997 m. birželio 6 d. potvarkį Nr. 333 “Dėl A.Minkevičiaus”, nuorodą “Viešojo pirkimo tarnyba” pakeisti į nuorodą “Viešųjų pirkimų tarnyba”.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                        Gediminas Vagnorius

 

Valdymo reformų ir savivaldybių

reikalų ministras                                                                Kęstutis Skrebys

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1997 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 773

 

Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatai

 

Bendroji dalis

1. Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama - tarnyba) yra biudžetinė įstaiga.

Tarnyba sprendžia jos kompetencijai priklausančius klausimus, vykdo kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

2. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo pirkimo įstatymu (toliau vadinama - Viešojo pirkimo įstatymas), kitais įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, taip pat šiais nuostatais.

3. Tarnyba yra juridinis asmuo, turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu.

 

Tarnybos veiklos pobūdis ir tikslai

4. Svarbiausieji tarnybos tikslai yra:

4.1. kartu su ministerijomis, kitomis Vyriausybės įstaigomis formuoti ir įgyvendinti valstybės viešojo pirkimo politiką;

4.2. siekti, kad taupiai ir tikslingai būtų naudojamos Lietuvos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų, valstybės fondų, valstybės garantuojamų užsienio paskolų ir iš kitų finansavimo šaltinių gautos lėšos.

 

5. Įgyvendindama savo tikslus, tarnyba atlieka šias funkcijas:

5.1. rengia ir leidžia su Viešojo pirkimo įstatymo įgyvendinimu ir jo nuostatų laikymusi susijusius teisės aktus;

5.2. rengia standartinių viešojo pirkimo dokumentų pavyzdžių projektus;

5.3. koordinuoja ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų bei vietos savivaldos vykdomųjų institucijų veiklą, susijusią su prekių, darbų ir paslaugų pirkimu;

5.4. analizuoja viešojo pirkimo organizavimo ir valdymo sistemą, teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl jos tobulinimo;

5.5. kontroliuoja, kaip vykdant viešąjį pirkimą laikomasi Viešojo pirkimo įstatymo ir kitų teisės aktų, susijusių su jo įgyvendinimu;

5.6. kontroliuoja, ar perkančiosios organizacijos sprendimas dėl viešojo pirkimo pakankamai pagrįstas, ar jis priimtas laikantis Viešojo pirkimo įstatyme nustatytos tvarkos;

5.7. analizuoja paraiškų ir pasiūlymų atmetimo priežastis;

5.8. kontroliuoja, ar teisėtai taikomos Viešojo pirkimo įstatyme numatytos preferencijos vietiniams tiekėjams (rangovams), ir kartu su Valstybine konkurencijos ir vartotojų teisių gynimo tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės prižiūri, kad vykdant viešąjį pirkimą nebūtų pažeidžiamos šio pirkimo procedūrose dalyvaujančių subjektų teisės;

5.9. kontroliuoja, ar perkančiosios organizacijos pagrįstai taiko viešojo pirkimo būdus;

5.10. nagrinėja tiekėjų (rangovų) skundus, įvertindama jai pateiktas ministerijų, kitų institucijų išvadas pagal jų veiklos sritį, taip pat kitų juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, pasiūlymus ir skundus, susijusius su viešuoju pirkimu;

5.11. nustatytąja tvarka rengia “Valstybės žinioms“ medžiagą viešojo pirkimo organizavimo klausimais;

5.12. organizuoja ir įgyvendina viešojo pirkimo sistemos darbuotojų mokymą;

5.13. konsultuoja ir instruktuoja perkančiąsias organizacijas bei tiekėjus (rangovus) viešojo pirkimo klausimais;

5.14. kaupia, analizuoja ir apibendrina informaciją apie viešąjį pirkimą ir jo organizavimo užsienio šalyse ir Lietuvoje ypatumus, prireikus teikia šią informaciją Lietuvos Respublikos Vyriausybei, suinteresuotoms ministerijoms, kitoms Vyriausybės įstaigoms bei vietos savivaldos vykdomosioms institucijoms;

5.15. teikia ministerijoms, kitoms Vyriausybės įstaigoms bei vietos savivaldos vykdomosioms institucijoms metodinę ir informacinę pagalbą viešojo pirkimo klausimais;

5.16. vertina pagal savo kompetenciją teisės aktų ir programų projektus;

5.17. informuoja visuomenę apie savo veiklą;

5.18. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 769, 98.06.23, Žin., 1998, Nr.59-1675 (98.07.01)

 

Tarnybos teisės

6. Tarnyba, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:

6.1. gauti iš ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų, vietos savivaldos vykdomųjų institucijų bei kitų valstybės įstaigų duomenis tarnybos kompetencijos klausimais;

6.2. tikrinti, ar ministerijos, kitos Vyriausybės įstaigos, vietos savivaldos vykdomosios institucijos bei kitos valstybės įstaigos laikosi Viešojo pirkimo įstatymo ir kitų teisės aktų, susijusių su jo įgyvendinimu;

6.3. sustabdyti pirkimo procedūras, iki tarnyba išnagrinės skundus ir priims sprendimą, ir (arba) taikyti nustatytąja tvarka sankcijas, jeigu nustatomi Viešojo pirkimo įstatymo ar kitų teisės aktų, susijusių su jo įgyvendinimu, pažeidimai;

6.4. prireikus sudaryti komisijas (darbo grupes), į jas įtraukti kitų valstybės valdžios ir valdymo institucijų specialistus (jų sutikimu) teisės aktų ir kitų dokumentų projektams rengti bei svarbioms problemoms nagrinėti. Prireikus į šias komisijas gali būti pakviesti ir užsienio specialistai.

7. Tarnyba turi ir kitų įstatymais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais suteiktų teisių.

Tarnybos darbo organizavimas

8. Tarnybai vadovauja direktorius, kurį Vyriausybės sekretoriaus teikimu skiria ir atleidžia iš pareigų Ministras Pirmininkas. Tarnybos direktorius yra pavaldus Ministrui Pirmininkui. Ministras Pirmininkas skatina tarnybos direktorių, prireikus skiria jam drausmines nuobaudas. Tarnybos direktoriaus veiklą koordinuoja Vyriausybės sekretorius.

Konkretų direktoriaus tarnybinio atlyginimo dydį Ministro Pirmininko pritarimu nustato Vyriausybės sekretorius, o tarnybinio atlyginimo priedą – Ministras Pirmininkas.

Tarnybos direktorius turi pavaduotoją, kurį direktoriaus teikimu skiria Ministras Pirmininkas arba Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės sekretorius.

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 769, 98.06.23, Žin., 1998, Nr.59-1675 (98.07.01)

 

9. Tarnybos direktorius:

9.1. asmeniškai atsako už tai, kad tarnyba vykdytų jai pavestus uždavinius;

9.2. užtikrina, kad tarnybos veikloje būtų laikomasi įstatymų, vykdomi Respublikos Prezidento dekretai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, Ministro Pirmininko potvarkiai ir kiti teisės aktai;

9.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus tarnybos kompetencijos klausimais;

9.4. leidžia įsakymus ir įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi. Tarnybos direktoriaus įsakymai ir kiti teisės aktai registruojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

Prireikus direktorius leidžia kartu su kitų valstybės institucijų vadovais bendrus įsakymus arba įsakymais patvirtintus kitus teisės aktus.

Direktoriaus įsakymai ir kiti teisės aktai tarnybos kompetencijos klausimais privalomi ministerijoms, kitoms Vyriausybės įstaigoms, vietos savivaldos vykdomosioms institucijoms, kitoms valstybės įstaigoms;

9.5. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir Ministrui Pirmininkui tarnybos veiklos ataskaitas ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

9.6. tvirtina tarnybos struktūrą ir etatų sąrašą, neviršydamas nustatytojo darbo apmokėjimo fondo;

9.7. tvirtina struktūrinių padalinių nuostatus;

9.8. skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų tarnybos darbuotojus, nustato jiems tarnybinius atlyginimus, skatina juos, prireikus skiria jiems drausmines nuobaudas.

Tarnybiniai atlyginimai ir darbo apmokėjimo sąlygos tvirtinami įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų nustatyta tvarka;

9.9. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko, Vyriausybės kanclerio ir Vyriausybės sekretoriaus pavedimus.

9.10. vykdo kitus įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko jam pavestus uždavinius bei suteiktus įgaliojimus.

 

Punkto pakeitimai:

Nr. 769, 98.06.23, Žin., 1998, Nr.59-1675 (98.07.01)

 

10. Direktoriaus nesant, jo pareigas atlieka pavaduotojas arba kitas atskiru direktoriaus įsakymu įgaliotas tarnybos darbuotojas.

 

Tarnybos lėšų šaltiniai ir jų naudojimo tvarka

11. Tarnyba finansuojama iš Lietuvos valstybės biudžeto. Biudžeto lėšos naudojamos tarnybai išlaikyti ir sąmatose numatytoms priemonėms finansuoti.

 

Finansinės veiklos kontrolė

12. Tarnyba buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Finansų ministerijos nustatyta tvarka. Tarnybos vadovas, pažeidęs Lietuvos valstybės biudžeto asignavimų paskirstymo ir naudojimo tvarką, atsako pagal įstatymus.

 

Tarnybos likvidavimas

13. Tarnyba likviduojama įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________________