Suvestinė redakcija nuo 2002-02-16 iki 2002-12-04

 

Įsakymas paskelbtas: Žin. 1997, Nr. 87-2215, i. k. 0972055ISAK00000075

 

VALSTYBINĖ MOKESČIŲ INSPEKCIJA PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TERITORINĖS VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS TIPINIŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1997 m. rugsėjo 5 d. Nr. 75

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Mokesčių administravimo įstatymo 8 straipsniu,

ĮSAKAU:

1. Patvirtinti Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos tipinius nuostatus.

2. Įpareigoti teritorinių valstybinių mokesčių inspekcijų viršininkus, vadovaujantis patvirtintais Teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos tipiniais nuostatais, pasitvirtinti savo miesto (rajono) valstybinės mokesčių inspekcijos nuostatus ir kopiją iki š. m. rugsėjo 25 dienos atsiųsti į Valstybinę mokesčių inspekciją prie Finansų ministerijos.

 

 

 

Viršininkė                                                                                                            N. Pitrėnienė

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

viršininko 1997 m. rugsėjo 5 d. įsakymu

Nr. 75

(2002 m. vasario 6 d. įsakymo Nr. 33

redakcija)

 

TERITORINĖS (APSKRITIES) VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
TIPINIAI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Teritorinė (apskrities) valstybinė mokesčių inspekcija (toliau – AVMI) – vietos mokesčių administratorius yra Lietuvos Respublikos valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) sistemos dalis, pavaldi ir atskaitinga Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM) – centriniam mokesčių administratoriui. AVMI steigėja yra VMI prie FM.

2. AVMI yra juridinis asmuo, turinti savo sąskaitas banke, antspaudą su Lietuvos Respublikos herbu, naudojasi Valstybinės mokesčių inspekcijos simbolika.

3. AVMI savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, ratifikuotomis ir įsigaliojusiomis Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu, kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, finansų ministro įsakymais, šiais Tipiniais teritorinės (apskrities) valstybinės mokesčių inspekcijos nuostatais, VMI prie FM viršininko arba jo įgalioto asmens įsakymais ir jais patvirtintais teisės aktais bei kitais poįstatyminiais aktais.

4. AVMI yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.

5. AVMI teritorinę veiklos zoną nustato finansų ministras VMI prie FM viršininko teikimu.

6. VMI prie FM koordinuoja, kontroliuoja bei metodiškai vadovauja AVMI darbui.

7. AVMI adresas: www.vmi.lt.

 

II. AVMI uždaviniai

 

8. Svarbiausi AVMI uždaviniai yra:

8.1. Įgyvendinti mokesčių administravimo politiką, nustatytus mokesčių administravimo prioritetus, procedūras bei tvarkas.

8.2. Užtikrinti efektyvų įplaukų į valstybės ir savivaldybių biudžetus bei fondus mokėjimą ir išieškojimą.

8.3. Padėti mokesčių mokėtojams ir mokesčius išskaičiuojantiems asmenims įgyvendinti savo teises ir pareigas.

9. Įstatymai ir jų pagrindu priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, finansų ministro, VMI prie FM viršininko įsakymai ir jais patvirtinti teisės aktai AVMI gali numatyti ir kitų uždavinių.

 

III. AVMI funkcijos

 

10. AVMI, spręsdama jai iškeltus uždavinius, pagal savo kompetenciją atlieka tokias funkcijas:

10.1. Mokesčių mokėtojams teikia paaiškinimus ir informaciją apie įstatymus bei kitus teisės aktus mokesčių klausimais.

10.2. Priima ir nagrinėja mokesčių mokėtojų prašymus, skundus bei pasiūlymus, mokestinės ir finansinės atskaitomybės bei kitus dokumentus, gyventojų turto ir pajamų bei brangaus turto deklaracijas, juos tikrina, registruoja, apdoroja bei išduoda pažymas ir kitus teisės aktuose nurodytus dokumentus.

10.3. Tvarko mokesčių ir kitų įmokų į valstybės (savivaldybės) biudžetą bei valstybės pinigų fondus apskaitą.

10.4. Įstatymų nustatyta tvarka paskirsto mokesčių ir kitų įmokų sumas valstybės, savivaldybių biudžetams bei valstybės pinigų fondams.

10.5. Vykdo vietos savivaldybės sprendimus dėl mokesčių, rinkliavų ir atskaitymų į jos biudžetą lengvatų teikimo.

10.6. Atlieka mokesčių ir kitų įmokų į valstybės (savivaldybės) biudžetą bei fondus apskaičiavimo, deklaravimo ir sumokėjimo kontrolę.

10.7. Remdamasi valstybės institucijų aktais ar kitais dokumentais, apskaičiuoja mokesčius tais atvejais, kai institucijos, pagal savo kompetenciją atlikusios mokesčių mokėtojų komercinės, ūkinės ar finansinės veiklos patikrinimus arba revizijas, nustato mokesčių įstatymų pažeidimus, tačiau Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo nustatyta tvarka nėra įgaliotos atlikti mokesčių administravimo veiksmų.

10.8. Nagrinėja mokesčių mokėtojų dėl patikrinimų aktų pateiktas rašytines pastabas bei atsikirtimus kartu su juos pagrindžiančiais papildomais įrodymais ir priima sprendimus dėl patikrinimų aktų tvirtinimo.

10.9. Organizuoja konfiskuoto, bešeimininkio, valstybės paveldėto, į valstybės pajamas perduoto ir paimto turto bei lobių perėmimą, apskaitą, įkainojimą, saugojimą, realizavimą ir grąžinimą.

10.10. Kontroliuoja labdaros ir paramos teikimo, gavimo ir naudojimo reikalus, kiek jie susiję su mokesčių lengvatų taikymu.

10.11. Ieško vengiančių mokėti mokesčius mokesčių mokėtojų.

10.12. Išieško mokestines nepriemokas.

10.13. Dėl administruojamų mokesčių, įmokų, rinkliavų, delspinigių ir baudų išieškojimo atstovauja valstybės interesams bankrutuojančiose, bankrutavusiose ar restruktūrizuojamose įmonėse, viešosiose įstaigose, bankuose ir kredito unijose pagal Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo suteiktas kreditoriams teises.

10.14. Pagal savo kompetenciją atstovauja valstybės interesams teismuose.

10.15. Grąžina (įskaito) mokesčių mokėtojams permokų (skirtumų), neteisėtai išieškotų mokesčių, delspinigių ir baudų sumas.

10.16. Atlieka kvotą ir taiko finansinių bei ūkininkavimo tvarkos nusikaltimų prevencijos priemones.

10.17. Atlieka mokesčių mokėtojų, elektroninių kasos aparatų, griežtos apskaitos dokumentų blankų ir kitas teisės aktuose numatytas registracijas.

10.18. Platina važtaraščių ir specialiųjų apskaitos dokumentų blankus.

10.19. Įstatymų nustatyta tvarka bendradarbiauja ir keičiasi informacija su kitais mokesčių administratoriais, apskrities viršininko administracija, miesto (rajono) savivaldybe, teismais, prokuratūra, policija ir kitomis valstybės bei savivaldybės institucijomis.

10.20. Administruoja AVMI žinioje esančias informacines sistemas.

10.21. Atlieka kitas įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytas funkcijas.

11. AVMI, atlikdama jai pavestas funkcijas, vadovaujasi teisės aktais, VMI prie FM nustatytais prioritetais bei metodikomis.

 

IV. AVMI teisės

 

12. AVMI (jos darbuotojai pagal priskirtas funkcijas) turi tokias, su VMI prie FM susijusias teises:

12.1. Dalyvauti rengiant su visa Valstybinės mokesčių inspekcijos sistema ar su konkrečia AVMI susijusius teisės aktus, metodikas ir gauti VMI prie FM turimą informaciją, kuri būtina AVMI tinkamai atlikti savo darbą.

12.2. Teikti AVMI darbuotojų apmokymo pageidavimus, dalyvauti VMI prie FM rengiamuose darbuotojų kvalifikacijos kėlimo kursuose ir seminaruose.

12.3. Gauti tikslias ir aiškias VMI prie FM užduotis.

12.4. Tiesiogiai ir savarankiškai vykdyti AVMI priskirtas užduotis, išskyrus šiuose nuostatuose ir kituose teisės aktuose numatytus atvejus.

12.5. Gauti paaiškinimus apie VMI prie FM priimtus su AVMI susijusius sprendimus.

12.6. Gauti VMI prie FM turimą informaciją, reikalingą AVMI funkcijoms atlikti.

12.7. Dalyvauti VMI prie FM organizuojamuose pasitarimuose visos Valstybinės mokesčių inspekcijos sistemos veiklos ar atskiros jos veiklos srities plėtros klausimais.

13. AVMI (jos darbuotojai pagal priskirtas funkcijas) turi tokias teises, susijusias su mokesčių mokėtojais, mokesčius išskaičiuojančiais ir kitais fiziniais bei juridiniais asmenimis:

13.1. Gauti iš įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų juridinių bei fizinių asmenų, įskaitant bankus ir kitas kredito bei finansų įstaigas, AVMI pareigoms atlikti reikalingas žinias bei dokumentų kopijas ir kompiuterinių laikmenų duomenis (kopijas) apie juridinio ar fizinio asmens turtą, pajamas, išlaidas ir veiklą.

13.2. Be išankstinio įspėjimo mokesčių mokėtojo darbo laiku įeiti į mokesčių mokėtojo (įskaitant ir nuomojamas) patalpas arba teritoriją ir tikrinti mokesčių mokėtojo veiklai naudojamose patalpose bei teritorijose materialinius techninius išteklius ir pagamintą produkciją.

13.3. Pagal poėmio aktus paimti laikinai – iki 30 dienų – iš mokesčių mokėtojo dokumentus, jeigu tai būtina mokesčių apskaičiavimo teisingumui nustatyti.

13.4. VMI prie FM nustatyta tvarka užantspauduoti ir (ar) užplombuoti dokumentų, vertybinių popierių, pinigų ir materialinių vertybių saugojimo vietas, daryti dokumentų kopijas arba išrašus, pagal poėmio aktus paimti produkcijos (prekių) pavyzdžius, daryti žymas ant mokesčių mokėtojo dokumentų.

13.5. Duoti mokesčių mokėtojui ir kitiems fiziniams bei juridiniams asmenims privalomus vykdyti nurodymus atvykti pas mokesčių administratorių, jei tai susiję su šiuose nuostatuose numatytų teisių įgyvendinimu, taip pat duoti nurodymus mokesčių, kitų įmokų į valstybės (savivaldybės) biudžetą bei fondus apskaičiavimo, deklaravimo ir mokėjimo, turto bei pajamų deklaravimo ir apskaitos tvarkymo klausimais.

13.6. Išieškoti ne ginčo tvarka iš asmenų sąskaitų bankų įstaigose laiku nesumokėtus mokesčius, delspinigius, baudas bei kitas biudžetams ir fondams priklausančias sumas.

13.7. Duoti nurodymus banko įstaigoms nutraukti pinigų iš mokesčių mokėtojų sąskaitų išdavimą bei pervedimą, išskyrus privalomus mokėjimus į valstybės (savivaldybės) biudžetus bei fondus, jeigu tie mokesčių mokėtojai neleidžia patikrinti, ar mokesčiai apskaičiuoti ir sumokėti teisingai (nepateikia mokesčių patikrinimui atlikti reikalingų visų dokumentų ir duomenų), arba jei patikrinimo metu nustatomi pajamų slėpimo bei neteisingo mokesčių apskaičiavimo faktai ir negalima laikinai apriboti mokesčių mokėtojų teisės disponuoti jiems priklausančiu turtu.

13.8. Pagal kompetenciją surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir atlikti kitus veiksmus, numatytus Administracinių teisės pažeidimų kodekse, skirti kitas administracines sankcijas, baudas, numatytas mokesčių įstatymuose, taip pat apskaičiuoti delspinigius.

13.9. Pačiam atlikti arba pareikalauti, kad kitos kompetentingos institucijos atliktų kontrolinius pirkimus ir matavimus, kompiuterinių programų bei jų duomenų patikrinimus, materialinių vertybių inventorizacijas ir kitus faktinius tikrinimus.

13.10. Įrengti mokesčių mokėtojo bylų saugyklose, produkcijos laikymo vietose, kituose veiklai naudojamuose įrenginiuose skaitiklius bei matavimo prietaisus, užplombuoti ir užantspauduoti mokesčių mokėtojo saugyklas, patalpas, įrengimus, uždaryti teritoriją ar jos dalis.

13.11. Fiziniams ir juridiniams asmenims taikyti teisės aktuose numatytus ūkinės – komercinės veiklos apribojimus.

13.12. Gauti iš mokesčių mokėtojo deklaracijas, paaiškinimus ir dokumentus apie turto įsigijimo šaltinius ir apie kitas aplinkybes, jeigu tai reikalinga mokesčių apskaičiavimo teisingumui nustatyti.

13.13. Reikalauti iš įmonių, įstaigų, organizacijų vadovų pašalinti aplinkybes ir sąlygas, trukdančias AVMI tinkamai atlikti savo funkcijas.

13.14. Teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka areštuoti mokesčių mokėtojo, mokestį išskaičiuojančio asmens turtą.

13.15. Teisės aktų nustatytais pagrindais ir tvarka sudaryti, nutraukti mokestinės paskolos sutartis.

13.16. Tikrinti pagal patvirtintą tikrintinų mokesčių mokėtojų atrankos tvarką ir kitais teisės aktų numatytais atvejais mokesčių mokėtojų apskaitos ir kitus dokumentus, deklaracijas, susijusias su mokesčių ir kitų įmokų į biudžetus apskaičiavimu bei sumokėjimu, ir gauti paaiškinimus šiais klausimais.

13.17. Teisės aktų nustatyta tvarka ir pagrindais atidėti kreditorių reikalavimų, atsiradusių dėl mokesčių, baudų ir delspinigių nesumokėjimo, vykdymo terminus arba šių reikalavimų atsisakyti ar pakeisti piniginę prievolę kita prievole (atsiskaityti turtu, akcijomis).

13.18. Teisės aktų nustatyta tvarka sustabdyti mokesčio permokos (visos ar jos dalies) arba mokesčio skirtumo (viso ar jo dalies) grąžinimą (įskaitymą), jeigu yra pagrindas manyti, kad buvo pateikti neteisingi duomenys, suklastoti dokumentai ir todėl dokumentams įvertinti, pateiktų duomenų pagrįstumui patikrinti yra būtina atlikti papildomą tyrimą, iš kitų valstybės institucijų bei užsienio valstybių institucijų gauti papildomos informacijos dėl mokesčio mokėtojo pateiktų duomenų tikrumo.

13.19. Pripažinti mokesčių mokėtojo (mokestį išskaičiuojančio asmens) mokestinę nepriemoką beviltiška ir pasibaigusia bei ją nurašyti arba priskirti ją prie nepriemokų, kurioms neteikiama išieškojimo pirmenybė ir į kurias neatsižvelgiama planuojant biudžeto pajamas.

13.20. Perduoti mokesčių mokėtojo (mokestį išskaičiuojančio asmens) mokestinių nepriemokų išieškojimą akcinei bendrovei Turto bankui.

13.21. Teisės aktų nustatyta tvarka atleisti mokesčių mokėtojus nuo baudų ir delspinigių bei kitų mokestinių nepriemokų mokėjimo.

13.22. Netiesiogiai nustatyti mokesčių bazę, pasirenkant Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos patvirtintus metodus.

13.23. Vykdant kvotą naudotis Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodekso numatytomis teisėmis.

14. AVMI turi ir kitas įstatymų bei kitų teisės aktų suteiktas teises.

 

V. AVMI PAREIGOS

 

15. AVMI (jos darbuotojai), vykdydama savo funkcijas, privalo:

15.1. Kontroliuoti mokesčių į valstybės (savivaldybės) biudžetą bei valstybės pinigų fondus apskaičiavimą ir sumokėjimą.

15.2. Laikytis VMI prie FM nustatytų atitinkamų veiklos prioritetų ir procedūrų.

15.3. VMI prie FM pareikalavus atsiskaityti apie savo veiklos rezultatus.

15.4. Teikti VMI prie FM pasiūlymus dėl mokesčių įstatymų, kitų teisės aktų apmokestinimo tvarkos bei mokesčių administravimo gerinimo.

15.5. Teikti VMI prie FM dokumentus, žodinius ir rašytinius paaiškinimus, išvadas bei kitokią informaciją, reikalingą VMI prie FM uždaviniams ir funkcijoms atlikti.

15.6. Užtikrinti AVMI veiklos teisėtumą, tikslingumą ir efektyvumą.

15.7. Laiku ir tinkamai vykdyti pavestas užduotis ir funkcijas.

15.8. Teisės aktų nustatyta tvarka užtikrinti turimos informacijos apie mokesčių mokėtojus apsaugą ir ją naudoti tik įstatymų nustatytais tikslais.

15.9. AVMI teritorinės veiklos zonos mokesčių mokėtojus, mokesčius išskaičiuojančius ir kitus asmenis informuoti apie savo veiklą.

15.10. AVMI ar jo darbuotojas, įgyvendindamas jam įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktas teises ir vykdydamas funkcijas, savo veiksmus įforminti VMI prie FM nustatytos formos sprendimais bei tvarka.

15.11. Suteiktomis teisėmis naudotis tik AVMI uždaviniams spręsti ir funkcijoms atlikti.

16. Įstatymai ir jų pagrindu priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai, finansų ministro, VMI prie FM viršininko ar jo įgalioto asmens įsakymai ir jais patvirtinti kiti teisės aktai AVMI gali nustatyti ir kitokių pareigų.

 

VI. AVMI darbo organizavimas

 

17. AVMI vadovauja viršininkas (toliau – Viršininkas), kurį Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skiria ir iš pareigų atleidžia VMI prie FM viršininkas, suderinęs su finansų ministru. Viršininkas yra atskaitingas ir pavaldus VMI prie FM viršininkui. Viršininkas vadovauja AVMI struktūriniams padaliniams tiesiogiai per šių padalinių vadovus arba per savo pavaduotojus.

18. Asmuo, Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka laikinai paskirtas eiti Viršininko pareigas, atlieka visas Viršininko funkcijas.

19. Laikinas Viršininko pavadavimas (funkcijų vykdymas):

19.1. Viršininko laikinai nesant, teisės aktų nustatyta tvarka Viršininko pareigas laikinai eina (pavaduoja) vienas iš jo pavaduotojų, o jų nesant – Viršininko paskirtas AVMI darbuotojas, išskyrus 19.2 punkte nurodytą atvejį.

19.2. Viršininko lakinai nesant, VMI prie FM viršininkas teisės aktų nustatyta tvarka laikinai eiti Viršininko pareigas (pavaduoti) gali pavesti ir kitam Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojui.

19.3. Viršininko pareigas laikinai einantis (pavaduojantis) asmuo vykdo visas Viršininko funkcijas.

20. Viršininkas:

20.1. vadovauja AVMI darbui, planuoja, organizuoja, kontroliuoja AVMI darbą ir atsako už AVMI veiklą bei savo funkcijų ir pareigų vykdymą;

20.2. užtikrina, kad būtų laikomasi įstatymų ir kitų teisės aktų;

20.3. priima, perkelia, vertina, nušalina nuo darbo, atleidžia iš darbo ir laikinai paskiria eiti pareigas AVMI darbuotojus;

20.4. VMI prie FM viršininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

20.5. skatina AVMI darbuotojus ar taiko jiems tarnybines nuobaudas;

20.6. atsižvelgdamas į VMI prie FM metodinius nurodymus ir rekomendacijas, suderinęs su VMI prie FM tvirtina AVMI struktūrą;

20.7. tvirtina AVMI struktūrinių padalinių nuostatus;

20.8. tvirtina AVMI darbuotojų pareigybių aprašymus (pareigines instrukcijas);

20.9. nustato AVMI darbuotojų tarnybinių atlyginimų, priedų bei priemokų dydžius;

20.10. leidžia įsakymus, įsakymais patvirtintus ir kitus teisės aktus, organizuoja jų vykdymo kontrolę. Prireikus kartu su kitomis valstybės (centrinėmis ir teritorinėmis) ar savivaldybių institucijomis leidžia bendrus įsakymus, įsakymais patvirtintus ir kitus teisės aktus;

20.11. VMI prie FM viršininko nustatyta tvarka dalyvauja Valstybinės mokesčių inspekcijos kolegijoje;

20.12. duoda AVMI darbuotojams privalomus vykdyti nurodymus;

20.13. tvirtina AVMI programas (planus) ir ataskaitas;

20.14. AVMI vardu sudaro sandorius ir atstovauja AVMI;

20.15. vykdo VMI prie FM viršininko pavedimus;

20.16. užtikrina materialinių vertybių apsaugą, apskaitą ir naudojimą pagal paskirtį;

20.17. atsižvelgdamas į teisės aktus, VMI prie FM metodinius nurodymus ir rekomendacijas, įgalioja AVMI padalinius ir darbuotojus atstovauti AVMI, vykdyti įstatymų bei kitų teisės aktų Valstybinei mokesčių inspekcijai pavestas tiesiogines mokesčių administravimo funkcijas, kitas AVMI priskirtas funkcijas ir priimti sprendimus;

20.18. vykdo įstatymų ir kitų teisės aktų Valstybinei mokesčių inspekcijai pavestas tiesiogines mokesčių administravimo funkcijas bei kitas AVMI priskirtas funkcijas ir naudojasi kitomis suteiktomis teisėmis.

21. Asmuo (padalinys), kuriam suteikti įgaliojimai vykdyti Viršininko funkcijas, be Viršininko sutikimo šių įgaliojimų negali perduoti kitam asmeniui.

22. Viršininko pavaduotojai planuoja, organizuoja ir kontroliuoja jiems pavaldžių struktūrinių padalinių vadovų darbą, koordinuoja šių padalinių veiklą, vykdo kitas jiems pavestas funkcijas. Viršininko pavaduotojai yra tiesiogiai pavaldūs Viršininkui ir atsakingi už jiems pavestų funkcijų vykdymą, sprendimų priėmimą.

23. AVMI sudaro struktūriniai padaliniai (skyriai, poskyriai), kuriems vadovauja padalinių vadovai. Struktūrinių padalinių vadovai yra tiesiogiai pavaldūs Viršininkui arba konkrečius padalinius kuruojantiems Viršininko pavaduotojams. Struktūrinio padalinio vadovas atsako už padalinio uždavinių ir užduočių sprendimą, padalinio darbo planavimą, organizavimą ir kontrolę bei už kitų jam pavestų funkcijų ir pareigų vykdymą.

24. Struktūrinio padalinio vadovas:

24.1. užtikrina padaliniui nustatytų funkcijų ir užduočių vykdymą;

24.2. planuoja, organizuoja ir kontroliuoja struktūrinio padalinio darbą;

24.3. pagal savo kompetenciją priima sprendimus;

24.4. įgalioja struktūrinio padalinio darbuotojus vykdyti padalinio nuostatuose ar kituose teisės aktuose struktūriniam padaliniui pavestas funkcijas, priimti sprendimus.

25. Struktūrinis padalinys savo veikloje vadovaujasi savo nuostatais, kuriuose nustatyta jo paskirtis, uždaviniai ir funkcijos, vidinė struktūra.

Kiekvieno darbuotojo bendrieji tikslai, uždaviniai, funkcijos, pareigos, teisės ir atsakomybė nustatomi darbuotojų pareigybių aprašymuose (pareiginėse instrukcijose). Teisės aktais darbuotojams gali būti pavestos ir kitos funkcijos, pareigos, teisės ir atsakomybė.

26. Kai kurioms užduotims vykdyti, projektams valdyti, atskiroms veiklos sritims organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti gali būti sudaromi funkciniai padaliniai (komisijos, koordinavimo, atstovų ir darbo grupės, taip pat gali būti paskiriami koordinatoriai, kuratoriai, administratoriai ir pan.). Asmenys, paskirti į funkcinius padalinius (kuriems pavestos to padalinio funkcijos), šių padalinių veiklos klausimais yra pavaldūs funkcinio padalinio vadovui. Struktūrinių padalinių vadovai privalo pavaldiems darbuotojams sudaryti sąlygas dalyvauti funkcinių padalinių veikloje.

27. Teisės aktų nustatyta tvarka atitinkamą veiklos sritį kuruojantis ir/arba kontroliuojantis darbuotojas, struktūrinio ar funkcinio padalinio vadovas, Viršininko pavaduotojas, Viršininkas gali pakeisti ar panaikinti jam pavaldaus darbuotojo sprendimą. Sprendimo pakeitimo ar panaikinimo atveju atsakomybė už sprendimo pasekmes tenka jį pakeitusiam asmeniui.

 

VII. Darbuotojų priėmimo į darbą tvarka

 

28. AVMI darbuotojai į darbą priimami Valstybės tarnybos įstatymo, kitų įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. Darbo apmokėjimo tvarka

 

29. AVMI darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką ir sąlygas nustato įstatymai ir kiti teisės aktai.

 

IX. veiklos kontrolė

 

30. Įstatymų nustatyta tvarka AVMI finansų, valdymo ir veiklos kontrolę vykdo VMI prie FM, Valstybės kontrolė ir kitos įgaliotos institucijos.

31. VMI prie FM ir AVMI vidaus audito padaliniai (vidaus auditoriai) atlieka AVMI finansų, valdymo ir veiklos auditą. AVMI audito padalinys yra tiesiogiai pavaldus Viršininkui, kuris garantuoja jo nepriklausomumą ir užtikrina galimybes netrukdomai priimti objektyvius ir nešališkus sprendimus.

 

X. Baigiamosios nuostatos

 

32. AVMI gali būti reorganizuojama ir likviduojama įstatymų nustatyta tvarka.

______________

Priedo pakeitimai:

Nr. 33, 2002-02-06, Žin., 2002, Nr. 16-645 (2002-02-15), i. k. 1022055ISAK00000033

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Įsakymas

Nr. 33, 2002-02-06, Žin., 2002, Nr. 16-645 (2002-02-15), i. k. 1022055ISAK00000033

Dėl Teritorinių valstybinių mokesčių inspekcijų tipinių nuostatų pakeitimo