Suvestinė redakcija nuo 2013-03-03

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 2012, Nr. 99-5085, i. k. 11220MIISAK0002V-86

 

MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL Priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo ir PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO FORMOS BEI JOS PILDYMO INSTRUKCIJOS patvirtinimo

 

2012 m. rugpjūčio 24 d. Nr. 2V-86

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 „Dėl Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 132-5093; 2010, Nr. 148-7606), 23 punktu ir 2012 m. liepos 13 d. sutarties Nr. 1S-40/8-465/10V-27 dėl visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo, pasirašytos tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros, 11.1 punktu,

tvirtinu pridedamus:

1. Priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašą.

2. Paraiškos dėl projekto finansavimo formą.

3. Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymo instrukciją.

 

 

 

Direktorius                                                                                   Arūnas Karlonas


PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir

technologijų agentūros direktoriaus

2012 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 2V-86

 

PRIEMONĖS VP2-1.3-ŪM-05-K „INOČEKIAI LT“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1783/1999 (OL 2006 L 210, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 437/2010 (OL 2010 L 132, p. 1), 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 539/2010 (OL 2010 L 158, p. 1) (toliau – Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1083/2006), 2006 m. gruodžio 8 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1828/2006, nustatančiu Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo, ir Europos Parlamento bei Tarybos reglamento (EB) Nr. 1080/2006 dėl Europos regioninės plėtros fondo įgyvendinimo taisykles (OL 2006 L 371, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. rugsėjo 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 832/2010 (OL 2010 L 248, p.1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1998/2006), 2007 m. liepos 30 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. K(2007)3740 patvirtinta Ekonomikos augimo veiksmų programa, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637), Ekonomikos augimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 788 (Žin., 2008, Nr. 95-3721; 2011, Nr. 71-3407) (toliau – Nutarimas Nr. 788), Veiksmų programų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1225 (Žin., 2008, Nr. 137-5429), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. 1K-349 (Žin., 2008, Nr. 132-5093; 2010, Nr. 148-7606) (toliau – Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklės), Fiksuotųjų projekto išlaidų vieneto įkainių ir fiksuotųjų projekto išlaidų sumų nustatymo ir taikymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2011 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 1K-264 (Žin., 2011, Nr. 102-4795), 2012 m. liepos 13 d. sutartimi Nr. 1S-40/8-465/10V-27 dėl visuotinės dotacijos priemonės finansavimo ir administravimo, pasirašyta tarp Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – MITA).

2. Aprašu nustatomos Ekonomikos augimo veiksmų programos 1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“ (toliau – Priemonė) įgyvendinimo sąlygos. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Inovacinius čekius skiria ir kompensuoja MITA. Pagal Aprašą numatoma paskirstyti Nutarimo Nr. 788 Priemonės aprašymo dalyje „Finansavimo planas“ numatytą projektams galimą skirti finansavimo lėšų sumą.

3. Skiriamas finansavimas yra de minimis pagalba pagal Komisijos reglamento (EB) Nr. 1998/2006 nuostatas ir yra suderinamas su bendrąja rinka. Bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei per trejus fiskalinius metus, suma neturi viršyti 690 560 litų, o bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai kelių transporto sektoriaus įmonei per bet kuriuos trejus fiskalinius metus, suma turi neviršyti 345 280 litų. Šios ribos taikomos nepriklausomai nuo de minimis pagalbos formos arba siekiamų tikslų ir neatsižvelgiant į tai, ar valstybės narės skirta pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Bendrijos kilmės ištekliais.

4. Apraše vartojamos sąvokos:

Inovacinis čekis – tai nustatyto dydžio tikslinės paskirties garantinis dokumentas, skirtas paslaugoms iš mokslo ir studijų institucijų įsigyti.

Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140) ir esanti Mokslo ir studijų institucijų paslaugų sąraše.

Mokslo ir studijų institucijų paslaugos – mokslo ir studijų institucijų už inovacinius čekius įmonėms teikiamos mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) paslaugos, kurios yra pasirinktos iš MITA direktoriaus įsakymu patvirtinto Mokslo ir studijų institucijų teikiamų paslaugų sąrašo (toliau – Paslaugų sąrašas). Mokslo ir studijų institucijos ir įmonės santykiai įforminami atskiru jų tarpusavio susitarimu.

Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektas (toliau – SVV subjektas) – labai maža, maža ar vidutinė įmonė, atitinkanti Lietuvos Respublikos smulkaus ir vidutinio verslo plėtros įstatymo (Žin., 1998, Nr. 109‑2993; 2007, Nr. 132‑5354) 3 straipsnyje nustatytas sąlygas, ar verslininkas, atitinkantis minėto įstatymo 4 straipsnyje nustatytas sąlygas.

Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II. PRIEMONĖS „INOČEKIAI LT“ TIKSLAI IR REMIAMOS VEIKLOS

 

5. Priemonė prisideda prie uždavinio – padidinti MTTP veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje – įgyvendinimo. Priemonės tikslas – didinti šalies ūkio konkurencingumą, verslo produktyvumą ir aukštos pridėtinės vertės verslo lyginamąją dalį, skatinti SVV subjektus vykdyti inovacinę veiklą, skatinti mokslo ir verslo bendradarbiavimą.

6. Pagal Aprašą Priemonės lėšomis remiama veikla – inovacinių čekių, skirtų MTTP veiklai ir techninių galimybių studijoms atlikti, teikimas.

7. Priemonės įgyvendinimo sėkmė bus matuojama šiais rodikliais:

7.1. Priemonės rezultato rodiklis – pritraukta privačių investicijų (privačios investicijos pagal priemonę suprantamos kaip privatus projekto vykdytojo finansavimas);

7.2. Priemonės produkto rodiklis – MTTP projektai.

 

III. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

8. Tinkamas pareiškėjas yra SVV subjektas, išskyrus viešąją įstaigą, veikiantis ne mažiau kaip 6 mėnesius ir kurio metinės pajamos pagal pateiktus paskutinių finansinių metų finansinės atskaitomybės dokumentus ne mažesnės kaip 10 000,00 (dešimt tūkstančių) Lt ir atitinkantis Tinkamumo vertinimo metodikos (Aprašo 2 priedas) (toliau – 2 priedas) 7.1–7.2 punktuose išvardytas sąlygas ir reikalavimus.

9. Pagal Aprašą projektai vykdomi be partnerių.

10. Projektas, tinkamas finansuoti pagal šią priemonę:

10.1. turi būti įgyvendinamas Lietuvos Respublikos teritorijoje;

10.2. turi būti įgyvendinamas per 6 mėnesius nuo projekto finansavimo ir administravimo sutarties (toliau – Sutartis) įsigaliojimo, išskyrus atvejus, jeigu Sutartyje dėl objektyvių priežasčių nenumatyta kitaip;

10.3. turi atitikti Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti, sudaryto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 60 (Žin., 2007, Nr. 10-396; 2008, Nr. 4-133) patvirtintus visus bendruosius ir specialiuosius atitikties projektų atrankos kriterijus ir siekti atitikti prioritetinius projektų atrankos kriterijus. 2 priede išvardyti projektui taikomi bendrieji ir specialieji atitikties projekto atrankos kriterijai ir vertinimo klausimai, ir (arba) teiginiai, pagal kuriuos nustatoma, ar projektas atitinka šiuos kriterijus. Projekto naudos ir kokybės vertinimo metodikoje (Aprašo 3 priedas) (toliau – 3 priedas) išvardyti projektui taikomi prioritetiniai atrankos kriterijai;

10.4. gali būti pradėtas įgyvendinti ne anksčiau nei projektui yra skirtas finansavimas, t. y. nuo Sutarties įsigaliojimo datos.

11. Projektas negali būti finansuotas bei suteikus finansavimą teikiamas finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos ir kita) bei kitų veiksmų programų priemonių, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.

 

IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI

 

12. Tinkamomis finansuoti projekto išlaidomis laikomos išlaidos, atitinkančios Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių ir Aprašo reikalavimus, patirtos ir apmokėtos ne anksčiau nei nuo Sutarties įsigaliojimo datos iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, nustatytos Sutartyje.

13. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos nustatomos taikant fiksuotąsias sumas. Kiekvieno projekto fiksuotosios sumos dydis nustatomas tinkamumo finansuoti vertinimo metu atsižvelgiant į projekto išlaidų pagrįstumą.

Pagal Priemonę galimos veiklos, kurioms taikoma fiksuotoji suma yra darbo užmokesčio ir komandiruočių išlaidos projektą vykdantiems ir (ar) administruojantiems asmenims ir paslaugų, reikalingų projektui vykdyti, įsigijimo išlaidos.

Fiksuotoji suma bus išmokėta tik pasiekus projekto veiklų rezultatus, nustatytus Sutartyje. Pagrindiniai veiklos rezultatų požymiai – pvz., atlikti xx tyrimai, panaudoti xx metodai, atlikta xx apimties analizė ir pan.

14. Projekto vykdytojui nepasiekus projekto veiklų rezultatų ir nepateikus įgyvendinimo įrodymo dokumentų, finansavimo lėšos projekto vykdytojui nebus išmokamos.

15. Aprašo 13 punkte nurodytoms išlaidoms be Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių taikomos Komisijos reglamento Nr. 1998/2006 nuostatos.

16. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

16.1. neišvardytos Aprašo 13 punkte;

16.2. nustatytos Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse.

17. Didžiausia galima projekto fiksuotoji suma (bendra projekto vertė) – 20 000,00 (dvidešimt tūkstančių) Lt. Pareiškėjo privačios investicijos projekte privalo sudaryti ne mažiau kaip 20 procentų bendros projekto vertės.

Pareiškėjas, atsižvelgdamas į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį, turi užtikrinti stabilius ir pakankamus finansinius išteklius per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Pareiškėjo įnašas yra privalomas ir turi atitikti 2 priedo 7.2.1.3 punkte keliamus reikalavimus.

18. MITA, kiekvieną kartą prieš priimdama sprendimą finansuoti projektą, patikrina pareiškėjo teisę gauti de minimis pagalbą, t. y. nustatytą fiksuotąją sumą. Priėmusi sprendimą finansuoti projektą, MITA rezervuoja Sutartyje nustatytąją fiksuotą sumą Suteiktos valstybės pagalbos registre ir taip įsitikina, kad dėl suteikiamos pagalbos nebus viršyta de minimis pagalbos suteikimo riba. MITA, kompensavusi projekto išlaidas, kompensacijos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.

 

V. KVIETIMAI TEIKTI PARAIŠKAS

 

19. Pagal Aprašą bus skelbiami ne mažiau kaip du kvietimai. Kvietimai skelbiami ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt. MITA kvietimą gali papildomai paskelbti kitose visuomenės informavimo priemonėse. Kvietime nurodoma kvietimo pradžios data, kvietimo uždarymo sąlygos, numatoma skirti ES struktūrinių fondų lėšų suma, paraiškų teikimo būdas, kita aktuali pareiškėjui informacija.

20. Kvietimas uždaromas surinkus paraiškų, kurių bendra prašomos finansuoti sumos vertė yra 20 procentų didesnė nei kvietime numatyta suma. Informacija apie kvietimo uždarymą paskelbiama ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt.

21. Pagal Aprašą kiekvienas pareiškėjas turi teisę pateikti tik vieną paraišką ir jam finansavimas gali būti skiriamas tik vieną kartą pagal vieną kvietimą.

22. Paraiška (be priedų) teikiama elektroniniu būdu per MITA interneto svetainę užpildant elektroninę paraiškos formą, patvirtintą MITA direktoriaus įsakymu, ir suderintą su Lietuvos Respublikos finansų ir ūkio ministerijomis. Pareiškėjas turi tiksliai laikytis paraiškos formos, tvarkingai užpildyti kiekvieną paraiškos dalį. Pateikus paraišką elektroniniu būdu, pareiškėjas paraiškoje nurodytu jo elektroninio pašto adresu per 1 dieną gauna nuorodą į užpildytą paraišką, kurią privalo atsispausdinti, pasirašyti ir jos originalą kartu su paraiškos priedais per 5 darbo dienas pateikti MITA registruotu laišku ar per pašto kurjerį arba asmeniškai pristatant į MITA adresu: A. Goštauto g. 12-219, 01108 Vilnius, arba elektroniniu būdu, pasirašius kvalifikuotu elektroniniu parašu, – adresu: info@mita.lt. Siunčiant dokumentus registruotu laišku ar per pašto kurjerį, ant voko turi būti užrašytas kvietimo pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

23. Kartu su pasirašyta paraiška turi būti pateikti Administracinės atitikties vertinimo metodikoje (Aprašo 1 priedas) (toliau – 1 priedas) išvardyti dokumentai.

24. Paraiškos registruojamos chronologine tvarka pagal pateikimo elektroniniu būdu laiką. Aprašo 22 punkte nustatyta tvarka nepateikus dokumentų originalų, paraiška neteikiama vertinimui.

25. Pareiškėjas kvietime nurodytais MITA telefonais, faksu, elektroniniu paštu gali pateikti klausimus dėl pagal Aprašą įgyvendinamos priemonės ir finansavimo skyrimo sąlygų, taip pat su paraiškos pildymu bei kitus su finansavimo skyrimu pagal Aprašą susijusius klausimus.

26. Atsakymo į paštu, elektroniniu paštu arba faksu pateiktą klausimą terminas – ne daugiau kaip 5 darbo dienos. Esant pagrįstoms priežastims, šis terminas gali būti pratęstas.

27. Atsakymai į klausimus, kurie gali būti aktualūs daugeliui potencialių pareiškėjų, pateikiami svetainėse www.esparama.lt ir www.mita.lt.

28. MITA informaciją apie pagal kiekvieną kvietimą registruotas paraiškas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo kvietimo uždarymo datos paskelbia ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt: nurodo pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, paraiškos unikalų kodą ir prašomą lėšų sumą, taip pat bendrą pagal kvietimą gautų ir užregistruotų paraiškų skaičių ir bendrą prašomą lėšų sumą.

 

VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

29. Užregistruotą paraišką vertina MITA pildydama 1–3 prieduose nustatytos formos vertinimo lenteles.

30. Pateikęs paraišką pareiškėjas negali pateikti papildomos informacijos, jei jos nereikalauja MITA. Į informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paraiškos vertinimo ir atrankos metu gali būti neatsižvelgiama.

31. Pareiškėjas turi teisę atsiimti paraišką.

32. Užregistravus paraiškas, atliekamas paraiškos administracinės atitikties vertinimas, kurį atlieka MITA. Administracinės atitikties reikalavimai pateikiami 1 priede. Šiame vertinimo etape nustatoma, ar paraiška yra visiškai sukomplektuota, t. y. ar tinkamai užpildyta, ar pateikti visi Apraše pareiškėjo prašomi pateikti dokumentai.

33. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapui. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka MITA. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo kriterijai ir paaiškinimai, kaip bus nustatoma projekto atitiktis šiems kriterijams, pateikiami 2 priede. Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu yra nustatoma projekto atitiktis bendriesiems ir specialiesiems atitikties atrankos kriterijams, tinkamų finansuoti projekto išlaidų suma (fiksuotoji išlaidų suma) ir projekto rezultatus įrodantys požymiai. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu MITA gali pasitelkti išorės ekspertus.

34. Nustačius, kad projektas atitinka visus projekto tinkamumo finansuoti reikalavimus, jis teikiamas naudos ir kokybės vertinimui. MITA, vertindama projektų naudą ir kokybę, nustato projektų atitiktį Priemonės prioritetiniams atrankos kriterijams. Šiame etape MITA vertina projekto naudą ir kokybę balais, vadovaudamasi 3 priedu. Naudos ir kokybės vertinimo metu MITA sudaro finansuotinų projektų sąrašą, prioritetą teikdama paraiškoms, surinkusioms daugiau balų. Tuo atveju, jei pareiškėjams skiriami vienodi balai, projektai į sąrašą įtraukiami eiliškumo tvarka pagal paraiškos registracijos datą ir laiką. Jei projekto naudos ir kokybės vertinimo metu suteikiama mažiau kaip 20 balų, projektas nefinansuojamas.

35. Iš pareiškėjų pateiktų projektų, kurie perėjo visus vertinimo etapus, tačiau dėl kurių nebuvo priimta rekomendacija skirti finansavimą, nes buvo viršytas kvietime numatytas paskirstyti lėšų limitas, sudaromas rezervinis projektų sąrašas. Iš rezervinio projektų sąrašo eiliškumo tvarka finansuojami projektai, jei finansavimas neskiriamas ar nutraukiamas projektui iš finansuotinų projektų sąrašo. Rezervinį sąrašą tvirtina MITA direktorius. Rezervinis projektų sąrašas galioja iki kito kvietimo paskelbimo.

36. MITA gali pasirinkti kitą paraiškos vertinimo atlikimo tvarką, tai yra naudos ir kokybės vertinimą gali atlikti prieš administracinės atitikties ir (arba) projekto tinkamumo finansuoti vertinimą arba šiuos procesus atlikti vienu metu.

37. Sprendimą dėl projekto finansavimo per kuo trumpesnį laiką, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo vertintojų ataskaitos gavimo dienos, priima MITA direktorius, atsižvelgdamas į vertintojų ataskaitas. Finansuotinų projektų sąrašas tvirtinamas MITA direktoriaus įsakymu. Šis patvirtinimas reiškia, kad projektui skirtas finansavimas ir yra sudaroma Sutartis.

38. Jeigu projekto vertinimo metu vertintojams kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, MITA raštu paprašo per jos nustatytą terminą (nuo 5 iki 15 darbo dienų, jei MITA ir pareiškėjas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip) pateikti paaiškinimus ar trūkstamą informaciją. Jei per nustatytą laiką pareiškėjas nepateikia trūkstamos informacijos arba pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, projektas atmetamas.

39. Jeigu vertintojai rekomenduoja skirti finansavimą projektui, bet iki Sutarties pasirašymo paaiškėja aplinkybių, dėl kurių finansavimas projektui negali būti skirtas, MITA direktorius gali priimti sprendimą nefinansuoti projekto, jei šios aplinkybės susijusios su projekto tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatais.

40. Projektų vertinimas trunka ne ilgiau kaip 2 mėnesius nuo kvietime teikti paraiškas nurodytos paraiškos(-ų) pateikimo paskutinės dienos. Paraiškų vertinimo pabaiga laikoma projektų tinkamumo finansuoti vertinimo ataskaitos pasirašymo diena. Pagrįstais atvejais vertinimo terminas gali būti pratęstas. Informacija apie kiekvieną projekto vertinimo etapą perėjusias paraiškas po projekto vertinimo etapo užbaigimo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas skelbiama ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt.

41. Informaciją apie priimtus sprendimus skirti finansavimą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų MITA paskelbia ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt.

 

VII. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS

 

42. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui nuspręsta skirti finansavimą, MITA sudaro Sutartį. Tipinė Sutartis yra patvirtinama MITA direktoriaus įsakymu, suderinus su Lietuvos Respublikos finansų ir ūkio ministerijomis.

43. Sutartis dėl projekto finansavimo sudaroma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo skirti finansavimą priėmimo dienos.

44. MITA, suderinusi su pareiškėju Sutarties projektą, kviečia jį atvykti pasirašyti Sutartį.

45. Jei pareiškėjas be pateisinamos priežasties neatvyksta per rašte nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą pasirašyti Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios ir projektas nefinansuojamas.

46. Sutartį pasirašo MITA direktorius ir pareiškėjas. Kai su pareiškėju sudaroma Sutartis, jis tampa projekto vykdytoju. Su pareiškėju, kuriam skirtas finansavimas, Sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią. Pasirašius Sutartį, MITA išduoda projekto vykdytojui inovacinį čekį.

47. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo paskutinė Sutarties šalis. Sutartis galioja, kol šalys įvykdo visus Sutartyje nurodytus įsipareigojimus.

48. Sutartis dėl projekto finansavimo gali būti keičiama ar nutraukiama Sutartyje nustatyta tvarka.

49. MITA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Sutarties pasirašymo dienos paskelbia informaciją apie pasirašytas Sutartis ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt ir MITA interneto svetainėje www.mita.lt – nurodo projekto vykdytojo pavadinimą, projekto pavadinimą, projekto kodą, bendrą projekto vertę ir projektui skirto finansavimo sumą.

50. Tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos bei Sutarties priežiūra atliekama laikantis Sutarties nuostatų.

51. MITA turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikras ir patikrinimus. Atlikdama patikras ir patikrinimus, MITA gali pasitelkti ekspertus.

52. Projekto vykdytojas Sutartyje nustatyta tvarka privalo pateikti dokumentus, įrodančius projekto veiklų įgyvendinimo ir jo pagrindinių ir papildomų požymių pasiekimą. Dokumentai, kuriais įrodomas projekto veiklos įgyvendinimo pasiekimas, suprantami kaip dokumentai, kuriuose yra užfiksuojamas įgyvendintos projekto veiklos kiekybiškai išmatuojamas rezultatas.

53. Kartu su mokėjimo prašymu projekto vykdytojas MITA neteikia projekto išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų išlaidoms, traukiamoms į apskaitą pagal fiksuotąsias sumas, pagrįsti. Projekto vykdytojas atsako už teisingą buhalterinę apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka ir esant poreikiui užtikrina visų dokumentų prieinamumą vadovaujančiosios, tvirtinančiosios, mokėjimus atliekančiosios institucijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Europos Komisijos ir Europos Audito Rūmų, kitų institucijų pagal kompetenciją atstovams.

54. Jeigu atliekant projekto tikrinimo ir kitus kontrolės veiksmus nustatoma, kad nebuvo įgyvendintas projektas ar jo dalis, dėl kurios išlaidos yra apmokėtos taikant fiksuotąją sumą, inicijuojamas visų išlaidų, apskaičiuotų pagal fiksuotąją sumą, grąžinimas vadovaujantis Visuotinių dotacijų priemonių administravimo ir finansavimo taisyklėmis.

55. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo imtis visų būtinų veiksmų ES struktūrinių fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Sutartyje.

56. Projekto vykdytojas neprivalo atlikti įgyvendinamo projekto audito.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Aprašas gali būti keičiamas MITA direktoriaus įsakymu, suderinus su Lietuvos Respublikos finansų ir ūkio ministerijomis.

58. Pasikeitus Apraše nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos teisės aktų nuostatos.

59. Pareiškėjai turi teisę apskųsti MITA veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, teisės aktų nustatyta tvarka.

60. Tais atvejais, kai dėl trečiųjų asmenų veikimo ar neveikimo MITA negali vykdyti Apraše nurodytų savo funkcijų ar sutartinių įsipareigojimų, finansavimo teikimas (taip pat ir veiksmai iki Sutarties sudarymo) nutraukiamas be jokių pasekmių MITA.

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2012 m. liepos 27 d. raštu Nr. ((24.3-02)-5K-1215145)-6K-1206489

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos

2012 m. liepos 24 d. raštu Nr. (18.11-51)-3-4137

 

_________________

 


Priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

1 priedas

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Administracinės atitikties vertinimo reikalavimai

Taip

Ne

Netaikoma

1.           

Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pateikta iki kvietime teikti paraiškas nurodyto galutinio pateikimo termino.

 

 

 

2.           

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta VP2-1.3-ŪM-05-K priemonės „Inočekiai LT“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 22 punkte.

 

 

 

3.           

Pareiškėjas pagal šį kvietimą pateikė tik vieną paraišką paramai gauti.

 

 

 

4.           

Paraiška visiškai užpildyta ir atitinka paraiškos formą.

 

 

 

5.           

Pateiktas paraiškos originalas, pasirašytas įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens.

 

 

 

6.           

Pateiktas pareiškėjo registracijos pažymėjimo nuorašas (nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 (Žin., 2011, Nr. 88-4230), nuostatas).

 

 

 

7.           

Pateikta pareiškėjo atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos arba valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis ne anksčiau nei prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą.

 

 

 

8.           

Pateikta Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių pažyma arba valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas, patvirtinantis jungtinius kompetentingų institucijų tvarkomus duomenis, išduota ne anksčiau nei prieš 1 mėnesį iki paraiškos pateikimo, apie pareiškėjo skolos Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui turėjimą ar neturėjimą. Tais atvejais, kai pagal sutartį su mokesčius administruojančia institucija mokesčio mokėjimas yra atidėtas, turi būti pridėti dokumentai ar jų kopijos, patvirtinančios mokesčių atidėjimą.

 

 

 

9.           

Pateikta Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 36-1298).

 

 

 

10.         

Pateikti dokumentai, įrodantys projekto biudžeto pagrįstumą (komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje galiojančias kainas ir kita).

 

 

 


 

11.               P

Pateikta pastarųjų 3 (trijų) mėnesių (iki paraiškos pateikimo dienos) pareiškėjo personalo, kurį numatoma įdarbinti projekte ar atitinkančių projekto pareigybes, darbo užmokesčio suvestinė, pasirašyta įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens.

 

 

 

 

_________________

 

Priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO METODIKA

 

Kriterijus

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Paaiškinimai

Taip

(ne)

Komentarai

1. Projektas atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį.

1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Ekonomikos augimo veiksmų programos

1 prioriteto „Ūkio konkurencingumui ir ekonomikos augimui skirti moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“ (toliau – 1 prioritetas) tikslu ir 3 uždaviniu „Padidinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros (toliau – MTTP) veiklos aktyvumą privačiame sektoriuje“ (toliau – 3 uždavinys) tikslu, uždaviniu.

1.1.1. Laikoma, kad visi projektai atitinka šį kriterijų. Ekonomikos augimo veiksmų programos tikslas – didinti verslo produktyvumo lygį, ypač sudarant palankią aplinką inovacijoms ir smulkiajam bei vidutiniam verslui. 1 prioriteto 3 uždavinys – padidinti mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros  veiklos aktyvumą smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų tarpe (toliau – SVV subjektai), todėl pati VP2-1.3-ŪM-05-K priemonė „Inočekiai LT“ (toliau – Priemonė) tiesiogiai prisideda prie šio uždavinio įgyvendinimo.

 

 

2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius  dokumentus.

Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginio planavimo dokumentų.

2.1.1. Projektas turi atitikti Lietuvos inovacijų 2010–2020 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. vasario 17 d. nutarimu Nr. 163 (Žin., 2010, Nr. 23-1075), nuostatas.

 

Laikoma, kad visi SVV subjektų teikiami projektai pagal Priemonę atitinka šį kriterijų. Lietuvos inovacijų 2010–2020 metų strategijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. vasario 17 d. nutarimu Nr. 163, 3.6 uždavinys – plėtoti efektyvius verslo ir mokslo bendradarbiavimo mechanizmus, bendrų verslo ir mokslo projektų rėmimo schemas, todėl pati Priemonė prisideda prie šio uždavinio įgyvendinimo.

 

 

3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus.

3.1. Projektas padeda siekti Priemonei nustatytų kiekybinių uždavinių.

3.1.1. Laikoma, kad visi SVV subjektų teikiami projektai pagal Priemonę atitinka šį kriterijų. Priemonės produkto rodiklis – finansuotų MTTP projektų skaičius. Priemonės rezultato rodiklis – pritrauktos privačios investicijos. Todėl SVV subjektai, gavę paramą pagal Priemonę, tiesiogiai prisidės prie Priemonės rodiklių įgyvendinimo.

 

 

3.2. Nuosekli projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai.

3.2.1. Projekto uždaviniai specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku.

 

Būtina  įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus:

?yra specifiniai, tai yra parodo projekto esmę ir charakteristikas;

išmatuojami, tai yra kiekybiškai išreikšti ir matuojami;

pasiekiami, tai yra realūs;

susieti, tai yra tapatūs vykdomoms projekto veikloms;

iškelti laiku, tai yra aiški pradžios ir pabaigos data.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą.

4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui.

4.1.1. Projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos aplinkosaugos, regionų vystymo, socialinėje srityje.

 

Būtina  įsitikinti:

kad projekte išlaikyti visi aplinkosaugos reikalavimai;

ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos regionų vystymo srityje;

ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos socialinėje srityje.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus.

5.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui.

5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principo įgyvendinimui.

 

Paaiškinimai: vertinama, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui:

- sudarytos vienodos dalyvavimo projekte ir naudojimosi projekto rezultatais galimybės vyrams ir moterims;

- sudarytos vienodos dalyvavimo projekte ir naudojimosi projekto rezultatais galimybės bet kokios rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos atstovams.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Sąjungos politikos sričių nuostatomis.

6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Sąjungos bendrųjų politikos sričių nuostatomis, konkrečiai su valstybės pagalbos teikimo taisyklėmis.

6.1.1. Remiantis Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenimis, būtina įvertinti, ar projekto vykdytojui gali būti suteikiama atitinkamo dydžio de minimis pagalba:

6.1.1.1. Parama  gali būti teikiama SVV subjektams, veikiantiems visuose sektoriuose, išskyrus 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2006 L 379, p. 5) (toliau – Komisijos reglamentas (EB) Nr. 1998/2006) 1 straipsnio 1 dalyje išvardytus atvejus.

Būtina įsitikinti, kad parama nebus teikiama projekto vykdytojui ar projektui, kuris atitinka Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006) numatytus de minimis paramos neteikimo atvejus;

6.1.1.2. Parama gali būti teikiama SVV subjektams, jei suteikus de minimis pagalbą nebus viršyti didžiausi dydžiai, nustatyti Komisijos reglamento (EB) Nr. 1998/2006 2 straipsnio 2 dalyje;

6.1.1.3. Remiantis Paraiška kitais projekto vykdytojo pateikiamais dokumentais, būtina įsitikinti, kad projekto vykdytojas nėra priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip tai apibrėžta 2004 m. spalio 1 d. Komisijos komunikate Bendrijos gairės dėl valstybės pagalbos sunkumus patiriančioms įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti (OL 2004 C 244, p. 2).

 

Informacijos šaltinis: Paraiška, Suteiktos valstybės pagalbos registras.

 

 

7. Projekto vykdytojas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą.

7.1. Pareiškėjas atitinka formaliuosius reikalavimus.

7.1.1. Pareiškėjas yra tinkamas:

 

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

7.1.1.1. Yra SVV subjektas, išskyrus viešąją įstaigą.

 

Informacijos šaltinis: SVV subjekto deklaracija ir registracijos pažymėjimo nuorašas.

 

 

7.1.1.2. Registruotas Lietuvos juridinių asmenų registre.

 

Informacijos šaltinis: Registracijos pažymėjimo nuorašas.

 

 

 

 

7.1.1.3. Pareiškėjas paraiškos pateikimo (registravimo) datą veikia ilgiau kaip 6 mėnesius.

 

Informacijos šaltinis: Registracijos pažymėjimo nuorašas.

 

 

7.1.2. Pareiškėjui gali būti skirtos ES fondų lėšos, jei:

 

 

7.1.2.1. Jam nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos arba jis nėra likviduojamas.

 

Informacijos šaltinis: Registracijos pažymėjimo nuorašas

 

 

7.1.2.2. Yra įvykdęs su mokesčių ir valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata netaikoma juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba valstybinio socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

 

Informacijos šaltinis: Atsiskaitymo su valstybės, savivaldybių biudžetais ir valstybės pinigų fondais pažyma, išduota apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritorinių skyrių pažyma arba valstybės įmonės Registrų centro Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotas dokumentas.

 

 

7.1.2.3. Paraiškoje dėl projekto finansavimo arba jos prieduose jis nepateikė klaidinančios informacijos.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška ir priedai.

 

 

7.1.2.4. Nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto sutarties lėšų pažeidimo.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

7.1.2.5. Jis nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų dėl projekto finansavimo vertinimo arba atrankos proceso metu.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška ir pareiškėjo veiksmai projekto vertinimo metu.

 

 

7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą.

7.2.1. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

7.2.2. Būtina įsitikinti, kad projekto vykdytojo įnašas atitinka nustatytus reikalavimus ir projekto vykdytojo metinė apyvarta yra ne mažesnė kaip 10 000 litų.

Vertinama, ar projekto vykdytojas turi stabilius ir pakankamus finansinius išteklius, gali užtikrinti savo veiklos tęstinumą per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį ir prisidėti prie projekto finansavimo. Pareiškėjo įnašas turi būti aiškiai apibrėžtas, patikimas, realus, pakankamas ir tinkamai išdėstytas per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto vykdytojo nuosavų lėšų šaltiniai turi atitikti Aprašo keliamus reikalavimus, būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška ir jos priedai.

 

 

8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius.

8.1. Užtikrintas projekto finansavimas.

8.1.1. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus:

8.1.1.1. Bendra projekto vertė neviršija 20 000,00 Lt;

8.1.1.2. Pareiškėjo privačios investicijos planuojamos ne mažesnės nei 20 procentų bendros projekto vertės;

8.1.1.3. Projekto metu perkamos paslaugos atitinka Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

9.1. Sąnaudų ir naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas.

9.1.1. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas.

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

 

9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179

(Žin., 2007, Nr. 117-4789)

(toliau – Išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės), ir Apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams.

9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimčiai nustatytus reikalavimus.

Vertinama, ar projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Aprašo veikloms nustatytus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką, susijusią su „dvigubu“ finansavimu, tai yra vertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačios veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Pagal Aprašą parama nėra teikiama projekto vykdytojui, jei jis yra finansuojamas ar iš dalies finansuojamas VP2-1.3-ŪM-01-K priemonės „Idėja LT“ ir VP2-1.3-ŪM-02-K priemonės „Intelektas LT“ lėšomis.

 

 

 

Informacijos šaltinis: Paraiška.

 

_________________

 


Priemonės VP2-1.3-ŪM-05-K „Inočekiai LT“

projektų finansavimo sąlygų aprašo

3 priedas

 

PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS VERTINIMO METODIKA

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijai

Pagrindiniai vertinimo aspektai

Vertinimo skalė

Vertintojo balas

Informacijos šaltinis

 

Iš viso:

 

100

 

 

1.

Pareiškėjo privačių išlaidų dalis projekte

Aukštesnis įvertinimas skiriamas projektui, kuriame privačių išlaidų dalis projekte didesnė.

Projektams, kurių privačių išlaidų dalis sudaro:

1. 60 proc. ir daugiau – suteikiami 5 balai;

2. nuo 50 proc. iki 60 proc. – suteikiami 4 balai;

3. nuo 40 proc. iki 50 proc. – suteikiami 3 balai;

4. nuo 30 proc. iki 40 proc. – suteikiami 2 balai;

5. nuo 20 proc. iki 30 proc. – suteikiamas 1 balas.

 

Projektams, kurių privačių išlaidų dalis sudaro mažiau nei 20 proc., balai nesuteikiami.

05

 

Paraiška

Suteiktas balas

 

 

 

Daugiklis

20

 

 

_________________

 

 

 

PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir

technologijų agentūros direktoriaus

2012 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 2V-86

 

(Paraiškos dėl projekto finansavimo forma)

 

PARAIŠKA DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO

 

1. Bendro pobūdžio informacija

 

1.1. Programos pavadinimas

 

1.2. Programos prioritetas

 

1.3. Programos uždavinys

 

1.4. Priemonės pavadinimas

 

1.5. Kvietimo Nr.

 

1.6. Projekto pavadinimas

 

 

2. Pareiškėjo duomenys

 

2.1. Pareiškėjo pavadinimas

 

2.2. Pareiškėjo vadovas ar jo įgaliotas asmuo

Vardas ir pavardė

 

Pareigos

 

2.3. Pareiškėjo asmuo ryšiams, kontaktinė informacija (tel., el. pašto adresas)

Vardas ir pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas

 

El. pašto adresas

 

2.4. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas

 

2.5. Pareiškėjo pridėtinės vertės mokesčio mokėtojo kodas

 

2.6. Pareiškėjo buveinė

Adresas

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

El. pašto adresas

 

 

3. Informacija apie projektą

 

Projekto esmė

3.1. Projekto aprašymas

 

3.2. Informacija apie projekto valdymą

 

3.3. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

 

3.4. Projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga

 

 

4. Projekto biudžetas

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų dalis, Lt

Iš jų PVM, Lt

Išlaidų pagrindimas

4.1.

Projekto administravimas ir vykdymas

 

 

 

4.1.1.

Darbo užmokestis projektą administruojantiems ir vykdantiems asmenims

 

 

 

4.1.2.

Komandiruočių išlaidos

 

 

 

4.1.3.

Paslaugos, reikalingos projektui vykdyti

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

Prašomas finansavimas iš MITA, Lt:

 

 

 

Pareiškėjo privačios investicijos, Lt:

 

 

 

 

5. Projekto rezultatas

 

Rezultato pavadinimas

Rezultatą apibūdinantys požymiai

 

 

 

6. Projekto atitiktis horizontaliosioms sritims

 

Parametras

Pagrindimas

Darnus vystymasis

 

 

Lyčių lygybė ir nediskriminavimas

 

 

 

Pareiškėjo deklaracija

 

Pasirašydamas patvirtinu, kad

šioje paraiškoje ir jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

nesu rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos (toliau – ES) arba Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto lėšų;

teikdamas paraišką nepažeidžiau darnaus vystymosi ir lyčių lygybės bei nediskriminavimo principus reglamentuojančių ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų;

man nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, man nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės-komercinės veiklos, nesu likviduojamas;

man nežinomos kitos šiame dokumente nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas 2007–2013 metų ES struktūrinės paramos programavimo laikotarpiu;

sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros duomenų bazėje ir ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai;

sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama ES struktūrinės paramos svetainėje (www.esparama.lt).

 

(Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos)

 

(Parašas)

 

(Vardas ir pavardė)

 

_________________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 2V-29, 2013-02-28, Žin., 2013, Nr. 23-1165 (2013-03-02), i. k. 11320MIISAK0002V-29

 


PATVIRTINTA

Mokslo, inovacijų ir

technologijų agentūros direktoriaus

2012 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 2V-86

 

PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PILDYMO INSTRUKCIJA

 

I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paraiškos dėl projekto finansavimo pildymo instrukcija nustato Paraiškos dėl projekto finansavimo (toliau – paraiška) pildymo taisykles naudojant elektroninę paraiškos formą.

2. Šioje instrukcijoje pateikiami paaiškinimai dėl atskirų paraiškos formos punktų pildymo.

 

II SKYRIUS. PARAIŠKOS PILDYMAS

 

I SKIRSNIS. Bendro pobūdžio informacija

 

3. „Bendro pobūdžio informacija“ pildoma:

 

1.1. Programos pavadinimas

Šiame lauke nurodomas veiksmų programos, pagal kurią teikiama paraiška, pavadinimas.

Pareiškėjas nepildo.

1.2. Programos prioritetas

Šiame lauke nurodomas veiksmų programos, pagal kurią teikiama paraiška, prioriteto pavadinimas.

Pareiškėjas nepildo.

1.3. Programos uždavinys

Šiame lauke nurodomas (pasirenkamas) veiksmų programos, pagal kurią teikiama paraiška, uždavinio pavadinimas.

Pareiškėjas nepildo.

1.4. Priemonės pavadinimas

Šiame lauke nurodomas (pasirenkamas) veiksmų priemonės, pagal kurią teikiama paraiška, pavadinimas.

Pareiškėjas nepildo.

1.5. Kvietimo Nr.

Šiame lauke nurodomas kvietimo, pagal kurį teikiama paraiška, pavadinimas.

Pareiškėjas nepildo.

1.6. Projekto pavadinimas

Šiame lauke nurodomas projekto, kuriam įgyvendinti prašoma lėšų, pavadinimas.

 

II SKIRSNIS. PAREIŠKĖJO DUOMENYS

 

4. „Pareiškėjo duomenys“ pildomi:

 

2.1. Pareiškėjo pavadinimas

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens visas pavadinimas (pagal juridinio asmens registravimo pažymėjimą)

2.2. Pareiškėjo vadovas ar jo įgaliotas asmuo

Vardas ir pavardė

Nurodomas paraišką teikiančios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė.

Pareigos

Nurodomos paraišką teikiančios organizacijos vadovo ar jo įgalioto asmens pareigos.

2.3. Pareiškėjo asmuo ryšiams, kontaktinė informacija (tel., el. pašto adresas)

Vardas ir pavardė

Nurodomas asmens ryšiams vardas, pavardė. Turėtų būti nurodomas asmuo, kuris tiesiogiai susijęs su projekto rengimu ir teikimu vertinti. Asmuo ryšiams gali būti ir organizacijos vadovas su sąlyga, kad jis tiesiogiai susijęs su projekto rengimu ir galės atsakyti į su projekto rengimu ir teikimu vertinti susijusius klausimus.

Pareigos

Nurodomos asmens ryšiams pareigos.

Telefonas

Nurodomas asmens ryšiams telefono numeris.

El. pašto adresas

Nurodomas asmens ryšiams elektroninio pašto adresas.

2.4. Pareiškėjo registracijos Juridinių asmenų registre kodas

Nurodomas kodas pagal galiojantį juridinio asmens registravimo pažymėjimą.

2.5. Pareiškėjo pridėtinės vertės mokesčio (PVM) mokėtojo kodas

Nurodomas kodas pagal galiojantį PVM mokėtojo registravimo pažymėjimą.

2.6. Pareiškėjo buveinė

Adresas

Nurodomas gatvės pavadinimas, namo eilės numeris ir butas (jei reikalinga) pagal paraišką teikiančio juridinio asmens oficialų registravimo adresą.

Telefono numeris

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens telefono numeris.

Fakso numeris

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens fakso numeris.

El. pašto adresas

Nurodomas paraišką teikiančio juridinio asmens elektroninio pašto adresas.

 


III SKIRSNIS. Informacija apie projektą

 

5. „Informacija apie projektą“ pildomi:

 

Projekto esmė

3.1. Projekto aprašymas (ne daugiau kaip 2000 simbolių)

Pateikiamas, projekto esmės aprašymas, projekto poreikio pagrindimas:

projekto tikslas ir uždaviniai;

projekto veiklų detalizavimas,

projekto problematika,

projekto metu numatomi išspręsti neapibrėžtumai,

projekto metu numatomos įsigyti paslaugos numeris iš Paslaugų sąrašo, patvirtinto Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus įsakymu (toliau – Paslaugų sąrašas). Gali būti nurodomas tik vienas numeris. Nurodomas mokslo ir studijų institucijos, kuri teiks paslaugą iš Paslaugų sąrašo, pavadinimas. Trumpai aprašoma paslaugos techninė specifikacija.

Projekto pridėtinė vertė:

išskiriamos pagrindinės stipriosios projekto ypatybės, t. y. kodėl projektas yra įdomus ir patrauklus (inovatyvumas, idėjos naujumas, kūrybiškumas, nestandartinis problemos sprendimas ir pan. Lietuvos, regiono ar kitu lygiu) arba kodėl projektas yra naudingas ir (arba) būtinas.

3.2. Informacija apie projekto valdymą (ne daugiau kaip 2000 simbolių)

Aprašomos projekto valdymo grupės ir (arba) projektą administruojančio personalo atsakomybė ir funkcijos.

3.3. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia

Nurodoma data (metai, mėnuo, diena), nuo kada planuojama pradėti įgyvendinti projekto veiklas. Ši data turi būti ne ankstesnė nei projekto finansavimo ir administravimo sutarties įsigaliojimo data.

3.4. Projekto veiklų įgyvendinimo pabaiga

Nurodoma data (metai, mėnuo, diena), kada planuojama baigti įgyvendinti projekto veiklas. Ši data turi būti ne vėlesnė nei 6 mėnesiai nuo projekto veiklų įgyvendinimo pradžios datos.

 

IV SKIRSNIS. Projekto biudžetas

 

6. Pildant „Projekto biudžetą“:

6.1. nurodomos tik tinkamos finansuoti išlaidos remiantis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), ir papildomais reikalavimais, numatytais projektų finansavimo sąlygų apraše;

6.2. PVM nurodomas tik tuo atveju, jei jis gali būti finansuojamas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų.


7. „Projekto biudžetas“ pildomas:

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Bendra tinkamų finansuoti išlaidų dalis, Lt

Iš jų PVM, Lt

Išlaidų pagrindimas

4.1.

Projekto administravimas ir vykdymas

4.1.1.

Darbo užmokestis projektą administruojantiems ir vykdantiems asmenims

Įrašoma suma skaičiais (be centų)

 

Nurodomas darbo užmokesčio išlaidų apskaičiavimas (projekte numatomų dirbti kiekvieno darbuotojo valandų skaičius, padaugintas iš valandinio įkainio). Valandinis įkainis turi neviršyti pareiškėjo vidutinio darbo užmokesčio mokamo darbuotojams ir turi būti pagrindžiamas prie paraiškos pridedant pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens pastarųjų 3 mėnesių iki paraiškos pateikimo darbo užmokesčio suvestinę. Verslininko atveju darbo užmokestis apskaičiuojamas pagal pastarųjų 3 mėnesių individualios veiklos apmokestinamųjų pajamų (neatėmus privalomojo sveikatos draudimo ir valstybinio socialinio draudimo įmokų) sumą (tuo atveju, jei mėnesio suma mažesnė nei minimali mėnesinė alga – taikoma minimali mėnesinė alga, nustatyta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 20 d. nutarimu Nr. 718 „Dėl minimaliojo darbo užmokesčio didinimo“ (Žin., 2012, Nr. 70-3608).

Darbo užmokesčio išlaidos apima darbo užmokesčio išlaidas (įskaitant darbo užmokesčio išlaidas premijoms) bei išlaidas su darbo santykiais susijusiems darbdavio įsipareigojimams (gyventojų pajamų, socialinio draudimo mokesčiai, įmokos garantiniam fondui, užmokestis už kasmetines atostogas, kompensacija už nepanaudotas kasmetines atostogas, darbdavio mokamos ligos pašalpos už pirmas dvi ligos dienas).

 

Šios išlaidos projekte privalomos.

4.1.2.

Komandiruočių išlaidos

Įrašoma suma skaičiais (be centų)

Įrašoma suma skaičiais

Aprašomas komandiruočių poreikis, vieta, dienų skaičius, vykstančiųjų skaičius, pridėtinė vertė.

 

Nurodomas komandiruočių išlaidų apskaičiavimas (į komandiruotę vykstančių asmenų skaičius, dienpinigių norma, komandiruotės dienų skaičius, kt.).

 

Dienpinigių išlaidos turėtų būti nustatomos pagal pareiškėjo vadovo patvirtintą dienpinigių mokėjimo tvarką, tačiau neviršijant Dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 (Žin., 1996, Nr. 114-2660).

Gyvenamojo ploto nuomos komandiruočių metu išlaidos turėtų būti apskaičiuotos taip pat neviršijant minėtu įsakymu patvirtintų normų.

 

Pagal priemonę apmokami tik projektui priskirtų vykdančiųjų asmenų dienpinigiai, nepaisant jų pareigų įmonėje.

Galimybė įmonės vadovams finansuoti dvigubus dienpinigius nėra taikoma.

4.1.3.

Paslaugos, reikalingos projektui vykdyti

Įrašoma suma skaičiais (be centų)

Įrašoma suma skaičiais

Nurodomas paslaugos kainos pagrindimas, pvz., pateikiant rinkos kainas, kainos sudėtines dalis, panašaus pobūdžio paslaugų kainų nuorodas tinklalapiuose ir pan. Prie paraiškos turi būti pridedami paslaugos kainą pagrindžiantys dokumentai (pvz., sutartys, komerciniai pasiūlymai ir pan.).

Šios išlaidos projekte privalomos.

IŠ VISO:

Įrašoma suma skaičiais (be centų). Suma neturi viršyti 20 000 Lt

Įrašoma suma skaičiais

 

Prašomas finansavimas iš MITA, Lt:

Įrašoma suma skaičiais

 

Nurodomas procentas.

Pareiškėjo privačios investicijos, Lt:

Įrašoma suma skaičiais

 

Nurodomas procentas.

 

V SKIRSNIS. Projekto rezultatas

 

8. „Projekto rezultatas“ pildomas:

 

Rezultato pavadinimas

Rezultatą apibūdinantys požymiai

Nurodomas projekto metu numatomas pasiekti konkretus rezultatas(-ai) (ne daugiau kaip 2000 simbolių)

Nurodomi projekto metu numatomo pasiekti rezultato(-ų) požymiai, kurie pagrįs, ar jis (jie) buvo pasiektas(-i) pasibaigus projektui.

 

Pvz., atlikti xx tyrimai (kartu nurodant tyrimo pavadinimą/ apibūdinimą/temą), panaudoti xx metodai (kartu nurodant metodo pavadinimą), atlikta xx apimties analizė N tema ir pan.

 

(ne daugiau kaip 2000 simbolių)

 

VI SKIRSNIS. Projekto atitiktis horizontaliosioms sritims

 

9. „Projekto atitiktis horizontaliosioms sritims“ pildoma:

 

Parametras

Pagrindimas

Darnus vystymasis (ne daugiau kaip 2000 simbolių)

Įvedamas pagrindimas, ar projektas prisideda ir kaip prisideda prie darnaus vystymosi. Darnus vystymasis apibrėžiamas remiantis Nacionaline darnaus vystymosi strategija, patvirtinta Vyriausybės 2003 m. rugsėjo 11 d. nutarimu Nr. 1160 (Žin., 2003, Nr. 89-4029).

 

Pildant turi būti nurodoma (pavyzdžiai):

- kaip projekte yra atsižvelgta į ekonomikos, socialinės plėtros ir aplinkos apsaugos tikslų derinimą pagal Nacionalinės darnaus vystymosi strategijos 23 punkte nustatytus prioritetus;

- kaip daugiau ar efektyviau naudojami gamtiniai, ekonominiai ištekliai, kaip saugoma aplinka, kokį poveikį (teigiamą arba neigiamą) galėtų projektas daryti aplinkai, kaip suderinami ekonominiai, socialiniai, aplinkosauginiai veiksmai siekiant projekto tikslų.

Lyčių lygybė ir nediskriminavimas (ne daugiau kaip 2000 simbolių)

Įvedamas pagrindimas, ar projektas prisideda ir kaip prisideda prie lyčių lygybės ir nediskriminavimo.

Pildant gali būti nurodoma (pavyzdžiai):

kad projekte nenumatoma apribojimų;

pademonstruojamos pastangos užtikrinti lygias galimybes ir nediskriminavimą, nurodoma, kaip projektas padeda socialiai atskirtoms grupėms pasinaudoti naujai teikiamomis galimybėmis (pvz., tobulinti ir įgyti naujų įgūdžių, gauti informaciją siekiant išlikti aktyviais ekonominio ir socialinio gyvenimo dalyviais ar jais tapti);

kad projekto produktai ir rezultatai vienodai skirti vyrams ir moterims (nebent yra objektyvių priežasčių).

 

VII SKIRSNIS. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

10. Pareiškėjo deklaraciją, atsispausdinus paraišką, pasirašo pareiškėjo vadovas ar jo įgaliotas asmuo, nurodytas skirsnyje „Pareiškėjo duomenys“.

 

_________________

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra, Įsakymas

Nr. 2V-29, 2013-02-28, Žin., 2013, Nr. 23-1165 (2013-03-02), i. k. 11320MIISAK0002V-29

Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2012 m. rugpjūčio 24 d. įsakymo Nr. 2V-86 pakeitimo