Suvestinė redakcija nuo 2011-01-14 iki 2013-04-16
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2008, Nr. 133-5155, i. k. 1082250ISAK00V-1079
LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „DIFERENCIJUOTŲ KOMPLEKSINĖS PSICHIATRINĖS PAGALBOS VAIKUI IR ŠEIMAI CENTRŲ ĮKŪRIMAS“ PATVIRTINIMO
2008 m. lapkričio 6 d. Nr. V-1079
Vilnius
Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 18.2 punktu:
1. Tvirtinu Projektų finansavimo sąlygų aprašą pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“ (pridedama).
2. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti viceministrui pagal administruojamą sritį.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-6, 2011-01-05, Žin., 2011, Nr. 5-163 (2011-01-13), i. k. 1112250ISAK00000V-6
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. V-1079
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJA
PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS PAGAL 2007–2013 METŲ SANGLAUDOS SKATINIMO VEIKSMŲ PROGRAMOS PRIEMONĘ NR. VP3-2.1-SAM-05-V „DIFERENCIJUOTŲ KOMPLEKSINĖS PSICHIATRINĖS PAGALBOS VAIKUI IR ŠEIMAI CENTRŲ ĮKŪRIMAS“
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“ finansavimo sąlygų aprašas (toliau vadinama – Aprašas) nustato reikalavimus ir sąlygas projektams, finansuojamiems pagal 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos VP3-2.1-SAM-05-V priemonę „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“ (toliau vadinama – Priemonė).
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programa, patvirtinta Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ Priemonės aprašymu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 „Dėl Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 95-3720), taip pat vadovaujantis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklės), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132) (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės), Bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją įgyvendinimo priežiūrai atlikti 2007 m. spalio 30 d. posėdžio 2007 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1 (toliau – Stebėsenos komiteto nutarimas), Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 „Dėl projektų administravimo ir finansavimo taisyklių įgyvendinimo“ (Žin., 2008, Nr. 23-861) (toliau – finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymas Nr. 1K-066), Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. balandžio 16 d. įsakymu Nr. V-299 (toliau – Valstybės projektų planavimo tvarkos aprašas).
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklėse, Projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse vartojamas sąvokas.
4. Aprašas nustato reikalavimus pareiškėjams, projektams, tinkamoms finansuoti projekto išlaidoms ir finansavimo dydžiui, paraiškų priėmimo, vertinimo ir atrankos tvarką, taip pat informacijos teikimo pareiškėjams tvarką.
6. Pagal priemonę ir šį Aprašą finansuojamos tokios veiklos: regioninių diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įsteigimas (iki 5) – investuojant į patalpų remontą (rekonstravimą) ir įrengimą, kad būtų sukurta saugi ir patogi pacientams ir personalui aplinka, kiemelių įrengimą, reikiamą įrangą ir transportą, skirtą mobiliosiom s paslaugoms teikti.
7. Priemonės finansuojamų veiklų tikslas – plėtoti kompleksines vaikų ir paauglių psichikos sveikatos priežiūros paslaugas (ambulatorines-konsultacines, dienos stacionaro, krizių intervencijos, stacionaro).
8. Bendra finansavimo iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojų programų, kuriose yra numatytos ES struktūrinių fondų lėšos ir bendrojo finansavimo lėšos, skirtos priemonės įgyvendinimui finansuoti, suma, planuojama skirti projektams, pateiktiems pagal šį Aprašą, įgyvendinti – 15 000 000,00 Lt (Europos regioninės plėtros fondo lėšos – 12 750 000,00 Lt; valstybės biudžeto lėšos – 2 250 000,00 Lt).
10. Už priemonę atsakinga institucija yra Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Priemonės įgyvendinančioji institucija yra viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA arba įgyvendinančioji institucija).
11. Pagal priemonę projektus gali įgyvendinti viešosios stacionariosios asmens sveikatos priežiūros įstaigos, turinčios psichiatrijos skyrius ir sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis.
12. Valstybės projektų finansuojamų pagal šią priemonę, sąrašą numatoma patvirtinti sveikatos apsaugos ministro įsakymu ne vėliau kaip iki 2008 m. gruodžio 31 d. Patvirtinus valstybės projektų sąrašą numatomiems pareiškėjams bus išsiųsti kvietimai teikti paraiškas.
13. Apraše nenurodyta kita informacija, kurią privalo žinoti pareiškėjai, rengdami projektą ir teikdami paraiškas, bus skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt. Pildant paraišką dėl projekto finansavimo pareiškėjams rekomenduojama susipažinti su šiais dokumentais ir teisės aktais:
13.1. 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ aprašymu:
II. REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
14. Pareiškėjai pagal priemonę gali būti viešosios stacionariosios asmens sveikatos priežiūros įstaigos, turinčios psichiatrijos skyrius ir sudariusios sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis.
15. Pareiškėjas turi pateikti galiojančias licencijas stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIB, antrinio lygio ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro paslaugoms teikti, o jeigu jų neturi, turi pateikti įsipareigojimą, kad minėtas licencijas pateiks iki pateikiant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
16. Jeigu pareiškėjas teiks ir krizių intervencijos paslaugas, turi pateikti galiojančią licenciją asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIC paslaugoms teikti, o jeigu jos neturi, turi pateikti įsipareigojimą, kad minėtą licenciją pateiks iki pateikiant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą
18. Pareiškėjo steigimo dokumentuose turi būti aiškiai apibrėžta veiklos sritis, kuriai vykdyti reikalingai infrastruktūrai prašoma finansavimo.
III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
20. Projekto tikslai ir uždaviniai turi atitikti 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, įgyvendinto projekto poveikis minėtam veiksmų programos tikslui ir uždaviniui turi būti teigiamas. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Priemonės aprašymą ir bent vieną Priemonės aprašyme numatytą remiamą veiklą bei bent vieną šiame Apraše numatytą veiklą.
21. Numatoma galima projekto trukmė – iki 24 mėnesių nuo finansavimo ir administravimo sutarties pasirašymo. Dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti paraiškos pateikimo ir vertinimo metu bei projekto finansavimo ir administravimo sutarties sudarymo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.
22. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos turi atitikti Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-799 (Žin., 2007, Nr. 106-4354), VIII skyriaus „Psichikos sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros optimizavimo krypties aprašas“ nuostatas.
23. Projektas neturi prieštarauti Europos Sąjungos horizontalioms sritims (darnaus vystymosi bei lyčių lygybės ir nediskriminavimo). Projektas turi prisidėti prie sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimo.
27. Projektas turi būti parengtas laikantis VP3-2.1-SAM-05-V priemonės „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrą įkūrimas“ valstybės projektų sąrašo, kuris patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.
28. Projektas turi prisidėti prie visų Priemonės produktų ir rezultato rodiklių siekimo. Produkto ir rezultato rodiklių paaiškinimai pateikti šio Aprašo 3 priede.
29. Reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu:
29.1. projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos bei suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos), jeigu dėl to projektas ar jo dalis būtų finansuotas kelis kartus;
IV. REIKALAVIMAI TINKAMOMS FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDOMS IR FINANSAVIMO DYDŽIUI
31. Visos projektų išlaidos turi atitikti šio teisės akto ir šių metodinių nurodymų nuostatas:
31.2. Rekomendacijas dėl projektų išlaidų atitikties Europos regioninės plėtros fondo finansavimo reikalavimams (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt):
33. Tinkamos projekto išlaidos yra tos, kurios susijusios su stacionarinėmis asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIB, antrinio lygio ambulatorinėmis asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIC (jeigu pastaroji paslauga bus teikiama) paslaugomis ir yra skirtos:
33.1. patalpų remontui (rekonstravimui) ir įrengimui (stacionare lovų turi būti ne daugiau kaip 20, palatoje numatytos vietos ne daugiau kaip 2 pacientams);
33.8. įsigyti transporto priemonei mobiliosioms paslaugoms teikti (ambulatorinėms paslaugoms teikti namuose);
33.9. kapitalinio remonto ir (arba) rekonstrukcijos techninio projekto parengimo, techninio projekto ekspertizės, techninės priežiūros ir autorinės priežiūros paslaugoms apmokėti;
33.10. kitoms projektui įgyvendinti reikalingoms (informacijos sklaidos / viešinimo, projekto administravimo ir vykdymo (neįskaitant biuro ir kanceliarinių prekių įsigijimo, transporto priemonių eksploatavimo, administracinių patalpų nuomos ir eksploatavimo, komandiruočių, banko mokesčių už sąskaitos atidarymą ir tvarkymą bei piniginių pervedimų išlaidų), investicinio projekto parengimo išlaidos, materialiojo turto, kuriam įsigyti skirtas finansavimas, draudimo, audito) išlaidoms:
33.10.1. atsižvelgiant į pareiškėjo patirtį ir audito išvados poreikį, gali būti nuspręsta reikalauti iš projekto vykdytojo auditoriaus ataskaitų apie faktinius pastebėjimus ir (ar) išvados dėl skirtų lėšų panaudojimo. CPVA šį reikalavimą nustato projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu;
33.10.2. ilgalaikio materialiojo turto, finansuojamo pagal priemonę, draudimo išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei tokio turto draudimo būtinumą nustato ir reikalauja CPVA, atlikdama paraiškos vertinimą. Pareiškėjas, įvertinęs būtinumą ir tikslingumą drausti tokį ilgalaikį materialųjį turtą, draudimo išlaidas gali numatyti paraiškoje. Galutinį sprendimą dėl draudimo būtinumo priima CPVA.
34. Visos kitos Aprašo 33 punkte nepaminėtos išlaidos yra netinkamos finansuoti projekto išlaidos. Naudotos įrangos, baldų ir transporto priemonės įsigijimas taip pat yra netinkamos išlaidos.
36. Netinkamas finansuoti, tačiau projektui įgyvendinti būtinas išlaidas pareiškėjas turi apmokėti savomis lėšomis (kurios nėra pareiškėjo nuosavo įnašo dalis į tinkamas finansuoti išlaidas).
37. Nuosavų lėšų finansavimo šaltiniai turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu.
38. Projektui taikomas išlaidų patyrimo ir apmokėjimo laikotarpis nustatomas projekto finansavimo ir administravimo sutartyje. Išlaidos projektui įgyvendinti gali būti patirtos ir pripažintos tinkamomis nuo 2007 m. sausio 1 d. iki projekto finansavimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki 2015 m. gruodžio 31 d.
39. Projekto finansavimas gali sudaryti iki 100 proc. (imtinai) tinkamų projekto išlaidų, tačiau pareiškėjai savo iniciatyva savo arba kitų šaltinių lėšomis gali finansuoti tam tikrą dalį tinkamų projekto išlaidų. Maksimali projektui skiriamo finansavimo suma neturi viršyti šio Aprašo 8 punkte nurodytos sumos.
40. Patalpų, susijusių su paslaugomis, teikiamomis įkurtame diferencijuotame kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centre, paprastojo remonto išlaidos negali viršyti:
40.1. 2 000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamų patalpų ploto, kai atliekami šie darbai: iš esmės ar dalinai keičiama statinio fasadų išvaizda (keičiama dalis fasado elementų ar įrengiami papildomai nauji elementai – balkonai, durys, langai, architektūros detalės, keičiama susidėvėjusi statinio išorės apdaila į tokią pat kaip buvusi ar kitokią apdailą); apšiltinamas bet kuris pastato fasadas ar jo dalis, šlaitinis ar plokščiasis stogas; pakeičiama fasado ar šlaitinio arba plokščiojo stogo danga (apdaila) tokia pat ar kitokia danga (apdaila); įrengiamos, keičiamos, šalinamos statinio bendrosios, atskirosios, vartotojo inžinerinės sistemos ar jų elementai, išskyrus nuotolinio ryšio sistemas;
40.2. 1 000 Lt (įskaitant PVM) vienam kvadratiniam metrui remontuojamų patalpų ploto, kai atliekami kiti 40.1 punkte nenurodyti paprastojo remonto darbai.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-6, 2011-01-05, Žin., 2011, Nr. 5-163 (2011-01-13), i. k. 1112250ISAK00000V-6
41. Patalpų, susijusių su paslaugomis, teikiamomis įkurtame diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centre, kapitalinio remonto ir (arba) rekonstrukcijos išlaidos negali būti didesnės nei 2 000 Lt, įskaitant PVM, vienam kvadratiniam metrui remontuojamo (rekonstruojamo) patalpos ploto.
43. Iš projekto lėšų numatomo įsigyti automobilio vieneto kaina negali viršyti 59 000 Lt, įskaitant PVM.
44. Projektui reikiamo finansavimo suma turi būti nustatyta, atsižvelgiant į 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamento (EB) Nr. 1083/2006, nustatančio bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančio Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25) (toliau vadinama – Reglamentas Nr. 1083/2006), 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. Iš projektų numatomos gauti pajamos turi būti įvertintos iš anksto pagal 2006 m. liepos 11 d. reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 str. 2 dalies nuostatas, išskyrus tuos atvejus, kai bus gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto. Numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinamas projektui skiriamas finansavimas. Grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Detaliomis metodologinėmis rekomendacijomis: EK parengtomis gairėmis Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects, Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis (angl. Guidance on the Methodology for carrying out Cost-Benefit Analysis) ir Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu. Šie dokumentai pateikti interneto svetainėje www.esparama.lt. Tuo atveju, jei pajamų buvo neįmanoma įvertinti iš anksto, per 5 metus po projekto pabaigos gautos pajamos turi būti grąžintos į valstybės biudžetą.
V. PARAIŠKŲ DĖL PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIĖMIMAS, VERTINIMAS IR ATRANKA
45. Paraiškos yra priimamos ir registruojamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
46. Paraiškos priimamos iki valstybės projektų, finansuojamų pagal priemonę, sąraše nurodytos datos.
47. Paraiška dėl projekto finansavimo (toliau vadinama – paraiška) susideda iš bendrosios (A) dalies, specialiosios (B) dalies ir pridedamų dokumentų.
48. Paraiškos bendroji (A) dalis – tai finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 nustatytos formos paraiškos „Word“ formato darbinis dokumentas, kuris turi būti užpildytas griežtai laikantis finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 patvirtintos šios formos pildymo instrukcijos, išspausdintas ir kartu su pridedamais dokumentais tvarkingai susegtas, kaip nurodyta Aprašo 52 punkte.
51. Turi būti pateiktas vienas paraiškos originalas, tituliniame lape pažymėtas įrašu „Originalas“, ir dvi kopijos, tituliniame lape pažymėtos įrašu „Kopija“. Paraiška turi būti įdėta į voką, ant kurio užrašytas pareiškėjo pavadinimas, adresas, priemonės pavadinimas. Ant kitos voko pusės turi būti nurodytas kontaktinis asmuo, kontaktinio asmens telefono ir fakso numeriai.
52. Paraiška turi būti susegta į lengvai išardomą segtuvą. Paraiškai susegti negali būti naudojamas spiralinis ar terminis įrišimas, įmautės. Paraiškos bendroji (A) ir specialioji (B) dalys ir pridedami dokumentai turi būti antspauduoti ir pasirašyti pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens.
53. Paraiška pildoma lietuvių kalba. Jeigu prie paraiškos pridedami dokumentai užsienio kalba, kartu turi būti pateikti šių dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertimą atlikusio asmens parašu. Paraiška ir jos priedai turi būti užpildyti kompiuteriu.
Punkto pakeitimai:
Nr. V-482, 2009-06-15, Žin., 2009, Nr. 74-3023 (2009-06-23), i. k. 1092250ISAK000V-482
54. Kartu su paraiška turi būti pateikta elektroninė paraiškos bendrosios (A) dalies versija (įrašyta į kompaktinį diską ar kitą elektroninę laikmeną, ant kurios turi būti nurodyti projekto ir priemonės pavadinimai), kuri turi atitikti popierinę paraiškos bendrosios (A) dalies versiją. Paraiškos bendrosios (A) dalies formos elektroninis šablonas atsisiunčiamas iš svetainės www.esparama.lt. Jeigu elektroninėje ir popierinėje paraiškos versijoje pateikti duomenys nesutampa, vadovaujamasi popierine paraiškos versija, o elektroninę versiją pareiškėjas turi atitinkamai pataisyti. Pridedamų dokumentų elektroninės versijos pateikti nebūtina.
55. Paraiška turi būti pateikta įgyvendinančiajai institucijai – viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai – vienu iš trijų nurodytų būdų:
56. Paraiška turi būti pateikta šiuo adresu: Centrinė projektų valdymo agentūra
S. Konarskio g. 13 LT-03109 Vilnius.
57. CPVA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškų registravimo termino pabaigos informaciją apie projektus (pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, trumpą projekto aprašymą, unikalų paraiškos kodą, suteiktą pagal Paraiškų dėl projektų finansavimo registravimo numerių ir kodų suteikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066, ir prašomą lėšų sumą) skelbia svetainėje www.esparama.lt.
58. Pareiškėjas raštu ir žodžiu gali pateikti įgyvendinančiajai institucijai klausimus dėl paraiškos pildymo ir projekto rengimo. Įgyvendinančioji institucija privalo informuoti pareiškėją šiais klausimais nuo pranešimo pareiškėjui, kad jo projektas įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, iki paskutinės paraiškų pateikimo įgyvendinančiajai institucijai dienos. Į raštu pateiktus klausimus įgyvendinančioji institucija turi atsakyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo klausimo užregistravimo įgyvendinančioje institucijoje dienos.
59. Pareiškėjas, rengdamas paraišką, dėl informacijos apie projekto idėją, tikslus, rezultatus, jų atitiktį nacionaliniams ir regioniniams strateginio planavimo dokumentams gali kreiptis į Sveikatos apsaugos ministeriją
60. Paraiškos yra vertinamos ir atrenkamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
61. Paraiškų vertinimą sudaro administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimas.
62. Paraiškų administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka įgyvendinančioji institucija.
63. Atliekant administracinės atitikties vertinimą nustatoma, ar užpildyti visi paraiškos punktai, ar paraiška yra sukomplektuota, ar su paraiška yra pateikti visi Apraše, paraiškos bendrosios (A) ir specialiosios (B) dalies formose nurodyti dokumentai ir informacija, užpildoma paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė:
1 lentelė. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė
|
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Netaikoma |
1. |
Paraiška (paraiškos A ir B dalys) yra pilnai užpildyta, atitinka paraiškos formą ir yra pasirašyta bei antspauduota pareiškėjo. |
|
|
|
2. |
Paraiška (paraiškos A ir B dalys) užpildyta lietuvių kalba. |
|
|
|
3. |
Pridėti visi privalomi 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto VP3-2.1-SAM-05-V priemonės „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše nurodyti dokumentai: |
|
|
|
3.1 |
Investicinis projektas; |
|
|
|
3.2 |
Pareiškėjo steigimo dokumentų kopijos; |
|
|
|
3.3 |
Pareiškėjo galiojančių licencijų stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIB, antrinio lygio ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIC (jeigu pastaroji paslauga bus teikiama) paslaugoms teikti kopijos; |
|
|
|
3.4 |
Pareiškėjo sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis dėl paslaugų, kurios nurodytos šio Aprašo 15 ir 16 punktuose ir kurioms skirta parama, kopijos, jei jų neturi – įsipareigojimas, kad sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis bus pateikta iki pateikiant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą; |
|
|
|
3.5 |
Asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo ar jo įgaliotas asmens pasirašytas įsipareigojimas pateikti sveikatos priežiūros įstaigos galiojančių licencijų stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIB, antrinio lygio ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIC (jeigu pastaroji paslauga bus teikiama) paslaugoms teikti kopijas iki pateikiant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą; |
|
|
|
3.6 |
Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių atsiskaitymus su biudžetu. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu; |
|
|
|
3.7 |
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinių skyrių pažyma apie Pareiškėjo ir partnerių socialinio draudimo mokesčių sumokėjimą. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu; |
|
|
|
3.8 |
Objekto (pvz., pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti ar remontuoti, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise dokumento kopija (jei taikoma); |
|
|
|
3.9 |
Objekto savininko raštiškas leidimas rekonstruoti ar remontuoti (jei tai nenumatyta turto valdymo patikėjimo, nuomos ar panaudos sutartyje) turtą ar analogišką teisę suteikiantis dokumentas (jei taikoma); |
|
|
|
3.10 |
Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies apskaičiavimas (metodika skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) (jei taikoma); |
|
|
|
3.11 |
Pareiškėjo indėlį įrodantys dokumentai, jei pareiškėjas prisideda prie projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis (skirtomis tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms apmokėti); |
|
|
|
3.12 |
Remontuojamų (rekonstruojamų) patalpų brėžiniai; |
|
|
|
3.13 |
Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo. |
|
|
|
4. |
Pateiktas reikiamas paraiškos ir pridedamų dokumentų egzempliorių skaičius (vienas originalas ir dvi kopijos). |
|
|
|
5. |
Pateikta elektroninė paraiškos versija (įrašyta į elektroninę laikmeną). |
|
|
|
6. |
Pateikta elektroninės paraiškos versija atitinka popierinę paraiškos versiją. |
|
|
|
VERTINTOJO PASTABOS IR IŠVADOS.
(Kokios informacijos ar dokumentų trūksta).“
|
Punkto pakeitimai:
Nr. V-482, 2009-06-15, Žin., 2009, Nr. 74-3023 (2009-06-23), i. k. 1092250ISAK000V-482
64. Atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą nustatoma, ar projektas yra tinkamas finansuoti pagal priemonę ir šio Aprašo reikalavimus, ar atitinka bendruosius ir specialiuosius (atitikties) atrankos kriterijus, didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma ir didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis, užpildoma projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė (Aprašo 2 priedas).
65. Valstybės projektų tinkamumo finansuoti vertinimą įgyvendinančioji institucija organizuoja kaip derybas su pareiškėju, t. y. CPVA pateikus pastabas dėl paraiškos atitikties bendriesiems ir (ar) specialiesiems atitikties kriterijams, pareiškėjas gali paraišką patikslinti. Jeigu bet kuriame iš paraiškos vertinimo etapų nustatoma, kad pateikti ne visi dokumentai ir (ar) informacija, reikalingi vertinimui atlikti, pareiškėjui yra siunčiamas raštas, kuriame prašoma pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus ir nustatomas terminas, per kurį pareiškėjas privalo pateikti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) patikslinti paraišką.
66. Prieš priimdama sprendimą atmesti paraišką, CPVA turi išnagrinėti nustatytus neatitikimus ir papildomos informacijos, duomenų bei dokumentų nepateikimo aplinkybes ir įsitikinti, kad atmetimas yra pagrįstas ir paraiškos vertinimą atlikę vertintojai nepažeidė nustatytų darbo procedūrų. Apie priimtą sprendimą atmesti paraišką CPVA informuoja pareiškėją per 10 darbo dienų – registruotu laišku išsiunčia jam informacinį raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo priežastis.
67. CPVA informaciją apie administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etapus perėjusias paraiškas po abiejų vertinimo etapų užbaigimo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų skelbia svetainėje www.esparama.lt.
68. Įgyvendinančioji institucija vertinimo metu gali pakviesti pareiškėją pokalbio ir (ar) apsilankyti planuojamoje projekto įgyvendinimo vietoje.
69. Sprendimą dėl projekto finansavimo iš valstybės biudžeto asignavimo valdytojo programų, kuriose yra numatytos ES fondų lėšos ir (ar) bendrojo finansavimo lėšos, skirtos veiksmų programų prioritetų įgyvendinimo priemonėms finansuoti, priima Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija. Sprendimas tvirtinamas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu.
70. Su pareiškėju, kurio projektą nuspręsta bendrai finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų, sudaroma projekto finansavimo ir administravimo sutartis (toliau – Sutartis), kurios forma patvirtinta finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066.
VI. PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO NUOSTATOS
72. Projekto išlaidos apmokamos ir Sutarties priežiūra atliekama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse bei Sutartyje nustatyta tvarka.
73. Gali būti taikomi šie projekto išlaidų apmokėjimo būdai: išlaidų kompensavimo ir (arba) sąskaitų apmokėjimo būdas. Avanso mokėjimas nėra numatomas.
74. Įgyvendinant projektą visi vykdomi pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179), jei projekto vykdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, arba laikantis Juridinių asmenų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų vykdymo ir priežiūros tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-212 (Žin., 2008, Nr. 69-2641), nuostatų tais atvejais, kai projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.
75. Pasirašydamas Sutartį pareiškėjas įsipareigoja:
75.1. įgyvendinti projektą, kuriam teikiama parama, ir naudodamas projekto metu sukurtą turtą bei išteklius, užtikrinti projekto veiklos tęstinumą, teikti viešąsias asmens sveikatos priežiūros paslaugas ne trumpiau kaip 5 metus po projekto užbaigimo;
75.2. nuo visų galimų rizikos atvejų maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu apdrausti ilgalaikį materialųjį turtą, kuris buvo finansuotas projekto lėšomis, ne trumpiau nei projekto įgyvendinimo laikotarpiui, jeigu tokį reikalavimą projekto tinkamumo finansuoti vertinimo etape nustato CPVA (įvykus draudžiamajam įvykiui, projekto vykdytojas turi atstatyti prarastą turtą už draudžiamąjį įvykį išmokėtomis lėšomis);
75.3. turtas, sukurtas ar įsigytas finansuojant projekto lėšomis, privalo likti Lietuvoje, negali būti pakeista šio turto paskirtis, nuosavybės pobūdis, paramos objekto vieta (ne mažiau kaip 5 metus po projekto įgyvendinimo pabaigos);
75.4. gavęs pajamų, apibrėžtų Tarybos reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnyje, į kurias nebuvo atsižvelgta nustatant didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir (arba) didžiausią leistiną skirti projekto finansavimo lėšų dydį, privalo apie tokias pajamas informuoti Sveikatos apsaugos ministeriją ir CPVA, teikdamas Finansų ministerijos nustatytos formos ataskaitą po projekto užbaigimo, ir grąžinti jas į valstybės biudžetą;
75.5. imtis visų būtinų veiksmų ES struktūrinių fondų finansavimui viešinti, kaip nustatyta Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse ir Sutartyje;
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
77. Aprašas konkretaus projekto atveju taikomas iki pasirašant Sutartį. Pasirašius Sutartį, Apraše išdėstytos nuostatos, susijusios su reikalavimais projekto vykdytojui, projekto veikloms ir projekto išlaidoms ir taikomos tam tikram projektui, perkeliamos į Sutarties nuostatas.
78. Pareiškėjai ir projektų vykdytojai turi teisę apskųsti įgyvendinančiosios institucijos, ministerijos ir (ar) kitos valstybės institucijos, koordinuojančiosios, vadovaujančiosios ir mokėjimo institucijų veiksmus arba neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Projektų finansavimo sąlygų aprašo
pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-05-V
„Diferencijuotų kompleksinės
psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai
centrų įkūrimas“
1 priedas
(Paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies forma)
PARAIŠKOS DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO SPECIALIOJI (B) DALIS IR JOS PILDYMO INSTRUKCIJA
1. Detalaus projekto biudžeto išlaidų pagrindimo lentelė
Visos projekto išlaidos turi būti planuojamos vadovaujantis Rekomendacijomis dėl projektą išlaidą atitikties Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo finansavimo reikalavimais (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt) bei Pajamų apskaičiavimo metodika (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt)
Projekto biudžeto (iš paraiškos A dalies) eilutės Nr.* |
Veiklos Nr. |
Išlaidų paskirtis |
Suma, Lt |
Išlaidų pagrįstumo duomenys (paaiškinimas /skaičiavimai / detalizavimas, nurodant preliminarius fizinius kiekius ir sumas) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
2. Informacija apie projekto valdymą
Projekto valdymo struktūra |
|
Funkcijų pasiskirstymas
|
|
Pateikite detalią informaciją, paaiškinančią paraiškos A dalies 5 punkte pateiktus duomenis apie projekto valdymą, kuri leistą įvertinti, ar pareiškėjas bei partneriai organizaciniu požiūriu yra pajėgūs tinkamai ir laiku įgyvendinti projektą. Aprašykite projekto organizacinę struktūrą, kas už ką bus atsakingas, kaip numatoma organizuoti viešuosius pirkimus, kaip bus vykdoma projekto įgyvendinimo priežiūra ir atskaitomybė, kokiomis priemonėmis numatoma užtikrinti projekto veiklą tinkamą vykdymą ją trukmės ir kokybės požiūriu, jei projekto administravimui ketinama pirkti atitinkamas paslaugas – kodėl priimtas toks sprendimas. Pateikite projekto organizacinės struktūros schemą (rekomenduojama teksto apimtis – 0,5–1 psl.) |
3. Projekto veiklų finansavimas iš kitų finansinių šaltinių:
3.1. Ar buvo / bus pateikta paraiška dėl paramos šiam projektui ar atskiroms jo veikloms iš bet kokio kito Bendrijos šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą, INTERREG III, LIFE+, Europos teritorinio bendradarbiavimo programas, Europos kaimynystės ir partnerystes priemonės programas ir kt.)?
£ Taip £ Ne
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, suteiktas sumas ir kt.).
|
3.2. Ar šis projektas papildo kokį nors kitą projektą ar atskiras jo veiklas, kuris buvo, yra ar bus finansuojamas iš ERPF, ESF, Sanglaudos fondo, Europos teritorinio bendradarbiavimo programų, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programų, kito Bendrijos finansavimo šaltinio?
£ Taip £ Ne
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti tikslius duomenis, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).
|
3.3. Ar buvo / bus pateikta paraiška dėl paramos iš bet kokio kito finansavimo šaltinio (įskaitant ERPF, ESF, Sanglaudos fondą, Europos teritorinio bendradarbiavimo programas, Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės programas, EIB, EIF ir kt.) ankstesniu šio projekto etapu (įskaitant galimybių studijos ir parengiamuosius etapus)?
£ Taip £ Ne
Jei taip, prašome išsamiai aprašyti (nurodyti susijusią finansinę priemonę, nuorodų numerius, datas, prašytas sumas, gautas sumas ir kt.).
|
4. Projekto pajamos
(Nurodykite, kokiai kategorijai pagal reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje reikalavimus priklauso projektas)
Iš projekto:
c) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto £
(Jei iš projekto gaunama pajamų nurodykite su projektu susijusias veiklas ir jų rezultatus, kurie gali duoti pajamų ir pajamų dydį, jei pajamos įvertinamos iš anksto) (rekomenduojama teksto apimtis – ~0,5–1 psl.).
Pareiškėjui teigiamai pažymėjus 4 punkto c papunktį, būtina užpildyti pajamų skaičiavimo lentelę, kuri pateikiama: http://www.esparama.lt/es_parama_pletra/failai/fm/failai/Pajamu_sk_metodika/Pajamu_skaiciavimo_vadovas_Pr.xls
5. Paraiškos priedai:
1. Investicinis projektas.
Investiciniame projekte turi būti pateikta tokia informacija:
– Projekto santrauka (pateikiama investicinio projekto santrauka, išskiriant svarbiausias problemas, siūlomus jų sprendimo būdus, lėšų poreikį ir numatomus pasiekti rezultatus).
– Projekto pareiškėjas (pateikiama informacija apie projekto pareiškėją)
– Esamos situacijos analizė
– Projekto alternatyvų aprašymas ir analizė (pateikiama keletas projekto alternatyvų, viena iš kurių gali būti, pvz., „nedaryti nieko“, kiekvienos alternatyvos analizė, alternatyvų palyginimas ir tinkamos alternatyvos parinkimas)
– Detalus projekto aprašymas ir projekto įgyvendinimo planas (nurodoma: projekto tikslai, uždaviniai, veiklos; projekto tikslų ir uždavinių atitikties Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ pagrindimas; projekto atitikties Stebėsenos komiteto patvirtintam specialiajam projektų atrankos kriterijui pagrindimas; projekto biudžetas; projekto rezultatai; projekto trukmė ir veiklų grafikas; projekto administravimas; projekto valdymo struktūra ir funkcijų pasiskirstymas; ar būtinas poveikio aplinkai vertinimas, o jei jis būtinas, ar yra atliktas)
– Finansinis projekto įvertinimas
– Rizikos įvertinimas
– Projektų rezultatų atitiktis investicijoms
– Projekto viešinimas ir projekto tęstinumo užtikrinimas.
3. Pareiškėjo galiojančių licencijų stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIB, antrinio lygio ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIC (jeigu pastaroji paslauga bus teikiama) paslaugoms teikti kopijos.
4. Pareiškėjo sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis dėl paslaugų, kurios nurodytos šio Aprašo 15 ir 16 punktuose ir kurioms skirta parama, kopijos, jei jų neturi įsipareigojimas, kad sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis bus pateikta iki pateikiant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą.
5. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašytas įsipareigojimas pateikti sveikatos priežiūros įstaigos galiojančių licencijų stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIB, antrinio lygio ambulatorinėms asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos dienos stacionaro, asmens sveikatos priežiūros vaikų ir paauglių psichiatrijos IIC (jeigu pastaroji paslauga bus teikiama) paslaugoms teikti kopijas iki pateikiant galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą
6. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos teritorinių skyrių pažyma, kad Pareiškėjas atsiskaitęs su biudžetu. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu.
7. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinio skyriaus pažyma, kad Pareiškėjas sumokėjęs socialinio draudimo mokesčius. Pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip 2 mėn. iki Projekto paraiškos pateikimo. Taip pat tinkama pažyma, išduota elektroniniu būdu.
8. Neteko galios nuo 2009-06-24
Punkto naikinimas:
Nr. V-482, 2009-06-15, Žin. 2009, Nr. 74-3023 (2009-06-23), i. k. 1092250ISAK000V-482
9. Objekto (pvz., pastato ar patalpų), kurį planuojama rekonstruoti ar remontuoti, nuosavybės ar valdymo patikėjimo, nuomos arba panaudos teise dokumento kopija (jei taikoma).
10. Objekto savininko raštiškas leidimas rekonstruoti ar remontuoti (jei tai nenumatyta turto valdymo patikėjimo, nuomos ar panaudos sutartyje) turtą ar analogišką teisę suteikiantis dokumentas (jei taikoma).
11. Europos Komisijai tinkamų deklaruoti projekto išlaidų dalies paskaičiavimas (skelbiama interneto svetainėje www.esparama.lt).
12. Pareiškėjo indėlį įrodantys dokumentai, jei pareiškėjas prisideda prie projekto įgyvendinimo nuosavomis lėšomis (skirtomis tinkamoms ir (ar) netinkamoms projekto išlaidoms apmokėti).
14. Įgaliojimą pasirašyti paraišką liudijantis dokumentas, jei paraiška pasirašoma ne pareiškėjo organizacijos vadovo.
Prie paraiškos gali būti pridedami ir kiti dokumentai, patvirtinantys ar pagrindžiantys paraiškoje pateiktą informaciją (pvz., detalusis patalpų planas; komerciniai pasiūlymai, apklausos duomenys ir kiti dokumentai)
________________________________ ___________ _____________________
(pareiškėjo atsakingo asmens pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
A. V.
Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“
2 priedas
PROJEKTO TINKAMUMO FINANSUOTI VERTINIMO LENTELĖ
Bendrasis arba specialusis (atitikties) atrankos kriterijus |
Kriterijaus vertinimo aspektai |
Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai |
Taip/Ne |
Paaiškinimai ir metodinės rekomendacijos vertintojams |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Bendrai finansuojamas iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektas (toliau – projektas) atitinka bent vieną veiksmų programos ir jos prioriteto tikslą, uždavinį, taip pat apima pagal tam tikrą prioritetą numatomas remti veiklas. |
1.1. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“. |
1.1.1. Projekto tikslai ir uždaviniai aiškiai siejasi su Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslu ir 1 uždaviniu „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto tikslai ir uždaviniai atitinka Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslą ir 1 uždavinį „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, ryšys yra akivaizdus ir priežastinis. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
1.1.2. Įgyvendinto projekto poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“ yra teigiamas. |
|
Galima teigti, kad įgyvendinus projektą pasiekimų ir rezultatų poveikis Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ tikslui ir 1 uždaviniui „Teikti kokybiškas ir prieinamas sveikatos priežiūros paslaugas“, atsižvelgiant į priemonės specifiką bus teigiamas. Taip pat įrodytas projekto aktualumas ir poveikis sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimui. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
||
1.2. Pagrįstas projekto tikslų ir uždavinių ryšys su priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“ aprašymu ir bent viena iš Apraše numatyta veiklos sritimi. |
1.2.1. Projekto veiklos yra suderintos su veiksmų programos priede pateiktu Priemonės veiklų aprašymu. |
|
Būtina įsitikinti, ar numatytos vykdyti projekte veiklos atitinka bent vieną veiklos sritį, nurodytą Priemonės aprašyme. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
|
1.2.2. Projekto tikslai, uždaviniai ir veiklos atitinka bent vieną iš Apraše numatytų veiklų. |
|
Būtina įsitikinti, ar projekte planuojamos vykdyti veiklos atitinka bent vieną veiklą iš Aprašo 6 punkte numatytų veiklų. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
||
1.2.3. Projektas atitinka veiksmų programoje, Priemonės aprašyme ir Apraše nustatytus reikalavimus, susijusius su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas atskyrimu („demarkacinius reikalavimus“). |
|
Būtina įsitikinti, ar tenkinami visi reikalavimai, susiję su paramos pagal kitas iš ES finansuojamas programas, kitas veiksmų programas, kitus veiksmų programos prioritetus atskyrimu, nurodyti veiksmų programoje Priemonės aprašyme ir Apraše. Paraiškos B dalies 3 punktas |
||
1.2.4. Projektas atitinka kitus, su reikalavimais projekto veikloms susijusius, specialiuosius atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
||
|
|
|
|
|
2. Projektas atitinka nacionalinius strateginius dokumentus.
Šį bendrąjį kriterijų detalizuoja Bendro stebėsenos komiteto Žmogiškųjų išteklių plėtros, Ekonomikos augimo, Sanglaudos skatinimo ir Techninės paramos veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti 2007 m. spalio 30 d. posėdžio 2007 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 1 patvirtintas specialusis (atitikties) kriterijus: „Projektas turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos nuostatas.“ |
2.1. Projektas prisideda prie nacionalinių ir (arba) regioninių strateginių dokumentų įgyvendinimo. |
2.1.1. Teisės aktuose arba strategijoje, arba veiksmų plane nustatytas projekto vykdytojas ir veiklos sritys. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto paraiškoje yra aiškiai nurodomas ir pagrindžiamas ryšys su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro patvirtintos Sergamumo ir mirtingumo nuo pagrindinių neinfekcinių ligų mažinimo 2007–2013 metų programos VIII skyriaus „Psichikos sveikatos priežiūros paslaugų infrastruktūros optimizavimo krypties aprašo“ nurodytomis veiklos sritimis, projektų vykdytojais. Galimos trys alternatyvos: – teisės akte aiškiai nustatytas projekto vykdytojas (-ai) ir turimos atlikti veiklos sritys; – patvirtintas detalus nacionalinės ir (ar) regioninės strategijos įgyvendinimo priemonių planas (t. y. aiškiai nurodytos priemonės, vykdytojai), kuris aiškiai nurodo į vertinamą projektą; – teisės aktu patvirtinta programa konkrečiame sektoriuje, galima nustatyti projekto vykdytoją ir jam numatytas projekto veiklas. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
2.1.2. Pagrįsta, kad projekto įgyvendinimas prisidėtų prie atitinkamų teisės aktų strategijų nuostatų įgyvendinimo (taikoma tik konkurso atveju). |
|
Netaikoma |
||
|
|
|
|
|
3. Projektas siekia aiškių ir realių kiekybinių uždavinių, atitinkančių veiksmų programoje nustatytus tikslus. |
3.1. Projektas prisideda prie priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“ rodiklių įgyvendinimo. |
3.1.1. Projektas siekia visų Priemonės produkto ir rezultato rodiklių, išvardytų šio Aprašo 3 priede. |
|
Būtina įsitikinti, kad projektas siekia visų Priemonės numatytų produkto ir rezultato rodiklių ir įgyvendinus numatytas projekto veiklas šie rodikliai bus pasiekti. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
3.2. Nuosekli vidinė projekto logika ir kokybiški projekto uždaviniai. |
3.2.1. Išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika. |
|
Būtina įsitikinti, kad išlaikyta nuosekli vidinė projekto logika, t. y. projekto rezultatai turi būti projekto veiklų padarinys, projekto veiklos – sudaryti prielaidas projekto uždaviniams pasiekti, o pastarieji -įgyvendinti nustatytus tikslus. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
|
3.2.2. Projekto uždaviniai turi būti specifiniai, išmatuojami, pasiekiami, susieti ir iškelti laiku. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto uždaviniai atitinka šiuos kokybinius reikalavimus: yra specifiniai, t. y. parodo projekto esmę ir charakteristikas; išmatuojami, t. y. kiekybiškai išreikšti ir matuojami; pasiekiami, t. y. realūs; susieti, t. y. adekvatūs vykdomoms projekto veikloms; iškelti laiku, t. y. aiški pradžios ir pabaigos data. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. l |
||
|
|
|
|
|
4. Projektas atitinka darnaus vystymosi principą. |
4.1. Projekte nenumatyti veiksmai, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. |
4.1.1. Aplinkosaugos srityje (aplinkos kokybė ir gamtos ištekliai, klimato kaita, aplinkos apsauga). |
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos darnaus vystymosi principo įgyvendinimui. Paraiškos A dalis |
4.1.2. Socialinėje srityje (užimtumas, skurdas ir socialinė atskirtis, sveikata, švietimas ir mokslas, kultūros savitumas). |
|
|||
4.1.3. Ekonomikos srityje (darnus pagrindinių ūkio šakų ir regionų vystymas). |
|
|||
4.1.4. Regionų vystymo srityje (aplinkosauginių socialinių ir ekonominių skirtumų mažinimas). |
|
|||
4.2. Projekte atskleistos pastangos skatinti darnaus vystymosi principo įgyvendinimą. |
4.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina darnaus vystymosi principo įgyvendinimą (jeigu taikoma). |
|
Netaikoma |
|
4.2.2. Projektas atitinka kitus su darnaus vystymosi principo įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
||
|
|
|
|
|
5. Projektas atitinka lyčių lygybės ir nediskriminavimo principus. |
5.1. Projekte nenumatoma apribojimų kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
5.1.1. Projekte nenumatoma apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. |
|
Būtina įsitikinti, ar projekto įgyvendinimas neturi neigiamos įtakos lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimui. Paraiškos A dalis |
5.2. Projekte nurodytos pastangos skatinti lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimą. |
5.2.1. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas prisideda prie lyčių lygybės principų įgyvendinimo (jeigu taikoma). |
|
Netaikoma |
|
5.2.2. Pasiūlyti konkretūs veiksmai, kurie užtikrina, kad projektas skatina nediskriminavimo dėl lyties, rasės arba etninės kilmės, religijos arba tikėjimo, amžiaus, negalios, seksualinės orientacijos principo įgyvendinimą (jeigu taikoma). |
|
Netaikoma |
||
5.2.3. Projektas atitinka kitus su lyčių lygybės ir nediskriminavimo principų įgyvendinimo reikalavimais susijusius specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
||
|
|
|
|
|
6. Projekto įgyvendinimas yra suderinamas su kitų aktualių Europos Bendrijų politikos sričių nuostatomis. |
6.1. Projektas suderinamas su horizontaliųjų Europos Bendrijų bendrųjų politikos sričių nuostatomis. |
6.1.1. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos viešųjų pirkimų politikos nuostatomis. |
|
Būtina įvertinti, ar: pareiškėjas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2008, Nr. 81-3179) arba gavęs projekto finansavimo lėšų jomis taps; jei taip, ar projekto veiklų plane realistiškai įvertino pirkimų vykdymo terminus. Jei pareiškėjas nėra perkančioji organizacija, šis vertinimo aspektas vertinamas kaip atitinkantis nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalis |
6.1.2. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos aplinkosaugos politikos nuostatomis. |
|
Būtina įvertinti, ar: atsižvelgiant į projekto veiklas ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu (Žin., 1996, Nr. 82-1965; 2005, Nr. 84-3105), būtinas poveikio aplinkai vertinimas; poveikio vertinimas aplinkai yra atliktas. Paraiškos A dalis |
||
6.1.3. Projektas suderinamas su Europos Sąjungos konkurencijos politikos nuostatomis. |
|
Vertinant projektą, reikia įsitikinti, ar projektas finansuojamas nepažeidžiant konkurencijos politikos nuostatų. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. 1 |
||
6.2. Projektas suderinamas su sektorinių ES bendrųjų politikos sričių nuostatomis |
6.2.1. Projektas suderinamas su konkretaus sektoriaus Europos Sąjungos politikos sričių nuostatomis. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
|
|
|
|
|
|
7. Pareiškėjas organizaciniu požiūriu yra pajėgus tinkamai ir laiku įgyvendinti teikiamą projektą. |
7.1. Pareiškėjas atitinka formaliuosius reikalavimus. |
7.1.1. Pareiškėjas atitinka tinkamų pareiškėjų sąrašą, numatytą Apraše. |
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka šio Aprašo 14, 15, 16 ir 17 punktų reikalavimus. Paraiškos A dalis |
7.1.2. Pareiškėjas turi (ar turi galimybes įgyti) teisinį pagrindą vykdyti projekte numatytas veiklas. |
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas pateikė dokumentus, kuriuose aiškiai apibrėžtos veiklos, kurių vykdymui prašomas finansavimas. Paraiškos B dalies priedai Nr. 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 12, 13, 14 |
||
7.1.3. Bendruoju atveju pareiškėjui gali būti skirtos finansavimo lėšos: 7.1.3.1. jiems nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas; 7.1.3.2. yra įvykdę su mokesčių ir socialinio draudimo įnašų mokėjimu susijusius įsipareigojimus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus (ši nuostata gali būti netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš valstybės arba savivaldybių biudžeto, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai); 7.1.3.3. paraiškoje arba jos prieduose pareiškėjas nepateikė klaidinančios informacijos; 7.1.3.4. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo; 7.1.3.5. pareiškėjas nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu; |
|
Būtina įsitikinti, kad pareiškėjas atitinka 7.1.3 punkte nustatytus reikalavimus. Jei pareiškėjas yra biudžetinė įstaiga, ji atitinka šio kriterijaus 7.1.3.1 ir 7.1.3.2 punktuose išdėstytus reikalavimus, tuo atveju įrodantys dokumentai gali būti neteikiami ir netikrinami. Paraiškos A dalis, B dalies priedai Nr. 6, 7, 8 |
||
7.2. Pareiškėjas yra pajėgus įgyvendinti projektą. |
7.2.1. Pareiškėjas turi pakankamai patirties įgyvendinti projekte numatytas veiklas (jei taikoma). |
|
Netaikoma |
|
7.2.2. Pareiškėjas turi turėti (arba įsipareigoja užtikrinti) pakankamus administravimo gebėjimus vykdant projektą (pakankama komanda). |
|
Pareiškėjas užtikrina minimalius būtinus gebėjimus projektui administruoti – suformuoja komandą, užtikrina reikiamos kompetencijos darbuotojų įtraukimą numato paslaugų įsigijimą ir pan. Paraiškos A dalis, B dalies 2 punktas, B dalies priedas Nr. 1 |
||
7.2.3. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, uždavinius ir veiklas per projekto įgyvendinimo laikotarpį. Projekto įgyvendinimo trukmė, vieta, parengtumas atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Įsitikinti, kad projekto įgyvendinimo organizavimas (planas) adekvatus projekto veiklų apimtims, yra realus ir racionaliai suplanuotas. Būtina įsitikinti, kad projekto trukmė, įgyvendinimo vieta atitinka Apraše nustatytus reikalavimus. (Aprašo 21 ir 24 punktai). Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. 1 |
||
7.2.4. Partnerystė projekte yra pagrįsta ir turi pridėtinę vertę (jei taikoma). |
|
Netaikoma |
||
7.2.5. Projektas atitinka kitus, susijusius su reikalavimais pareiškėjams, specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
||
|
|
|
|
|
8. Projektas turi aiškų finansavimo paketą: apibrėžtus, aiškius ir užtikrintus projekto išlaidų finansavimo šaltinius. |
8.1. Užtikrintas projekto finansavimas |
8.1.1. Pareiškėjo įnašas atitinka nustatytus reikalavimus. |
|
Būtina įsitikinti, ar: tenkinami Apraše nustatyti reikalavimai pareiškėjo įnašui, taip pat įvertinant projekto grynųjų pajamų finansavimo poreikį; tenkinami reikalavimai pareiškėjų įnašui pagal atskiras išlaidų kategorijas (jei taikoma valstybės pagalba); numatyti projekto išlaidų finansavimo šaltiniai, atsižvelgiant į projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalį ir išlaidų apmokėjimo būdą yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti per tam tikrą laikotarpį. Kai pareiškėjui netaikomas reikalavimas prisidėti prie projekto finansavimo ir jis savo iniciatyva nenumatęs skirti įnašo bei neketina gauti grynųjų pajamų, šis kriterijus atitinka nustatytus reikalavimus. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. 1 |
8.1.2. Užtikrintas netinkamų finansuoti su projektu susijusių išlaidų padengimas. |
|
Jeigu projekte numatomos netinkamos finansuoti išlaidos, būtina įsitikinti, ar: užtikrinamas projekte numatytų netinkamų finansuoti išlaidų (tarp jų ir netinkamo finansuoti PVM, projekto grynųjų pajamų ir kt.) finansavimas; netinkamų išlaidų finansavimo šaltiniai yra aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkamai išdėstyti laike, t. y. netinkamų išlaidų finansavimas neturės neigiamos įtakos projekto įgyvendinimui. Paraiškos A dalis |
||
8.1.3. Užtikrintas finansinis projekto (veiklų) tęstinumas. |
|
Būtina įsitikinti, kad yra sudarytos finansinės projekto metu sukurtų rezultatų tolesnio naudojimo prielaidos, t. y. sukurtas turtas bus išlaikomas ir užtikrinamas tinkamas jo eksploatavimas. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. 1 |
||
8.1.4. Projektas atitinka kitus Apraše nustatytus reikalavimus. |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
||
|
|
|
|
|
9. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas. |
9.1. Sąnaudų-naudos analizės korektiškumas ir rezultatų priimtinumas |
9.1.1. Atlikta alternatyvų analizė (jei taikoma). |
|
Aiškiai suformuluotas techninio projekto sprendimas (techniniai reikalavimai planuojamam objektui pagal jo paskirtį, eksploatacijos sąlygas; projektavimo, įrengimo ir veiklos principai, procesai ir pan.). Kiekvienam projektui pagrįsti turėtų būti svarstomos bent dvi alternatyvios galimybės: „Nulinė“ alternatyva (alternatyva, kai projektas nėra įgyvendinamas) ir kita alternatyva (projektas, paremtas alternatyvia technologija ar pan.). Projekte turi būti atskleista, kad visos realios projekto įgyvendinimo galimybės buvo svarstytos arba kad kitos alternatyvos, be jau nagrinėjamų, nėra tikslinga svarstyti. Jeigu projekto įgyvendinimo galimybių vertinimo metu išskiriamos kelios galimybės projekto įgyvendinimo alternatyvai, vertinimo metu kiekvienai alternatyvai turi būti naudojami tie patys vertinimo kriterijai. Alternatyvos įvertintos išsamiai ir korektiškai. Pasirinkta alternatyva turi būti optimali, atsižvelgiant į esamus apribojimus. Paraiškos B dalies priedas Nr. 1 |
9.1.2. Projekto prielaidos (susijusios su būsimomis pajamomis ir sąnaudomis) yra pagrįstos (jei taikoma). |
|
Skaičiavimai projekte remiasi pagrįstomis būsimų pajamų ir sąnaudų prognozavimo prielaidomis. Paraiškos B dalies priedai Nr. 1 ir 11 |
||
9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis (jei taikoma). |
|
Sąnaudų ir naudos analizės laikotarpis atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą laikotarpį; jei analizuojant imamas kitas laikotarpis, tai projekte yra pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitą analizės laikotarpį. Paraiškos B dalies priedai Nr. 1 ir 11 |
||
9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma (jei taikoma). |
|
Taikoma diskonto norma atitinka Europos Komisijos parengtame dokumente Nr. 4 „Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinės gairės“ (angl. Guidance on the Methodology for carrying out cost-benefit analysis, Working Document No. 4) ir dokumente „Investicinių projektų kaštų naudos analizės gairės“ (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) rekomenduojamą normą; jei neatitinka, pateiktas paaiškinimas, kuris, vertintojo nuomone, pagrindžia sprendimą taikyti kitokią diskonto normą. Paraiškos B dalies priedai Nr. 1 ir 11 |
||
9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės (jei taikoma). |
|
Teisingai apskaičiuoti finansiniai rodikliai (finansinė grynoji dabartinė vertė (angl. financial net present value) (FNPV), finansinė grąžos norma (angl. financial rate of return) (FRR) ir sąnaudų (naudos) santykis (angl. benefit / cost ratio). Jų reikšmės pagrindžia prašomų lėšų apimtis. Paraiškos B dalies priedas Nr. 1 |
||
9.1.6. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos ekonominių rodiklių reikšmės (jei taikoma). |
|
Netaikoma |
||
9.1.7. Įvertintos rizikos (jei taikoma). |
|
Įvertintos pagrindinės projekto rizikos, numatyti jų valdymo veiksmai. Jautrumo analizės rezultatai (jei taikoma) rodo, jog, pasireiškus rizikoms, projekto finansinių ir ekonominių rodiklių reikšmės (nuokrypiai) vis tiek yra priimtinos. Paraiškos B dalies priedas Nr. 1 |
||
9.1.8. Projekto teikiama nauda atitinka planuojamiems rezultatams pasiekti reikalingas sąnaudas. |
|
Vertinama (vadovaujantis analogiškais projektais, veiklomis ir pan.) projekto rezultatų atitiktis investicijoms. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. 1 |
||
9.2. Atitiktis Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir ją įgyvendinančias veiksmų programas projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789), (toliau – Projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklės) ir Projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytiems projekto veiklų ir išlaidų apribojimams. |
9.2.1. Projekte numatytos veiklos ir išlaidos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos ir išlaidos yra tinkamos finansuoti atsižvelgiant į Projektų išlaidų atitikties finansavimo reikalavimams taisyklėse ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus, taip pat specialiuosius atitikties atrankos kriterijus. Projekto išlaidos turi būti suplanuotos atsižvelgiant į šio Aprašo IV skyriaus reikalavimus. Taip pat būtina įvertinti projekto riziką susijusią su dvigubu finansavimu, t y. įvertinant pareiškėjo įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus būtina įsitikinti, kad toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nebus skiriamas pakartotinai. Paraiškos A dalis, B dalies 3 punktas, B dalies priedas Nr. 1 |
|
9.2.2. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklos suplanuotos efektyviai, o išlaidos yra būtinos projekto veikloms atlikti ir atitinka rinkos kainas arba įkainius, nustatytus Apraše. Paraiškos A dalis, B dalies 1 punktas, B dalies priedas Nr. 1 |
||
9.2.3. Užtikrinama lėšų panaudojimo sparta. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekto veiklų suplanavimas užtikrins numatomą lėšų panaudojimo spartą. Paraiškos A dalis |
||
9.2.4. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus. |
|
Būtina įsitikinti, kad projekte kryžminis finansavimas nenumatytas. Paraiškos A dalis, B dalies priedas Nr. 1 |
||
9.2.5. Teisingai pritaikyta vienodo dydžio norma (angl. Flat-rate) (taikoma tik įgyvendinant Europos socialinio fondo projektus). |
|
Netaikoma |
||
9.2.6. Projektas atitinka kitus specialiuosius projektų atrankos kriterijus ir Apraše nustatytus reikalavimus (jei taikoma). |
|
Papildomi reikalavimai nenustatyti |
||
9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus. |
9.3.1. Projekto paraiškoje teisingai nurodyta, kuriai kategorijai priklauso projektas, t. y. iš kurio: 9.3.1.1. negaunama pajamų; 9.3.1.2. gaunama pajamų bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis); 9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis). |
|
Būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą vienai iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“. Paraiškos B dalies 4 punktas |
|
9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas finansavimo dydis. |
|
Būtina įsitikinti, kad iš projekto planuojamos gauti grynosios pajamos apskaičiuotos ir priskirtos prie tinkamų ir netinkamų projekto išlaidų teisingai. Taip pat būtina įsitikinti, kad projektui reikiamo finansavimo dydis yra apskaičiuotas grynųjų pajamų dydžiu sumažinus projekto EK tinkamų deklaruoti išlaidų sumą taip, kaip nustatyta reglamento (EB) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalyje. Detalios metodologinės rekomendacijos EK pateiktos Metodinėse rekomendacijose dėl Tarybos Reglamento Nr. 1083/2006 55 straipsnio: pajamas duodantys projektai (angl. „Guidance note on Art. 55, Council Regulation (EC) 1083/2006: Revenue Generating Projects)“. Paraiškos B dalies priedas Nr. 11 |
||
VERTINTOJO PASTABOS: Didžiausia leistina projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, litais: Didžiausias leistinas skirti projektui lėšų dydis, litais:
|
Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas“
3 priedas
PRODUKTO IR REZULTATO RODIKLIŲ PAAIŠKINIMAI
Priemonės Nr. VP3-2.1-SAM-05-V „Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas" produkto ir rezultato rodikliai:
VP/ PRIORITETAS/ UŽDAVINYS |
RODIKLIO (-IŲ) PAVADINIMAS |
RODIKLIO PAAIŠKINIMAS |
RODIKLIO MATAVIMAS |
ATSAKINGA INSTITUCIJA |
||
BŪDAS ARBA (VNT.) |
DOKUMENTAS IR INFORMACIJOS ŠALTINIS |
LAIKAS |
||||
3/2/1 |
Rezultato rodiklis:
Pacientų, kuriems pagerėjo sveikatos priežiūros paslaugų kokybė ir prieinamumas, skaičius |
Pacientas – asmuo, kuris naudojasi įstaigų teikiamomis paslaugomis, nesvarbu, ar jis sveikas ar ligonis. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995; 2007, Nr. 72-2834)
Sveikatos priežiūros paslaugos – įstaigos ir paslaugų užsakovų susitarimu grindžiamas įstaigos veiklos rezultatas. Paslaugų užsakovais gali būti Sveikatos sistemos įstatyme nustatyti LNSS veiklos užsakovai, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995; 2007, Nr. 72-2834) Skaičiuojami pacientai, pasinaudoję paramą gavusioje sveikatos priežiūros įstaigoje teikiamomis sveikatos priežiūros paslaugomis, kurių kokybės ir prieinamumo gerinimui buvo skirtas projektas. |
Skaičiuojami pacientai, kuriems per paskutinius kalendorinius metus buvo suteikta konkreti paslauga (pagal paslaugų kodus) konkrečioje ES paramą gavusioje sveikatos priežiūros įstaigoje ir kurios visa pagal projektą numatyta atnaujinti infrastruktūra modernizuota.
Suminis rodiklis: pacientas – asmuo, kuriam bent kartą per kalendorinius metus buvo suteikta paslauga (-os). |
Pirminis šaltinis:
Teritorinių ligonių kasų duomenys. |
Projekto įgyvendinimo metu duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kartu su mokėjimo prašymais kiekvieną ketvirtį, t. y. duomenis įveda projekto vykdytojai.
Informacija apie rodiklio pasiekimą baigus įgyvendinti projektą teikiama kas metus kartu su ataskaitomis iki kiekvienų metų sausio 20 d. Informacija po projekto įgyvendinimo pabaigos teikiama 5 metus. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
Antriniai šaltiniai:
mokėjimo prašymas; ataskaita po projekto užbaigimo. |
||||||
3/2/1 |
Produkto rodiklis:
Paramą gavusių sveikatos priežiūros įstaigų skaičius |
Sveikatos priežiūros įstaiga: – įstaiga ar įmonė, šio ir kitų įstatymų bei teisės aktų nustatyta tvarka turinti teisę teikti sveikatos priežiūros paslaugas ir patarnavimus; – įstaigos ar įmonės, kuri verčiasi kita (ne sveikatos priežiūros) veikla, filialas ar padalinys, turintis teisę teikti sveikatos priežiūros paslaugas. (Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas (Žin., 1996, Nr. 66-1572; 1998, Nr. 109-2995; 2007, Nr. 72-2834)
Laikoma, kad rodiklis pasiektas, kai modernizuojama visa projekte numatyta atskiros sveikatos priežiūros įstaigos infrastruktūra. |
Sumuojamos sveikatos priežiūros įstaigos, kuriose modernizuota visa projekte numatyta atskiros sveikatos priežiūros įstaigos infrastruktūra (viena sveikatos priežiūros įstaiga kaip vienas vienetas). |
Pirminiai šaltiniai:
sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai, priėmimo-perdavimo aktai, statinio tinkamumo eksploatacijai aktas ir kt. |
Projekto įgyvendinimo metu duomenys apie rodiklio pasiekimą renkami kartu su mokėjimo prašymais kiekvieną ketvirtį, t.y. duomenis įveda projekto vykdytojai. |
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
Antriniai šaltiniai:
mokėjimo prašymas; galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita. |
||||||
3/2/1 |
Produkto rodiklis:
Projektų skaičius |
Projektas – ekonomiškai nedalomų ir tikslią funkciją atliekančių veiklos rūšių visuma, turinti apibrėžtą biudžetą, įgyvendinimo laikotarpį ir aiškiai nustatytus tikslus.
Laikoma, kad rodiklis pasiektas, kai patvirtinama galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita. |
Sumuojami užbaigti projektai, t. y. projektai, kurių galutinės projekto įgyvendinimo ataskaitos buvo patvirtintos. |
Pirminis šaltinis:
galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita. |
|
Už rodiklio pasiekimą atsakingas projekto vykdytojas. |
Antrinis šaltinis:
mokėjimo prašymas. |
Kas ketvirtį. |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-482, 2009-06-15, Žin., 2009, Nr. 74-3023 (2009-06-23), i. k. 1092250ISAK000V-482
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. lapkričio 6 d. įsakymo Nr. V-1079 "Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-05-V "Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas" patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-6, 2011-01-05, Žin., 2011, Nr. 5-163 (2011-01-13), i. k. 1112250ISAK00000V-6
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. lapkričio 6 d. įsakymo Nr. V-1079 "Dėl Projektų finansavimo sąlygų aprašo pagal 2007–2013 metų Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priemonę Nr. VP3-2.1-SAM-05-V "Diferencijuotų kompleksinės psichiatrinės pagalbos vaikui ir šeimai centrų įkūrimas" patvirtinimo" pakeitimo