Nutarimas paskelbtas: Žin., 2003, Nr. 55-2439

Neoficialus nutarimo tekstas

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

NUTARIMAS

DĖL UNIVERSALIŲJŲ TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR UNIVERSALIŲJŲ TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ KAINŲ AUKŠČIAUSIOS RIBOS NUSTATYMO

 

2003 m. birželio 3 d. Nr. 699

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) 5 straipsnio 5 punktu, 21 straipsnio 2 dalimi ir 23 straipsnio 2 ir 3 dalimis, atsižvelgdama į 1997 m. birželio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 97/33/EB dėl nuotolinių ryšių tarpusavio jungimo siekiant užtikrinti universaliąją paslaugą ir sąveikumą atvirų tinklų teikimo (ATT) principais ir 1998 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 98/10/EB dėl atvirojo tinklo nuostatos (ATN) taikymo balso telefonijai ir visuotinės telekomunikacijų paslaugos konkurencingoje aplinkoje, taip pat iš dalies atsižvelgdama į 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir naudotojų teisių, susijusių su elektroninio ryšio tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyvą), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisykles (pridedama).

2. Nustatyti universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kainų aukščiausią ribą (pagal priedą).

3. Pavesti Ryšių reguliavimo tarnybai, atlikus universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kokybės rodiklių tyrimą, parengti ir pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl universaliųjų telekomunikacijų paslaugų kokybės reikalavimų patvirtinimo projektą.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                         Algirdas Brazauskas

 

 

Susisiekimo ministras                                                                         Zigmantas Balčytis

____________________

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. birželio 3 d. nutarimu Nr. 699

 

universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Universaliųjų telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato universaliųjų telekomunikacijų paslaugų (toliau vadinama – universaliosios paslaugos) teikimo mastą, šių paslaugų teikimo tvarką, sąlygas ir kokybės reikalavimus, įpareigojimų telekomunikacijų paslaugų teikėjams (toliau vadinama – teikėjas) teikti universaliąsias paslaugas nustatymo, universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo tvarką ir atvejus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1670, 2003-12-23, Žin., 2003, Nr. 122-5537 (2003-12-27)

 

2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Paslaugos kokybė – visuminė paslaugos teikimo charakteristika, kuri nustato telekomunikacijų paslaugų gavėjo poreikių tenkinimo laipsnį.

Taksofonas – visuomenei prieinamas telefonas, už kurio naudojimą gali būti mokama monetomis ir (arba) kreditinėmis ar debetinėmis kortelėmis, ir (arba) išankstinio mokėjimo kortelėmis.

Universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudos – skirtumas tarp teikėjo, įpareigoto teikti universaliąsias paslaugas, sąnaudų, kurias jis patiria vykdydamas įpareigojimus teikti universaliąsias paslaugas, ir sąnaudų, kurias jis patirtų, jeigu veiktų be šių įpareigojimų.

Universaliųjų paslaugų teikimo pajamos – teikėjo, įpareigoto teikti universaliąsias paslaugas, materialios ir nematerialios ekonominės naudos padidėjimas, susijęs su universaliųjų paslaugų įpareigojimų vykdymu.

Universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai – skirtumas tarp universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudų, patirtų per tam tikrą laikotarpį, ir universaliųjų paslaugų teikimo pajamų, gautų per tą patį laikotarpį.

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, apibrėžtas Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatyme.

 

II. UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO MASTAS

 

3. Teikėjai, įpareigoti teikti universaliąsias paslaugas, privalo teikti šias universaliąsias paslaugas, jeigu nėra atskirai įpareigoti teikti vieną ar keletą iš šių paslaugų:

3.1. viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje;

3.2. viešąsias telefono ryšio paslaugas, teikiamas taksofonu;

3.3. informacijos apie viešojo telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugas;

3.4. sudaryti galimybę naudotis telekomunikacijų paslaugomis neįgaliesiems ar specialių poreikių turintiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams.

 

4. Teikėjas, įpareigotas teikti šių Taisyklių 3 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas, privalo:

4.1. teikdamas viešąsias telefono ryšio paslaugas fiksuotoje vietoje:

4.1.1. pagal nustatytus techninius reikalavimus įrengti telekomunikacijų tinklo galinius taškus galiniams įrenginiams prijungti tinkamoje, su kiekvienu universaliųjų paslaugų gavėju suderintoje vietoje;

4.1.2. teikti vietinio, tarpmiestinio ir tarptautinio ryšio paslaugas tinklu, kuris užtikrina ne mažesnę kaip 3,1 kHz pralaidumo dažnių juostą ir kuriuo galima perduoti balsą, faksimiles bei duomenis;

4.2. teikdamas viešąsias telefono ryšio paslaugas taksofonu:

4.2.1. užtikrinti, kad taksofonų tankis Lietuvos Respublikos miestuose būtų ne mažesnis kaip 2,2 taksofono tūkstančiui gyventojų, o kitose gyvenamosiose vietovėse – ne mažesnis kaip 0,5 taksofono tūkstančiui gyventojų;

4.2.2. teikti vietinio, tarpmiestinio ir tarptautinio telefono ryšio paslaugas;

4.3. teikdamas informacijos apie viešojo telefono ryšio paslaugų abonentus teikimo paslaugas:

4.3.1. teikti telekomunikacijų paslaugų gavėjams spausdintus viešojo telefono ryšio tinklo abonentų viešuosius sąrašus, nurodydamas abonento vardą ir pavardę (jeigu abonentas yra juridinis asmuo – pavadinimą), adresą (ar jo dalį, jeigu to pageidavo abonentas fizinis asmuo) ir telefono numerį;

4.3.2. užtikrinti abonentams teisę būti įrašytiems į viešus spausdintus ir elektroninius abonentų sąrašus, taip pat teisę susipažinti su jais, juos tikrinti ir reikalauti pataisyti arba išbraukti duomenis iš sąrašų;

4.3.3. informuoti tinklo informacijos tarnybos telefonu telekomunikacijų paslaugų gavėjus apie įrašytų į viešus spausdintus ar elektroninius abonentų sąrašus viešojo telefono ryšio tinklo abonentų numerius;

4.3.4. nuolat, ne rečiau kaip kartą per savaitę, atnaujinti tinklo informacijos tarnybos teikiamą informaciją apie abonentų telefonų numerius;

4.3.5. ne rečiau kaip kartą per dvejus metus išleisti ir platinti atnaujintus viešojo telefono ryšio tinklo abonentų sąrašus;

4.3.6. užtikrinti, kad viešuose abonentų sąrašuose nebūtų leidžiama asmens duomenų paieška pagal abonento telefono numerį ir būtų draudžiama pagal abonento telefono numerį teikti jo asmens duomenis tretiesiems asmenims, jeigu įstatymai nenustato kitaip;

4.4. teikdamas universaliąsias paslaugas neįgaliesiems ar specialių poreikių turintiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams:

4.4.1. siekti, kad teikiamos šių Taisyklių 3.1, 3.2 ir 3.3 punktuose nurodytos paslaugos būtų prieinamos ir pritaikytos neįgaliesiems ar specialių poreikių turintiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams patogiai ir be kliūčių jomis naudotis, jeigu to neriboja šių telekomunikacijų paslaugų gavėjų neįgalumas;

4.4.2. siekti, kad teikiant universaliąsias paslaugas neįgaliesiems ar specialių poreikių turintiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams būtų naudojama speciali įranga, spaudiniai, kompensuojantys negalią ar tenkinantys specialius universaliųjų paslaugų gavėjų poreikius.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1670, 2003-12-23, Žin., 2003, Nr. 122-5537 (2003-12-27)

 

5. Ryšių reguliavimo tarnyba, suderinusi su Susisiekimo ministerija ir Nacionaline vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos (toliau vadinama – Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba), nustato reikalavimus dėl specialios įrangos neįgaliesiems ar specialių poreikių turintiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams įdiegimo.

6. Teikiamos specialia įranga universaliosios paslaugos neįgaliesiems ar specialių poreikių turintiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams neturi kainuoti brangiau už teikiamas kitiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams.

7. Teikėjai, skiriantys telefono numerius abonentams, privalo sąžiningu, sąnaudomis pagrįstu ir nediskriminuojančiu būdu patenkinti visus pagrįstus prašymus gauti viešų spausdintų ar elektroninių abonentų sąrašų informaciją, kurios reikia šių Taisyklių 4.3.3 ir 4.3.5 punktuose nustatytiems įpareigojimams atlikti.

8. Teikėjai, teikiantys šių Taisyklių 4.3.1 ir 4.3.3 punktuose nurodytas paslaugas, apdorodami ir pateikdami jiems duotą informaciją, privalo vadovautis nediskriminavimo principu.

 

Antraštės pakeitimai:

Nr. 1670, 2003-12-23, Žin., 2003, Nr. 122-5537 (2003-12-27)

III. UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA, SĄLYGOS IR KOKYBĖS REIKALAVIMAI

 

9. Universaliųjų paslaugų teikimas turi būti užtikrinamas visiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

10. Teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, ar teikėjas, nurodytas šių Taisyklių 16 punkte, norėdamas nutraukti universaliųjų paslaugų teikimą, privalo prieš 12 mėnesių pranešti apie tai Ryšių reguliavimo tarnybai. Teikėjas, privalantis teikti universaliąsias paslaugas dėl to, kad teisės aktų nustatyta tvarka yra pripažintas turinčiu didelę įtaką viešųjų fiksuoto telefono ryšio paslaugų ir tinklų rinkoje apibrėžtoje geografinėje teritorijoje (toliau vadinama – rinka), neturi teisės nutraukti universaliųjų paslaugų teikimo.

 

11. Teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, turi užtikrinti, kad:

11.1. telekomunikacijų paslaugų gavėjams būtų prieinama skaidri ir naujausia informacija apie taikomas kainas, tarifus ir universaliųjų paslaugų naudojimo sąlygas;

11.2. užmokestis už suteiktas universaliąsias paslaugas būtų priimamas iš universaliųjų paslaugų gavėjų be papildomo mokesčio kiekvienoje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra ne mažiau kaip 2000 abonentų, gaunančių iš šio teikėjo universaliąsias paslaugas;

11.3. teikiamų universaliųjų paslaugų kokybė, kurios rodikliai nustatomi pagal Viešojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų kokybės rodiklių nustatymo ir duomenų teikimo taisykles, patvirtintas Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. 91 (Žin., 2002, Nr. 77-3322; 2003, Nr. 103-4630), atitiktų šiuos universaliųjų paslaugų kokybės reikalavimus:

11.3.1. linijos įrengimo laikas, per kurį įvykdoma 95 procentai greičiausiai atliktų užsakymų, turi būti ne ilgesnis kaip 60 dienų;

11.3.2. per metus 100 linijų turi būti ne daugiau kaip 15 santykinių gedimų;

11.3.3. laikas, per kurį pašalinama 80 procentų greičiausiai pašalintų vietinių linijų gedimų, turi būti ne ilgesnis kaip 48 valandos;

11.3.4. nesėkmingų kvietimų skambučiams šalies viduje turi būti ne daugiau kaip 5 procentai visų kvietimų šalies viduje;

11.3.5. vidutinis skambučių šalies viduje sujungimo laikas turi būti ne ilgesnis kaip 10 sekundžių;

11.3.6. vidutinis skambučių į užsienį sujungimo laikas turi būti ne ilgesnis kaip 20 sekundžių;

11.3.7. vidutinis laikas, per kurį atsiliepia paslaugos teikėjo tarnybos, turi būti ne ilgesnis kaip 20 sekundžių;

11.3.8. vidutinis laikas, per kurį atsiliepia telefonų numerių informacijos tarnyba, turi būti ne ilgesnis kaip 15 sekundžių;

11.3.9. turi veikti ne mažiau kaip 95 procentai visų taksofonų;

11.3.10. apmokėjimo už telekomunikacijų paslaugas sąskaitos, dėl kurių tikslumo gaunama skundų, turi sudaryti ne daugiau kaip 1 procentą visų pateiktų sąskaitų.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1670, 2003-12-23, Žin., 2003, Nr. 122-5537 (2003-12-27)

 

12. Universaliųjų paslaugų kainoms yra taikomi Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo 21 straipsnyje numatyti bendrieji telekomunikacijų paslaugų kainų reguliavimo principai.

 

IV. ĮPAREIGOJIMŲ TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKĖJAMS TEIKTI UNIVERSALIĄSIAS PASLAUGAS NUSTATYMO TVARKA IR ATVEJAI

 

13. Teikėjas, teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas turinčiu didelę įtaką rinkoje, nuo jo pripažinimo turinčiu didelę įtaką rinkoje dienos privalo atitinkamoje geografinėje teritorijoje:

13.1. teikti iki jo pripažinimo turinčiu didelę įtaką rinkoje dienos teiktas šių Taisyklių 3 punkte nurodytas universaliąsias paslaugas ne mažesniu mastu, nei teikė iki jo pripažinimo turinčiu didelę įtaką rinkoje dienos;

13.2. nebloginti teikiamų universaliųjų paslaugų kokybės;

13.3. nedidinti teikiamų universaliųjų paslaugų kainų.

14. Pripažinus teikėją turinčiu didelę įtaką rinkoje, Ryšių reguliavimo tarnyba vykdo tyrimą, siekdama nustatyti, ar universaliosios paslaugos, nurodytos šių Taisyklių 3 punkte, teikiamos visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje šiose Taisyklėse nustatytu mastu (toliau vadinama – tyrimas).

15. Jeigu tyrimo metu nustatoma, kad kurioje nors Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje universaliosios paslaugos neteikiamos šiose Taisyklėse nustatytu mastu, Ryšių reguliavimo tarnyba oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ skelbia pasiūlymą teikėjams savanoriškai teikti šių Taisyklių 3 punkte nurodytas neteikiamas universaliąsias paslaugas ar jų sudedamąsias dalis.

16. Jeigu per mėnesį nuo pasiūlymo, nurodyto šių Taisyklių 15 punkte, paskelbimo dienos bent vienas teikėjas, gebantis teikti universaliąsias paslaugas, savanoriškai be kompensacijos sutinka teikti šių Taisyklių 3 punkte nurodytas neteikiamas universaliąsias paslaugas, Ryšių reguliavimo tarnyba įpareigojimų tokiam teikėjui nenustato.

17. Jeigu per mėnesį nuo pasiūlymo, nurodyto šių Taisyklių 15 punkte, paskelbimo dienos neatsiranda pakankamai teikėjų, gebančių teikti universaliąsias paslaugas šiose Taisyklėse nustatytu mastu ir savanoriškai be kompensacijos sutinkančių teikti universaliąsias paslaugas, jas privalo teikti teikėjas, teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas turinčiu didelę įtaką rinkoje.

18. Tuo atveju, jeigu ne vienas, o daugiau teikėjų pripažįstami turinčiais didelę įtaką rinkoje, Ryšių reguliavimo tarnyba, išklausiusi įpareigotų teikti universaliąsias paslaugas teikėjų motyvus, gali nuspręsti, kokiu mastu, po vieną ar kartu jie teiks universaliąsias paslaugas.

19. Ryšių reguliavimo tarnyba, gavusi šių Taisyklių 17 ir 18 punktuose nurodytų ir dėl įpareigojimo teikti universaliąsias paslaugas turinčių teisę gauti kompensaciją teikėjų pasiūlymus, gali skelbti teikėjo ar kelių teikėjų, sutinkančių būti įpareigotais teikti universaliąsias paslaugas ir reikalaujančių mažiausios kompensacijos, atrankos konkursą. Šiame konkurse gali dalyvauti visi teikėjai, galintys teikti universaliąsias paslaugas, ar jų dalis. Konkurso sąlygas ir teikėjų kvalifikacinius reikalavimus nustato Ryšių reguliavimo tarnyba. Jeigu reikia kompensacijos, šio konkurso rezultatai įsigalioja ne anksčiau kaip nuo šių Taisyklių 38 punkte nurodyto Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo šių paslaugų teikėjams įsigaliojimo dienos.

20. Teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, informavęs Ryšių reguliavimo tarnybą, gali sudaryti sutartis su kitais ūkio subjektais dėl jam paskirtų teikti universaliųjų paslaugų teikimo. Šiuo atveju teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, atsako už šių paslaugų teikimą ir kokybę.

21. Ryšių reguliavimo tarnyba, atlikdama tyrimą ir įpareigodama teikėjus teikti universaliąsias paslaugas, turi vadovautis skaidrumo, objektyvumo ir nediskriminavimo principais.

22. Įpareigojus vieną teikėją teikti universaliąsias paslaugas, kitiems teikėjams nustatyti atitinkamos apimties įpareigojimai netenka galios. Ryšių reguliavimo tarnyba apie tai informuoja pastaruosius teikėjus. Šios nuostatos netaikomos įpareigojimams, nurodytiems šių Taisyklių 13 punkte.

23. Jeigu Ryšių reguliavimo tarnyba nustato, kad universaliųjų paslaugų teikimą užtikrina konkurenciniu pagrindu susiformavusi telekomunikacijų paslaugų rinka, teikėjai universaliųjų paslaugų teikti neįpareigojami, o įpareigotiems teikėjams Ryšių reguliavimo tarnyba panaikina šiuos įpareigojimus.

24. Teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas ir nevykdantis šių įpareigojimų, atsako Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo nustatyta tvarka.

 

V. UNIVERSALIŲJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO nuostolių KOMPENSAVIMO TVARKA IR ATVEJAI

 

25. Gali būti kompensuojami tik universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai, kai teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, šių Taisyklių nustatyta tvarka motyvuotai pareiškia, kad atsižvelgiant į įpareigojimus, susijusius su universaliųjų paslaugų teikimu, jis universaliąsias paslaugas galės teikti tik nuostolingai.

26. Jeigu teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, teisės aktų nustatyta tvarka vykdė sąnaudų apskaitą pagal teikiamų paslaugų rūšis ir įvertinęs nuo įpareigojimų jam teikti universaliąsias paslaugas nustatymo dienos praėjusių vienerių arba daugiau finansinių metų rezultatus, nustatė, kad tolesnis universaliųjų paslaugų teikimo įpareigojimų vykdymas yra nuostolingas, ateityje jam sukels ilgalaikių nuostolių ir bus nesąžininga našta, jis turi teisę iki einamųjų finansinių metų birželio 30 dienos raštu pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai prašymą kompensuoti universaliųjų paslaugų teikimo nuostolius.

27. Kartu su prašymu, kuriame, be kitų teisės aktų reikalaujamų duomenų, nurodomi ūkio subjekto telefonas, faksas ir elektroninio pašto adresas, teikėjas, įpareigotas teikti universaliąsias paslaugas, pateikia:

27.1. universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių, kuriuos jis prašo kompensuoti, pagrindimą;

27.2. dokumentus, kurie įrodo ir leidžia patikrinti nurodytų universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių pagrįstumą;

27.3. skaičiavimus ir dokumentus, pagrindžiančius, kad prašomi kompensuoti universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliai susidaro tik dėl įpareigojimo teikti universaliąsias paslaugas ir kad toks įpareigojimas jam yra nesąžininga našta;

27.4. objektyviais kriterijais pagrįstus aiškinimus, kurių telekomunikacijų paslaugų gavėjų ar jų grupių jis paprastai neaptarnautų arba kurių paslaugų neteiktų, bet dėl įpareigojimų teikti universaliąsias paslaugas turi arba turės tai daryti.

28. Jeigu teikėjo, įpareigoto teikti universaliąsias paslaugas, dalis rinkoje sudaro 80 procentų arba daugiau (vertinant pajamomis), jam universaliųjų paslaugų teikimas nelaikomas nesąžininga našta.

29. Skaičiuojant universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudas, turi būti remiamasi tik sąnaudomis, kurios priskiriamos:

29.1. toms universaliosioms paslaugoms, kurios gali būti teikiamos patiriant nuostolius;

29.2. konkretiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams ar jų grupėms, kuriems, atsižvelgus į nurodyto tinklo ar paslaugų sąnaudas, gaunamas pajamas ir nustatytas aukščiausias kainų ribas, tokios paslaugos gali būti teikiamos tik patiriant nuostolius. Šiai kategorijai priskiriami tie telekomunikacijų paslaugų gavėjai arba jų grupės, kuriems teikėjas, neturintis įpareigojimo teikti universaliąsias paslaugas, jų neteiktų.

30. Jokiu atveju į universaliųjų paslaugų teikimo sąnaudas negali būti įtrauktos sąnaudos, patiriamos aptarnaujant skambučius trumpaisiais pagalbos tarnybų numeriais, taip pat telekomunikacijų tinklo modernizavimo investicijos, kurios būtų ar turėtų būti vykdomos, nesvarbu ar yra įpareigojimas teikti universaliąsias paslaugas, ar investicijas, atliktas iki 2002 m. gruodžio 31 dienos.

31. Skaičiuojant universaliųjų paslaugų teikimo nuostolius, turi būti įvertintos teikėjo, įpareigoto teikti universaliąsias paslaugas, pajamos, gaunamos iš universaliųjų paslaugų teikimo. Skaičiavimai atliekami prognozuojant ateitį ir pateikiami kaip biudžetas, kurio reikia įpareigojimams, susijusiems su universaliųjų paslaugų teikimu, vykdyti.

32. Ryšių reguliavimo tarnyba, vadovaudamasi objektyvumo, skaidrumo, nediskriminavimo ir proporcingumo principais, turi teisę detalizuoti nesąžiningos naštos, susijusios su įpareigojimais teikti universaliąsias paslaugas, įvertinimo kriterijus, nustatyti išsamesnę universaliųjų paslaugų nuostolių skaičiavimo tvarką ir reikalavimus.

33. Ryšių reguliavimo tarnyba, gavusi šių Taisyklių 26 punkte nurodytą prašymą kompensuoti universaliųjų paslaugų teikimo nuostolius, per 3 mėnesius nuo tos dienos, kai teikėjas pateikė visą reikalautą papildomą informaciją ir (arba) atliko auditą, kaip nurodyta šių Taisyklių 34 punkte, įvertina prašymo pagrįstumą.

34. Ryšių reguliavimo tarnyba, vertindama šių Taisyklių 26 punkte nurodyto prašymo pagrįstumą, turi teisę:

34.1. pareikalauti papildomos informacijos, būtinos prašymui ir kartu su prašymu pateiktai informacijai įvertinti bei detalizuoti;

34.2. įpareigoti teikėją, įpareigotą teikti universaliąsias paslaugas, atlikti nepriklausomą universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių auditą.

35. Šių Taisyklių 33 punkte nurodytas terminas, atsižvelgiant į būtinų atlikti darbų apimtį, Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus sprendimu, vadovaujantis aiškumo, skaidrumo, nediskriminavimo principais, gali būti pratęstas ne daugiau kaip 2 mėnesiais.

36. Įvertinusi šių Taisyklių 26 punkte nurodytame prašyme pateiktą informaciją ir nusprendusi, kad prašymas pagrįstas, Ryšių reguliavimo tarnyba pateikia išvadas Susisiekimo ministerijai ir Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai, kurios per 20 kalendorinių dienų nuo išvadų gavimo dienos turi pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai savo išvadas dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo telekomunikacijų paslaugų teikėjams ir (arba) universaliųjų paslaugų kainų aukščiausios ribos pakeitimo ir (arba) dėl universaliųjų paslaugų masto ir (ar) kokybės reikalavimų pakeitimo, arba dėl įpareigojimų teikti universaliąsias paslaugas perdavimo ar universaliųjų paslaugų paskirstymo tarp teikėjų. Per 2 mėnesius nuo prašymo nagrinėjimo termino pabaigos Ryšių reguliavimo tarnyba, suderinusi su Susisiekimo ministerija, Nacionaline vartotojų teisių apsaugos taryba ir Finansų ministerija, parengia ir nustatytąja tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo šių paslaugų teikėjams ir (arba) dėl universaliųjų paslaugų kainų aukščiausios ribos pakeitimo projektą, kuriame taip pat nurodomas nuostolių kompensavimo būdas, tvarka, lėšų universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliams kompensuoti šaltiniai, ir (arba) nutarimo dėl universaliųjų paslaugų masto ir (ar) kokybės reikalavimų pakeitimo projektą arba sprendžia klausimą dėl įpareigojimų teikti universaliąsias paslaugas perdavimo ar universaliųjų paslaugų paskirstymo tarp teikėjų.

37. Rengiant ir teikiant išvadas ar, kaip nurodyta šių Taisyklių 36 punkte, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo projektą, turi būti atsižvelgta į siūlomų priemonių tikslingumą, sąnaudas ir kitus veiksnius, galinčius lemti kompensavimo priemonių įgyvendinimo ir funkcionavimo efektyvumą.

38. Nuostoliai, patiriami teikėjų, įpareigotų teikti universaliąsias paslaugas pagal šių Taisyklių 19 punktą, nustatomi ir kompensuojami vadovaujantis konkurso sąlygomis ir rezultatais, pagal kuriuos Ryšių reguliavimo tarnyba parengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo dėl universaliųjų paslaugų teikimo nuostolių kompensavimo šių paslaugų teikėjams projektą, kuriame taip pat nurodomas nuostolių kompensavimo būdas, tvarka ir lėšų universaliųjų paslaugų teikimo nuostoliams kompensuoti šaltiniai. Šiuo atveju šių Taisyklių 26–36 punktų reikalavimai netaikomi.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

39. Prieš priimdama sprendimus, Ryšių reguliavimo tarnyba, savo interneto tinklalapyje nurodo terminą, per kurį teikėjai, telekomunikacijų paslaugų gavėjai ir kiti suinteresuoti asmenys gali pateikti pasiūlymus dėl priimamo sprendimo.

40. Ryšių reguliavimo tarnyba metines ataskaitas apie universaliųjų paslaugų teikimo ir kainų pokyčius turi reguliariai, kasmet iki liepos 1 d., skelbti oficialaus leidinio „Valstybės žinios“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir savo interneto tinklalapyje.

41. Ryšių reguliavimo tarnybos ir kitų institucijų veiksmai ir neveikimas, susiję su šių Taisyklių įgyvendinimu, skundžiami įstatymų nustatyta tvarka.

––––––––––––––––

Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. birželio 3 d. nutarimo Nr. 699
priedas

 

UNIVERSALIŲJŲ TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ KAINŲ AUKŠČIAUSIA RIBA

 

Eil. Nr.

Mokesčio pavadinimas

Kainos aukščiausia riba (su pridėtinės vertės mokesčiu), litais

1.

Telefono linijos įrengimo mokestis

250

2.

Abonentinis mėnesio mokestis už telefono liniją

 

2.1.

Vartotojams

23

2.2.

Kitiems telekomunikacijų paslaugų gavėjams

28

3.

Vietinis telefono ryšys fiksuotoje vietoje

 

3.1.

Sujungimo mokestis

0,14

3.2.

Darbo dienomis nuo 7 iki 20 val. (už minutę)

0,12

3.3.

Darbo dienomis nuo 6 iki 7 val. ir nuo 20 iki 24 val., poilsio ir švenčių dienomis nuo 6 iki 24 val. (už minutę)

0,08

3.4.

Visomis savaitės dienomis nuo 24 iki 6 val. (už minutę)

0,03

4.

Tarpmiestinis (nacionalinis) telefono ryšys fiksuotoje vietoje

 

4.1.

Sujungimo mokestis

0,14

4.2.

Darbo dienomis nuo 7 iki 20 val. (už minutę)

0,4

4.3.

Darbo dienomis nuo 6 iki 7 val. ir nuo 20 iki 24 val., poilsio ir švenčių dienomis nuo 6 iki 24 val. (už minutę)

0,3

4.4.

Visomis savaitės dienomis nuo 24 iki 6 val. (už minutę)

0,12

5.

Telefono ryšio paslaugos fiksuotoje vietoje, skambinant į taksofoną Lietuvoje

 

5.1.

Sujungimo mokestis

0,14

5.2.

Skambinant į taksofoną Lietuvoje (už minutę)

0,49

6.

Informacijos teikimas apie viešojo telefono ryšio paslaugų abonentus

 

6.1

Sujungimo mokestis

0,14

6.2.

Mokestis už skambutį

1,10

6.3.

Vietinis telefono ryšys

*

7.

Tarptautinis telefono ryšys fiksuotoje vietoje

 

7.1.

Sujungimo mokestis

0,14

7.2.

Estija, Latvija (už minutę)

1,65

7.3.

Baltarusija (už minutę)

2,12

7.4.

Airija, Austrija, Belgija, Danija, Didžioji Britanija, Ispanija, Italija, Vatikanas, Havajų salos, JAV, Lenkija, Lichtenšteinas, Liuksemburgas, Nyderlandai, Norvegija, Portugalija, Puerto Rikas, Prancūzija, Korsika, Suomija, Šveicarija, Švedija, Virginijos salos (JAV), Vokietija (už minutę)

2,79

7.5.

Bulgarija, Čekija, Moldova, Rumunija, Rusija, Slovakija, Ukraina, Vengrija (už minutę)

3,54

7.6.

Albanija, Andora, Armėnija, Australija, Azerbaidžanas, Bosnija ir Hercegovina, Islandija, Gibraltaras, Graikija, Gruzija, Jugoslavija, Kanada, Kazachstanas, Kipras, Kirgizija, Kroatija, Malta, Makedonija, Monakas, Naujoji Zelandija, San Marinas, Slovėnija, Tadžikistanas, Turkmėnistanas, Turkija, Uzbekistanas (už minutę)

4,13

7.7.

Argentina, Bahamos, Brazilija, Filipinai, Honkongas, Grenlandija, Japonija, Kinija, Kolumbija, Kosta Rika, Meksika, Pietų Afrikos Respublika, Pietų Korėja, Šiaurės Korėja, Singapūras, Šri Lanka, Tailandas, Taivanis, Urugvajus, Venesuela (už minutę)

7,79

7.8.

Kitos šalys (už minutę)

10,03

7.9.

Inmarsat A (už minutę)

33,04

7.10.

Inmarsat B, Inmarsat C, Inmarsat M (už minutę)

25,37

7.11.

Inmarsat Mini – M (už minutę)

18,88

8.

Telefono ryšio paslaugos, skambinant taksofonu

 

8.1.

Sujungimo mokestis

0,16

8.2.

Vietinis telefono ryšys taksofonu (už minutę)

0,49

8.3.

Tarpmiestinis telefono ryšys taksofonu (už minutę)

0,49

8.4.

Tarptautinis telefono ryšys taksofonu (už minutę)

**

9.

Informacijos teikimas apie viešojo telefono ryšio paslaugų abonentus skambinant taksofonu

 

9.1.

Sujungimo mokestis

0,16

9.2.

Mokestis už skambutį

1,45

9.3.

Telefono ryšys taksofonu (už minutę)

0,49

___________________

*Tarifai atitinka 3.2, 3.3 ir 3.4 punktuose nurodytus vietinio telefono ryšio tarifus.

**Skambinant taksofonu, galiojančioms tarptautinio telefono ryšio kainoms gali būti taikomas koeficientas, ne didesnis kaip 1,32.

___________________

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 1670, 2003-12-23, Žin., 2003, Nr. 122-5537 (2003-12-27)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. BIRŽELIO 3 D. NUTARIMO NR. 699 "DĖL UNIVERSALIŲJŲ TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR UNIVERSALIŲJŲ TELEKOMUNIKACIJŲ PASLAUGŲ KAINŲ AUKŠČIAUSIOS RIBOS NUSTATYMO" PAKEITIMO

 

*** Pabaiga ***

 

 

Redagavo: Angonita Rupšytė (2004-01-05)

anrups@lrs.lt