Įsakymas netenka galios 2008-10-15:
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-375, 2008-10-06, Žin., 2008, Nr. 118-4484 (2008-10-14), i. k. 1082210ISAK0003-375
Dėl Reikalavimų įmonėms, atliekančioms motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomąją techninę apžiūrą, ir kvalifikacijos reikalavimų darbuotojams patvirtinimo
Suvestinė redakcija nuo 2005-02-16 iki 2008-10-14
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 11-302, i. k. 1032210ISAK0003-721
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL LEIDIMŲ, SUTEIKIANČIŲ TEISĘ ATLIKTI KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINĘ TECHNINĘ APŽIŪRĄ, IŠDAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2003 m. gruodžio 24 d. Nr. 3-721
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugpjūčio 29 d. nutarimu Nr. 1372 „Dėl įgaliojimų suteikimo“ (Žin., 2002, Nr. 86-3699):
1. Tvirtinu Leidimų, suteikiančių teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, išdavimo taisykles (pridedama).
2. Nustatau, kad techninės apžiūros centrai, iki šio įsakymo įsigaliojimo turėję teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, jei jie atitinka Leidimų, suteikiančių teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, išdavimo taisyklėse nustatytus reikalavimus, turi teisę gauti leidimus, suteikiančius teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, be konkurso Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko nustatyta tvarka.
3. Pavedu Valstybinei kelių transporto inspekcijai prie Susisiekimo ministerijos nustatyti duomenų apie valstybinės techninės apžiūros atlikimą kaupimo ir naudojimo tvarką jos funkcijoms vykdyti.
4. Pripažįstu netekusiais galios:
4.1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. 389 „Dėl kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų organizavimo, norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1993, Nr. 52-1030);
4.2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1993 m. spalio 4 d. įsakymą Nr. 393 „Dėl techninių apžiūros centrų zonų patvirtinimo ir konkurso kelių transporto priemonių valstybinėms techninėms apžiūroms atlikti paskelbimo“;
4.3. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1993 m. gruodžio 27 d. įsakymą Nr. 497 „Dėl kelių transporto priemonių techninių apžiūrų centrų ekspertų ir kontrolierių išsimokslinimo“ (Žin., 1999, Nr. 74-2267);
4.4. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1994 m. kovo 18 d. įsakymą Nr. 118 „Dėl 1993 m. rugsėjo 30 d. susisiekimo ministro įsakymo Nr. 389 dalinio pakeitimo“ (Žin., 1999, Nr. 74-2268);
4.5. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1994 m. spalio 18 d. įsakymą Nr. 400 „Dėl 1993 m. gruodžio 27 d. įsakymo Nr. 497 papildymo“ (Žin., 1999, Nr. 74-2269);
4.6. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1994 m. gruodžio 15 d. įsakymą Nr. 476 „Dėl 1993 m. rugsėjo 30 d. susisiekimo ministro įsakymo Nr. 389 dalinio pakeitimo ir papildymo“ (Žin., 1999, Nr. 74-2270);
4.7. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. kovo 18 d. įsakymą Nr. 98 „Dėl susisiekimo ministro 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 389 dalinio pakeitimo ir papildymo“ (Žin., 1999, Nr. 74-2271);
4.8. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1996 m. liepos 29 d. įsakymą Nr. 256 „Dėl techninių apžiūrų centrų ekspertų ir kontrolierių darbo kontrolės gerinimo“ (Žin., 1996, Nr. 76-1839);
4.9. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1997 m. balandžio 11 d. įsakymą Nr. 124 „Dėl techninės apžiūros centrų ir techninės apžiūros stočių priėmimo komisijos sudarymo“;
4.10. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1997 m. gruodžio 12 d. įsakymą Nr. 464 „Dėl techninių apžiūrų centro eksperto ar kontrolieriaus darbo trūkumų ir pažeidimų vertinimo kriterijų lentelės papildymo“ (Žin., 1998, Nr. 1-24);
4.11. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1999 m. rugpjūčio 16 d. įsakymą Nr. 303 „Dėl susisiekimo ministro 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 389 „Dėl kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų organizavimo, norminių dokumentų tvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1999, Nr. 70-2210);
4.12. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 1999 m. gruodžio 23 d. įsakymą Nr. 448 „Dėl susisiekimo ministro 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 389 „Dėl kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų organizavimo, norminių dokumentų tvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 1999, Nr. 112-3268).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2003 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 3-721
LEIDIMŲ, SUTEIKIANČIŲ TEISĘ ATLIKTI KELIŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ VALSTYBINĘ TECHNINĘ APŽIŪRĄ, IŠDAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Leidimų, suteikiančių teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, išdavimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros organizavimo ir leidimų, suteikiančių teisę ją atlikti, išdavimo, galiojimo sustabdymo, sustabdymo galiojimo panaikinimo, leidimų panaikinimo ir leidimų keitimo tvarką, reikalavimus valstybinės techninės apžiūros įmonėms ir jų veiklos sąlygas, reikalavimus techninės apžiūros kontrolieriams bei valstybinės techninės apžiūros įmonių veiklos kontrolės tvarką.
2. Leidimus, suteikiančius teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, išduoda Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Inspekcija). Leidimų formą tvirtina Inspekcijos viršininkas. Už leidimo ir jo dublikato išdavimą bei leidimo keitimą mokama nustatyta valstybės rinkliava.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-52, 2005-02-10, Žin., 2005, Nr. 22-691 (2005-02-15), i. k. 1052210ISAK00003-52
II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS
4. Šiose taisyklėse vartojamos sąvokos:
Darbo vieta – pagal šiose taisyklėse nustatytus reikalavimus valstybinės techninės apžiūros atlikimo vietoje (valstybinės techninės apžiūros įmonėje ar techninės apžiūros stotyje) įrengtų gamybinių patalpų ir įrengimų sąlyginė dalis vienos kelių transporto priemonės valstybinės techninės apžiūros procedūroms atlikti.
Kelių transporto priemonės (toliau vadinama – transporto priemonė) – tai L3, L4, L5, M1, M2, M3, N1, N2, N3, O1, O2, O3, O4 klasių transporto priemonės, kurių sąvokos apibrėžtos Transporto priemonių klasifikavime ir kodavime, patvirtintame susisiekimo ministro 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 „Dėl kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 84-2360; 1999, Nr. 28-814; 2001, Nr. 11-328).
Kontrolinė apžiūra – techninės apžiūros kontrolieriaus atliktos valstybinės techninės apžiūros kokybės kontrolinis patikrinimas (įvertinimas), atliekamas Inspekcijos pareigūnų ar įgaliotų valstybinės techninės apžiūros įmonės darbuotojų.
Techninės apžiūros kontrolierius (toliau vadinama – kontrolierius) – asmuo, atitinkantis šiose taisyklėse nustatytus reikalavimus, dirbantis valstybinės techninės apžiūros įmonėje ir turintis Inspekcijos išduotą pažymėjimą, suteikiantį teisę atlikti valstybinę techninę apžiūrą bei priimti sprendimus dėl valstybinę techninę apžiūrą patvirtinančių dokumentų išdavimo.
Techninės apžiūros rezultatų kortelė (toliau vadinama – rezultatų kortelė) – nustatytos formos dokumentas, kuriame įrašyti valstybinės techninės apžiūros rezultatai.
Techninės apžiūros rezultatų kortelės priedas (toliau vadinama – rezultatų kortelės priedas) – prie rezultatų kortelės pridedamas nustatytos formos dokumentas, kuriame įrašyti valstybinės techninės apžiūros rezultatai, kai transporto priemonė yra tikrinama pagal nustatytus papildomus reikalavimus.
Techninės apžiūros stotis (toliau vadinama – stotis) – valstybinės techninės apžiūros įmonės pagal šių taisyklių reikalavimus įrengta atskira valstybinės techninės apžiūros atlikimo vieta.
Techninės apžiūros talonas (toliau vadinama – talonas) – transporto priemonės valdytojui išduodamas teisės aktais nustatytos formos dokumentas, patvirtinantis apžiūros atlikimą.
Valstybinė techninė apžiūra (toliau vadinama – apžiūra) – Lietuvos Respublikoje įregistruotos transporto priemonės privalomas periodinis techninės būklės patikrinimas.
Valstybinės techninės apžiūros įmonė (toliau vadinama – įmonė) – įstatymų nustatyta tvarka įregistruota įmonė, turinti Inspekcijos išduotą leidimą, suteikiantį teisę atlikti apžiūrą. Įmonė gali turėti stočių.
III. APŽIŪROS ATLIKIMO ORGANIZAVIMAS IR LEIDIMŲ IŠDAVIMAS
5. Transporto priemonių apžiūrą šalyje atlieka įmonės, turinčios Inspekcijos išduotą leidimą, suteikiantį teisę ją atlikti.
6. Įmonių skaičius, jų išdėstymas šalies teritorijoje nustatomas atsižvelgiant į transporto priemonių apžiūros poreikį pagal susisiekimo ministro patvirtintą metodiką. Apžiūros poreikį pagal šią metodiką nustato Inspekcija.
7. Nustačiusi, kad apžiūros poreikis padidėjo arba kai nustatytame administraciniame vienete nėra įmonės ar stoties, Inspekcija skelbia konkursą įmonei parinkti ir trūkstamoms darbo vietoms įrengti.
9. Konkurso dalyviai privalo pateikti:
9.3. finansinį pajėgumą įrodančius dokumentus (turėti ne mažiau kaip 25 000 litų turto kiekvienai naujai darbo vietai);
9.5. dokumentus apie turimus administracinius ir gamybinius pastatus (patalpas), jų plotus ir adresus;
11. Konkurso dalyviui, laimėjusiam įmonės parinkimo konkursą, įteikiamas išrašas iš konkurso protokolo, patvirtinantis, kad jis tapo konkurso nugalėtoju.
12. Konkurso nugalėtojas privalo nustatytą darbo vietų skaičių pagal šių taisyklių reikalavimus įrengti ir leidimą, suteikiantį teisę atlikti apžiūrą, gauti ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo konkurso laimėjimo dienos. Įrengęs darbo vietas ir pasirengęs atlikti apžiūrą, jis turi informuoti Inspekciją. Inspekcijos viršininko sudaryta įmonių pasirengimo atlikti apžiūrą vertinimo komisija (toliau vadinama – Vertinimo komisija), jo pavedimu, per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos įvertina, ar konkurso nugalėtojo įrengtos darbo vietos atitinka šių taisyklių reikalavimus, ir pateikia išvadas. Esant teigiamoms Vertinimo komisijos išvadoms, Inspekcija per 5 darbo dienas išduoda leidimą, suteikiantį teisę atlikti apžiūrą.
13. Jei konkurso nugalėtojas neįrengė darbo vietų arba jos neatitinka šių taisyklių reikalavimų ir Vertinimo komisijos išvados yra neigiamos, Inspekcijos viršininkas, konkurso nugalėtojui prašant, gali leisti (ne ilgiau kaip per mėnesį) pašalinti Vertinimo komisijos nustatytus trūkumus.
14. Jei konkurso nugalėtojas neįvykdo šių taisyklių reikalavimų ir leidimas, suteikiantis teisę atlikti apžiūrą, jam neišduodamas, skelbiamas pakartotinis konkursas. Jame buvęs nugalėtojas dalyvauti negali.
15. Neįvykus įmonės parinkimo konkursui, skelbiamas konkursas tik trūkstamoms darbo vietoms įrengti.
16. Konkurso nugalėtojas, laimėjęs konkursą trūkstamoms darbo vietoms įrengti, šias vietas privalo įrengti ir apžiūros atlikimą pradėti ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo konkurso laimėjimo dienos.
17. Neįvykus konkursui trūkstamoms darbo vietoms įrengti, Inspekcija turi teisę pasiūlyti tame administraciniame vienete veikiančioms įmonėms per 4 mėnesius įrengti trūkstamas darbo vietas.
18. Leidimai, suteikiantys teisę atlikti apžiūrą, išduodami neterminuotam laikui. Įmonė, praradusi leidimą, apie tai privalo paskelbti dienraštyje, platinamame visoje Lietuvos Respublikoje, ir kreiptis į Inspekciją dėl leidimo dublikato išdavimo. Įmonė privalo pateikti išsamų paaiškinimą apie leidimo praradimą, skelbimo laikraštyje kopiją bei dokumentą apie valstybės rinkliavos sumokėjimą. Inspekcija per 5 darbo dienas išduoda leidimo dublikatą su žyma „Dublikatas“.
Informacija apie leidimų, suteikiančių teisę atlikti apžiūrą, išdavimą ir keitimą skelbiama „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-52, 2005-02-10, Žin., 2005, Nr. 22-691 (2005-02-15), i. k. 1052210ISAK00003-52
IV. LEIDIMO, SUTEIKIANČIO TEISĘ ATLIKTI APŽIŪRĄ, GALIOJIMO SUSTABDYMAS, GALIOJIMO ATNAUJINIMAS, LEIDIMO PANAIKINIMAS AR LEIDIMO KEITIMAS
19. Sprendimą dėl leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimo sustabdymo ar panaikinimo, remdamasis Vertinimo komisijos išvadomis, priima Inspekcijos viršininkas.
20. Leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimas po Inspekcijos raštiško įspėjimo gali būti sustabdytas nustačius, kad įmonė nevykdo šių taisyklių ar kitų apžiūros atlikimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų arba gaunami pranešimai iš kitų kontrolės teisę turinčių institucijų apie šiurkščius ar besikartojančius teisės aktų pažeidimus įmonėje. Leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimas atnaujinamas pašalinus trūkumus ar įvykdžius reikalavimus.
21. Leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimas panaikinamas, kai:
21.4. įmonė atlieka apžiūrą, kai yra sustabdytas leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimas;
21.5. įmonė per 1 mėnesį nuo leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, išdavimo nepradeda atlikti transporto priemonių apžiūros;
21.6. įmonė per Inspekcijos nustatytą laiką nuo leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, sustabdymo nepašalina trūkumų;
21.7. paaiškėja, kad konkurso nugalėtojas leidimui, suteikiančiam teisę atlikti apžiūrą, gauti pateikė iš esmės klaidingus duomenis;
21.8. įmonė per 12 mėnesių laikotarpį padaro tą patį pažeidimą, dėl kurio buvo sustabdytas leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimas;
22. Įmonės apie leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, galiojimo sustabdymą, galiojimo atnaujinimą ar galiojimo panaikinimą informuojamos registruotu laišku. Šią informaciją Inspekcija taip pat skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
23. Leidimą, suteikiantį teisę atlikti apžiūrą, kurio galiojimas sustabdytas, įmonė privalo grąžinti Inspekcijai per 5 darbo dienas nuo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, jei Inspekcijos viršininkas nenustato kitaip.
24. Sprendimas dėl leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, panaikinimo įsigalioja nuo paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, jei Inspekcijos viršininkas nenustato kitaip. Įmonė leidimą, suteikiantį teisę atlikti apžiūrą, privalo grąžinti Inspekcijai per 5 darbo dienas nuo sprendimo įsigaliojimo.
25. Įmonė, kuriai buvo panaikintas leidimas, suteikiantis teisę atlikti apžiūrą, pakartotinai jį gali gauti bendra tvarka.
V. REIKALAVIMAI ĮMONĖMS
27. Įmonėse apžiūra turi būti atliekama visoms šiose taisyklėse nurodytų klasių transporto priemonėms.
28. Įmonės turi turėti priemonių (kompiuterinės technikos, programinės įrangos, duomenų perdavimo tinklų), kad galėtų integruotis į bendrą techninės apžiūros informacinę sistemą ir, Inspekcijos nustatyta tvarka, sudaryti sąlygas Inspekcijai ir kitoms įmonėms, atliekančioms apžiūrą, operatyviai ir nemokamai naudotis duomenimis apie atliktą apžiūrą.
29. Įmonės privalo turėti ir nuolat atnaujinti techninių duomenų bazę (arba turėti galimybę naudotis tokia baze) apie Lietuvoje naudojamų transporto priemonių techninius parametrus.
30. Keliuose (gatvėse), vedančiuose į įmonę ar stotį, turi būti pastatyti informaciniai kelio ženklai, informuojantys, kaip patekti į įmonę ar stotį.
31. Rekomendacijas įmonių bei stočių išoriniam apipavidalinimui ir vieningus reikalavimus informacijai, kurią reikia pateikti apžiūros atlikimo vietose (informaciniuose stenduose) atvykstantiems į apžiūrą, nustato Inspekcija.
32. Reikalavimai įmonės gamybinei bazei:
32.1. gamybinės patalpos ir įranga turi atitikti higienos, priešgaisrinės ir darbo saugos reikalavimus;
33.3. apžiūros atlikimo patalpos turi būti atskirtos nuo kitų patalpų. Jų aukštis, ilgis ir plotis turi būti toks, kad jose būtų galima išdėstyti reikalingą įrangą ir prietaisus ir kad būtų patogu įvažiuoti transporto priemone bei prie jos prieiti iš visų pusių;
32.4. apžiūros linijos, kai pirminė apžiūra atliekama daugiau kaip 5 tūkst. transporto priemonių per metus, turi būti ištisinės bei turėti tinkamą įvažiavimą ir išvažiavimą;
32.5. apžiūros atlikimo patalpose darbo metu draudžiama atlikti bet kokius darbus, nesusijusius su tiesioginių funkcijų vykdymu, jose neturi būti jokių kitų daiktų ar įrangos, kurie nenaudojami apžiūros atlikimo procese;
32.6. apžiūros linijose turi būti įrengtos efektyvios išmetamųjų dujų ištraukimo ventiliacinės sistemos;
32.7. nuo 2005 m. sausio 1 d. apžiūros atlikimo patalpose, kuriose pirminė apžiūra atliekama daugiau kaip 5 tūkst. transporto priemonių per metus, turi būti įrengti mechanizuoti atidarymo (uždarymo) vartai;
32.8. turi būti įrengta atskira šildoma patalpa, kurioje būtų laikoma kompiuterinė technika ir forminami apžiūros atlikimo dokumentai, o nuo 2006 m. sausio 1 d., jei pirminė apžiūra atliekama daugiau kai 5 tūkst. transporto priemonių per metus, turi būti įrengta visos apžiūros atlikimo patalpos šildymo sistema;
33. Įmonių stotys gali būti pritaikytos atlikti apžiūrą tik atskirų klasių ar paskirties transporto priemonėms.
34. Apžiūrai atlikti turi būti ši įranga ir prietaisai:
34.1. pagal technines sąlygas įrengta apžiūros duobė arba keltuvas su transporto priemonės pakabos ir ašių laisvumo tikrinimo prietaisu, o nuo 2005 m. sausio 1 d. – ir aukštikelčiais pakabų ar ašių apkrovai nuimti;
34.4. įrangos komplektas, skirtas transporto priemonių pneumatinei stabdžių sistemai tikrinti arba ašių apkrovos įrenginys;
34.8. prietaisai automobilių lizdams, skirtiems prijungti priekabų (puspriekabių) elektros grandines, tikrinti;
35. Apžiūrai atlikti naudojama matavimo įranga ir prietaisai turi būti įtraukti į Lietuvos standartizacijos departamento matavimo prietaisų registrą. Draudžiama naudoti netvarkingą arba neturinčią galiojančios metrologinės patikros įrangą ar prietaisus.
37. Transporto priemonėms, kurių stabdymo jėgų ir efektyvumo negalima patikrinti stabdžių tikrinimo stendu, turi būti įrengta tam skirta aikštelė.
VI. ĮMONIŲ VEIKLOS SĄLYGOS
39. Įmonė per metus nuo leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, išdavimo dienos turi būti akredituota pagal Lietuvos standartą LST EN 45004 kaip A tipo kontrolės įstaiga, taip pat rekomenduojama įdiegti kokybės valdymo sistemą pagal ISO 9000 serijos standartų reikalavimus.
40. Įmonės privalo atlikti apžiūrą pagal susisiekimo ministro patvirtintą tvarką ir reikalavimus, taip pat vadovautis Inspekcijos patvirtintais apžiūros atlikimo technologijų, vieningų kontrolės būdų ir metodų, transporto priemonių techninės būklės vertinimo išaiškinimais.
41. Įmonės negali užsiimti veikla, susijusia su transporto priemonių technine priežiūra ir (ar) remontu, išskyrus atskirais atvejais nedidelės apimties išmetamųjų dujų toksiškumo ir žibintų reguliavimo darbus, už kuriuos papildomas mokestis negali būti imamas.
42. Inspekcijos nustatyta tvarka įmonės privalo sudaryti sąlygas naudotis jos funkcijoms vykdyti reikalinga informacija ir informuoti apie įmonės ir jos stočių darbo laiko pakeitimus.
43. Kiekvienais metais kontrolieriams įmonėse turi būti organizuojamas ne trumpesnis kaip 16 valandų trukmės mokymas, kurio metu supažindinama su transporto priemonių naujausiomis konstrukcijomis, apžiūros technikos ir technologijos naujovėmis, teisės aktų, reglamentuojančių apžiūros organizavimą ir atlikimą, pakeitimais.
44. Įmonė privalo:
44.3. sudaryti sąlygas Inspekcijos pareigūnams be eilės ir nemokamai naudotis įmonės prietaisais ir įranga kontrolinei apžiūrai atlikti;
45. Įmonės administracijos vadovas arba jo pavaduotojas (techninis direktorius, techninis vadovas) privalo turėti kontrolieriaus ir susisiekimo ministro nustatyta tvarka įgytą kelių transporto priemonių eksperto kvalifikaciją bei per metus atlikti apžiūrą ne mažiau kaip 50 transporto priemonių.
46. Atliekamos apžiūros kokybei užtikrinti įmonėse turi būti organizuota vidaus kokybės kontrolės sistema ir paskirti asmenys, atsakingi už šios sistemos veikimą.
47. Į kontrolės sistemą turi įeiti kontrolinės apžiūros atlikimas, rezultatų kortelių ir rezultatų kortelių priedų analizė, kontrolierių darbo metinis ir neeilinis vertinimas.
48. Kontrolinės apžiūros atlikimo ir išanalizuotų rezultatų kortelių bei rezultatų kortelių priedų skaičių per metus kiekvienai įmonei nustato Inspekcija.
49. Įmonėse ir jos stotyse turi būti įmonės administracijos įgaliotų darbuotojų atliktos kontrolinės apžiūros ir jos rezultatų registracijos žurnalai.
50. Apibendrintus vidaus kokybės kontrolės sistemos veiklos rezultatus įmonė pateikia Inspekcijai jos nustatytu periodiškumu. Nustačius, kad apžiūra įmonėje atliekama nekokybiškai, Inspekcija turi teisę reikalauti, kad įmonė stiprintų kontrolę.
51. Kiekvienais metais įmonėje turi būti atliekamas eilinis kontrolierių darbo vertinimas. Kontrolierius vertina įmonės administracijos vadovo sudaryta Vertinimo komisija. Vertinant pagrindinis dėmesys turi būti skiriamas apžiūros atlikimo kokybei, pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų bei pareigų vykdymui, kontrolieriaus kvalifikacijai, Inspekcijos pareigūnų užfiksuotiems pažeidimams ar darbo trūkumams. Neeilinis vertinimas organizuojamas nustačius šiurkščius kontrolieriaus darbo pažeidimus ar kitais įmonės administracijos vadovo nustatytais atvejais.
52. Šiurkščiais pažeidimais laikomi šie pažeidimai:
52.1. apžiūros atlikimą patvirtinančių dokumentų išdavimas nustatyta tvarka nepatikrinus transporto priemonės;
52.2. apžiūros atlikimą patvirtinančių dokumentų išdavimas transporto priemonei, turinčiai bent vieną draudžiantį eksploatuoti ar tris (ar daugiau) didelius trūkumus, kurie vertinami vadovaujantis Techniniais reikalavimais naudojamoms kelių transporto priemonėms, patvirtintais susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 3-241 (Žin., 2003, Nr. 43-1991);
52.3. naudos gavimas sau arba kitiems asmenims ar pakenkimas kitų asmenų interesams, pasinaudojant suteiktomis teisėmis;
53. Įmonės vidaus dokumentuose gali būti numatyti ir kiti šiurkštūs pažeidimai, kuriuos padarius kontrolieriui turėtų būti organizuotas neeilinis vertinimas.
54. Esant neigiamoms vertinimo (eilinio ar neeilinio) išvadoms, sprendimą dėl tolesnės kontrolieriaus veiklos priima įmonės administracijos vadovas. Jei darbo sutartis su kontrolieriumi nutraukiama arba jis perkeliamas į kitas pareigas (išskyrus laikiną perkėlimą), būdamas kuriose neturi teisės atlikti apžiūros, įmonės administracijos vadovas privalo kreiptis į Inspekciją dėl kontrolieriaus pažymėjimo galiojimo panaikinimo.
VII. REIKALAVIMAI KONTROLIERIAMS
55. Įmonėse transporto priemonių apžiūrą atlieka kontrolieriai, turintys Inspekcijos išduotą pažymėjimą.
56. Reikalavimai asmenims, siekiantiems įgyti kontrolieriaus kvalifikaciją:
56.1. turėti aukštąjį arba aukštesnįjį išsimokslinimą, apimantį techninių mokslų ir automobilizmo disciplinų studijas;
56.2. turėti ne trumpesnį kaip vienerių metų (asmenys su aukštuoju išsimokslinimu) arba dvejų metų (asmenys su aukštesniuoju išsimokslinimu) praktinio darbo, susijusio su transporto priemonių technine priežiūra, remontu ar eksploatacija, stažą;
57. Asmenų, siekiančių įgyti kontrolieriaus kvalifikaciją, mokymas ir kontrolierių kvalifikacijos tobulinimas vykdomas įstaigose, turinčiose Švietimo ir mokslo ministerijos išduotą atitinkamą licenciją.
58. Kontrolierių rengimo programas, suderintas su Inspekcija ir aprobuotas Švietimo ir mokslo ministerijos ekspertų komisijos, tvirtina mokymo įstaigos steigėjas.
59. Asmeniui, baigusiam mokymą ir išlaikiusiam egzaminą, kaip nurodyta šių taisyklių 60 ir 61 punktuose, mokymo įstaiga išduoda Švietimo ir mokslo ministerijos patvirtintos formos kvalifikacijos pažymėjimą. Šio pažymėjimo ir darbo sutarties su įmone pagrindu Inspekcija išduoda kontrolieriaus pažymėjimą, suteikiantį teisę atlikti apžiūrą. Kontrolieriaus pažymėjimas galioja neterminuotą laiką, tačiau, nutraukus darbo sutartį su įmone, jis turi būti grąžintas Inspekcijai, kuri, jei įvykdytas šių taisyklių 64 punkto reikalavimas dėl kvalifikacijos tobulinimo, kontrolieriui jį vėl išduoda sudarius naują darbo sutartį.
61. Kvalifikacijos egzaminas susideda iš dviejų dalių:
62. Teorinės žinios tikrinamos testais, o praktiniai įgūdžiai – imituojant transporto priemonės apžiūros atlikimą.
63. Egzaminuojamojo žinios ir praktiniai įgūdžiai vertinami 10 balų sistema (10 balų yra aukščiausias įvertinimas). Kvalifikacijos egzaminas laikomas išlaikytu, jei asmuo iš kiekvienos jo dalies surinko ne mažiau kaip po 7 balus.
64. Kontrolierius kas dveji metai privalo tobulinti savo kvalifikaciją tobulinimosi kursuose, kurių apimtis turi būti ne mažesnė kaip 24 val., ir laikyti baigiamuosius egzaminus. Kvalifikacijos tobulinimo programą, suderintą su Inspekcija, tvirtina mokymo įstaigos steigėjas. Baigiamieji egzaminai laikomi tikrinant teorines žinias testais, o egzaminuojamojo žinios vertinamos pagal šių taisyklių 63 punktą.
65. Kontrolieriaus sprendimams, susijusiems su apžiūros atlikimu, neturi būti daromas poveikis. Kontrolieriaus darbo užmokestis neturi priklausyti nuo patikrintų transporto priemonių skaičiaus ir nuo kontrolieriaus atliktos apžiūros rezultatų.
66. Kai kontrolierius nevykdo teisės aktų reikalavimų, padaro šiurkščius pažeidimus, nurodytus šių taisyklių 52 punkte, nustatyta tvarka netobulina kvalifikacijos ar neišlaiko egzamino, jo kontrolieriaus pažymėjimo galiojimas gali būti panaikintas.
67. Sprendimą dėl kontrolieriaus pažymėjimo galiojimo panaikinimo, remdamasis įmonės administracijos vadovo teikimu ir pateikta medžiaga, priima Inspekcijos viršininkas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 3-52, 2005-02-10, Žin., 2005, Nr. 22-691 (2005-02-15), i. k. 1052210ISAK00003-52
68. Asmenys, kuriems panaikinamas kontrolieriaus pažymėjimo galiojimas, informuojami registruotu laišku tiesiogiai arba per įmonę, kurioje jie dirba.
VIII. ĮMONIŲ VEIKLOS KONTROLĖ
71. Atlikdami įmonės kontrolę Inspekcijos pareigūnai vadovaujasi Inspekcijos viršininko nustatyta tvarka. Nustatytus trūkumus ir (ar) pažeidimus užfiksuoja patikrinimo akte, o jei padaryti pažeidimai turi administracinio teisės pažeidimo požymių – surašo administracinio teisės pažeidimo protokolą.
72. Tais atvejais, kai atlikus kontrolinę apžiūrą nustatoma, kad kontrolieriaus priimtas sprendimas dėl transporto priemonės techninės būklės prieštarauja nustatytiems reikalavimams, panaikinti jį turi teisę Inspekcijos pareigūnai ar įmonės įgalioti darbuotojai, kitais atvejais –Inspekcijos viršininkas, remdamasis tyrimo rezultatais ir (ar) tam sudarytos kelių transporto priemonių ekspertų komisijos išvadomis.
73. Inspekcijos pareigūnai kontrolės metu nustatę, kad apžiūros atlikimo metu naudojami sugedę, netvarkingi, metrologiškai nepatikrinti prietaisai ar įranga arba neužtikrinama darbų, elektros ar priešgaisrinė sauga, laikinai, kol bus pašalinti trūkumai, apžiūros atlikimo vietoje sustabdo jos atlikimą ir apie tai informuoja Inspekcijos vadovybę.
IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
74. Apžiūros atlikimas neturint leidimo, esant sustabdytam ar panaikintam leidimo galiojimui draudžiamas, o išduoti apžiūros atlikimo ar kiti dokumentai yra negaliojantys.
75. Apie rengimąsi nutraukti apžiūros atlikimą, savo stočių ar darbo vietų skaičiaus sumažinimą įmonė privalo informuoti Inspekciją ne mažiau kaip prieš 6 mėnesius.
76. Asmuo ar įmonė, nesutinkantys su Inspekcijos viršininko sprendimais dėl leidimo, suteikiančio teisę atlikti apžiūrą, išdavimo, galiojimo sustabdymo ar galiojimo panaikinimo, kontrolieriaus pažymėjimo galiojimo panaikinimo ir kt., gali juos apskųsti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Įsakymas
Nr. 3-52, 2005-02-10, Žin., 2005, Nr. 22-691 (2005-02-15), i. k. 1052210ISAK00003-52
Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. gruodžio 24 d. įsakymo Nr. 3-721 "Dėl Leidimų, suteikiančių teisę atlikti kelių transporto priemonių valstybinę techninę apžiūrą, išdavimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo